quote:
schoutenkevin85 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:54:
j-air laten we niet vergeten dat de hercules mk2 duurder is en meer audio ondersteuning heeft dan de bcd.... glasvezel onderandere.... ik geef toe dat de hercules eruit ziet als een lego doosje.. maar neemt niet weg dat ie net zo lekker werkt als de bcd (maar zoals adion zei: minder knopjes)
De mk2 heeft geen digitale in- of outputs meer. De eerste dj console had wel digitale in/outputs, en ook midi in/out connectors, maar ik vermoed dat deze bij de mk2 zijn weggelaten omdat de meeste gebruikers deze functies toch niet nodig hadden.
Daar staat wel tegenover dat de mk2 2 ingangen en 2 uitgangen heeft, daar waar de mk1 slechts 1 ingang en 3 uitgangen had.
Ten opzichte van de bcd is voornamelijk het geluidskaart-gedeelte van de mk2 iets vollediger. Je kan namelijk wel beide ingangen tussen line en phono schakelen (om bijvoorbeeld 2 cd-spelers te gebruiken) en er zijn ook 2 line uitgangen voorzien (indien je eventueel toch een externe mixer er ook nog bij wil gebruiken, of 'm enkel als soundcard wil gebruiken)
Qua software zou ik zelf uiteraard djDecks aanraden

Voor zover ik weet zijn in ieder geval de mogelijkheden met de bcd in djDecks het grootst (loops maken/verschuiven, effecten bedienen, ...)