Hoofdcategorieën
Topicacties

Behringer BCD-2000 DJ Control

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 07 november 2006

quote:
IceBearBitch schreef op donderdag 14 december 2006 @ 07:33:
[...]

Hier staat een skin voor de BCD
http://www.virtualdj.com/addons/skin.html?id=2783

Alleen ben ik geen proffessional user. Moest iemand dit wel kunnen, gelieve eens door te sturen aub.
Heb hem inderdaad gezien, ik wil hem ook wel hebben, maar kan hem niet downloaden, zijn er mensen die dit wel kunnen, heb wel belangstelling

Reg. datum: 08 januari 2001

de makers van b-dj hebben een "update"

FutureDecks Pro just released (BCD2000 compatible)

ben benieuwd..

http://www.xylio.com/site/index.php
Wat kijk je nou?

quote:
Roppenzo schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 04:00:

ben benieuwd..

Dat is zowat, zoniet percies hetzelfde pakket als B-DJ (toch?)

Digital DJ - Gratis en zonder account een plaatje hosten? Plaatjesdump.nl

Reg. datum: 23 september 2006

Ik heb de BCD2000 nu enige tijd en ik moet zeggen dat het perfect werkt in combinatie met Traktor 3. Het is inmiddels echt een eitje om platen gelijk te laten lopen en ben gewend aan alle knoppen.
Ik vind nu zelf eigenlijk dat ik klaar ben om een stapje verder te gaan; ik ben al regelmatig met de loop-knopjes aan het spelen en ik wil het draaien eigenlijk uit gaan breiden met effecten.
Er zitten een paar effecten op Traktor (krijg ze nog niet echt goed aan de praat) maar ik heb sowieso het idee dat dit vrij beperkt is.
Mijn vraag is eigenlijk of er hier mensen zijn die weten of je Ableton live aan je BCD2000+Traktor kan koppelen? Of moet je traktor en ableton weer los van elkaar gebruiken? Mijn bedoeling is iig om de effecten vanuit Ableton te kunnen gebruiken IN traktor. Misschien slaat dit helemaal nergens op maar er vast wel iemand die dit weet en er zijn denk ik wel mee mensen in geinteresserd.
Andere tips over het gebruik van effecten met de BCD2000 zijn uiteraard van harte welkom!

Progressive \o/

Je kan de bcd met Ableton laten werken als het goed is. Geen idee of het fijn werkt though.
Ik probeer al een tijd ableton te leren en er wat leuks mee te kunnen maken maar ik snap er geen fluit van. :p

Heb sinds woensdag ook me bcd binnen en het is erg wennen als je alleen tobo en muis gewent bent. :P

Ik gebruik hem in combinatie met Virtual DJ 4.1 R2 en het werkt allemaal super ik kan alleen 2 sneltoetsen niet gebruiken (voor effecten enzo)
A werkt alleen op de linker "draaitafel" en D alleen op de rechter. c en d doen niks.
www.purken.org
Reg. datum: 01 juli 1999

quote:
Krizzie schreef op zondag 17 december 2006 @ 00:33:
Je kan de bcd met Ableton laten werken als het goed is. Geen idee of het fijn werkt though.
Ik probeer al een tijd ableton te leren en er wat leuks mee te kunnen maken maar ik snap er geen fluit van. :p

Heb sinds woensdag ook me bcd binnen en het is erg wennen als je alleen tobo en muis gewent bent. :P

Ik gebruik hem in combinatie met Virtual DJ 4.1 R2 en het werkt allemaal super ik kan alleen 2 sneltoetsen niet gebruiken (voor effecten enzo)
A werkt alleen op de linker "draaitafel" en D alleen op de rechter. c en d doen niks.
Normaal werkt A en B links, en C en D rechts. Dus je bent al op de helft....

koud he!

Progressive \o/

Bij bijvoorbeeld de flanger heb je 2 "volume knoppen" Dan werkt de draaiknop van C en D wel. (ze zijn wel omgedraaid dan.. )
Maar bijvoorbeeld Flanger onder A en Beatgrid op B wil dan weer niet.
Heb mijn BCD ook binnen sinds gisteren. Werk tesamen met Virtual DJ 4.1 en gaat goed. Heb echter een delay op m'n voorbeluistering met koptelefoon. Is op te lossen door in het Behringer controlpanel te kiezen voor 'Advanced' ipv BDJ, echter moet ik dan 2 maal duwen de knopjes om bv. liedje te starten.

Iemand bekend met dit fenomeen?
Reg. datum: 17 augustus 2004

Weet iemand raad met het volgende probleem:

De BCD werkt helemaal goed, werkt goed in VDJ4.1, en ik heb de gebruikelijke windowssounds ook. Maar nu zit het probleem bij windows media player, die wil maar geen muziek afspelen.
Ik weet zeker dat het werkt, want ik heb al geluid via wmp gehoord, alleen wil hij het nu niet meer doen.

Van de instellingen ben ik redelijk zeker da ze juist zijn, ze staan allemaal op bcd-2000

EDIT: Heb het gevonden, je mag blijkbaar 24-bit niet aanzetten bij de instellingen 8)

assassin505 wijzigde dit bericht 19-12-2006 20:11 (9%)

Ik hou gewoon van knopjes!
Reg. datum: 04 oktober 2006

quote:
Roppenzo schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 04:00:

ben benieuwd..

Hey,

Net ff gechecked.
Opzich grappig maar een lange laadtijd voor een liedje ( heb ik met bv. b-dj helemaal geen last van) en als ik deze software configureer om via de asiodriver van de bcd te draaien om zodoende de koptelefoon funktie's van de bcd te gbruiken dan stotterd het geluid heel erg na een tijdje loopt die vast en krijg ik de melding dat ik te weinig geheugen vrij heb.
Zou mischien wel kunnen werken met multichannel geluidskaarten icm koptelefoon maar via de bcd gaat die dus raar doen.
Iemand een idee?

quote:
Blacksnak schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:00:
Werk tesamen met Virtual DJ 4.1 en gaat goed. Heb echter een delay op m'n voorbeluistering met koptelefoon.
Niemand anders die met vertraging zit op de voorbeluistering? Het mixen op geluid is zo niet echt mogelijk. (als je de grafiekjes volgt in het programma natuurlijk wel, maar da's niet echt de bedoeling eh 8)7 )

De reactie van programma op de BCD2000 zelf is wel zeer goed en geeft geen (hoorbare) vertraging op geluid.

Latency staat in VDJ op minimum, eveneens als in de settings van BCD.

Blacksnak wijzigde dit bericht 19-12-2006 23:10 (17%)

quote:
Blacksnak schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:09:
[...]

Niemand anders die met vertraging zit op de voorbeluistering? Het mixen op geluid is zo niet echt mogelijk. (als je de grafiekjes volgt in het programma natuurlijk wel, maar da's niet echt de bedoeling eh 8)7 )

De reactie van programma op de BCD2000 zelf is wel zeer goed en geeft geen (hoorbare) vertraging op geluid.

Latency staat in VDJ op minimum, eveneens als in de settings van BCD.
Volgens mij heb ik hier ergens gelezen dat je de lacency iets hoger moet zetten.

quote:
barcootje schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:13:
[...]

Volgens mij heb ik hier ergens gelezen dat je de lacency iets hoger moet zetten.
Hoger?? :?

Dat maakt het toch juist erger niet?

quote:
Blacksnak schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:10:
[...]

Hoger?? :?

Dat maakt het toch juist erger niet?
Dat weet ik niet maar dat heb ik gelezen op dit forum

Webdesigner

nou schijnbaar niet.. want dat verschil hoor je niet maar je performances gaan omhoog.. dus ik zou zeggen geef het een try..

Inmiddels heb ik nu zelf ook zo'n ding aangeschaft hoop hem zaterdag binnen te krijgen :)
Reg. datum: 21 december 2006

yow,. kben nieuw hier,.. ma goed, ontopic,... 8)7

kben van plan zaterdag een BCD-2000 te kopen..

maar ik zag vandaag dat t USB 1.1 is?? :?
heeft iemand problemen met het feit dattie langzaam is oid...
heb er namelijk niets over kunnen vinden..

verder lijkt me de BCD wel heel vet,. :9~
en lijkt het alsof de BCD beter uit de bus komt dan de Hercules,..
of zit ik hier ver naast,..

iemand ervaring met beide consoles?? :)

t blijft altijd wel un gevalletje van smaak/wat wil je,. maar tog,..

Een ninjja!

Iemand al gebruik gemaakt van Bome's Midi Translator Pro?
Ik las er over op Resolume and Behringer BCD2000 winners in DJMag’s Tech Awards 2006
De BCD2000 heeft blijkbaar een award gewonnen voor beste midi controller, maar dat terzijde.

Anyhoo dit is wat ik op de site van Bome's Midi Translator lees:
quote:
With Bome's Midi Translator, you can translate MIDI messages (e.g. from a keyboard or a control surface) to different MIDI messages, or to emulated keystrokes for controlling other programs. For example, you can control your media player (like Winamp) with real buttons and sliders from a control surface. You define the translations yourself, or use one of the many pre-existing translation presets.
Bome's Midi Translator is PostcardWare for private use. Commercial users can license Bome's Midi Translator for a low license fee.
quote:
Usage Examples

1. Use any control surface to control Windows programs:
Here is a selection of devices that are used with Midi Translator:

* M-A... KNIP! ...mote SL (and other remote devices)
* IBK: 4Control and 10Control
* Behringer: B-Control Fader BCF2000, Rotary BCR2000, Nano BCN44, DJ console BCD2000
* Yamaha: Foot Controller MFC10, Digital Mixer 01X, 01V, etc.
* CME pro: VX5/6/7/8, Bitstream 3x, ...
* React MIDI controller
* MagicFlute: a MIDI controller specially suited for quadriplegics
* Dance Mats

2. Software that you can conveniently control via MIDI using Bome's Midi Translator:

* Reason
* Winamp
* Ableton Live
* Serato Scratch Live
* Native Instruments Traktor
* Cubase
* VST plug-ins
* Resolume VJ software
* Emagic Logic
* Windows Media Player
* Adobe Premiere
* or any other program you wish.
Ik lees op het forum erg positieve verhalen over de combinatie MT (midi translator), Traktor en BCD2000. De jogwheels zouden stukken beter tot hun recht komen.

Zie dit topic op het MT forum (post 3, quote) om te ontdekken hoe je dit aan de praat krijgt. Ik zit nu op school mezelf een beetje in te lezen, heb het nog niet kunnen proberen helaas.

Stukje over Bome's Midi Translator op Create Digital Motion, klik!

Misschien wat voor de startpost dit, maar eerst even kijken of het lekker werkt allemaal.

DoubleJ wijzigde dit bericht 22-12-2006 11:08 (33%)

quote:
DJ_One_Love schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:43:
yow,. kben nieuw hier,.. ma goed, ontopic,... 8)7

kben van plan zaterdag een BCD-2000 te kopen..

maar ik zag vandaag dat t USB 1.1 is?? :?
heeft iemand problemen met het feit dattie langzaam is oid...
heb er namelijk niets over kunnen vinden..

verder lijkt me de BCD wel heel vet,. :9~
en lijkt het alsof de BCD beter uit de bus komt dan de Hercules,..
of zit ik hier ver naast,..

iemand ervaring met beide consoles?? :)

t blijft altijd wel un gevalletje van smaak/wat wil je,. maar tog,..
Ik heb ervaring met beide apparaten, en ik vind de BCD er wel veel cooler uit zien.
De Console is eenvoudiger omdat er gewoon minder functies op zitten.
Voordeel vind ik dat de Console met BPM studio werkt en de BCD niet (voor zover ik weet)
Het is inderdaad een kwestie van smaak, maar heb de console weggedaan en heb de de BCD en ben zeer tevreden _/-\o_

Tiriiii

assassin505, bedankt voor de link!
Ik ga er morgen achter mijn BCD, zo heb ik 'em nog voor kerst :)

http://www.shuttlesim.be => Free Space Shuttle simulator!

Reg. datum: 21 december 2006

quote:
barcootje schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:48:
[...]

Ik heb ervaring met beide apparaten, en ik vind de BCD er wel veel cooler uit zien.
De Console is eenvoudiger omdat er gewoon minder functies op zitten.
Voordeel vind ik dat de Console met BPM studio werkt en de BCD niet (voor zover ik weet)
Het is inderdaad een kwestie van smaak, maar heb de console weggedaan en heb de de BCD en ben zeer tevreden _/-\o_
das mooi ;) :P (dat je er tevreden mee bent)
en ik vind de BCD er idd ook cooler uitzien, al is dat natuurlijk niet t belangrijkste (maar eigenlijk tog ook niet onbelangrijk :P )

en het is USB 1.1 of niet??
en merk je dat ook??j

quote:
DJ_One_Love schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:16:
[...]

das mooi ;) :P (dat je er tevreden mee bent)
en ik vind de BCD er idd ook cooler uitzien, al is dat natuurlijk niet t belangrijkste (maar eigenlijk tog ook niet onbelangrijk :P )

en het is USB 1.1 of niet??
en merk je dat ook??j
Of het USB 1.1 is weet ik eigenlijk niet, meestal krijg je een melding als je USB 1.1 aansluit op USB2.0, iets van dat het ook beter werkt als het USB 2.0 ondersteund.
Dus ga ik ervan uit dat het gewoon USB 2.0 is

Reg. datum: 14 februari 2002

Ten eerste: SUPERGAAF apparaat. Helaas doet hij ineens wat vreemd. Ik heb eigenlijk 2 probleempjes, ik heb proberen te zoeken of het al langs is gekomen maar kan het niet vinden.

In VirtualDJ (instellingen als beschreven op de eerste pagina in dit forum) en BDJ (Traktor weet ik niet) doet de koptelefoon super vaag. Ik heb hem in de BCD zitten. Als ik de volume ook maar een klein beetje opendraai komt er super veel geluid uit de linker kant. Je kan er dus eigenlijk niets mee (het geluid is te hard voor de koptelefoon).

Het tweede probleem is dat als ik voor Traktor DJ de MidiYoke wil installeren, in de pc niet meer op kan starten. Na het laden van windows komt er een zwart scherm met de muiscursor, maar ik kan niet inloggen.

Ik heb de drivers er al opnieuw op proberen te zetten. Wie kan mij helpen?

AMD Xp 1800+ met win XP, 512DDR, radeon8500, 60gig + 160gig HD + 8*24 LCD schermpie!!

Reg. datum: 17 augustus 2004

quote:
twabi2 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 15:41:
assassin505, bedankt voor de link!
Ik ga er morgen achter mijn BCD, zo heb ik 'em nog voor kerst :)
Het is wel even zoeken naar de winkel, maar ze zijn heel vriendelijk, en de prijs is ook vriendelijk :P
Ah en nog iets, haal uw beste frans maar boven 8)

quote:
kippetjuh schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 19:35:
Ten eerste: SUPERGAAF apparaat. Helaas doet hij ineens wat vreemd. Ik heb eigenlijk 2 probleempjes, ik heb proberen te zoeken of het al langs is gekomen maar kan het niet vinden.

In VirtualDJ (instellingen als beschreven op de eerste pagina in dit forum) en BDJ (Traktor weet ik niet) doet de koptelefoon super vaag. Ik heb hem in de BCD zitten. Als ik de volume ook maar een klein beetje opendraai komt er super veel geluid uit de linker kant. Je kan er dus eigenlijk niets mee (het geluid is te hard voor de koptelefoon).

Het tweede probleem is dat als ik voor Traktor DJ de MidiYoke wil installeren, in de pc niet meer op kan starten. Na het laden van windows komt er een zwart scherm met de muiscursor, maar ik kan niet inloggen.

Ik heb de drivers er al opnieuw op proberen te zetten. Wie kan mij helpen?
Koptelefoon bij mij werkt prima hoor, er zit een volumeregeling op en daarnaast zit nog een draaiknop, daarmee kan je de kanalen apart regelen, gaat bij mij helemaal goed.
Naast het power on lampje zit ook een druk knop als je die indrukt werkt die bij mij gewoon als koptelefoon zoals die moet werken, en met de rest heb ik geen ervaring want ik vind traktor niet zo geweldig om mee te werken.

Reg. datum: 14 februari 2002

quote:
barcootje schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 20:00:
[...]

Koptelefoon bij mij werkt prima hoor, er zit een volumeregeling op en daarnaast zit nog een draaiknop, daarmee kan je de kanalen apart regelen, gaat bij mij helemaal goed.
Naast het power on lampje zit ook een druk knop als je die indrukt werkt die bij mij gewoon als koptelefoon zoals die moet werken, en met de rest heb ik geen ervaring want ik vind traktor niet zo geweldig om mee te werken.
Hij werkte hier ook prima hoor, nu dus alleen niet meer helaas. Met Traktor trouwens ook het probleem dus heb echt het idee dat het aan de drivers ligt.

AMD Xp 1800+ met win XP, 512DDR, radeon8500, 60gig + 160gig HD + 8*24 LCD schermpie!!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: