Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel VI

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 17 december 1999

Degenen die commentaar leveren kunnen m.i. die tijd beter besteden aan het updaten van de startpost.

VrGr Jasper

Reg. datum: 13 juli 2006

Laat ik ook een mijn bijdrage aan dit forum leveren, daarom alle strm filetjes die ik heb verzemeld en die ik nog niet voorbij heb zien komen

HIER downloaden:

Hierin zit:
Filmpjes RTL Travel (vooral Australie)
Online tv-stations
Radio (vooral australische station en studio Brussel)

Dell is een lief meisje
Reg. datum: 27 februari 2003

Geweldig Harry dat het 'Uitzending Gemist' scriptje het weer doet. Het valt me op dat niet alle programma's het doen; maar zoals je zei werk je daar nog aan.
Wat me trouwens wel erg opvalt is dat de kwaliteit van de streams minder zijn dan bij de vorige versie van het script. Weet je zeker dat het script de hoge bandbreedte streams pakt? (mijn verbinding is snel hoor!), nu lijkt het alsof hij de lage bandbreedte streams gebruikt.

Verder gewoon een diepe buiging voor je! (en nu stopt Pat! met slijmen).

Hoop dat je wat met de feedback kunt...

Pat! Dell 4550 en gelukkig...

Reg. datum: 17 december 1999

@Pat1: Klopt. Volgende mijn is de kwaliteit van BB-streams gedowngrade. Ligt dus niet aan het script ...

NederVlaming
Reg. datum: 28 november 2000

quote:
Pat! schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:38:
Geweldig Harry dat het 'Uitzending Gemist' scriptje het weer doet. Het valt me op dat niet alle programma's het doen; maar zoals je zei werk je daar nog aan.
Wat me trouwens wel erg opvalt is dat de kwaliteit van de streams minder zijn dan bij de vorige versie van het script. Weet je zeker dat het script de hoge bandbreedte streams pakt? (mijn verbinding is snel hoor!), nu lijkt het alsof hij de lage bandbreedte streams gebruikt.

Verder gewoon een diepe buiging voor je! (en nu stopt Pat! met slijmen).

Hoop dat je wat met de feedback kunt...

Ik heb ook gezien dat sommige streams niet werken. Echter staan er op de site van uitzending gemist soms ook streams in de lijst welke niet meer beschikbaar zijn. Als je die via je pc opvraagt blijft het ook zwart.

Wat betreft de kwaliteit van de streams: Ik heb op de uitzending gemist site nergens een optie gezien om de kwaliteit te kiezen, is die er nog steeds? Ik zal er eens naar kijken als ik thuis ben.

Ik heb overigens ook gelezen dat uitzending gemist binnenkort weer real media streams gaat ondersteunen voor mensen met een Mac, laten we hopen dat ze niet weer heel de site overhoop gooien.

Als laatste: Ik heb een versie gemaakt welke ook de data van de uitzendingen laat zien. Dit is handiger met selecteren. Ik heb de download url in mijn vorige post aangepast. Hij is ook gesubmit naar www.xbmcscripts.com dus hopelijk verschijnt hij binnenkort ook daar.

edit: Ik zag dat hij net al op xbmcscripts.com stond. Nu heb ik alleen wat veranderd in de begeleidende tekst op die site en is hij er weer af.... Schijnbaar moet ie nu opnieuw approved worden ofzo.

edit2: @pat!: Hey dat is interessant. Ik heb die nog nooit gezien, wss door mijn popup blocker dan? Ik neem aan dat de instellingen opgeslagen worden in cookies, geen idee of dit erg lastig te implementeren is. Ik zal er naar kijken als ik weer tijd heb, dus dat zal na het weekend worden.

Harrie wijzigde dit bericht 20-10-2006 11:25 (13%)

Dell is een lief meisje

quote:
Harrie schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:11:
[...]

Wat betreft de kwaliteit van de streams: Ik heb op de uitzending gemist site nergens een optie gezien om de kwaliteit te kiezen, is die er nog steeds?

Jazeker, wanneer je de PC gebruikt voor uitzendinggemist kan je in het popupvenster dat verschijnt bij 'instellingen' kiezen voor 'windows mediaplayer' en 'realplayer' en vervolgens dus de twee streamsnelheden van hoge en lage bandbreedte. (zie screendumpie)

http://www.xs4all.nl/~petsboem/uzgm.jpg

Pat! wijzigde dit bericht 20-10-2006 11:19 (9%)

Een klein beetje offtopic (maar toch ook weer niet) maar kan iemand mij mailen waar ik Microsoft Media Center Extender voor de Xbox kan vinden?

Bij voorbaat dank _/-\o_

Powered By Mozilla

Uit de winkel.

de leven is hard

quote:

Helaas, in Europa is ie niet te koop.
Toch leuk geprobeerd :P

Ja Ja...

@harrie, het issue met mijn uitzendinggemist script zat/zit dus in dat cookie gebruik (wat ik in jouw script zie staan), hoe test je dat icm de met emulator ? Of test je direct op je xbox ?

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

Hey hallo, ik had een vraagje over xbox media center. Ik gebruik het al tijden en sinds een tijdje is de xboxmediacenter.xml verwijdert. Nu weet ik dat het met de bookmarks enzo wel anders kan. (die zijn verplaatst, en dacht ik ook in xbmc aan te passen.)
Maar ik had echter een setting, namelijk <usepcdvddrive> die ik graag wou gebruiken. Daarmee is het voor xbmc gemakkelijker om mijn pc dvd drive te gebruiken. (mijn xbox dvd drive was al tijden kapot)

Weet iemand hoe ik dat nu nog moet instellen? Ik had al veel gegoogled, en voor dit probleem niet echt een oplossing gevonden.

NederVlaming

quote:
bakman schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 09:57:
@harrie, het issue met mijn uitzendinggemist script zat/zit dus in dat cookie gebruik (wat ik in jouw script zie staan), hoe test je dat icm de met emulator ? Of test je direct op je xbox ?
Dat cookie gebruik was inderdaad tricky, duurde even voor ik zag dat het daar aan lag. Momenteel test ik steeds direct op de xbox en niet met de emulator. Hoewel ik soms ook code maak zonder xbox gui en die dan rechtstreeks in python kan runnen in windows. Die emulator moet ik nog een keer installeren, want steeds uploaden voor een snelle test is niet zo handig. Maar heb je problemen om het in de emulator aan de gang te krijgen dan?

Reg. datum: 17 september 2000

Harrie, goeie zet met die datums! Alleen is het nu nog wel nodig om ook op weekdag te selecteren? Misschien is het handig om er alfabetisch schema aan toe te voegen. Aangezien nederland 1,2,3 net compleet zijn omgegooid zijn ook aardig wat programma's geshuffled. Verder niks op aan te merken.
Ik hoop dat je nog wel de high res streams voor elkaar kunt krijgen. Keep up the good work.

http://specs.tweak.to/6635

NederVlaming

Ik heb nog eens gekeken naar het breedband / smalband verhaal en ik moet jullie teleurstellen. Het is namelijk zo dat het script wel degelijk de breedbandversies van de streams opent. Je kan dit positief bekijken door te zeggen dat de beste geopend word, maar het betekent ook dat de kwaliteit niet beter zal worden, tenzij uitzending gemist iets veranderd.

Vergelijk deze 2 urls maar eens (de uitzending van nova van gisteravond):
http://cgi.omroep.nl/cgi-...ps/nova/bb.20061021-a.asf

http://cgi.omroep.nl/cgi-...ps/nova/sb.20061021-a.asf

De smalband versies zijn dus nog vele malen slechter...

Reg. datum: 21 juni 2002

Sinds ik boot in XBMC werkt de reset via de gamepad niet meer. Als ik boot in het dashboard werkt deze wel. Heeft iemand een idee hoe ik dit werkend krijg onder XMBC?

Reg. datum: 21 juni 2002

quote:
warcow schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:26:
Hey hallo, ik had een vraagje over xbox media center. Ik gebruik het al tijden en sinds een tijdje is de xboxmediacenter.xml verwijdert. Nu weet ik dat het met de bookmarks enzo wel anders kan. (die zijn verplaatst, en dacht ik ook in xbmc aan te passen.)
Maar ik had echter een setting, namelijk <usepcdvddrive> die ik graag wou gebruiken. Daarmee is het voor xbmc gemakkelijker om mijn pc dvd drive te gebruiken. (mijn xbox dvd drive was al tijden kapot)

Weet iemand hoe ik dat nu nog moet instellen? Ik had al veel gegoogled, en voor dit probleem niet echt een oplossing gevonden.
je bedoelt je shares? sources.xml onder userdata moet het dan zijn.

Arwen / Kayne

quote:
m3gA schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:23:
Sinds ik boot in XBMC werkt de reset via de gamepad niet meer. Als ik boot in het dashboard werkt deze wel. Heeft iemand een idee hoe ik dit werkend krijg onder XMBC?

Waarschijnlijk is je dashboard Evox (Evolution-X)? Deze ondersteunde 'software'-IGR.
Nu zal je het via je bios moeten regelen...

quote:
m3gA schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:24:
[...]

je bedoelt je shares? sources.xml onder userdata moet het dan zijn.

Nee, hij wil/heeft een gewone dvd-rom aan zijn xbox hangen en wil deze in xbmc gebruiken, maar daarvoor moet je dus een setting aanpassen.
Waar het sinds de nieuwe structuur zit, weet ik ook niet juist.
Gewoon even alle xml-files doorzoeken anders. :)

Fire69 wijzigde dit bericht 23-10-2006 12:49 (35%)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Dell is een lief meisje

quote:
Harrie schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 20:53:
Ik heb nog eens gekeken naar het breedband / smalband verhaal en ik moet jullie teleurstellen. Het is namelijk zo dat het script wel degelijk de breedbandversies van de streams opent. Je kan dit positief bekijken door te zeggen dat de beste geopend word, maar het betekent ook dat de kwaliteit niet beter zal worden, tenzij uitzending gemist iets veranderd.

Vergelijk deze 2 urls maar eens (de uitzending van nova van gisteravond):
http://cgi.omroep.nl/cgi-...ps/nova/bb.20061021-a.asf

http://cgi.omroep.nl/cgi-...ps/nova/sb.20061021-a.asf

De smalband versies zijn dus nog vele malen slechter...

Das jammer Harry! Vreemd ook dat ze de kwaliteit zo teruggedraaid hebben, terwijl juist nu de bandbreedte zo aan het groeien is :(

Zal i.i.g je scrippie met veel plezier gaan gebruiken. Laten we hopen dat ze de kwaliteit weer een beetje opschroeven.

Pat!

Unox: the worst OS...
Reg. datum: 18 februari 2002

Hulde voor wat betreft de recente ontwikkelingen mbt. "Uitzending Gemist v0.2"! _/-\o_
Ik zal het vandaag of morgen weer eens gaan uitproberen.

Wel nog een verzoekje voor de maker van de "Radiostations": mag aub. Kink FM hierin opgenomen worden. Ik weet dat ze een audio-stream hebben. Check maar op http://www.kinkfm.com/luisteronline.php
Bij voorbaat dank!

hbokh wijzigde dit bericht 23-10-2006 17:06 (2%)
Reden: Volledige URL naar stream

This is my sick nature...

quote:
hbokh schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:03:
Een verzoekje voor de maker van de "Radiostations": mag aub. Kink FM hierin opgenomen worden. Ik weet dat ze een audio-stream hebben. Check maar op http://www.kinkfm.com/luisteronline.php
Bij voorbaat dank!

Kink FM zit er vanaf nu bij :)

Ik heb de folder.jpg uit de radio map gehaald omdat deze de thumbs van de streams over-ruled.
Na het updaten moet je even de map "music" in Q/UserData/Thumbnails/ verwijderen om alle thumbnails op de juiste manier te zien.
Je kunt de radiostations HIER downloaden.

Veel luisterplezier ;)

Bigfoot87 wijzigde dit bericht 23-10-2006 17:29 (8%)
Reden: Downloadlocatie vergeten.

-Edit- oeps foutje.....

Bigfoot87 wijzigde dit bericht 23-10-2006 17:34 (95%)
Reden: Op Quote geklikt ipv Edit

Ik bedoel inderdaad de setting voor het instellen dat ik een pc dvd drive gebruik. Dit werkte voorheen altijd perfect. standaard werkt het niet 100 %, omdat xbmc weigert een cd/dvd in te lezen als hij denkt dat de drive nog open is, of er nog geen cd/dvd in zit. (en dit krijgt ie binnen van zijn "eigen" dvd rom aangezien die niet aangesloten zit)

Ik ben alle xml's in de map userdata bijlangs geweest, en ook in de settings in xbmc zelf kan ik niks vinden hierover.

Ik zal anders vanavond/morgen even posten in een wat meer xbmc gericht forum. :)
edit: Het antwoord laat ik hier natuurlijk wel even achter mocht ik erachter komen...

warcow wijzigde dit bericht 23-10-2006 18:33 (7%)

Unox: the worst OS...
Reg. datum: 18 februari 2002

quote:
Bigfoot87 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:25:
[...]

Kink FM zit er vanaf nu bij :)

Dat is snel!! Ik was NET met de vorige versie bezig... Dank.
Nu nog even uitzoeken WAAR ik het voor XBMC exact moet neerzetten... :?
Aha, daar waar ook de CD-rips zouden komen te staan. HINT: misschien ook even een README in het archief zetten?

Maar tjonge jonge, dat cachen van een radio-stream gaat wel heel traag... Wordt er soms eerst een uur uitzending binnengehaald? Ben benieuwd of dat ergens te tweaken valt in XBMC.

PS De Skyradio-stream heeft een typo in de URL: er mist een h.

hbokh wijzigde dit bericht 23-10-2006 19:40 (43%)
Reden: typo

This is my sick nature...

Reg. datum: 22 april 2002

Hartstikke bedankt allemaal weer voor de scripts!!

Ja Ja...

quote:
Harrie schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:37:
[...]
Dat cookie gebruik was inderdaad tricky, duurde even voor ik zag dat het daar aan lag. Momenteel test ik steeds direct op de xbox en niet met de emulator. Hoewel ik soms ook code maak zonder xbox gui en die dan rechtstreeks in python kan runnen in windows. Die emulator moet ik nog een keer installeren, want steeds uploaden voor een snelle test is niet zo handig. Maar heb je problemen om het in de emulator aan de gang te krijgen dan?

Ik wist dat door de cookies kwam, want ik kreeg alleen copyright meldingen terug van omroep.nl ;)

Via de emulator zit je met het probleem dat ie die cookielibrary niet kent, ik weet niet hoe het zit ingebakken in xbmc, want ik kan hem daar niet terugvinden. Dus testen op m'n pc lukt me niet en heen en weer lopen word ik gek van - om alleen even een regular expression te testen.

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: