Bij mij is de aanschaf van een andere auto tot nu toe niet echt iets geweest wat ik van tevoren plan. De eerste heb ik net zo lang rondgereden tot ie niet meer wou, de 2e heb ik daarna gekocht en de derde een jaar later omdat ik hem voor dat geld niet kon laten staan.
Het is tot nu toe steeds een kwestie geweest van steeds een betere auto rijden, ik heb werkelijk nog geen idee hoe lang ik deze ga houden. In principe rij ik net zo lang rond tot ik iets veel beters kan kopen of dat de huidige uit elkaar valt, dus kies ik voor optie 8.
PC | BMW Z3 Coupe | Olympus E-620 + 14-42 f/3.5-5.6 + 40-150 f/4.0-5.6
Is een jap dus zou nog lang mogenlijk moeten zijn.
Ben aan het sparen voor een 1977er model TransAm (Bandit) dus deze moet het zo lang mogenlijk volhouden
2000 Nissan Maxima 3L V6......... Let's cruise....
Krijg er vast een keer een leasert naast, dan kan deze uit elkaar
Koop bijna altijd (goedkope) 2e hands bakjes van 8-12 jaar oud: japanse karretjes hield ik zo'n 3-4 jaar, europese merken tot nog toe niet langer dan een jaar (om verschillende redenen, zoals te duur in gebruik, total-loss, of acute geldnood...).
Maar ben van plan met mijn huidige monster een lange tijd te doen
Christianity: The belief that a cosmic Jewish zombie who was his own father can make you live forever if you symbolically eat his flesh and telepathically tell him you accept him as father, so he removes evil from your soul... yeah, makes perfect sense!
Als hij uit elkaar valt
Ik rij nu in een Kadett
Yucko wijzigde dit bericht 20-11-2006 00:49 (37%)
Hoezo? Daar kan je dus nog gewoon mee rijden, kijk maar, alles zit er nog op!! Niks is eraf gevallen!quote:JaJoah schreef op maandag 20 november 2006 @ 00:47:
[afbeelding]
Als hij uit elkaar valt
Ik rij nu in een Kadetten zodra ik in januari mijn nieuwe 2e handsje krijg ga ik met deze offroad
Yucko wijzigde dit bericht 20-11-2006 00:53 (15%)
Tsja, 'k heb m'n eerste autootje in gebruik nu. Zolang hij blijft rijden, blijft hij. Maar als ik afgestudeerd ben zal er op termijn wel een grotere, wat luxere auto komen omdat dat gewoon veiliger is en verbruik dan iets minder belangrijk is omdat de kosten niet zo'n aanslag zijn op je financien
Ik kan me trouwens amper voorstellen dat je een auto blijft rijden tot hij (bijna) uit elkaar valt, als je een fatsoenlijke baan hebt. Het is meestal goedkoper om "op tijd" je auto te verkopen om de onderhoudskosten te drukken.
Imitation is the sincerest form of flattery
Grotere auto's zijn niet per definitie veiliger hoor. Niet voor jou, maar ook niet voor andere weggebruikers (iets met kinetische energie, massa en snelheidquote:Grrrrrene schreef op maandag 20 november 2006 @ 06:55:
*kuch* en knipperlicht unit
Tsja, 'k heb m'n eerste autootje in gebruik nu. Zolang hij blijft rijden, blijft hij. Maar als ik afgestudeerd ben zal er op termijn wel een grotere, wat luxere auto komen omdat dat gewoon veiliger is en verbruik dan iets minder belangrijk is omdat de kosten niet zo'n aanslag zijn op je financien
Ik kan me trouwens amper voorstellen dat je een auto blijft rijden tot hij (bijna) uit elkaar valt, als je een fatsoenlijke baan hebt. Het is meestal goedkoper om "op tijd" je auto te verkopen om de onderhoudskosten te drukken.
Persoonlijk vind ik het juist een soort van sport om zo min mogelijk aan autorijden uit te geven, omdat ik dat op de openbare weg absoluut niet (meer) leuk vind.
Dus probeer ik een zo goed & goedkoop mogelijk autootje te vinden, dat weinig verbruikt, simpel te onderhouden/repareren is, waar je geen lening voor hoeft af te sluiten, niet te duur is qua wegenbelasting/verzekering etc.
Ik rijd het grootste gedeelte van de tijd toch in/om de bebouwde kom (als ik niet voor het stoplicht stil sta, that is), dus heb je weinig aan een duurder/sneller/groter/mooier model.
Voor een auto met een aanschafprijs tussen 0-1500 euro hoef je ook geen allriskverzekering te hebben, want wat maakt een krasje/deukje meer of minder nou uit? Toen ik een jaar of 21 was, had ik (min of meer) de auto van m'n dromen gekocht, maar dat werd langzaam maar zeker een nachtmerrie: altijd bang dat er iemand tegenaan reed als 'ie geparkeerd stond, of dat 'ie gejat zou worden.
Sindsdien koop ik autootjes waar ik weinig tot niets om geef, wel zo goed voor je nachtrust (en je portemonnee).
Zo blijf je niet lang zitten mokken als 'ie stuk is/gaat (en het te duur wordt om te repareren), gewoon op naar de volgende. Dat je weinig terug krijgt bij inruil, who cares: de waardevermindering is stukker minder dan wanneer je een nieuw gekochte auto na 3 jaar wegdoet.
Gelukkig heb ik een verstandige vrouw die me met een beetje redelijkheid ervan kan weerhouden
Ik heb met haar een bepaald KM stand afgesproken waar we hem op inruilen maar met ons huidige kilometrage duurt het (helaas) nog wel even.
Maar het kan net zo zijn dat we het alsnog eerder doen. Aangezien het een diesel is is een relatief lage KM stand inruil technisch iets interessanter.
Als er grote kosten aan zouden komen (bijvoorbeeld interval van distributie riem) dan ruil ik hem gewoon in.
Gunner wijzigde dit bericht 20-11-2006 09:07 (36%)
Nederlands Arsenal Forum - Arsenalforum.nl
Mocht ik een eigen auto hebben dan zou ik hem niet zo snel inruilen omdat ik een ander model mooier vind. Lekker belangrijk. Inruil alleen na een x aantal km's of wanneer er grote kosten aan zouden komen.
nu niet meer trouwens
en hij blijft nog wel effe denk ik, ik zal ooit wel een andere auto kopen voor dagelijks gebruik, maar het Dafje blijft
Icoon teller sinds: 18-10-2005 14:00 | Mijn dochters
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
Reg. datum: 04 februari 2001
Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.
Reg. datum: 16 februari 2006
Ontopic:quote:theBandit schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:21:
De mijne nieuw gekocht in 1998 en ik ben van plan om hem nog zo lang mogelijk door te blijven rijden.
Is een jap dus zou nog lang mogenlijk moeten zijn.
Ben aan het sparen voor een 1977er model TransAm (Bandit) dus deze moet het zo lang mogenlijk volhouden
Ik heb nu 6 jaar mijn rijbewijs en ben nu met mijn 3e eigen auto bezig, daarnaast 2 leaseauto's gehad. Eerste eigen auto, Nissan Sunny, heb ik na een half jaar moeten verkopen wegens een leaseauto die ik kreeg. 6 maanden later heb ik mijn Pontiac Firebird Trans Am 1978 (bandit model) gekocht, en nu heb ik er inmiddels een boodschappen Corsaatje bij gekocht. Dus ik kies eigenlijk ook voor de optie: Tot ie uit elkaar valt (tenzij er weer een leaseauto komt).
Offtopic:
He Bandit! Ik zie dat je nog steeds aan het sparen bent voor dat leuke karretje wat ik een tijd geleden in de aanbieding had! Haha. Mocht je nog eens interesse hebben dan kunnen we misschien nog wat regelen!
PNS-id - OzzieMann ; TruckingSim - Vetnek ; BFBC2 - OzzMeenyEck
eX0duS wijzigde dit bericht 20-11-2006 13:42 (24%)
They've been planning this for a million years. We're beat to shit.
Met een hamer kettingzaag past ook alles...|proud owner of the 20.000.000th post | '74 DAF 66 1300 Marathon Sedan|
"Bring on your thousands, one at a time or all in a rush. I don't give a damn. None shall pass." Ganner Rhysode - Star Wars: Traitor XBL: McBoom Box
Ik hoop er nog lang mee te kunnen rijden, veel mensen, zo ook ik
Specs van mijn vierwieler zijn:
Corsa A uit 1991 met 1.2 injectie motor
Ik heb al met 2 vrienden hun eerste auto naar de sloop gebracht. Beide vrienden vonden dat niet leuk, ook al waren het echt versleten auto's waar geen eer meer aan te behalen viel.
Edit:
Overigens vallen de kosten tot nu toe nog mee, inclusief aankoop, zonder belasting, verzekering en brandstof heeft hij me tot nog toe nog geen 500 euro gekost
GH45T wijzigde dit bericht 20-11-2006 15:04 (11%)
Uiteindelijk ook veel minder voor terug gehad dan ik gehoopt had...
Deze wagen heb ik nu amper 2 maanden en denk er nog enkele maanden in rond te rijden, zijn paar dingen mee die ik wil maken, en begin volgend jaar kijken of ik er wat winst op kan maken en dan kijekn naar iets anders, iets praktischers
Reg. datum: 12 februari 2004
spatje wijzigde dit bericht 20-11-2006 18:20 (14%)
war is peace, freedom is slavery, ignorance is strength
Ik wil er nog wel even mee blijven rijden om dezelfde reden als Iva_Bigone. Het is een WA-verzekerd wagentje en als ik hem inruil voor een auto die een paar jaar jonger is dan ga ik me zorgen maken dat er niemand tegenaan rijdt en dat hij niet gestolen wordt (omdat hij dan waarschijnlijk weer WA+ verzekerd wordt). Nu vind ik het ook jammer als er een krasje of deukje inkomt, maar ik zal er zeker niet van wakker liggen.
☻/ Elwood: What kind of music do you usually have here?
/▌ Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
I don't know why prop forwards play rugby
Ik heb heel veel auto's gereden in het begin dat ik werkte. Elke maand een andere die afliep (van de dikste A4's, tot de lulligste Fiat, tot mooie BMW's). Daarna mocht ik zelf bestellen. Het zijn er pas 3 geweest:
Peugeot 206 1.6 16v XS
Seat Ibiza TDI (172pk ruim 360nm
en nu:
Volvo V50 2.0D fully loaded (incl breedbeeld navi, wat uit Dash omhoog komt).
Er zit dus een enigzins stijgende lijn in tot nu toe
PWM wijzigde dit bericht 20-11-2006 21:19 (7%)
Nu, met zonder ondertitel
Reg. datum: 01 september 2003
auto is een zeer slechte investering, en als je niet minstens tig-duizend km per jaar rijdt, waardoor het wel zeer te wensen is dat je auto tip-top is, zie ik het nut niet in van een nieuwe auto.
Mijn huidige auto heeft er al weer 12 duizend opzitten sinds juni en rijd lekker door. ANWB europa met vervangende auto (grensgeval
Als die een keer stil staat pak ik wel de fiets,
noodzakelijke (werk en school) is op fietsafstand.
Na 2 jaar wilde ik gewoonweg iets groters, luxers en snellers. De Sunny heb ik aan een vriend verkocht met 156.000 KM op de teller.
Rij nu een 1998 Nissan Primera 2.0 16V SLX, met net 100.000 KM op de teller. 131 PK / 174 nM
Hier rij ik!
Leeftijd & kilometerstand van de wagens boeit me overigens bijzonder weinig. De wagen moet me gewoon aanstaan. En dat wordt ik vanzelf wel weer zat. (ben deze (heb 'm sinds juni) eigenlijk ook al wel weer een beetje zat, maarjah.... moet 'm nog even houden wil ik de lieve vrede in huis houden
Mitsubishi Outlander
achja als je 1x bij het juiste merk aanbeland bent
http://www.audi-fan.nl - 100 jahre vorsprung durch technik
Mitsubishi Outlander
Als er een nieuwe auto komt, wordt ie sowieso een stuk kleiner. Ik heb nu toch een andere auto waarmee ik de grote vrachtjes kan doen.
Mijn Land Rover wordt niet ingeruild, das mijn museumstuk *kuch*. Als daar wat afvalt zet ik het er gewoon weer op. Van het weekend het chassis van 75% naar 90% gerepareerd en in het voorjaar tot 100%. Tja, en het is hobby, dus wat interesseren mij de kosten nou... als er geen geld is om het te maken, staat ie een maandje stil, simple as is... Als ik daar op uitgekeken raak, dan stal ik em ergens en koop ik een andere erbij...
The lion is the king of the jungle...
Kheb tot nu toe nog geen grote problemen gehad, alleen is gister helaas mijn accu overleden
[XBL-Tag: TomNMGN] Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
Asus Maximus Formula, E8300@3.61Ghz, 4Gb PC8500, MSI 560GTX ti.
Reg. datum: 31 december 1999
Zou anders zonde zijn, ding heeft nog niks gedraaid, rijdt best behoorlijk met 140 pk, heeft airco/climate control e.d., is vrij veilig.
Echt breed worden? BodyBuilding Forum
Tot nu toe 5 jaar met de eerste, die is net verkocht in Juni, en wacht nu al sinds half Juli tot m'n volgende een keer van de band af rolt en geleverd gaat worden
KnetterGek wijzigde dit bericht 28-11-2006 16:21 (15%)
(\__/) (\(\ (\__/) /)/)
(='.'=) (='.') ( ) ('.'=)
(")_(") o(_")") (_O_) ("("_)o
Hoezo "Er zijn geen domme vragen?" Heb je al in mijn Inbox gekeken?
Niks mis mee, heeft nog geen 75.000 km op de teller (ik kreeg 'm met 42.000 km, 3 jaar geleden). Kan nog lang mee dus (helaas
Ramzzz wijzigde dit bericht 28-11-2006 16:24 (10%)
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
mijn oude auto (de oldtimer
Ga a.s. zaterdag kijken naar een VW Polo uit 2000, minder dan een ton op de teller en ruim 100pk minder aan vermogen dan mijn oldtimer
Maarja, het zal me wel een heleboel aan kosten schelen, plus dat het allemaal een stukje goedkoper wordt kwa benzine en wegenbelasting (3 euro per maand goedkoper aan wegenbelasting en ruim 200 euro per maand goedkoper aan benzine...)
Daarnaast gaat mijn verzekering wel omhoog omdat dit geen oldtimer is, van 160 euro per jaar naar 190 euro per jaar
Maar normaliter gaat een auto er bij mij pas uit zodra deze uit elkaar valt...mijn 1e auto was total loss, 2e auto zijn hartje had het begeven (gescheurd motorblok door waterlekkage).
De oldtimer echter, is in een perfecte staat.... nu mag ik uiteraard geen reclame maken, maar als iemand interesse heeft in een relatief goedkope Volkswagen Scirocco, dan moeten jullie me maar een mailtje sturen
No causes, just sollutions
1e: Citroën BX 1.6TRI, 1987, was om de 2 weken stuk, en ik ben niet handig
2e: Citroën Xantia 1.9SD, 1997, was mij te traag, anderhalf jaar mee gereden
3e: Citroen Xantia 2.0HDi 110, 2000, snel zat, nu 2 jaar in mijn bezit, blijft tot 'ie ook om de 2 weken stuk gaat
highking wijzigde dit bericht 28-11-2006 16:37 (6%)
Pagina: 1