Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
woekele schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:58:Ik zal de XXX fixen zodat ik het weer heb gevonden, de wiki waaruit ik ze heb is momenteel even down :S
De eerste XXX is de repository die in 1 van mijn eerdere posts staat (en inmiddels ook in de ts).
De tweede is de key toevoegen van de repository
Daarna moet je nog apt-get update doen
En dan ipv Synaptic de console gebruiken om Beryl te installeren (als je het er ooit nog af wilt gooien gaan meteen alle libraries mee, met Synaptic (nog) niet).

Jungian wijzigde dit bericht 03-12-2006 16:13 (58%)

Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"

quote:
woekele schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:58:
Mijn kleine guide om Beryl werkend te krijgen in een schone Edgy installatie als je nvidia-vidcard hebt:

[...]
Als je zoiets nou niet hier post, maar juist de wijzigingen (waarvan jij denkt dat ze beter zijn) op de beryl wiki zet, hebben veel meer mensen er baat bij. Op dit moment bereik je slechts een kleine doelgroep, terwijl het juist makkelijk is om een goede guide op te stellen waar iedereen bij kan. En daar is de beryl wiki de meest geschikte plek voor :)

offtopic:
En dan had het alsnog beter in XGL (en compiz) kunnen posten. Maar ondanks de kritiek ben ik wel blij dat je deze informatie deelt, hoewel het misschien wat hard aankomt :>

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

quote:
Jungian schreef op zondag 03 december 2006 @ 16:13:
[...]

De eerste XXX is de repository die in 1 van mijn eerdere posts staat (en inmiddels ook in de ts).
De tweede is de key toevoegen van de repository
Daarna moet je nog apt-get update doen
En dan ipv Synaptic de console gebruiken om Beryl te installeren (als je het er ooit nog af wilt gooien gaan meteen alle libraries mee, met Synaptic (nog) niet).
Ye, ik zal beide XXX fixen zodra ik de exacte waarden heb. De apt-get update heb ik toegevoegd en doe nu aptitude ipv synaptic, tnx.
quote:
woekele schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:17:
[...]

Ye, ik zal beide XXX fixen zodra ik de exacte waarden heb. De apt-get update heb ik toegevoegd en doe nu aptitude ipv synaptic, tnx.
Waarom gebruik je niet de officiële Beryl Project repository?

Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"

Extra note ivm nieuwe features in Feisty. Gnome 2.18 (huidig: 2.16, 2.18 zal rond maart 2007 uitkomen, op tijd voor Feisty dus) zal Pulseaudio hebben. Geen gekloot meer met het geluid en er zal ook per-applicatie-volume-control aanwezig zijn :)

Het is al mogelijk om pulseaudio te installeren in Ubuntu. Ik heb dit nog niet geprobeerd.

Dutchmega wijzigde dit bericht 03-12-2006 19:58 (33%)

Reg. datum: 18 augustus 2006

quote:
LinuX-TUX schreef op zondag 03 december 2006 @ 16:10:
Na hard twijfelen, veel googlen en nu toch de druppel die de emmer doet over lopen, besloten om deze vraag hier neer te leggen.

-knip
Kan iemand mij een hint geven :?
png werkt alleen dacht ik, geprobeerd?

quote:
rvanleeuw. schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:20:
[...]

png werkt alleen dacht ik, geprobeerd?
yes, kan ook niets anders selecteren.

Het lijkt opgelost, maar de precieze "waarom" is mij alleen nog onduidelijk.
Ergens in de beryl-forum pagina's zeiden ze dat 1024x1024 of 2048x1024 OF 4096x1024 PNG's werkten. Dit had ik ook eerder geprobeerd, maar werkte niet. Daarnaast stond nog een voorbeeld om te proberen met een VEEL kleiner plaatje, en die werkte OOK gewoon.

Paar keer nog mijn plaatjes geopend en gesaved met GIMP, en nu werkt het. Ik had als laatst "save resolution" UIT gezet ... en toen werkte die :?

Mijn WebLog

quote:
Jungian schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:01:
[...]

Waarom gebruik je niet de officiële Beryl Project repository?
Wordt die ook regelmatig ge-update dan? De repo die ik gebruik maakt snapshots van de svn-versie, dus veel meer cutting edge. Ik zal het er even bijzetten.
Rozijntjes

Ik heb mijn wireless nu aan de praat door de generic kernel te gebruiken, maar ik krijg een hoop duplicates tijdens het pingen, en de snelheid is ook niet echt hoog:
ping 192.168.1.3
PING 192.168.1.3 (192.168.1.3) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 192.168.1.3: icmp_seq=1 ttl=64 time=2.11 ms
64 bytes from 192.168.1.3: icmp_seq=1 ttl=64 time=6.23 ms (DUP!)
64 bytes from 192.168.1.3: icmp_seq=1 ttl=64 time=12.0 ms (DUP!)
64 bytes from 192.168.1.3: icmp_seq=1 ttl=64 time=18.5 ms (DUP!)
64 bytes from 192.168.1.3: icmp_seq=2 ttl=64 time=2.00 ms
64 bytes from 192.168.1.3: icmp_seq=2 ttl=64 time=22.1 ms (DUP!)
64 bytes from 192.168.1.3: icmp_seq=2 ttl=64 time=29.1 ms (DUP!)
64 bytes from 192.168.1.3: icmp_seq=2 ttl=64 time=52.3 ms (DUP!)

--- 192.168.1.3 ping statistics ---
2 packets transmitted, 2 received, +6 duplicates, 0% packet loss, time 1005ms
rtt min/avg/max/mdev = 2.005/18.065/52.314/15.817 ms

Terwijl de verbinding wel goed is: Link Quality=61/100 Signal level=46/100 Noise level=0/100

Kruisboogvereniging De Knipe
----> Jouw tekst hier? <----

quote:
Jeldert schreef op zondag 03 december 2006 @ 22:27:
Terwijl de verbinding wel goed is: Link Quality=61/100 Signal level=46/100 Noise level=0/100
Ik weet niet hoe ver weg die server staat, maar zo goed vind ik je verbinding niet.
Bit Rate:54 Mb/s   Tx-Power=20 dBm   Sensitivity=8/0
Link Quality=98/100  Signal level=-24 dBm  Noise level=-86 dBm

Dit heb ik bijvoorbeeld thuis ( O+ Intel Wireless)

Gezocht: (Zie ondertitel)

Wil Windows er af gaan gooien en Ubuntu erop gaan zetten, maar zit eigenlijk met 1 klein probleem: Ben nogal een spellen speler (Day of Defeat: Source) en wil dit ook blijven spelen. Hoe goed werkt cedega met dit spel?

Strips van Michel Vaillant (voor een leuk prijsje), mail me als je iets hebt!

Ik ben dus een user die zeer tevreden is met aMSN, echter de 0.97b die in vorige posts werd omschreven heeft de vervelende bug dat file dialogs(bijvoorbeeld bij het versturen van bestanden en het selecteren van een avator) niet werken. Nu is er door aMSN op 24 november de 0.96 gereleased waarin deze bug niet meer zou zitten. Maar ik krijg hem niet geïnstalleerd via de inbegrepen handleiding.

Iemand enig idee, hoe deze erop te krijgen?

Ik geef verder niet om eye candy, ik wil gewoon kunnen msn-en!

borgdaville wijzigde dit bericht 04-12-2006 10:29 (4%)

Linux Mint

quote:
Zal vanavond voor de 1000000e x weer een poging doen om het aan de praat te krijgen.

Ene keer werkt het prima, terwijl je de volgende keer met dezelfde installatie handleiding de zooi niet aan de praat krijgt. :( Irritant
quote:
ge-flopt schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:03:
Wil Windows er af gaan gooien en Ubuntu erop gaan zetten, maar zit eigenlijk met 1 klein probleem: Ben nogal een spellen speler (Day of Defeat: Source) en wil dit ook blijven spelen. Hoe goed werkt cedega met dit spel?
http://transgaming.org/gamesdb/games/view.mhtml?game_id=3949

Specs || "You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Spelvoutje in TS: "Het versienummer is gebaseers ..."

Graag zou ik in de TS ook in het kort meer de verschillen tussen u- xu- -edu- $naam- buntu's uitgelegd willen zien. Het betreft hier een tekst voor 'dummy's'. Wat zijn de voordelen van xu & ku tov van u? Alleen de windowmanager, of ook de snelheid? Bij Xubuntu dacht ik het wel, maar dat haal ik niet hier vandaan.

Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
Camera (oa) Canon Eos d60 | 28-105 USM | 17-40 L | Canon PwrPro1 | 8 gb aan CF

Gezocht: (Zie ondertitel)

quote:
Maar draait het ook lekker? Wist wel dat het zou draaien, maar eigenlijk kan ik nergens vinden of het een beetje fatsoenlijk draait.

Strips van Michel Vaillant (voor een leuk prijsje), mail me als je iets hebt!

* Equator is nu de laatste versie van Xubuntu aan het downloaden.. Toch ook eens naar kijken. Eyecandy hoef ik niet, dus is Kubuntu niets voor mij.

Misschien kijk ik er overheen, maar ik zoek eigenlijk nog een lijst met supported hardware. Voor een nog te installeren dbserver wil ik de 2 raptor's in mirror (raid 1) plaatsen, maar ik zoek dus een supported Hardware List.
Software raid is niet handig (IMO) :)
quote:
ge-flopt schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:21:
[...]

Maar draait het ook lekker? Wist wel dat het zou draaien, maar eigenlijk kan ik nergens vinden of het een beetje fatsoenlijk draait.
Prima. Ik heb het niet vergeleken met Windows dus kan best zijn dat het 30FPS minder is O-)
Daarnaast kan je altijd dual-booten. Vrij weinig moeite.

Dutchmega wijzigde dit bericht 04-12-2006 15:17 (7%)

Reg. datum: 27 februari 2001

quote:
Equator schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:23:
* Equator is nu de laatste versie van Xubuntu aan het downloaden.. Toch ook eens naar kijken. Eyecandy hoef ik niet, dus is Kubuntu niets voor mij.

Misschien kijk ik er overheen, maar ik zoek eigenlijk nog een lijst met supported hardware. Voor een nog te installeren dbserver wil ik de 2 raptor's in mirror (raid 1) plaatsen, maar ik zoek dus een supported Hardware List.
Software raid is niet handig (IMO) :)
https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupport
of zoeken bij google naar 'ubuntu hcl'
Zenx :)

hcl, had ik moeten weten :X

Er zijn dus maar verrekte weinig Sata Raid controllers die direct goed werken :|

Equator wijzigde dit bericht 04-12-2006 16:23 (89%)

Aanraakbatterij

quote:
Lennart schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:51:
Spelvoutje in TS: "Het versienummer is gebaseers ..."

Graag zou ik in de TS ook in het kort meer de verschillen tussen u- xu- -edu- $naam- buntu's uitgelegd willen zien. Het betreft hier een tekst voor 'dummy's'. Wat zijn de voordelen van xu & ku tov van u? Alleen de windowmanager, of ook de snelheid? Bij Xubuntu dacht ik het wel, maar dat haal ik niet hier vandaan.
Die spelfouten doe ik zo. Maar ik kijk nog een keer naar de TS en idd zie ik dat alle informatie over de Xubuntu en alles dat die mist :/ Ik wist dat ze er ooit helemaal uitgewerkt instonden, dit moet zeker in de loop van de tijd veranderd zijn :/

ALL GLORY TO THE HYPNO TOAD

quote:
Touchdomex schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:22:
[...]

Die spelfouten doe ik zo. Maar ik kijk nog een keer naar de TS en idd zie ik dat alle informatie over de Xubuntu en alles dat die mist :/ Ik wist dat ze er ooit helemaal uitgewerkt instonden, dit moet zeker in de loop van de tijd veranderd zijn :/
Heeft dat niet te maken met dat er een limiet is van de grootte van posts? Ik dacht dat ze daarom dingen eruit hadden gegooid. Als het er niet in past kun je best mijn post (vlak na de start post) gebruiken voor meer info.

Surkow wijzigde dit bericht 04-12-2006 19:35 (5%)

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Ik dacht het al te missen en eerder wel gezien te hebben. Maar omdat het een overzichtelijk FP is, verwijs ik niet-Gotters ook naar deze pagina.

Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
Camera (oa) Canon Eos d60 | 28-105 USM | 17-40 L | Canon PwrPro1 | 8 gb aan CF

quote:
Touchdomex schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:22:
[...]

In eerste instantie had ik het stukje over het downloaden van Ubuntu overgenomen uit deel 2 ("Variaties binnen Ubuntu"), zie ook de disclaimer onderaan de TS. Er stond echter weinig informatie over, en het was niet functioneel ingedeeld. Vandaar dat ik het veranderd heb naar:
Omdat andere Windowmanagers ook erg geliefd zijn, is door Ubuntu ook een versie met KDE (Kubuntu) en een met Xfce (Xubuntu) uitgebracht.
Het was namelijk meer een stuk over het downloaden van Ubuntu, in plaats van de verschillend van Ubuntu, Kubuntu, Edubuntu, Xubunte en Fluxbuntu toe te lichten. Het zou ook veel te veel onnodige ruimte innemen.

Als (ooit ;)) de tweakers wiki komt, dan kan dit soort info mooi daarin opgenomen worden. Misschien dat jij wel een kort, bondig en mooi stukje kan schrijven over de verschillen en overeenkomsten van de versies?
quote:
Lennart schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:49:
Ik dacht het al te missen en eerder wel gezien te hebben. Maar omdat het een overzichtelijk FP is, verwijs ik niet-Gotters ook naar deze pagina.
Het heeft er nooit uitgebreider ingestaan dan nu al het geval is hoor. Deel 2 had het anders omschreven, deel 1 had geen uitgebreide TS.

mithras wijzigde dit bericht 04-12-2006 19:52 (12%)

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

quote:
Dutchmega schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:16:
[...]

Prima. Ik heb het niet vergeleken met Windows dus kan best zijn dat het 30FPS minder is O-)
Daarnaast kan je altijd dual-booten. Vrij weinig moeite.
Zolang je een nVidia-kaart heb en een beetje een degelijke CPU valt het verlies qua performance erg mee.

Is er trouwens iemand met een (Hauppauge) PVR/ivtv-kaart die deze werkend heeft met XawTV 4?
De stream doet het gewoon, maar ik kan hem maar niet openen in XawTV.

disturbedsaint wijzigde dit bericht 04-12-2006 20:09 (18%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws