Hoofdcategorieën
Topicacties

[Speedlinq] Ervaringen - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 67 68 69 70 last

Nieuw Topic
http://members.home.nl/m.brand/GoT/SpeedlinqLogo.jpg
http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
Vorige delen:http://members.home.nl/m.brand/GoT/bullet.gif Wie is Speedlinq
http://members.home.nl/m.brand/GoT/bullet.gif Diensten - ADSL
http://members.home.nl/m.brand/GoT/bullet.gif Diensten - Bellen
http://members.home.nl/m.brand/GoT/bullet.gif Instellingen - ADSL
http://members.home.nl/m.brand/GoT/bullet.gif Instellingen - Bellen
http://members.home.nl/m.brand/GoT/bullet.gif Actievoucher
http://members.home.nl/m.brand/GoT/bullet.gif Aandachtspunten
http://members.home.nl/m.brand/GoT/bullet.gif Conclusie
http://members.home.nl/m.brand/GoT/bullet.gif Contact

Wie is Speedlinq
Speedlinq is een in 2002 opgerichte Internet Service Provider (ISP), die zich uitsluitend richt op de verkoop van ADSL-breedband aansluitingen en daarbij passende producten en diensten. Speedlinq wil het gebruik van snel internet vooral makkelijk en leuk maken, en heeft daarop zijn producten en diensten afgestemd.

Een goed product, ook in de winkel verkrijgbaar, snel en eenvoudig te installeren en activeren en een unieke breedband startpagina. Dat is Speedlinq.
Speedlinq BV is een niet-beursgenoteerde onderneming. Het hoofdkantoor is in Den Haag gevestigd.

Diensten - ADSL
Speedlinq bied ADSL abbonementen aan via de volgende netwerken:
  • Tiscali netwerk
  • BBned netwerk
  • KPN netwerk
Voor een overzicht van de abbonementen en de kosten hiervan, ga naar de Speedlinq website

Diensten - Bellen
Speedlinq bied ook VoIP. Voor een bedrag van ¤ 4,95 kun je onbeperkt bellen naar:
  • Speedlinq abbonees (Geen starttarief, geen kosten p/minuut)
  • Vaste telefoon nummers in Nederland (Starttarief van ¤ 0,05, geen kosten p/minuut)
Let op! Als je een nummer belt en het is in gesprek betaal je ook ¤ 0,05 start tarief

Voor de overige tarieven en meer info over bellen, ga naar de Speedlinq Bellen site

Instellingen - ADSL
Weet iemand alle instellingen? Zo ja, effe posten graag :)

Instellingen ADSL Tiscali Netwerk:
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/34

Instellingen ADSL BBned Netwerk:
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/35

Instellingen ADSL KPN Netwerk:
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/34

Instellingen - Bellen

Instellingen VoIP Tiscali Netwerk:
SIP Service Domain tel.telefoniedienst.nl
Registrar: sip.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 6000

SIP URI: 310
Username: 310

Instellingen VoIP BBned Netwerk:
Registrar: sip.ritstele.com
Registrar Port: 38383
Proxy: sip.ritstele.com
Proxy Port: 38383
Expire Time: 3600

Instellingen VoIP KPN Netwerk:
Registrar: sip.ritstele.com
Registrar Port: 38383
Proxy: sip.ritstele.com
Proxy Port: 38383
Expire Time: 3600

Actievoucher
Om gebruik te maken van de anbiedingen moet je een Actie Voucher invullen.
  • Vul hier de ActieVoucher in
  • Vraag hier een bevestiging aan
  • Stuur hem op naar: Speedlinq Postbus 60163 1320 AE Almere

Aandachtspunten
  • Gratis modem, geen aansluitkosten en actiekorting op abonnement dient door de abonnee eerst te worden betaald en wordt pas terugbetaald als aan alle voorwaarden is voldaan!
  • De helpdesk kost ¤ 0,70 per minuut en het kan even duren eer je iemand aan de telefoon krijgt!
  • De deskundigheid van de helpdesk laat soms te wensen over!
  • Communicatie is alleen mogelijk middels de formulieren op de website en de te dure helpdesk!
  • Sommige modems werken niet goed samen met sommige abonnementen!
  • Speedlinq geeft weinig informatie over instellingen van de ADSL abbonementen en het Speedlinq Bellen.

Conclusie
  • Als je de goedkoopste internetverbinding zoekt en weinig service behoeft, zit je bij Speedlinq goed
  • Voor de service kun je dus in dit topic terecht ;)

Contact
Klantenservice: (kies 2 in het menu) 0900-7733354 (¤ 0,70 p/m)
Technische Helpdesk:(kies 1 in het menu) 0900-7733354 (¤ 0,70 p/m)

De helpdesk is bereikbaar van:
maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 21:00 uur
zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur

Adresgegevens
Speedlinq BV
Saturnusstraat 60
2516AH 's-Gravenhage
Telefoon: 0703816981

Flappie wijzigde dit bericht 08-12-2006 15:22 (10%)

Reg. datum: 15 september 2006

De eerste :+

Hulde aan Flappie.

Adres van Speedlinq:

Saturnusstraat 60
2516AH 's-Gravenhage

Telefoon: 0703816981

nee, daar staat niet hufter!
Reg. datum: 28 maart 2000

Zet er dan ook even de volgende dingen bij:

Actievoucher hier invullen, uitprinten en opsturen ovv "actievoucher" aan

Speedlinq
Postbus 60163
1320 AE Almere

Of faxen naar 070-3830185

Vergeet niet direct hier even een ontvangstbevestiging aan te vragen. (en dan maar wachten :( )

En in het vorige topic had Hans58 in "[Speedlinq] Ervaringen - Deel 3" het idee opgevat om langs te gaan op het volgende adres in Almere:
quote:
Speedlinq Internetdiensten Helpdesk
Televisieweg 2
1322AC Almere
Maarrrrr, sindsdien hebben we niets meer van Hans58 mogen vernemen, dus wellicht is het niet zo heel verstandig om daar heen te gaan (zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb :P). Oftewel Hans58, vertel eens of je inderdaad bent langsgegaan en wat de uitkomst was

hufkes wijzigde dit bericht 07-12-2006 11:58 (38%)

Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

quote:
Heb het toegevoegd. Het adres van de helpdesk heb ikmaar niet toegevoegd. Daar kom je dus niet levend weg :P

Reg. datum: 05 oktober 2005

_/-\o_ flappie klasse _/-\o_

dit is een overzicht van hun site

http://www.speedlinq.nl/php/sitemap.php
dit vind ikzelf wat overzichtelijker

p.s
voor in gesprek betaal je bij SL ook 0.05 eurocent

poppensnor

Reg. datum: 19 november 2006

Door: johnny mcclane
Geplaatst op woensdag 06 december 2006 23:39
--------------------------------------------------------------------------------
Hm...dat vinden pa en ma niet zo leuk denk ik...
Kan ik niet de zaak door laten schakelen via mijn gsm, dan zijn we toch nog bereikbaar?

Ps. Vandaag weer eens gebeld met SL. Aanvraag gedaan op 18 oktober Bij KPN zou het vertraging zijn opgelopen, ik was niet de enige. Nagoed...we wachten weer af.
---------------------------------------------------------------------------------

Heb je die aanvraag 18 oktober gedaan?
Of maakte je een vergissing in de maand en was het 18 november?
18 oktober zou toch van de gekke zijn als het zolang duurt?

dickydick wijzigde dit bericht 07-12-2006 14:15 (11%)

Ik zie dat er zojuist weer nieuwe voorwaarden staan op de site van speedlinq.

Ik heb 20MB comfort aangevraagd via www.internetten.nl. Die staart er niet meer bij. Wel bij breedbandwinkel.nl. Ben benieuwd wat ze er van gaan bakken....

Reg. datum: 09 mei 2003

Ik had op 15 november een 20Mbps verbinding aangevraagd via BBNed, zonder dat ik een KPN abbo heb (dus nieuwe lijn. etc). Op 16 november werd het geld voor het modem afgeschreven, en op 17 november had ik de standaard brief in huis. Normaliter hoor je dan binnen 3 weken de welkomstbrief te krijgen. Niets dus. Ik heb net gebeld, en de aanvraag is bij Speedlinq vastgelopen. Ze hebben het doorgezet naar de afdeling die kan kijken waarom. Kosten van dit gesprek: 7 euro. Mijn opmerking dat het wel heel raar is dat ik zelf moest bellen voordat Speedlinq er achter komt dat ze zelf iets fout gedaan hebben was het antwoord: oh, dat komt heel veel voor, wij informeren klanten nooit over de status of problemen. Ik ben nu geen steek verder, want ik weet niet wat er mis is, en ook niet hoe lang het gaat duren voordat het eventueel wordt opgelost.

Dit is echt de meest bizarre ISP die ik ooit ben tegengekomen. Ik begin het verhaal dat ze leven van het 0900 nummer en daarom express fouten maken ook te geloven.

Reg. datum: 16 november 2003

Voor degenen die willen overstappen van Speedlinq naar een andere provider: Speedlinq werkt niet mee aan het behouden van het ADSL signaal. Naadloos overstappen is dus onmogelijk.

Wel vreemd als je ziet dat ze wel op de site zetten, dat als je wil overstappen naar Speedlinq je bij je oude provider moet vragen om behoud van het ADSL signaal.

Als Speedlinq gebruiker kan ik het beamen dat je bij Speedlinq geen enkele vorm van klantenservice hoeft te verwachten.

quote:
RichieB schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:24:
Ik had op 15 november een 20Mbps verbinding aangevraagd via BBNed, zonder dat ik een KPN abbo heb (dus nieuwe lijn. etc). Op 16 november werd het geld voor het modem afgeschreven, en op 17 november had ik de standaard brief in huis. Normaliter hoor je dan binnen 3 weken de welkomstbrief te krijgen. Niets dus. Ik heb net gebeld, en de aanvraag is bij Speedlinq vastgelopen. Ze hebben het doorgezet naar de afdeling die kan kijken waarom. Kosten van dit gesprek: 7 euro. Mijn opmerking dat het wel heel raar is dat ik zelf moest bellen voordat Speedlinq er achter komt dat ze zelf iets fout gedaan hebben was het antwoord: oh, dat komt heel veel voor, wij informeren klanten nooit over de status of problemen. Ik ben nu geen steek verder, want ik weet niet wat er mis is, en ook niet hoe lang het gaat duren voordat het eventueel wordt opgelost.

Dit is echt de meest bizarre ISP die ik ooit ben tegengekomen. Ik begin het verhaal dat ze leven van het 0900 nummer en daarom express fouten maken ook te geloven.
Richie dat had ik dus ook...ik had abo aangevraagd bij speedlinq 15 nov...16 nov modemkosten afgeschreven...afgelopen zaterdag (2 nov)gebeld met helpdesk en kreeg daar ook te horen dat aanvraag was vastgelopen,ze zou het meteen doorsturen naar afdeling waar het heen moest,afgelopen dinsdag(5 nov) weer gebeld en aanvraag liep voorspoedig zei ze,ze wachten alleen nog op terugmelding van die afdeling vordat alles verstuurd wordt.
Afwachten maar.
Als jij wat meer weet over jouw aanvraag meld je het hier dan even,dan weten we zo'n beetje hoelang het nog gaat duren...als ik wat meer weet zal ik dat ook hier melden.

Reg. datum: 08 juli 2003

Tis inderdaad 18 oktober 2006, ik kijk heel erg goed ;)
Maar dit staat er ook sinds eind oktober op de site van Planet:

Actie Q4 ADSL Standard ¤ 34,90
Einddatum contract 20-11-2006

Echter heb ik nog steeds adsl via Planet, heb wel/ook gevraagd om de adsl lijn actief te houden totdat SL erop komt. Moet dus nog welkomstbrief + modem ontvangen...KPN zou er een vertraging in hebben gegooit wist de meid van de HD van SL mij te melden... :z

EDIT: de overbuurman belt...er ligt een pakje....hmmm...niks van SL :X

johnny mcclane wijzigde dit bericht 07-12-2006 17:02 (13%)

Intel Q6600 @?, Thermalright HR01Plus - GB P35-DS4 - 2x1GB GEIL 800Mhz - GB 8600GT - 2x WD3200aaks Raid0 - Samsung 20xdvdrw - Corsair 520w

Reg. datum: 09 mei 2003

quote:
dickydick schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:34:
Als jij wat meer weet over jouw aanvraag meld je het hier dan even,dan weten we zo'n beetje hoelang het nog gaat duren...als ik wat meer weet zal ik dat ook hier melden.
Zal ik doen. Ik probeerde je al een Direct Message te sturen, maar dat heb je uit staan.

Ik heb nog even gekeken naar een alternatieve ISP, maar de eerst volgende is gewoon 250 euro duurder het eerste jaar. Voor 10 euro meer per maand was ik toch wel voor een andere ISP gegaan. Ik geef Speedlinq dus nog maar een kans om het in orde te maken.

Reg. datum: 13 april 2003

24-10: Speedlinq Comfort 4096 (kpn netwerk) aangevraagd op Speedlinq website
26-10: Bevestigingsbrief ontvangen
04-11: Inloggegevens ontvangen, lijn zou op 15-11 opgeleverd worden
07-11: Modem ontvangen (single-PC besteld, multi-PC ontvangen)
15-11: Verbinding werkt met de juiste snelheden
06-12: Voucher + fakturen ingestuurd en bevestiging gevraagd

Tot nu toe loopt alles dus vlekkeloos. :)

Reg. datum: 22 september 2004

Ik heb het 'oude' ADSL X-tra 8192/1024 kbps, a 24,95 Euro/maand; ik ben nu precies 1 jaar abonnee.

De snelheden bij BBNED zijn weer zeer variabel en niet constant te noemen.

Ik heb een hele tijd netjes de 8 MB gehaald en soms zelfs er boven.

Nu zijn de snelheden gelijk aan de BBNED 6016 X-tra lijkt het wel, terwijl ik betaal voor 8 MB.

Helaas is er op mijn postcode 7415DB nog geen hogere snelheid snelheid via BBNED mogelijk.

Ik heb 0527 - 638639 gebeld voor de Best-ADSL aktie voor KPN 20 MB, dezelfde prijs en met telefonie.

Antwoord helpdek: Hiervoor moet ik eerst Speedlinq opzeggen en weer 3 maand wachten voordat ze dit kunnen realiseren???!!! :( Op mijn postcode is de snelheid gewoon haalbaar.
Vreemde manier om met klanten om te gaan...... Gelukkig is het geen monopolist....

Reg. datum: 05 juni 2006

heb op 9-11-2006 speedlinq ADSL comfort aangevraagt via KPN de 6 mb verbinding.

Nu heb ik mijn bestaande provider opgezegt volgens de overstap procedure, dus
met behoud van mijn ADSL signaal.

Mijn nieuw speedlinq abbo. gaat op 1-1-2007 in werking.

Nu krijg ik een brief van KPN dat per 2-1-2007 mijn ADSL lijn buiten werking wordt gezet!

Moet ik nu toch actie ondernemen of komt dit toch nog goed met mijn nieuw speedlinq abbo.?

Panasonic DMC-FZ30

Reg. datum: 18 november 2006

Oef, dat is een goede.
Ik zou het niet aan het toeval (KPN) overlaten want dat is ook een zootje.
Zoals altijd, als je belt: volledige naam van de helpdesk medewerker en referentie nummer van de call vragen

quote:
limboconnect schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:14:
heb op 9-11-2006 speedlinq ADSL comfort aangevraagt via KPN de 6 mb verbinding.

Nu heb ik mijn bestaande provider opgezegt volgens de overstap procedure, dus
met behoud van mijn ADSL signaal.

Mijn nieuw speedlinq abbo. gaat op 1-1-2007 in werking.

Nu krijg ik een brief van KPN dat per 2-1-2007 mijn ADSL lijn buiten werking wordt gezet!

Moet ik nu toch actie ondernemen of komt dit toch nog goed met mijn nieuw speedlinq abbo.?
Kun jij mij vertellen welke data jij bepaalde zaken kreeg van speedlinq?
Ik bedoel dus... jij hebt aangevraagd 9-11 en daarna? Wat was precies de data dat je modemkosten werden afgeschreven,welke data ontving je de welkomstbrief enzovoort?
Misschien hebben we er iets aan om te kijken hoeveel tijd tussen bepaalde zaken zit en of dat een beetje overeenkomt met elkaar?

Reg. datum: 08 april 2004

Speedlinq:
Wat zover gezegt is is werkelijk waar: goede verbinding, maar slechte service.
Ik heb nu 2 mnd een abo en mijn buurman 3 weken: we hebben beide een andere modem met andere instellingen/software.
Wat we beide wel hebben is een inkomplete installatie-uitleg.
Je kan bijna niet anders dan dat je moet bellen naar de schreeuwend dure helpdesk.

Vandaag heeft de buurman zijn speedlinqbellen info binnen gekregen, kostte hem wederom 35 minuten gsm-tikken om de telefoon aan te sluiten.
Via via is hij er dan toch gekomen.

Zelf ben ik zoals je hebt kunnen lezen in deel 3 nog niet rond met de kortingteruggave en de beloofde upgrade naar 12 mb.

Wordt vervolgt...

nee, daar staat niet hufter!
Reg. datum: 28 maart 2000

quote:
Beehr1 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:38:
Ik heb het 'oude' [...] geen hogere snelheid snelheid via BBNED mogelijk. [...] Best-ADSL aktie voor KPN [...]

Antwoord helpdek: Hiervoor moet ik eerst Speedlinq opzeggen en weer 3 maand wachten voordat ze dit kunnen realiseren???!!! :( Op mijn postcode is de snelheid gewoon haalbaar.
Vreemde manier om met klanten om te gaan...... Gelukkig is het geen monopolist....
Klopt toch precies? Je wilt namelijk naar een andere aanbieder en ze hanteren de regel dat je alléén actietarieven kunt krijgen als nieuwe abonnee, en dan is 3maand al schappelijk eigenlijk, je kan ook een jaar aanhouden. Vergeet niet dat de stuntacties er zijn om mensen te lokken en het grote cashen begint pas wanneer mensen aan het abbo vast blijven houden omdat ze geen zin hebben in wisselen, niet iedereen wéér dat nieuwe emailadres willen geven etc etc etc.

Maar goed, als je toch naadloos over wilt stappen en zonder 3mnd te hoeven wachten moet je gewooon bij de KPN een extra analoge lijn aanvragen op de andere twee aders die binnenkomen, dat is binnen een week geregeld als het goed is. Dan heb je een nieuw telefoonnummer en kun je je KPN-adsl daar op aanvragen. En zodra je kan zeg je die andere lijn inclusief de adsl op...

Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

sympathieke takkebos!
Reg. datum: 11 september 2002

he psst, ik kreeg gister mn 2e wireless 4p voip modem (betaald voor 1 1poort wired modem)

even een maandje wachten en dan verpatsen.
nog meer gelukkigen onder ons?

AMD 3200+, Asus a8n-e, radeon x550, 2x1Gb DDR,250gb. /// Canon 30D, sigma 17-70 2.8-4.5, canon 50mm 1.8, tamron 70-300 4-5.6, speedlite 550EX

pas maar op dat ze hier niet meelezen >:)

richie
zoals afgesproken vermeld ik even over de voortgang
heb zojuist weer gebeld met speedlinq en mijn aanvraag was nog bij die betreffende afdeling,ze vermelde mij ook dat er problemen waren geweest bij KPN en dat die er het afgelopen weekend aan gewerkt hadden
heel veel aanvragen hadden daardoor dus vertraging opgelopen
ze wachten alleen nog op bevestiging van die afdeling vooraleer ze de welkomstbrief versturen
speedlinq wacht dus op bevestiging van KPN
heb gevraagd of ze mij mail konden versturen als het zover is en dat heeft ze toegezegd.....dus je hoort van mij als ik iets van hen hoor

quote:
dickydick schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:29:
[...]

Kun jij mij vertellen welke data jij bepaalde zaken kreeg van speedlinq?
Ik bedoel dus... jij hebt aangevraagd 9-11 en daarna? Wat was precies de data dat je modemkosten werden afgeschreven,welke data ontving je de welkomstbrief enzovoort?
Misschien hebben we er iets aan om te kijken hoeveel tijd tussen bepaalde zaken zit en of dat een beetje overeenkomt met elkaar?
aanvraag 9-11-2006
Modem afgeschreven 10-11-2006
Welkomstbrief nog niet ontvangen
modem nog niet ontvangen
brief KPN 1-12-2006
opheffing adsl kpn 2-1-2007
oplevering speedlinq 1-1-2007

heb je hier wat aan..!

Panasonic DMC-FZ30

Klantenservice: (kies 1 in het menu) 0900-7733354 (¤ 0,70 p/m)
Technische Helpdesk:(kies 2 in het menu) 0900-7733354 (¤ 0,70 p/m)

kies 1 is technische helpdesk

kies 2 is klntenservice

staat verkeerd om..

Panasonic DMC-FZ30

Heb toch maar even gebeld met speedlinq grrrrr...14 min.

Maargoed..het volgende vertelde me een zeer klantvriendelijke mevrouw.

Uw lijn wordt voor 2-1-2007 overgenomen door speedlinq zodat dit naadloos gaat verlopen.

De brief van kpn is een standaard brief en daar moet u zich niet druk om maken.

Dus al met al ben ik me denk ik druk aan het maken voor niets.
maargoed beter even checken dan dat ik straks in de problemen kom.

ik snap alleen nog steeds niet hoe het kan dat speedlinq dit tarief kan aanbieden.

Nu betaal ik dus bij orange-basic het volgende.

Provider 24,30 euro
KPN adsl basic 27,95 euro
Belbudget 9,67 euro
------------- +
totaal dus van 61,92 p/m

In de nieuwe situatie bij speedlinq gaat het als volgt uitzien.

Provider 14,95 euro ( eerste 12 maanden daarna 24,95 comfort 6016 bellen )
KPN adsl 0 euro
belbudget 9,67 euro
--------------- +
totaal 24,62 euro p/m ( eerste 12 maanden daarna 34,62 euro )

Of zie ik toch nog iets over het hoofd.

Panasonic DMC-FZ30

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 67 68 69 70 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: