quote:
stijnovinchi schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:49:
nu zit hier geen windows bij, ik heb hier thuis XP home liggen 32bit. als ik die cd erin zou stoppen, werkt ie dan gelijk? daarna moeten alle drivers nog wel installed worden neem ik aan (moet ik die zelf downloaden of krijg je een cdtje oid meegeleverd?)
Dag Stijn,
Ik ben inmiddels een maand bezig met die XXODD die ik ergens in dit topic heb bescheven.
Ben ERG tevreden, goed ding, stevig en goeie hardware config.
NEE, je kunt niet gewoon XP d'r op zetten.
XP ondersteunt namelijk niet S-ATA schijven.
Je moet dus zelf even op zoek naar een XP waarin S-ATA drivers zijn meegebakken.
Dat zijn meestal XP versies die mensen zelf hebben aangepast, vaak met Service Packs en updates er al in etc.
WANT ik heb eerst zelf een normale XP Pro geprobeerd.
BSOD....

(google: "what is bsod").
Toen gaan zoeken naar oorzaak en oplossing, en kwam toen op een forum info tegen over die S-ATA drivers die niet standaard in XP zitten (overigens WEL in Vista).
Heb nu een dualboot: Vista om te spelen en films te kijken, en XP puur voor muziekproductie, waarbij ik onnodige componenten via Apparaatbeheer heb uitgezet (geen netwerk, geen updates, geen bluetooth etc etc).
Draait allebei SUPER, Vista is alleen een stuk trager, CPU wordt met Vista ook een stuk heter, dus ventilator staat in Vista flink te blazen. In XP is alles een stuk rustiger.
Mocht je een dual boot willen maken met XP, stuur dan nog effe een bericht, dan leg ik uit wat je met de boot.ini enzo moet doen om alles aan de praat te krijgen.
ps ik had geen pixelgarantie, maar geen enkele dode pixel in mijn mooie XXODD scherm.
samir2002 wijzigde dit bericht 27-08-2008 22:34 (14%)