Hoofdcategorieën
Topicacties

Hi-fi uit China v.s het commerciele Hi-fi spul.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 13 augustus 1999

.

j-w wijzigde dit bericht 16-10-2006 18:50 (102%)
Reden: foutje

Reg. datum: 05 augustus 2006

Geluid op plaats 1 , looks op plaats 2, natuurlijk moet het wel passen in mijn 4x4 kamertje

Trends Ta-10 rules!

Official Prozac Dealer!
Reg. datum: 04 april 2000

quote:
ernst schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:50:
[...]

Welke Yarland heb je dan nu en wat heb je uiteindelijk betaald?

Ik heb de G&W gekocht.. geen buizen dus.

En ik heb nog geen track en trace nummer... dus je bent al sneller.

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

Reg. datum: 08 oktober 2006

liet een foto zien van mijn buizenamp bij raf ik zei niet waar hij wegkwam maar nu het leukste ik mag hem mee nemen een woensdag want de chef verkoop wil hem dol graag beluisteren nou zal ik die hifefreaks es wat laten horen sound out China :9 :9

alle goed komt langzaam

haha, dan moet je de prijs er ook even bij vermelden , nadat ze het ding hebben gehoord natuurlijk >:)

Trends Ta-10 rules!

Reg. datum: 30 juli 2000

Mja en dan moet je ook even het arbeidsloon in China erbij vertellen, daarna zal die Raf meneer jou vertellen wat voor kosten er op komen wil je dat via een officieel kanaal gaan doen in W-Europa. ;)

ik zal mijn uiterste best doen om die hele zaak op stelten te zetten wat zal ik genieten als hij de prijs hoort ik noem natuurlijk de dubbele prijs O-) misschien koopt hij hem wel koop ik wel weer een nieuwe amp bij ornec :D wie weet wordt dit wel een handeltje 8)7 :9 :P

alle goed komt langzaam

haha, kijk uit dat je geen ruzie krijgt, kan je het wel vergeten met je SACD speler :)

Trends Ta-10 rules!

ik krijg geen ruzie hoor maar ze moeten eens op hun nummer worden gezet ik laat de allerduurste luidspeakers aansluiten op mijn amp en ik neem een speciaal opgenomen cd-tje mee met de laagste en de hoogste klanken dit wordt kicken 8)7

alle goed komt langzaam

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
Bucanier schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:41:
ik krijg geen ruzie hoor maar ze moeten eens op hun nummer worden gezet ik laat de allerduurste luidspeakers aansluiten op mijn amp en ik neem een speciaal opgenomen cd-tje mee met de laagste en de hoogste klanken dit wordt kicken 8)7

Dat moet je zeker niet doen. Laat hem alles kiezen, smaak speelt namelijk een HELE grote rol als het op beoordeling van apparatuur aankomt.

Wel grappig trouwens, dat je iemand bij Raf zo ver kunt krijgen :) Leer ook de audiofiele termen uit je kop en laat ze horen tijdens het luisteren:

''Wauw, wat een strak gedefineerd laag! Zó analystisch heb ik een amp nog nooit horen spelen! De instrumenten zijn bijna aan te wijzen.''

...Wedden voor een tientje dat het helpt :P

Barry wijzigde dit bericht 16-10-2006 23:49 (11%)

the real one
Reg. datum: 13 oktober 2000

quote:
Daklem schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:44:
Wat je ziet is dat bij de chinese hifi veelal het uiterlijk gekopieerd wordt.

Misschien omdat dat het enige is waar jij op let omdat je je vooroordeel bevestigd wilt zien.

Opera hebben hun fabriek juist perse in het hart van Peking naast de artstieke wijk omdat ze de interactie van de medewerkers met die artiesten zo belangrijk vinden. Je ziet dat ook aan de vormgeving die volstrekt uniek en herkenbaar genoemd mag worden. Hetzelfde geld voor G&W, Shanling, Aurum Cantus enz.

hard maar opbouwend

the real one

quote:
Bucanier schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:16:
liet een foto zien van mijn buizenamp bij raf ik zei niet waar hij wegkwam maar nu het leukste ik mag hem mee nemen een woensdag want de chef verkoop wil hem dol graag beluisteren nou zal ik die hifefreaks es wat laten horen sound out China :9 :9

LOL. Zal ik die van mij ook eens meenemen? Als ze de prijs van ¤139 eenmaal horen gaan ze geheid ziek naar huis. :|

Je moet ze ook niet te wijs maken he? Anders gaan ze het zelf importeren en gaan de prijzen omhoog.

hard maar opbouwend

Reg. datum: 04 november 2000

quote:
Jeep schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 03:52:
Dan geloof je me niet joh! Heb je het vorige topic gelezen? Ik heb zelf een Yarland gekocht van ¤130 en die kan het serieus opnemen tegen mijn Audio Note van ¤2400. Tel er de verzendkosten bij en dan is het nog steeds goedkoop.
Ik heb 't vorige topic wel met een half oog gevolgd, maar dat kwam op mij vooral over als een Ornec-klanten onderonsje. Ik had gehoopt dat dit topic wat opener zou zijn.

Opmerkingen als "Dan geloof je me niet joh!" dragen daar niet echt aan bij...
Ik ben serieus geinteresseerd in hifi uit China, vooral de Bada HD-22 CD-speler, maar heb ook m'n gezonde twijfels over prijs, verzendkosten, etc. Die Bada kost $500. Als daar ook nog 's $200 verzendkosten bijkomen kan ik misschien beter voor een Tjoeb! gaan (daar wordt 'ie mee vergeleken).

Wat Yarland betreft: de eerste versterker van hen die ik in m'n woonkamer neer zou willen zetten is de Pro 200SE. Alle goedkopere modellen hebben een tenenkrommend lelijk houten frontje. Ze zullen best fantastisch klinken, maar ze staan wel in je woonkamer, en dan wil 't oog ook wat ;) (ben trouwens geen Bose/B&o/Loewe adept)
Maar ja, die Pro 200SE kost ook 390 euro, met dan nog de nodige verzendkosten...

"Bonken op de muur helpt niet, een goedgericht nekschot wel" - Sjaak Bral

Nee Jeroen ik maak ze niet wijs O-) ik ken ze al een jaar of 10 die gasten ze weten precies wat ze aan me hebben. ik laat hun de speakers kiezen :P ze zweren zelf trouwens bij audio research nou als je die prijzen ziet krijg je ter plekke een rolberoerte. :'(

alle goed komt langzaam

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

quote:
Jeep schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:55:
[...]

Misschien omdat dat het enige is waar jij op let omdat je je vooroordeel bevestigd wilt zien.

Opera hebben hun fabriek juist perse in het hart van Peking naast de artstieke wijk omdat ze de interactie van de medewerkers met die artiesten zo belangrijk vinden. Je ziet dat ook aan de vormgeving die volstrekt uniek en herkenbaar genoemd mag worden. Hetzelfde geld voor G&W, Shanling, Aurum Cantus enz.
Ik hoef niets bevestigd te hebben, dit zijn mijn constateringen. Maar qua uiterlijk is het een kwestie van smaak. Ik heb bij Ornec nog weinig gezien wat ik echt heel mooi vindt. Dat noem ik wel herkenbaar ja. ;)

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

je moet es zo'n ding in het echt zien en dan hoe het verpakt zit bij sommige amps zitten zelfs zijden handschoenen die van mij zat zelfs in een fluwelen zak en toen ik hem uitgepakt had wouw echt nie te geloven prachtig afgewerkt met zwart piano lak :*) en dan de travo's die er op zitten voor de europese markt waren voor mijn versterker image 65 i (zie topic nieuwe versterker) speciaal ipv blok ringtravo's gebruikt voor de eindbuizen. echt een plaatje en zo zien ze er allemaal uit ook dat hout bij de yarland vergis je niet die jongens hebben echt gouden handjes als het om de afwerking gaat zelfs hun luidspeakers zie eerder in dit topic met 14 lagen pianolak afgewerkt grandioos _/-\o_ _/-\o_

alle goed komt langzaam

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Bucanier schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 01:40:
je moet es zo'n ding in het echt zien en dan hoe het verpakt zit bij sommige amps zitten zelfs zijden handschoenen die van mij zat zelfs in een fluwelen zak en toen ik hem uitgepakt had wouw echt nie te geloven prachtig afgewerkt met zwart piano lak :*) en dan de travo's die er op zitten voor de europese markt waren voor mijn versterker image 65 i (zie topic nieuwe versterker) speciaal ipv blok ringtravo's gebruikt voor de eindbuizen. echt een plaatje en zo zien ze er allemaal uit ook dat hout bij de yarland vergis je niet die jongens hebben echt gouden handjes als het om de afwerking gaat zelfs hun luidspeakers zie eerder in dit topic met 14 lagen pianolak afgewerkt grandioos _/-\o_ _/-\o_
Probeer eens wat leestekens zou ik zeggen ;) Er is bijna geen touw aan vast te knopen zo.

Hij is gewoon super enthousiast!

YEEEEESSS, mijn G&W is nu echt onderweg, tracking nummer werkt, hij stond vanochtend om 4 uur al in Hong Kong :) ( gister middag vertrokken)

Trends Ta-10 rules!

Sound is no voodoo!

En nu maar hopen dat ie niet met de boot gaat ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Official Prozac Dealer!
Reg. datum: 04 april 2000

quote:
robert1325 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:00:
Hij is gewoon super enthousiast!

YEEEEESSS, mijn G&W is nu echt onderweg, tracking nummer werkt, hij stond vanochtend om 4 uur al in Hong Kong :) ( gister middag vertrokken)

We gaan nu toch niet uurlijkse updates krijgen he ;) Die van mij zit schijnbaar in dezelfde boot als de jouwe... Ornec heeft niet meer gereageerd op vraag van DHL of TNT...

Wellicht dat ik over een kleine tijd ook nog eens een Yarland bestel. Kijken hoe dat dan via DHL uitpakt.
Voordeel is wel dat TNT gewoon onze PTT post is.. Dus wellicht afhalen op postkantoor als ik niet thuis ben (is tegenover me), beter als ergens in een vaag afgelever kantoor (Fed-ex).

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

Beste Robert, ik vermoed dat je hem een Vrijdag binnen hebt. En nu maar hopen dat hij naar behoren werkt. We duimen voor je... :*)

alle goed komt langzaam

the real one

quote:
Afterlife schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:04:
[...]
Ik heb 't vorige topic wel met een half oog gevolgd, maar dat kwam op mij vooral over als een Ornec-klanten onderonsje. Ik had gehoopt dat dit topic wat opener zou zijn.

Opmerkingen als "Dan geloof je me niet joh!" dragen daar niet echt aan bij...

Wat Yarland betreft: de eerste versterker van hen die ik in m'n woonkamer neer zou willen zetten is de Pro 200SE. Alle goedkopere modellen hebben een tenenkrommend lelijk houten frontje. Ze zullen best fantastisch klinken, maar ze staan wel in je woonkamer, en dan wil 't oog ook wat ;) (ben trouwens geen Bose/B&o/Loewe adept)
Maar ja, die Pro 200SE kost ook 390 euro, met dan nog de nodige verzendkosten...

Je moet de opmerking zien in relatie met het gebrek aan lezen van de andere partij en alle tijd (en geld) die ik al in het hele gebeuren heb gestoken.. Er staan voorbeelden genoeg in het vorige topic (en nu ook op pag 1). Dat jij het ziet als een Ornec klantenonderonsje is jouw foute interpretatie (ook omdat je weer niet gelezen hebt, de eerste 15 pagina's had nog niemand daar besteld). Bovendien staat in mijn aanpassing van de startpost alle shops die ik heb kunnen vinden. Ornec is gewoon de goedkoopste. Nogal logisch dat iedereen dan daar besteld he?

En dat jij de houten frontjes niet mooi vind is een kwestie van smaak. Daar heeft ook niemand wat aan. Ik vind mijn FV34A ook niet echt mooi maar hij ziet er netjes uit. Audiocomponenten kun je meestal niet daarop uitkiezen. Als de afwerking maar goed is, dat scheelt een hoop. Ik heb ook een NAD gehad en die vond ik foeilelijk.

hard maar opbouwend

the real one

quote:
deepspace schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:02:
En nu maar hopen dat ie niet met de boot gaat ;)
Zie ginds komt de stoomboot uit Honk Kong al aan! <+:) Ondertussen zijn de pepernoten al te koop dus wat let je?

hard maar opbouwend

Voor "lollige" reacties hebben we de Tweakers Huiskamer

DeeD2k2 wijzigde dit bericht 17-10-2006 22:50 (84%)

alle goed komt langzaam

ok ok, dat was mijn laatste update over de G&W totdat ik hem hier heb staan :) Vrijdag zou heel goed uitkomen! dan heb begint mijn week vakantie :P

Trends Ta-10 rules!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: