Gathering of Tweakers

Quicksearch
Nooit meer een CD/DVD vergeten bij 't afsluiten

Tool is een groot woord, maar ik heb een VBscriptje gemaakt om te controleren of er nog een CD/DVD in eender welke drive zit.

Het is vooral de bedoeling dit in te stellen als afmeldscript bij de Group Policy Editor zodat het bij elke shutdown uitgevoerd wordt. Zit er dan nog een CD of DVD in je computer, verschijnt er een messagebox en houdt je pc op met afsluiten. Zo kan hem eruit halen, op OK drukken en dan sluit de pc verder af.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Set FileSystemObject = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set Drives = FileSystemObject.Drives

For Each DiskDrive in Drives

DriveType = DiskDrive.DriveType

If DriveType = "4" Then

If DiskDrive.IsReady Then
        MsgBox "Er steekt nog een CD of DVD in de drive.",48,"Opgelet"
    End If
End If

Next

Set Drives = nothing
Set FileSystemObject = nothing
WScript.Quit

Reg. datum: 26 december 2004

quote:
sterfpaul schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 01:20:
Probleem: Als je veel series (tv series, comedy, soaps e.d.) kijkt en vaak door elkaar heen vergeet je nog wel eens waar je nou precies was gebleven met kijken of welke episodes je al gezien hebt.

Oplossing: Ik heb een siteje (tooltje) in elkaar geflanst waar je kan bij houden welke episodes je nou precies gezien hebt. www.trackmyeps.com . Je kan het ff checken met user test password: test. Of maak gewoon je eigen account (je hoeft niet veel inte vullen:))

Njoy

Grtz

Sterfpaul (Bob)
Je hebt duidelijk nooit op http://www.myepisodes.com gestoten ;)

quote:
Ik ben er laatst een keer geweest. Maar ik snapte er eerst niks van... het is wel leuk allemaal kalendertjes hier en daar enzo maar ik wil gewoon aanklikken welke episodes ik al heb gezien:P
Ook miste ik een beetje de mogelijkheid een episode meerdere keren te kijken.
Maargoed iedereen is natuurlijk vrij in zijn keuze:D

Reg. datum: 29 november 2000

quote:
sterfpaul schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 01:20:
Probleem: Als je veel series (tv series, comedy, soaps e.d.) kijkt en vaak door elkaar heen vergeet je nog wel eens waar je nou precies was gebleven met kijken of welke episodes je al gezien hebt.

Oplossing: Ik heb een siteje (tooltje) in elkaar geflanst waar je kan bij houden welke episodes je nou precies gezien hebt. www.trackmyeps.com . Je kan het ff checken met user test password: test. Of maak gewoon je eigen account (je hoeft niet veel inte vullen:))

Njoy

Grtz

Sterfpaul (Bob)
Op zich ziet het er leuk uit (al is er nog genoeg te doen), maar die kleuren... In het menu gaat het nog wel, maar vooral in die tabellen... Wit op zo'n licht blauwe achtergrond is gewoon slecht te lezen, en dat heb ik nog relatief goede ogen. Of maak de achtergrond een stuk donkerder, of maak het nog lichter met zwarte letters.

Ook vind ik het jammer dat je een vaste hoogte gebruikt, want nu moet ik scrollen terwijl op mijn scherm veel meer past (bij 1680x1050).

quote:
Marcj schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:01:
[...]

Op zich ziet het er leuk uit (al is er nog genoeg te doen), maar die kleuren... In het menu gaat het nog wel, maar vooral in die tabellen... Wit op zo'n licht blauwe achtergrond is gewoon slecht te lezen, en dat heb ik nog relatief goede ogen. Of maak de achtergrond een stuk donkerder, of maak het nog lichter met zwarte letters.

Ook vind ik het jammer dat je een vaste hoogte gebruikt, want nu moet ik scrollen terwijl op mijn scherm veel meer past (bij 1680x1050).
Marcj, kheb speciaal voor jou de lichtste blauw wat donkerder gemaakt (al had ik zelf geen moeite met het lezen) maargoed ik doe het voor de gebruikers he:P.

En over het scrollen ... tjah ik weet niet echt hoe je zo'n photoshop designtje stretch baar kan maken en ik draai toevallig de zelfde resolutie en zoveel scheelt het niet... bij de meeste series zou je alsnog moeten scrollen.

Maar iig bedankt voor de opbouwende critiek.. daar kan ik iig wat mee

Reg. datum: 04 januari 2002

Nog wat opmerkingen:
Een serie in het Engels is series. Het is dus "one series" maar ook "two series".

Klikken op 'show all series' geeft een javascript error op
JavaScript:
1
2
3
Spry.Widget.TabbedPanels.prototype.showPanel = function(elementOrIndex)
[..]
panels[tpIndex].style.display = "block";

In IE is de melding: 'style is leeg of geen object'
In FF is de melding: 'panels[tpIndex] is undefined'.

Reg. datum: 29 november 2000

quote:
sterfpaul schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:11:
[...]

Marcj, kheb speciaal voor jou de lichtste blauw wat donkerder gemaakt (al had ik zelf geen moeite met het lezen) maargoed ik doe het voor de gebruikers he:P.

En over het scrollen ... tjah ik weet niet echt hoe je zo'n photoshop designtje stretch baar kan maken en ik draai toevallig de zelfde resolutie en zoveel scheelt het niet... bij de meeste series zou je alsnog moeten scrollen.

Maar iig bedankt voor de opbouwende critiek.. daar kan ik iig wat mee
Ziet er inderdaad iets beter uit :) Al is de kleurstelling nog steed wel iets waar mensen met minder goede ogen moeite mee gaan hebben.

Over de hoogte, waarom wil je per se zo'n kleurovergang? Als je een egale achtergrondkleur kiest kun je de hoogte gewoon variabel maken en dan wordt het scrollen afhankelijk van de resolutie en niet van de website zelf. Nu krijg je met een kleinere monitor extra scrollbalken (wat helemaal een ramp is) en met een grotere (helemaal met een pivot stand) kun je slechts een klein deel gebruiken.

Dan nog een klein functioneel iets: als ik op een actor klik die volgens het overzicht in meerdere series zit (bijvoorbeeld Amanda Bearse), waarom zie ik dan op die detailpagina maar één serie staan?

Daarnaast vind ik zelf de knop 'Forum' niet echt op een logische plek staan en vind ik het ook niet een natuurlijke manier van de topics opbouwen. Ik zag die knop voor het eerst bij de detailsview van een actor en daarna vroeg ik mij serieus af waar ik alle topics zou kunnen zien...

Uiteraard is dit allemaal opbouwende kritiek, want ik vind dat je echt wel een leuk begin hebt gemaakt :)

edit:
Ik zat net even naar je HTML te kijken en daar kun je nog wel een hoop aan verbeteren:

1) Probeer meer gebruik te maken van CSS. Nu definieer je de look&feel in de HTML. Dit wil je van elkaar scheiden.
2) Tables gebruiken voor layout kan echt niet meer.
3) 'Spacer images' kunnen echt niet. Gebruik margin of padding.
4) Probeer alle Javascript te importeren in plaats van in de HTML zetten. Nu worden je pagina's onnodig groot.
5) Probeer alle tags in lowercase te schrijven. Ik zie nu <body> en </BODY>. Als je al hoofdletters gebruikt, wees dan wel consistent.

Wat ik altijd doe is eerst alle informatie die ik in een pagina wil laten zien logisch opdelen in div's, paragrafen, headers, etc. Daarna ga ik een CSS maken die de boel en netjes uit laat zien. Nu heb je het andersom gedaan. Je hebt een layout gemaakt en deze omgezet in HTML. Nu representeert de inhoud van jouw HTML niet alleen de data, maar ook de layout.

Zie verder ook de W3 Validator

Marcj wijzigde dit bericht 14-08-2008 14:02 (24%)

Tnx voor jullie vele tips, jullie hebben er duidelijk verstand van:).
Ik ben maar een programmeur niet echt een (web)designer, ik voel me ook een stuk meer thuis in java dan php/html vandaar dat het er misschien wat rommelig uitziet.

Ik zal de komende tijd proberen wat van jullie opmerkingen op te lossen, maar van dingen als css gebruiken zie ik nu niet het directe nut in, natuurlijk het verhoogd je onderhoudbaarheid e.d. maar ik heb nu liever eerst dat alles werkt:P. En over de tables layout.. dit is gewoon wat photoshop uitpoept bij save for web en devices. Ik denk niet dat daar iets mis mee is:)\

Edit: een forum index maken staat nog op me to do list... die kan je vinden in 1 van de forum topics... of ik bedoel... die kan je niet vinden in 1 van de forum topics:P

Edit
quote:
Dan nog een klein functioneel iets: als ik op een actor klik die volgens het overzicht in meerdere series zit (bijvoorbeeld Amanda Bearse), waarom zie ik dan op die detailpagina maar één serie staan?
In het begin van de site waren er nog wat problemen met de dataminer (die de info van andere databases ophaalt) dus sommige 'linkjes' tussen actors en series zijn dubbel in de database gekomen

sterfpaul wijzigde dit bericht 14-08-2008 15:10 (33%)

quote:
sterfpaul schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:23:
Ik zal de komende tijd proberen wat van jullie opmerkingen op te lossen, maar van dingen als css gebruiken zie ik nu niet het directe nut in, natuurlijk het verhoogd je onderhoudbaarheid e.d. maar ik heb nu liever eerst dat alles werkt:P. En over de tables layout.. dit is gewoon wat photoshop uitpoept bij save for web en devices. Ik denk niet dat daar iets mis mee is:)\
Webpages kun je ook met Frontpage 2000 maken, maar de HTML die dat programma genereert is niet bepaald 'netjes' of 'correct' te noemen tegenwoordig, in mindere mate geldt hetzelfde voor Photoshop; een leuk programma om dingen mee te designen, maar dingen als tables zijn niet meer echt van deze tijd, om 't maar kort door de bocht te zeggen ;).

Leftblank - GoT CSS? - GoT TF2 - Eerstejaars TI, TU Delft

quote:
Leftblank schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:54:
[...]

Webpages kun je ook met Frontpage 2000 maken, maar de HTML die dat programma genereert is niet bepaald 'netjes' of 'correct' te noemen tegenwoordig, in mindere mate geldt hetzelfde voor Photoshop; een leuk programma om dingen mee te designen, maar dingen als tables zijn niet meer echt van deze tijd, om 't maar kort door de bocht te zeggen ;).
Allright je punt is duidelijk en ik heb zelf ook wat rond gekeken en heb idd gelezen dat tables niet zo handig zijn als layout.. zeker niet als je later nog dingen wilt verplaatsen. Maargoed ik ben nog had aan het sleutelen aan de achterkant van de site dus de layout moet maar even wachten:). Want je kan nog zo'n mooie layerd layout hebben .. als er sql en javascript errors op worden getoont haken mensen toch snel af:P

Ik heb zonet nog een zeer klein, basisch, eenvoudig applicattietje gemaakt.

Het enige nut is om gemakkelijk de Windows-toets op je klavier de blokkeren/deblokkeren. Lijkt op het eerste zicht nogal dom, maar als je een spel aan het spelen bent wil je niet op het verkeerde moment onderbroken worden door per ongeluk op die toets te drukken.

Het programmaatje kan feitelijk 3 dingen:
- Zeggen of de windows key aan of uit staat. (Enkel na een reboot/re-logg is deze info correct :P)
- Registeraanpassingen maken.
- Windows uitloggen.(Zodat de registeraanpassingen effectief werken)

Ik weet niet of RapidShare hier mag, maag ik houdt graag bij hoevaak het werd gedownload :9

http://rapidshare.com/fil...y-Switch_1.0_by_GuShe.zip

Nja, het is heel eenvoudig, simpel, noobish,.. Maar het is maar om te leren he. :)

' Knowledge Beats Power.

Daar heb ik gewoon een knop voor op mijn G15 ;)

Voor de rest kan het wel handig zijn
quote:
Leftblank schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:54:
[...]

offtopic:
Ik wil hier net een tables vs divs war gaan starten maar mensen die tables helemaal uitbannen puur en alleen omdat de meerderheid dat zegt is natuurlijk goed voorbeeld van schapen gedrag. Tables voor het bepalen van je layout is niet vies het is gewoon niet handig. Wil je echter data gestructureerd op je scherm hebben staan dan ontkom je niet aan tables of aan ontzettend ingewikkelde div /css constructies.

Threads.....

quote:
Data-base schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:17:
Tijdje geleden bezig geweest met een tooltje om via mn windows mobile telefoon mn multimediacentre te gebruiken. Zodat ik niet die ellendige afstandsbedieningen hoef te gebruiken die maar de helft van de tijd werkt.

Werkt als volgt:
Op de pc draait een tray app, die luistert op een bepaalde ip+poort. Applicatie op telefoon maakt verbinding met de server en wanneer je op bv de play-knop op de telefoon drukt, wordt de play-toets gesimuleerd op de pc.

Heb echter nog geen screenshot of een (goed) werkende versie (na 10 min kapt ie met reageren en moet ik de server herstarten), maar zodra ik tijd heb en het gefixt heb zal ik t laten weten, mochten er geinteresseerden zijn.
Dat is echt een programma dat ik al tijden zoek! Beta tester aangemeldt :+

(Windows Vista x86 met een HTC Prophet WM6.1 Pro)

Canon Powershot A410 | Canon 350D | Canon 40D | 18-55 f/3.5 | 17-50mm f/2.8 | 50mm f/1.8 Mk1

Een tijdje geleden www.phunbox.net gemaakt, een website waar mensen bestanden voor een bepaald programma kunnen delen.

Die was nog redelijk eenvoudig en brak kwa opbouw, dus ben nu bezig met een versie 2 :)
Zal alles inzitten van user-accounts tot het samen kunnen werken aan een scene. Ook zal versie 2 via metadetails in de bestanden de titel en beschrijving van het bestand kunnen lezen, en een functie hebben voor plagiaat tegen te gaan. Tags zijn mogelijk, translation files, boel config-values.. Verder ook nog verschillende themes.

Ik zal iig over een paar dagen een fatsoenlijke layout in elkaar zetten zodat alle pagina's die al af zijn ook te bereiken zijn (nu nog een losse hoop pagina's). Dan kan ik hier alvast een blikje in de keuken laten zien, en hopen dat wat kinderziektes gevonden kunnen worden!

A closed mind is like a closed book; just a block of wood

Pocket Physics Dump

Ik weet niet hoeveel mensen hier bekend zijn met Nintendo DS Homebrew, maar als je dat bent, dan heb je waarschijnlijk wel eens van Pocket Physics gehoord. Pocket Physics is een spel waarbij je zelf iets kan tekenen, en dat die wanneer je op 'play' drukt de door jou getekende wereld gaat simuleren.

De creaties die je hebt gemaakt, kan je ook opslaan, en ik heb een website gemaakt waarbij je jouw creaties kan delen met de rest.

Je vult simpelweg een een titel en beschrijving in, selecteer het bestand, en klik op toevoegen, en je creatie staat er op. Er is ook een web-flash player die de creatie probeert te simuleren, maar die werkt nog niet echt perfect (komt vooral door verschil met fixed/floating point math als ik de maker mag geloven).

Voor mensen zonder flash wordt er een simpel plaatje met de PHP GD extensie die de begin status laat zien.

Je vind de site hier:
http://www.return1.net/site/pp

Sh4wn wijzigde dit bericht 03-09-2008 14:49 (5%)

http://www.return1.net <- Coding blog en persoonlijke site

You Can On a Roy, Can Do!

Is dat een soort van Phun voor de ds?

AMD Phenom GP9600 Black Edition || AMD HD3870 OC 800/2340 || OCZ 2x2GB Gold Edition || Theatron Agripa DTS7.1

quote:
roy-t schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:46:
Is dat een soort van Phun voor de ds?
Ehh als ik het zo bekijk, lijkt het er wel beetje op :P Pocket Physics is wel iets simpeler.

http://www.return1.net <- Coding blog en persoonlijke site

Reg. datum: 11 april 2007

quote:
link0007 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:35:
Een tijdje geleden www.phunbox.net gemaakt, een website waar mensen bestanden voor een bepaald programma kunnen delen.

Die was nog redelijk eenvoudig en brak kwa opbouw, dus ben nu bezig met een versie 2 :)
Zal alles inzitten van user-accounts tot het samen kunnen werken aan een scene. Ook zal versie 2 via metadetails in de bestanden de titel en beschrijving van het bestand kunnen lezen, en een functie hebben voor plagiaat tegen te gaan. Tags zijn mogelijk, translation files, boel config-values.. Verder ook nog verschillende themes.

Ik zal iig over een paar dagen een fatsoenlijke layout in elkaar zetten zodat alle pagina's die al af zijn ook te bereiken zijn (nu nog een losse hoop pagina's). Dan kan ik hier alvast een blikje in de keuken laten zien, en hopen dat wat kinderziektes gevonden kunnen worden!
Ik krijg de volgende error: not a .phn or .cfg file! Ik mis wel een goede gratis file upload zonder counters die intuitief te gebruiken is.

Reg. datum: 01 november 2002

quote:
sig69 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:26:
Sinds een tijdje kunnen we bij mijn lokale squash centrum via internet banen reserver, maar omdat ik dit regelmatig vergeet en we dan geen banen hebben op de drukste avond van de week ben ik er maar ff voor gaan zitten... Resultaat:
• Een windows service die elke nacht om 0:00:01 controleert of hij banen moet reserveren voor de week erop.
• Elke week gegarandeerd twee squashbanen >:)
Heb geen screenshots want het is een windows service :)
He sig69,
We hebben hier sinds kort ook zo'n site (via baanreserveren.nl). En ook wij vergeten wel eens op tijd te boeken.
Nu bedacht ik me laatst dat ik jouw proggie hier voorbij kwam en was benieuwd of je hem zou willen delen met me? eventueel met code? Kan ik er nog wat van leren ook!!

Laat het me maar ff weten

You can make your program idiot prove. Then someone will develop a better idiot

Hahahaha
Ik squash in Hoorn (Noord Holland), ongeveer 75km bij je vandaan. Dus je zal geen last van me hebben!!

Heel goed. Ik zal kijken of ik komende week ergens tijd heb om alles bij elkaar te zoeken. Ik heb heb het een beetje druk de laatste tijd dus het kan misschien even duren...

Top!!

Ik wacht het wel ff af.
Banen voor volgende week zijn al geboekt ;) ;)

Ik heb hier net een roosteruploader afgerond die (a) je rooster upload ;) en (b) de desbetreffende pagina van links en ons leuke HWW-logo voorziet (goed voor je regex skills, want die had ik nog niet :P). Uiteraard wordt aan file-checking gedaan (op mime-type en filesize), maar voor de rest wordt, zoals bij de uitleg van de verborgen pagina, een beroep gedaan op goed vertrouwen.
Ook heb ik een roosteroverzicht ingebakken, dat van een bestaand script afkomstig is, om je rooster weer snel terug te vinden (ik ga ook geen werk verrichten dat al gedaan is :))

Nut? Nu mijn klas ergens in de 4e 'rondzwerft' en dus bovenbouw is, hebben we geen klassen meer en dus ook geen klassenrooster. Om toch iedereen de kans te geven het een alternatieve locatie te geven (wat ook het doel van de HWW is 8), want dit hét alternatief tegen TeleTOP), heb ik een roosteruploader gemaakt met bovenstaand doel :Y)

Linkjes
Uploader: http://l3ga.site40.net/r (=beveiligd. Maar hier een plaatje!)
En roosteroverzicht (is een van internet geplukt script en pietsie aangepast): http://l3ga.site40.net/ru (niet beveiligd)

Ooh ja, onze HWW (gebaseerd op MediaWiki met hier en daar wat aangepaste code, want hé, je bent tweaker of je bent het niet ;))? Check de HuiswerkWiki: http://l3ga.tk

/edit volgens mij m'n langste post tot nu toe :)

I love Wii! Ik Hyve! MKW:4983-6149-5462 SSBB:2750-3125-1247

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws