Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Digitale fotoalbum ontwikkelen

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 december 2006

quote:
gratis_vodka schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:08:
[...]

even een vraag, ik heb de templates eens bekeken; wat die panorama's betreft, is het makkelijk een 'spread' te maken? Want volgens mij zijn de templates per enkele pagina en niet per spread, klopt dat?
Je moet inderdaad dan je foto op 2 losse pagina's plaatsen. Ik heb dus in fotosoep 2 jpeg bestanden gemaakt met link en rechts van de panorama en die op beide pagina's geplaatst

Nikon D80, Nikon MB-D80, Tamron SP 28-75mm f/2.8 XR Di LD AS, Nikkor 70-300mm VR 4.5-5.6, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, Nikon SB-800, B+W UV MRC, 2x Sandisk Extreme III 2GB, Gorilla SLR Zoom, Bilora 1122, Crumpler Match Maker M, Crumpler Pretty Boy L

If you love it - shoot it

ok, en je foto dus gewoon in 2'en geknipt?

Canon - Eizo - Elinchrom - www.evertdoorn.nl & www.evertdoorn.nl/blog

quote:
gratis_vodka schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:44:
ok, en je foto dus gewoon in 2'en geknipt?
Ja dat klopt. In fotosoep gewoon eerst links uitgelijnd en vervolgens rechts.

Ik heb gekozen voor een softcover en het is dan helaas niet mogelijk om je pagina's strak naast elkaar op te leggen. Dus je panorama zal wel naar binnen lopen in je boek. Ik heb er geen problemen mee maar mocht dat zo zijn zou je voor een andere moeten kiezen. Misschien met hardcover wel of met een ringband maar dan zit die er tussen

Nikon D80, Nikon MB-D80, Tamron SP 28-75mm f/2.8 XR Di LD AS, Nikkor 70-300mm VR 4.5-5.6, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, Nikon SB-800, B+W UV MRC, 2x Sandisk Extreme III 2GB, Gorilla SLR Zoom, Bilora 1122, Crumpler Match Maker M, Crumpler Pretty Boy L

Reg. datum: 24 februari 2004

Ik heb een probleem met albumprinter. Ik heb namelijk met de software een compleet boek gemaakt en wilde de volgende avond deze nog wel controleren. Maar nu kan de software niet meer opstarten door de fout: invalid pointer in apc.exe. Ik heb gegoogeld maar anderen heb dit probleem ook, maar nergens staat een oplossing. De helpdesk van albumprinter geeft niet thuis.

Wie weet iets zodat ik dit kan oplossen. Anders moet ik het opnieuw maken in myphotofun (leek nog beste software alleen minder lettertypen)

Als ik het opnieuw moet maken in myphotofun heb ik nog 1 vraag. Op de site van fun staat kunstleer bij luxe album. Dit bij colormailer ook(zelfde organisatie) maar in de software van fun staat dit niet, alleen bij exclusive album. Wat is nu waar?

Klaas

Reg. datum: 14 februari 2000

Ik heb na veel lezen (over kwaliteit van de digitale albums) een album laten maken bij pixbooks, 30x30cm/ 80blz/¤102,- incl verzendkosten. Zij leveren deze in een (kunst)leren omslag waarin een ringband zit. Aan de ene kant is een ingebonden boek misschien mooier maar een ringband is bij het bladeren we erg praktisch en omdat de omslag eromheen zit is de ringband aan de buitenzijde niet zichtbaar.
Over de kwaliteit ben ik behoorlijk tevreden. Ze drukken op hoogglanzend papier waardoor de foto's redelijk in de buurt komen van "echte"foto's. In de sofware zit een mogelijkheid om aantal DPI's en jpg compressie in te stellen. Ik heb het aantal DPI's op 300 gezet (standaard 200) en JPG kwaliteit op 100%, upload wordt wel wat groter maar dat maakte mij niet uit. Ik vind de foto's mooier dan bijvoorbeeld fotobuch.de en albumprinter.
Een klein nadeel is dat de bladzijden iets golven of dat door hun printproces komt of door vochtigheid weet ik niet. Is niet hinderlijk bij bekijken maar als het boek op tafel ligt zie je het langs de zijkant.
Al met al ben ik behoorlijk tevreden.

Reg. datum: 18 april 2004

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik zelf ook aan het kijken naar een plek om mijn fotoalbum af te laten drukken. Maar wat me op valt is dat alle plekken die ik tot nu toe gezien heb, de foto's op de pagina's printen. Alle foto's zitten dus in het album verwerkt.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een toko die de foto's op de bladen drukt, zoals een in traditioneel fotoalbum waar de foto's op de bladen zijn gedrukt.
Weet iemand een plek waar ze dat doen?

quote:
klaasopurk schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 08:50:
Ik heb een probleem met albumprinter. Ik heb namelijk met de software een compleet boek gemaakt en wilde de volgende avond deze nog wel controleren. Maar nu kan de software niet meer opstarten door de fout: invalid pointer in apc.exe. Ik heb gegoogeld maar anderen heb dit probleem ook, maar nergens staat een oplossing. De helpdesk van albumprinter geeft niet thuis.

Wie weet iets zodat ik dit kan oplossen. Anders moet ik het opnieuw maken in myphotofun (leek nog beste software alleen minder lettertypen)

Als ik het opnieuw moet maken in myphotofun heb ik nog 1 vraag. Op de site van fun staat kunstleer bij luxe album. Dit bij colormailer ook(zelfde organisatie) maar in de software van fun staat dit niet, alleen bij exclusive album. Wat is nu waar?
De software van albumprinter is niet alleen slecht maar ook de helpdesk en de kwaliteit.

Tijdje geleden had ik er een album besteld keer 2. na 1 1/2 week tijd 1 boek ontvangen. Erg vreemd had er toch 2 besteld.

Ik een mail naar ze kreeg na 2 weken reactie. Hij zit nog in productie proces. Geloof je ghet zelf. Ik heb zelf ervaring met drukken en dat drukken ze in 1 keer. Dus nog aantal dagen gewacht toen weer een mail. 2 weken later pas reactie. Ja het is een fout van ons en vreemd dat die niet gedrukt is binnen 5 dagen kunt u hem ontvangen.

5 weken na het ontvangen van het eerste boek eindelijk het 2de. Ik leg hem weg want ja iedereen heeft inmiddels de eerste gezien op 1 vriend na. Dus pak het album na 2 dagen na ontvangst en tot mijn grote verbazing en na een oplettende vriend. Blijkt de kwaliteit echt zo slecht. Er zat in dit 2de album gewoon geen kleur meer en geen diepte. Eerste boek ging nog qua kwaliteit maar de 2de was echt slecht.

Ik weer een boze mail naar ze voor mijn vakantie van 2 weken. Na mijn vakantie geen reactie. Ik nog keer boze mail en daarna in 2 weken tijd nog 2. In totaal dus 4 boze mails want telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Maand na mijn laatste mail eindelijk antwoord. U mag het album terug sturen en u krijgt uw geld terug(dit was ook de enigste optie die ik ze gaf want een nieuwe boek hoef ik niet meer, heb er toch al 1). Twee dagen na die mail krijg ik weer een mail van z ja sorry dat we het 2de album niet hebben kunnen drukken(vreemd want dat stond niet in mijn klacht, alleen dat kwaliteit slecht was) dus daarom krijgt u uw geld terug. En op dat geld mag ik 6 weken wachten volgens de eerste mail.

Conclusie: Albumprinter: slecht service en kwaliteit(de besteling is begin juli geplaatst en nog steeds geen geld of klaar met dit bedrijf)

Inmiddels heb ik mijn zomervakantie ook verwerkt als album en bij photobuch xxl besteld. En nog geen week later een perfect en mooi gedrukt album ontvangen.

\/ The original St. Nicholas

quote:
Jigs schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:26:
Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik zelf ook aan het kijken naar een plek om mijn fotoalbum af te laten drukken. Maar wat me op valt is dat alle plekken die ik tot nu toe gezien heb, de foto's op de pagina's printen. Alle foto's zitten dus in het album verwerkt.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een toko die de foto's op de bladen drukt, zoals een in traditioneel fotoalbum waar de foto's op de bladen zijn gedrukt.
Weet iemand een plek waar ze dat doen?
Thuis?

Hoe stel je dit voor? Dat ze eerst apart foto's gaan afdrukken en dan op karton plakken? Of bedoel je pagina's van echt fotopapier (=/= drukwerk)? Die bestaan nl wel maar zijn duurder dan de gangbare goedkope consumentenafdrukken.

Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
Camera (oa) Canon Eos d60 | 28-105 USM | 17-40 L | Canon PwrPro1 | 8 gb aan CF

Reg. datum: 18 april 2004

quote:
Lennart schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:30:
[...]

Thuis?

Hoe stel je dit voor? Dat ze eerst apart foto's gaan afdrukken en dan op karton plakken? Of bedoel je pagina's van echt fotopapier (=/= drukwerk)? Die bestaan nl wel maar zijn duurder dan de gangbare goedkope consumentenafdrukken.
ik bedoel dat de foto op de pagina van het album geplakt wordt en er niet ingebakken zit.

Dat is gewoon ouderwetsch plakken :)

Of je moet een blik Polen opentrekken die het voor je doen, of het zelf doen. AFAIK bestaan daar geen aparte bedrijven voor.

Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu

WW
Reg. datum: 05 mei 2003

quote:
Lennart schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:13:

Of je moet een blik Polen opentrekken die het voor je doen, of het zelf doen. AFAIK bestaan daar geen aparte bedrijven voor.
:). - inderdaad- gewoon zelf doen joh, dat is sowieso het leukste. Je kan de foto's en het boek bestellen en zelf gewoon ouderwets gaan knippen en plakken (als je nog weet hoe dat moet).. maar ik denk niet dat er een fotoservice is die dat voor je doet. Je zou natuurlijk even bij de lokale bejaardenclub kunnen navragen, die vinden het misschien leuk?

Reg. datum: 08 maart 2002

Eigenlijk zijn deze topics niet zo effectief als ze zouden zijn met gedetaillerde info in de OP. Gewoon af en toe de openingspost even bijwerken.

Nu moet je eerst het hele topic doorlezen. Nu lan dat nog wel met 3 pagina's maar wacht even als je er 20 hebt.

Die fotobuch xxl, is daar geen Engelstalige versie van. Ik snap echt niets van dat duits? Grappig dat er een vooroordeel bestaat dat Nederlanders een hekel aan Duitsers hebben (even overdreven) maar wel de Duitse taal beheersen als de Nederlandse.

Saai leven? Zware dag op kantoor? Follow the Dunetune Challenge!

Earth, the final frontier

quote:
dread schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:31:
Eigenlijk zijn deze topics niet zo effectief als ze zouden zijn met gedetaillerde info in de OP. Gewoon af en toe de openingspost even bijwerken.
Die vraag is al eerder voorbijgekomen: een bijgewerkte OP zou inderdaad heel veel bijdragen aan dit topic, inclusief (subjectieve) waarde oordelen over een bepaalde leverancier...
quote:
Die fotobuch xxl, is daar geen Engelstalige versie van. Ik snap echt niets van dat duits? Grappig dat er een vooroordeel bestaat dat Nederlanders een hekel aan Duitsers hebben (even overdreven) maar wel de Duitse taal beheersen als de Nederlandse.
Misschien ff door een vertaler heenhalen ;) Maarre, getallen (maten en prijzen) zijn toch ook wel voor een niet-Duits lezende lezer te begrijpen :?

http://www.team-mediaportal.com/

quote:
dread schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:31:

Nu moet je eerst het hele topic doorlezen. Nu lan dat nog wel met 3 pagina's maar wacht even als je er 20 hebt.

Op mijn site heb ik een overzicht gemaakt >> http://www.aangeenbrug.org/site/node/64 Nu nog 'hardcoded', maar ik wil het wat dynamischer maken. Maar eerst de site wat meer oppoetsen (banner enzo).

Mijn website!

Reg. datum: 01 juli 2002

Ik ben al een tijdje op zoek naar een website waar ik hardcover fotoalbum met 20 pagina's kan laten afdrukken. Op de meeste websites is het minimum aantal pagina's bij een hardcover album 36, maar dat zijn er te veel voor mijn doel.

Weet iemand misschien waar ik dit kan laten doen?

quote:
Lennart schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:13:

En wel dus: http://www.oudeschoenendoos.nl/Product1.html

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

quote:
Huh? Nou ja zeg :/ Een waarlijk wtf-moment ...
quote:
Oliviertje schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:48:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een website waar ik hardcover fotoalbum met 20 pagina's kan laten afdrukken. Op de meeste websites is het minimum aantal pagina's bij een hardcover album 36, maar dat zijn er te veel voor mijn doel.

http://phototools.nl/ Daar hebben ze één product met ringband vanaf 20 pagina's, maat 20x15. Anders kun je een grotere nemen met navulling. Daar kun je er een aantal uithalen. Ik vermoed dat het om een portfolio oid gaat? Dan is het niet zo erg om één keertje wat meer te betalen en wat pagina's weg te gooien.

Ik zie dat ze bij phototools nu ook fotoboek pro hebben, met een speciale omslag en ander printprocede :*) Toch maar eens proberen binnenkort. Ik zie de laatste tijd steeds meer luxe albums verschijnen, iets wat ik een prettige ontwikkeling vind (aan de andere kant, de markt voor digitale albums is nog heel jong en volop in beweging).

Lennart wijzigde dit bericht 30-09-2007 21:22 (7%)

Mijn website!

voorheen: MvdKelen

quote:
Oliviertje schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:48:

Bij AlbumDigital oftewel Hofmann kun je een album van 29x21cm laten maken van 18, 22, 26 of 30 pagina's Hardcover.

Ik heb er zelf ong een week geleden een trouwalbum naar toe gestuurd. Ik verwacht het deze week.
Kijk even een paar pagina's terug naar de post van fooker. Die heeft hier een paar foto's van het album geplaatst.

www.VanderKelen.nl --> Camera: EOS 50D | grip BG-E2N | 430EX flitser | tamron 17-50 f/2.8 | Canon 70-200 L f/4 | canon 50mm f/1.8

Ik heb in het voorjaar een fotoalbum bij de Hema gemaakt en ik was te spreken over de kwaliteit. Was gelijk aan de slag gegaan om nog een te maken van een andere vakantie. Toen ik de software opstartte moest ik verplicht een update downloaden - dus gedaan. Na de installatie kon ik een groot deel van mijn foto's niet meer zien (in de zin van; de bestandsnaam staat er wel, maar de foto is niet als mini afbeelding te zien linksonder). Toen geen zin er in gehad om er verder mee te gaan dus maar een tijd laten liggen. Wil nu ook van mijn laatste vakantie een album maken en heb van meerdere aanbieders de software gedownload. Echter allemaal vond ik ze minder prettig werken of boden ze niet precies wat ik wilde. Toen op hoop van zegen alsnog de software van de Hema gedownload en jawel; alle foto's die ik vanaf het begin van dit jaar gemaakt heb op mijn reizen herkent hij niet... Ook de foto's van het eerst gemaakte album kan hij spontaan niet meer herkennen. Foto's die ik langer geleden gemaakt heb zijn geen probleem.

Nu mijn vraag: waardoor kan dit? De foto's zijn in Raw gemaakt met een Nikon D50 en bewerkt met CS2 en later CS3. Werk met Windows XP.

Ik hoor het graag!

Camera: Nikon D50, Sigma 10-20, Nikon 18-70 3.5-4.5, Nikon 50 1.8, Tamron 70-300 4-5.6, Tamron 90 mm 2.8, PC: Pentium 4 3ghz, 1024 mb intern, 320 gig harddisk, 500 gb extern, Ati Radeon 9550 256 mb.

De wereld is een plaatje.

quote:
Damfransje schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:20:
alle foto's die ik vanaf het begin van dit jaar gemaakt heb op mijn reizen herkent hij niet... Ook de foto's van het eerst gemaakte album kan hij spontaan niet meer herkennen. Foto's die ik langer geleden gemaakt heb zijn geen probleem.

Nu mijn vraag: waardoor kan dit? De foto's zijn in Raw gemaakt met een Nikon D50 en bewerkt met CS2 en later CS3.
Hoe sla je de foto's op? Een oorzaak kan zijn dat de foto's niet de colorspace sRGB hebben, maar AdobeRGB of ProPhotoRGB. Check de settings van je camera en/of CS2/CS3.
quote:
FireMotion schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:58:
[...]

Hoe sla je de foto's op? Een oorzaak kan zijn dat de foto's niet de colorspace sRGB hebben, maar AdobeRGB of ProPhotoRGB. Check de settings van je camera en/of CS2/CS3.
Dit kan het denk ik niet zijn omdat hij de foto's van mijn eerste album nu opeens ook niet meer kan herkennen, terwijl er met die foto's niets meer is gebeurd...

Camera: Nikon D50, Sigma 10-20, Nikon 18-70 3.5-4.5, Nikon 50 1.8, Tamron 70-300 4-5.6, Tamron 90 mm 2.8, PC: Pentium 4 3ghz, 1024 mb intern, 320 gig harddisk, 500 gb extern, Ati Radeon 9550 256 mb.

De wereld is een plaatje.

quote:
Damfransje schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:01:
[...]
Dit kan het denk ik niet zijn omdat hij de foto's van mijn eerste album nu opeens ook niet meer kan herkennen, terwijl er met die foto's niets meer is gebeurd...
Lijkt mij dat de update van Hema ervoor gezorgd kan hebben dat alleen sRGB foto's worden ondersteund (en dus ook eventueel oude foto's of fotoalbums niet meer kan weergeven). Of weet je zeker dat je de foto's wel allemaal met sRGB colorspace hebt opgeslagen? Iets anders zou ik op dit moment niet kunnen verzinnen.

FireMotion wijzigde dit bericht 26-10-2007 15:36 (6%)

Reg. datum: 06 februari 2002

Zojuist mijn fotoboek ontvangen dat ik heb laten drukken bij:
www.theemotioncompany.com.

Werkelijk fantastisch.

Zij hebben 40x30 boeken en gebruiken dan 240gr. papier
Het boek krijgt zo meer volume. Ook voor hun 30x30 boeken gebruiken ze 240g. papier.

Moet wel zeggen dat ik de pagina's in Photoshop heb opgemaakt en dan als hoogste kwaliteit jpeg in hun software heb geschoven. Zo zorg ik dat alle pagina's/foto's op 300dpi zitten.

Zeker voor mensen die 40x30 boeken zouden willen kan ik ze aanbevelen.
Ze zitten in belgie, het versturen duurde wat langer dan vanuit nederland, maar niet erg.
Boek wordt met factuur verzonden, dus betaling geschiedt acheraf.

voorheen: MvdKelen

quote:
Falconx2000 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:12:
Zojuist mijn fotoboek ontvangen dat ik heb laten drukken bij:
www.theemotioncompany.com.

Werkelijk fantastisch.

Zij hebben 40x30 boeken en gebruiken dan 240gr. papier
Het boek krijgt zo meer volume. Ook voor hun 30x30 boeken gebruiken ze 240g. papier.

Moet wel zeggen dat ik de pagina's in Photoshop heb opgemaakt en dan als hoogste kwaliteit jpeg in hun software heb geschoven. Zo zorg ik dat alle pagina's/foto's op 300dpi zitten.

Zeker voor mensen die 40x30 boeken zouden willen kan ik ze aanbevelen.
Ze zitten in belgie, het versturen duurde wat langer dan vanuit nederland, maar niet erg.
Boek wordt met factuur verzonden, dus betaling geschiedt acheraf.
Hoe is de binding in het midden van een opengeslagen pagina??
Kun je niet eens een foto van het album laten zien (opengeslagen)??

www.VanderKelen.nl --> Camera: EOS 50D | grip BG-E2N | 430EX flitser | tamron 17-50 f/2.8 | Canon 70-200 L f/4 | canon 50mm f/1.8

quote:
FireMotion schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:23:
[...]

Lijkt mij dat de update van Hema ervoor gezorgd kan hebben dat alleen sRGB foto's worden ondersteund (en dus ook eventueel oude foto's of fotoalbums niet meer kan weergeven). Of weet je zeker dat je de foto's wel allemaal met sRGB colorspace hebt opgeslagen? Iets anders zou ik op dit moment niet kunnen verzinnen.
Nou, heb het nagekeken maar dat kan het dus niet zijn. Alle foto's staan in sRGB en zet ik ze om naar aRGB laat ie ze nog steeds niet zien....Ik word er echt gek van |:(

Het ziet er dus naar uit dat ik de Hema albums op mijn buik kan schrijven...Welk programma van welke aanbieder raden jullie aan voor mij als ik een fotoalbum wil maken met Nederlandse of Engelse software (dus niet Duits) waarbij ik van mijn eigen foto's achtergronden kan maken en het album voor ongeveer 40 pagina's niet belachelijk duur wordt (meer dan 60 euro)?

Ik hoor het graag en alvast bedankt _/-\o_

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: