Reg. datum: 07 juni 2006
Ik denk dat ik voor SUSE 10.1 + GNOME ga. Mocht dit niet goed uitwerken kan ik altijd de zaak opnieuw installeren. Rest de laatste rookie vraag nog: 32 bits of 64 bits?
"That was left handed..." - JJH
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 44 45 46 47 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]"That was left handed..." - JJH
Als je niet teveel wilt kloten en echt alles aan het werk wilt krijgen, roep ik 32 Bits. Dit omdat nog steeds niet alles gemaakt worden in 64 bits. Soms mis je dus dingen( zoals flash) die niet in 64 bits zijn.quote:Jouke74 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:02:
Ik denk dat ik voor SUSE 10.1 + GNOME ga. Mocht dit niet goed uitwerken kan ik altijd de zaak opnieuw installeren. Rest de laatste rookie vraag nog: 32 bits of 64 bits?
ALL GLORY TO THE HYPNO TOAD
Ik heb die test idd ook gedaan. Daarintegen heb ik voor ubuntu gekozen omdat je daar in verhouding meer zelf moet doen ipv van dat alles voor jou word gedaan, zoals bij Mandrive of SuSe( vooral SuSe)quote:Jouke74 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:28:
Hmm ik heb net een test gedaan: http://www.zegeniestudios.net/ldc/index.php?firsttime=true
En daar kwam Mandrake als eerste boven water gevolgd door inderdaad Ubuntu. Diepe zucht
Noem eens wat voorbeeldjes, wat bedoel je nu precies?quote:Touchdomex schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:35:
[...]
Ik heb die test idd ook gedaan. Daarintegen heb ik voor ubuntu gekozen omdat je daar in verhouding meer zelf moet doen ipv van dat alles voor jou word gedaan, zoals bij Mandrive of SuSe( vooral SuSe)
Jesse wijzigde dit bericht 08-12-2006 11:51 (22%)
Debian | Ubuntu | PortableApps
Al gaat de dag nog zo snel, de NS vertraagt hem wel!
Kijk je eventjes door de opties heen dan kom je erachter dat je met het intypen van 'linux26' een 2.6 kernel (2.6.8 dacht ik) installeerd. Niet echt hogere wiskunde oid.quote:deepbass909 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:30:
*knip*
Een algemene opmerking overigens over Debian Stable tegen Testing. Stable draait nog steeds met een 2.4 kernel standaard. Daar is opzich niks mis mee, maar nieuwe hardware gaat daar toch problemen mee geven. Daarnaast ontbreekt udev, wat toch wel een groot pluspunt is van de 2.6 kernel. Hetzelfde nadeel geldt helaas ook Slackware.
*knip*
Gieltjev wijzigde dit bericht 11-12-2006 00:16 (5%)
Dat klopt, maar waar het mij om gaat is dat ze beide nog steeds standaard met een 2.4 kernel komen, die op een nieuwe pc (bijv mijn AMD64 X2) niet echt gaat werken.quote:Jesse schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:50:
[...]
Kijk je eventjes door de opties heen dan kom je erachter dat je met het intypen van 'linux26' een 2.6 kernel (2.6.8 dacht ik) installeerd. Niet echt hogere wiskunde oid.
Al gaat de dag nog zo snel, de NS vertraagt hem wel!
Site van vriendin | Pentax DSLR spul over: K100D + DA 18-55mm, DA 16-45mm F4, Sigma APO 70-300mm
Gieltjev wijzigde dit bericht 11-12-2006 16:05 (18%)
Reden: updata
Waarom is Debian een favoriet ten opzichte van Ubuntu? Ik heb nou niet bepaald de ervaring met Debian dat je minder hoeft te doen om dingen te laten werken. Je hoeft je niet erg druk te maken over de ondersteuning van een Windows partitie. Je kunt in ieder geval altijd de schijf lezen (en met redelijk stabiele drivers ook schrijven).quote:Autoreply schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:59:
Ik heb inmiddels een pc besteld. Er komt linux op in een partitie van rond de 10 gb, naast vista op rond de 50 gb (pas over een maandje en een partitie van 200gb voor films (avi, mpeg, vobfiles), muziek en wat .htm en foto's.
Als volstrekte linux-noob twijfel ik al een tijdje aan de distro die ik moet nemen. Ubuntu schijnt simpel te zijn, maar de grote hoeveelheid ondersteuning die je later moet inbouwen staat me een beetje tegen. Debian is op dit moment dan ook favoriet. Wat ik me echter afvraag is of er tussen beiden nog verschil zit in ondersteuning van een gezamenlijke partitie met windows. (Moet dit trouwens altijd ntfs zijn?) Volgens wikipedia kan dat alleen met een los tooltje, maar is er onderscheid tussen beide systemen?
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Albert Einstein
Ten eerste zijn al je vragen prima met wat rondzoeken te beantwoorden, ten weede zijn al je vragen hier niet op hun plek, want hoe passen vragen als "hoe moet dit?" en "kan dit of dat?" precies in de vorm "welke distributie is voor mij geschikt?"? Dit topic is er om een keuze te helpen maken, niet om allerlei kleine problemen op te lossen.quote:arjoderoon schreef op donderdag 14 december 2006 @ 10:11:
hier nog een linux noob. Omdat ik alles legaal wilde hebben op mijn pc, wil ik linux gaan installeren als vervanger van winxp. Nu heb ik al mijn schijven als ntfs gepartitioneerd. Ik heb al begrepen dat linux dat niet aankan. Nu heb ik op mijn schijven ook mijn data staan. Kan ik deze schijven eenvoudiger omzetten in fat32 zonder verlies van data?, zodat ik ze zowel in windows als in linux kan gebruiken om naartoe te schrijven?
Verder heb ik mijn eerste hdd opgedeeld in 2 partities. De eerste is een partitie van 10gb waarop xp geinstalleerd staat. De tweede is een logisch station waarop ik al mijn documenten en foto's etc heb staan. Kan ik nu de eerste partitie (van windows) gebruiken om linux op te zetten? of raak ik dan mn 2e partitie kwijt?
Spelling is een keuze
DM me
Ik denk dat wat je wilt daarmee goed kan, onder voorbehoud van de puntjes die je zelf ook al noemt.quote:Taarmen schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:29:
*knip*
Welke distro zou voor mij het best zijn en eventueel met wat voor emulatie software om windows na te bootsen. Na rond gekeken te hebben lijkt Ubuntu 6.10 (Edgy Eft) mij het best passend.
*knip*
Jesse wijzigde dit bericht 14-12-2006 11:14 (3%)
Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
Camera (oa) Canon Eos d60 | 28-105 USM | 17-40 L | Canon PwrPro1 | 8 gb aan CF
Freesco is van oorsprong gemaakt om te routeren, maar kan tegewoordig ook allerlei andere dingen. Je kan er wel van uit gaan dat wat op de website van Freesco staat klopt. Bedenk btw wel dat freesco enorm gestript is. Even wat extra's installeren is er niet bij.quote:Lennart schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:34:
*knip*
Ik heb hierbij Freesco op het oog die ik wil laten draaien op een PIII/350 (zo'n oud compaq bakkie). Nu staat er in de startpost dat deze distro alleen voor routeren geschikt is, terwijl ik op de website van freesco iets anders lees. Zie ik nu iets over het hoofd en moet ik een andere distro kiezen of kan ik voor mijn wensen gewoon met freesco aan de slag?
Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
Ik zou het niet weten. Als Freesco voor jou voldoet moet je het zeker gaan gebruiken. Maar als je over een week toch een andere httpd of ftpd oid wilt dan gaat dat vziw niet lukken met Freesco.quote:Lennart schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:15:
Wat ik nog van freesco weet (vroeger mee gewerkt als pure router) is dat het alles heeft wat ik nodig heb. Wat zou ik dan "even extra willen installeren"? Een Gui ofzo?
Mijn website!
Dell XPS 1530 (Red) met T8300 | 4 GB | 200 GB 7200 rpm | 1440*900 LG | 9 Cells | 8600m GT | Wifi N
Heb je al Kubuntu geprobeerd. De dik gedrukte dingen lukte bij mijn pc prima.quote:Terror schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:37:
K'heb hier een tripple boot setup. Werkt opzichzelf allemaal aardig. XP, Vista en Linux. Voor linux ben ik de laatste 4 dagen echter heel hard bezig om het een en ander aan eisen voor elkaar te krijgen. Hier door heb ik al 3 distro's geprobeerd. Wat het nodige data verkeer heeft opgeleverd, zonder echt stabiel resultaat.
Ik zoek een makkelijk installeerbare distro. Ben niet bang voor compileren ofzo, maar duurt zo vreselijk lang. Deze distro moet kunnen zonder te veel moeite:
*De nieuwe ati binary driver voor mijn radeon 9600 zonder rompslomp installeren. (Mandriva 2007 en Fedora Core 6 weigeren dit voorlopig pertinent, missing dependencies die ik niet opgelost krijg, kernel versie die te nieuw is ofzo)
*Dualhead configureerbaar hebben dmv een gui. (Is volgensmij een feature van gnome, weet ik niet zeker...)
*Mijn geïntergeerde netwerkkaart (nforce 3 moederbord) aan kunnen. (Fedora core 6 knalt hem er na een paar uur uit om de een of andere vage reden)
*x86_64 zijn
*Zo recent mogelijke pakages
*Automount
*bluetooth ondersteuning
*setupupje is bedoeld voor internet, quake3 etc en andere dektop activiteiten.
Vooral het willen van zo nieuw mogelijk icm die ati driver bijt elkaar nogal. Iemand suggesties? Owhja Suse 10,2 crashte al bij de installatie.
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 44 45 46 47 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos