Hoofdcategorieën
Topicacties

Welke voeding heb ik nodig? Deel 16

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
moederbord
Reg. datum: 03 januari 2005

quote:
robvanderaart schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:34:
360 Watt ? Die 430 trekt het denk maar net. Ik zou minimaal toch wel Antec Neo HE 500 Watt nemen als je later ook nog een DX10 kaart er in wil zetten etc.
Waarom denk jij dat het beste is (zowel preformance als prijstechnisch) om een 500 watt te nemen? Kun je dat ook onderbouwen? Misschien dat ik iets over het hoofd zie of weet jij iets dat ik niet weet? (absoluut niet negatief bedoeld, ben gewoon nieuwsgierig naar je redenatie)
quote:
MadEgg schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:31:
Ik heb een Via Epia MII-1000 computertje met één harde schijf en een tv-tuner(saa7134) kaart erin geplugd, verder geen hardware. Deze wordt gebruikt als webserver en media-pc.

Nu heb ik hem in een klein kastje wat ik nog ergens had staan maar op de voeding die erin zat trekt dit nog 56 watt volgens mijn externe stroommeter, terwijl dit volgens mij met minder uit moet kunnen. Nu was mijn eerste gedachte dat er dan gewoon een inefficiënte voeding inzit. Zou dit een mogelijkheid zijn?

En als ik de voeding zou verwisselen, zou ik dan beter voor een kleine, voor dit soort moederborden bedoelde voeding, bijvoorbeeld Morex, kunnen gebruiken, die maar een 60 watt kunnen leveren, of is het dan juist zuiniger om een 300 watt merkvoeding van Antec/Tagan te kopen?
Bijna alle standaard voedingen zijn zeer inefficient als ze ijna niet belast worden. Wil je een hoog rendement hebben moet je de voeding goed belasten (ongevver de helft van wat de voeding maximaal aan kan). Ik heb hier een oude Compaq pc staan met daarin een 145 watt voeding. Als ik de voeding aansluit en ik belast hem alleen met een oude HD (3GB +- 5 watt) dan trekt de voeding 25 watt uit het lichtnet. Bij lage belastingen is het rendement van een voeding gewoon totaal weg.
De HD en de tvkaart zullen samen maximaal zo'n 20 watt vragen, en idle zullen ze genoeg nemen met iets van 8 watt.Ik heb niet zo heel erg veel verstand van Epia bordjes, maar ik schat dat je bordje maximaal 30 watt zal vragen (gebaseerd op de grootte van de coolers) en idle iets van 12. Ttaal vraagt je systeem dus 20-50 watt van je voeding. Als je voeding tijdens idle al 56 watt verbruikt heeft je voeding maar een rendement van 35%

Wil je een beter rendement krijgen, en dus minder watts verbruiken moet je een betere voeding nemen. Een gewone voeding moet je niet nemen omdat deze bij een belasting van 50 watt ook een belabberd rendement heeft. Daarom kun je het beste gaan voor een voeding die speciaal voor je systeem is ontwikkeld omdat deze wel een goed rendement zal hebben.
quote:
StanPC schreef op zondag 17 december 2006 @ 00:36:
Hey,

Ik heb een:
Pentium 4 541 3,2 Ghz
AsRock 775 DUAL-VSTA
1 GB DDR400 PC3200 (2x512 MB)
Maxtor 80 GB kaart
En een Wireless PCI kaartje

Nu wil ik er een X1950 Pro in plaatsen van het merk MSI.
Trekt mijn 380 Watt Aopen voeding dit? Ik verwacht van wel want zoveel slurpt mijn systeem toch niet (?)

BTW het is een gokje of de MSI werkt in mijn moederbord, bij de support list staat alleen de GeCuber versie er :P
Je systeem zal zonder videoaart 170 watt vragen van je systeem. Een X1950pro vraagt 70 watt om goed te werken. Totaal zal je systeem dus 240 watt van je voeding vragen, en volgens mij kan een 380 watt voeding dat makkelijk aan. Dus mocht het niet werken zal het echt niet aan je voeding ligen :)
Let er wel op dat je voeding minimaal 15 amperres op de 12 volt lijn kan leveren.
quote:
StanPC schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:56:
*EDIT* Ik heb geen Aopen voeding maar een Chieftec (nooit van gehoord)
Zijn dit prutvoedingen of gaat het wel?
DIt is de de site http://www.chieftec.com/products/psu/atx_psu.htm
ik heb de PSII HPC-360-20DF 360 watt
Je voeding kan 360 watt leveren terwijl je maar 240 watt nodig heb en hij kan 17 amperres leveren terwijl je maar maximaal 15 amperres nodig heb. Dus je voeding kan het makkelijk aan.
Chieftec is een goed merk, het maakt absoluut geen rommel. Chieftec is een merk dat vooral behuizingen maakt.
quote:
Neok_ schreef op zondag 17 december 2006 @ 00:58:
Momenteel heb ik de volgende hardware:

AMD Athlon XP 2600+ proc
2x 250GB Maxtor Maxline S-ATA HD's
2x 512mb Corsair PC3200 mem
XFX 6800LE @ 6800
Een nec brandertje, wifi kaartje en een paar fans ed..

Niet echt wat je noemt een diehard-pro-gamers-ultra-bak oid :P
Momenteel wordt dit gevoed door een Thermaltake 420watt Dual Fan voeding, maar das toch een redelijke windtunnel. Daarnaast ben ik van plan om nog te upgraden/vervangen dus ik zat aan de volgende eisen te denken:
Voeding minimaal 450 watt, A-merk ofcourse, liefst modulair, zo min mogelijk herrie producerend, en naast standaard molex en floppy-aansluiting ook s-ata natuurlijk, maar ook aansluitingen voor pci-x graka's. Lange kabels zijn geen probleem, gesleeved is natuurlijk alleen maar beter.

Iemand nog een goede tip die hier (redelijk) mee in de buurt komt?

//edit:
De Zalman ZM460-APS voeding wellicht een goede keus?
Ik mag verwachten dat de Zalman een goede en stille voeding is, immers moet Zalman het vooral doen van de goede en stille coolers.
Persoonlijk zou ik gaan voor de Coolermaster eXtremepower 430 watt. Deze is helaas niet modulair maar is wel enorm stil. de voeding kost 40 euro bij Paradigit. Ik schat dat 430 watt wel voldoende moet zijn voor een nieuw systeem. Een systeem gebaseerd op een E6600 met een OC van 25%, een 8800 GTS en twee HD's zal maar 320 watt uit een voeding halen, en daarmee is een 430 watt voeding ook ruim voldoende. Jouw huidige systeem zal nog niet eens 200 watt uit je voeding halen dus ook voor je huidige systeem is deze voeding zeer royaal (cpu zonder OC)

theodouma wijzigde dit bericht 17-12-2006 15:27 (5%)

De theorie is het idealisme van de praktijk.

One step beyond!

Helaas helaas heeft mijn trouwe Antec TruePower430p het vergeven :(
Dus ik moet nu opzoek naar een nieuwe voeding... Wel balen want kost me weer geld :P

Maargoed, ik zat zelf aan http://www.coolermaster-e...SAA+iGreen%20Power%20430W of http://www.coolermaster-e...AP+eXtreme%20Power%20430W te denken.

De tweede is alleen wel de helft goedkoper, dus mijn vraag is eigenlijk; is die eerste de dubbele prijs waard?

Of moet ik aan een hele andere denken? Ik wil in ieder geval niet hoger gaan dan de prijs van de eerste (66euro op de pricewatch) maar liever lager natuurlijk. Wil wel een kwaliteitsvoeding en 430watt is prima :) Oh en hij moet wel stil zijn ;)

Het gaat om dit systeem overigens: http://tweakers.net/gallery/109013/sys

sOid wijzigde dit bericht 17-12-2006 16:41 (5%)

Reg. datum: 05 juni 2006

Mijn specs:

E6300
ASROCK Dual VSTA
X800GTO
1IDE HDD
1pci - WLAN
1pci - audio kaartje (24bit! soudblaster)
1CD-RW
1DVD speler

met mijn TAGAN 380W trek ik dit niet (X800GTO er nog maar een paar dagen ingestoken en pc hangt telkens als ik start met gamen)

Ik wil op zijn minst een 500W voeding, liefst modulair.
Ik dacht aan de OCZ 520W modstream, of een Antec 550he

wat is jullie gedacht?

Reg. datum: 04 september 2002

380W is meer dan genoeg voor je systeem. Het kan zijn dat de voeding brak is of dat het ergens anders aan ligt.

Mijn kast verbruikt met gamen 260W. Dit met een E6600 @3.2GHz en een X1900XT. Verder nog 2 HDD's en wat ander spul. Dit geeft wel aan dat jou systeem waarschijnlijk nog geen 200W nodig heeft.
moederbord

quote:
sOid schreef op zondag 17 december 2006 @ 16:37:
Helaas helaas heeft mijn trouwe Antec TruePower430p het vergeven :(
Dus ik moet nu opzoek naar een nieuwe voeding... Wel balen want kost me weer geld :P

Maargoed, ik zat zelf aan http://www.coolermaster-e...SAA+iGreen%20Power%20430W of http://www.coolermaster-e...AP+eXtreme%20Power%20430W te denken.

De tweede is alleen wel de helft goedkoper, dus mijn vraag is eigenlijk; is die eerste de dubbele prijs waard?

Of moet ik aan een hele andere denken? Ik wil in ieder geval niet hoger gaan dan de prijs van de eerste (66euro op de pricewatch) maar liever lager natuurlijk. Wil wel een kwaliteitsvoeding en 430watt is prima :) Oh en hij moet wel stil zijn ;)

Het gaat om dit systeem overigens: http://tweakers.net/gallery/109013/sys
Je systeem heeft maar 250 watt nodig waarmee dus iedere goede 300+ watt voeding goed is. Het voordeel van de iGreen voeding is dat deze een iets hoger rendement heeft en iets stiller is, zoals MooDyBLueS hier schrijft.
De eXtremepower zal bij een belasting van 250 watt zelf 48 watt opnemen en omzetten in warmte. De iGreenpower zet maar 29 watt om in warmte bij dezelfde belasting, deze is dus wat zuiniger. Ook is hij iets stiller omdat hij iets minder warmte hoeft af te voeren.

Alleen is de iGreen voeding wel fors duuder. De iGreen is 70 euro plus verzendkosten, totaal dus zo'n 75-80 euro. Bij de Paradigit ligt de eXtremepower voor 40 euro, en die kun je gewoon ophalen (geen verzendkosten).

Het verschil tussen beide voedingen is dus 40 euro, 20 watt (onder max belasting, onder idle zal dat denk ik 12 watt zijn) en 5 dB. Wil je niet heel veel uitgeven aan een voeding is de eXtremepower een goede keuze. Ben je milieubewust en wil je minder stroom verbruiken moet je de iGreen eens overwegen. De eXtremepower kost aan stroom 19 euro meer per jaar dan de iGreen, dus na iets meer dan twee jaar zou je met de iGreen goedkoper uit zijn (als de pc altijd aanstaat)

Ik kan dus niet voor je bepalen welke voeding beter is, dat is een keuze die je zelf moet maken. Als de pc echt altijd aanstaat en je moet zelf de stroom moet betalen dan is de iGreen een goede keuze. Hoef je niet zelf de stroom te betalen is de eXtremepower aan te raden.
quote:
Bavo schreef op zondag 17 december 2006 @ 16:51:
Mijn specs:

E6300
ASROCK Dual VSTA
X800GTO
1IDE HDD
1pci - WLAN
1pci - audio kaartje (24bit! soudblaster)
1CD-RW
1DVD speler

met mijn TAGAN 380W trek ik dit niet (X800GTO er nog maar een paar dagen ingestoken en pc hangt telkens als ik start met gamen)

Ik wil op zijn minst een 500W voeding, liefst modulair.
Ik dacht aan de OCZ 520W modstream, of een Antec 550he

wat is jullie gedacht?
quote:
PilatuS schreef op zondag 17 december 2006 @ 17:02:
380W is meer dan genoeg voor je systeem. Het kan zijn dat de voeding brak is of dat het ergens anders aan ligt.

Mijn kast verbruikt met gamen 260W. Dit met een E6600 @3.2GHz en een X1900XT. Verder nog 2 HDD's en wat ander spul. Dit geeft wel aan dat jou systeem waarschijnlijk nog geen 200W nodig heeft.
Ik sluit mij bij PilatuS aan, ik kom ook niet boven de 200 watt uit. Je Tagran voeding moet je systeem dus makkelijk kunnen voorzien van prik. Ik raad je dan ook eens aan om je voeding te testen in een ander systeem of om eens je hardware te controleren.
Een 500 watt voeding is echt zeer zwaar overdreven voor je systeem. Als je in dit topic eens kijkt naar de hardwareconfiguraties waar een 480+ watt voeding wordt aangeraden dan zul je een beeld krijgen van wat een 480 watt voeding kan leveren en hoeveel dat eigelijk is, en hoe weinig jouw systeem dan eigelijk echt nodig heeft.

One step beyond!

quote:
theodouma schreef op zondag 17 december 2006 @ 18:05:
[...]

Je systeem heeft maar 250 watt nodig waarmee dus iedere goede 300+ watt voeding goed is. Het voordeel van de iGreen voeding is dat deze een iets hoger rendement heeft en iets stiller is, zoals MooDyBLueS hier schrijft.
De eXtremepower zal bij een belasting van 250 watt zelf 48 watt opnemen en omzetten in warmte. De iGreenpower zet maar 29 watt om in warmte bij dezelfde belasting, deze is dus wat zuiniger. Ook is hij iets stiller omdat hij iets minder warmte hoeft af te voeren.

Alleen is de iGreen voeding wel fors duuder. De iGreen is 70 euro plus verzendkosten, totaal dus zo'n 75-80 euro. Bij de Paradigit ligt de eXtremepower voor 40 euro, en die kun je gewoon ophalen (geen verzendkosten).

Het verschil tussen beide voedingen is dus 40 euro, 20 watt (onder max belasting, onder idle zal dat denk ik 12 watt zijn) en 5 dB. Wil je niet heel veel uitgeven aan een voeding is de eXtremepower een goede keuze. Ben je milieubewust en wil je minder stroom verbruiken moet je de iGreen eens overwegen. De eXtremepower kost aan stroom 19 euro meer per jaar dan de iGreen, dus na iets meer dan twee jaar zou je met de iGreen goedkoper uit zijn (als de pc altijd aanstaat)

Ik kan dus niet voor je bepalen welke voeding beter is, dat is een keuze die je zelf moet maken. Als de pc echt altijd aanstaat en je moet zelf de stroom moet betalen dan is de iGreen een goede keuze. Hoef je niet zelf de stroom te betalen is de eXtremepower aan te raden.
Ahh super bedankt voor je uitgebreide reactie, hier heb ik echt wat aan!
Ik weet dat ik lang niet de volle 430w gebruik, maar ik wil met de oog op de toekomst ook wel wat extra hebben :)

Ik zal eens kijken of m'n ouders me willen sponsoren voor die duurdere (want die betalen toch nog de stroomrekening voor zolang ik thuis woon ;))
Reg. datum: 04 september 2002

De iGreen serie is alleen alles behalve stil als de rest van je onderdelen wel redelijk weinig herrie maken.

Ik had een iGreen 500W maar heb die erg snel weer verkocht omdat ie super veel herrie maakt tegenover de rest van mijn onderdelen. Tijdens internetten was ie nog redelijk stil maar zodra ik ging gamen was het voor mij niet leuk meer. Dit komt natuurlijk ook wel door dat ik mijn PC gemaakt heb om erg stil te zijn.

Nu heb ik een Zalman 460W en die is heerlijk stil. Super stil tegenover de iGreen.
Let me Rest In Peace !
Reg. datum: 12 april 2000

Ik gooi de mijne ook maar in de rij dan :)

Specs
Asrock K7S8X R3.0
AMD 2600+ (1.92 Ghz)
1024 MB RAM
NVidia ti4200 128mb >> wordt een XFX 7800GS extreme
1x Maxtor 40GB (7200 rpm)
1x Maxtor 80GB (7200 rpm)
Hauppauge PVR150
Terratec DMX Xfire 1024 geluidskaart
USB 2.0 pci

Voeding
Enermax 365px-ve
350watt
17A op de 12v rail

gaat dit werken of kan ik beter naar een andere voeding gaan zoeken?

Nikon D40 + Grip - Nikkor 18-55mm F3.5-5.6G ED II - Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro |Flick!|Specs

quote:
MooDyBLueS schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 01:42:
[...]

Cooler Master Extreme Power 430 Watt @ 266W : 83.9% efficientië : 40.8dBA
Cooler Master iGreen Power 430 Watt @ 266W: 89.6% efficientië : 35.4dBA

Cooler Master Extreme Power 430 Watt @ 339W : 73.4% efficientië
Cooler Master iGreen Power 430 Watt @ 339W: 76.7% efficientië

De iGreen serie is dus de betere keus, tenzij je er niet de grofweg 20 extra euro's voor over hebt.
En bij nog lagere belasting (100 Watt of minder)? Waar heb je deze data vandaan trouwens? :)
Reg. datum: 12 mei 2006

Kan je gewoon op de CoolerMaster site vinden ?

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

moederbord

quote:
Spikey schreef op maandag 18 december 2006 @ 01:02:
Ik gooi de mijne ook maar in de rij dan :)

Specs
Asrock K7S8X R3.0
AMD 2600+ (1.92 Ghz)
1024 MB RAM
NVidia ti4200 128mb >> wordt een XFX 7800GS extreme
1x Maxtor 40GB (7200 rpm)
1x Maxtor 80GB (7200 rpm)
Hauppauge PVR150
Terratec DMX Xfire 1024 geluidskaart
USB 2.0 pci

Voeding
Enermax 365px-ve
350watt
17A op de 12v rail

gaat dit werken of kan ik beter naar een andere voeding gaan zoeken?
Je systeem zal zo'n 240 watt gaan vragen van je voeding met je neiuwe gpu, dus je voeding kan je systeem zeer makkelijk aan. Je huidige videokaart zal zo'n 35 watt gebruiken. Je nieuwe 7800 GS zal maar 20 watt meer nodig hebben.

Reg. datum: 08 februari 2005

quote:
theodouma schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:19:
[...]

Ik mag verwachten dat de Zalman een goede en stille voeding is, immers moet Zalman het vooral doen van de goede en stille coolers.
Persoonlijk zou ik gaan voor de Coolermaster eXtremepower 430 watt. Deze is helaas niet modulair maar is wel enorm stil. de voeding kost 40 euro bij Paradigit. Ik schat dat 430 watt wel voldoende moet zijn voor een nieuw systeem. Een systeem gebaseerd op een E6600 met een OC van 25%, een 8800 GTS en twee HD's zal maar 320 watt uit een voeding halen, en daarmee is een 430 watt voeding ook ruim voldoende. Jouw huidige systeem zal nog niet eens 200 watt uit je voeding halen dus ook voor je huidige systeem is deze voeding zeer royaal (cpu zonder OC)
Deze voeding beschikt volgens Hardware.info alleen niet over een '8 pins CPU'-aansluiting, ik weet niet hoe erg dat is?

Vakantie was fijn :)

Reg. datum: 03 september 2000

Een vraag, hopelijk op de juiste plaats:

Ik heb een nieuwe videokaart in mijn PC gestopt. Het is niet het laatste nieuwe model, ik heb dan ook nog een Nforce 2 moederbord met AMD Athlon XP 3000. 2x een Sata schijf, 2 dvd branders, en 4 fans.

De videokaart is een:
http://www.xfxforce.com/w...uctConfigurationId=268341

In de documentatie van die kaart staat dat ik minimaal een 500 Watt voeding moet hebben (aangeraden), mijn voeding is echter een:
Nexus NX3500 http://www.nexustek.nl/nx3500.htm

Kan ik problemen verwachten, en moet ik dus mijn voeding upgraden, of verwachten jullie geen problemen?

moederbord

quote:
Neok_ schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:59:
[...]

Deze voeding beschikt volgens Hardware.info alleen niet over een '8 pins CPU'-aansluiting, ik weet niet hoe erg dat is?
Een 8 pins aansluiting vind je alleen bij bepaalde moederbordenn lang niet bij allemaal. Als je moederbord wel zo'n aansluiting heeft zitten en je voeding heeft deze niet heb je een probleem. Het vermogen dat de 8 pins connector levert is puur voor de aspanning over de cpu. De meeste moederborden hebben daar een 4 pins stekker voor nodig en de meeste voedingen hebben daarom ook een 4 pins stekker. Het nut van een 8 pins stekker is (ook) mij niet helemaal duidelijk. De ZM460-APS heeft trouwens ook geen 8 pins stekker.
quote:
poeyerke schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:55:
Een vraag, hopelijk op de juiste plaats:

Ik heb een nieuwe videokaart in mijn PC gestopt. Het is niet het laatste nieuwe model, ik heb dan ook nog een Nforce 2 moederbord met AMD Athlon XP 3000. 2x een Sata schijf, 2 dvd branders, en 4 fans.

De videokaart is een:
http://www.xfxforce.com/w...uctConfigurationId=268341

In de documentatie van die kaart staat dat ik minimaal een 500 Watt voeding moet hebben (aangeraden), mijn voeding is echter een:
Nexus NX3500 http://www.nexustek.nl/nx3500.htm

Kan ik problemen verwachten, en moet ik dus mijn voeding upgraden, of verwachten jullie geen problemen?
Je huidige voeding kan je systeem makkelijk aan, ook als je alles wilt overklokken. Zonder overklok zal je systeem ongeveer 220 watt uit je voeidng trekken (met de 6800 in je systeem). Een 350 wat voeding moet dat dus makkelijk aankunnen. Ik vind het ook zeer apart dat men een voeding van 500 watt adviseert voor een videokaart die nog niet eens 70 watt verbruikt

Let me Rest In Peace !
Reg. datum: 12 april 2000

Ik heb ondertussen eens een multimeter aan mijn voeding gehangen om de waardes daarmee uit te lezen, maar nou schrok ik nogal eigenlijk..
de verschillen zijn namelijk wel erg groot ivm speedfan

speed fan
speedfanMultimeter
+3.3v3.12v3.89v
+5v4.70v5.35v
+12v11.61v13.51v(!)

rarara.. is de chip niet goed, de multimeter niet goed of de voeding niet goed :S
ik heb totaal geen last van stabiliteitsproblemen of iets dergelijks dus ondervind er geen 'last'
van, daarnaast draait het al tijden in deze configuratie..
suggesties?

[edit]
nou vermoed ik eerlijk gezegd de multimeter ervan geen correcte waardes aan te geven.
op een willekeurige batterij gaat ie een waarde van 1.68v en op mijn nokia-oplader van 5.7v zegt ie 6.2v.. naar mijn idee beide aan de (te) hoge kant om correct te zijn?

Spikey wijzigde dit bericht 19-12-2006 16:03 (15%)

Nikon D40 + Grip - Nikkor 18-55mm F3.5-5.6G ED II - Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro |Flick!|Specs

Reg. datum: 03 december 2006

Hallo,

Ik heb momenteel een fortron 350 Watt voeding. Op de site van fortron kan ik hierover niets vinden. Ik ben van plan mijn Geforce 6610xl te upgraden naar een ATI X1950PRO. Deze kaart vereist een pci powerconnector. Nu heb ik in mijn kast gekeken, maar ik kom zo'n aansluiting niet tegen. Hoe is dit op te lossen?

Zelf heb ik al de volgende oplossing gevonden:

http://www.xpcgear.com/6pinpciexpress.html

Tevens weet ik niet zeker of mijn voeding wel zwaar genoeg is om de videokaart stabiel van voldoende spanning te voorzien. Verder in mijn kast zitten een:

MSI MS-7091 mainboard
P4 550 HT 3400mhz
1500 mb ddr1 ram
WD 2500 JD (250 Gb HDD)
6610xl -------> upgrade naar een ATI X1950Pro

Kan ik met deze voeding alles doen (genoeg spanning + PCI e power connector) of moet ik een andere aanschaffen?

PolderPloer wijzigde dit bericht 19-12-2006 16:48 (6%)

moederbord

quote:
Spikey schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:57:
Ik heb ondertussen eens een multimeter aan mijn voeding gehangen om de waardes daarmee uit te lezen, maar nou schrok ik nogal eigenlijk..
de verschillen zijn namelijk wel erg groot ivm speedfan

speed fan
speedfanMultimeter
+3.3v3.12v3.89v
+5v4.70v5.35v
+12v11.61v13.51v(!)

rarara.. is de chip niet goed, de multimeter niet goed of de voeding niet goed :S
ik heb totaal geen last van stabiliteitsproblemen of iets dergelijks dus ondervind er geen 'last'
van, daarnaast draait het al tijden in deze configuratie..
suggesties?

[edit]
nou vermoed ik eerlijk gezegd de multimeter ervan geen correcte waardes aan te geven.
op een willekeurige batterij gaat ie een waarde van 1.68v en op mijn nokia-oplader van 5.7v zegt ie 6.2v.. naar mijn idee beide aan de (te) hoge kant om correct te zijn?
Je meter klopt niet echt, 13.50 volt gaat je systeem namelijk echt niet leuk vinden. Probeer ergens een goede meter te vinden en meet opnieuw. Je zal dan zien dat je spanningen gewoon netjes zijn. Mocht de spaning wel afwijken zal je systeem instabiel zijn, en dat is het nu niet
quote:
PolderPloer schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:31:
Hallo,

Ik heb momenteel een fortron 350 Watt voeding. Op de site van fortron kan ik hierover niets vinden. Ik ben van plan mijn Geforce 6610xl te upgraden naar een ATI X1950PRO. Deze kaart vereist een pci powerconnector. Nu heb ik in mijn kast gekeken, maar ik kom zo'n aansluiting niet tegen. Hoe is dit op te lossen?

Zelf heb ik al de volgende oplossing gevonden:

http://www.xpcgear.com/6pinpciexpress.html

Tevens weet ik niet zeker of mijn voeding wel zwaar genoeg is om de videokaart stabiel van voldoende spanning te voorzien. Verder in mijn kast zitten een:

MSI MS-7091 mainboard
P4 550 HT 3400mhz
1500 mb ddr1 ram
WD 2500 JD (250 Gb HDD)
6610xl -------> upgrade naar een ATI X1950Pro

Kan ik met deze voeding alles doen (genoeg spanning + PCI e power connector) of moet ik een andere aanschaffen?
Je systeem zal 260 watt nodig hebben dus je 350 watt voeding hoef je niet te vervangen.

Wie? ik?

Ben momenteel aan het opstellen van een nieuwe pc, maar verdrink toch wel in het bos van de voedingen.

Moederbord - Asus P5B Deluxe
Processor - Intel E6600 Core 2 Duo
Geheugen - 2x 1 GB PC2-6400
Koeler - Artic Freezer 7 Pro
Harde schijf - 2x Seagate Barracuda 7200.10 320 GB (SATA2)
Videokaart - Asus GeForce 8800GTS
Geluidskaart - Creative X-Fi XtremeMusic
DVD - NEC dvd-rw 3540A (IDE) (en een floppy-drive)
Overig - 2 x een 12cm casefan (of 2x 8cm)

Ik heb nu nog no-name 300w voeding liggen van 20 euro, ik denk dat het niet slim is om die mee te nemen naar het nieuwe systeem. Ik houdt wel graag enige ruimte over, stukje overclocking enzo.

Ik had zelf een Antec neohe 500watt op het oog, schijnt volgens de pricewatch redelijk populair te zijn. Maar hier zit een 8 cm fan achterop. Die maken best wel veel lawaai als je systeem zwaar belast.

Ook zag ik dat er voedingen zijn waarbij de kabels netjes geslaved zijn. Hebben alle goede merken dat? Net als afneembare kabels. De paar voedingen die ik nu altijd heb gehad zaten altijd van die grote kabelbomen aanvast gesoldeerd waarbij de helft te lang / kort en/of overbodig was.

Het enige wat nog van invloed kan zijn is dat ik alsnog ga overstappen naar een Big Tower ipv een Midi Tower, maar ik verwacht dat het meerendeel van de voedingen wel lange kabels meeleveren.
Reg. datum: 29 juli 2002

quote:
AgentSmith schreef op maandag 18 december 2006 @ 01:25:
[...]

En bij nog lagere belasting (100 Watt of minder)? Waar heb je deze data vandaan trouwens? :)
Hardware.Info. ;)
Je kan zo op merk of vermogen allerlei voedingen selecteren en vervolgens met elkaar vergelijken. Zo te zien zijn eigenlijk alle voedingen op 266W getest en sommige dus met 339W.

Je mag er echter vanuit gaan dat een voeding bij 100W nog net wat effectiever werkt dan een 266W exemplaar. Ga je echter naar 50~60W kijken, dan zal het waarschijnlijk niet meer efficiënt zijn, omdat er simpelweg te weinig stroom doorheen vloeit.

moederbord

quote:
Sybr_E-N schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:51:
Ben momenteel aan het opstellen van een nieuwe pc, maar verdrink toch wel in het bos van de voedingen.

Moederbord - Asus P5B Deluxe
Processor - Intel E6600 Core 2 Duo
Geheugen - 2x 1 GB PC2-6400
Koeler - Artic Freezer 7 Pro
Harde schijf - 2x Seagate Barracuda 7200.10 320 GB (SATA2)
Videokaart - Asus GeForce 8800GTS
Geluidskaart - Creative X-Fi XtremeMusic
DVD - NEC dvd-rw 3540A (IDE) (en een floppy-drive)
Overig - 2 x een 12cm casefan (of 2x 8cm)

Ik heb nu nog no-name 300w voeding liggen van 20 euro, ik denk dat het niet slim is om die mee te nemen naar het nieuwe systeem. Ik houdt wel graag enige ruimte over, stukje overclocking enzo.

Ik had zelf een Antec neohe 500watt op het oog, schijnt volgens de pricewatch redelijk populair te zijn. Maar hier zit een 8 cm fan achterop. Die maken best wel veel lawaai als je systeem zwaar belast.

Ook zag ik dat er voedingen zijn waarbij de kabels netjes geslaved zijn. Hebben alle goede merken dat? Net als afneembare kabels. De paar voedingen die ik nu altijd heb gehad zaten altijd van die grote kabelbomen aanvast gesoldeerd waarbij de helft te lang / kort en/of overbodig was.

Het enige wat nog van invloed kan zijn is dat ik alsnog ga overstappen naar een Big Tower ipv een Midi Tower, maar ik verwacht dat het meerendeel van de voedingen wel lange kabels meeleveren.
Gezien je geheugen wil je de cpu leuk gaan overklokken. Met deze overklok zal je systeem ongeveer 350 watt uit je voeding halen. Als je ook nog je gpu gaat overklokken zal je systeem maximaal 390 watt uit je voeding halen, waarschijlijk zelfs nog wel wat minder. Een goede 430+ watt voeding is dan voldoende voor je systeem.
Een goede en betaalbare voeding is de Coolermaster eXtremepower 430 watt. Deze voeding heeft een 120 mm fan en is daardoor behoorlijk stil. helaas is de voeding niet modulair (afneembare kables) Wel is hij gesleeved (zijn nagenoeg alle voedingen). bij paradigit is deze voeding 40 euro.

heuh?
Reg. datum: 17 september 2004

Wat ik nu heb:
- Antec TrueBlue 480W (=Antec True480 met flitsende lichtjes (foutje webshop=winst in pimp-power bij mij))
- Coolermaster Praetorian (met 3 fans)

Wat ik hierop wil gooien:
- Intel Core 2 Duo E6600
- Asus P5N32-E SLI, nForce 680i SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
- Arctic Cooling Freezer 7 Pro
- 1GB x 2 (2GB) PC4300 DDR2, CL4
- nVidia 8800GTX
- 3 S-ATA schijven
- /edit en natuurlijk een DVD-schrijvert

Kan dit?

bFunk wijzigde dit bericht 20-12-2006 15:19 (13%)

Reg. datum: 09 augustus 2004

mijn specs:

AMD 3800 2,4Ghz venice core (socket 939)
Asus A8V-XE
2 x 512 mb ddr400
DVD-brander
DVD-speler
160 Gb 7200rpm ata schijf
40 Gb 7200 rpm ata schijf
Sapphire X1950 Pro 256 MB
Creative Audigy platinum 5.1
2 extra koelers in de kast

gaat dit allemaal werken op een Aopen voeding van 350 watt?Of is het verstandiger om een wat zwaardere voeding aan te schaffen?

moederbord

quote:
bFunk schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:48:
Wat ik nu heb:
- Antec TrueBlue 480W (=Antec True480 met flitsende lichtjes (foutje webshop=winst in pimp-power bij mij))
- Coolermaster Praetorian (met 3 fans)

Wat ik hierop wil gooien:
- Intel Core 2 Duo E6600
- Asus P5N32-E SLI, nForce 680i SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
- Arctic Cooling Freezer 7 Pro
- 1GB x 2 (2GB) PC4300 DDR2, CL4
- nVidia 8800GTX
- 3 S-ATA schijven
- /edit en natuurlijk een DVD-schrijvert

Kan dit?
Dat gaat makkelijk. Je systeem zal maar iets meer dan 300 watt uit je voeding halen, dus een 480 watt voeding is ruim voldoende. Er is dus ruimte voldoende om je cpu over te klokken (60 watt extra) of je videokaart wat sneller te klokken (+- 40 watt extra)

Waarom ga je eigelijk niet voor sneler geheugen bij je pc? Je heb een high end mobo en een high end gpu en dan zet je er pc4200 geheugen in. Voor hetzelfde geld heb je pc5300 geheugen (misschien 2% duurder). Dit geheugen werkt net even iets sneller en je heb hiermee de mogelijkheid om de cpu een beetje over te klokken. Ofwel, je gaat er alleen maar op vooruit.
quote:
sas82 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:36:
mijn specs:

AMD 3800 2,4Ghz venice core (socket 939)
Asus A8V-XE
2 x 512 mb ddr400
DVD-brander
DVD-speler
160 Gb 7200rpm ata schijf
40 Gb 7200 rpm ata schijf
Sapphire X1950 Pro 256 MB
Creative Audigy platinum 5.1
2 extra koelers in de kast

gaat dit allemaal werken op een Aopen voeding van 350 watt?Of is het verstandiger om een wat zwaardere voeding aan te schaffen?
Je systeem zal zonder enige overklok zo'n 270 watt van je voeding vragen. Echter vraagt hij dit wel vooral op je 12 volt lijn, je systeem zal zo'n 16 amperres van je voeding vragen op de 12 volt.
Dus als je voeding 16 amperres kan leveren op de 12 volt dan is je voeding voldoende.

heuh?
Reg. datum: 17 september 2004

quote:
theodouma schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:14:
[...]

Dat gaat makkelijk. Je systeem zal maar iets meer dan 300 watt uit je voeding halen, dus een 480 watt voeding is ruim voldoende. Er is dus ruimte voldoende om je cpu over te klokken (60 watt extra) of je videokaart wat sneller te klokken (+- 40 watt extra)

Waarom ga je eigelijk niet voor sneler geheugen bij je pc? Je heb een high end mobo en een high end gpu en dan zet je er pc4200 geheugen in. Voor hetzelfde geld heb je pc5300 geheugen (misschien 2% duurder). Dit geheugen werkt net even iets sneller en je heb hiermee de mogelijkheid om de cpu een beetje over te klokken. Ofwel, je gaat er alleen maar op vooruit.
Bedankt voor de tip, ik ben ook nog in de oriëntatiefase, het moederbord kan nog wel eens een MSI worden met onboard x-fi sound. Sneller geheugen zal ik er zeker instoppen. Een beetje overklokken wil ik wel (dat is toch gratis een tikje mooier gamen).

Thanks hiervoor, tegen de tijd dat ik ga SLI-en stop ik er wel een nieuwe voeding in want ik denk dat een 2e 8800gtx het systeem wel plat kan krijgen, maar vooralsnog spaar ik iig 180 euros uit.
Reg. datum: 11 februari 2004

Ik ga binnenkort overstappen naar een E6600 en een 7900GTO maar ik maak me zorgen over mijn voeding. Ik heb nu een Cooler Master 380W. Verder gaat er 2x512MB Geil Ram erin en ik ga mijn Maxtor 250GB Sata HDD hergebruiken. De moederbord wordt een Asus P5W DH Deluxe. Zou mijn voeding het nieuwe systeem kunnen voeden?
Ik heb nu een overklokte P4 3Ghz en een overklokte 6800LE, en dat gaat allemaal prima.

mister_S wijzigde dit bericht 20-12-2006 16:48 (11%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: