Reg. datum: 17 augustus 2004
Behringer BCD-2000 DJ Control
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 139
Techno luister ik niet, maar kijk eens op youtube of google video, daar kun je een aantal filmpjes vinden van mensen die met de bcd mixen.quote:EVILSalami schreef op donderdag 30 november 2006 @ 22:51:
[...]
Nou luisteren naar dj sets doe ik alleen maar. Vooral techno. Maar gaat me puur om de mix techniek, ik heb zelf al een en ander uitgevonen hoe het werkt. Maar lijkt me cool te zien hoe andere mensen het doen. En bovendien is het zo dat wanneer je alles zelf uit moet vinden erg lang bezig bent. Enige wat ik helemaal niks van snap is zijn die cue dingen. Wat kun je er _percies_ mee, en hoe werkt het/hoe moet je die gebruiken?
Cue's zijn punten die je in een nummer kan stoppen. Stel je wil starten bij 1:25 ofzo dan kun je daar een cue van maken en dan onthoud het programma dat daar een 2e startpunt zit zeg maar.
Specs Desktop || Specs Laptop || Specs Mediacenter || is-music.net For my latest mixes.
www.music-town.dequote:VJDavid schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:29:
hallo allemaal,
kan iemand me helpen om goedkoop aan zo'n Behringer bcd2000 te komen? hij moet natuurlijk wel nieuw zijn. ik hou op het moment de inkoopactie in de gaten die HIER gaande is. ben wel benieuwd naar meningen van mensen die hier hun bcd2000 besteld hebben. hoe het met de levertijd, garantie, betrouwbaarheid,... enz enz.. zit???
daar heb ik de mijne besteld. Volgens mij 159 euro + 8 euro verzendkosten. En twee dagen later in huis. Ik weet niet wat de levertijd bij de IA is, maar ik vond de prijs niet zo schokkend goedkoop dat ik hem daar besteld heb.
koud he!
Reg. datum: 20 oktober 2006
Reg. datum: 20 oktober 2006
mijn bcd werkt helemaal goed met vdj 4.1 maar wwet niet of ik bijv. de "back to top "knoppen kan programmeren , en zo ja hoe ik dat moet doen .
Ik ben er nu achter dat ik het kraken eigenlijk niet meer hoor. Ik vermoed dat ik in het begin de latency veels te laag had staan. Nu staat hij op 13/14 ms en heb ik er geen last meer van.quote:jopie schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:54:
ik gebruik inderdaad de software van internet. Ik dacht 1.1 is beter dan 1.0.... Ik zal de cd versie eens proberen. Thanks!
Ik stel het proberen nog even uit, ervaar nu geen problemen, dus eerst eens kijken wat er precies wanneer fout gaat.
Ik zal ook niet de 1.0 proberen.
jopie wijzigde dit bericht 03-12-2006 15:03 (3%)
koud he!
Reg. datum: 05 april 2006
nou,
ik heb alles binnen, draaitafels mengpaneel en time coded (en normale) vinyls
heb ff een filmpje gemaakt... niet letten op het mixen.. dat zuigt aars maar dat ging ook niet met een cam in m'n hand
http://rapidshare.com/files/6031947/Kevin_S.mp4.html
moet je wel quicktime voor hebben
en ja de bcd2000 ligt er nog tussen
ben nu een nieuw bureau aan het ontwerpen en er staat een usb asio kaart op de bestellijst om weer de bcd2000 gewoon te gaan gebruiken
en daarnaast de vinyls/time coded vinyls
heb ff een filmpje gemaakt... niet letten op het mixen.. dat zuigt aars maar dat ging ook niet met een cam in m'n hand
en ja de bcd2000 ligt er nog tussen
Dj Kevin, Pioneer Djm800, 2x cdj800 =D
Iemand hier enig idee waarom de loopfunktie van mn b-dj software in de war is?
Hij looped namelijk geen 8 beats als hij dat wel aangeeft maar 12 beats.
hetzelfde bij 16...dat wordt dan 24 enz enz.
Hij doet er dus telkens de helft bij zeg maar.
De streepjes van de beat in het wav vensterthe kloppen ook niet met de daadwerkelijke beat van het nummer wat ik speel. hij zet de streepjes gewoon niet op de bassline zeg maar.
Eerder merkte ik al dat het voor breakbeat niet helemaal werkte maar nu doet ie het voor gewone techno juist niet meer goed. ( en dus voor breakbeat weer wel, ivm de maat ofzo denk ik)
Zie ik een funktie over het hoofd ofzo?
Iemand?
Hij looped namelijk geen 8 beats als hij dat wel aangeeft maar 12 beats.
hetzelfde bij 16...dat wordt dan 24 enz enz.
Hij doet er dus telkens de helft bij zeg maar.
De streepjes van de beat in het wav vensterthe kloppen ook niet met de daadwerkelijke beat van het nummer wat ik speel. hij zet de streepjes gewoon niet op de bassline zeg maar.
Eerder merkte ik al dat het voor breakbeat niet helemaal werkte maar nu doet ie het voor gewone techno juist niet meer goed. ( en dus voor breakbeat weer wel, ivm de maat ofzo denk ik)
Zie ik een funktie over het hoofd ofzo?
Iemand?
Staat misschien de knop "< 120 BPM" aan? dat zou misschien alles in de war kunnen schoppen.
koud he!
hey grappig....als ik die <120 bpm AANZET dan looped tie juist wel goed.quote:jopie schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:58:
Staat misschien de knop "< 120 BPM" aan? dat zou misschien alles in de war kunnen schoppen.
Ik snap er niets van maar t zal wel.
wat doet die funktie eigenlijk?
Dat weet ik ook niet precies, maar hij wordt gedwongen om een lager bpm te accepteren. Hij zal standaard wel staan ingesteld om house muziek te pakken, wat sneller is. Maar mooi dat het werkt!
koud he!
Reg. datum: 30 mei 2006
Reg. datum: 30 mei 2006
HELP!
ik kan de nieuwe drivers, v1.1.1.0 niet installeren van Behringer BCD 2000 op mijn Windows Vista, zodat ik Traktor3 kan gebruiken. Als ik de toepassing opstart herkent ie bcd2000 niet.
kan iemand me het volgende bestanden geven? Je kunt gewoon in je pc doorzoeken, als je die nieuwe versie geinstalleerd hebt kom je ze snel tegen:
bcd2kasio.dll
bcd2kcpan.exe
BCD2000.inf
BCD2000.sys
BCD2000WDM.inf
BCD2000WDM.sys
alvast bedankt.
ik kan de nieuwe drivers, v1.1.1.0 niet installeren van Behringer BCD 2000 op mijn Windows Vista, zodat ik Traktor3 kan gebruiken. Als ik de toepassing opstart herkent ie bcd2000 niet.
kan iemand me het volgende bestanden geven? Je kunt gewoon in je pc doorzoeken, als je die nieuwe versie geinstalleerd hebt kom je ze snel tegen:
bcd2kasio.dll
bcd2kcpan.exe
BCD2000.inf
BCD2000.sys
BCD2000WDM.inf
BCD2000WDM.sys
alvast bedankt.
Ik heb het nog even uitgezocht en heb het nu een beetje door geloof ik.quote:jopie schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:51:
Dat weet ik ook niet precies, maar hij wordt gedwongen om een lager bpm te accepteren. Hij zal standaard wel staan ingesteld om house muziek te pakken, wat sneller is. Maar mooi dat het werkt!
Het lijkt wel of de funktie is omgedraaid.
Als ik met mijn muis op het knopje ga staan dan verschijnt de volgende tekst:
Detects bpm less than 120, use it for slow, hiphop, r&b, etc.
Als ik die funktie <120 bpm inschakel dan gaat het lampje in de b-dj branden en dus zou je denken dat hij nu om kan gaan met langzame hiphop achtige nrs maar bij mij ( en mischien wel bij iedereen, dat weet ik niet ) kan hij dan juist omgaan met house achtige muziek die gewoon op 4, 8, 16, 32 tellen moeten loopen.
Als ik de funktie uitschakel en dus ook het lampje niet meer brand kan hij juist wel om gaan met langzame hiphop achtige nrs.
Die loop hij dan netjes op bv. 6, 12, 24 enz. tellen.
Die funktie heeft dus naar mijn idee niet zozeer mer de snelheid van het nr. te maken maar meer mer de opbouw/ indeling van het nr.
maar het werkt en ik ben er blij mee.
Ik dacht eerst al dat die loopfunktie alleen nuttig was voor house achtige nrs. maar nu blijkt dat ook met hiphop achtige nrs. te werken.......beter!!!
flexe gear,quote:schoutenkevin85 schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:10:
nou,
en ja de bcd2000 ligt er nog tussenben nu een nieuw bureau aan het ontwerpen en er staat een usb asio kaart op de bestellijst om weer de bcd2000 gewoon te gaan gebruiken
en daarnaast de vinyls/time coded vinyls
waar heb je alles vandaan? en wat staat er precies voor apparatuur?
erg mooi
erm... ff denken.. de speakers die ik gebruik zijn Philips MFB 587's http://www.mfbfreaks.nl/html/mfb/587/587.htmquote:J-air schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 20:40:
[...]
flexe gear,
waar heb je alles vandaan? en wat staat er precies voor apparatuur?
erg mooi
het paneel wat deze speakers geluidgeeft (en waar o.a. m'n pc ook nog opzit etc) is een pro-acoustics hq-8u (heeft een maat van me gerepareerd, schijnt een onwijs goed ding te zijn, met balanced output enzo.
dan ligt er nog een bcd2000 te dwalen die nu (jammer genoeg) alleen nog even als geluidskaart functioneerd (asio voor djdecks) en daarop zitten m'n 2 akiyama draaitafels met Serato Scratch Live time coded platen op de input aangesloten (en natuurlijk m'n normale vinyl) dat word door djdecks getrokken (voor de vinyl control (dus je mp3 emuleren op een daarvoor geschikte plaat)) en komt er weer uit op de output en headphones dat gaat weer m'n mengpaneel in die ik wel gebruik namelijk een behringer djx700 (met wat leuke effectjes enz, en bpm counters die niet werken, maar iedereen weet dat je daar zo min mogelijk naar moet kijken) en die hangt weer op de pro-acoustics
maar ik ga binnenkort een maya usb soundcard bijkopen heeft ook asio en dan kan ik m'n bcd2000 en platenspelers gewoon gebruiken, ook wel fijn aangezien ik het bcd apparaat toch geweldig blijf vinden!
en hoe ik er aan kom: de speakers heeft een vriend van me opgelapt, het pro-acoustics ding komt ook bij hem vandaan. en de rest uiteraard gekocht
owja en er staat ook nog een technics impact 770 tussen met aardige subwoofer en speakers.
al met al genoeg plezier om de buren mee te zieken....
maar de wijze les die ik wel heb geleerd, met de bcd2000 draaien is onwijs leuk (niet zo leuk als met een cdj1000 of platen maar het is een zeer leuk start apparaat) maar het nadeel wat eraan zit... ik (je/we) kijk(en) te veel naar de bpm's dus het ging lekker op die bcd ik denk mowa, met platen zal ook een eitje zijn, natuurlijk wel wennen maar toch zou het wel moeten lukken. toen kwam ik er toch pijnlijk achter dat ik te veel waarde hechte aan de bpm counters. nu kan ik wel aardig zonder de counters mixen inmiddels...
en om ontopic te blijven, deze hobby is allemaal ontstaan door het verslavende bcd2000 paneeltje
nu zit ik met een hoop spullen en moet ik een bureau bij bouwen
GEWELDIG!
Dj Kevin, Pioneer Djm800, 2x cdj800 =D
Iemand een skin voor Virtual DJ 4.1 voor de BCD?
Digital DJ - Gratis en zonder account een plaatje hosten? Plaatjesdump.nl
Reg. datum: 07 november 2006
Hallo hallo, zijn er mensen die al een nieuwe skin hebben voor de B-DJ software
Ik zoek namelijk een skin waarin de remain tijd makkelijk zichtbaar is.
En kan iemand misschien vertellen hoe ik een skin kan maken zoals BPM studio eruit ziet.
Of ongeveer zoals BPM studio, tevens nog een vraag ik heb PCDJ op de computer maar ik kan de software niet bedienen met de BCD2000, weet iemand of dit wel mogelijk is
Groetjes
Ik zoek namelijk een skin waarin de remain tijd makkelijk zichtbaar is.
En kan iemand misschien vertellen hoe ik een skin kan maken zoals BPM studio eruit ziet.
Of ongeveer zoals BPM studio, tevens nog een vraag ik heb PCDJ op de computer maar ik kan de software niet bedienen met de BCD2000, weet iemand of dit wel mogelijk is
Groetjes
Reg. datum: 10 december 2006
Reg. datum: 10 december 2006
Hey allemaal,
Weet iemand hoe ik van de back to top knop een brake toets kan maken?
grz,
Art
grz,
Art
Even ter info voor anderen in welk programma?quote:Deejay Art schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:32:
Hey allemaal,
grz,
Art
Reg. datum: 05 december 2004
Reg. datum: 05 december 2004
Zo net bij www.music-town.de mijn bcd-2000 besteld toch een hele stap terug voor mij. Vorig jaar draaide ik nog op 2x cdj-800 met een stanton sa-5 mixer maar heb naar grote spijt het spul verkocht
Heb nu even geen geld om weer zo'n set te halen dus ik neem dit maar als alternatief 
Sorry, heb alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaarquote:Deejay Art schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:38:
Sorry, is voor de originele software: B-DJ
Reg. datum: 19 mei 2006
Reg. datum: 19 mei 2006
Hier staat een skin voor de BCDquote:EVILSalami schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 00:05:
Iemand een skin voor Virtual DJ 4.1 voor de BCD?
http://www.virtualdj.com/addons/skin.html?id=2783
Alleen ben ik geen proffessional user. Moest iemand dit wel kunnen, gelieve eens door te sturen aub.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last