Reg. datum: 06 november 2005
http://www.flickr.com/photos/tkphotographie/
Forum » Fotografie & Video » Foto & Video Hardware » Nikon D40 dSLR
sssensss wijzigde dit bericht 29-06-2007 22:14 (13%)
Had al vaag over dat ding gehoord, maar dat waren niet altijd positieve reacties. Zijn er nog redelijke reviews of foto's van dat ding te vinden?quote:sssensss schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:53:
Over accu's gesproken, ik zie dat zo'n Ansmann N-40 Powergrip in Duitsland erg goedkoop is.
Scheelt een heleboel met de nl prijzen. linkje (let op, zonder BTW)
Raar, want voor de rest scheelt het volgens mij niet zoveel met de prijzen op fotogebied in duitsland.
Beetje offtopic, maar misschien toch even het vermelden waard.
C0nscious wijzigde dit bericht 29-06-2007 22:45 (7%)
"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change." [ Taxi Driver ] - PSN iD: Megalomaan
Joh? dat is wel ruk... slim van Ansmann om zo hun eigen accu-meuk te promoten, maar haalt wel een STUK appeal weg... Ik kan nu ook gewoon zonder grip en met 4 accu's (D50 met hahnel) op pad, en dat zou met zo'n ansmann niet kunnen....quote:Orion84 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 01:33:
Annsman grip ondersteund geen losse accu's toch? Dat ding heeft gewoon een vaste Li-Polymer accu aan boord.
Tsja, een beetje handige dief heeft dat toch wel door hoor. En crumpler is inmiddels ook al een zodanig bekende naam hierin dat dat niet echt meer helpt volgens mij.quote:Velix schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 18:41:
Ik ben stiekem benieuwd naar de tassen die jullie bij de D40 hebben.
Standaard zit deze er immers niet bij.
Daarbij komt dat de grootte van de tas weer afhankelijk zal zijn van het aantal lenzen en/of je een externe flitser mee wilt nemen.
Zelf stond ik op het punt om een Lowepro te kopen maar werd door de verkoper gewezen op het feit dat die dingen erom vragen om gejat te worden. Vandaar mijn keuze voor 'n Crumpler. Die er net wat minder fototasachtig uitziet.
The problem with common sense is that it is not all that common. | Nikon D7000 Powered | LinkedIn
Nikon D90 || 18-55 f/3.5-5.6G VR || 55-200 f/4-5.6G VR || 50 & 35mm f1.8D/G || Sigma 10-20 F4-5.6 || SB-600
Dat is idd een beperking van de D40, lichtsterk glas icm een lage prijs gaat vaak gepaard met een AF die verwacht dat de body het doet. Tamron, sigma en tokina hebben allen een 17-50 achtige 2.8, allen niet bruikbaar. Maar voor de meesten die zulk glas willen is een D80 sowieso beter geschikt. 90% van de mensen met een D40 zullen niet zulk glas kopen, dus als jij een D40 hebt met deze wensen had je misschien beter een D80 kunnen kopen.quote:Zjerre schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 01:56:
nu was ik net nog eens iets over lenzen aan het lezen en nu viel mij eigenlijk op dat buiten het zowieso iets mindere aanbod van lenzen, er geen enkele gewone lichtsterke lens kan geplaatst worden die beetje betaalbaar is buiten de 17-35 2.8 sigma :x
je hebt wel de 17-55 2.8 van nikon maar dies dan weer onbetaalbaar vind ik.
spijtig dat ie binnen dat segment wel iets minder keuze heeft (kon bv tof zijn voor partyfotografie ook al zal je dan met een 35mm zoom ook al wel genoeg hebben denk ik)
martijnscholtens.nl || bruiloften || portret || workshops ||
Blub ?!? Ik wil de sig van Canaria :((
Zjerre wijzigde dit bericht 06-07-2007 13:52 (3%)
Klopt. De D40(x) is meestal de eerste dslr die iemand koopt. Als je er na een tijdje praktijkervaring achter komt dat je lichtsterker glas wilt dan ben je bij nikon slecht af. Na een paar maanden een dslr te hebben denk ik dat de D50 een betere instapper was maar die is van de markt gehaald. Ik neem aan vanwege de concurrentieslag om een kleinere body.quote:Zjerre schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 01:56:
nu was ik net nog eens iets over lenzen aan het lezen en nu viel mij eigenlijk op dat buiten het zowieso iets mindere aanbod van lenzen, er geen enkele gewone lichtsterke lens kan geplaatst worden die beetje betaalbaar is buiten de 17-35 2.8 sigma :x
je hebt wel de 17-55 2.8 van nikon maar dies dan weer onbetaalbaar vind ik.
|SE x10 mini | htc desire
Ha Orion84, hoe bevalt die 70-300VR? Is de lens niet een beetje groot icm de D40? Hoe bevalt de VR? Volgens diverse (gebruikers)reviews is de 70-300 VR toch wel een erg fijne lens.quote:Orion84 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 18:50:
[...]
Ik heb zelf trouwens een Lowepro Stealth reporter D100 AW voor de D40 + 18-55 + 70-300VR + SB-600
Check ook: Centraal Fototas Topic - Deeltje 2
Nikon 62mm polarisatiefilter te koop || Fotoalbum op flickr
Hij bevalt goed. Indien je geen probleem hebt met een stukje engels kan je mijn review op yourlensreview.net checken: http://www.yourlensreview...-F-4-5-5-6G-IF-ED-VR.htmlquote:klankkast schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:51:
[...]
Ha Orion84, hoe bevalt die 70-300VR? Is de lens niet een beetje groot icm de D40? Hoe bevalt de VR? Volgens diverse (gebruikers)reviews is de 70-300 VR toch wel een erg fijne lens.
Waarom heb je trouwens de SB-600 ipv de SB-400. De SB-400 is erg betaalbaar.
Ik vraag dit omdat een extra flitser en de 70-300 VR ook op mijn verlanglijstje staan.
The problem with common sense is that it is not all that common. | Nikon D7000 Powered | LinkedIn
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Nou, het feit dat je de flitskop (bijna) alle kanten in kan draaien, ipv alleen naar boven en naar beneden enzo is al erg belangrijk. Verder is hij krachtiger, heeft ie een AF-assist die wat beter werkt dan de interne AF-assist. Tevens is de SB-600 draadloos aan te sturen met een duurdere body of bijvoorbeeld een SB-800. En instellen gaat ook net wat makkelijker dan met de SB-400 waar je knopjes combo's op de camera moet gebruiken en voor manual zelfs in het menu moet duiken.quote:Swaptor schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:39:
Mooie review & heeeeeeele mooie lens Orion84!
Helaas budgettair voor mij niet te doen (600 euro ophoesten is wat heftig als autobezitter & stagelopende student zonder echt inkomen) maar zeer zeker een mooie toevoeging te zijner tijd.
Nog even over de SB-600 t.o.v. de SB-400, kun je die claim onderbouwen? Waarom, en wat is de flexibiliteit die je noemt?
Zelf heb ik sinds kort ook een D40 kit, inclusief de 55-200 (non-VR) en ben aan het kijken naar een flitser. De 400 is binnen budget +-150 euro, maar als de 600 zo veel beter is moet ik maar iemand lief gaan aankijken denk ik...
Orion84 wijzigde dit bericht 08-07-2007 10:50 (10%)
Nikon D90 || 18-55 f/3.5-5.6G VR || 55-200 f/4-5.6G VR || 50 & 35mm f1.8D/G || Sigma 10-20 F4-5.6 || SB-600
Meer dan 1000 resterende opname's? Met een 2gig kaartje erin? Kan dat dan? Nee toch......? Resolutie staat op normaal geloof ik, daar heb ik niks aan veranderd. Maar er staat idd 1k....quote:Wijnands schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:25:
Of hij staat op meer dan 1000, dan staat er 1k
Ja, als je jpg schiet dan kan dat.quote:Pannie1994 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 22:09:
[...]
Meer dan 1000 resterende opname's? Met een 2gig kaartje erin? Kan dat dan? Nee toch......? Resolutie staat op normaal geloof ik, daar heb ik niks aan veranderd. Maar er staat idd 1k....
Als je engels goed is:quote:Kunnen jullie mij naast de handleiding een leesbaar en begrijpelijk boek aanraden wat mij e.e.a. duidelijker kan maken?
Met jpg L norm lukt dat, als je jpg L fine kiest zal er iets van tussen de 500 en 600 op kunnen,quote:Pannie1994 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 22:09:
Meer dan 1000 resterende opname's? Met een 2gig kaartje erin? Kan dat dan? Nee toch......? Resolutie staat op normaal geloof ik, daar heb ik niks aan veranderd. Maar er staat idd 1k....
Hallo met Tim
Dat ligt eraan wat je er precies probeert te fotograferen. Over het algemeen heb je bij landschappen meer aan een groothoekobjectief. Maar als je details wat dichterbij wilt halen dan is een teleobjectief natuurlijk veel nuttiger.quote:Velix schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:54:
Maar help eens, hoe dat je dat met het fotograferen van gebouwen en landschappen vergezichten. Is een telelensje dan echt bijna onmisbaar?
En wat dan nog? Wisselen is zo gedaan hoor.quote:Ik ben een beetje bang dat ik dan steeds aan het wisselen ben van lens. Nadeel van zo'n lens is dat je tot de 55mm je kitlens gebruikt en daarboven je lens gaat wisselen. Zeker ook omdat mijn fotokunsten echt nog heel wat ontwikkeld kunnen worden.
Zonder type-indicatie kan je daar niet echt een uitspraak over doen.quote:Enfin als zo'n lensje echt handig is, waar kom ik dan super lowbudget op uit? Ik zag leuke Tamron gevalletjes die onder de 150 euro liggen. Is dat aan te raden?
"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.
Volgens mij zit er geen AF op die lenzen.. lijkt me niet erg handig dus.quote:Velix schreef op zondag 15 juli 2007 @ 18:12:
Ik denk dan aan een:
Tamron 55-200 f/4.0-5.6 Di II LD Macro (ø52mm) eur 109,-
of
Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD 1:2 Macro (ø62mm) eur 137,-
Hallo met Tim
Volgens mij wel hoor en ik zou dan de 70-300 aanraden. Hij is iets minder dan de 70-300 sigma APO, maar is dus ook iets goedkoper. Kortom, qua prijskwaliteit is de 70-300 tamron erg aan te raden.quote:Timlog schreef op zondag 15 juli 2007 @ 18:20:
[...]
Volgens mij zit er geen AF op die lenzen.. lijkt me niet erg handig dus.
You serious? het is het D40 topic he? iets met focusmotoren in lenzen en niet in bodies enzoquote:Nomad schreef op zondag 15 juli 2007 @ 18:54:
[...]
Volgens mij wel hoor en ik zou dan de 70-300 aanraden. Hij is iets minder dan de 70-300 sigma APO, maar is dus ook iets goedkoper. Kortom, qua prijskwaliteit is de 70-300 tamron erg aan te raden.
ah dat was ik vergeten idd, had idd absoluut niet door dat dit het D40 topic was. Wat doet een lenzenvraag hierquote:Henk schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:09:
[...]
You serious? het is het D40 topic he? iets met focusmotoren in lenzen en niet in bodies enzo![]()
en ja, ik vergeet het ook wel eens
Tis weer een mooi exuus....quote:Nomad schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:14:
[...]
ah dat was ik vergeten idd, had idd absoluut niet door dat dit het D40 topic was. Wat doet een lenzenvraag hier
Als handmatig focussen geen beperking voor je is, dan kan je ook een willekeurig andere lens pakken inderdaad.quote:Velix schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:26:
Heel duidelijk! Thanks. en tja een lenzenvraag. hoop niet dat ik nu keihard wordt afgeschoten..
die autofocus, is een NO, maar is t 'n must in zo'n geval? met handje focussen vind ik namelijk ook wel wat hebben.
quote:Nomad schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:14:
[...]
ah dat was ik vergeten idd, had idd absoluut niet door dat dit het D40 topic was. Wat doet een lenzenvraag hier
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.
Hmm, een vraag over lenzen kan best in dit topic hoor, omdat het nogal body afhankelijk is. Algemene insteek van al die topics is om informatie centraal te houden. Deze informatie is hier ook prima op zijn plek, dus lijkt me niet dat het probleem is. Ik had er ook een smiley achter gezet he, ik bedoelde het gewoon als grapje.quote:breinonline schreef op zondag 15 juli 2007 @ 20:41:
[...]
offtopic:
In eerste instantie wilde ik hem ook verwijzen naar het Nikon-mount obejectieventopic. Maar in de TS stond geen enkel teleobjectief genoemd. De inhoud van het topic ken ik verder niet, maar daarom durfde ik hem niet te verwijzen...
BTO 15W25+ WSXGA+ (res. 1680 x 1050), Nvidia 8600M GT 512 Mb Intel® Core 2 Duo T7500 2.2GHz - 4 Mb (FSB-800MHz) 2Gb DDR2-800MHz + Intel® 1GB Turbo Memory, S-ATA : 160GB 7200 rpm
Superzooms zijn per definitie minder goed dan zoomobjectieven die een minder grootte range hebben. De 18-200VR is heel aardig, maar legt het wel af tegen niet-superzooms. Als je per se geen lenzen wilt wisselen moet je een superzoom halen, maar kwalitatief gezien kan je beter 2 of zelfs 3 losse objectieven nemen om die range af te dekken. Dus meer geld waard: wat mij betreft niet, maar ik vind het dan ook geen probleem om te wisselen van lensquote:Velix schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:48:
Door jullie reacties ben ik maar weer eens gaan kijken wat het Lenzenwereldje nog meer te bieden heeft. Wat ik constateer is dat een 28-200mm lens in verhouding ook niet zo heel duur hoeft te zijn.
Wat je daarmee opschiet is dat je de standaard kitlens niet meer nodig hebt en dus van het lenzengewissel af bent. Nu kan ik als onervaren lenzenwisselaar niet beoordelen of dat nu echt de reden moet zijn om net wat meer geld uit te geven voor zo'n 28-200 lens in tegenstelling tot een 55-200 lens.
Kortom wat zegt u, de kenner, de ervaring?
Dan zijn het Duitse exemplaren en die zijn idd meestal goedkoper.quote:dread schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:09:
Waarom is de bijgeleverde handleiding altijd in het duits? Bijna alle webshops leveren een duitse handleiding.
Heeft dit gewoon te maken met het feit dat ze in duitsland veel goedkoper zijn of zo?
Volgens mij las ik ergens in een topic dat ze ook niet te downloaden valt bij nikon.
Ja mooi man dan zie je 'm gewoon transformerenquote:anyway, ik las in een boek dat als je oudere lenzen gebruikt, weliswaar geen AF meer hebt maar dat het zoombereik wel groter wordt. Nu is voor mij de autofocus minder belangrijk. (geen aktiefoto's maar streetlife en natuurfoto's.) Er was zelf sprake van een 300 mm lens die je op een dslr zet en een 400 mm wordt.
Experimenteren kan in principe met alle Nikonmount exemplaren, let wel sommige kunnen je spiegel raken omdat ze te diep in je camera steken. Maar MF op een 300 mm zal zeker tegenvallen dus is niet aan te raden als beginner.quote:Misschien is dat handig om tweedehands 'goedkoop' zo een lens te scoren en daar mee te gaan experimenteren?
Zijn er lenzen die aangeraden worden? zekers niet te duur. Maar gewoon om mee te spelen en te experimenteren.
was littlejoannes
Wie durft er ook zo'n lijstje te maken met super (multi) zooms?quote:Henk schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:28:
[...]
Als handmatig focussen geen beperking voor je is, dan kan je ook een willekeurig andere lens pakken inderdaad.
Even op rij, wat mogelijke keuzes als je wél autofocus wilt:
af-s 55-200/4.0-5.6 --> ca. ¤ 200
af-s 55-200/4.0-5.6VR --> ca. ¤ 275
AF-S 70-300/4.0-5.6VR --> ca. ¤ 500
Waarbij mijn keuze, bang-for-buck-wise zou gaan naar de af-s 55-200VR
http://tweakers.net/price...coreMax=5&x=0&y=0quote:Velix schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:44:
[...]
Wie durft er ook zo'n lijstje te maken met super (multi) zooms?
Hallo met Tim
MF werkt alleen goed genoeg wanneer je camera daar voor bedoelt is, anders wordt het drama. Een speciaal half maantje in je viewfiner/matglas helpt je normaal met MF, een D40 is gemaakt voor AF en heeft zoiets dus niet. Een D40 met MF zorgt gegarandeerd dat je van spontane shots geen hoop hoeft te hebben. Kort gezegd, nee, je moet echt niet beginnen aan MF met een D40.quote:Velix schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:44:
[...]
Wie durft er ook zo'n lijstje te maken met super (multi) zooms?
of zijn er mensen met ervaringen van een enkel Manual-focus lens op de D40. Bevalt dat, is die AF echt een gemis?
En hoe kan ik in hemelsnaam bij een Sigma of Tamron lens achterhalen of de focusmotor in de lens zit?
Over de NL-handleiding
Bij DigitalStreet werd me netjes verteld over het niet aanwezig zijn van een NL handleiding. (wel een Duitse) maar dat na registratie op de Nikon site echt werkelijk alles in NL is te downloaden.
Zo gezegd zo gedaan, echt goede downloadsupport online
MacBook Pro 17" Unibody 2.8 GHz - 4GB - 9400M/9600M GT - Mac OS X Snow Leopard - Windows 7 x64
De lens geleverd in deze combinatie heeft AF-S als ik het goed heb? Lijkt mij namelijk een zeer mooie aankoop, gezien ik maar 1 oude Nikon lens bezit, maar ik heb ook nog de analoge SLR camera erbij dus dat is verder geen probleem.quote:breinonline schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 21:53:
Je hebt een AF-S objectief (met eigen focus motor in plaats van de Nikon-schroevedraaier) nodig om van AF gebruik te kunnen maken.
MacBook Pro 17" Unibody 2.8 GHz - 4GB - 9400M/9600M GT - Mac OS X Snow Leopard - Windows 7 x64
Betekent dat simpelweg dat je voor een D40 lens met Autofocus motor uitkomt bij ofquote:breinonline schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:26:
Klopt. In de TS staat ook een lijstje met objectieven met eigen focusmotor, had je die al bekeken?
Ja deze had ik idd al gezien:quote:breinonline schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:26:
Klopt. In de TS staat ook een lijstje met objectieven met eigen focusmotor, had je die al bekeken?
quote:Tip via Wijnands: deze lenzen hebben AF met de D40:
Nikon AF-S lenses:
de hele lijst
hmm oke voor spontane shots geen AF maar voor stilstaande beelden moet dat toch lukken of zie ik dat verkeerd? Als ik de prijzen zie voor een 400mm met AF, maar idd dat wist ik alquote:Nomad schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:50:
[...]
MF werkt alleen goed genoeg wanneer je camera daar voor bedoelt is, anders wordt het drama. Een speciaal half maantje in je viewfiner/matglas helpt je normaal met MF, een D40 is gemaakt voor AF en heeft zoiets dus niet. Een D40 met MF zorgt gegarandeerd dat je van spontane shots geen hoop hoeft te hebben. Kort gezegd, nee, je moet echt niet beginnen aan MF met een D40.
"What I lack in constraints, I make up for in remorse"
Uiteraard kan je met statische objecten prima MF gebruiken, dan doen veel mensen. Het geeft je net die extra controle op je DOF als je het allemaal zelf doet, maar in 90% van je foto's gaat het om het moment pakken en met MF gaat dàt nou net niet fijn werken (tenzij je alleen architectuur ofzo fotografeert of andere statische objecten).quote:dread schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:18:
[...]
hmm oke voor spontane shots geen AF maar voor stilstaande beelden moet dat toch lukken of zie ik dat verkeerd? Als ik de prijzen zie voor een 400mm met AF, maar idd dat wist ik al
dread wijzigde dit bericht 18-07-2007 13:50 (12%)
[Advies] Statiefquote:mthijz schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:26:
Iemand nog een goeie tip voor een statief icm de D40?
martijn_tje wijzigde dit bericht 18-07-2007 19:54 (13%)
Minolta 5D + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Staat echt in de instellingen.quote:dread schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 08:24:
hoe kan je het display scherm wat langer laten aanstaan voor hij op zwart gaat. Ik wordt er helemaal gek van. na 2 sec of zo springt hij op zwart. Ik heb al gekeken bij de instellingen maar kan het niet vinden.
http://www.fotoshootoplocatie.nl || Camera: Nikon D7000 + MB-D11 & Nikon 17-55mm f2.8 AF-S + Nikon 35mm f1.8 AF-S || Flitsers: Calumet Genesis 300b + accu, Nikon SB-800, 1x Nikon SB-28 & andere zooi :)
ah wat een geruststelling. Ga het straks eens nakijken. thx manquote:Jeroenz18 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:03:
[...]
Staat echt in de instellingen.
1. Ga naar het menu
2. Ga naar het potloodje
3. Kies timers uit
4. Kies daar persoonlijk
Daar kan je alles handmatig instellen. Zie ook de handleiding, pagina 78
Floor-is wijzigde dit bericht 25-07-2007 22:32 (86%)
Eigenaar van: Denon 1909 Zwart | HDX1000 | Mooie HD-AUDIO lampje!
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Een paar posts terug gingen we met elkaar in discussie over een aanvullende zoomlens op de kitlens.quote:pascalheister schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:59:
Die nieuwe 55-200 VR is een leuke uitbreiding voor de D40 zeg
een lens met eigen focusmotor is sowieso een must op de D40, aangezien die geen eigen focusmotor heeft...quote:Velix schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:44:
[...]
Verder stelden we vast dat een lens met eigen focus motor (AF-S) toch wel een must is om snelle shots te kunnen maken. Voor de AF-S. Die focusmotor hebben een beperkte set Sigma lenzen.
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
was littlejoannes
Op http://www.photozone.de staat een test van beide lenzen, de VR versie ziet er qua bouw al steviger uit. Als ik naar de amerikaanse $ prijzen kijk dan kan er van dat bedrag ook nog wel wat af.quote:Velix schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:44:
[...]
2. het prijsverschil tussen de nikon 55-200 en de 55-200 VR is vrij groot (192,- tegen 275,-) Het verschil is m.i. enkel de beeldstabilisator. Klopt dat, wanneer heb je de VR functie echt nodig, en is het de extra euro's waard?
Mwah, ik vind 190 euro voor een lens met die prestaties nog steeds niet verkeerd, sorry. Als je goedkoper wilt, en een focusmotor in je body zou hebben, zou je voor de gein eens moeten kijken hoe een tamron 70-300 of een sigma 70-300 non-apo presteren. Voor het geld dat je neerlegt krijg je een lens die best in orde is, optisch leuke resultaten neerzet en wat betreft bereik misschien wel beter is op een cropcam dan een 70-300. Dat aangevuld met een eigen focusmotor, wat voor een D40 ook geen overbodige luxe is, geeft dat het gewoon een prima lensje is. En de 55-200VR is helemaal geniaal voor zijn geld.quote:bouwfraude schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:11:
[...]
Op http://www.photozone.de staat een test van beide lenzen, de VR versie ziet er qua bouw al steviger uit. Als ik naar de amerikaanse $ prijzen kijk dan kan er van dat bedrag ook nog wel wat af.
De 55-200 was echt een budget instaplens voor de vreselijke nikon prijsverhoging, dat is de lens nog steeds alleen de prijs niet meer. Er is ook een leuke 70-300VR lens
Henk wijzigde dit bericht 23-07-2007 12:13 (5%)
Ik zat te twijfelen tussen een 70-200VR en 70-300VR, maar aangezien mijn standaard lens een 18-135mm is vind ik het verschil tussen 135mm en 200mm te weinig. Daarom binnenkort maar eens ff gaan uitproberen in de winkel met een 70-300VR, ondanks de prijs.quote:Henk schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:12:
[...]
Mwah, ik vind 190 euro voor een lens met die prestaties nog steeds niet verkeerd, sorry. Als je goedkoper wilt, en een focusmotor in je body zou hebben, zou je voor de gein eens moeten kijken hoe een tamron 70-300 of een sigma 70-300 non-apo presteren. Voor het geld dat je neerlegt krijg je een lens die best in orde is, optisch leuke resultaten neerzet en wat betreft bereik misschien wel beter is op een cropcam dan een 70-300. Dat aangevuld met een eigen focusmotor, wat voor een D40 ook geen overbodige luxe is, geeft dat het gewoon een prima lensje is. En de 55-200VR is helemaal geniaal voor zijn geld.
Natuurlijk, die prijsstijgingen waren hufterig, maar er zijn veel betere voorbeelden dan de 55-200(VR) te noemen, juist die twee zijn lenzen waarbij het níet echt gigantisch omhoog gegaan is. Een veel sprekender voorbeeld is een 70-200/2.8VR die van rond de 1500 a 1600 naar de 2000 schoot, om nog maar te zwijgen over de 200-400/4.0VR...
http://www.fotoshootoplocatie.nl || Camera: Nikon D7000 + MB-D11 & Nikon 17-55mm f2.8 AF-S + Nikon 35mm f1.8 AF-S || Flitsers: Calumet Genesis 300b + accu, Nikon SB-800, 1x Nikon SB-28 & andere zooi :)
Ik denk dat je de 55-200VR bedoelde?quote:Jeroenz18 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:16:
[...]
Ik zat te twijfelen tussen een 70-200VR en 70-300VR, maar aangezien mijn standaard lens een 18-135mm is vind ik het verschil tussen 135mm en 200mm te weinig. Daarom binnenkort maar eens ff gaan uitproberen in de winkel met een 70-300VR, ondanks de prijs.
Ja sorry die bedoel ikquote:Henk schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:28:
[...]
Ik denk dat je de 55-200VR bedoelde?
Maar idd, op en 18-135 is een 70-300VR gewoon een betere uitbreiding, ook wat betreft bouw en focusmotor bijvoorbeeld
Enorm bedankt voor al jullie reacties.quote:littlejoannes schreef op maandag 23 juli 2007 @ 07:46:
@Velix: het prijsverschil met de VR is het geld waard. In het VR exemplaar zitten iets beter lenzen en de VR heeft heel veel voordeel in wat minder licht.
Sigma heeft de 50-150 2.8 HSM (een heel andere prijsklasse als je nu naar kijkt met +/- 500 euro) en er komen 2 "budget" HSM lenzen de 18-50 en de 55-200klik Maar die zullen pas over een tijdje echt in de winkels te vinden zijn.
De prijs zal wel kloppen, maar ws. wel al inclusief cashback zijn. Ik kan je ebay-item niet bekijken, om wat voor reden dan ook, maar als je in NL webshops kijkt:quote:Pindapower99 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 07:11:
Een Nikon D40 set met twin lens , 18-55-200 lens vanuit de UK.
Heeft iemand hier ervaring met kopen van deze set via ebay.
Prijs EUR +/- 600,- incl shipping cots
En weet iemand of je bij aankoop van deze set ook nog gebruik kan maken vd cash back actie van nikon??
http://cgi.ebay.nl/NEW-NI...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
MaZo wijzigde dit bericht 24-07-2007 08:32 (15%)
Toevallig heb ik gisteren de double kit gekocht. (met 18-55 en 55-200), en ook een Pretty Boy L(wat een nichtennaam trouwens), en daar past met veel proppen de camera met lens, de 55-200 en de lader in. Het verschil tussen de M en de L is (uit mijn hoofd) 5 euro. Als je twijfelt tussen de M en de L, dan zou ik de L kopen.quote:MaZo schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 08:32:
Kan iemand mij misschien vertellen welke maat Crumpler Pretty Boy (niet de backpack, maar de schoudertas versie) ik minimaal moet hebben voor een D40 + 18-55 (kit)?
Ik heb de D40, 18-55, 55-200 VR, SB-400 in de Pretty Boy XL. Past echt super! zelfs nog extra ruimte voor oplader en evt nog een lens. Handig vakje ook voor je SD kaartjes, en je Laptop past er ook nog eens bij. Ideale tas! Maar dat is dan wel de rugzak... (en misschien ook niet echt minimaal)quote:MaZo schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 08:32:
Kan iemand mij misschien vertellen welke maat Crumpler Pretty Boy (niet de backpack, maar de schoudertas versie) ik minimaal moet hebben voor een D40 + 18-55 (kit)?
mthijz wijzigde dit bericht 24-07-2007 09:26 (6%)
"What I lack in constraints, I make up for in remorse"
Ik moet altijd aan koot en bie denken, Maison Pretty Boy voor al uw stoute wensen:quote:BooS schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 08:39:
[...]
Toevallig heb ik gisteren de double kit gekocht. (met 18-55 en 55-200), en ook een Pretty Boy L(wat een nichtennaam trouwens)
Whoohahaha... Als Crumpler dit ziet veranderen ze meteen de naam van deze tassenquote:bouwfraude schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:44:
[...]
Ik moet altijd aan koot en bie denken, Maison Pretty Boy voor al uw stoute wensen:
http://www.youtube.com/watch?v=qN7m2YMW3Dc
[ Het Spotweb topic ][ Spotweb Github ][ BF3 topic ][ GoT BF3 site ]
Ik snap dat het niet alleen aan de help / manual / functies ligt.quote:BooS schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:31:
Ik ben zelf ook absoluut een beginner, en heb gisteren de D40 double zoom kit gekocht met tasje en uv filters. Ben nu bezig de gebruiksaanwijzing door te nemen. Ik heb ik mijn leven een manuals moeten lezen, maar die van Nikon is erg duidelijk. Verder is er in de camera een knop met een ? welke uitleg geeft over de betreffende functies.
Als je de manual goed doorleest, en gebruik maakt van de help functie, dan kom je er technisch gezien wel uit. Maar de kunst van fotograferen is wel meer dan alleen cameratecniek en weten welke knop waar voor dient
Ik ben overgestapt van een NON-DSLR (Fuji S5000), en moet zeggen dat instellingen maken in je camera met de Nikon zoveel makkelijker is.
Tot nu ben ik zeer tevreden.
Tot nu toe vind ik die ook erg duidelijk.quote:GJ-tje schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:51:
[...]
Ik snap dat het niet alleen aan de help / manual / functies ligt.
Maar als je niet weet waarvoor ze dienen, ga je wel te werk als een kip zonder kop en dat wil ik dus absoluut niet, vandaar mijn vraag...
Wel mooi dat de handleiding dus erg duidelijk is, dat is in ieder geval een pluspunt.
En de help van de camera zelf, hoe duidelijk vind je die?
CptChaos wijzigde dit bericht 25-07-2007 19:59 (3%)
zie:quote:GJ-tje schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 19:57:
Heb ik nog een vraagje eigenlijk, want kom dat niet echt ergens tegen.
Wat komt er allemaal 'out of the box' als je eenmaal deze camera aangeschaft hebt?
Krijg je ook een keycord achtig idee erbij geleverd?
Want dat zou ik wel superhandig vinden...
Ah, bedankt voor de tip, dan heb ik er denk ik overheen gelezen...quote:_Mystikal_ schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:47:
[...]
zie:
DPReview Nikon D40 review
en dan helemaal onderaan. Daar staat wat er in de doos zit
CptChaos wijzigde dit bericht 25-07-2007 22:10 (25%)
was littlejoannes
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last
Dit topic is gesloten.
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: