Reg. datum: 13 augustus 1999
Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 13 augustus 1999
Trends Ta-10 rules!
quote:ernst schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:50:
[...]
Welke Yarland heb je dan nu en wat heb je uiteindelijk betaald?
Ik heb de G&W gekocht.. geen buizen dus.
En ik heb nog geen track en trace nummer... dus je bent al sneller.
Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense
alle goed komt langzaam
Trends Ta-10 rules!
alle goed komt langzaam
Trends Ta-10 rules!
alle goed komt langzaam
quote:Bucanier schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:41:
ik krijg geen ruzie hoor maar ze moeten eens op hun nummer worden gezet ik laat de allerduurste luidspeakers aansluiten op mijn amp en ik neem een speciaal opgenomen cd-tje mee met de laagste en de hoogste klanken dit wordt kicken
Dat moet je zeker niet doen. Laat hem alles kiezen, smaak speelt namelijk een HELE grote rol als het op beoordeling van apparatuur aankomt.
Wel grappig trouwens, dat je iemand bij Raf zo ver kunt krijgen
''Wauw, wat een strak gedefineerd laag! Zó analystisch heb ik een amp nog nooit horen spelen! De instrumenten zijn bijna aan te wijzen.''
...Wedden voor een tientje dat het helpt
Barry wijzigde dit bericht 16-10-2006 23:49 (11%)
quote:Daklem schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:44:
Wat je ziet is dat bij de chinese hifi veelal het uiterlijk gekopieerd wordt.
Misschien omdat dat het enige is waar jij op let omdat je je vooroordeel bevestigd wilt zien.
Opera hebben hun fabriek juist perse in het hart van Peking naast de artstieke wijk omdat ze de interactie van de medewerkers met die artiesten zo belangrijk vinden. Je ziet dat ook aan de vormgeving die volstrekt uniek en herkenbaar genoemd mag worden. Hetzelfde geld voor G&W, Shanling, Aurum Cantus enz.
hard maar opbouwend
quote:Bucanier schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:16:
liet een foto zien van mijn buizenamp bij raf ik zei niet waar hij wegkwam maar nu het leukste ik mag hem mee nemen een woensdag want de chef verkoop wil hem dol graag beluisteren nou zal ik die hifefreaks es wat laten horen sound out China![]()
LOL. Zal ik die van mij ook eens meenemen? Als ze de prijs van ¤139 eenmaal horen gaan ze geheid ziek naar huis.
Je moet ze ook niet te wijs maken he? Anders gaan ze het zelf importeren en gaan de prijzen omhoog.
hard maar opbouwend
Ik heb 't vorige topic wel met een half oog gevolgd, maar dat kwam op mij vooral over als een Ornec-klanten onderonsje. Ik had gehoopt dat dit topic wat opener zou zijn.quote:Jeep schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 03:52:
Dan geloof je me niet joh! Heb je het vorige topic gelezen? Ik heb zelf een Yarland gekocht van ¤130 en die kan het serieus opnemen tegen mijn Audio Note van ¤2400. Tel er de verzendkosten bij en dan is het nog steeds goedkoop.
Opmerkingen als "Dan geloof je me niet joh!" dragen daar niet echt aan bij...
Ik ben serieus geinteresseerd in hifi uit China, vooral de Bada HD-22 CD-speler, maar heb ook m'n gezonde twijfels over prijs, verzendkosten, etc. Die Bada kost $500. Als daar ook nog 's $200 verzendkosten bijkomen kan ik misschien beter voor een Tjoeb! gaan (daar wordt 'ie mee vergeleken).
Wat Yarland betreft: de eerste versterker van hen die ik in m'n woonkamer neer zou willen zetten is de Pro 200SE. Alle goedkopere modellen hebben een tenenkrommend lelijk houten frontje. Ze zullen best fantastisch klinken, maar ze staan wel in je woonkamer, en dan wil 't oog ook wat
Maar ja, die Pro 200SE kost ook 390 euro, met dan nog de nodige verzendkosten...
"Bonken op de muur helpt niet, een goedgericht nekschot wel" - Sjaak Bral
alle goed komt langzaam
Ik hoef niets bevestigd te hebben, dit zijn mijn constateringen. Maar qua uiterlijk is het een kwestie van smaak. Ik heb bij Ornec nog weinig gezien wat ik echt heel mooi vindt. Dat noem ik wel herkenbaar ja.quote:Jeep schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:55:
[...]
Misschien omdat dat het enige is waar jij op let omdat je je vooroordeel bevestigd wilt zien.
Opera hebben hun fabriek juist perse in het hart van Peking naast de artstieke wijk omdat ze de interactie van de medewerkers met die artiesten zo belangrijk vinden. Je ziet dat ook aan de vormgeving die volstrekt uniek en herkenbaar genoemd mag worden. Hetzelfde geld voor G&W, Shanling, Aurum Cantus enz.
Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne
alle goed komt langzaam
Probeer eens wat leestekens zou ik zeggenquote:Bucanier schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 01:40:
je moet es zo'n ding in het echt zien en dan hoe het verpakt zit bij sommige amps zitten zelfs zijden handschoenen die van mij zat zelfs in een fluwelen zak en toen ik hem uitgepakt had wouw echt nie te geloven prachtig afgewerkt met zwart piano laken dan de travo's die er op zitten voor de europese markt waren voor mijn versterker image 65 i (zie topic nieuwe versterker) speciaal ipv blok ringtravo's gebruikt voor de eindbuizen. echt een plaatje en zo zien ze er allemaal uit ook dat hout bij de yarland vergis je niet die jongens hebben echt gouden handjes als het om de afwerking gaat zelfs hun luidspeakers zie eerder in dit topic met 14 lagen pianolak afgewerkt grandioos
![]()
YEEEEESSS, mijn G&W is nu echt onderweg, tracking nummer werkt, hij stond vanochtend om 4 uur al in Hong Kong
Trends Ta-10 rules!
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
quote:robert1325 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:00:
Hij is gewoon super enthousiast!
YEEEEESSS, mijn G&W is nu echt onderweg, tracking nummer werkt, hij stond vanochtend om 4 uur al in Hong Kong( gister middag vertrokken)
We gaan nu toch niet uurlijkse updates krijgen he
Wellicht dat ik over een kleine tijd ook nog eens een Yarland bestel. Kijken hoe dat dan via DHL uitpakt.
Voordeel is wel dat TNT gewoon onze PTT post is.. Dus wellicht afhalen op postkantoor als ik niet thuis ben (is tegenover me), beter als ergens in een vaag afgelever kantoor (Fed-ex).
Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense
alle goed komt langzaam
quote:Afterlife schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:04:
[...]
Ik heb 't vorige topic wel met een half oog gevolgd, maar dat kwam op mij vooral over als een Ornec-klanten onderonsje. Ik had gehoopt dat dit topic wat opener zou zijn.
Opmerkingen als "Dan geloof je me niet joh!" dragen daar niet echt aan bij...
Wat Yarland betreft: de eerste versterker van hen die ik in m'n woonkamer neer zou willen zetten is de Pro 200SE. Alle goedkopere modellen hebben een tenenkrommend lelijk houten frontje. Ze zullen best fantastisch klinken, maar ze staan wel in je woonkamer, en dan wil 't oog ook wat(ben trouwens geen Bose/B&o/Loewe adept)
Maar ja, die Pro 200SE kost ook 390 euro, met dan nog de nodige verzendkosten...
Je moet de opmerking zien in relatie met het gebrek aan lezen van de andere partij en alle tijd (en geld) die ik al in het hele gebeuren heb gestoken.. Er staan voorbeelden genoeg in het vorige topic (en nu ook op pag 1). Dat jij het ziet als een Ornec klantenonderonsje is jouw foute interpretatie (ook omdat je weer niet gelezen hebt, de eerste 15 pagina's had nog niemand daar besteld). Bovendien staat in mijn aanpassing van de startpost alle shops die ik heb kunnen vinden. Ornec is gewoon de goedkoopste. Nogal logisch dat iedereen dan daar besteld he?
En dat jij de houten frontjes niet mooi vind is een kwestie van smaak. Daar heeft ook niemand wat aan. Ik vind mijn FV34A ook niet echt mooi maar hij ziet er netjes uit. Audiocomponenten kun je meestal niet daarop uitkiezen. Als de afwerking maar goed is, dat scheelt een hoop. Ik heb ook een NAD gehad en die vond ik foeilelijk.
hard maar opbouwend
Zie ginds komt de stoomboot uit Honk Kong al aan!quote:
hard maar opbouwend
DeeD2k2 wijzigde dit bericht 17-10-2006 22:50 (84%)
alle goed komt langzaam
Trends Ta-10 rules!
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.