Gathering of Tweakers

Quicksearch
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om volgende week mijn nieuwe systeem te gaan halen. Jullie voelen hem al aan komen denk ik, want over de voeding zit ik te twijfelen.

Systeem:

Intel Core 2 duo e6600 (2,4ghz)
Asus P5N32E SLI -> striker extreme misschien
XFX 8800 GTS
OCZ 2 GB (OCZ2P800R22GK)
Seagate Barracuda 7200.10 (320gb)
Zalman CNPS 9500AT

Ik heb momenteel een coolermaster realpower 550 watt. Is dit genoeg of moet ik een andere aanschaffen?

alvast bedankt,

Coen

Electromonkey wijzigde dit bericht 21-12-2006 12:20 (3%)

E6600 @ 3,6 GHZ, 8800 GTS, Striker Extreme

moederbord

quote:
mister_S schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:46:
Ik ga binnenkort overstappen naar een E6600 en een 7900GTO maar ik maak me zorgen over mijn voeding. Ik heb nu een Cooler Master 380W. Verder gaat er 2x512MB Geil Ram erin en ik ga mijn Maxtor 250GB Sata HDD hergebruiken. De moederbord wordt een Asus P5W DH Deluxe. Zou mijn voeding het nieuwe systeem kunnen voeden?
Ik heb nu een overklokte P4 3Ghz en een overklokte 6800LE, en dat gaat allemaal prima.
Gaat de voeding makkelijk trekken. Ik denk dat je systeem (met 1 HD en geen pci en alles overgeklokt) nog geen 300 watt uit je systeem zal halen. even ter vergelijking, je huidige systeem lust zo'n 265 watt maximaal als hij is overgeklokt.
quote:
Electromonkey schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:19:
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om volgende week mijn nieuwe systeem te gaan halen. Jullie voelen hem al aan komen denk ik, want over de voeding zit ik te twijfelen.

Systeem:

Intel Core 2 duo e6600 (2,4ghz)
Asus P5N32E SLI
XFX 8800 GTS
OCZ 2 GB (OCZ2P800R22GK)
Seagate Barracuda 7200.10 (320gb)
Zalman CNPS 9500AT

Ik heb momenteel een coolermaster realpower 550 watt. Is dit genoeg of moet ik een andere aanschaffen?

alvast bedankt,

Coen
je voeding van 550 watt hoeft maar 400 watt aan je systeem te leveren als alles goed overgeklokt is. (ik mag aannemen dat je niet voor niets pc6400 geheugen haal en een CNPS9500). Zonder overklok is je systeem ook tevreden met 290 watt. Dit grote verschil in wattage (110 watt) komt vooral omdat je cpu ongeveer 60 watt meer gaat gebruikien als je hem op de 3.6 Ghz krijgt (= synchroon met gehegeugen) Ook het overklokken van een videokaart die 120 watt op stockspeeds verbruikt gaat extra watt's vragen (ongeveer 25% etra als hij ook 25% wordt overgeklokt, en dat is 35 watt)

De theorie is het idealisme van de praktijk.

Ja dat was ik vergeten te zeggen, het systeem is idd bedoeld om te gaan overclocken.
Bedankt.

E6600 @ 3,6 GHZ, 8800 GTS, Striker Extreme

Na dit forum een beetje te hebben doorgenomen ben ik van plan om ook een Coolermaster Extreme Power 380W voeding te nemen. Wat ik las was dat die dus goedkoop was bij paradigit (30euro incl verzendkosten) Alleen ik zie op de site alleen het oudere type?
Ik wil natuurlijk wel de 120mm variant. Of is het plaatje gewoon verkeerd?

http://www.paradigit.nl/info.php?art=10010113

quote:
Barman56 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:21:
Na dit forum een beetje te hebben doorgenomen ben ik van plan om ook een Coolermaster Extreme Power 380W voeding te nemen. Wat ik las was dat die dus goedkoop was bij paradigit (30euro incl verzendkosten) Alleen ik zie op de site alleen het oudere type?
Ik wil natuurlijk wel de 120mm variant. Of is het plaatje gewoon verkeerd?

http://www.paradigit.nl/info.php?art=10010113
Ik denk dat dat de oude versie is. Je moet de RS-380-PCAR⁄P hebben. Ik had het een tijdje geleden bij cool-prices gekocht, daar is het nog steeds het goedkoopste. Erg goede voeding moet ik zeggen. Muisstil en stabiel.

Yeah buddy... light weight!

Hallo,

Een vriend van me heeft een systeem samgengesteld en heeft al besteld enzo, alleen w8 hij nu nog op z'n mem en Videokaart.

Dit is zijn systeem:

C2D E6600
ASUS P5B-Deluxe
1GB x2 Kingston HyperX PC-6000
ATI 1950XT
Maxtor Diamondbox 10 200 GB
eXtreme Power 500W

Nou heeft ie alles al besteld/betaald en wou ik voor de zekerheid :P vragen of ie dat wel zal trekken ( de voeding )

http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/a2dbcbda72802fa24c36edffe040cadb.jpg

Dit ^^ zijn de waardes...
Een weekje of 2 terug had ik in dit topic wat neergezet betreft mijn voeding.Zie onderaan wat ik berichte.
Nou krijg ik in een keer van Nvidia(mijn vga kaart) een waarschuwing.Deze waarschuwing had ik 2 weken terug ook.

Probleemrapport:
Volgens Nvidia system sentinel krijgt de grafische kaart onvoldoende stroom.
De prestaties van de gpu zijn verlaagd tot een niveau waarop deze veilig kan blijven werken.
Zodoende word voorkomen dat de hardware beschadigt of het systeem vastloopt.

Zou dan toch mijn voeding te zwak zijn.Ik krijg in 5 minuten tijd 6x deze melding.Het antwoord 2 weken terug was dat het geen probleem is voor mijn voeding.Ik denk ook niet maar wat moet ik nou gaan denken dat ik steeds deze melding krijg.
Ik hoop niet dat er wat met mijn videokaart is |:(
PCI expres kabeltje is aangesloten , zelfs een reserve aangesloten zelfde probleem.
quote:
MaximusAurelius schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:56:
Goedeavond alle,

Ik heb even een vraag betreft de waardes meten met een multimeter.
Vanmorgen startte ik windows op en zag ik dat Nvidia met waarschuwing kwam dat mijn VGA kaart niet genoeg stroom kreeg :? (Dit was de eerste keer sinds ik deze voeding heb , PCI expres kabel is aangesloten , heb ook ander kabel eraan gezet zelfde) Ik gelijk kijken naar de waardes van mijn voeding onder EasyTune van GigaByte daar zag het redelijk uit. 12V - 12.11 en de 3.3V op 3.290. Bios gaf zelfde aan maar ook status OK.
Voor de zekerheid heb ik toch maar een multimeter gepakt en opgemeten.Conclusie.
12V - 12.22 en 12.27
+5V - 5.10V
Ik zag ook een waarde verschijnen van 7.18V maar nou weet ik niet waar deze waarde vanaf komt? Of is dit misschien de 3.3 waarde? Ik weet het echt niet 8)7
Kan iemand mij dit zeggen.

Voor de verdere rest zien de waardes er goed uit denk ik zo.

Systeem:
Core2Duo 6600 met Artic Freezer Pro 7 koeler
Gigabyte DS4
2gb Corsair DDR2 (5300) 4.4.4.12
Videokaart Leadtek 7800GT
2x sata raptors 36GB
2x 400 gb SATA2
1x Floppy en 1x DVD brander
4 koelers waarvan er 2 met LED.
Extra usb poort op mobo aangesloten.
PCI express kabeltje heeft een LED , reserve kabeltje niet. IDE kabel is Neon verlicht.
Voeding Coolermaster realpower 450Watt.

De 2 raptors worden vervangen door 2 raptors 150gb.
Ik denk toch wel dat dit genoeg moet zijn , ook volgens mij als de huidige 2 raptors vervangen worden door 2x150gb raptors.

moederbord

quote:
yassine schreef op donderdag 21 december 2006 @ 20:40:
Hallo,

Een vriend van me heeft een systeem samgengesteld en heeft al besteld enzo, alleen w8 hij nu nog op z'n mem en Videokaart.

Dit is zijn systeem:

C2D E6600
ASUS P5B-Deluxe
1GB x2 Kingston HyperX PC-6000
ATI 1950XT
Maxtor Diamondbox 10 200 GB
eXtreme Power 500W

Nou heeft ie alles al besteld/betaald en wou ik voor de zekerheid :P vragen of ie dat wel zal trekken ( de voeding )

[afbeelding]

Dit ^^ zijn de waardes...
Met overklok zal het systeem 325 watt gaan vragen waarvan de 12 volt lijn 22 amperres moet lleveren. De voeding kan dat makkelijk aan, een 380 watt versie uit de eXtremepower reeks (wel met 120 mm fan) was oko voldoende geweest

theodouma wijzigde dit bericht 21-12-2006 21:25 (14%)

Yeah buddy... light weight!

quote:
theodouma schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:24:
[...]

Met overklok zal het systeem 325 watt gaan vragen waarvan de 12 volt lijn 22 amperres moet lleveren. De voeding kan dat makkelijk aan, een 380 watt versie uit de eXtremepower reeks (wel met 120 mm fan) was oko voldoende geweest
Bedankt! :)
moederbord

quote:
MaximusAurelius schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:19:
Een weekje of 2 terug had ik in dit topic wat neergezet betreft mijn voeding.Zie onderaan wat ik berichte.
Nou krijg ik in een keer van Nvidia(mijn vga kaart) een waarschuwing.Deze waarschuwing had ik 2 weken terug ook.

Probleemrapport:
Volgens Nvidia system sentinel krijgt de grafische kaart onvoldoende stroom.
De prestaties van de gpu zijn verlaagd tot een niveau waarop deze veilig kan blijven werken.
Zodoende word voorkomen dat de hardware beschadigt of het systeem vastloopt.

Zou dan toch mijn voeding te zwak zijn.Ik krijg in 5 minuten tijd 6x deze melding.Het antwoord 2 weken terug was dat het geen probleem is voor mijn voeding.Ik denk ook niet maar wat moet ik nou gaan denken dat ik steeds deze melding krijg.
Ik hoop niet dat er wat met mijn videokaart is |:(
PCI expres kabeltje is aangesloten , zelfs een reserve aangesloten zelfde probleem.

[...]
Je voeding is niet te zwak voor je systeem. echter kan hij wel stuk zijn. De realpower heeft zo'n mooi display'tje wat je in je systeem kan plaatsen waar j ehet opgenomen vermogen van de pc kan zien. Je zal hierop ook zien dat je echt niet de 450 watt nodig heb.
Je kan ergens een andere voeding proberen te lenen (iedere goede 350 watt voeding is genoeg) om je voeding uit te sluiten. Ik denk eigelijk dat het probleem niet direct bij je voeding zal liggen omdat de cpu ook werkt op de 12 volt lijn. Mocht deze lijn echt te laag zijn dan zal ook je cpu hier last van hebben,. en niet alleen je videoaart.
Je kan wel kijken naar hoe je videoaart is aangesloten. De Realpower heeft twee 12 volt lijnen en misschien heb je iets te veel op de ene lijn en iets te weinig op de andere lijn aangesloten.
Een andere oorzaak van de errors kan ook zijn dat de videoaart niet helemaal lekker is, want als de voeding niet stuk is kan je probleem echt niet aan je voeding liggen

quote:
theodouma schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:35:
Ik denk eigelijk dat het probleem niet direct bij je voeding zal liggen omdat de cpu ook werkt op de 12 volt lijn. Mocht deze lijn echt te laag zijn dan zal ook je cpu hier last van hebben,. en niet alleen je videoaart.
Noch cpu, noch gpu gebruiken rechtstreeks van de 12V lijn. De 12V lijn wordt echter eerst omgezet naar een lager voltage. Deze omzetting laat enige ruimte voor variaties. Afhankelijk van de kwaliteit van de voltageregulatoren en bijhorende componenten kan het zijn dat de cpu er last van heeft en de gpu niet, of vice versa.

Echter is het bij de drivers van videokaarten ingebouwd om het voltage te controleren en indien dit niet geheel naar wens is deze boodschap te geven. De vraag is wat er net gemeten wordt en wat de kwaliteit is van de meting
1) 12V wordt gemeten, sensor is niet goed -> videokaart probleem
2) 12V wordt gemeten, sensor is goed -> voeding is probleem (dat hierbij een boodschap wordt gegeven wil niet per definitie zeggen dat gpu en cpu al fouten gaan geven)
3) laag voltage (1.4~1.5V gpu afhankelijk) wordt gemeten, nu kan er veel oorzaak zijn:
3a) voltageomzetting gebeurt met veel variatie -> videokaart
3b) sensor niet goed -> videokaart
3c) 12V is te variabel en dit wordt voortgeplant in de omzetting naar laag voltage -> voeding

Sowieso kan het veel zijn wat deze boodschap veroorzaakt. Bij een meting met een gewone multimeter is er dan ook de zaak dat deze geen rimpel kan weergeven, ook een te grote rimpel kan de oorzaak van het probleem zijn.

beste is om de zaak uit te kunnen sluiten en voorlopig met een andere voeding te testen.

quote:
mister_S schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:15:
[...]

Ik denk dat dat de oude versie is. Je moet de RS-380-PCAR⁄P hebben. Ik had het een tijdje geleden bij cool-prices gekocht, daar is het nog steeds het goedkoopste. Erg goede voeding moet ik zeggen. Muisstil en stabiel.
Aha oke bedankt, dat dacht ik dus al, maar op die site (paradigit) staat ook die 420W versie en dat is zover ik het kan zien toch wel de nieuwste versie? Waarom is die dan minder duur 39,95 dan de 380W versie op cool-prices. 33.95 + 8.95 verzendkosten..

moederbord

quote:
Barman56 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:26:
[...]

Aha oke bedankt, dat dacht ik dus al, maar op die site (paradigit) staat ook die 420W versie en dat is zover ik het kan zien toch wel de nieuwste versie? Waarom is die dan minder duur 39,95 dan de 380W versie op cool-prices. 33.95 + 8.95 verzendkosten..
Hij is minder duur omdat je bij paradigit geen verzendkosten heb. De 380 watt voeidng is leuk als je veel moet bestellen en je de voeding mee kan laten komen met de bestelling. (al kun je dan beter voor 38 euro de 430 watt mee laten komen)
Naar mijn weten zijn er van de 430 watt geen meerdere versies die zo verschillend zijn als je vind bij de 380 watt versies. Er zijn wel een paar versies te vinden op de site van coolermaster, maar voor de zekerheid kun je op de verpakking kijken of de voeding minimaal 30 amperres op 12 volt kan leveren.

Reg. datum: 13 november 2006

Ik ben bezig om voor iemand een systeempje samen te stellen, maar over de voeding ben ik nog niet helemaal zeker. Zelf zat ik te denken aan 480-500 watt, maar ik zou graag even jullie advies horen.

Specs:

core 2 duo e6400 (hoop er 3ghz mee te halen)
Croshair xms 2GB (klik)
P5B-E
8800gts
2 x 74GB raptor
4 x 320GB seagate
Dvd rw
Dvd rom
Geluidskaartje
4 x 120mm fan

480 watt lijkt mij toch wel minimaal, want een beetje headroom lijkt mij ook wel nodig. Zeker als er nog is een HD ofzo bij moet.

Maar wat denken jullie?

bassie wijzigde dit bericht 22-12-2006 00:18 (7%)

Met PSU Calculator kom je uit op een recommended PSU wattage van 562 uit.

Maar dat is met maximale belasting etc.

Dus 500 / 550 zal voldoende zijn.

Je zou ook een OCZ GameXStream 600 / 700 Watt voeding kunnen nemen waar je zeker nog kan updaten (bijv. een tweede 8800GTS om maar even wat te noemen)

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

moederbord

quote:
bassie_ schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:40:
Ik ben bezig om voor iemand een systeempje samen te stellen, maar over de voeding ben ik nog niet helemaal zeker. Zelf zat ik te denken aan 480-500 watt, maar ik zou graag even jullie advies horen.

Specs:

core 2 duo e6400 (hoop er 3ghz mee te halen)
Croshair xms 2GB (klik)
P5B-E
8800gts
2 x 74GB raptor
4 x 320GB seagate
Dvd rw
Dvd rom
Geluidskaartje
4 x 120mm fan

480 watt lijkt mij toch wel minimaal, want een beetje headroom lijkt mij ook wel nodig. Zeker als er nog is een HD ofzo bij moet.

Maar wat denken jullie?
Ik kom uit op 410 watt. Wil je de videokaart ook nog overklokken dan zal je systeem zo'n 30 watt extra nodig hebben. Een goede 480 watt voding is dus voldoende. Let er wel op dat de voeding totaal minimaal 35 amperres kan leveren op de 12 volt

Als je wilt overklokken dan moet je mischien ander geheugen overwegen. Mert pc5300 kun je 25% overklokken zonder dat je geheugen de bottleneck is. (bandbreedte geheugen en bandbreedte cpu zijn dan gelijk aan elkaar). Wil je meer dan 25% overklokken dan kun je pc6400 overwegen, met dit geheugen kun je 50% overklokken zonder dat je geheugenbandbreedte kleiner is dan die van je cpu.
quote:
robvanderaart schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 08:30:
Met PSU Calculator kom je uit op een recommended PSU wattage van 562 uit.

Maar dat is met maximale belasting etc.

Dus 500 / 550 zal voldoende zijn.

Je zou ook een OCZ GameXStream 600 / 700 Watt voeding kunnen nemen waar je zeker nog kan updaten (bijv. een tweede 8800GTS om maar even wat te noemen)
Ik vind 562 watt nogal zeer erg overdreven. De cpu zal met OC zo'n 110 watt gebruiken, mobo 40, mem 20, raptors 40 , seagates 60, 8800gts 130 en de fans zullen 10 watt nodig hebben. Dan kom je totaal uit op 410 watt.
De dvd/cdrom heb ik niet meegenomen omdat deze samen veel minder stroom vragen dan de videokaart, en je gebruikt de videokaart (gamen) niet tegelijiertijd met de dvd's (dvd kopieren/branden)

De calculator kent trouwens de 8800 GTs niet, wel de GTX, en deze verbruikt heel veel meer dan de GTS. Maar ook als ik de calculator gebruik kom ik echt uit op een 496 watt, en dat is met een GTX en geen GTS.

quote:
theodouma schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:44:

Als je wilt overklokken dan moet je mischien ander geheugen overwegen. Mert pc5300 kun je 25% overklokken zonder dat je geheugen de bottleneck is. (bandbreedte geheugen en bandbreedte cpu zijn dan gelijk aan elkaar). Wil je meer dan 25% overklokken dan kun je pc6400 overwegen, met dit geheugen kun je 50% overklokken zonder dat je geheugenbandbreedte kleiner is dan die van je cpu.
Dat weet ik, maar ik hoop dat het geheugen nog een paar Mhz meer haalt. 3000/8=375, dus in de hoop dat het 40mhz harder kan.

Maar dan word het de antec neoHE of heeft iemand nog andere/beter ideeen?

Reg. datum: 04 december 2006

Ik heb een Aopen mATX-kast met daarin de oorspronkelijke voeding: ATX-250GTF van 250 W.
Daarin zitten een 3600+ processor, video on-board, 2hdd's en 2 dvd-spelers.
Spanningen: gemeten (speedfan): 11,85(11,19); 4,98(4,87); 3,36(3,31);-5,07(-5,11);-12,78(-0,23)
Ik heb de spanning van -0,23V altijd al vreemd gevonden en ik dacht dat dit een bug was, maar ik zag dat nu ook bij een andere reactie.
Twee vragen:
is dit een bug?
is mijn voeding te licht?

quote:
bear47 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:44:
Ik heb een Aopen mATX-kast met daarin de oorspronkelijke voeding: ATX-250GTF van 250 W.
Spanningen: gemeten (speedfan): 11,85(11,19); 4,98(4,87); 3,36(3,31);-5,07(-5,11);-12,78(-0,23)
Ik heb de spanning van -0,23V altijd al vreemd gevonden en ik dacht dat dit een bug was, maar ik zag dat nu ook bij een andere reactie.
Twee vragen:
is dit een bug?
Speedfan is niet echt te vertrouwen voor Voltages. Een multimeter geeft al veel meer zekerheid.

Ok ik heb ook een een vraag over mijn voeding gaat over volgende systeem.

Moederbord: Arock P4V88+
Processor: P4 3,4 Mhz Prescott
Geheugen 2x pc 2700 Dual channel
Grafische kaart: Geforce Ti4200 8)7
HD: WD 250 GB serial ata II
HD Seagate Barracudda 80 Gb

Nu is mijn 12V spanning aan de lage kant. Mobo geeft 11,16 aan, met speedfan kom ik niet hoge uit dan 10,46. En met mijn Fluxe multimeter is de spanning 11,55 volt.
Nu weet ik dan 11,55 en lage spanning maar deze blijft met opstarten constant.

Nu blijft de spanning vrij constant, alleen het systeem heeft soms probleem met opstarten, hij geeft dan een blue screen van dat er iets is mijn HD en dat ik chkdsk moet uitvoeren.

De voeding is een 300w voeding van FCB zal wel china zijn denk ik want ik zie hem niet bij de A-merken staan.

Is dit een voedingsprobleem of HD probleem, schijf is nieuw dus kan ik nog retouneren

Het feit dat het een onbekende voeding is, valt zorgelijk te noemen, dat voltage minder: volgens de ATX normen mag hij max. 5% fluctueren, wat zou uitkomen op minimaal 11,4V, en daar zit je nog boven.
Het ligt denk ik aan beiden: het is sowieso een mindere voeding; met net die ene HDD meer trekt ie het niet..

Als je een geldboompje hebt, zou ik echter wel stappen ondernemen en een goede merk voeding kopen, daar win je enorm veel kopzorgen mee terug! (Je kan natuurlijk ook je HDD terugsturen wat je al zei, maar dat lijkt me ook niet fijn..)

Als ik je wat merken mag aanraden: OCZ, Enermax, Tagan, Seasonic zijn voedingen waar je zekerweten profijt van zult hebben!

blacktarantulaX wijzigde dit bericht 22-12-2006 21:34 (17%)

moederbord

quote:
bear47 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:44:
Twee vragen:
is dit een bug?
Zoals bassie al schrijft moet je Speedfan niet echt vertrouwen. Je kan beter de spaning opmenten met een goede multimeter omdat de sensoren op het mobo niet altijd de juiste waardes afgeven. Dit houdt trouwens niet in dat je moederbord niet goed is, daar is niks mis mee.
Je voeding is trouwens nog wel ruim voldoende voor je systeem, dat zal echt niet meer dan 200 watt gaan vragen van je systeem, en dat is eigellijk al in een extreme situatie (2 x dvd en 2 x HD vol in gebruik).
quote:
_leon_ schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:43:
Ok ik heb ook een een vraag over mijn voeding gaat over volgende systeem.

Moederbord: Arock P4V88+
Processor: P4 3,4 Mhz Prescott
Geheugen 2x pc 2700 Dual channel
Grafische kaart: Geforce Ti4200 8)7
HD: WD 250 GB serial ata II
HD Seagate Barracudda 80 Gb

Nu is mijn 12V spanning aan de lage kant. Mobo geeft 11,16 aan, met speedfan kom ik niet hoge uit dan 10,46. En met mijn Fluxe multimeter is de spanning 11,55 volt.
Nu weet ik dan 11,55 en lage spanning maar deze blijft met opstarten constant.

Nu blijft de spanning vrij constant, alleen het systeem heeft soms probleem met opstarten, hij geeft dan een blue screen van dat er iets is mijn HD en dat ik chkdsk moet uitvoeren.

De voeding is een 300w voeding van FCB zal wel china zijn denk ik want ik zie hem niet bij de A-merken staan.

Is dit een voedingsprobleem of HD probleem, schijf is nieuw dus kan ik nog retouneren
Je systeem zal 200-220 watt uit je voeding trekken, afhankelijk van de versie van je cpu. (een 85 watt of een 105 watt verstokende cpu) Het merk FCB zecht mij eigelijk ook zeer weinig. In de PW staaer geen voeding van en ook Google weet er weinig van. Je kan er dus vanuit gaan dat het een voeding niet echt van de beste kwaliteit is en dat je hem dus wel beter kan vervangen. De Coolermaster eXtremepower 380 en 430 watt zijn zeer leuke vodingen die ook niet erg duur zijn (30 euro op internet voor de 380 en 40 euro in de winkel voor de 430 watt versie).
Je voeding zou eventueel ook je probleem met je HD's kunnen verklaren. Als de pc aangaat en de HD aangaat en begint op te spinnen zal hij heel even enkele amperres vragen (2.-3 amperres per schijf gedurende max een halve seconde is best reeel). Als je voeding dan de cpu (welke 100% belast is tijdens het net aangaan), je dvd die ook net aangaat en de twee HD's van prik moet voorzien dan moet je voeding wel 17-19 amperres leveren terwijl je systeem eenmaal opgestart max 12-14 amperes zal vragen,...
Wat je kan proberen is om één HD en je cd/dvd los te koppelen, hierdoor zal; je systeem tijdens het booten maar max 12-14 amperres vragen. Mocht de pc dan nog steeds niet prettig opstarten zul je eens je mobo/hd moeten controleren.

@Theodouma en Disco stu bedank voor dereacties.
Maar goed dat ik bijna alles op voorraad heb 8) ga ik als eerste even mijn coolermaster voeding eruit halen en even op een enermax 470Watt voeding proberen.

Ik hou jullie op de hoogte.

JL Audio

Weet iemand of je bij de

Antec Voeding SmartPower 2.0 400 Watt

Je het blokje van de 24polige stekker kan afhaken?

Ik heb namelijk nog een oud atx mobo die nog een 20pins stekker heeft :)

Tbred B 1733@2575 on air! | 18780 3dmarks [Second car --> Honda Civic Coupe D16z9 LSi '95 ]

Ik wil het volgende systeem gaan bestellen:

Intel Core 2 Duo E6400 (S775, 2x2.13GHz, 2MB, 1066MHz FSB, Boxed)
MSI P965 Neo-F, iP965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)
512MB x 2 (1GB) PC4200 DDR2, CL4 (Kingston KVR533D2N4K2/1G)
512MB x 2 (1GB) PC4200 DDR2, CL4 (Kingston KVR533D2N4K2/1G)
Maxtor DiamondMax 10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS)
BenQ DW1655 16x (Dual-layer, LightScribe, Zwart)

Waar ik de computer voor wil gebruiken, wat mijn eisen zijn:
• Gamen
• School
• AutoCAD
• DVD kijken
• Muziek luisteren

Het enige waar ik over twijfel is de voeding. Veel van de onderdelen komen uit de Best Buy Guide van november/december. Er is daar echter gekozen voor een kast met al ingebouwde voeding. Om er zeker van te zijn dat de voeding die ik wil voldoet aan mijn systeem en eisen post ik mijn vraag hier, zodat ik alles kan bestellen en nog voor het nieuwe jaar hem draaiende heb.

Ik dacht zelf aan deze voeding:
Cooler Master RS-430 (RS-430-PCAP) Extreme Power, 430W (ATX)

Ik denk dat deze voeding wel voldoet in mijn systeem en dat deze ook gewoon aan te sluiten is in mijn systeem, maar wil het gewoon niet bestellen als ik het niet voor de volle 100% weet. Graag jullie goedkeuring... O-)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws