@marbo/jaques/gordon/lamour:quote:
Ik heb de problemen de vorige keer aangekaart bij de netwerkadmins van InterNLNet. Wat daar duidelijk bleek was dat het geen ISP probleem is, maar een probleem binnen het GNA netwerk. Dat maakt het troubleshooten voor ISP's een stuk lastiger, bij Concepts/InterNLnet/Alice zullen er namelijk geen waarschuwingslampjes gaan branden.. Die partijen kunnen voornamelijk naar hun eigen netwerk kijken. Na onderzoek is de zaak wel aangekaart bij BBNED, en naar mijn weten is de case daar nog steeds in onderzoek.
Gezien de aard van de problemen vermoed ik een koelingsprobleem in de POP's. Bij XMS hebben we dat ook wel eens gehad doordat de airco's niet goed ingesteld stonden (met dank aan een monteur die aan een knop had gezeten waar hij vanaf moest blijven) in combinatie met een slechte opstelling in de POP (slechte luchtstromen). Dat resulteerde in dezelfde problemen als ik hierboven zie staan, zodra het warmer dan 27 graden werd.
Sinds de vorige melding weet ik wel dat men bij de netwerkbeheerder bezig is met een extra monitoring-oplossing dus wellicht dat dat de problemen binnen het netwerk sneller kan aantonen. Blijf in ieder geval meldingen naar je ISP sturen!
denan wijzigde dit bericht 31-08-2008 15:46 (3%)