Reg. datum: 24 oktober 2005
www.megamug.nl !
Forum » Smartphones » Symbian & Meego » Nokia N73 - Deel 3
www.megamug.nl !
Ik, alleen als ik 1 keer klik, dan kan ik de muis niet meer bewegen.. music player etc. werkt wel goed, muis bewegen ook wel, maar soms na een paar keer klikken valt ie stilquote:Bulltje schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:09:
[...]
Iemand trouwens ervaring met remote control via bluetooth met de N73?
http://www.blueshareware.com/bluetooth_remote_control.asp
www.megamug.nl !
diamonds are forever
www.megamug.nl !
quote:robertwebbe schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:32:
[...]
Het is mij helaas ook niet gelukt (ik heb nog versie 2.0628.0.0.3 (27-07-2006). Ik vermoed dat dat komt omdat ik een zogenaamd 'open markt' versie heb en jij wellicht een t-mobile versie?
Onder dat batterij zit een typeplaatje. Bij mij staat er code 0529602
Bij mij staat code 0539335, deze telefoon komt bij belcompany vandaan en had een gekopieerde nederlandstalige handleiding. Ik weet niet meer waarom maar volgens mij kwam ie uit duitsland????? Tis iig een simlockvrije toestel.quote:Heb jij wellicht ook een andere versie?
Rotsvast wijzigde dit bericht 08-11-2006 19:24 (44%)
quote:Bulltje schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:19:
Trouwens, met die nieuwe firmware (V 3.0638.0.0.1) is muziek op 10% afspelen nu ook gewoon zacht, en niet meer zo bizar hard als eerst.100% is overigens nog steeds keihard, volgens mij is dat hetzelfde gebleven.
Mug wijzigde dit bericht 08-11-2006 19:55 (34%)
www.megamug.nl !
diamonds are forever
quote:cpootjes schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:58:
Mug
Welke code heeft jouw telefoon ???
Is het gewoon een nederlands toestel zonder enige lock
of branding ??
www.megamug.nl !
Ik heb vorige week toevallig een N80 geüpdate via ditzelfde programma, het was toen nodig om eerst de nieuwste PC Suite te installeren. Misschien dat sommige van jullie dit ook verder helpt? Zal morgen even een nieuwe test doen met TomTom 6 i.c.m. deze nieuwe software voor de N73.quote:Dex76 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:02:
Iedereen die het niet voor elkaar krijgt om te updaten, niet getreurd!
Bij mij wilde het ook niet vanochtend na het uitkomen van de update.
Ik kreeg de treurige melding dat er geen nieuwe software update beschikbaar was.
Na thuiskomst van mijn werk heb ik weer een poging gedaan…. en jawel… het lukte (na een paar disconnects en retry pogingen)![]()
Blijven proberen dus… en misschien help het om de update op een andere PC te doen.
Mijn toestel code is overigens 0529602 (onder accu).
Ik had software 2.0628.0.0.3 (27-07-2006)
PC op mijn werk: proxy, geen PC suite
PC thuis: geen proxy, PC suite
Ik snap eigenlijk niet waarom de software update het vanochtend niet deed maar dit geeft sommige van jullie misschien hoop dat het met een paar probeer pogingen misschien dan toch lukt.
pascalheister wijzigde dit bericht 08-11-2006 21:54 (11%)
BTO 15W25+ WSXGA+ (res. 1680 x 1050), Nvidia 8600M GT 512 Mb Intel® Core 2 Duo T7500 2.2GHz - 4 Mb (FSB-800MHz) 2Gb DDR2-800MHz + Intel® 1GB Turbo Memory, S-ATA : 160GB 7200 rpm
quote:El-Loco schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:43:
Overigens dacht ik dat ik mijn spelletjes kwijt was, die ik ook als zodanig in de map had geplaatst, maar dat is gewoon teruggemikt naar toepassingen niks aan de hand. Het enige wat echt weg is zijn
1 Mijn 2 E-mailaccounts
2 de thema's.
Groot? Het zijn maar 5 paginas hoor, en dan nog heeft GOT een geweldige zoekfunctie hierbovenaan die of in dit topic kan zoeken of heel GOT of google. Ik heb het al genomineerd voor de uitvinding van het jaarquote:pokeran schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:47:
moet je es een paar posts terugkijken
dat is het jammere van grote topics en ik bevind me ook vaak schuldig eraan: dingen vragen die al eerder gepost zijn, of aankomen met een 'nieuwtje' dat al lang geen nieuwtje is
BTO 15W25+ WSXGA+ (res. 1680 x 1050), Nvidia 8600M GT 512 Mb Intel® Core 2 Duo T7500 2.2GHz - 4 Mb (FSB-800MHz) 2Gb DDR2-800MHz + Intel® 1GB Turbo Memory, S-ATA : 160GB 7200 rpm
Via instrumenten>geheugen>reservekopie terugzetten geprobeerd? Althans heb je op de goede manier backup gemaakt, zoals ik 1 postje eerder beschreef?quote:pascalheister schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:26:
heel vreemd dit
wil mn berichten weer terugzetten op de telefoon maar op de één of andere manier wil hij ze niet kopieren naar de inbox. Iemand bekend hiermee?
nee heb geen backup gemaakt, maar de berichten op mn pc gezet. Maar anders werkt het nietquote:Rotsvast schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:28:
[...]
Via instrumenten>geheugen>reservekopie terugzetten geprobeerd? Althans heb je op de goede manier backup gemaakt, zoals ik 1 postje eerder beschreef?
quote:Ruudboy schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:45:
- Ik heb een foto als achtergrond gezet, dit is echter niet mooi (kan het ook fullscreen of maar een gedeelte van het scherm?) Hoe krijg ik nu die wallpaper weer weg???
DaveD
Aha dat is goed nieuws. en ik denk dat die witbalans gewoon zo hoort.quote:soefb schreef op donderdag 09 november 2006 @ 00:58:
en de thema´s zie je nu allemaal in applicatiebeheer, als je ze wilt verwijderen kun je ze gewoon wegooien
DaveD
zelfde versie, zelfde probleemquote:scorpio81 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:05:
Kan iemand vertellen hoe je precies te werk gaat bij het updaten?
Mij is het namelijk niet gelukt en ik heb het volgende gedaan:
- pc suite 6.8 geinstalleerd (had namelijk nog de oude versie)
- nokia software updater geinstalleerd
- Mijn telefoon op algemeen gezet
- Telefoon gekoppeld aan usb kabel
- nokia updater opgestart en paar keer op volgende gedrukt.
Na een minuutje geeft hij aan de er geen nieuwe software is voor de N73 (terwijl ik momenteel op 2.0628.0.0.1 draai).
Doe ik iets fout of moet het zo gewoon lukken?
Vaelaa - Human Warlock 85 @ Sunstrider
TinuX wijzigde dit bericht 09-11-2006 18:53 (19%)
Heb ik ook gehad, volgende keer de NSU opstarten zonder de telefoon aan te sluiten. Kom je in een pagina waar om je telefoon gevraagd wordt, dan pas aansluiten en pcsuite kiezen. NSU switch dan vanzelf van pcsuite naar NSU en dan kan je de rest gwoon doen.quote:assass schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:10:
fuck nsu blijft hangen op 'starting application'
me rot gezocht, maar geen oplossing kunnen vinden voor dit probleem; lijkt er gewoon niet te zijn, behalve andere pc's proberen,.. laat ik mn huisgenoot nou niet willen belasten met alle nokia pc suite troep
irritant dit
trouwens de usb connection problemen die hierboven beschreven worden heb ik ook
TinuX wijzigde dit bericht 09-11-2006 16:42 (66%)
diamonds are forever
diamonds are forever
It's gonna be legen - wait for it - dary!
cpootjes heeft gelijk,heb gisteren avond ook uitgevoerd en het werk perfekt.quote:verwijderd
TinuX wijzigde dit bericht 09-11-2006 16:43 (72%)
Net Ricom gebeld, nieuw schermpje kost daar € 50. Ga daar straks dus eerst nog ff staan bakkeleien dat ik het gratis wil, en als ze dat niet doen maar gewoon betalen, die 50 euro vind ik ook nog wel meevallen.quote:Rotsvast schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:03:
[...]
Zoals ik al zei, ging het via de verzekering, zij repareren het dus. Wie of waar dat is is mij niet bekend. Enne, dat klopt toch? Maximaal 150 euro? Ricom Repairs zou ik je sowiezo aanraden. Zij repareren het direkt (mja mits op voorraad). Neem gwoon 150 mee en waarschijnlijk is het stuk minder...
en dus maak je backup, staat ook op de nokia pagina. Hoe je dat doet kan je zowel daar als in 1 van mijn eerdere postjes lezenquote:siezze schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:25:
Misschien een slomevraag.. maar met het updaten gaan toch ook je contacten verloren? (die je op het tel geheugen hebt staan)
De reden dat ik het niet heb gedaan is dat ik niet zeker weet welke talen erbij geleverd worden. Ik heb namelijk T9 talen Nederlands, Engels en Italiaans nodig.quote:
TinuX wijzigde dit bericht 09-11-2006 16:44 (46%)
TinuX wijzigde dit bericht 09-11-2006 18:57 (106%)
Vaelaa - Human Warlock 85 @ Sunstrider
pina wijzigde dit bericht 09-11-2006 14:36 (10%)
quote:DaveD1109 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 00:56:
Het lukt mij ook niet om te updaten.
Heb firmware.v 2.6.8.0.0.1
10-07-2006
RM-133
Nokia N73 (49.02)
Erg vaag weer.
DaveD
quote:pina schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:33:
is de UI snel? Ik heb een m600 nu en de UI lijkt mij nogal traag. Alsof symbian te zwaar is voor die gsm... als ik bvb een sms wil lezen of schrijven, laadt hijaltijd heel effe...
quote:ik heb vroeger een w800 gehad en na 1,5 jaar begon te joystick te slijten. Sindsdien heb ik gezworen nooit meer een gsm te willen met een joystick. Heb je dat gevaar ook bij de N73?
quote:kan je de cover er gemakkelijk afhalen?
quote:hoe lang gaat de batterij mee?
Nope, is een mini uitvoering daarvan. Er wordt wel een verloopkabeltje meegeleverd, zodat je een oude lader wel kunt gebruiken.quote:welke soort van connector gebruikt de N73 om te herladen? Dezelfde als alle andere nokia gsm's?
TinuX wijzigde dit bericht 09-11-2006 18:57 (97%)
diamonds are forever
siezze wijzigde dit bericht 09-11-2006 15:54 (77%)
TinuX wijzigde dit bericht 09-11-2006 18:58 (23%)
TinuX wijzigde dit bericht 09-11-2006 18:58 (95%)
TinuX wijzigde dit bericht 09-11-2006 16:51 (34%)
quote:bas2k schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:22:
Inderdaad ik heb zelf ook de
V 2.0628.0.0.1
10-07-2006
RM-133
Nokia N73 (57.02)
----
Onder batterij; 0539337
TinuX wijzigde dit bericht 09-11-2006 16:51 (31%)
Bad B-Town Master
TinuX wijzigde dit bericht 09-11-2006 18:58 (4%)
| TinuX Homepage | iPhone | MacBook + 23" ACD | Apple TV |
| www.tinux-design.nl | -- Jouw Webdesigner!? --
quote:siezze schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:46:
PS: de letter dikte van mijn agenda items op het "bureaublad" van de telefoon... Die lijkt nu wel dikker? Kan iemand dat bevestigen of zie ik spoken?
www.megamug.nl !
bas2k wijzigde dit bericht 09-11-2006 17:22 (30%)
quote:Oscar Mopperkont schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:53:
[...]
De UI is absoluut niet snel te noemen. Hij is op sommige punten zelfs erg traag. Het openen van een nieuwe sms duurt bijvoorbeeld meer dan 2 seconde. Hij reageert wel meteen als je op openen drukt, maar hij moet kennelijk allemaal stappen doorlopen om het sms'je te laten zien.
[...]
Aangezien hij pas een paar maanden op de markt is, is dat moeilijk te zegge. Er was al wel iemand in dit topic met een afgebroken joystick.
[...]
Volgens mij niet.
[...]
Helemaal afhankelijk van wat je er mee doet. Als je veel foto's maakt en dagelijks lang mp3's luistert en ook nog eens veel belt dan zul je hem om de dag wel moeten oplagen.
[...]
Nope, is een mini uitvoering daarvan. Er wordt wel een verloopkabeltje meegeleverd, zodat je een oude lader wel kunt gebruiken.
pina wijzigde dit bericht 09-11-2006 17:28 (13%)
TinuX wijzigde dit bericht 09-11-2006 18:59 (28%)
Prima.
TinuX wijzigde dit bericht 09-11-2006 18:49 (24%)
diamonds are forever
TinuX wijzigde dit bericht 09-11-2006 19:02 (12%)
Canaria wijzigde dit bericht 09-11-2006 19:39 (46%)
diamonds are forever
quote:cpootjes schreef op donderdag 09 november 2006 @ 18:26:
Wat is dat nu voor onzin.
We hebben het helemaal niet over serials, het zijn de productie codes
van onze N73. Het spreekt voor zich dat om bv een engelse N73 te
onderscheiden van een nederlandse N73 Nokia gebruik maakt van bepaalde
productie codes.
Nu heeft Nokia een online update service in het leven geroepen waarmee je
je eigen N73 kunt updaten en hebben ze hun zaakje niet goed voor elkaar
waardoor ik mijn, gewoon in Nederland gekochte, N73 niet zou kunnen
updaten. Flauwekul toch.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later."
quote:cpootjes schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:33:
Precies Leon, ik heb gewoon een nederlandse N73 en wil die ook graag
kunnen opdaten net als de andere N73 toestellen.
Juist het feit dat Nokia het weer eens in de soep laat draaien is de aanleiding
tot al deze dingen.
-
quote:leonlfm schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:00:
Ik heb dus helemaal geen vodafone tmobile of orange of wat dan ook.
Dus dat is puur onzin.
-
diamonds are forever
quote:cpootjes schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:03:
Ginz,
Even voor de duidelijkheid, ik heb gewoon los een N73 gekocht in een
gsm shop, dus NIET gecombineerd met één of ander abonnement.
Hij is dus ook simlockvrij en branding vrij, toch kon ik hem niet updaten
en anderen die ook zo'n toestel hebben maar met een andere productiecode
wel. Dat is dus het punt !
Ook als je door een niet_nokia programma de beveiliging van Nokia kan omzeilen en zodoende de productcode kan veranderen is dat illegaal.quote:Dat je op deze wijze ook van een branded toestel een unbranded toestel
kan maken is inderdaad wellicht niet helemaal legaal, ben ik met je eens.
Ginz wijzigde dit bericht 09-11-2006 20:28 (10%)
-
1986?quote:cpootjes schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:30:
Als ik *#0000# in toets staat er:
V.3.0638.0.0.1
30-10-1986
RM-133
Nokia N73 (02)
TinuX wijzigde dit bericht 09-11-2006 22:39 (73%)
quote:siezze schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:27:
Hoe kom je er achter uit welk land je telefoon komt? Ik heb de mijne bij de belcompany vandaan (het eerste uur) en ik kreeg er een geprinte Nederlandse handleiding bij. De echte handleidingen waren echter allemaal duits. Mag je dan concluderen dat je toestel ook duits is, of ......?
Buiten dit feit dat hij misschien duits mocht zijn is de update gewoon in 1x gelukt.
quote:siezze schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:27:
Hoe kom je er achter uit welk land je telefoon komt? Ik heb de mijne bij de belcompany vandaan (het eerste uur) en ik kreeg er een geprinte Nederlandse handleiding bij. De echte handleidingen waren echter allemaal duits. Mag je dan concluderen dat je toestel ook duits is, of ......?
Buiten dit feit dat hij misschien duits mocht zijn is de update gewoon in 1x gelukt.
Op de mijne staat "made in finland"?quote:DaannO schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:29:
[...]
Alle N73`s worden in duitsland geproduceerd. Kijk maar eens op je doos, daar staat waar hij geproduceerd is. Daar produceren ze voor heel europe, dus de versies verschillen niet. Omdat het eentje van het eerste uur is heeft Nokia besloten om gecopierde handleidingen erbij te doen omdat ze niet snel genoeg waren met het printen ervan.
Vandaar.
Nja daar hebben ze inderdaad de grote fabriek staan. Ze worden gewoon op meerdere locaties geproduceerd, maar zijn allemaal dus dezelfde versies.quote:
Ik zou zeggen gewoon die kabel aansluiten, via pc suite een backup maken van alles. Updaten en dan je backup terug plaatsen en alles is up-to-date (bij mij is het zo gegaan). En als het niet wil, gewoon wachten. Er zijn geen major verbeteringen doorgevoerd vind ikquote:Rotsvast schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:30:
[...]
Hej, jij ook al![]()
Ik kon me al niet meer herinneren waarom ik vermoedde dat mijn toestel misschien duits was. Maar er zaten dus echte gedrukte nokia duitse handleidingen bij he? Ik gooi anderstalige handleidingen altijd wegRare tick van mij he?
Maar raar dat het bij jou gelukt is, mij lukt het nog niet. Ik heb mijn productcode ook niet gewijzigd. Had niet zo een zin in dat het zou mislukken en ik met een defekte N73 achterblijf.
Al meerdere keren gedaan, ik ben echter een updatehoer en wil alles up to date hebben ook al heb ik niet echt problemen.quote:siezze schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:45:
[...]
Ik zou zeggen gewoon die kabel aansluiten, via pc suite een backup maken van alles. Updaten en dan je backup terug plaatsen en alles is up-to-date (bij mij is het zo gegaan). En als het niet wil, gewoon wachten. Er zijn geen major verbeteringen doorgevoerd vind ik
Edit: nu ik het opnieuw lees... de webupdate varieert. Niet iedereen krijgt dezelfde versienr na de update. Voor zover het schijnt lijken alle problemen die we bijna allemaal gemeen hebben te zijn opgelost.quote:rico_fxp schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 00:04:
er zijn geen problemen meer met bluetooth disconnects na de officiele web update?
Rotsvast wijzigde dit bericht 10-11-2006 00:07 (31%)
Bad B-Town Master
quote:TinuX schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:11:
Tijdelijk op slot!
En weer openGraag nu weer ontopic en ook geen product-code-uitwissel-projecten meer.
Jawel, dat mogen ze wel doen. Ze passen de telefoon zo voor jou aan dat hij beter werkt met hun netwerk en daar betaal je ook voor! Dus je koopt gewoon een aangepaste telefoon... De gewone N73 (niet aangepast) is ook duurder.quote:Fettah schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 09:56:
Is dat waar over dat gedoe met T-Mobile/Vodafone dat je bij hun een aangepaste versie krijg???
Als dat zou is hoef ik hem niet...
Je koopt een telefoon het is van jouw. Z'n provider mag zoiets niet doen.
vegterb wijzigde dit bericht 10-11-2006 10:09 (29%)
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
Bied de N73 geen ondersteuning voor het PAN bluetooth profiel?quote:Bulltje schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 01:59:
En dat je gemakkelijk kan internetten via bluetooth, lijers
-
quote:Fettah schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 09:56:
Is dat waar over dat gedoe met T-Mobile/Vodafone dat je bij hun een aangepaste versie krijg???
Als dat zou is hoef ik hem niet...
Je koopt een telefoon het is van jouw. Z'n provider mag zoiets niet doen.
Ik heb deze mobiel eigenlijk besteld om de nieuwste Tom Tom erop te zetten maar zonder de nieuwe firmware gaat dat een beetje moeilijkquote:A_A_R schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:10:
[...]
Waarom niet?
T-Mobile/Vodafone maakt een aanpassing in de software om haar eigen producten/diensten beter te verkopen. Hierdoor kunnen ze de telefoon goedkoper verkopen, en het "verlies" wat ze hierop maken wordt door gebruik van die producten weer een beetje goedgemaakt.
Omdat jij dit als beperkend ervaart zal jij die telefoon niet kopen, maar de meeste consumenten geven hier niets om, of vinden het zelfs handig. Dat ze niet gelijk de nieuwste firmware kunnen gebruiken, zal hen een zorg zijn.
Overigens kun je bij de meeste winkels gewoon een unbranded versie krijgen, met eventueel een los abo van alle providers. Je kunt geen branded telefoon kopen zonder abo.
Ikzelf heb trouwens een unbranded versie...
Het lijkt me van wel, alleen wil het opzetten ervan hier niet echt lukkenquote:Ginz schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:09:
[...]
Bied de N73 geen ondersteuning voor het PAN bluetooth profiel?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last
Dit topic is gesloten.
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: