ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
[MMORPG] Final Fantasy XI deel 6
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 62 63 64 65 last
Reageer Nieuw TopicFFXI: Nawa, Titan
Reg. datum: 30 mei 2002
Momenteel is mijn merit ninja als volgt:
Main: Fudo / (Senjurikio)
Sub: Fudo
Head: Optical Hat / (Walahra Turban)
Neck: Chivalrous Chain / (Breeze Gorget) / Peacock Amulet (yeah right)
Ear1: Velocity Earring / Spike Earring +1 / (Supponamimi)
Ear2: Dodge Earring / Spike Earring +1 / (Brutal Earring)
Body: Scorpion Harness / Haubergeon
Hands: Ochiudo's Kote / (Ninja Tekko +1)
Ring1: Rajas Ring / Sniper's Ring
Ring2: Sniper's Ring / Victory Ring / (Flame Ring)
Back: Amemet Mantle +1
Waist: Life Belt / Swift Belt
Legs: Ninja Hakama / Royal Knight's Breeches / (Byakko's Haidate)
Feet: Fuma Kyahan / Savage Gaiters / (Fuma Sune-ate)
Item gebruik ik.
(Item) heb ik, maar kan ik nog niet gebruiken.
Item of (Item) heb ik nog niet.
Ik heb een tijdje geluk gehad en een kleine static van 50-59 gehad. Vervolgens heb ik 60-68 een handvol aan party invites gekregen (serieus) en de meeste tijd maar solo of duo met Katsuoy als 75 WHM PL. Wat duren die levels dan lang zeg
quote:NaWA schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:08:
rond dat lvl kun je in mount zhayolm op L-7,L-8 etc crawlers neerknuppelen en goed chainen.
Die hebben beetje slechte adem... tank gaat nogal snel dood
quote:deTwisj schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:49:
...
k heb een tijdje geluk gehad en een kleine static van 50-59 gehad. Vervolgens heb ik 60-68 een handvol aan party invites gekregen (serieus) en de meeste tijd maar solo of duo met Katsuoy als 75 WHM PL. Wat duren die levels dan lang zegal was de exp/h niet tragisch laag, zeg maar rond de 4-5k/h wat de gemiddelde pickup party ook haalt. Daarentegen kan je in de nieuwe gebieden met een party makkelijk 7k+ halen. Nu hoop ik dat de invite rate iets wat omhoog gaat omdat ik richting merit lvl kom te liggen. Momenteel doe ik in m'n vrije tijd ~lvl74 greater ameretat's aanpakken (die marlboro types in buiten Al Zahbi. Die geven 200+ per kill, maar ik haal daar de amper de chain 3. Al helemaal als ze blind/slow resisten, dan gaat het hard met de mp van kat
jij solood de levels rond 70? Damn... denk niet dat ik als ik beetje wil solo-en daar paar k exp/hr kan halen op dief.... Kan trouwens niet mijn npc callen in wajaohm dus das beetje jammer....
Misschien toch maar weer eens die whm friend van me polsen om beetje eva te skillen trouwens... 20 punten underskilled daarin.
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Ik probeer altijd mobs te pakken die tussen de 1 en 4 levels hoger zijn als mijn huidige level. Dat is dus minimaal T en maximaal laag VT. Een uitzondering zijn mischien Imps en Hpemde, deze zijn erg makkelijk/snel om dood te krijgen. Een mob die 2 levels hoger dan jou is geeft in de ToAU gebieden 140+15% exp (dus zeg 160 base exp), chain 1 geeft dan al snel boven de 200 exp. Er is een moment geweest dat ik geregeld chain 5 haalde, ik geloof dat het net buiten Al Zahbi in Wajaom Woodlands was op Wajaom Tigers(67-69) + Ameratats(66-68) toen ik NIN66 was. Jobs die je wel kunt solo'en met een PL op een redelijk tempo zijn met name NIN, BLU, WAR, MNK uiteraard allemaal met /nin als je op een hogere level komt want anders houd je PL het niet meer uit
Mischien vanavond nog even verder expen op Greater Ameratats(73-74) als ik weer geen party kan vinden.
quote:deTwisj schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:46:
Ja nou, solo is bij mij een breed woord. Aangezien ik toegang heb tot een viertal accounts en zowiezo een laptop gebruik (naast m'n desktop) kan ik mezelf altijd PL'en met een WHM75 of RDM75. Daarnaast is NIN een best wel goede solo class als je maar haste hebt en iemand hebt om je te healen als je je shadows niet bij kunt houden. Ik heb zelfs een aantal Ryosuke als BRD75 meegenomen om tussen kills in mezelf minuet+march of minuet+madrigal(+meat) te geven. Nadeel is dan dat je halverwege de mob toch de songs kwijt bent en je steeds 2 songs moet wachten voor je pulled.
Ik probeer altijd mobs te pakken die tussen de 1 en 4 levels hoger zijn als mijn huidige level. Dat is dus minimaal T en maximaal laag VT. Een uitzondering zijn mischien Imps en Hpemde, deze zijn erg makkelijk/snel om dood te krijgen. Een mob die 2 levels hoger dan jou is geeft in de ToAU gebieden 140+15% exp (dus zeg 160 base exp), chain 1 geeft dan al snel boven de 200 exp. Er is een moment geweest dat ik geregeld chain 5 haalde, ik geloof dat het net buiten Al Zahbi in Wajaom Woodlands was op Wajaom Tigers(67-69) + Ameratats(66-68) toen ik NIN66 was. Jobs die je wel kunt solo'en met een PL op een redelijk tempo zijn met name NIN, BLU, WAR, MNK uiteraard allemaal met /nin als je op een hogere level komt want anders houd je PL het niet meer uit(lang leve reraise3).
Mischien vanavond nog even verder expen op Greater Ameratats(73-74) als ik weer geen party kan vinden.
Nuuuu, m'n xp...
Hehe, je gaat je gang maar, zolang je me maar niet deleveled.
Al is de fiets nog zo snel, de motor beperkt het wel. - Challenge Fujin "piloot". - weblog
Misschien als je 2x ffxi zou draaien op 1 pc in splitscreen ofzo maar anders lijkt het me moeilijk...
Is er een manier om makkelijk te soloen op thief trouwens? Ik weet wel dat ik zelfs lesser colibries niet kon soloen @ 66 en ik echt een whm nodig had om me te healen.. en dan deed ik toch leuke dmg tegen die vogeltjes
quote:Lord_T schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:47:
kan jij dan makkelijk spelen op 1 pc en tegelijkertijd een cure casten op een tweede? Ik moet zeggen dat ik eigenlijk redelijk intensief aan het spelen ben op thief en niet echt goed ben in het multitasken op dat moment....
Misschien als je 2x ffxi zou draaien op 1 pc in splitscreen ofzo maar anders lijkt het me moeilijk...
Is er een manier om makkelijk te soloen op thief trouwens? Ik weet wel dat ik zelfs lesser colibries niet kon soloen @ 66 en ik echt een whm nodig had om me te healen.. en dan deed ik toch leuke dmg tegen die vogeltjes
Splitscreen is wel te doen (heb het een tijdje gedaan), maar dat is lastig met alt-tabben naar het andere venster. Wordt pas echt erg met 3 screens, niet in het minste omdat je pc dan pas echt begint te sputteren.
Het grote "geheim" voor dual-play is niet meer dan, vertrouw je macro's, en maak goede macro's, en weet die (nagenoeg) blindelings te vinden. Dat is het eigenlijk.
Al is de fiets nog zo snel, de motor beperkt het wel. - Challenge Fujin "piloot". - weblog
33k and counting down ;D. Ik heb zelfs Lans een keer zover gekregen dat hij jou WHM ging levelen omdat hij zijn BLU van 66 naar 75 heeft gebracht met Katsuoy brand PL(tm)quote:Neelon schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:38:
[...]
Nuuuu, m'n xp...![]()
Hehe, je gaat je gang maar, zolang je me maar niet deleveled.
quote:deTwisj schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:53:
[...]
33k and counting down ;D. Ik heb zelfs Lans een keer zover gekregen dat hij jou WHM ging levelen omdat hij zijn BLU van 66 naar 75 heeft gebracht met Katsuoy brand PL(tm)
Mwa, 2 maanden, 12k kwijt, kon slechter dacht ik zo. Ik had zelfs nog gil zag ik. Alleen jammer dat ze geen rested xp kennen.
Ow, Lans als WHM, zou ik haast moeten zien. Zal flink wennen zijn voor hem, speelt doorgaans alleen dps jobs, toch?
Neelon wijzigde dit bericht 23-10-2006 17:05 (12%)
M'n eigen char op gewone pc en de whm via notebook.
Bij een melee job heb je het dan niet eens zo heel druk (zoals gezegd, goede macro's en blindelings kunnen activeren) maar als ik brd speel is het wat lastiger omdat je ook nog eens constant heen en weer moet rennen. Meestal is de whm75 dan ook enkel voor prot/shell en haste op de melee. En als de pt ineens erg in het rood komt te staan snel wat kleine cures eroverheen zodat de tank kan blijven tanken (m'n whm75 is niet zo'n heel goede tank hehe).
Maar is wel hard wennen, ineens een whm75 op sleeptouw hebben en dus ook even moeten leren hoe die job eigenlijk werkt :3
Sputnik @ Division Brabant ^^
quote:Lord_T schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:23:
[...]
Die hebben beetje slechte adem... tank gaat nogal snel dood
slechte tank dan? of geen mages?
Ik heb in ieder geval al de tijd dat ik daar was niet echt probs gehad met vallende tanks.
FFXI: Nawa, Titan
Die crawlers kunnen trouwens erg gemeen zijn als er weather is, heb er alleen op ge-tp-burnt, en dan doen ze zoiezo al aardig wat incinerates. Natuurlijk op de meest ongelegen momenten, NIN shadows down, enkele klappen, geel hp, RDM is net iemand aan het hasten, bam, tank neer.
68-70 gaat vrij goed op de manticores vlakbij cloister of gales (waar Frostmane spawnt: Map), let wel dat ze riddle hebben, aoe MP down, dus hou je mages buiten range, en breng geen BLU's mee ;p
http://ffxi.allakhazam.com/profile.xml?15662 FFXI Thief ^^
Zonder whm dus ging super traag. Wel relaxed om zo een lvl te kunnen securen.
uiteindelijk 1k exp + 3 eva gegained en 1 stack shihei gebruikt... kortom valt nog wel wat aan te verbeteren
Wat ik wel heb gemerkt is dat ik in een party als nin tank een stuk meer op nin moet letten en waarschijnlijk mijn filters moet aanpassen. Het nadeel van nin is dat je haast niet in de gelegenheid kan komen om zonder shadows een ichi cast rond te krijgen. Heel veel mobs waar je op exped hebben een snelle hitrate (puks, colibris) zonder slow/elegy of hebben een enorme double attack rate (of triple in geval van goblins thfs).
Wat mij vaak overkomt als ik veel met m'n WHM PL bezig ben (statusna, cures, hastes, p4s4) is dat ik mijn utsu count niet bij kan houden en ineens zonder shadows zit terwijl ik zou zweren dat er maar 3 shadows af zijn gegaan. Vaak betekend dat Cure5 spammage tot ik de volgende Ni kan casten. Nu moet ik er wel bij zeggen dat de parties die ik tot nu toe heb gehad haast allemaal geen brd bevatten en vaak een rdm van niveau aardappel (slow? wat is dat? haste? op mezelf ja).
Resist rate op ninjutsu is ontzettend hoog op IT mobs aangezien een ninja een hele +5 van AF krijgt, +3 van earring, +7 van torque (woei) ten opzichte van een rdm met +15 van af, +3 van earring, +7 van torque en de +MND/+INT builds die ze gebruiken.
deTwisj wijzigde dit bericht 24-10-2006 10:15 (0%)
Reden: wall o text
quote:Baha schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:25:
Heb een tijdlang mijn subs gePL'ed met BRD75 van een vriendin, en het is inderdaad gewoon op macro's vertrouwen. Alt-1 /ma "Cure zoveel" Baha bijvoorbeeld, en dat kun je simpel even naast je aanslaan. Als je in een party zit dan is het wat lastiger, moet je je meer op PL char concentreren, maar als je dan met een simpele DD job bezig bent is het nog goed te doen.
Als je in een party zit en in een niet te druk gebied is het best wel te doen om /ma "Cure XVII" <stpc> te gebruiken. Wat ik tegenwoordig veel gebruik is de volgende macro "soort".
/recast "Provoke"
/target <stnpc>
/exec console "rith_nin75_enmity.txt"
/ja "Provoke" <lasttarget>
/wait 2
/exec console "rith_nin75_tank.txt"
precies 6 regels
Edit: Trouwens, een leuk detail van BRD PL op lvl1-37 is dat je songs _altijd_ de volledige duratie hebben ongeacht de level van de persoon waar je hem op cast. Als je protect 4 op een lvl1 gozer cast is die heel snel uitgewerkt. Als je dat doet met Minuet 4 duurt het net zolang als bij een lvl75 gozer. Je kan dus als lvl1 gozer rondlopen met minuet 3 + 4 of mischien minuet 4 + madrigal 2. Je zal wel zo nu en dan songs moeten ververzen maar ik geloof dat je al aardig wat sneller kan levelen op die manier
deTwisj wijzigde dit bericht 24-10-2006 10:27 (21%)
Valt wel mee, ik heb Lans al vaak zat mee gesleurd naar bepaalde gevechten als Katsuoy op WHM of BLM. Met name sleur ik hem mee naar Limbus op BLM voor de coinsquote:Neelon schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:04:
[...]
Mwa, 2 maanden, 12k kwijt, kon slechter dacht ik zo. Ik had zelfs nog gil zag ik. Alleen jammer dat ze geen rested xp kennen.
Ow, Lans als WHM, zou ik haast moeten zien. Zal flink wennen zijn voor hem, speelt doorgaans alleen dps jobs, toch?
Ach, je kunt ook zo'n MELEE ONRY knuppel van een Red Mage treffen. Lekker tp voeren voor single digit damage per hit (als ze al raken), en puur hun mp gebruiken voor self hase en enspells. Je kent ze wel, die gasten die niet eens een cure spell in de macro balk hebben.quote:deTwisj schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:14:
...en vaak een rdm van niveau aardappel (slow? wat is dat? haste? op mezelf ja).
Klinkt als Rithridan RDM 20-37, RDM/NIN dual sword of sword/dagger enspell ftw! ;Dquote:Neelon schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:02:
[...]
Ach, je kunt ook zo'n MELEE ONRY knuppel van een Red Mage treffen. Lekker tp voeren voor single digit damage per hit (als ze al raken), en puur hun mp gebruiken voor self hase en enspells. Je kent ze wel, die gasten die niet eens een cure spell in de macro balk hebben.
Sputnik @ Division Brabant ^^
quote:deTwisj schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:20:
[...]
Edit: Trouwens, een leuk detail van BRD PL op lvl1-37 is dat je songs _altijd_ de volledige duratie hebben ongeacht de level van de persoon waar je hem op cast. Als je protect 4 op een lvl1 gozer cast is die heel snel uitgewerkt. Als je dat doet met Minuet 4 duurt het net zolang als bij een lvl75 gozer. Je kan dus als lvl1 gozer rondlopen met minuet 3 + 4 of mischien minuet 4 + madrigal 2. Je zal wel zo nu en dan songs moeten ververzen maar ik geloof dat je al aardig wat sneller kan levelen op die manier
Yeh, maakt melee's levellen echt leuk. Met zn vijf rondhossen in dunes en goblins in mekaar slaan op level 12 is hemels
WHM 33-37 als /WAR gedaan met een maul, was ook wel grappig.
Laatste week bezig geweest met fafnir en nog wat crap, maar we hebben net deze helm kunne halen eindelijk. Leuk dat Square zo'n NM met retarded spawncondities maakt (21-24h in earth weather only) en dan nog geen 100% droprate geven. maargoed, we hebben de helm.

Ik zit samen met mijn man op de Phoenix server en we vragen ons af of er een Nederlandse Linkshell bestaat.(op die server).......
groetjes van Wilykit en Gargurty
Reg. datum: 26 oktober 2006
Zo'n jaar geleden heb ik FFXI gekocht omdat ik sinds ik een PSX altijd al FF heb gespeeld en helemaal weg ben van RPG's, lijstje van welke ik tot nu toe (uit)gespeeld heb: DoS, IV Advance, VI,VII,VIII,IX,X,X-2, Tactics Advance en nu eindelijk XI dan. Mijn toenmalige pc en toenmalige LiveBox vonden het spel echter minder leuk. Zelfs in een resolutie van 800x600 was het een ramp. Om over de prestaties van de LiveBox maar te zwijgen. 2 maanden geleden heb ik een nieuwe pc gekocht (specs weet ik niet zo uit mijn hoofd) en het eerste wat op de schijf geknald werd was natuurlijk FFXI
Goed, ik ben Ampheta een Elvaan uit Windy op Bahamut. Momenteel ben ik niet lid van een LS, de laatste LS waar ik in zat waren twee jochies van 10 uit de US. Dat was in het begin wel komisch, maar snel daarna kreeg ik er genoeg van. Ik ben een WAR20/THF10, dat zijn mijn enigste jobs die ik heb. Ook ben ik zwaar gimped, maar dit komt omdat ik sinds kort craften heb ontdekt. Ik ben vooral bezig met bonecraft & fishing, hoewel ik het jammer vind dat de Moat Carps flink in prijs aan het zakken zijn, dit was namelijk zo'n beetje de manier waarmee ik gil aan het verzamelen was. Een andere craft waar ik wat mee bijverdien is gardening. Ik ben druk bezig met Fire Crystals aan het gardenen. Die verkopen wel leuk opzich.
Als ik "give a moogle a break" klaar heb ben ik van plan om richting Jeuno te vertrekken om daar wat fame te verzamelen en daar de Gobbie Bag quest te gaan halen. Ook denk ik dat ik meteen maar een Chocobo Egg probeer te bemachtigen, ik wil nu ook een chocobo. Zodra ik LVL30 ben denk ik dat ik toch wel een BST wil worden, omdat je dan ook lekker solo kan spelen, dat bevalt me aan de ene kant wel.
Ik ben nog lang niet zo ver als de meeste van hier wat ik zo lees. Maar ik geniet nog steeds van het spelen, en begin steeds meer dingen te ontdekken die me zeer bevallen aan het spel. To be continued
quote:Wilykit schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:00:
oke ik heb een vraagje...............
Ik zit samen met mijn man op de Phoenix server en we vragen ons af of er een Nederlandse Linkshell bestaat.(op die server).......
groetjes van Wilykit en Gargurty
Ik zit zelf in een EU-based endgame LS op phoenix, ontstaan uit enkele europese social linkshells.
Een ervan, RebirthFlames, heeft een heel stel nederlanders ertussen, waaronder een van de posters hier.
Je kan een tell sturen naar uhm... Rml, Dega, Aerithia, en er zijn vast nog wel sackholders. (stuur ook gerust een tell naar mij, ik ben waarschijnlijk meer online dan zij
Diegene waar ik uit kom, littleGamers, is een LS van de gelijknamige comic, Arunia is hierin te vinden, zitten ook fijne mensen in,.
Beiden niet 100% NL of zelfs EU, en ik heb ook geen idee hoe actief deze twee LS's nog zijn, maar ik hoop dat het wat wil helpen.
quote:atencao2 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:17:
Na al een tijdje hier rondgekeken te hebben, heb ik me geregistreerd om ook mijn verhaal maar eens te vertellen.
Goed, ik ben Ampheta een Elvaan uit Windy op Bahamut. Een andere craft waar ik wat mee bijverdien is gardening. Ik ben druk bezig met Fire Crystals aan het gardenen. Die verkopen wel leuk opzich.
Als ik "give a moogle a break" klaar heb ben ik van plan om richting Jeuno te vertrekken om daar wat fame te verzamelen en daar de Gobbie Bag quest te gaan halen. Ook denk ik dat ik meteen maar een Chocobo Egg probeer te bemachtigen, ik wil nu ook een chocobo. Zodra ik LVL30 ben denk ik dat ik toch wel een BST wil worden, omdat je dan ook lekker solo kan spelen, dat bevalt me aan de ene kant wel.
Ik ben nog lang niet zo ver als de meeste van hier wat ik zo lees. Maar ik geniet nog steeds van het spelen, en begin steeds meer dingen te ontdekken die me zeer bevallen aan het spel. To be continued
Hallo, en welkom.
Ik denk dat nu, met de chocobo gekte er een goeie manier is om je eigen chocobo te combineren met gardenen voor gil: je kan met wildgrass seeds chocobo feed gardenen, en als ik me niet vergis zijn verschillende feeds wel wat waard (vooral de worms, als ik het goed heb). Hier zijn de recipes te vinden, kan je niks garanderen omdat ik je serverprijzen niet ken, maar het kan wel handig zijn.
Veel succes, en als je met BST begint zit je hier vast goed voor vragen.
Op twee dagen tijd, twee mooie pants mogen ontvangen.

BRD AF2 pants, die mijn set compleet maken (stats)
En de Pahluwan pants van assault, voor racc, en vooral voor mijn thf ws's, aangezien ik in merits meestal SA, TA en WS splits. (dragon subligar heb ik, maar ga ik vanaf nu enkel voor SA, en misschien nog SAWS en SATAWS gebruiken)
De gear in de screenshot is dus mijn nieuwe build voor losse WS, ik moet nog kijken hoe het bevalt.
nee, het knife is niet van mij, ben iets van een 0/28 nu
Baha wijzigde dit bericht 27-10-2006 04:40 (31%)
vooral die stats when weapon not drawn
Atencao2: welkom ^^
Je bent mij al een stap voor, ik heb er 50+ levels voor nodig gehad voordat ik craften ontdekt had. Het enige wat ik deed was full speed alle 6 basis jobs naar 10 levelen om zodoende in ghelsba 4 levels per job aan orcs te besteden zodat ik lekker veel fire crystals for sale had
destijds 5k per stack.
Doe gewoon je ding en geniet ervan, er ligt nog zo veel voor de boeg ^^
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 62 63 64 65 last