Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb sinds een aantal weken de XXODD XNi8227d.

Met daarin:
T9500
4 GB RAM
320 GB 7200 RPM HDD
1 GB Intel Turbo Memory

Nu lees ik hier dat het eigenlijk een Clevo is??? Waar kan ik nu hiervan drivers vinden?
XNi8227d kent Clevo niet.

Alvast bedank!

De drivers op de XXODD site zijn voor Windows XP en niet voor Windows Vista Home Premium. Verder kan ik niet veel soeps vinden. De driver ops de bijgelverde cd zijn naar mijn idee redelijk oude, daarom wil ik graag nieuwere.

Tweaker1987 wijzigde dit bericht 17-08-2008 19:57 (30%)

Intel C2D E6400 @ 2.13GHz | Zalman CNPS 9700 NT | Asus P5N32E SLI | 4096MB Kingston @ 667 MHz | Asus GeForce EN8800 GTS 320MB | Seagate Barracuda @ 250GB SATAII | IIyama ProLite X486S-B1 | Creative X-Fi XtremeMusic | Zalman ZM-RS6F+M | Logitech X-530

Owner of Ceramic White PSP

Mogelijkheid 1:

Mail XXODD met de bevinding dat alle drivers op de site betrekking hebben op XP en jij specifiek op zoek bent naar de nieuwste drivers voor Vista

Mogelijkheid 2:

Download een Hardware Identify Tool zoals Everest waardoor al je Hardware gespecificeerd in kaart gebracht wordt. Vervolgens kan je met die resultaten beter zoeken bij de sites van de fabrikanten naar de drivers.

Misschien dat een tool als deze "Unknown Device Identifier" nog wel makkelijker voor je is.

JunkieXP wijzigde dit bericht 18-08-2008 13:17 (14%)

Gadgets: Sony Ceramic White PSP | Nintendo DS | Sony Ericsson W900i / HTC S730
Earcandy: Creative EP-630 / EP-635 | Sony MDR-V300

Het Algemene Screen-Protector Topic

Wie weet waar ik de nieuwste driver voor mij XXODD XNi8227d kan halen:

- Nvidia GeForce M 8600GS

Tweaker1987 wijzigde dit bericht 18-08-2008 17:06 (89%)

Intel C2D E6400 @ 2.13GHz | Zalman CNPS 9700 NT | Asus P5N32E SLI | 4096MB Kingston @ 667 MHz | Asus GeForce EN8800 GTS 320MB | Seagate Barracuda @ 250GB SATAII | IIyama ProLite X486S-B1 | Creative X-Fi XtremeMusic | Zalman ZM-RS6F+M | Logitech X-530

hoi,

de XXODD XNi8252ds ziet er voor mij wel verleidelijk uit:

Intel Core 2 Duo T5750 (2,00GHz, 667MHz, 2MB)
3GB DDR2 667MHz geheugen (1x 2GB, 1x 1GB))
160GB SATA harde schijf 5400RPM
DVD-CD +/- brander
1GB Intel Turbo Memory module
Geen converter
geen 32GB Flash Drive
Geen besturingssysteem
Geen Office 2007 applicatiesoftware
Geen Windows Live OneCare 2.0
2 jaar carry-in garantie
Geen uitgebreide pixelcontrole

nu zit hier geen windows bij, ik heb hier thuis XP home liggen 32bit. als ik die cd erin zou stoppen, werkt ie dan gelijk? daarna moeten alle drivers nog wel installed worden neem ik aan (moet ik die zelf downloaden of krijg je een cdtje oid meegeleverd?)

na dit topic een beetje gelezen te hebben, zie ik ineens die pixelcontrole. dus als ik het begrijp, en je neemt geen ''uitgebreide controle'' dan kun je aankoop geen garantie claimen op een of meerdere dode pixels? anders moet ik misschien toch maar die uitgebreide controle erbij pakken. hebben veel mensen last van een of meerdere dode pixels na aankoop? of komt dit maar weinig voor?

Stijn

intel p4 2.8ghz|Asus P4V800-X mobo|120gb Maxtor HD| Ati radeon 9200 SE family 128mb|512MB intern|6x usb|cd r-rw|dvd|

Je kan gewoon je eigen Windows, of ander besturingssysteem installeren net als op een desktop.

Je krijg een cd'tje met (naar mijn mening) oude drivers. Je kan het cd'tje gebruiken of gewoon zelf een beetje zoeken op internet naar chipset, audio driver enzo.

Verder heb ik met mijn XXODD XNi8227d met daarin:
Intel Core 2 Duo T9500 (2,50GHz, 800MHz, 6MB)
4GB DDR2 667MHz geheugen (2x 2GB)
320GB SATA harde schijf 7200RPM
DVD-CD +/- brander
1GB Inter Turbo Memory module
Geen converter
geen 32GB Flash Drive
Geen besturingssysteem
Geen Office 2007 applicatiesoftware
Geen Windows Live OneCare 2.0
2 jaar pick-up & return garantie
Geen uitgebreide pixelcontrole

Heb ik tot op heden geen een dode (sub)-pixel.

Hou er rekening mee dat de 1GB Intel Turbo Memory ALLEEN werkt onder Windows Vista!

quote:
Tweaker1987 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:43:
Wie weet waar ik de nieuwste driver voor mij XXODD XNi8227d kan halen:

- Nvidia GeForce M 8600GS
Ik heb veel gehoord over http://www.laptopvideo2go.com/ ik zou zeggen "Give it a Try"

quote:
Tweaker1987 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:10:
Je kan gewoon je eigen Windows, of ander besturingssysteem installeren net als op een desktop.

Je krijg een cd'tje met (naar mijn mening) oude drivers. Je kan het cd'tje gebruiken of gewoon zelf een beetje zoeken op internet naar chipset, audio driver enzo.

Heb ik tot op heden geen een dode (sub)-pixel.

Hou er rekening mee dat de 1GB Intel Turbo Memory ALLEEN werkt onder Windows Vista!
bedankt! ik laat de turbo memory vallen, want heb thuis alleen XP liggen, dus daarmee ga ik het doen. maar op dat cdtje, die drivers werken ook op xp toch? (ben niet de beste als het aankomt op drivers zoeken en installen, daarom koop ik mijn pc's altijd met geinstalleerde windows :o , maar om daar nu 90 euri voor neer te telle als ik de cd thuis heb liggen

en heeft iemand de XXODD XNi8252ds thuis? ik wil eigenlijk wel eens weten hoelang de accu meegaat. (Li-Ion batterij 6 cells 4400mAH)

stijnovinchi wijzigde dit bericht 20-08-2008 11:48 (7%)

intel p4 2.8ghz|Asus P4V800-X mobo|120gb Maxtor HD| Ati radeon 9200 SE family 128mb|512MB intern|6x usb|cd r-rw|dvd|

Ja op de bij mij meegeleverde cd staan Vista & XP drivers op. Die werken 100% met de door jouw geselecteerde notebook. Zijn alleen niet meer de nieuwste.

Zo, mijn XNi8227d is binnen en inmiddels gevuld met Windows Vista Business.

Ik heb een aantal benodigde drivers geinstalleerd maar daartussen geen Quicktoets utility gevonden. Weet iemand of deze voor de XXODD NoteBooks bestaan.

Hiermee worden de acties die je doormiddel van de fn toetsen uitvoerd als het ware gevisualiseerd. Zo kan je zien hoe hard je volume inmiddels staat en weet je of je hem al dan niet nog een tandje harder wil zetten en dat soort dingen.

De 570TU bij XXODD is weer verder uitbreidbaar. Quad Cores, 9800m GTS en 9800m GTX.....
Ik zie nu alleen wel dat de nVidia 9800m GT niet meer als keuze aanwezig is, maar vervangen door het kleinere broertje (GTS).
Ik hoop dat in de mijne toch nog steeds de GT variant komt, aangezien ik deze wel als keuze had toen ik bestelde...
Oja, en dat wachten valt ook niet mee zeg ;)

Edit:
Was het even vergeten te melden, er zitten wel 4 USB poorten op, de E-SATA is tevens ook een USB poort, zal nog even een plaatje zoeken..
http://1toppc.com/Merchan...ok/Asus/M50/comboport.jpg

Van een andere notebook, maar zelfde idee. Kan het plaatje niet meer vinden van de 570TU

leslievw wijzigde dit bericht 23-08-2008 21:37 (29%)

:D
Reg. datum: 16 juli 2003

@ lvrijn:
Mijn toetsenbord zit gewoon goed hoor. Ik denk dat ze bij het modificeren van jouw laptop misschien het keyboard verkeerd hebben vastgezet. Ik heb geen foutjes kunnen ontdekken aan mijn notebook behalve dan de dvd brander die maar op 4x speed schrijft.
Misschien dat er nog iets over die slimtype branders te vinden is?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Reg. datum: 26 januari 2006

Naja ik heb het toetsenbord probleem opgelost, door het hard op te drukken en dan naar links te schuiven. Probleem opgelost.

Oja, als ik iets probeer weg te branden van 4,4GB, en ik kies 8x, doet hij er vervolgens 12min over,
dus mijne brand dan max op 6x. (neem ik aan)

Voorderest zeer blij met dit krachtige beestje (T9400) })

lvrijn wijzigde dit bericht 24-08-2008 01:30 (10%)

Ik zie dat er 2 nieuwe laptop zijn toegevoegd bij 15"

Xxodd 9008d http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=336&e=1
http://www.xxodd.nl/galerij/9008d/XNi9008d-schuin-open_kl.jpg
&
Xxodd 860tu-GT6 http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=339&e=1
http://www.xxodd.nl/galerij/860tu/XNi860tu-schuin-links_kl.jpg

Nu denk ik toch om de 860Tu te halen, sinds ik al zocht naar een 9600m laptop. Ipv de 767tu.
Maar de 860tu-gt6 lijkt me redelijk dik. Dikker dan de 767tu. Al scheelt het 4mm :/

http://www.xxodd.nl/galerij/860tu/XNi860tu-links.jpg
http://www.xxodd.nl/galerij/767tu/XNi767-links.jpg

quote:
leslievw schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:52:
De 570TU bij XXODD is weer verder uitbreidbaar. Quad Cores, 9800m GTS en 9800m GTX.....
Ik zie nu alleen wel dat de nVidia 9800m GT niet meer als keuze aanwezig is, maar vervangen door het kleinere broertje (GTS).
Ik hoop dat in de mijne toch nog steeds de GT variant komt, aangezien ik deze wel als keuze had toen ik bestelde...
Oja, en dat wachten valt ook niet mee zeg ;)
Het is ook in mijn geval te hopen dat m'n bestelde systeem met de 9800m GT geleverd wordt.
Met een 9800m GTS ga ik niet akkoord een 8800m GTX zou dan een betere optie zijn IMHO.
XXODD zal de configuratie van je systeem toch niet zomaar zonder overleg wijzigen?
Zeker nu de 9800m GTX als optie aanwezig is voordat mijn bestelde systeem geleverd is... niet dat ik mijn bestelling nu nogmaals wil aanpassen maar een stap terug naar de 9800m GTS is voor mij niet aanvaardbaar.
De prijs/prestatie verhouding van de 9800m GT tov de 9800m GTX vind ik erg goed en was voor mij de doorslag niet te wachten op de GTX, maar met een 9800m GTS zou ik net niet de prestaties halen die ik voor ogen had en da’s balen als je al zo lang wacht en zoveel geld uitgeeft(natuurlijk gaat het hier om enkele fps'en meer in crysis, maar qua notebook gpu's zit het nu wel op het kantelpunt van crysis net wel op high settings te kunnen spelen of net niet... toch een belangrijk verschil vind ik)... we zullen zien, in ieder geval zal ik de configuratie van mijn bestelling checken voor ik hem meeneem bij de dealer.
Afgelopen donderdag is het laatste onderdeeltje binnengekomen... khoop dat ik eindelijk begin deze week aan de slag kan met m'n nieuwe systeem... het wachten duurt nu toch wel echt te lang... begin nu toch wel erg te twijfelen over deze aanschaf, als ik op dit moment geen bestelling had lopen had ik met al dit gedoe voor een nieuwe draagbare 19" rack zelfbouw desktop gekozen.
Maar ik hoop en denk dat alles wel in orde zal zijn met mijn bestelling en dan is dit alles weer snel vergeten :) ...ja, je moet wat om de wachttijd te doden ;)
Geduld is een schone zaak... behalve als je een notebook besteld O-)

ericodapinco wijzigde dit bericht 25-08-2008 16:18 (15%)

Reg. datum: 20 september 2006

Weet iemand hoelang de batterij het uithoud bij de Xxodd 860tu-GT6?

ook ik heb een XXoDD laptop besteld, opgehaald zeer tevreden over alles tot dat ik zag dat er een deuk in mijn toetsenbord zat, dus teruggegaan en krijg nu gewoon een nieuw toetsenbord, helaas moet ik wel weer een week wachten. alles is uiteraard gratis.

quote:
ericodapinco schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:51:

XXODD zal de configuratie van je systeem toch niet zomaar zonder overleg wijzigen?
Zeker nu de 9800m GTX als optie aanwezig is voordat mijn bestelde systeem geleverd is... niet dat ik mijn bestelling nu nogmaals wil aanpassen maar een stap terug naar de 9800m GTS is voor mij niet aanvaardbaar.De prijs/prestatie verhouding van de 9800m GT tov de 9800m GTX vind ik erg goed en was voor mij de doorslag niet te wachten op de GTX,
Dat heb ik ook, de GTX hoeft van mij niet, maar wel de GT, maar zeker niet de GTS ook al is het verschil klein. Om +/- ¤400 meer te betalen voor een GTX is belachelijk, aangezien het maar een klein percentage verbetering bied.
Of ze het zomaar wijzigen zonder overleg weet ik niet. Ik mag aan nemen van niet, maar je weet het soms nooit. Ik heb voor de zekerheid na het bestellen de pagina opgeslagen waarop staat dat er een GT kaart in zit. Ik hoop dat het niet nodig is, maar aangezien de GT geen keus meer is ben ik blij dat ik het gedaan heb.
quote:
Afgelopen donderdag is het laatste onderdeeltje binnengekomen... khoop dat ik eindelijk begin deze week aan de slag kan met m'n nieuwe systeem... het wachten duurt nu toch wel echt te lang...
Welk onderdeel moest je op wachten? Bij mij zou de 9800M GT voor vertraging zorgen, die zou omstreeks de 21e binnen komen. Helaas was hij er vorige week nog niet.
Volgens de verwachtingen zou de laptop deze week geleverd worden, en dat mag onderhand ook wel. Ook heb ik hem nodig voor school, en dat begint volgende week al... (En ik maar denken dat ik ruim optijd was met bestellen)

@NoteBook totaal:

Zou je misschien wat real life foto's kunnen plaatsen van de 767tu :)

Acties: [view][quote]

Door: Notebook Totaal Bedrijfsaccount Notebook Totaal
Beste,

Hier klikken.
Als er vragen zijn verneem ik het graag.

Mvg.

Notebook Totaal wijzigde dit bericht 26-08-2008 15:04 (30%)

Notebooktotaal.nl Degelijk advies, redelijke prijzen, top service!
XXODD | Lenovo | HP | MSI | Sony | Asus

quote:
Welk onderdeel moest je op wachten? Bij mij zou de 9800M GT voor vertraging zorgen, die zou omstreeks de 21e binnen komen. Helaas was hij er vorige week nog niet.
Volgens de verwachtingen zou de laptop deze week geleverd worden, en dat mag onderhand ook wel. Ook heb ik hem nodig voor school, en dat begint volgende week al... (En ik maar denken dat ik ruim optijd was met bestellen)
Deze keer was het de processor, de rest van de onderdelen waren aanwezig... de 9800m GT hoop ik dan ook.
Volgens mij heeft XXODD(XS2) geen grote voorraden van onderdelen en bestellen ze pas als ze het onderdeel nodig hebben... maar misschien heb ik het mis.
Prijzen zakken ook zo snel van hardware dat zo'n voorraad ook minder waard wordt met de dag.

De prijs/prestatie van de clevosystemen (met de 9800m GToptie) is volgens mij nog nooit zo gunstig geweest... helaas is die besteloptie bij XXODD niet meer aanwezig.

ericodapinco wijzigde dit bericht 26-08-2008 16:39 (9%)

Om welke processor gaat het? De X9100 hebben ze al binnen (naar mijn idee). Misschien dat jij eerder was met bestellen, en er nog maar een 9800M GT lag.. Anders zou ik mijn laptop al binnen hebben gehad :)

Ben benieuwd, als hij er deze week nog niet is, dan annuleer ik in ieder geval de bestelling en schaf ik iets anders aan..

Edit:
Ik vind het BTW ook storend dat er maar een paar ECHTE plaatjes van de 570TU staan, er zijn er een hoop van de RU. Zie verschillen van de audio i/o etc:

TU:
http://www.xxodd.nl/galerij/570ru/voorplat.jpg

RU:
http://www.xxodd.nl/galerij/570ru/conn_voor.jpg

leslievw wijzigde dit bericht 26-08-2008 17:17 (30%)

De Q9550... is een desktopprocessor... kheb op 7 augustus een xni901cGT besteld met twee 9800m gt's in SLI.

Maar eerder(19 juli) had ik een 570TU besteld maar vanwege de slechte leverbaarheid van de onderdelen, ietsjes meer prestatie en upgrademogelijkheden heb ik mijn bestelling op 7 augustus omgezet naar de xni901cGT.

ericodapinco wijzigde dit bericht 26-08-2008 17:20 (50%)

Ah oke, mijn fout :)
quote:
Naast de kant en klare modellen is de “build by xxodd” formule
de uitgelezen mogelijkheid een notebook te kiezen die voldoet aan ieders wens.
Onze notebooks worden in Nederland geassembleerd. Daardoor kunnen wij niet alleen maatwerk razendsnel
leveren, maar ook een snelle service-afhandeling garanderen.

leslievw wijzigde dit bericht 26-08-2008 17:20 (89%)

Homeworld Armada Founder

Ik heb begrepen dat de T9400, P9500 en T9600 gigantisch heet worden in de 15" XXODD modellen. Kan iemand dit bevestigen?

Sony VAIO FZ11S | Intel centrino Duo T7100 | 2GB RAM | nVidia 8400M GT | Vista Home Premium

quote:
stijnovinchi schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:49:
nu zit hier geen windows bij, ik heb hier thuis XP home liggen 32bit. als ik die cd erin zou stoppen, werkt ie dan gelijk? daarna moeten alle drivers nog wel installed worden neem ik aan (moet ik die zelf downloaden of krijg je een cdtje oid meegeleverd?)
Dag Stijn,

Ik ben inmiddels een maand bezig met die XXODD die ik ergens in dit topic heb bescheven.
Ben ERG tevreden, goed ding, stevig en goeie hardware config.

NEE, je kunt niet gewoon XP d'r op zetten.
XP ondersteunt namelijk niet S-ATA schijven.
Je moet dus zelf even op zoek naar een XP waarin S-ATA drivers zijn meegebakken.
Dat zijn meestal XP versies die mensen zelf hebben aangepast, vaak met Service Packs en updates er al in etc.

WANT ik heb eerst zelf een normale XP Pro geprobeerd.
BSOD.... :( (google: "what is bsod").

Toen gaan zoeken naar oorzaak en oplossing, en kwam toen op een forum info tegen over die S-ATA drivers die niet standaard in XP zitten (overigens WEL in Vista).

Heb nu een dualboot: Vista om te spelen en films te kijken, en XP puur voor muziekproductie, waarbij ik onnodige componenten via Apparaatbeheer heb uitgezet (geen netwerk, geen updates, geen bluetooth etc etc).

Draait allebei SUPER, Vista is alleen een stuk trager, CPU wordt met Vista ook een stuk heter, dus ventilator staat in Vista flink te blazen. In XP is alles een stuk rustiger.

Mocht je een dual boot willen maken met XP, stuur dan nog effe een bericht, dan leg ik uit wat je met de boot.ini enzo moet doen om alles aan de praat te krijgen.

ps ik had geen pixelgarantie, maar geen enkele dode pixel in mijn mooie XXODD scherm.

samir2002 wijzigde dit bericht 27-08-2008 22:34 (14%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws