Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
OneOfBorg schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:00:
Ik heb net een on-line WEP key generator gemaakt.

Voor wie het handig vindt:

http://rix0r.nl/wep
Werkt prima. Zit html-technisch ook netjes in elkaar.
Geeltjes. Daarmee kun je van die gele plakbriefjes (in nederland vaak geeltjes genoemd) op je beeldscherm zetten. Voordeel daarvan is uiteraard dat ze niet meer van je bureau afwaaien als je raam open staat.
Daarnaast heb ik er nog een hoop opties bij gemaakt die je met gewone "geeltjes" niet hebt, zoals het printen ervan, opslaan als txt, verzenden via netwerk of e-mail eventueel op ingestelde tijd en het geven van een waarschuwing op een ingestelde tijd (handig voor afspraken).
Er zit nog een instellingen venstertje in waarmee er wat dingen naar eigen hand gezet kunnen worden zoals het altijd op de voorgrond tonen van de geeltjes, het niet weergeven van het hoofdvenster enz.
Ook is in te stellen of de geeltjes opgeslagen moeten worden bij afsluiten en weer herladen bij starten.

Dat was het wel zo'n beetje. Ik wil niet weten hoeveel dagen ik er mee bezig ben geweest, veel te veel voor zo'n flut programma ik denk een dag of 15 á 20 als je het 24/7 uit zou rekenen. Hij is beschikbaar in nederlands en engels en te downloaden van mijn website: spam

RobIII wijzigde dit bericht 31-01-2007 01:53 (3%)

Acties: [view][quote]

Door: RobIII Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII \o/

quote:
COMPUTERNERDNR1 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:48:
Hij is beschikbaar in nederlands en engels en te downloaden van mijn website: spam
Euh, ik zie alleen het volgende op je site; geen downloads of niks. Graag een directe link naar de juiste pagina of de download ;)
http://tweakers.net/ext/f/01fcf1a5b5681c6f414ee2467c259b84/thumb.jpg

We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.

Trotse papa van Luca! | Pick My Icon!

quote:
RobIII schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:55:
[...]

Euh, ik zie alleen het volgende op je site; geen downloads of niks. Graag een directe link naar de juiste pagina of de download ;)
[afbeelding]
Ow wat stom |:(
Ik had al een tijd m'n oude site in de root staan en m'n tk domein naar de map nieuw gelinkt waar m'n nieuwe site in stond. Nou had ik dus gister m'n oude site weggegooid en m'n tk-domein nog niet aangepast aan de nieuwe locatie. Staat nu weer goed ;)

Geeltjes

RobIII wijzigde dit bericht 31-01-2007 02:56 (15%)
Reden: Rechtstreekse URL naar product

Leuke naamgeving en project maar d'r zijn ook meerdere programma's om post-its op je desktop te duwen. Weet alleen niet of die ook een herinneringsalarm hebben. Misschien de layout nog iets minder Windows NT achtig maken. In ieder geval een leuk alternatief voor niet-Outlook gebruikers :)

Imagery Upload Service | Zwei Gegenstände von der gleichen logischen Form sind - abgesehen von ihren externen Eigenschaften - von einander nur dadurch unterschieden, dass sie verschieden sind.

Ik moet wel zeggen dat je site niet helemaal secure is:

Forum - Welkom Ruud Remmelzwaan (ID: Admin)

Ik heb niks veranderd of wat dan ook, ik wil je er alleen even op wijzen. Nou valt het opzich wel wat mee, maar ik zou er nog wel even naar kijken als ik jou was :)

|| "There is no spoon" - The Matrix || http://specs.tweak.to/10522 ||

quote:
pietje63 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:05:
(aaah, bedankt voor de schop, altijd een van mijn favo topics dit, tijd om ook iets bij te dragen)

Een WYSIWYG ubb-editor/cms met live preview via AJAX.

[...]
http://img412.imageshack.us/img412/9934/cms1bl7.th.jpgklik
http://img253.imageshack.us/img253/7770/cms2rl2.th.jpgklk
Even een klein siteje (Van Dale?) er voor opgezet: http://editor.pietje63.nl (tja, heb nog geen naam bedacht)

pietje63 wijzigde dit bericht 31-01-2007 15:11 (4%)

quote:
Cypher87 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:16:
Ik moet wel zeggen dat je site niet helemaal secure is:

Forum - Welkom Ruud (ID: Admin)

Ik heb niks veranderd of wat dan ook, ik wil je er alleen even op wijzen. Nou valt het opzich wel wat mee, maar ik zou er nog wel even naar kijken als ik jou was :)
Bedankt, ik zie het inderdaad.
Ik ben niet echt goed in het onderhouden van mijn website vandaar ;)
Ik had mijn website op zich wel al secure, maar nog niet geüpload naar mijn webspace blijkbaar 8)7
De (gratis) hosting provider waar ik zit, staat maar 1 mysql database toe dus ik moet even wat scripts veranderen, vandaar dat mijn website tijdelijk even uit de lucht is.

/edit: Ben momenteel nog even aan het uploaden, maar als het goed is zou het probleem nu opgelost moeten zijn. Bedankt voor de melding in ieder geval _/-\o_
Heb nu weer het probleem dat hij pagina's niet kan vinden, wat ik niet heb als ik lokaal draai, alles is geupload. Kijk ik morgen wel naar ;)

/edit2: Ik ben eruit wat het probleem is. Ik heb in het begin van het script $page = $_GET['page'] staan, maar deze variabele kent hij niet meer nadat ik een aantal if-lussen gebruikt hebn. Kan je die variabele niet op een of andere manier public maken, zodat hij in het hele script gebruikt kan worden?

COMPUTERNERDNR1 wijzigde dit bericht 05-02-2007 17:40 (27%)

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

Ik heb met PHP, HTML, CSS en een klein beetje javascript een pagina in elkaar geknutseld, die na het ingeven van een datum het volgende doet:

-Kijken op welke dag de datum valt
-Aan de hand van deze dag kijken welke televisie-series er op die dag uitgezonden worden
-Op www.epguides.com of er op deze datum een aflevering van deze televisie-serie was
-Dit als een klikbaar linkje aanbieden, die mij naar twee usenet-zoekmachines brengt, waarna ik het direct kan downloaden:

http://www.buyshit.nl/fok/epguides.jpg

De code is nog een klein beetje een rommeltje, al ben ik wel van plan deze te publiceren. Ik begrijp de ethiek van het "rippen" van websites met fopen, maar ik ben zelf van mening dat ik het op de correcte wijze afhandel. Mocht iemand hier over willen discussieren, dan raad ik aan dat je mij een DirectMessage stuurt :)

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Acties: [view][quote]

Door: RobIII Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII \o/

quote:
Geqxon schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:06:Mocht iemand hier over willen discussieren, dan raad ik aan dat je mij een DirectMessage stuurt :)
En ik adviseer dat juist niet "achter de schermen" te doen, maar gewoon het forum te gebruiken waar het voor bedoeld is: discussies voeren.

We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.

Trotse papa van Luca! | Pick My Icon!

FUD Führer.

quote:
RobIII schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:18:
[...]

En ik adviseer dat juist niet "achter de schermen" te doen, maar gewoon het forum te gebruiken waar het voor bedoeld is: discussies voeren.
Bedankt, ik wou het topic niet al te ver offtopic laten gaan. Ik ben inmiddels bij 0.3 van dit programma aangekomen, waar het ondermeer mogelijk is meerdere afleveringen van 1 show op 1 dag te tonen, en de GUI tamelijk onder handen genomen is:

http://www.buyshit.nl/fok/peppisodelite.jpg

Ziet er goed uit :) misschien als je t wil gaan uitbrengen de mogelijkheid bieden een eigen timezone te kiezen?

[mierenneukmodus]
het is tomorrow ;)
[/mierenneukmodus]

FUD Führer.

quote:
Wizz15 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:36:
Ziet er goed uit :) misschien als je t wil gaan uitbrengen de mogelijkheid bieden een eigen timezone te kiezen?

[mierenneukmodus]
het is tomorrow ;)
[/mierenneukmodus]
Bedankt voor de feedback. Ik heb inderdaad aan timezones gedacht, als dat het programma niet al te lastig maakt. Ik ga er eens aan zitten :)

En wat de typo betreft: :$

quote:
Geqxon schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:41:
[...]
Bedankt voor de feedback. Ik heb inderdaad aan timezones gedacht, als dat het programma niet al te lastig maakt. Ik ga er eens aan zitten :)
Ziet d'r erg netjes uit allemaal, wellicht ook 'n idee om er (later) een optie bij te zetten om bij te houden welke episodes je van 'n bepaalde serie al dan niet gezien hebt? (Vind ik zelf altijd 'n probleem, sla nogal eens 'n aflevering over wat er zonde is), verder 'n superding, hoop dat je 't nog 'n keer uitbrengt ;)

Leftblank - GoT CSS? - GoT TF2 - Eerstejaars TI, TU Delft

FUD Führer.

quote:
Leftblank schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:16:
[...]

Ziet d'r erg netjes uit allemaal, wellicht ook 'n idee om er (later) een optie bij te zetten om bij te houden welke episodes je van 'n bepaalde serie al dan niet gezien hebt? (Vind ik zelf altijd 'n probleem, sla nogal eens 'n aflevering over wat er zonde is), verder 'n superding, hoop dat je 't nog 'n keer uitbrengt ;)
Dat is iets dat ik ooit nog eens wil maken, voor op het moment is dit puur een databaseloze zoekmachine. Ik ga hem uiteraard uitbrengen, het is op het moment puur de achterliggende code verbeteren / versnellen, want het gaat op het moment iets te traag. Al kan dat ook aan mijn huidige verbinding liggen :+

quote:
Geqxon schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:51:
Dat is iets dat ik ooit nog eens wil maken, voor op het moment is dit puur een databaseloze zoekmachine. Ik ga hem uiteraard uitbrengen, het is op het moment puur de achterliggende code verbeteren / versnellen, want het gaat op het moment iets te traag. Al kan dat ook aan mijn huidige verbinding liggen :+
In dat geval is een database of in ieder geval een caching engine een goed plan ;)

Weet niet of dit hier helemaal thuishoort, meer webapp dan echt 'tooltje', vergeef me als het niet zo is:
http://members.home.nl/matthijsdorst/pics/toplist_index.jpg
MMO list

Het idee erachter is een soort IMDB te maken voor prive MMO servers en wat daar bij hoort. Zit een vrij slim zoekalgorithme achter (waar ik veel van m'n ervaring met Fai voor heb gebruikt) wat ervoor zorgt dat als je een private server zoekt met bepaalde eigenschappen en hij is aanwezig je'm ook zeker snel zal vinden.

Een PHP applicatie op de server pollt elke 5 seconden de laatste-nog-niet-gepollde-server en stelt aan de hand daarvan de status voor die server in op online of offline. Servers die te lang offline zijn worden automatisch verwijdert uit de zoekresultaten zodat de lijst altijd 'vers' blijft. Nieuwe servers krijgen als het goed is dus ook binnen een paar seconden een status toegewezen. Een controle op de eigen domeinnaam zorgt ervoor dat als de verbinding uitvalt ('t draait hier lokaal ;)) hij niet gelijk alle servers op offline zet :+ De tijd van de laatste statuswijziging wordt ook bijgehouden zodat je precies kan zien hoelang een server al online/offline is.

Als je javascript aan hebt staan gebruikt het zoekscherm AJAX, zoniet zal'ie de pagina verversen met elke querie. Reviews plaatsen en bewerken kan tot nu wel enkel als je javascript aan hebt staan, kijk ik nog naar. Bedoeling is ook een beoordeelsysteem toe te voegen aan zowel de reviews als de servers :)

Tot slot (nouja, kan nog wel tijdje door brabbelen ;)) heeft elke server een eigen 'stem' link (die van FrogMu bijvoorbeeld vind je hier) die er vrij streng op toeziet dat je niet vaker dan eens per twaalf uur voor een bepaalde server stemt :)
quote:
pietje63 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:10:
Even een klein siteje (Van Dale?) er voor opgezet: http://editor.pietje63.nl (tja, heb nog geen naam bedacht)
Een tip: gebruik mysql_real_escape_string in plaats van addslashes (tenminste, dat of je gebruikt magic_quotes zo te zien :X), ziet er zo amateuristisch uit. Verder erg mooi, komt er nog iets van een sourceforge pagina voor? Of zie ik die over het hoofd? :)

FragFrog wijzigde dit bericht 21-02-2007 15:50 (9%)

[ Blog ] [ Port Scanner ] [ Fai ] [ Senior PHP Programmer kennelijk ]

Reg. datum: 15 oktober 2002

Zojuist een heel klein simple console proggie gemaakt voor multimonitor support voor bepaalde games.
Wat het doet/kan:
1) Resolutie tijdelijk wijzigen van de secondary monitor of tijdelijk uitschakelen.
2) Spelletje/Programma runnen
3) Resolutie herstellen en alle icoon posities weer netjes terugzetten als daarvoor.

Je gebruikt het eigenlijk als een soort van proxy. Je gooit je parameters eerst naar de executable met een eind flag en dan de normale start command (van bijv een shortcut) die die dan netjes doorgeeft.
Niets heel erg ingewikkeld, maar ik had het een beetje 'nodig'
Bijvoorbeeld oude spelletjes zoals Worms World Party houden niet van multi monitor setups en krijg je soms een distorted beeld, dus kan je die daarvoor tijdelijk uitschakelen.
En ik draai met 2 schermen van 1280*1024 en als ik een spelletje ga spelen en ik heb op mijn 2e monitor bijvoorbeeld een icq scherm openstaan dan verandert de resolutie geforceerd door DX en krijg je schermen die half buiten beeld staan.
Nu wijzig ik dat vantevoren zegmaar en gaat het netjes.

Het enige wat ik moet doen om vanaf nu alle spelltjes netjes te laten werken is wat shortcuts aan te passen.

Prince of Persia!

Ik weet niet zeker of je dit nog echt een "tooltje" mag noemen - het begint langzamerhand meer te worden dan dat.

Waar heb ik het over? Een Sound Change Applier (SCA) die ik, op verzoek van een vriend, gemaakt heb.

SCA's worden in taalkundige omgevingen wel vaker gebruikt - men neme een woordenlijst van een taal, bijvoorbeeld Latijn. Het is bekend welke fonetische veranderingen het Latijn ondergaan heeft voordat het Spaans werd, en wat je dan doet is dat je die veranderingen op een geformalizeerde manier in een soort scriptje eigenlijk zet.

Een SCA trekt dan je oorspronkelijke woordenlijst door al die veranderingen heen, en wat je krijgt zijn de Spaanse equivalenten van Latijnse woorden.

Nou bestaan er al een paar SCA's natuurlijk, maar die van mij heeft wat features die de meeste anderen niet hebben -- iig, ik en ze niet.

Om de homepage te quoten:

Features
  • Not difficult to learn
  • Support for UTF-8
  • Polygraphs
  • Variables
    • Powerful variable interpolation in rules
    • Easy support for geminate clusters
  • Rule syntax:
    • Rule exceptions
    • Optional characters

Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea

quote:
ZaZ schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 01:39:
Zojuist een heel klein simple console proggie gemaakt voor multimonitor support voor bepaalde games.
[...]
Heb je een linkje? Ik heb datzelfde probleem ook met Worms... :+

Rowdy.nl | Realiteit is een ilusie die ontstaat door een tekort aan alcohol... | DDCrew

FUD Führer.

quote:
FragFrog schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:44:
[...]

In dat geval is een database of in ieder geval een caching engine een goed plan ;)
Hoppa, zit erin :+

De release nadert snel, het einde is in zicht. Geupdate features sinds de laatste screenshot:
-Tijdzones
-Cache. Bij elke zoekopdracht word er eerst in het cache gezocht, daarna pas in het echt. Data wordt na 24 uur uit de database weggegooit. De gebruik heeft de optie de cache bij zijn zoekopdracht uit geschakelen, zodat de data wel accuraat is.

quote:
FragFrog schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:44:
[...]
Een tip: gebruik mysql_real_escape_string in plaats van addslashes (tenminste, dat of je gebruikt magic_quotes zo te zien :X), ziet er zo amateuristisch uit. Verder erg mooi, komt er nog iets van een sourceforge pagina voor? Of zie ik die over het hoofd? :)
Sourceforge is in aanbouw: http://sourceforge.net/projects/editor/

Qua mysql_real_escape_string, waar bedoel je? De hele applicatie maakt geen gebruik van mysql.. Of bedoel je bij het versturen van het form? Dat vind ik iets dat eigenlijk buiten de applicatie hoort, puur een voorbeeld.

[edit]
FragFrog, Thnx, ik heb het probleem gevonden. Ga het waarschijnlijk vanavond fixen.
[edit2]
Fixed, een klein javascript stripslashes script doet het kunstje.

pietje63 wijzigde dit bericht 25-02-2007 01:19 (11%)

Ik heb de source niet bekeken, maar in je voorbeeldvenster zie ik slashes verschijnen voor tekens als ' " ; etc. Normaliter komt dat door het gebruik van addslashes / magic_quotes, wat antieke manieren zijn om SQL injectie te voorkomen - ander nut hebben ze bijna niet. Als je geen gebruik maakt van een database kun je waarschijnlijk beter htmlentities met ENT_QUOTES toepassen om te voorkomen dat je textarea stukgemaakt wordt :)

Heb een simpel tooltje gemaakt om images te uploaden naar mijn ftp. met drag & drop, zodat ik simpelweg de files op de form kan gooien en op uploaden klikken. Met settingspagina, zodat ik ftp settings aan kan passen.

edit:

-Screenshot komt snel :P
-Ik ga hem aanpassen zodat het gaat lijken op het tooltje van Flickr, dat je images kunt uploaden naar een fotoalbum (wat ik al eens heb gemaakt met php/mysql)

stef-o wijzigde dit bericht 28-02-2007 09:19 (32%)

quote:
pietje63 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:29:
[edit]
FragFrog, Thnx, ik heb het probleem gevonden. Ga het waarschijnlijk vanavond fixen.
[edit2]
Fixed, een klein javascript stripslashes script doet het kunstje.
Wellicht zou je ook eens naar m'n laatste project moeten kijken, http://fms.fragfrog.nl/

't is nog een beetje een sooitje, maar de instant preview werkt vrij aardig.. Maakt nu nog gebruik van een AJAX request om de UBB code om te zetten naar HTML (puur HTML op een pagina die iedereen kan editten is namelijk een ENORM slecht plan), als ik'm uiteindelijk toe ga passen als backbone voor m'n CMS kan die stap eruit (aangezien dan niet iedereen er meer bij kan) en heb je een (nette) puur javascript instant-preview van je pagina. Als je de source wilt moet je me even DM'en :)

Pas geleden zat ik eens de oude delen van dit topic door te bladeren, en daarin kwam ik een post van -NMe- tegen waarin hij zijn implementatie van Conway's Game of Life postte. Ik heb daar eens wat van uitgezocht, en heb geprobeerd het te maken in C# (VS2005). Op zich was het best te doen, al zat ik op een gegeven moment vast op een punt waarvan ik me achteraf afvraag waarom ik daarop heb vastgezeten. :X Nog bedankt voor de hulp, crisp & Paul Nieuwkamp :)

Het grootste probleem was de interface, aangezien .NET geen shape control kent en -NMe- had dat probleem niet in Delphi. :P Ik heb eerst losse labeltjes gebruikt om vakjes te maken, maar dat is zoals gol_b3 laat zien niet zo'n succes, performance wise. :X :P Toen heb ik maar een eigen control gemaakt, die met GDI+ vakjes tekent. Verder heb ik niet veel met de interface gedaan, je kan dus zelf geen patroontjes tekenen oid, alleen maar randomizen en laten runnen. Het geheel is half open-source, ik heb er een crappy license bij gemaakt die je behoorlijk vrij laat wat je met de source wilt doen.

http://atlex.nl/tools/c-gol/releases/c-gol_1.0.0.3/c-gol_screenshot.png
Er zijn 2 packages die je kunt downloaden, C-Gol_1.0.0.3-dist.zip bevat alleen de binaries en is bedoeld voor de mensen die gewoon even willen kijken. C-Gol_1.0.0.3-dev.zip bevat ook de VS2005 projecten en de documentatie, mensen die de source eens willen zien of gebruiken kunnen daar terecht. Lees dan wel de licenses in de /license folder. :) Let niet op mijn slechte Engels, mijn taalgevoel is net als enige grafische skills niet aanwezig. :P

AtleX wijzigde dit bericht 20-03-2007 18:32 (4%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws