Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel VI

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
quote:
hbokh schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:15:
[...]

Dat is snel!! Ik was NET met de vorige versie bezig... Dank.
Nu nog even uitzoeken WAAR ik het voor XBMC exact moet neerzetten... :?
Aha, daar waar ook de CD-rips zouden komen te staan. HINT: misschien ook even een README in het archief zetten?

Maar tjonge jonge, dat cachen van een radio-stream gaat wel heel traag... Wordt er soms eerst een uur uitzending binnengehaald? Ben benieuwd of dat ergens te tweaken valt in XBMC.

PS De Skyradio-stream heeft een typo in de URL: er mist een h.

Je hebt helemaal gelijk wat die Readme betreft.
Ik zet zelf de mappen in E/Music en stel deze map daarna in als standaard zodat als ik op "Muziek"
klik; ik direct bij de mappen MP3 en Radio uitkom.

Dat het streamen zo traag gaat verhelp je door naar Instellingen - Systeem - Buffer te gaan en daarna de "Onbekende types buffer - Internet" op 256 kb te zetten.

Skyradio is nu gerepareerd, bedankt voor de tip :)

NederVlaming
Reg. datum: 28 november 2000

quote:
bakman schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:22:
[...]

Ik wist dat door de cookies kwam, want ik kreeg alleen copyright meldingen terug van omroep.nl ;)

Via de emulator zit je met het probleem dat ie die cookielibrary niet kent, ik weet niet hoe het zit ingebakken in xbmc, want ik kan hem daar niet terugvinden. Dus testen op m'n pc lukt me niet en heen en weer lopen word ik gek van - om alleen even een regular expression te testen.
Hmm, das vreemd. Ik de laatst python op mijn pc geinstalleerd en deze bevat wel cookielib in de folder lib. Bij jou niet dus? Misschien die handmatig downloaden en daaraan toevoegen dan? Je kan anders misschien gewoon de library in dezelfde folder als je script zetten? Weet niet of dat werkt, maar verwacht het wel.

Harrie wijzigde dit bericht 23-10-2006 23:16 (8%)

Reg. datum: 17 december 1999

quote:
Bigfoot87 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:12:
[...]

Je hebt helemaal gelijk wat die Readme betreft.
Ik zet zelf de mappen in E/Music en stel deze map daarna in als standaard zodat als ik op "Muziek"
klik; ik direct bij de mappen MP3 en Radio uitkom.

Dat het streamen zo traag gaat verhelp je door naar Instellingen - Systeem - Buffer te gaan en daarna de "Onbekende types buffer - Internet" op 256 kb te zetten.

Skyradio is nu gerepareerd, bedankt voor de tip :)

Hoi Bigfoot!

Top ideetje die streams van je.. Ik heb zelf nog de radiostreams van 3VOOR12 ingesteld. Misschien kan je ze nog toevoegen... Dan blijft alles bij elkaar.

Alvast bedankt!

Gr Jasper

like in Pinda ^_^

Ik wil de tweakers niet zoiets moois onthouden als dit

Is echt het maximale uit je omgebouwde xbox halen met XBMC.

Hiermee scaled ie alles up naar 720p via component en dat is echt een aanzienlijke verbetering van je beeld tov scart. Hiervoor heb je wel een omgebouwde xbox nodig waarmee je ipv PAL, NTSC uit kan zenden.
Ook optisch geluid is uiteraard ideaal.

PnD wijzigde dit bericht 24-10-2006 10:56 (42%)

Reg. datum: 18 juli 2000

quote:
PnD schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:18:

Is echt het maximale uit je omgebouwde xbox halen met XBMC

ipv je advertentie alleen te pluggen zou je ook kunnen vertellen wat het precies is, hoe het werkt en misschien een foto van het beeld (verschil) oid.
misschien interessant om een lijstje met beschrijvingen te maken van de verschillende manieren om je tv te koppellen.
Ik gebruik een s-video met optisch 'kabel'. op ebay voor e12 gekocht. optisch nog niet geprobeerd.
het beeld is goed maar op een scart verdeler is het signaal te gevoelig. Zonder verdeler prima.

arnob wijzigde dit bericht 24-10-2006 10:27 (26%)

Arwen / Kayne

quote:
PnD schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:18:
Zoiets als dat heet hier op GoT gewoon spam. :/

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

quote:
hbokh schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:03:
Hulde voor wat betreft de recente ontwikkelingen mbt. "Uitzending Gemist v0.2"! _/-\o_
Ik zal het vandaag of morgen weer eens gaan uitproberen.

Wel nog een verzoekje voor de maker van de "Radiostations": mag aub. Kink FM hierin opgenomen worden. Ik weet dat ze een audio-stream hebben. Check maar op http://www.kinkfm.com/luisteronline.php
Bij voorbaat dank!

Ik luister altijd Kink Aardschok. Tenminste, dat deed ik. Helaas wordt er erg vaak hetzelfde gedraaid :| Kan niet echt een andere goede zender/stream vinden met het 'zwaardere' werk.

Binnenkort maar weer eens Uitzendinggemist installere _/-\o_
Reg. datum: 13 juli 2006

edit

4815162342 wijzigde dit bericht 24-10-2006 15:51 (97%)

like in Pinda ^_^

edit nav bovenstaande edit

PnD wijzigde dit bericht 24-10-2006 16:20 (87%)

Zo, heb de radio streams weer geupdate.

Kink Aardschok zit er nu ook bij evenals de 3VOOR12 streams van Deviant.
Hier heb ik alleen weer het zelfde probleem met de thumbnails als ik met de radiomap zelf had.
Dus alle streams van 3VOOR12 hebben de zelfde thumb, maar in dit geval is dat niet zo heel erg.
Hoewel het natuurlijk wel jammer is voor Deviant die de thumbs gemaakt heeft.

Een aantal thumbs zijn net iets kleiner dat de rest, daar ga ik binnekort ook iets aan doen want daardoor ziet het er een beetje rommelig uit.

De radio stations zijn nog steeds hier te downloaden.

Deviant bedankt voor de 3VOOR12 streams, en Witlof voor de Kink Aardschok tip!
Suggesties zijn altijd welkom :)

@Bigfoot: Bedankt voor het opnemen van de streams! Ik snap echter niet wat je bedoelt. Ik had de icoontjes van hiervan. Deze lijken wel op elkaar, maar zijn zeker niet dezelfde...

Of bedoel je iets anders?

quote:
deviant schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:05:
@Bigfoot: Bedankt voor het opnemen van de streams! Ik snap echter niet wat je bedoelt. Ik had de icoontjes van hiervan. Deze lijken wel op elkaar, maar zijn zeker niet dezelfde...

Of bedoel je iets anders?

Ik bedoel inderdaad iets anders :)
De 3voor12 streams heb ik bij elkaar in 1 map geplaatst, de map 3VOOR12.
En voor die map heb ik een thumb gemaakt. Maar het probleem is nu dat de thumb van de map automatisch wordt overgenomen door de streams. Dus alle 3VOOR12 streams hebben nu de zelfde thumb als de map 3VOOR12.

Ik hoop dat je er nog een beetje uikomt, want het is wel verwarrend inderdaad :P

F*ed up beyond all recognition
Reg. datum: 31 oktober 2000

Vraagje:

Ik krijg morgen een nieuwe HD voor mijn Xbox en zag bij de opties van Evolution X (van de schweino Evox rescue CD) de optie formateren, is dit programma aan te bevelen of is er iets beters voorhanden voor het formateren van mijn nieuwe HD?

Dat doet me er aan denken: hoe kan ik zien of mijn huidige HD gelockt is? ik begreep namelijk dat een gelockte HD alleen nog maar in de XBOX bruikbaar is?
Mijn oude HD wil ik graag in een PC stoppen.

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Reg. datum: 21 juni 2002

quote:
FUBAR schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:15:
Vraagje:

Ik krijg morgen een nieuwe HD voor mijn Xbox en zag bij de opties van Evolution X (van de schweino Evox rescue CD) de optie formateren, is dit programma aan te bevelen of is er iets beters voorhanden voor het formateren van mijn nieuwe HD?

Dat doet me er aan denken: hoe kan ik zien of mijn huidige HD gelockt is? ik begreep namelijk dat een gelockte HD alleen nog maar in de XBOX bruikbaar is?
Gebruik de slayerdisk :)

NederVlaming

quote:
FUBAR schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:15:
Vraagje:

Als je de oude schijf in een pc wilt gebruiken, moet je deze volgens mij eerst met je xbox unlocken.
Dus VOOR je hem er uit haalt. Zou beetje jammer zijn als je daar pas achter komt als je nieuwe schijf al in je xbox zit. Zoals hierboven gezegd kan je voor het locken en unlocken van de schijf de slayer disc gebruiken.

@Bigfoot: Ik snap.

Reg. datum: 13 oktober 2004

Kan je trouwens talpa niet streamen (ik weet niet of het nog kan tegenwoordig maar kon vroeger) dmv van XBMC?

bestaat daar een script voor? Zou wel handig zijn er zijn nog meer handige leuke internetzenders

quote:
J-air schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:23:
Kan je trouwens talpa niet streamen (ik weet niet of het nog kan tegenwoordig maar kon vroeger) dmv van XBMC?

bestaat daar een script voor? Zou wel handig zijn er zijn nog meer handige leuke internetzenders

Er zijn bij mijn weten 2 Nederlands zenders die via het internet uitzenden:

Talpa met een zeer lage kwaliteit en TMF met een waanzinnig hoge kwaliteit.
Ik ga even zoeken voor naar de streams. (wordt vervolgd)

EDIT

De TMF stream krijg ik niet werkend in XBMC, die van Talpa, Journaal 24 en TV Gelderland wel.
Ze zijn hier te downloaden, inclusief thumbnail. Suggesties zijn welkom!

Bigfoot87 wijzigde dit bericht 26-10-2006 20:11 (18%)

Reg. datum: 11 juni 2001

Heb eindelijk de nieuwe xbmc draaien na een tijd gemarteld te hebben om de nieuwe schijf erin te zetten.

Ben benieuwd naar het nieuwe uitzendinggemist script. Zal van het weekend er eens naar kijken. :)
Ja Ja...

quote:
Harrie schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:37:

Dat cookie gebruik was inderdaad tricky, duurde even voor ik zag dat het daar aan lag. Momenteel test ik steeds direct op de xbox en niet met de emulator. Hoewel ik soms ook code maak zonder xbox gui en die dan rechtstreeks in python kan runnen in windows. Die emulator moet ik nog een keer installeren, want steeds uploaden voor een snelle test is niet zo handig. Maar heb je problemen om het in de emulator aan de gang te krijgen dan?

Laatste keer dat ik Python & PIL installeerde had ik issues (v2.4) nu met 2.5 werkt het idd.

Dus ik krijg weer wat leven in mijn script, hij parsed de programmas nu, misschien dat ik het geheel zometeen weer aan de praat krijg.

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

NederVlaming

quote:
bakman schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:26:
[...]

Laatste keer dat ik Python & PIL installeerde had ik issues (v2.4) nu met 2.5 werkt het idd.

Dus ik krijg weer wat leven in mijn script, hij parsed de programmas nu, misschien dat ik het geheel zometeen weer aan de praat krijg.

Goed bezig! Ik kwam net de site www.tvopjepc.nl tegen, doordat ik zag dat je daar ook al eens een script voor gemaakt heb. Werkt dat nog? Ik zag dat die site een nog groter aanbod heeft dan uitzendinggemist (er zitten nl. ook commerciele zenders bij), dus misschien dat ik daar ook eens naar ga kijken. Vaak vind ik de commerciele zenders interessanter.

edit: hmm, ik zie dat ze op die site steeds doorverwijzen naar de site van de zenders zelf, dus dat is wellicht lastiger te scripten...

Harrie wijzigde dit bericht 27-10-2006 11:13 (8%)

Reg. datum: 28 september 2006

Ik heb even een redelijk standaard vraagje volgens mij. Heb even teruggekeken in de vorige XBMC topics, maar kon zo snel niets vinden.

Ik wil graag m'n XBMC met een andere controller bedienen dan de standaard xbox met draad. Mijn xbox staat in een metalen Ikea kastje met deurtjes. Het liefst heb ik deze deurtjes dicht en wil ik alsnog de xbox kunnen bedienen. Zijn er controllers te koop die gebruik maken van iets anders dan infrarood? Alle hulp is welkom! En wat raden jullie aan? Een draadloze controller of een DVD-kit (dus een echte afstandsbediening).

Reg. datum: 07 augustus 2006

Misschien kan iemand met verstand van zaken van onderstaande link een script maken.via deze site kun heel veel series zoals lost, prison break, seinfield, simpsons, southpark kijken. van bijna alle series staan alle seizoenen met alle afleveringen.

http://tvlinks.voodeedoo.org/

quote:
smeerbartje schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:05:
Ik heb even een redelijk standaard vraagje volgens mij. Heb even teruggekeken in de vorige XBMC topics, maar kon zo snel niets vinden.

Ik wil graag m'n XBMC met een andere controller bedienen dan de standaard xbox met draad. Mijn xbox staat in een metalen Ikea kastje met deurtjes. Het liefst heb ik deze deurtjes dicht en wil ik alsnog de xbox kunnen bedienen. Zijn er controllers te koop die gebruik maken van iets anders dan infrarood? Alle hulp is welkom! En wat raden jullie aan? Een draadloze controller of een DVD-kit (dus een echte afstandsbediening).
Ik gebruik zelf de Logitech Cordless Precision Controller.
Vind hem heel fijn, 100 meter bereik (dus ook bijvoorbeeld in de tuin) wat heel handig is in combinatie met een draadloze koptelefoon. Naar mijn mening is deze controller beter als de klassieke Xbox controller. De batterijen heb ik nog nooit hoeven te vervangen terwijl ik hem toch al wel zeker een half jaar heb. Je kunt hem kopen bij de Media Markt, de huidige prijs weet ik helaas niet.

Reg. datum: 28 september 2006

quote:
Bigfoot87 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:09:
[...]

Ik gebruik zelf de Logitech Cordless Precision Controller.
Vind hem heel fijn, 100 meter bereik (dus ook bijvoorbeeld in de tuin) wat heel handig is in combinatie met een draadloze koptelefoon. Naar mijn mening is deze controller beter als de klassieke Xbox controller. De batterijen heb ik nog nooit hoeven te vervangen terwijl ik hem toch al wel zeker een half jaar heb. Je kunt hem kopen bij de Media Markt, de huidige prijs weet ik helaas niet.
En weet je of deze gebruik maakt van Infrarood? M.a.w. kan ik met het (metalen) deurtje dicht gebruikmaken van de controller? En waar is deze via internet te koop? Ik zie namelijk verschillende types, zoals deze of deze. Wat is de goeie?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: