Behringer BCD-2000 DJ Control
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 198
Reg. datum: 05 april 2006
done...quote:m_theloosen2 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:38:
[...]
schoutenkevin85 kun je even contact met me opnemen in msn: m_theloosen Apenstaart hot mail dot com
Ik wil even iets met je uitwisselen als dat kan. Ik zie geen email in je profiel. Alvast bedankt.
Dj Kevin, Pioneer Djm800, 2x cdj800 =D
quote:Roppenzo schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:21:
[...]
[offtopic]WTF zeeuw! good old times back again.. das lang geleden... eghegheghehegehgehge[offtopic]
maakt in principe niet zoveel uit waar je de folder zet trouwens
als de tsk en de batch maar in C:\-whatever-\MIDI-Rules-Protoype_20060826\rules\BCD2000-Traktor3 - Cycokrauts Extended Flavor A\
staat
Muhuh Ja! Ik heb je Bietje rukken track nog steeds
Overigens maakte het bij mij wel uit, had em eerst in program files staan, toen deed ie het niet, kon ie niks vinden in de map: C:\Programmi\MIDI-Rules-Protoype_20060826\rules\BCD2000-Traktor3 - Cycokrauts Extended Flavor A\
Dus ff de map programmi aangemaakt, "MIDI-Rules-Protoype_20060826\rules\BCD2000-Traktor3 - Cycokrauts Extended Flavor A\" erin gezet en toen deed hij het wel, vandaar....
Read the badge, Bitch!
quote:Zeeuw schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:05:
[...]
Muhuh Ja! Ik heb je Bietje rukken track nog steeds
offtopic:
helemaal vergeten hoe die track ging.. up m eens een keer ofzo
helemaal vergeten hoe die track ging.. up m eens een keer ofzo
Heeft trouwens iemand hints voor een goede bitcrusher- directx plugin?
voorbeeld:

(Klik voor filmpje)
Roppenzo wijzigde dit bericht 03-11-2006 21:05 (7%)
Reg. datum: 03 november 2006
Ja, heb ik gedaan...quote:Roppenzo schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:46:
[...]
je hebt het batch bestand ook op gestart en de ports geconfigureerd in het de dos box?
Reg. datum: 20 oktober 2004
Ik denk dat jij C:\Programmi\MIDI-Rules-Protoype_20060826\midi-rules.bat opstart. Die doet het niet.
JE moet daarentegen naar :
C:\Programmi\MIDI-Rules-Protoype_20060826\rules\BCD2000-Traktor3 - Cycokrauts Extended Flavor A
En in die map: Start BCD2000-Traktor3 - Cycokrauts Extended Flavor A.bat
Opstarten. Dat lijkt namelijk precies op dat andere bestand.
Dit was waarom hij bij mij niet alle lampjes voor 3 seconde aan waren en hij niet synchroniseerde. Ik was er ook een tijdje mee zoet.
C:\Programmi\MIDI-Rules-Protoype_20060826\rules\BCD2000-Traktor3 - Cycokrauts Extended Flavor A
Dit was waarom hij bij mij niet alle lampjes voor 3 seconde aan waren en hij niet synchroniseerde. Ik was er ook een tijdje mee zoet.
Ik ben zeer geinteresseerd in de BCD maar euhm ik denk dat ik misschien problemen ga hebben met de system requirements, wat zijn de system requirements?
Ik kan mixen met Traktor zonder problemen.
Maar met Virtual DJ moet ik eerst wachten, indien ik onmiddelijk 2 liedjes open) totdat het programma de hele mp3 heeft geanalyseert.. Anders speelt het sneller af dan dat het analyseert, bij traktor is dit vreemdgenoeg niet zo.
Pctjen:
P3 800 mhz
256 sdram
een standaard geluidskaart van c-media (CMI8738)
USB 1.1 ...
Ik kan mixen met Traktor zonder problemen.
Maar met Virtual DJ moet ik eerst wachten, indien ik onmiddelijk 2 liedjes open) totdat het programma de hele mp3 heeft geanalyseert.. Anders speelt het sneller af dan dat het analyseert, bij traktor is dit vreemdgenoeg niet zo.
Pctjen:
P3 800 mhz
256 sdram
een standaard geluidskaart van c-media (CMI8738)
USB 1.1 ...
Dit is mijn signature
quote:Svenitos schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 00:49:
Ik ben zeer geinteresseerd in de BCD maar euhm ik denk dat ik misschien problemen ga hebben met de system requirements, wat zijn de system requirements?
System Requirements:
Windows XP
1 free USB Port (USB 1.1)
800 MHz or higher CPU
Minimum 192 MB RAM
Minimum 30 MB Free Hard Disk Space
Screen resolution of at least 800 x 600 pixels although 1024 x 768 is recommended.
DirectX 8.1 or higher is required in all cases.
niet aan te raden op eeen 800 mhz hoor want dan krijg je latency nooit laag en stabiel. Ik heb de BCD geprobeerd op een 1000 mhz en dat was nog niet eens lekker te doen.
Minimum specs zeggen vrij weinig van dan draait dat ding ook minimum, Upgrade je pc maar eerst voordat je dit apparaat kost
Minimum specs zeggen vrij weinig van dan draait dat ding ook minimum, Upgrade je pc maar eerst voordat je dit apparaat kost
Reg. datum: 04 november 2006
Reg. datum: 04 november 2006
Ik heb hem dan ook eindelijk gekocht. Gewoon puur om thuis te mixen zodat ik wat beter wordt met de drive-in. 
Reg. datum: 28 maart 2004
Eeeh, ik weet het even niet meer. Ik heb zelf ook de BCD2000 en ik kom aardig op weg met VDJ 4.1.
Maarrrrrr, ik heb gedeeltelijk hetzelfde probleem als J-air al eerder beschreef. Audio stopt na enkele minuten mixen. Ik kan dan een keer van output verwisselen (ASIO > BCD2000 > ASIO) en dan doet alles het weer prima. Voor zolang het duurt dan. Na weer een aantal minuten doet hetzelfde probleem zich weer voor.
Ik heb dit probleem echter alleen met mijn laptop (Acer Aspire 1692WLMi + Windows XP Pro SP2) terwijl mijn gewone bak daar nog niet misschien last van heeft.
Iemand (misschien J-air zelf) die mij kan vertellen waar het probleem ligt?
Zou je even kunnen posten waar ik die manual (online?) kan vinden, waar ik moet kijken in mijn eigen manual of welke tips erin staan?
Maarrrrrr, ik heb gedeeltelijk hetzelfde probleem als J-air al eerder beschreef. Audio stopt na enkele minuten mixen. Ik kan dan een keer van output verwisselen (ASIO > BCD2000 > ASIO) en dan doet alles het weer prima. Voor zolang het duurt dan. Na weer een aantal minuten doet hetzelfde probleem zich weer voor.
Ik heb dit probleem echter alleen met mijn laptop (Acer Aspire 1692WLMi + Windows XP Pro SP2) terwijl mijn gewone bak daar nog niet misschien last van heeft.
Iemand (misschien J-air zelf) die mij kan vertellen waar het probleem ligt?
Ik neem aan dat ik dezelfde handleiding(en) heb als jij, maar ik kan nergens iets vinden over tips voor mensen met problemen met laptop (ik dus).quote:J-air schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:30:
BTW: In de user MANUAL staan ook tips voor mensen met problemen met laptops, als mensen dr behoefte aan hebben wil ik wel ff posten wat dr staat[/i]
In a mad world, only the mad are sane.
Dat is inderdaad wel een optie, ja. Maar dat lost mijn huidige probleem toch niet op? Ik wil graag ook op m'n laptop met VDJ draaien, net als op m'n desktop. Is een beetje absurd als ik op m'n desktop pc met VDJ draai en op m'n laptop met Traktor. Daarnaast is het gekkenwerk om al m'n BPM info opnieuw te verzamelen. Nee, bedankt. Liever allebei VDJ.quote:m_theloosen2 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 23:04:
Neem dan ook Traktor 3.mail mij voor info etc. als je begrijpt wat ik bedoel. mn mail staat hierboven in eerdere mails.
quote:
BTW: In de user MANUAL staan ook tips voor mensen met problemen met laptops, als mensen dr behoefte aan hebben wil ik wel ff posten wat dr staat![]()
bij mij staat in de users manual voor great britain een paar hints voor meensen met een notebook.
wacht ik zie nu iets boeiend (gvd dit gaat lang duren ik ben net uitgeweerst
er staat een tip voor notebook maar ook voor deskstop heb ik net uitgevonden denk ik
1. In the device Manager (right click on My computer > manage > device mager, click option "batteries" > disable Microsoft ACPI-Compliant Conrtol Method Battery
2. In the USB Controller, do the following for each single USB root HUB: richt click > properties > power Management> disable the option "allow the computer to turn off this device to save power
3. Restart Windows XP. Now the system performance of your computer shoud be more stable.
Ik dacht ook al heb ik een desktop laat ik toch maar even kijken in nmijn apparatenbeheer. Ik kwam geen batterij tegen zoals bij tip 1, maar wel usb-hoofdhub's >ik rechtermuis eigenschappen en daar zag ik de info dat er 500 mA kan worden geleverd maar ook dat de BCD er 100 mA van wegsnoept, als je dan kijkt naar het kopje energiebeheer zie je dat er staat "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" >>> ik dacht als ik dat ontvink, het miscchien de oplsossing is voor dit gezeik
J-air wijzigde dit bericht 05-11-2006 18:48 (4%)
Thx voor de tip! Ik snap er geen ruk van. Hij wil echt niet werken met Traktor. V-Dj gaat perfect! Maar ik wil Traktor. Balen! Misschien ga ik het hele stappen plan maar eens opnieuw doen....quote:m_theloosen2 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 23:01:
Ik denk dat jij C:\Programmi\MIDI-Rules-Protoype_20060826\midi-rules.bat opstart. Die doet het niet.
mmidas wijzigde dit bericht 05-11-2006 11:43 (62%)
Wat ik doe op de BCD2000 met Traktor 3 te laten werken:
1. Zet je Behringer BCD2000 aan. Stel je apparaat op BDJ in bij de standaard config (is eenmalig)
2. Start Traktor 3
3. Ga naar de preferences traktor 3. Zet bij midi interfaces het kruisje naast Midijoke NT1
4. Daarna Midisetup (tab lager in het menu) en laad het bestand in wat in de rules map zit. Dit is denk ik gewoon een snelkoppelingen bestand en is 1 malig.
5. Start daarna het volgende. Bij mij is dat dus:
C:\BeringerBC2000Traktor\MIDI-Rules-Protoype_20060826\rules\BCD2000-Traktor3 - Cycokrauts Extended Flavor A\Start BCD2000-Traktor3 - Cycokrauts Extended Flavor A.bat Let op het goede bat bestand in de goede map. (in de rules map)
6. Kies met de nr toetsen die ervoor staan de eerste keer je BCD2000 als 2e de NTyoke1 (bij mij is dat cijfer 3). De 3e stap neem je weer de BCD2000 en als laatste, de 4e stap neem je de 0 van niks.
btw ik heb Traktor nu ook met Icecast 2.31 server werkend. Zodat wat je op dat moment mixt ook gelijk kunt streamen naar anderen.
Natuurlijk ook bij Preferences bij het tabblad audio setup -> soundcard de BCD2000 instellen. Ik heb een latency van 14.5 ms ingesteld. Weet niet precies wat het doet.
Waar ik dus niet uitkom is dat je bij Traktor samen met de BCD niet afzonderlijk geluid kunt instellen voor je koptelefoon en je speakers. Als ik bijv de crossfader helemaal op links heb wil ik door mijn koptelefoon het geluid rechts kunnen horen. Dit gaat dus niet. Ik krijg het niet voor elkaar met de draai knop PFL mix. Daarom is het nog niet optimaal en super om zo te moeten mixen. Als iemand dit voor elkaar krijgt dan hoor ik het graag.
1. Zet je Behringer BCD2000 aan. Stel je apparaat op BDJ in bij de standaard config (is eenmalig)
2. Start Traktor 3
3. Ga naar de preferences traktor 3. Zet bij midi interfaces het kruisje naast Midijoke NT1
4. Daarna Midisetup (tab lager in het menu) en laad het bestand in wat in de rules map zit. Dit is denk ik gewoon een snelkoppelingen bestand en is 1 malig.
5. Start daarna het volgende. Bij mij is dat dus:
C:\BeringerBC2000Traktor\MIDI-Rules-Protoype_20060826\rules\BCD2000-Traktor3 - Cycokrauts Extended Flavor A\Start BCD2000-Traktor3 - Cycokrauts Extended Flavor A.bat Let op het goede bat bestand in de goede map. (in de rules map)
6. Kies met de nr toetsen die ervoor staan de eerste keer je BCD2000 als 2e de NTyoke1 (bij mij is dat cijfer 3). De 3e stap neem je weer de BCD2000 en als laatste, de 4e stap neem je de 0 van niks.
btw ik heb Traktor nu ook met Icecast 2.31 server werkend. Zodat wat je op dat moment mixt ook gelijk kunt streamen naar anderen.
Natuurlijk ook bij Preferences bij het tabblad audio setup -> soundcard de BCD2000 instellen. Ik heb een latency van 14.5 ms ingesteld. Weet niet precies wat het doet.
Waar ik dus niet uitkom is dat je bij Traktor samen met de BCD niet afzonderlijk geluid kunt instellen voor je koptelefoon en je speakers. Als ik bijv de crossfader helemaal op links heb wil ik door mijn koptelefoon het geluid rechts kunnen horen. Dit gaat dus niet. Ik krijg het niet voor elkaar met de draai knop PFL mix. Daarom is het nog niet optimaal en super om zo te moeten mixen. Als iemand dit voor elkaar krijgt dan hoor ik het graag.
m_theloosen2 wijzigde dit bericht 05-11-2006 22:43 (22%)
Ik heb de GB manual ook even bekeken en inderdaad, die tips staan beschreven. Jammer genoeg heb ik ook al eerder geprobeerd (via info op andere fora) om de boel goed werkend te krijgen dmv het uitschakelen van de (acht edit1: vijf) USB-hoofdhubs. Ik had ook al geprobeerd om mijn CD/DVD writer uit te schakelen (is vaak ook USB in laptops, zo niet altijd) en ik heb uiteraard m'n WiFi, LAN, FireWire en CardBus uitgeschakeld.quote:J-air schreef op zondag 05 november 2006 @ 03:06:
[...]
bij mij staat in de users manual voor great britain een paar hints voor meensen met een notebook.
wacht ik zie nu iets boeiend (gvd dit gaat lang duren ik ben net uitgeweerst)
er staat een tip voor notebook maar ook voor deskstop heb ik net uitgevonden denk ik
1. In the device Manager (right click on My computer > manage > device mager, click option "batteries" > disable Microsoft ACPI-Compliant Conrtol Method Battery
2. In the USB Controller, do the following for each single USB root HUB: richt click > properties > power Management> disable the option "allow the computer to turn off this device to save power
3. Restart Windows XP. Now the system performance of your computer shoud be more stable.
Ik dacht ook al heb ik een desktop laat ik toch maar even kijken in nmijn apparatenbeheer. Ik kwam geen batterij tegen zoals bij tip 1, maar wel usb-hoofdhub's >ik rechtermuis eigenschappen en daar zag ik de info dat er 500 mA kan worden geleverd maar ook dat de BCD er 100 mA van wegsnoept, als je dan kijkt naar het kopje energiebeheer zie je dat er staat "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" >>> ik dacht als ik dat ontvink, het miscchien de oplsossing is voor dit gezeik.. Ik kan het niet zeker zeggen en zal het morgen testen
Ik ga zometeen/morgen nog proberen om die Microsoft ACPI-Compliant Conrtol Method Battery uit te schakelen.
edit2: Ik heb vandaag de Microsoft ACPI-Compliant Conrtol Method Battery uitgeschakeld en met succes. Althans, dat lijkt me. Ik heb net een setje van ruim 90 minuten gedraaid, alles erop en eraan (effecten, samples, etc), opgenomen en alles draait nu nog prima.
wat heb ik nu gedaan:
1. USB-Hoofdhubs > "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" UITvinken
2. Microsoft ACPI-Compliant Conrtol Method Battery uitschakelen
3. WiFi uitgeschakeld (+ LAN, CardBus en FireWire, maar dat lijkt geen problemen te veroorzaken)
Dus mijn probleem lijkt opgelost. Bedankt voor de feedback en hulp.
MalPhunktion wijzigde dit bericht 06-11-2006 15:55 (13%)
quote:m_theloosen2 schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:31:
Wat ik doe op de BCD2000 met Traktor 3 te laten werken:
2. Start Traktor 3
...
inks heb wil ik door mijn koptelefoon het geluid rechts kunnen horen. Dit gaat dus niet. Ik krijg het niet voor elkaar met de draai knop PFL mix. Daarom is het nog niet optimaal en super om zo te moeten mixen. Als iemand dit voor elkaar krijgt dan hoor ik het graag.
THANK YOU, THANK YOU!!! voor je heldere uitleg!!! Weet je wat het was. Die "0" kiezen op het laatst. Ik deed als laatste ENTER. Nu werkt ie!! Ik ga hem ff testen....
Tot later!
Bob
quote:MalPhunktion schreef op maandag 06 november 2006 @ 00:18:
[...]
wat heb ik nu gedaan:
1. USB-Hoofdhubs > "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" UITvinken
2. Microsoft ACPI-Compliant Conrtol Method Battery uitschakelen
3. WiFi uitgeschakeld (+ LAN, CardBus en FireWire, maar dat lijkt geen problemen te veroorzaken)
Dus mijn probleem lijkt opgelost. Bedankt voor de feedback en hulp.
wat het voor mijn laptop altijd doet is:
modem + dvd-rom uit, en de batterij (acpi ding) en dan werkt het als een tierelier... gewoon nog wlan en lan
Ja, ik heb zelf ook nog wat gesleuteld aan m'n laptop en ik hoef inderdaad niet alles uit te schakelen. Toch schakel ik zoveel mogelijk uit ivm stabiliteit van m'n systeem. En m'n dvd-speler laat ik gewoon ingeschakeld, voor het geval dat ik audio van CD nodig heb (samples, tracks, etc). Maar ik denk dat het probleem vooral zat in die ACPI-Compliant Conrtol Method Battery dinges.quote:schoutenkevin85 schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:09:
[...]
wat het voor mijn laptop altijd doet is:
modem + dvd-rom uit, en de batterij (acpi ding) en dan werkt het als een tierelier... gewoon nog wlan en lan
nja.. blijkbaar dus ook nog per laptop net iets anders aangezien bij mij hij het echt niet wil doen als ik die dingen niet uitzet... nog steeds in mijn mening te maken met slechte drivers maargoed... zal wel aan mij liggen... 
Jammer dat ze via de webshops allemaal rond de 179 zijn exc porto.. Het ziet er wel uit als geweldig speelgoed.
Eddie!!!
quote:xonide schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:43:
Jammer dat ze via de webshops allemaal rond de 179 zijn exc porto.. Het ziet er wel uit als geweldig speelgoed.
speelgoed
Meneeer heeft er duidelijk weinig verstand van,
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last