Hoofdcategorieën
Topicacties

Behringer BCD-2000 DJ Control

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

Reageer Nieuw Topic
Just Be Silent..
Reg. datum: 12 december 2002

Damn.. is voor het eerst dat ik dit ding zie.. maar de eerste gedachten zijn.. Uber ding!!
K`draai zelf veel lange Trance nrs.. en mix ook wel es met Tracktor.. alleen via de software alleen vind ik et redelijk tot brak draaien.. omdat je niet echt de "feeling" er dan mee hebt.
Maar met dit ding kan ik dat denk ik wel oplossen :*)

Alleen vroeg ik me nog 1 ding af, zit er ook een lag/vertraging tussen het mixen..?
dus bijvoorbeeld als je de bass naar benenden draait dat dat ook gelijk gebeurd.. of zit er een kleine vertraging in?

En weet verders iemand een goede site waar ik dat ding eventueel kan bestellen? :9

Intel E8400 @ 4.23Ghz, Point of View 8800GT EO, OCZ 2x2GB Dual channel 6400, Gigabyte P35 DS3P, LG 24" Flatron, Seagate Ata100 120GB, Raid0 2x200GB Seagate Barracuda 7200.7 8MB S-ATA, S4 Midiland 8200

Reg. datum: 02 november 2006

Ik heb hem sinds een tijdje het werkt echt verslavend. Ik werk ermee met VDJ 4.1rs en het bijgeleverde prog, en daarvoor heb ik de skin van de pioneer geinstaleerd en moet zeggen dat dat een stuk fijner werkt dus voor degene die hem nog niet hebben hier het adres http://www.discoclassic.it/public/bcdj1000-1024.zip

quote:
Thesilence07 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:12:

Alleen vroeg ik me nog 1 ding af, zit er ook een lag/vertraging tussen het mixen..?
dus bijvoorbeeld als je de bass naar benenden draait dat dat ook gelijk gebeurd.. of zit er een kleine vertraging in?

En weet verders iemand een goede site waar ik dat ding eventueel kan bestellen? :9
dat ligt ten eerste aan met wat voor een pc je draait is mij opgevallen, ik heb er totaal geen last van heb alles op zijn best ingesteld en wat ik op het apparaat doe gebeurt ook direct realtime in de muziek.
Ik heb hem gekocht bij dirk witte in Utrecht (zit ook in Amsterdam) www.dirkwitte.nl

quote:
barcootje schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:16:
Zijn er ook mensen die een paar leuke skins hebben voor Djdecks, en vooral hoe ik het precies moet instellen, want wat ik ook probeer het werkt bij mij niet zoals het moet werken.
Van frustratie maar weer van de computer verwijderd en B-DJ gebruiken :-S
nou heb er in ieder geval 1 voor je http://www.discoclassic.it/public/bcdj1000-1024.zip en die moet je gewoon uitpakken in de skin dir dan kun je hem gewoon sellecteren.

Reg. datum: 08 januari 2001

quote:
Thesilence07 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:12:

http://www.inkoopacties.net/ia/3kmqj5c9/3 :)
Progressive \o/

Ik maak al een tijdje mixjes met VDJ 4.1 en het gaat best aardig (zonder extra DJ hardware en inmixen, aangezien ik alleen een koptel heb en geen speakers) Maar ik wil meer! :P Met alleen muis en tobo is het best lastig om een vloeiende overgang te maken, dus ik wil graag een mixer kopen waardoor ik iets meer controle heb over alle knopjes en schuifjes. :)

Nou heb ik echt totaal geen verstand van DJ hardware en weet dus ook niet wat nou het beste is om te kopen. Ik kwam de Hercules mk2 al tegen en dat leek me wel een aardig speeltje, maar nu kwam ik dit topic tegen en dit lijkt me dan ook wel een aardig speeltje. :P

Ik weet niet of de bcd wel geschikt is voor mij aangezien ik het leuk vind om een beetje te mixen enzo, maar verder niet echt serieus er mee bezig wil. (nog niet iig) :)

Ik mix trouwens gewoon met mp3's (256kbit en hoger)

Dus zou het in mijn geval een goede koop zijn? :)

quote:
Krizzie schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:35:
Ik maak al een tijdje mixjes met VDJ 4.1 en het gaat best aardig (zonder extra DJ hardware en inmixen..

Dus zou het in mijn geval een goede koop zijn? :)
Lees het topic ff door en check wat filmpjes..

http://www.youtube.com/results?search_query=bcd2000

:)
Progressive \o/

Heb het hele topic door gespit en ook filmpjes bekeken. Maar ben nog niet iets tegen gekomen wat me overhaald. :)

Het is een redelijk uitgebreid apparaat en ik vraag me af of iets simpelers niet beter geschikt zou zijn. :)

Aangezien ik alleen op de pc mix en geen speakers heb (kan evt oordopjes gebruiken om in te mixen)
Seven-Forty, Aight!
Reg. datum: 01 maart 2000

Zonder speakers is het zoizo al niet echt...

Koop een set speakers en een goede koptelefoon en dit apparaat en je bouwt een fuif!

Read the badge, Bitch!

Progressive \o/

Ik heb ouders die speakers niet zo op prijs stellen. (ze klagen al als de koptel te hard staat) :+

Verder heb ik geen bedoeling om serieus te gaan draaien, maar met alleen een toetsenbord en muis kom je ook niet ver. :)

En dat het niet echt is maakt me niks uit zolang ik er maar lol in heb. ;)
www.purken.org
Reg. datum: 01 juli 1999

Maar volgens mij heeft het geen zin om te mixen als je maar 1 output hebt? Hoe wil je vooraf gaan bepalen of wat je gaat mixen zin heeft? Neem dan een koptelefoon en wat kleine speakers, dan kun je in ieder geval wat leuks doen als je ouders er niet zijn.

koud he!

quote:
jopie schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:10:
Maar volgens mij heeft het geen zin om te mixen als je maar 1 output hebt? Hoe wil je vooraf gaan bepalen of wat je gaat mixen zin heeft? Neem dan een koptelefoon en wat kleine speakers, dan kun je in ieder geval wat leuks doen als je ouders er niet zijn.
iid, beetje kansloos om met 1 output te gaan mixen.....

Sommige mensen denken dat ze denken, maar dat denken ze maar.

Reg. datum: 24 oktober 2005

Sorry, maar de drivers voor dit ding zijn echt slecht, echt ronduit beschamend, al een paar keer is het voorgevallen dat mijn systeem KEIHARD crasht, blauw scherm en een harde schijf die hierdoor eventjes uitviel, nog vaker valt het voor dat de BCD gewoon hangt, en het is het apparaat zelf dat hangt, niet de dj-software (djDecks, B-DJ (dat overigens zelf kuren vertoont)). Meestal is het na een paar keer aan/uit -zetten over maar leuk is anders. En dan spreek ik nog niet over het feit dat je dit apparaat gewoonweg niet kan gebruiken met Traktor op een "normale" manier. Respect voor diegene die er tijd voor vrij maken om dit wel mogelijk te maken trouwens. Sorry, Behringer, maar jullie software/driver support is echt 0,0 waard... Ik hoop dat er snel een nieuwe driver komt die op zijn minst de BCD niet zo hard meer doet crashen.

quote:
jonas_dg schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:38:
En dan spreek ik nog niet over het feit dat je dit apparaat gewoonweg niet kan gebruiken met Traktor op een "normale" manier.
Ligt niet aan Behringer ligt aan Traktor.

En waarom zou Behringer persee Traktor moeten ondersteunen? is traktor hét DJ-programma? neen. dan komt djdecks nog eerder in de buurt.
Progressive \o/

quote:
jopie schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:10:
Dat ik geen speakers heb wil niet zeggen dat ik maar een output heb...

Zoals ik al zei heb ik een koptelefoon en oordopjes.

Mijn punt is, is dit een goede deal voor mijn doeleinde of kan ik beter de hercules kopen die de helft goedkoper is. :)
Reg. datum: 19 januari 2001

Als het budget vrij belangrijk is dan voldoet de hercules controller net zo goed. Het enige nadeel is dat als je de hercules zonder ingebouwde geluidskaart neemt, dat je het met je huidige soundcard/onboard geluid moet doen. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar de reactietijd tussen wanneer je drukt/een slider beweegt en wanneer je het effectief hoort kan dan wel iets hoger zijn. Eenvoudige oplossing daarvoor kunnen de ASIO4All drivers zijn, die zowat elke geluidskaart low-latency asio ondersteuning kunnen geven.

Als je enkel koptelefoon en oordopjes hebt heeft het waarschijnlijk niet erg veel nut om constant tussen de 2 te liggen wisselen.
Je kan met gewoon 1 output met je koptelefoon dan net zo goed leuke mixjes maken met wat oefenen.
Vermits zowat alle dj programma's tegenwoordig automatisch het tempo (bpm) kunnen detecteren, is het enkel een kwestie van het nieuwe nummer op het juiste moment (gelijk met het andere) te starten, en dan snel op het gehoor bij te regelen.
Om gewoon wat muziek te luisteren met koptelefoon of op zacht volume doe ik dit ook regelmatig, en dat kan ook nog best leuk zijn als het niet 100% perfect moet zijn.
Progressive \o/

quote:
Adion schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:11:
Als het budget vrij belangrijk is dan voldoet de hercules controller net zo goed. Het enige nadeel is dat als je de hercules zonder ingebouwde geluidskaart neemt, dat je het met je huidige soundcard/onboard geluid moet doen. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar de reactietijd tussen wanneer je drukt/een slider beweegt en wanneer je het effectief hoort kan dan wel iets hoger zijn. Eenvoudige oplossing daarvoor kunnen de ASIO4All drivers zijn, die zowat elke geluidskaart low-latency asio ondersteuning kunnen geven.

Als je enkel koptelefoon en oordopjes hebt heeft het waarschijnlijk niet erg veel nut om constant tussen de 2 te liggen wisselen.
Je kan met gewoon 1 output met je koptelefoon dan net zo goed leuke mixjes maken met wat oefenen.
Vermits zowat alle dj programma's tegenwoordig automatisch het tempo (bpm) kunnen detecteren, is het enkel een kwestie van het nieuwe nummer op het juiste moment (gelijk met het andere) te starten, en dan snel op het gehoor bij te regelen.
Om gewoon wat muziek te luisteren met koptelefoon of op zacht volume doe ik dit ook regelmatig, en dat kan ook nog best leuk zijn als het niet 100% perfect moet zijn.
Dit doe ik nu ook en het gaat opzich niet slecht, maar met je muis en toetsen bord is het moeilijk meerdere dingen tegelijk te doen. Vandaar dat ik dus een mixer wil. :)

Ik heb een X-fi Xtreme music, deze ondersteunt als het goed is asio dus van "lag" zou ik dan niet zoveel last moeten hebben. Maar ik heb hier en daar gelezen dat de hercules een beetje goedkoop aanvoelt en dat de faders redelijk snel ruis kunnen gaan veroorzaken.

200 euro is best veel geld en ik heb het er best wel voor over. Maar als het niet geschikt is voor mijn doeleinde dan koop ik em liever niet. :)
Reg. datum: 23 oktober 2005

quote:
jonas_dg schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:38:
Sorry, maar de drivers voor dit ding zijn echt slecht, echt ronduit beschamend, al een paar keer is het voorgevallen dat mijn systeem KEIHARD crasht, blauw scherm en een harde schijf die hierdoor eventjes uitviel, nog vaker valt het voor dat de BCD gewoon hangt, en het is het apparaat zelf dat hangt, niet de dj-software (djDecks, B-DJ (dat overigens zelf kuren vertoont)). Meestal is het na een paar keer aan/uit -zetten over maar leuk is anders. En dan spreek ik nog niet over het feit dat je dit apparaat gewoonweg niet kan gebruiken met Traktor op een "normale" manier. Respect voor diegene die er tijd voor vrij maken om dit wel mogelijk te maken trouwens. Sorry, Behringer, maar jullie software/driver support is echt 0,0 waard... Ik hoop dat er snel een nieuwe driver komt die op zijn minst de BCD niet zo hard meer doet crashen.
Ik gebruik het apparaat icm VDJ 4.1 en ik heb ook wel eens blauwe schermen en spontane reboots.. Dit ligt denk ik toch echt aan de soms wat brakke drivers van Behringer. Ik hoop maar snel dat er nieuwe uitkomen, want nu is iets met VDJ opnemen onmogelijk, omdat als ik het paneel maar één keer aanraak mijn computer spontaan reboot.

Weet iemand trouwens al hoe ik de knoppen-eigenschappen van de advanced modus kan veranderen?

Reg. datum: 19 januari 2001

quote:
Krizzie schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:27:
Maar ik heb hier en daar gelezen dat de hercules een beetje goedkoop aanvoelt en dat de faders redelijk snel ruis kunnen gaan veroorzaken.
Dat lijkt me in ieder geval totale onzin. Vermits de faders niet analoog zijn (het geluid gaat er niet rechtstreeks door) zullen ze ook geen ruis veroorzaken.
De faders van de behringer voelen inderdaad wel wat beter aan, en vooral de drukknopjes reageren toch wel iets beter.
Ook als je met effecten wil kunnen prutsen is de behringer iets beter vanwege het grotere aantal knopjes.
Progressive \o/

* Gaat er nog eens goed over nadenken en zichzelf dan misschien een leuk sinterklaas cadeautje geven. :P
(=\+.+/=)
Reg. datum: 01 maart 2005

heb de bcd 2000 vanavond net besteld, ff feedback gebeld

als het goed is komt ie vrijdag binnen... :)

het lijkt me nog steeds de beste digitale dj oplossing voor het geld :)

mja, we shall see...

A8V deluxe | AMD 3500+ @ 2,6 ghz | 2x 512 crucial DDR / 2x 256 Vdata DDR | GF xFx 6800 Ultra | [X-FI] fatal1ty | WD raptor 74gb | WD80Gb + 160Gb opslag + 280 seagate|

quote:
Krizzie schreef op woensdag 22 november 2006 @ 22:07:
* Gaat er nog eens goed over nadenken en zichzelf dan misschien een leuk sinterklaas cadeautje geven. :P
misschien helpt het je:

Ik heb ook zo erover zitten denken... muis en keyboard ging wel.. maar was het net niet... nu heb ik ongeveer 6 maanden ofzo de bcd (nooit spijt van gehad) en ga volgende week uitbreiden met 2 draaitafels, vinyl control en dergelijke!!!

ik vind het top!! en mijn liefde voor muziek word alleen nog maar sterker :D

Dj Kevin, Pioneer Djm800, 2x cdj800 =D

Wat kijk je nou?

Ik ga hem ook bestellen. Heb al zitten kutten met een hercules van een huisgenoot.

Maar wat ik me af vroeg is er ergens een uitgebreide guide te vinden hoe je moet mixen? Dus puur de tehniek uitgeleg hoe, wat en wanneer je iets moet doen? Een newbie guide eigelijk?

Digital DJ - Gratis en zonder account een plaatje hosten? Plaatjesdump.nl

Progressive \o/

quote:
EVILSalami schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 02:55:
Ik ga hem ook bestellen. Heb al zitten kutten met een hercules van een huisgenoot.

Maar wat ik me af vroeg is er ergens een uitgebreide guide te vinden hoe je moet mixen? Dus puur de tehniek uitgeleg hoe, wat en wanneer je iets moet doen? Een newbie guide eigelijk?
Ik ben zelf geen pro DJ ofzo, maar luister gewoon eens naar een aantal sets van andere DJ's die je leuk vind. Luister waar zij de overgangen maken en hoe en probeer dat een beetje na te doen. Op een gegeven moment gaat dat steeds beter en kun je wat effectjes/samples toevoegen om het allemaal een beter geheel te maken. :)

Ik heb zelf nog een vraagje over de bcd2000, alle audio spullen die ik thuis heb zijn uitgerust met standaard 3.5mm aansluitingen, nou kom ik die volgens mij niet op de bcd2000 tegen? Krijg je verloopstekkertjes erbij of moet je die nog los aanschaffen? :)
quote:
Krizzie schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 06:08:
[...]

alle audio spullen die ik thuis heb zijn uitgerust met standaard 3.5mm aansluitingen, nou kom ik die volgens mij niet op de bcd2000 tegen? Krijg je verloopstekkertjes erbij of moet je die nog los aanschaffen? :)
zitten er niet bij....

in de doos:

BCD2000
Handleidingen
Drivers + Bdj Software (niet gebruiken pak ze van internet)
USB kabel
Voeding Kabel

Dj Kevin, Pioneer Djm800, 2x cdj800 =D

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: