Gathering of Tweakers

Quicksearch
Afternaft

http://img266.imageshack.us/img266/7190/twimtbphf4.png

Index

Read First - Topicregels
Topicgeschiedenis
nVidia's nieuwste GPU
Features
Specificaties
Geruchten
Drivers
Handige Links
Reviews
Pricewatch

Read First - Topicregels

Zonder regels kunnen we tegenwoordig niet meer, en dat geldt ook voor dit topic. Lees daarom op je gemak even de volgende regels door:

@ Dit is een discussietopic. In dit topic staan namelijk de grafische kaarten van videokaartenbakker nVidia centraal, alle nieuwtjes en geruchten hieromheen inbegrepen.

Als je het wilt hebben over het overklokken van je GeForce 7xxx, dan moet je in het
[OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 3 zijn.

@ Flamen, trollen, beledigen, bedreigen, al dat soort zaken zijn hier Niet Gewenst!
Voor de gedragsregels raden we je aan om even de GoT-FAQ door te lezen.

@ Dit topic is vooral niét bedoeld om te posten dat:
- AMD ownt en nVidia suckt (en andersom natuurlijk).
- je zit met welke videokaart je nu moet gaan kopen, gebruik Google voor reviews en lees je in
- je niet weet hoe je moet overklokken (zie de FAQ's en het GeForce 7 OC-topic).
- je nu éindelijk je record in 3DMark2006 gebroken hebt.

Dit soort vragen zijn de prest voor het topic, daarom verzoek ik je vriendelijk om dit te laten! Mocht iemand een ander betrappen, sla er niet zelf op maar plaats een Topicreport met een link naar de foute post.

:) Veel leesplezier, dat er maar veel gediscussieerd mag worden! :)

Topicgeschiedenis

De voorgaande delen van dit topic

[Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 13
[Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 16

nVidia's nieuwste GPU

G80

Op 8 november 2006 lanceerde nVidia haar nieuwste productserie, namelijk de GeForce 8800. Dit gloednieuwe beest heeft onder de motorkap de G80-core liggen, en is 's werelds eerste DirectX10-compliante videokaart.

De G80 is een gigantische core die opgebouwd is uit maar liefst 681 miljoen transistoren, wat bijna drie keer zoveel is als de vorige generatie G70 die uit 'slechts' 278 miljoen transistortjes. nVidia heeft ook deze keer gekozen voor het oude vertrouwde 90nm-bakproces, waardoor de core een bijzonder groot formaat heeft. Vele reviews hebben inmiddels uitgewezen dat deze grote core geen last heeft van oververhitting en zelfs nog ruimte heeft voor de nodige overklokavonturen.

nVidia's GeForce 8800 is in twee smaken verkrijgbaar. Om te beginnen is er de 8800GTS, een videokaart die tikt op 500 MHz die met 640MB GDDR3-geheugen op 1600 MHz en een 320-bits geheugeninterface genoeg ruimte heeft om zelfs de grootste textures met gemak op te slaan.

De grote broer van de 8800GTS, de 8800GTX, is de overtreffende trap en voorlopig ook het topmodel. Draaiende op een kloksnelheid van 575 MHz met maar liefst 768MB GDDR3-geheugen op 1800 MHz loopt dit snelheidsmonster volgens vele reviews vaak tegen een processorlimiet aan.

Het jaar 2007 staat in het teken van de introductie van Microsoft's DirectX10, tegelijk met de geboorte van het nieuwe besturingssysteem Vista. nVidia's GeForce 8-series bieden volledige support voor alle features die deze nieuwste versie van DirectX kan bieden.

Hieronder valt bijvoorbeeld de geheel nieuwe Unified Shader Architecture, waarbij er voortaan alleen nog maar shaderunits zijn die twee taken aankunnen, in plaats van pixelshaderunits en vertexshaderunits die enkel hun eigen taak kunnen volbrengen. Daarom wordt DirectX10 ook wel een evolutie van DirectX9 genoemd, omdat deze veel minder veeleisend is aan de hardware. Omdat nVidia's G80 beschikt over 96 streamprocessors voor de 8800GTS en 128 voor de 8800GTX wordt al ingeschat dat deze generatie de eerste echte nextgeneration-games vloeiend moet kunnen draaien.

G81

Voorlopig is er nog weinig bekend over de opvolger van nVidia's marktleidende videokaart. Over het algemeen denkt men dat de G81 niks meer zal zijn dan 'een G80 op anabolen', oftewel een G80 op een kleiner productieproces (hoogstwaarschijnlijk 80nm, of anders 65nm) op hogere snelheden met GDDR4-geheugen. Men is in de veronderstelling dat deze opvolger lijnrecht tegenover AMD's Radeon R600 komt te staan.

Update: op 26 januari 2007 kwam The Inquirer met het nieuws dat de G81 op 65nm gefabriceerd zal worden. Omdat dit productieproces geheel nieuw is voor nVidia zal het echter nog wel een tijdje duren voordat de G81 ook daadwerkelijk klaar is voor massaproductie.
Features

Aangezien de G80 een volledig nieuwe architectuur is die gebaseerd is op DirectX10 (in tegenstelling tot de oude GeForce 7 die voortbouwde op de op DirectX9-gebaseerde GeForce 6), zijn er een aantal vernieuwingen te aanschouwen.

Als eerste is er de ondersteuning voor 128-bits HDR (wat Full Precision 32-bit HDR op het beeld weet te toveren) in combinatie met Antialiasing. Voor de introductie van de GeForce 8800 was dit alleen weggelegd voor ATi's Radeon X1xxx-series, nVidia's GeForce 7 was niet in staat om dit te doen vanwege architecturele beperkingen.

Over Antialiasing gesproken, nVidia voegde in haar G80 ook meteen een nieuwe techniek toe genaamd CSAA (Coverage Sampled Antialiasing), waardoor de kaart in staat is om 16-voudige Antialiasing toe te passen met redelijk behoud van snelheid. Voorheen was dit een euvel wat voor een zéér grote drop in de prestaties zorgden en ook nog eens enkel mogelijk was voor nVidia's SLi-opstellingen die twee Antialiasingmethodes combineerden.

[Voorlopig geen screenshot beschikbaar.]

Als laatste vernieuwing wordt de filtering onder de loep genomen. Deze is nu op hetzelfde niveau als ATi in zijn huidige generatie heeft verwerkt, en staat standaard aan in de drivers. Het resultaat mag er zijn, zie de screenshot.

http://enthusiast.hardocp.com/images/articles/11628543947eYeHcawZU_6_4_l.png

Foto's en Specificaties

http://www.thg.ru/technews/images/8800_gts-150107.jpg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
8800GTS - 640MB
0.09 micron process TSMC
500Mhz core / 1.6GHz 640MB GDDR3 memory
320-bit memory interface
64,0GB/s memory bandwidth
24,00Bps Fill Rate
96 streamprocessors
NVIDIA Unified Architecture
NVIDIA PureVideo HD Technology
128-bit FP filtering & blending
SLi Ready
DirectX10 / SM 4.0 & OpenGL 2.0 supported

http://www.jdli.com/photo/488232-597512.jpg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
8800GTX - 768MB
0.09 micron process TSMC
575Mhz core / 1.8GHz 768MB GDDR3 memory
384-bit memory interface
86,4GB/s memory bandwidth
36,8Bps Fill Rate
128 streamprocessors
NVIDIA Unified Architecture
NVIDIA PureVideo HD Technology
128-bit FP filtering & blending
SLi Ready
DirectX10 / SM 4.0 & OpenGL 2.0 supported

Geruchten

Midrange GeForce 8 onderweg?
In maart zullen de eerste midrange-kaarten van nVidia gelanceerd worden, namelijk de 8600GT en de 8600Ultra. Deze zullen het opnemen tegen de huidige highend-kaarten van AMD, namelijk de Radeon X1900 en X1950-series.

GeForce 8800 niet PCI-Express 16 compatible?
The Inquirer berichtte dat de GeForce 8800 niet compatible was met PCI-Express 16-moederborden, en wees ondermeer naar een website waar deze kaarten niet terug te vinden waren op de compatibility-lijst. Inmiddels zijn de beschuldigingen weer ingetrokken.

Physics-engine op GeForce 8800?
nVidia introduceerde haar GeForce 8800 met naar eigen zeggen een apart gebied op de videokaart die Havok-physics voor zijn rekening kon nemen. Dit is niet waar.

Fabrieksovergeklokte 8800-kaarten binnenkort te koop?
Dit is waar, binnen korte tijd zullen vele fabrikanten toestemming krijgen om met fabrieksovergeklokte versies van de G80 te komen. Men denkt dat nVidia hiermee probeert te voorkomen dat er voortijdig videokaarten stukgaan omdat zij te ver gepushed waren, zie ook het forum op Gathering of Tweakers.

GeForce 8800 in staat om nextgen-games in volledige kwaliteit af te spelen?
Waar, enkele weken geleden berichtten journalisten dat zij getuige waren van een demonstratie van de shooter Crysis. Later lekte uit dat deze demo gedraaid was in Full Quality DirectX10-modus op 2048x1536. Met de power van de kaart zit het dus wel snor.

Drivers

Driver Windows XP 32-bit:
93.71

Driver Windows XP 64-bit:
93.71

Driver Windows Vista 64-bit RTM:
97.46

Driver Windows Vista x86 RTM:
97.46

Betadriver Windows Vista 32-bit/64-bit:
100.30 [GeForce 8800-series Only]

Laatste Thirdpartydriver:
NGO nVidia Optimized Driver

! Het is de bedoeling dat dit gedeelte elke maand geupdated wordt !
Handige Links

nVidia's Website

Andere Interessante Topics:
[OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 1
[OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 2
Pricewatch

Alle GeForce 6xxx-kaarten
Alle GeForce 7xxx-kaarten
Alle GeForce 8xxx-kaarten

Goedkoopste 8800GTS: ¤374,50
Goedkoopste 8800GTX: ¤499,00

! Het is de bedoeling dat dit gedeelte van het topic elke twee weken geupdated wordt !

Jejking wijzigde dit bericht 29-01-2007 17:37 (255%)

Strijd tegen ziektes, sluit je nu aan bij Team MAD!

Afternaft

Even een zoethoudertje...

Nvidia heeft samples van mobiele G80-core in huis
quote:
Nvidia heeft naar eigen zeggen samples van een mobiele versie van de G80 in huis. De GeForce 8800 GTX is de snelste kaart ooit, maar men zit niet stil bij highend desktops: over een jaar moet de ruim helft van het productaanbod op de nieuwe architectuur gebaseerd zijn.

De mobiele G80 wordt volgens nVidia gericht op Centrino Pro-laptops gebaseerd op Intels Santa Rosa-platform. Omdat de G80 de eerste en vooralsnog enige DirectX 10-chip is denkt het bedrijf dat de introductie van Vista een flinke stimulans zal zijn voor de vraag naar GeForce-notebooks. Er zullen echter wel consessies moeten worden gedaan om de architectuur achter de GeForce 8800 GTX en GTS geschikt te maken voor mobiel gebruik. In desktopvorm slurpt de chip namelijk niet minder dan 177W.

In totaal werkt nVidia aan nog negen verschillende varianten van de chip. Jen Hsen Huang - de ceo van het bedrijf - deed tegenover analisten de uitspraak dat alle nummers (G81 t/m G89) gebruikt zullen worden om varianten mee aan te duiden. Wat men op de planning heeft staan is natuurlijk topgeheim, maar het is waarschijnlijk dat men naast een mobiele versie ook mainstream- en budget-edities van G80 zal maken door de kloksnelheid en bandbreedte te verlagen en een aantal stream processors te verwijderen. Door het 681 miljoen transistors tellende topmodel stukje bij beetje af te slanken onstaan steeds goedkopere vormen van de kaart, zodat ook minder gefortuneerde Vista-gebruikers van DX10-spellen kunnen genieten.
Ik doe hier zoveel tegelijk dat ik hier al niet eens tijd voor hoor te hebben, ik moet écht eens leren om prioriteiten te stellen. Iemand tips over hoe je dat moet aanpakken? :|

Reg. datum: 17 augustus 1999

quote:
Jejking schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:19:
Ik doe hier zoveel tegelijk dat ik hier al niet eens tijd voor hoor te hebben, ik moet écht eens leren om prioriteiten te stellen. Iemand tips over hoe je dat moet aanpakken? :|
Laat iemand anders het doen :) Ik wil er wel eens naar kijken. Ik heb toch niet echt veel nuttigs te doen op dit moment.

biobak wijzigde dit bericht 14-11-2006 11:36 (25%)

quote:
Jejking schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:19:
Even een zoethoudertje...

Nvidia heeft samples van mobiele G80-core in huis

[...]

Jep , niet te veel hooi op je vork nemen, is ook zeer stressbevordelijk.... :Y)

In Theorie is de theorie altijd gelijk aan de praktijk, in de Praktijk is dit nooit t geval....

Afternaft

offtopic:
Daar hebben jullie ook wel gelijk in, kijk ik voel het niet echt als stress maar ik kom best tijd tekort, en dit is toch wel m'n grote trots zeg maar ;)

Maar goed ik ga gewoon een lijstje maken van wat ik allemaal wíl doen, moét doen, en écht moet doen, en dat langzaam afwerken. Sounds reasonable :)

Duke draait Swedish Beatballs

quote:
Dat betekend dus waarschijnlijk een 8850GX2 of 8950GX2

*Intel Q6600@ 3,3 gHz*Asus P5E* Club3d HD4870X2 quad CF*4 GB OCZ 6400C4*adaptec 19160U160*Quantum Atlas 15KII SCSI U160 147Gig*Eizo T966*X-Fi Fatal1ty*Logitech Z5500*Coolmaster RP 1000W*Vista64 Ultimate*

to do (immediatly) is die header vervangen in een strakkere, voordat de IQ discussie weer losbarst ;)

In Theorie is de theorie altijd gelijk aan de praktijk, in de Praktijk is dit nooit t geval....

Reg. datum: 17 augustus 1999

quote:
sain onez schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:20:
to do (immedialty) is die header vervangen in een strakkere, voordat de IQ discussie weer losbarst ;)

Zoiets? Het is een begin.

http://i15.tinypic.com/403ekch.jpg
quote:
edward2 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:19:
[...]

Dat betekend dus waarschijnlijk een 8850GX2 of 8950GX2
Dat misschien wel echter denk ik dat i maar 50% sneller is dan een singel kaart. Ze zeggen ook al stroomgverbruik moet erg omlaag. Al helemaal als je 2 van die chips op een kaart wil plakken alla 7950 GX2.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Reg. datum: 21 september 2000

quote:
Astennu schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:23:
[...]

Dat misschien wel echter denk ik dat i maar 50% sneller is dan een singel kaart. Ze zeggen ook al stroomgverbruik moet erg omlaag. Al helemaal als je 2 van die chips op een kaart wil plakken alla 7950 GX2.
Je gaat wéér de fout in Astenu.... 7950GX2 zijn eigenlijk 2 kaarten in SLI

Vista Ultimate + C2D Q6600 @ 3.1 + 4096 Mb DDR2 800 + Asus D2X + 2,6 Tb + ATI 4870 + Dell 2405 + Nec 7173 + BenQ 1640 + Hp Scanjet 7400 + Canon 965i + Acer Aspire 9423WSMi

quote:
winwiz schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:32:
[...]

Je gaat wéér de fout in Astenu.... 7950GX2 zijn eigenlijk 2 kaarten in SLI

Neeh klopt het zijn 2 kaarten maar nog die kleine coolers kunnen geen G80 core cool houden. Want nu zit er een giga cooler op om dat te doen.

GeCube heeft een X1600 XT Gemini gehad waar er echt 2 X1600 XT chips op ene PCB zaten. Maar klopt de 7950 GX2 zijn 2 losse kaarten. Anyway denk ik dat het stroomverbruik giganties omlaag moet als je een 8850 GX2 wil maken. want qua cooling kun je gewoon niet veel groter dan dit. Je kunt misschien met heatpipes naar de achterkant van de kaart en daar een grote heatsink aan maken. Maar dan moet het verbruik nog steeds lager zijn dan die 177 watt nu. Ik denk dat je eerder een soor GTS GX2 zal zien met lagere clock speeds en voltages. Maar dan zal die kaart ook een stuk minder zijn zijn.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

quote:
winwiz schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:32:
[...]

7950GX2 zijn eigenlijk 2 kaarten in SLI

Heb je gelijk in...maar ooit van de asus 7800gt dual gehoord ?

Dat is gewoon één pcb, met 2 core's erop, en 2x256mb pér core.....en itt de 7950gx2, is dit wél efficienter dan 2 ''losse'' kaarten in sli (maw...zo'n 7800gt dual scoort een stuk beter dan 2x7800gt in sli)

zou wel mooi zijn als ze zoiets maken van de g80(mobile)....dan krijg je dus een kaart die beter scoort dan 2x8800gtx in sli....alleen wordt een duur grapje denk ik met 2x768mb geheugen :|

Mr. Detonator wijzigde dit bericht 14-11-2006 13:47 (5%)

Mr Majestic

Overview Beeping Issue 8800GTX:

Score tot nu toe:

Poster
Forum - Country Bought - Brand+type – Bios Version - Transistor – Beeps or not

Uploader26
Tweakers – Netherlands - XFX - 8800GTX - 60.80.06.00.12 – ?? - No beep
RappieRappie (DHP on nvnews)
Tweakers – Netherlands - Leadtek - PX8800GTXTDH - 60.80.06.00.20 - E22 -beeps
Help!! (jopie on nvnews)
Tweakers -Netherlands- EVGA - 8800GTX - 60.80.06.00.02 - 40C -beeps
Biobak
Tweakers -Netherlands - EVGA - 8800 GTX - 60.80.06.00.02 – ?? -no beep
DarkPhoenix
Tweakers -Netherlands - Leadtek - 8800GTX - 60.80.06.00.20 - ?? - beeps
Marco123
Tweakers –Netherlands - Leadtek - PX8800GTXTDH - 60.80.06.00.20 - E22 –no beep
Plurk.
Tweakers -Netherlands - Leadtek - 8800GTX - 60.80.06.00.20 - ?? - no beep
LeStoffer
Nvnews - ???? - XFX - 8800GTX - ????????? – ?? - Beeps
Bokishi
Nvnews - ???? - ??? - 8800GTX - ????????? – ?? -Beeps
Agentkay
Nvnews - ???? - Leadtek - 8800GTX - ????????? – E22 -Beeps
Hoop
Nvnews - ???? – e-Geforce - 8800GTX - 60.80.06.00.01 – 39C- Beeps
Mojojo
Nvnews - ???? - EVGA - 8800GTX - ????????? – ?? -Beeps on two different EVGA’s
Lowdog
Nvnews - ???? - POV - 8800GTX - ????????? – 89C -Beeps
Nvnews - ???? - Gainward - 8800GTX - ????????? – 40C -Beeps (replacement of card above)
Byte8086
Nvnews - ???? - EVGA - 8800GTX - ????????? – ?? - Beeps in 975XBX and not in 680i
Siskods9
Nvnews - ???? - XFX - 8800GTX - ????????? – ?? - Beeps

So far Bios of different persons do not reveal a clue to me but issue seems to be unrelated to brand.....

NVNEWS Thread: http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=80187

You supposedly can check here whether your card has a reworked transistor!

http://www.legitreviews.com/article/417/1/

Betekenis Resistors:

Link naar surface mount resistor chart waar je kunt zien wat de waarde is van de verschillende codes:
http://www.talkingelectro...1d/html/SM-Resistors.html

Hier wat waarden gedestilleerd uit diverse posts op de fora

68C = 49,900 ohms
40C = 25,500 ohms
39C = 24,900 ohms
36C = 23,200 ohms

NVIDIA's answer:
quote:
Hi xxxx,

This support website is designed to support NVIDIA direct sales products, such as the NVIDIA DualTV tuner card and the NVIDIA PureVideo DVD Decoder only. We also address Presales questions about NVIDIA based products and technology. We can try to help or point you in the right direction but may not be able to resolve problems outside of our scope of support.

A beep can happen when both PCI-E 12V connectors are not plugged in but not during power down (soft off). I don't think this has anythiong to do with a rework. This problem doesn't happen on our eVGA retail cards we use for TV and DVD testing.

Please contact eVGA on this matter. For your convenience, a partial list of our partners and customers can be found here.
http://www.nvidia.com/page/partner_support.html

Best regards,
NVIDIA
Toen ik de vraag instuurde via de nvidia site kreeg ik nergens een aanwijzing dat met alleen directsale spullen als tv tunercards en purevideodecoders supporten.

Dit helpt dus nog niet echt. Even wachten en kijken wat EVGA gaat antwoorden op mijn vraag.

EVGA's ANSWER:
quote:
Answered By Michael K (11/14/2006 2:22:56 PM):
We are aware of the problem and we are working hard to correct this problem, We will keep everyone updated on with the problems. If you have any other questions plesae let us know. Thanks! EVGA Tech Support
Update 01dec06:
De oorzaak is nog steeds niet met zekerheid bekend en de omstandigheden waaronder het fenomeen optreedt zijn zeer divers.
Vooralsnog lijkt de meest waarschijnlijke verklaring dat de voeding/mobo bij shutdown iets te vroeg de stroom eraf haalt. De meeste mensen denken dat het verder geen kwaad kan. Mijn kaart draait in ieder geval zonder problemen.
Als er meer nieuws is dan zal dit vanzelf in het Nvida nieuwstopic of het 8800 topic gepost worden.

Help!!!! wijzigde dit bericht 01-12-2006 20:03 (12%)

quote:
Mr. Detonator schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:39:
[...]

heb je gelijk in...maar ooit van de asus 7800gt dual gehoord ?

dat is gewoon één pcb, met 2 core's erop, en 2x256mb pér core.....en itt de 7950gx2, is dit wél efficienter dan 2 ''losse'' kaarten in sli (maw...zo'n 7800gt dual scoort een stuk beter dan 2x7800gt in sli)

zou wel mooi zijn als ze zoiets maken van de g80(mobile)....dan krijg je dus een kaart die beter scoort dan 2x8800gtx in sli....alleen wordt een duur grapje denk ik met 2x768mb geheugen :|

Ik denk niet dat een 88500 GX2 beter presteerd dan een SLi setup. Kijk ook naar de 7950 GX2 VS 2x7900 GTX SLi. De SLi setup wint door de hogere clocks. De GX2 clocks moesten lager om de warmte productie lager te houden. Ja ze kunnen goed overclocken maar dat kunnen de 7900 GTX kaarten ook.

Any way als je een 8850 GX2 wilt zul je clock speed moeten inleveren zodat de chip ook op een lager voltage kan lopen. Dus ik denk eerder dat een GTS GX2 krijgt omdat die al minder stroom verbruikt en lagere clocks heeft. Alleen dan krijg je wel een core met 96 shaders er in en de huidige GTS heeft dezelfde core als een GTX met 128 Shaders alleen daar is gewoon een kwart uitgeschakeld. Door native 96 shaders te hebben kun je het stroom verbruik ook nog iets lager maken.

Zijn er ook al nieuwe IGPs in de pijplijn? Die 6150 chipset is nu toch wel aan vernieuwing toe :P

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal

quote:
Astennu schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:48:
[...]

Dus ik denk eerder dat een GTS GX2 krijgt omdat die al minder stroom verbruikt en lagere clocks heeft. Alleen dan krijg je wel een core met 96 shaders er in en de huidige GTS heeft dezelfde core als een GTX met 128 Shaders alleen daar is gewoon een kwart uitgeschakeld.

als ze het dan op één pcb kunnen passen, krijg je een kaart die waarschijnlijk nét zo ver klokt, dan een gts, én efficienter is dan 2x gts in sli...

de 7950gx2 is niet zo héél efficient omdat er ook nog comminucatie nodig is tussen de 2 pcb's.. (latencies)

dat is bij de 7800gt-dual niet het geval... :)

Mr. Detonator wijzigde dit bericht 14-11-2006 13:58 (4%)

Duke draait Swedish Beatballs

quote:
Astennu schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:18:
[...]

Neeh klopt het zijn 2 kaarten maar nog die kleine coolers kunnen geen G80 core cool houden. Want nu zit er een giga cooler op om dat te doen.
Het zal waarschijnlijk niet eerder dan na de dieshrink naar 65 gebeuren en het zijn afgeleide van de Laptop met een heel andere pcb en energie huoshuiding zie 7900GTX VS 7xxxGO.

*Intel Q6600@ 3,3 gHz*Asus P5E* Club3d HD4870X2 quad CF*4 GB OCZ 6400C4*adaptec 19160U160*Quantum Atlas 15KII SCSI U160 147Gig*Eizo T966*X-Fi Fatal1ty*Logitech Z5500*Coolmaster RP 1000W*Vista64 Ultimate*

Try to live without PC ;)

quote:
Mr. Detonator schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:53:
als ze het dan op één pcb kunnen passen, krijg je een kaart die waarschijnlijk nét zo ver klokt, dan een gts, én efficienter is dan 2x gts in sli...
Dat hoeft niet perse, zolang de oplossing maar goedkoper is dan 2x GTS in SLI ;)
quote:
de 7950gx2 is niet zo héél efficient omdat er ook nog comminucatie nodig is tussen de 2 pcb's.. (latencies)
dat is bij de 7800gt-dual niet het geval... :)
Diezelfde communicatie vind ook plaats op de asus dual GT kaart. Enige verschil is dat de comlijnen daar binnen in het PCB zitten, en bij de GX2 buitenom tussen de PCB's lopen.
Vermoedelijk dat de dual kaart inderdaad wat efficienter is, maar superveel zal het wss niet schelen.
Nadeel van een dual gpu kaart t.o.v. 2 "losse" kaarten is een complexer PCB.

MSI X48C Platinum, Intel C2D E8400, 2x2GB OCZ RPR PC8500, Sapphire HD4850, Zalman ZM-850HP
2x 1TB Samsung F1, Plextor PX-760A DVD±RW, Aopen BD-ROM, Dell 2407 24" TFT
Full Specz

Justfire: Waarom heb je geen nieuwe mobo gekocht bij deze 2 brute kaarten ? Enig nadeel is het opnieuw moeten kopen van geheugen wat weer een duur geintje kan worden :|

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

Reg. datum: 15 augustus 2003

"Reviews GeForce 7600GT 128MB:"

Ik heb nog nooit een 7600 GT met 128 MB gezien?

Gamer

quote:
Help!!!! schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:41:
Overview Beeping Issue 8800GTX:

Score tot nu toe:

Poster
Forum - Country Bought - Brand+type – Bios Version - Transistor – Beeps or not

Uploader26
Tweakers – Netherlands - XFX - 8800GTX - 60.80.06.00.12 – ?? - No beep
RappieRappie (DHP on nvnews)
Tweakers – Netherlands - Leadtek - PX8800GTXTDH - 60.80.06.00.20 - E22 -beeps
Help!! (jopie on nvnews)
Tweakers -Netherlands- EVGA - 8800GTX - 60.80.06.00.02 - 40C -beeps
Biobak
Tweakers -Netherlands - EVGA - 8800 GTX - 60.80.06.00.02 – ?? -no beep
DarkPhoenix
Tweakers -Netherlands - Leadtek - 8800GTX - 60.80.06.00.20 - ?? - beeps
Marco123
Tweakers –Netherlands - Leadtek - PX8800GTXTDH - 60.80.06.00.20 - E22 –no beep
LeStoffer

En nog meer ..........
Ik heb een leadtek 8800GTX 60.80.06.00.20 zonder piep! Misschien leuk voor je lijstje
Mr Majestic

quote:
Plurk. schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:35:
[...]

Ik heb een leadtek 8800GTX 60.80.06.00.20 zonder piep! Misschien leuk voor je lijstje
toegevoegd.... :)
Weet iemand trouwens ook reviews van de 8800GTX met een E6600 op gewone snelheid? Al die testen met overklokte Extreme's zijn leuk en aardig, maar ik ben benieuwd wat er gebeurt als je de 8800GTX gewoon op een E6600 draait zonder gerommel.

Enigste wat ik heb gezien is een 3dmark 06 score op een stock E6600 met stock GTX. Dat was 9994 punten ofzo. Ik vindt het ook jammer dat 9 van de 10 reviews met zwaar OC Core2's zijn of Extreme's.

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws