Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel VI

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
live your life
Reg. datum: 19 juni 2002

quote:
japie101 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:16:
ik heb een vraagje met betrekking tot audio op een xbox...
ik heb dus een xbox met xbmc, en die gaat met een kabel met 3 connectoren naar een scart blokje die in de scart connector van mijn TV zit.. gewoon een standaard kabeltje zeg maar..

wat ik wil: 5.1 geluid, (of goed stereo geluid) uit die xbox, maar zonder naar een versterker te gaan...
ik was van plan z'on kabel te kopen op ebay met een optische uitgang... maar kan dat bijvoorbeeld direct naar een speakersetje die dat ondersteunt? ik meen dat creative en logitech speakersetjes hebben die direct optische ingangen hebben..

ik heb namelijk geen versterker met optische ingangen

iemand die hier evaring mee heeft, let me know!

Jazeker kan dat. Zelf heb ik een Logitech Z680 5.1 Speakerset (met 5.1, DTS enz) en deze heb ik via een HDTV kabel met optische uitgang aangesloten op de speakerset. Kabel is geloof ik iets van 20 euro. Dan heb je dus een kabel bundel met 3 tulp stekkers voor SCART, 3 tulp stekkers voor HDTV en een optische aansluiting.

Werkt perfect!

Geen commentaar

ik heb een kabel met een scartaansluiting (direct zonder tulp) en optische aansluiting. Als je geen HD hebt en via scart aan wilt sluiten lijkt me dat beter. Speakerset heb ik de Creative GD580. Mocht je echt goede kwaliteit geluid willen dan zou ik voor een andere set gaan. De Logitech geeft mooier geluid.
Reg. datum: 21 januari 2000

quote:
Stefmeister schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:26:
Na veel gestoei is het me eindelijk gelukt om met xbmx naar vista share (RTM Home Premium) te verbinden. Ik heb dit uiteindelijk met het al eerder genoemde programma ccx_gui voor elkaar gekregen.

Op de normale samba manier zal voorlopig nog niet werken aangezien er conflicten zijn tussen de huidige samba versie en vista zelf.

Ik ben ook nog de volgende oplossing tegen gekomen op internet:
- Under "Security Options", make the following Changes:
Network access: Let Everyone permissions apply to anonymous users - Change to Enable
Network access: Shares that can be accessed anonymously - I put in my computer name here
Network access: LAN Manager authentication level - Change to LM & NTLM, send NTLMv2 if negotiated

Ik kon deze echter zelf niet testen omdat "local security policies" er gewoon weg niet is in Vista Home Premium (wat heel raar is)

Ik gebruik ook tijdelijk ccxstream via een batchfile in de startup folder (ccxStream -S "Video op PC=F:\Downloads\Movie temp" -S "Virtueel=H:") n combinatie met cmdow.exe.

Op deze manier start de boel op na elke boot zonder dat je een cmd scherm ziet.
Dit alles omdat ik het niet als service geinstalleerd krijg.

Reg. datum: 23 juni 2002

quote:
Agent-X schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:13:
[...]

Ik gebruik ook tijdelijk ccxstream via een batchfile in de startup folder (ccxStream -S "Video op PC=F:\Downloads\Movie temp" -S "Virtueel=H:") n combinatie met cmdow.exe.

Op deze manier start de boel op na elke boot zonder dat je een cmd scherm ziet.
Dit alles omdat ik het niet als service geinstalleerd krijg.
Op zich een aardige oplossing, maar nu moet je nog wel inloggen. Waarom zet je het via gpedit.msc niet als start-up script neer, dan wordt het al gestart met het starten van windows.

Reg. datum: 21 januari 2000

quote:
Phoolie schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:39:
[...]
Op zich een aardige oplossing, maar nu moet je nog wel inloggen. Waarom zet je het via gpedit.msc niet als start-up script neer, dan wordt het al gestart met het starten van windows.

Ik heb hier nooit mee gewerkt.

Ik heb het net als startup bij Windows Settings-> scripts toegevoegd met die parameters en het werkt prima ja.
Hoe kan het dat het proces nu niet in de process list staat en wat is dan eigenljik het verschil met deze manier en het als service te installeren?

Bedankt voor de tip :)

Reg. datum: 06 juli 2004

quote:
jacobras schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:27:
Misschien handig voor op de TopicStart:

:? Hoe zorg ik ervoor dat XBMC er net zo uitziet als het Xbox 360 menu?
Hiervoor heb je MC360 nodig. MC360 is een skin voor Xbox Media Center die ervoor zorgt dat het net lijkt alsof je in het menu van de Xbox 360 bent. MC360 kun je ook Nederlands maken: Dutch Includes.xml

Zo ziet Xbox Media Center eruit met de MC360 skin:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zelf gemaakt :*) (Behalve de screenshots dan)
Heb jij soms een tip hoe je de xbox gemakkelijk kunt uitzetten zonder die omslachtige handelingen in menus bij de mc360 skin?

Reg. datum: 11 juni 2001

Kan je niet op de rechterstick drukken en dan shutdown doen? Kan in de standaard skin wel.
Reg. datum: 18 juli 2000

quote:
Stefmeister schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:26:
Na veel gestoei is het me eindelijk gelukt om met xbmx naar vista share (RTM Home Premium) te verbinden. Ik heb dit uiteindelijk met het al eerder genoemde programma ccx_gui voor elkaar gekregen.

Op de normale samba manier zal voorlopig nog niet werken aangezien er conflicten zijn tussen de huidige samba versie en vista zelf.

Ik ben ook nog de volgende oplossing tegen gekomen op internet:
- Under "Security Options", make the following Changes:
Network access: Let Everyone permissions apply to anonymous users - Change to Enable
Network access: Shares that can be accessed anonymously - I put in my computer name here
Network access: LAN Manager authentication level - Change to LM & NTLM, send NTLMv2 if negotiated

Ik kon deze echter zelf niet testen omdat "local security policies" er gewoon weg niet is in Vista Home Premium (wat heel raar is)
Je bent met die security opties wel gevaarlijk bezig als je de opties niet kent. Het gaat denk ik om de laatste optie trouwens.
En in de anoniem benaderbare shares zet je natuurlijk niet je computernaam maar de betreffende share naam. Hoe komen ze erop :|

Als je de mmc.exe opstart kan je als het goed is de snap-in 'local computer policy' toevoegen. Dat is 'm.

live your life
Reg. datum: 19 juni 2002

Inmiddels zijn mijn FTP problemen vanuit XBMC verholpen door de nieuwste versie 2.0.1. te installeren.

Zit nog met een vraag: in een oudere versie van XBMC zag ik bij het benaderen van een DVD film op de hardeschijf alleen de IFO file. (wel zo overzichtelijk)

Wanneer ik bij de nieuwere versies diezelfde DVD benader zie ik ALLE files inclusief VOB files enz.
Weet iemand of dit ergens aan te passen is zodat ik alleen de IFO file zie. Is voor mijn zoontje wel zo overzichtelijk.

Alvast dank, mede namens hem ;)

Geen commentaar

quote:
Heb jij soms een tip hoe je de xbox gemakkelijk kunt uitzetten zonder die omslachtige handelingen in menus bij de mc360 skin?
Je kan, net zoals bij de normale skin, gewoon op de rechterstick drukken en dan op A voor afsluiten drukken.

Reg. datum: 07 november 2006

Hallo

Ik kom op dit topic via de mediaspelers forum omdat daar grotendeels verwezen werd naar de Xbox mediacenter. en ik had de volgende vraag.

Ik kijk tv serie's die op het Net als Avi file gepost wordt, omdat ik niet vanaf mijn PC wil kijken en geen zin heb om telkens avi files te converteren naar DVD formaat, ben ik op zoek naar en console die je gewoon op de televisie aan kan sluiten ( dmv een scart kabel ) en gelijk kan kijken. Hoe werkt dit met de Xbox ? kan je gewoon via je PC, files transferen via USB op de harde schijf van je Xbox ( of via wireless ) en dat je dan je Xbox gebruikt als speler ?. Ik hoef niet streamless via de Xbox van PC naar serie's te kijken. Ik wil echt gewoon de avi files op de Xbox schijf plaatsen en daar vanaf kijken.de rest is leuke bijzaak, maar het gaat mij er om dat gemak de mens dient :+ . Mijn gevoel zegt dat van wat ik hier allemaal gelezen heb, dit kan, groot voordeel is dat de Xbox alles pakt wat betreft formaten en niet loopt te zeuren om codecs. Is er iemand die ook zijn Xbox voor dit gebruikt ? en wat zijn zijn ervaringen ?

Alvast bedankt _/-\o_

Straydog-50

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

Ik denk dat je 99% procent van je vragen al in de startpost terug kunt vinden. ;)

En ja, iedereen in dit topic gebruikt de Xbox als mediacenter, anders kwam je hier niet. :) Mijn ervaringen zonder zeer positief, ik zou (tot HighDef standaard wordt) geen ander mediacenter overwegen.

Dookie Fundamentalist

quote:
straydog-50 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:14:
Hallo

Ik kom op dit topic via de mediaspelers forum omdat daar grotendeels verwezen werd naar de Xbox mediacenter. en ik had de volgende vraag.

Ik kijk tv serie's die op het Net als Avi file gepost wordt, omdat ik niet vanaf mijn PC wil kijken en geen zin heb om telkens avi files te converteren naar DVD formaat, ben ik op zoek naar en console die je gewoon op de televisie aan kan sluiten ( dmv een scart kabel ) en gelijk kan kijken. Hoe werkt dit met de Xbox ? kan je gewoon via je PC, files transferen via USB op de harde schijf van je Xbox ( of via wireless ) en dat je dan je Xbox gebruikt als speler ?. Ik hoef niet streamless via de Xbox van PC naar serie's te kijken. Ik wil echt gewoon de avi files op de Xbox schijf plaatsen en daar vanaf kijken.de rest is leuke bijzaak, maar het gaat mij er om dat gemak de mens dient :+ . Mijn gevoel zegt dat van wat ik hier allemaal gelezen heb, dit kan, groot voordeel is dat de Xbox alles pakt wat betreft formaten en niet loopt te zeuren om codecs. Is er iemand die ook zijn Xbox voor dit gebruikt ? en wat zijn zijn ervaringen ?

Alvast bedankt _/-\o_

Straydog-50
Je kunt ze van een externe harde schijf, computer of usb stick openen. Als je een grotere harde schijf in je Xbox zet kun je ze ook naar je HD toe kopiëren en afspelen, via het internet zoekt XBMC er een afbeelding bij en zo krijg je een mooie overzichtelijke lijst van de films/ series die op je Xbox staan. Verder is het ook nog mogelijk om filmpjes direct vanaf het internet af te spelen.

EDIT:

Films kun je gewoon naar je Xbox verplaatsen via FTP of via de netwerkservice van XBMC zelf. Maar je kunt ze dus ook streamen, wat je schijfruimte scheelt op je Xbox :)

Bigfoot87 wijzigde dit bericht 17-11-2006 17:36 (5%)

Reg. datum: 16 februari 2006

Hoi,

ik heb eigenlijk een beperking in mijn harde schijf ruimte en zoek nu naar wat meer GB. Nou hoorde ik dat je je Xbox kan modden en daarin een grotere harde schijf kan stoppen. Kan je dan vanaf de Xbox op je tv films kijken of vanaf je Xbox op je pc kijken en signaal doorsturen naar de TV? Beiden zouden heel erg leuk zijn maar vooral de eerste word ik enthousiast van. En je hebt dan ook XBMC nodig. Is dit nu een ander OS op je Xbox zetten of is het wat anders? En als er wat fout gaat kun je dan alles ongedaan maken?