Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 84 85 86 87 last

Reageer Nieuw Topic
De eerste inloopavond was behoorlijk bezocht. Veel goede vragen van allerlei mensen, niet in het laatst van mensen die al wat grijze haren hebben.
De meest ludieke was een man die laat buiten zijn hond aan het uitlaten was. Ik liep naar mijn auto en hij vroeg of ik "van die glasvezel was" (ja), en of "die 100 Mbps up en down" nu mogelijk was. Want hij was Internet ondernemer en het helemaal zat om met 1 Mbps upload te werken. Ja dat kan, zie bijv. InterNLnet maar ook Signet en BByond. "Mooi" was het antwoord en hij liep laconiek verder.

Veel belangstelling voor de CPE en hoe je dan de bestaande bedrading aansluit.
Zie hieronder een post met de foto, handig die mobieltjes met camera's ;-)
Of je ook wireless kan werken.
Ja, met een apart accespoint (is niet geintegreerd in modem, die ontwikkeling gaat te snel), maar vergis je niet in de effectieve snelheid, die is een stuk lager dan de cijfers op de doos doen vermoeden (bijv G spec: 54 Mbps max -> de helft effectief na aftrek van de overhead bij 1 gebruiker, en dat gedeeld door het aantal concurrent gebruikers minus extra overhead and collision).
Waarom BBC1 en BBC2 niet in het pakket van TV zitten.
We hebben te horen gekregen van de vertegenwoordiger van de BBC dat behalve de kabelaars niemand de rechten krijgt om BBC1 en BBC2 te distribueren. Ook KPN is dat niet gelukt.
(Op plekken waar dat wel gebeurt is dat of gedoogd vanwege de kleine omvang of (nog) niet aangepakt).
BBC Prime en BBC World zijn wel beschikbaar.
BBC Prime: alle populaire programma's (zoals mijn persoonlijke favorieten Spooks, Dalziel en Pascoe en niet te vergeten Top Gear). Zie www.bbcprime.com.
BBC World : Vooral nieuws uit de hele wereld.
Wat je zoal met die uploadsnelheid kan doen.
Ten eerste meer downloaden ;-). Zonder gekheid, voor elk pakketje dat je download moet er een bevestiging gestuurd worden via de upload. Is de upload verstopt, dan denkt de downloadserver dat de ontvanger te veel krijgt, en gaat vertragen. Zet maar eens een goeie webcam vol open en ga hem bekijken vanuit een andere lokatie. Dat is de upload verstopt en valt de download volledig stil. Dat merk ik met mijn ADSL2+ al als mijn zoon met Azureus begint te werken. Het moet mogelijk zijn (heb ik gehoord) in de router/modems het zo te configureren dat je geen verstopping krijgt, maar het gaat mijn pet te boven.
Ik heb een bewakingscamera thuis die ik graag wil kunnen bekijken op afstand, Dat vreet capaciteit, voor echt goede kwaliteit wil je minstens 5 Mbps en liefst 15 Mbps vrij hebben, tenminste met de camera die ik heb van Axis.
Ik heb thuis een Slingbox (zie www.slingmedia.com, slingert je TV/Satelliet/PVR/Harddisk recorder signaal op wens over het Internet naar je toe, kun je kjken naar je eigen programma's waar je ook bent). Die werkt lekker als er minstens 2 Mbps vrij beschikbaar is.
Ik backup thuis naar een NAS (storage server). Snelheid is nooit genoeg. Het is mogelijk met FTP secure van afstand de files te benaderen. Maar dan heb ik wel veel meer bandbreedte nodig.
We zijn met zijn 5-en thuis. De kids MSN-en vele uren, het liefst met een webcam.

De tweede avond in de Compaszaal is hartstikke druk bezocht. Nieuwe goede vragen waren de volgende.
Heb ISDN-2 met een thuiscentrale. Hoe verder als ik een glasaansluiting neem?
Hebben we met de providers over gesproken. Die gaan een aanbod ontwikkelen om twee telefoonlijnen te krijgen plus een nieuwe huiscentrale, geinstalleerd en wel. Grappig om te zien dat er verschillende oplossingen ter plekke bedacht worden. Financieel is het interessant. Als je de ISDN abonnementskosten kunt vermijden (Euro 26 per maand) dan verdien je een nieuwe centrale razendsnel terug. Nummers kunnen geporteerd worden begrijp ik.
Hoe kun je de aanbiedingen vergelijken?
We hebben de site www.glasvezelamsterdam.nl aangepast zodat je op basis van pakketkeuze (triple play, of alleen internet, of internet en telefonie etc.) meteen kunt zien wat ongeveer het aanbod is.
Is niet zo makkelijk om te doen, we hopen dat dit werkt (opbouwende kritiek wordt op prijs gesteld!).
We hebben een levendige VVE (Vereniging van Eigenaren). Wat hebben wij aan glas?
Tenminste twee dingen. IJnet is een kleine provider die in de Silodam gebouwen een VVE netwerk ondersteunt, met allerlei heel practische zaken en heel directe support: echt om de hoek. Zoals een Intranet voor de bewoners met allerlei practische tools. Een van de simpelste (maar je moet er maar opkomen) is dat bewoners bij elkaar parkeerplaatsen kunnen lenen als er bezoek is. Briljant.
DSDeurne heeft een uitstekende bewakingsoplossing met videocamera's. Mooi voor de voordeur en de garage en zo. 24 uur opslag van beelden, bewegingssignalering , en voor weinig geld.
Opzeggen bij andere providers. Is daar hulp bij te krijgen?
Er zijn sites die je kunnen helpen met opzeggen. www.james4you.nl, www.opzeggen.nu, www.abonnementopzeggen.nu.
Ik heb gemerkt dat ik nu voor 2 jaar vastzit aan mijn provider. Mag dat wel?
Dat mag, als het maar open en eerlijk verteld word. We horen steeds meer dat providers in de "kleine lettertjes" bepalingen verstoppen zodat je niet van ze af kan komen. Een mooie aanbieding wordt je voorgeschoteld, zonder te vertellen dat het gevolg is dat je vervolgens twee jaar (we horen zelfs van 3 en 4 jaar !!) vastzit volgens de voorwaarden.
Een voorbeeld is de Mediabox van UPC. Gewone TV mag je per maand opzeggen , maar als je de Mediabox uitpakt dan zit je volgens de voorwaarden begrijp ik van kenners voor 12 maanden vast aan het TV abonnement. Let dus op of de voorwaarden duidelijk zijn en vraag het desnoods expliciet na.
Als er wat tijd overblijft gaan we uitzoeken of dat zo lang vastleggen (3-4 jaar) wettelijk wel mag. Leuke voor de consumentenbond.

PS : het Tweak aanbod wordt na het weekend publiek gemaakt begrijp ik.

Over 2 weken (12 dec) opnieuw in Kastanjehof op het Kastanjeplein (OWGM), 13 dec weer in Compaszaal.

HermanGlasvezel wijzigde dit bericht 01-12-2006 11:12 (112%)

waar een sar is,is een Baco
Reg. datum: 02 september 2000

me downloads checken op me scherm via een cam :P dat lijkt me wel wat :)

die slingbox vind ik wel grappig :P

wat ik kan met de bandbreedte weet ik wel ;) gameservertje af en toe aanzetten,en daarnaast nog alles doen,de 1mbit nu is toch een bottleneck op het moment...kan niet wachten :) (al moet ik nog een jaar)

http://mrsar.kicks-ass.net:5000

Reg. datum: 08 februari 2006

quote:
HermanGlasvezel schreef op woensdag 29 november 2006 @ 10:05:
Vanavond inloopavond in Compaszaal KNSM laan Loods 6, over 2 weken (12 dec) opnieuw in Kastanjehof op het Kastanjeplein (OWGM).
Jammer, ik was ziek, anders was ik wel even naar Loods 6 gegaan.

Reg. datum: 05 februari 2005

Kunnen jullie [Herman], niet als de donder 't centrum vol gaan leggen... ik geil op glas nl. :9~
Maargoed zonder gekkigheid, kunt u [herman], 'n potentieel aanleg schema op 't forum planten, ik kan nl. niet wachten tot het moment dat we 200Mbit up and down hebben.. voor ¤ 90,-- moet dat wel lukken niet waar? :> Wanneer komen er bijeenkomsten in het oostelkijk deel van 't centrum (stadhuis bijv.)?

CMJJKFE
Reg. datum: 11 april 2006

200 mbit up en down voor 90 euro. Dat lijkt mij een erg leuke grap, maar is totaal niet haalbaar zal eerder tussen de 200 / 1000 euro per maand liggen.

Ik neem aan dat je weet wat het kost als iemand met 200 mbit loopt te uploaden /downloaden ;)

CMJJKFE

Reg. datum: 19 januari 2003

quote:
rj1093 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 03:52:
Kunnen jullie [Herman], niet als de donder 't centrum vol gaan leggen... ik geil op glas nl. :9~
Maargoed zonder gekkigheid, kunt u [herman], 'n potentieel aanleg schema op 't forum planten, ik kan nl. niet wachten tot het moment dat we 200Mbit up and down hebben.. voor ¤ 90,-- moet dat wel lukken niet waar? :> Wanneer komen er bijeenkomsten in het oostelkijk deel van 't centrum (stadhuis bijv.)?
Je kan toch wel verwachten dat de snelheden in de eerste plaats niet boven de 100 Mbit/sec uit zullen komen. Dit omdat 100 Mbit/sec ethernet toch wel redelijk standaard is binnenshuis, en WiFi over het algemeen 54 Mbit/sec is (of soms 108 Mbit/sec max), en de meeste gezinnen toch met 1 PC zitten. Daarbij moet nog blijken wat het resultaat wordt van hogere bandbreedtes (inclusief hoge upload) aanbieden op grotere schaal; je zal een verschuiving zien van kleine colocated services naar thuis-hosting, en peer-to-peer zal nog verder exploderen, net zoals het gebruik van videodiensten. Bij een huidig ADSL product zijn de kosten van het aanbieden van hogere snelheden maar marginaal van invloed op de totaalkosten (de prijsdifferentiatie op basis van snelheid is dus niet gebaseerd op de kosten, maar meer op het kunnen bieden van een duidelijke produktdifferentiatie voor de klant, met daarbij een gevoelsmatig correcte prijs). Echter, bij dit soort snelheden, en een ander gebruik van deze snelheden, zullen de kosten van de beschikbare bandbreedte op de backbone van de provider ineens wel weer veel belangrijker worden.

Dus gezien het gebruik van de klant, samengenomen met de kosten aan de netwerkzijde, zie ik het nog niet heel snel gebeuren dat snelheden boven de 100 Mbit voor consumentenprijzen in de markt gezet gaan worden. Er moet ook nog geld verdiend worden, en dat wordt juist aan de hoge kant van het produktspectrum gedaan, en snelheid is hierbij een belangrijke differentiator (naast natuurlijk availability en service).

Ik zit in het gebied dat rond begin 2008 ontsloten gaat worden. Ik ben erg benieuwd! Kort vraagje overigens aan Herman: worden huizen met appartementen op verschillende verdiepingen tot de voordeur verbonden met fiber, en inpandig met UTP? Of krijgt ieder appartement een eigen fiberaansluiting?

Are you not informed? Is that because of your attitude? - Visit kryz.org

quote:
Kryz schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:03:
[...]

Je kan toch wel verwachten dat de snelheden in de eerste plaats niet boven de 100 Mbit/sec uit zullen komen. Dit omdat 100 Mbit/sec ethernet toch wel redelijk standaard is binnenshuis, en WiFi over het algemeen 54 Mbit/sec is (of soms 108 Mbit/sec max), en de meeste gezinnen toch met 1 PC zitten. Daarbij moet nog blijken wat het resultaat wordt van hogere bandbreedtes (inclusief hoge upload) aanbieden op grotere schaal; je zal een verschuiving zien van kleine colocated services naar thuis-hosting, en peer-to-peer zal nog verder exploderen, net zoals het gebruik van videodiensten. Bij een huidig ADSL product zijn de kosten van het aanbieden van hogere snelheden maar marginaal van invloed op de totaalkosten (de prijsdifferentiatie op basis van snelheid is dus niet gebaseerd op de kosten, maar meer op het kunnen bieden van een duidelijke produktdifferentiatie voor de klant, met daarbij een gevoelsmatig correcte prijs). Echter, bij dit soort snelheden, en een ander gebruik van deze snelheden, zullen de kosten van de beschikbare bandbreedte op de backbone van de provider ineens wel weer veel belangrijker worden.

Dus gezien het gebruik van de klant, samengenomen met de kosten aan de netwerkzijde, zie ik het nog niet heel snel gebeuren dat snelheden boven de 100 Mbit voor consumentenprijzen in de markt gezet gaan worden. Er moet ook nog geld verdiend worden, en dat wordt juist aan de hoge kant van het produktspectrum gedaan, en snelheid is hierbij een belangrijke differentiator (naast natuurlijk availability en service).

Ik zit in het gebied dat rond begin 2008 ontsloten gaat worden. Ik ben erg benieuwd! Kort vraagje overigens aan Herman: worden huizen met appartementen op verschillende verdiepingen tot de voordeur verbonden met fiber, en inpandig met UTP? Of krijgt ieder appartement een eigen fiberaansluiting?
Aanzich zeer goede argumentatie, zeker betreffende de druk die zich op de backbone van zulke providers zou aanvoeren en de initieel bijbehorend kosten.
Maar gezien het feit dat Hongkong veel dichterbevolkt is en 1Gbit verbindingen daar nu voor 35 hongkong dollars kunnen worden afgenomen [dit gebeurt al enkele jaren], verwacht ik toch echt dat 'n bedrag om-en nabij de ¤ 90,-- niet geheel onrendabel is gezien het feit de gemiddelde straat in a'dam e.o toch 'n stuk minder bewoners bevat dan het overvolle hongkong.. zou dat niet al te problematisch moeten zijn.
En je kunt het ook zo zien: Eerst wat toeleggen op de verbinding, maar verwacht niet dat de gemiddelde consument snel zal klagen met 200 MBit up & down.. dus kunnen ze de snelheid vrij lang @ hetzelfde niveau houden..(à la concept ps3, zegmaar)

Heerlijk Helder
Reg. datum: 09 november 1999

Weet iemand al wat Tweak te bieden heeft?

"Hoe vol je leven ook is, voor bier is er altijd plaats".
Graast mee met DeePeeCee - M'n eigen DPCH! - Drink wel eens bier..

Reg. datum: 22 november 2006

http://www.glasvezelamsterdam.nl/images/image001.jpg

Een kennis stuurde mij deze foto van het modem dat gebruikt gaat worden voor de glasvezelverbinding. Hij gaf aan dat er 4 aparte Vlan's op zitten van 100 Mbps, je kan dus 4x een aparte IP verbinding (van verschillende leveranciers) met een snelheid van 100 Mbps krijgen. (100 Mb news feed van Tweak?)
Er zitten geen switching en routing capaciteiten in het modem. Verder zitten er 2 VOIP poorten en een Coax aansluiting zodat je alle TV's in je huis normaal kan aansluiten zonder tuners en snel kunt zappen!

Laterz,

Fibb.

Reg. datum: 14 september 2005

quote:
Jan20 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:02:
200 mbit up en down voor 90 euro. Dat lijkt mij een erg leuke grap, maar is totaal niet haalbaar zal eerder tussen de 200 / 1000 euro per maand liggen.

Ik neem aan dat je weet wat het kost als iemand met 200 mbit loopt te uploaden /downloaden ;)
Als dat de prijs wordt dan kunnen ze de straat wel dicht laten.
Het merendeel van de ADSL klanten vindt 25¤ p/m al een hoop geld.
Van de enkeling die de prijs onbelangrijk vindt en die er 200 tot 1000¤ voor over zou hebben kunen ze niet leven.
Dat is met MXStream van KPN ook zo gegaan, pas toen er light abonnementen voor een paar tientjes werden aangeboden werd het een geweldig succes.

fly!
Reg. datum: 14 juli 2003

Ik ben ook wel heel erg benieuwd naar de planning voor de binnenstad. Woon zelf in het centrum en kan niet wachten tot de fibers bij mij in de straat worden gelegd (ik zag ze vanmorgen wat mannetjes van BAM graafwerkzaamheden uitvoeren, maar ik betwijfel of dat met glasvezel te maken had)

Kan alleen nergens een planning vinden voor de rest van Amsterdam, is deze al bekend??

quote:
rj1093 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:57:
Aanzich zeer goede argumentatie, zeker betreffende de druk die zich op de backbone van zulke providers zou aanvoeren en de initieel bijbehorend kosten.
Maar gezien het feit dat Hongkong veel dichterbevolkt is en 1Gbit verbindingen daar nu voor 35 hongkong dollars kunnen worden afgenomen [dit gebeurt al enkele jaren], verwacht ik toch echt dat 'n bedrag om-en nabij de ¤ 90,-- niet geheel onrendabel is gezien het feit de gemiddelde straat in a'dam e.o toch 'n stuk minder bewoners bevat dan het overvolle hongkong.. zou dat niet al te problematisch moeten zijn.
Waarom denk je dat dichtbevolktheid de prijs omhoog zou moeten gooien? Hoe dichter de mensen op elkaar wonen, hoe goedkoper het leggen van glasvezel. En vergeet niet dat het daar eigenlijk volledig om wolkenkrabbers gaat - met minder fiber door de straten en fiber of UTP binnen de gebouwen is het natuurlijk veel goedkoper ontsluiten. Ja, er zal veel dataverkeer zijn met zulke produkten, maar de kortere afstanden voor het aanleggen van fiber maken het wel veel goedkoper.
quote:
En je kunt het ook zo zien: Eerst wat toeleggen op de verbinding, maar verwacht niet dat de gemiddelde consument snel zal klagen met 200 MBit up & down.. dus kunnen ze de snelheid vrij lang @ hetzelfde niveau houden..(à la concept ps3, zegmaar)
Gaat niet werken. De consument wil vooruitgang zien: meer snelheid voor minder geld. Die trend wordt in de breedbandwereld nu al sinds haar bestaan (sinds ergens eind 90-er jaren) keihard doorgezet, zelfs als dit niets te maken heeft met het kostenmodel. Daarbij blijft het zo, zoals ik al zei, dat de providers geld willen verdienen aan de hoge zijde van het produktenspectrum, en met fiber zal dat zeker zo zijn; klanten willen nu nog veel betalen hiervoor, en het gaat vele jaren duren voordat providers het netwerk terugverdiend hebben, dus zullen ze dit in de eerste jaren zoveel mogelijk proberen te doen. En ik hoop ook dat ze dat doen, want het is niet gezond hoe de markt op dit moment werkt; ISP's kunnen eigenlijk geen geld meer verdienen aan internetverbindingen (voor consumenten dan), als ze een prijsconcurrerend aanbod willen doen. En dat is hun eigen schuld.

quote:
Theo50 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:03:
[...]

Als dat de prijs wordt dan kunnen ze de straat wel dicht laten.
Het merendeel van de ADSL klanten vindt 25¤ p/m al een hoop geld.
Van de enkeling die de prijs onbelangrijk vindt en die er 200 tot 1000¤ voor over zou hebben kunen ze niet leven.
Dat is met MXStream van KPN ook zo gegaan, pas toen er light abonnementen voor een paar tientjes werden aangeboden werd het een geweldig succes.
op me werk zijn we aangesloten op fiber en dat kost op zich wel flink 100mbit voor 600 euro permaand

Mit ein Haus am See

quote:
Kryz schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:03:
[...]

Ieder appartement krijgt zijn eigen fiber aansluiting ! Waarom? Nou simpel. Als je toch de stap neemt om glas aan te leggen dan moet je het meteen goed doen. Je wilt dat de infrastructuur 25 jaar of meer mee kan, dan moet je geen halve maatregelen nemen.
Het grote voordeel van glas doortrekken is dat je heel makkelijk kunt upgraden. De snelheid en de mogelijkheden worden geheel bepaald door de elektronika aan weerszijden van de glasvezel (lasers en zo). Dat gaat met de wet van Moore: elke 18 maanden verdubbeling van capaciteit voor dezelfde prijs. Dus door simpelweg elke 4-5 jaar de elektronica te upgraden kun je onvoorstelbare stappen vooruit maken, zonder dat je wat hoeft te doen aan de vezel zelf.
Nog sterker: de elektrpnica kan per huis verschillend zijn als elk huis zijn eigen fiber heeft. Hoera voor marktwerking. Laat de ondernemers maar komen.
En wat dacht je van gewone TV? Dat krijgt je niet over een UTP kabel heen.

Als je halve maatregelen neemt (zoals fiber naar de kelder en dan verder met UTP) dan beperk je jezelf meteen. UTP boven de 100 Mbps vraagt nieuwe speciale kabels , die bovendien niet langer dan 100 meter mogen zijn. Boven de 1 Gbps moet je weer nieuwe kabels aanleggen. Je blijft rotzooien, en je geeft dan je geld 3x of 4 x uit.
Je zit verder vast aan de switch in de kelder. Die bepaalt wat kan en wat niet kan. voor iedereen tegelijk. Eenheidsworst, daar geloven we niet in.

Dus voor alle duidelijkheid:
De eerste stap in de aanleg is om de vezelbundels (genoeg voor alle apartementen) voor de gevel of nog liever in de kelder te brengen, zodat het graafwerk gedaan is. Die vezels worden afgemonteerd in een verdeeldoos (zonder electronica erin). Vanuit de verdeeldoos worden (op klantorder) vezels gelast en doorgetrokken naar het apartement. De plek waar de vezels stoppen (en waar het modem geplaatst wordt) is in of dichtbij het apartement, op een practische plek. Soms is de meterkast tientallen meters verwijderd van het apartement. Dan is die meterkast geen practische plek en wordt het modem dus dicht of in het apartement geplaatst. Dat is maatwerk wat met de eigenaar besproken wordt. Uitgangspunt is dat de bestaande bekabeling in huis voor TV, Internet en telefonie zoveel mogelijk hergebruikt kan worden, in alle redelijkheid overigens. Als de telefoonkabel aan de ene kant van het huis binnenkomt en de CAI-kabel aan de andere kant, tsja dan is het helaas toch echt nodig dat de klant een verlengkabel voor de een of de andere aanlegt. Daar kun je overigens monteurs voor inhuren.

Duidelijk?

HermanGlasvezel wijzigde dit bericht 01-12-2006 09:21 (23%)

quote:
MaCk- schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:20:
Ik ben ook wel heel erg benieuwd naar de planning voor de binnenstad. Woon zelf in het centrum en kan niet wachten tot de fibers bij mij in de straat worden gelegd (ik zag ze vanmorgen wat mannetjes van BAM graafwerkzaamheden uitvoeren, maar ik betwijfel of dat met glasvezel te maken had)

Kan alleen nergens een planning vinden voor de rest van Amsterdam, is deze al bekend??
Nee, de planning voor de rest van Amsterdam is nog niet gemaakt.
Alle aandacht is nu gericht op de huidige uitrol. We hebben alles uitermate goed voorbereid, maar het is een ijzeren wet dat je dingen gaat tegenkomen die je niet voorzien hebt. We zitten er bovenop om te zorgen dat we meteen bijsturen als we iets tegenkomen en de zaken oplossen zodat de klanten er geen last van hebben.
Als we zien dat we alles onder controle hebben dan gaan we de rest van de stad plannen. In een hoger tempo dan de huidige uitrol, dat wel. Maar dat kan dan ook, want dan hebben we meer ervaring.
Wanneer zal er meer bekend zijn? Ik verwacht medio 2007.

quote:
HermanGlasvezel schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:18:
[...]

Ieder appartement krijgt zijn eigen fiber aansluiting !
.......
Als je halve maatregelen neemt (zoals fiber naar de kelder en dan verder met UTP) dan beperk je
Je zit verder vast aan de switch in de kelder. Die bepaalt wat kan en wat niet kan. voor iedereen tegelijk. Eenheidsworst, daar geloven we niet in.

Duidelijk?
Nee, voor mij niet duidelijk nog. Dit was 1 van mijn vragen geweest op de bijeenkomst in loods 6 (helaas, was ziek). Er staat bij alle aanbieders (en jij zegt het ook): aanleg van glasvezel tot aan de meterkast en dan verder met UTP. Maar ja, in het gebouw waar ik woon zitten de meterkasten dus echt allemaal in de kelders en ik woon op 6 hoog. Hoe wordt dat dan doorgetrokken naar mijn huis? UTP, of glasvezel? Ik snap dat nog steeds niet. Ik hoop dat jij daar iets over kan zeggen?

quote:
Uhm, je hoeft mij niet te overtuigen van het feit dat fiber tot aan mijn appartement beter is dan fiber tot de voordeur begane grond en vandaar uit UTP. Maar het lezen van het volgende:
quote:
Bij de start van de aanleg wordt de buurt geïnformeerd. In eerste instantie wordt de glasvezelkabel aangelegd tot aan de gevel van een pand, of tot de gemeenschappelijke ruimte zoals een trappenhuis. Pas wanneer iemand een abonnement heeft genomen op een dienst, wordt de glasvezel doorgetrokken naar de woning. Hiervoor wordt met de bewoner een afspraak gemaakt.
deed mij vermoeden dat het tweede deel mogelijk geen vezel was. Daarnaast herinner ik me vaag dat ik ergens gelezen had, of misschien gehoord had van een van de betrokkenen bij het project, dat het UTP zou zijn. Maar all the better als het vezel is natuurlijk.

quote:
Duinkonijn schreef op donderdag 30 november 2006 @ 17:47:
[...]

op me werk zijn we aangesloten op fiber en dat kost op zich wel flink 100mbit voor 600 euro permaand
Voor zakelijk verkeer kun je zulke bedragen natuurlijk wel vragen, maar de gemiddelde gebruiker die TV wil kijken en internetten via glasvezel zal dat er echt niet voor over hebben.

quote:
Theo50 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:19:
[...]

Voor zakelijk verkeer kun je zulke bedragen natuurlijk wel vragen, maar de gemiddelde gebruiker die TV wil kijken en internetten via glasvezel zal dat er echt niet voor over hebben.
Bij internlnet kost dat 99 euro per maand.

quote:
Iemand al enig idee, wat die "snelle nieuwe pc", voorstelt bij het totaalpakket??
Nog even over 200Mbit up & down... 1Gbit up and down via utp?? are you kiddin' me??
en ik realiseer me terdege dat veel bandbreedte de isp qua netwerkequipment ook veel kost maar enkele 100.000'en Gbit abbos voor $35,-- zal dan wel irrieel zijn... ¤ 90,-- voor 200Mbit up and down is idd. veel om te doen voor isp's, maar dat kun je compenseren met extra kosten voor extra diensten
en bovendien kun je met glas dat misschien 50 jaar meegaat behoorlijk terug verdienen, je hoeft heus geen profit te maken vanaf minuut 1.. BBned, draka en andere investeerders nemen ook het risico 40.000 huishoudens aan te sluiten in [over het algemeen genomen 'n buurt], waar ze niet verschrikklelijk veel willen betalen voor 'n triple-play abo'tje..
Glas gaat qua investering waarschijnlijk langer mee dan koper nl. dus die kosten zullen uiteindelijk dubbel-en-dwars terug verdient worden...

quote:
Ik heb mijn postcode (1033) even ingevuld, maar er is nog niets van een verdere planning bekent. :(
Wist ik ook eigenlijk wel, al weet je maar nooit. :+
Zit in ieder geval al bij TweakDSL, dus mag aannemen dat mijn overstap naar glasvezel in de toekomst beter gaat dan mijn overstap van XS4ALL naarTweak :)

CMJJKFE

100 mbit up / down van tweakdsl voor nog geen 100 euro :) nice

CMJJKFE

quote:
Met zo'n onduidelijke pagina en zo weinig info zullen ze niet veel klanten trekken. Ongelooflijk waar die aanbieders mee weg denken te komen, alleen omdat het woordje glasvezel erin staat.

CMJJKFE

Ik vind hem juist heel duidelijk? Misschien even verder kijken dan je neus lang is ;)

CMJJKFE

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 84 85 86 87 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: