Zoals ook in m'n sig te lezen valt ben ik bezig met een weblogpakket genaamd FrogBlog:
Ik kom maar al te vaak software tegen op het web die -op zich- wel doen wat ik wil, maar daarnaast ook zoveel meer doen dat het bijna onmogelijk is ze aan te passen of te integreren in m'n eigen websites. Vandaar FrogBlog: een volledig op templates gebasseerde weblog die in principe in een minuutje te installeren valt en die je qua uiterlijk supersimpel volledig aan kan passen.
Momenteel is er nog geen admin panel voor, zodat al het beheer via je MySQL app moet gaan wat natuurlijk niet echt wenselijk is. Vandaar dat ik de komende dagen bezig ga met een hippe admin tool, zodra die klaar is mag het project in betastatus gaan en ga ik me richten op het verlagen van de eisen - voor een volledig werkende versie zijn die namelijk op het moment:
PHP 5.0 of hoger
MySQL 4.1 of hoger
mod_rewrite aan (en dus -eigenlijk- gewoon Apache)
exec rechten voor je webserver (optioneel, nodig om bij het installeren een andere template te kunnen kiezen)
Vooral PHP 5 is lastig en niet echt noodzakelijk (voornamelijk nodig omdat ik gebruik maak van str_ireplace, maar op zich kan dat natuurlijk ook met preg_replace), en mod_rewrite wil ik eigenlijk ook nog optioneel maken. Het zorgt er wel voor dat je mooie URL's krijgt, maar daar heb je niet zoveel aan als het niet werkt op IIS
Voor meer informatie:
FrogBlog op SourceForge |
werkend voorbeeld