Hoofdcategorieën
Topicacties

[Speedlinq] Ervaringen - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 67 68 69 70 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 april 2002

quote:
thekip schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:54:
[...]

Op dit moment hebben wij ISDN, we hebben dus zeg maar 2 van die KPN plugjes in de muur (bij wijze van spreken). Met ISDN kan je dan instellen dat ondanks het feit dat ze op 2 fysiek verschillende (interne) lijnen zitten dat ze toch allebei overgaan.

Wat ik dus wil is op de 2 voip poorten van mijn router 2 telefoons aansluiten. En deze moeten dan allebei overgaan bij een binnenkomend gesprek zodat ik kan kiezen welke telefoon ik opneem en dat hij dan afhankelijk van welke telefoon ik opneem het gesprek op die lijn zet.
Waarom wil je per se serieel schakelen terwijl parallel net zo makkelijk is en aan al je voorwaarden voldoet? Koop dus een lijnsplitter en gooi daar je 2 stekkertjes op van je 2 interne lijnen. Vervolgens knoop je die dus met 1 lijn aan 1 voip poort en klaar ben je.

quote:
EchtRoodHaar schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:14:
Hallo allemaal!

Kan ik via VOIP ook bellen via Carrier (Pre) Select? Mobiel bellen is namenijk zo duur?

Raoul
Kan niet :)

Mobiele nummers bellen is inderdaad iets duurder. Vaste nummers daartegen kosten niks.

Aan het einde van de maand ben je met Speedlinq denk ik wel goedkoper uit dan met KPN. Mja, ligt er natuurlijk aan hoeveel mobiele nummers je belt he :)

Reg. datum: 18 november 2006

quote:
The Pirate schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 14:35:
Vraag 1:
Klopt het dat Speedlinq bij het snelste Speedlinq abonnement via BBned, de X-tra 20000 Compleet (20000/1024) de vastelijntoeslag van 9,50 per maand niet berekend?

Wat ik heb begrepen zit die er al in de abonnementskosten.

Vraag 2:
Heeft het nut om naast het X-tra 20000 Compleet (20000/1024) abonnement mijn KPN-telefoon abonnement te behouden en wat zouden hier de redenen voor kunnen zijn?
Bij dit abo berekenen ze toch geen kosten voor de vaste lijn, dus daar hoef je het niet voor te doen.
Wel nuttig is dat je de analoge telefonie apparatuur die ik nu heb, zoals een telefooncentrale en telefoons, nog kan gebruiken (als je VOIP-modem dat toelaat), dat je kan bellen en gebeld kunnen worden als internet en gsm uitvalt, dat het bellen (afhankelijk van je PSTN telefoon abo) soms goedkoper is dan via Speedlinq en dat je in de toekomst geen geld kwijt bent voor opnieuw KPN telefonie aanvragen.

Ik heb mijn belbudget abonnement behouden zonder nummerportering. Dan heb ik mijn KPN telefoonlijn en nummer als backup voor als er problemen met Speedlinq/BBned/modem zijn.

Vraag 3:
Kan je je analoge telefooncentrale en telefoons ook blijven gebruiken als je alleen maar tefelonie via VOIP hebt (KPN is dan opgezegd). Of moet je overal UTP kabels gaan trekken of draadloze VOIP telefoons + accespoint kopen (bestaan die al wel...)? Of is het dan ook genoeg om een usb telefoon in je PC te prikken (wel lastig voor de kamers waar geen internet of pc is!)?

Hier weet ik niets van af, helaas.

Vraag 4:
Als je de analoge KPN telefonie wilt behouden, behoud je automatisch je huidige telefoonlijn en telefoonnummer? Of gaan ze standaard toch porteren en moet je dat weer stop laten zetten bij KPN?
Krijg je er dan naast je KPN lijn/nummer een een extra VOIP-nummer van Speedlinq bij?
Heb je dan twee verschillende keuze mogelijkheden om te bellen? En kan je dus daarna zelf kiezen of je met KPN of met Speedlinq belt? Welke carrier voor het betreffende gesprek het goedkoopst is.
Kan dit dan ook via 1 enkel telefoontoestel? Anders zie ik me nu al gek worden van bedenken met welk toestel ik nu weer goedkoop moet bellen.

Je kunt kiezen. Bij nummerportering wordt automatisch je KPN abonnement opgezegd. Echter, je betaalt wel 9,50 per maand extra voor het gebruik van de lijn. Mocht je belbudget van KPN nemen/behouden kun je geen pre-select carrier gebruiken.
Als je geen nummerportering neemt en beide telefoonlijnen wilt gebruiken, moet je wel een telefoon op de splitter aansluiten. Alles op het VOIP modem gebruikt het VOIP nummer (misschien dat daar ook een weg omheen is).

Vraag 5:
Ik heb de telefonie nu lopen via splitter en homevox universal 1 - 4 E naar de telefoons in huis. Dit is allemaal analoog. Ik las dat als ik nu VOIP er bij krijg, ik dan nog steeds via die analoge telefoons en centrale kan telefoneren door gebruik te maken van PSTN loopthrough.
Je sluit de bestaande analoge telefoonlijn aan op de PSTN loopthrough port. De analoge telefoon (centrale) sluit u aan op de FXS poort. En dan kun je met één en hetzelfde toestel zowel Voice over IP als via de KPN bellen. Met #0 en dan het telefoonnummer bel je via de KPN; met alleen het telefoonnummer (of snelkiesnummer) bel je VoIP.
Ik vraag me alleen af of dit ook op mijn Draytek Vigor 2800VG kan. Volgens mij heeft die alleen twee FXS poorten en geen PSTN loopthrough. Wie weet het?

Ik weet het niet :D

Vraag 6:
Van Speedlinq krijg je ook een modem gratis. Kan je daarmee standaard je analoge telefoons gebruiken en op je toestel kiezen tussen PSTN en VOIP? En welke modems zijn dit bij het X-tra 20000 Compleet (20000/1024) abonnement? De Zyxel 2602r, de Zyxel 2602hw (beide hebben volgens mij geen lifeline support, 2602HWL wel) of de Alcatel (Thomson) Speedtouch 706 of 706WL.
Welke kan ik dan het beste kiezen voor PSTN/VOIP combinatie en goede NAT-functionaliteit (XboxLive).

Geen idee. Ik heb een Allied data voor de 6 mbit aansluiting.
Bedoel je met analoog telefoons met een draaischijf? Nee toch!

Vraag 7:
Als de PSTN/VOIP combo met de Draytek Vigor 2800VG en de modems die Speedlinq levert niet kan, welke VOIP product heb ik er dan nog bij nodig?

Ikke niet weten
Heb ik nog een vraag over de mensen die Speedlinq al wat langer hebben:
Hoe lang duurde het voordat jullie de kortingen terug hadden? Ik heb een bevestiging dat alles ontvangen is op 2 november gekregen.

30.2 sounds cool.
Reg. datum: 02 september 2001

Heb m'n SL abbo opgezegd wordt 31 januari afgesloten maar ze houden de adsl lijn niet open "omdat hun ervaring is dat mensen dan nog steeds geen keuze kunnen maken" :? Helaas kon ik niet naadloos overstappen naar een sneller abbonement van hun,dan snij je jezelf toch wel in de vingers lijkt mij 8)7 maar goed,ik ga nu maar es naar een klantvriendelijker provider zoeken :)

Het geld terug vanwege mijn klacht heb ik trouwens vandaag gekregen.

... get to the point!
Reg. datum: 12 januari 2004

quote:
Fern schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:58:
Heb m'n SL abbo opgezegd wordt 31 januari afgesloten maar ze houden de adsl lijn niet open "omdat hun ervaring is dat mensen dan nog steeds geen keuze kunnen maken" :? Helaas kon ik niet naadloos overstappen naar een sneller abbonement van hun,dan snij je jezelf toch wel in de vingers lijkt mij 8)7 maar goed,ik ga nu maar es naar een klantvriendelijker provider zoeken :)
Je moet ook eerst bij een andere provider een abo aanvragen en - na bevestiging van de aanvraag - pas opzeggen. Dan kunnen ze je adsl-lijn niet "slopen".

Heb ik ook gedaan. Per 25 januari KPN DirectADSL laten aansluiten. Speedlinq abo loopt 31 januari af. Hoop dat alles verder goed loopt.

Reg. datum: 08 juli 2003

Mensen, naar een gsm bellen doe ik voortaan niet via SL, maar gwn via mijn eigen gsm. Ik heb een abo van Vodafone (150min/sms) voor 7.50 euro per maand. Simonly heet dat. Ik snap niet waarom pre-paid nog bestaat. Naar vast bel ik dus gwn via huistelefoon, en mobiel met mijn eigen gsm :)

Intel Q6600@3.6Ghz, Thermalright HR01P+ - GA-EP35-DS4 - 4x1GB GEIL800Mhz - GA-8600GT - 2x WD3200aaks Raid0 - Samsung 20xdvdrw - Corsair 520w

Waarom nog prepaid? Ik ga van een te duur abonnement overstappen naar prepaid omdat ik niet eens voor 7.50 per maand mobiel bel :D

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

Ik had het al eerder gevraagd, maar denk dat de vragen misschien over het hoofd zijn gezien:
  1. Krijg je van Speedlinq te horen hoe het vergaat met de behandeling van de aanvraag? Wanneer krijg je ongeveer de datum te horen wanneer het ADSL wordt opgeleverd? Dus hoeveel weken van tevoren?
  2. Volgens mij heb ik gelezen dat iemand het geld voor het activeren van de telefoonlijn had teruggekregen. Kan dat kloppen?

Reg. datum: 08 juli 2003

quote:
Ogami Itto schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:45:
Waarom nog prepaid? Ik ga van een te duur abonnement overstappen naar prepaid omdat ik niet eens voor 7.50 per maand mobiel bel :D
Ok...pak je telfort voor 4.95 per maand. Ik heb zelfs een jaar telfort gehad voor 1.25 euro per maand... :z

Intel Q6600@3.6Ghz, Thermalright HR01P+ - GA-EP35-DS4 - 4x1GB GEIL800Mhz - GA-8600GT - 2x WD3200aaks Raid0 - Samsung 20xdvdrw - Corsair 520w

Reg. datum: 31 augustus 2002

Alleen jammer dat Telfort niet bereikbaar is in het gat waar ik woon....

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Beugeltje dan maar?

quote:
driel24 schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:56:
Alleen jammer dat Telfort niet bereikbaar is in het gat waar ik woon....
Maakt tegenwoordig niet meer uit, ze hebben een roaming overeenkomst met KPN sinds een paar weken.

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

quote:
Oscar Mopperkont schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:47:
Ik had het al eerder gevraagd, maar denk dat de vragen misschien over het hoofd zijn gezien:
  1. Krijg je van Speedlinq te horen hoe het vergaat met de behandeling van de aanvraag? Wanneer krijg je ongeveer de datum te horen wanneer het ADSL wordt opgeleverd? Dus hoeveel weken van tevoren?
  2. Volgens mij heb ik gelezen dat iemand het geld voor het activeren van de telefoonlijn had teruggekregen. Kan dat kloppen?
1. Ja, je krijgt brieven daarover. Ze geven een opleveringsindicatie (indicatie met name afhankelijk van KPN)
2. Dat zou afhangen van de actie, denk ik.

Reg. datum: 05 mei 2003

quote:
EchtRoodHaar schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:14:
Hallo allemaal!

Kan ik via VOIP ook bellen via Carrier (Pre) Select? Mobiel bellen is namenijk zo duur?

Raoul
nope, kan niet.

Reg. datum: 05 mei 2003

quote:
thekip schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:54:
[...]

Op dit moment hebben wij ISDN, we hebben dus zeg maar 2 van die KPN plugjes in de muur (bij wijze van spreken). Met ISDN kan je dan instellen dat ondanks het feit dat ze op 2 fysiek verschillende (interne) lijnen zitten dat ze toch allebei overgaan.

Wat ik dus wil is op de 2 voip poorten van mijn router 2 telefoons aansluiten. En deze moeten dan allebei overgaan bij een binnenkomend gesprek zodat ik kan kiezen welke telefoon ik opneem en dat hij dan afhankelijk van welke telefoon ik opneem het gesprek op die lijn zet.
Tuurlijk kan dat. Gewoon in de firmware op beide poorten dezelfde gegevens invullen. Word je dan gebeld, dan gaan ze beide over. De eerste die opneemt, heeft hem.

Reg. datum: 08 september 2003

Weet iemand hoe je de accesslist(MAC-list) voor wireless kan aanpassen in de 716 modem.?
Ik probeer het te zoeken in google, maar vind geen echte handleidingen. Alleen maar specificaties.

30.2 sounds cool.
Reg. datum: 02 september 2001

quote:
rick77 schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:31:
[...]

Je moet ook eerst bij een andere provider een abo aanvragen en - na bevestiging van de aanvraag - pas opzeggen. Dan kunnen ze je adsl-lijn niet "slopen".

Heb ik ook gedaan. Per 25 januari KPN DirectADSL laten aansluiten. Speedlinq abo loopt 31 januari af. Hoop dat alles verder goed loopt.
Ik heb nu een nieuwe provider(ConceptsICT) en aangegeven dat ik 21 Januari de lijn opgeleverd wil hebben, da's een week voordat mijn SL abbo afloopt,dat zou dus ook goed moeten gaan.
Heb even gebeld over m'n nieuwe abbo,blijkt geen probleem te zijn omdat ik ruim van tevoren een nieuwe provider heb en ze dus niet meer(SL)de lijn kunnen afsluiten :)
Heb trouwens de 6/1 abbo aangevraagd,betaal precies hetzelfde als bij SL maar heb nu wel meer waar voor m'n geld:

Helpdesk is normaal tarief(normaal telefoon tarief zoals ik naar m'n tanta zou bellen in Maastricht).
Meer snelheid,was 4/1 heb nu 6/1.
Geen S/L server.
2 email adressen(en oneindig aliassen)

Maar moet verder wel afwachten wat deze nieuwe provider presteerd,slechter als SL bestaat in iedergeval niet O-)
Reg. datum: 15 september 2005

quote:
dCY schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:09:
Weet iemand hoe je de accesslist(MAC-list) voor wireless kan aanpassen in de 716 modem.?
Ik probeer het te zoeken in google, maar vind geen echte handleidingen. Alleen maar specificaties.
Met de CLI (Command Line Interface) kun je ongeveer alles wat je maar kan verzinnen:
http://www.speedtouch.nl/docs/ST716v5_CLIguide.pdf
(telnet naar 192.168.1.1 of 10.0.0.138, afhankelijk van je ip adres, login Administrator, password default leeg)

voorbeeldje, schaamteloos overgenomen van pagina 626:
=>wireless macacl list
Station Name hardware address Permission
ST120g 00:02:2d:5f:b6:9e accept
=>wireless macacl add hwaddr=01:67:d0:23:56:cd permission=allow name=Test2
=>wireless macacl list
Test2 01:67:d0:23:56:cd accept
=>

Het zou ook wel met de webinterface moeten lukken, maar die is meer teletubbie, zie:
http://www.speedtouch.nl/docs/ST716v5_UserGuide.pdf

Veel plezier!

Reg. datum: 08 september 2003

quote:
p88l schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:32:
[...]

Met de CLI (Command Line Interface) kun je ongeveer alles wat je maar kan verzinnen:
http://www.speedtouch.nl/docs/ST716v5_CLIguide.pdf
(telnet naar 192.168.1.1 of 10.0.0.138, afhankelijk van je ip adres, login Administrator, password default leeg)

voorbeeldje, schaamteloos overgenomen van pagina 626:
=>wireless macacl list
=>wireless macacl add hwaddr=01:67:d0:23:56:cd permission=allow name=Test2
=>wireless macacl list
Test2 01:67:d0:23:56:cd accept
=>

Het zou ook wel met de webinterfac moeten lukken, maar die is meer teletubbie, zie:
http://www.speedtouch.nl/docs/ST716v5_UserGuide.pdf

Veel plezier!
THX..!! ik ga het zo snel mogelijk proberen!!
:P

.:KEIN:.
Reg. datum: 17 augustus 2001

Ik mis toch echt in de OP dat speedlinq ook via Babyxl diensten aanbiedt of ben ik nou scheel? 8)7
8)7

24-11-2007 birth of a king!

Krijg net een e-mail binnen:
quote:
Beste Speedlinq Abonnee,

Speedlinq streeft er naar om de Speedlinq producten en dienstverlening continue te verbeteren.

Sinds enige tijd maak je gebruik van onze dienst Speedlinq Bellen. Hieraan hebben wij een functionaliteit toegevoegd.

Vanaf nu kan je gebruik maken van nummerweergave voor uitgaande gesprekken.
Je kan kiezen of je nummerweergave in of uit wilt schakelen. Je kan dit doen op je servicepunt welke bereikbaar is via:
http://tools.speedlinq.nl/servicepunt/

Je kunt hier inloggen met je Speedlinq inlogcodes welke je kunt vinden op je welkomstbrief.

Standaard staat nummerweergave voor uitgaande gesprekken uitgeschakeld.

Met vriendelijke groet,

Speedlinq
Customer Care
Ik bel via BBned.

... get to the point!
Reg. datum: 12 januari 2004

quote:
Fern schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:13:
[...]
Heb even gebeld over m'n nieuwe abbo,blijkt geen probleem te zijn omdat ik ruim van tevoren een nieuwe provider heb en ze dus niet meer(SL)de lijn kunnen afsluiten :)
Dan heeft Speedlinq nog geen sloopopdracht op je lijn ingepland... als ze dit al hadden gedaan had je nieuwe isp je niet meer voor 31 januari aan kunnen sluiten (waarschijnlijk nog veel langer niet, tot de sloop daadwerkelijk geeffectueerd was). Maar blijkbaar plant Speedlinq die sloopopdrachten pas ergens in januari in.

A.K.A. LA Kip

quote:
Schweino schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:12:
[...]

Waarom wil je per se serieel schakelen terwijl parallel net zo makkelijk is en aan al je voorwaarden voldoet? Koop dus een lijnsplitter en gooi daar je 2 stekkertjes op van je 2 interne lijnen. Vervolgens knoop je die dus met 1 lijn aan 1 voip poort en klaar ben je.
En vervolgens kan ik dan toch met beide telefoons maar max. 1 gesprek ontvangen versturen?

It is difficult to get a man to understand something when his salary depends upon his not understanding it (Upton Sinclair)
Website
Los Alcoholicos

Reg. datum: 12 december 2006

Hoi,

Op 1 november heb ik een aanvraag gedaan voor een Internet-verbinding bij Speedlinq.
Het leek allemaal erg vlot te gaan want één dag na aanvraag werden de afgesproken modem-kosten al van mijn rekening afgeschreven.
In de welkomstbrief die ik na inschrijving op internet heb uitgeprint staat dat bij 90% van de aanvragen binnen 2 tot 4 weken geleverd zal worden.

Dus vol vertrouwen keek ik uit naar mijn nieuwe verbinding. In de tussentijd heb ik ook al het abonnement bij mijn oude provider opgezegd.
Na 3 weken werd ik opgebeld door het bedrijf CableOne. Zij wilden een afspraak maken om de modem/splitter te komen installeren.
Dat ging lekker dacht ik, maar een dag voordat zij kwamen installeren had ik nog steeds geen modem/welkomstbrief ontvangen en heb ik dat bedrijf zelf(!) moeten afbellen.
Meteen even naar Speedlinq opgebeld, deze vertelde mij: "Nee meneer, een verbinding wordt nooit opgeleverd binnen vier weken. Dit duurt 6(!) weken.".
(Wel raar dat de modem-installateur me dan gaat bellen voor een afspraak in week 4...)

Maar goed, toch nog maar even wachten dan.... Gisteren waren de 6 weken exact om, en je kunt het al raden, nog steeds niets ontvangen...
Dus ik weer opbellen; "Meneer, er is iets misgegaan met uw aanvraag. Het gaat iets langer duren.". Dus ik: "Hoe lang gaat het dan nog duren????".
En speedlinq weer: "Tja, dat kunnen we niet zeggen....Geen enkel idee...". ARGGgghggghhh....

In totaal heb ik nu 4 keer gebeld, in totaal zo'n 40 minuten á 70 eurocent per minuut. Dat heeft me dus al 28 euro gekost (exclusief de kosten van mijn mobiel).
Als ik deze 4 keer niet gebeld had, had ik dus 6 weken niets gehoord van deze "dienstverlener".

Ik heb in de voorwaarden van de provider gekeken, maar kan niet meer onder de dienst uitkomen.
Weet iemand een goede manier om iets te ondernemen tegen deze internetprovider?
Heeft iemand een soortgelijke ervaring met Speedlinq of andere ISP's?

BvD voor reacties,
m@x

quote:
thekip schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:52:
[...]

En vervolgens kan ik dan toch met beide telefoons maar max. 1 gesprek ontvangen versturen?
inderdaad, heb je 2 lijnen dan?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 67 68 69 70 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: