Gathering of Tweakers

Quicksearch
Heb dit spel afgelopen weekend gedonload en geinstalled en ik moet zeggen dat het mij wel aardig bevalt. Na 2 jaar wow spelen en nu een kleine 4 maanden gestopt verveelt deze nog niet.
De hulpvaardigheid is niet echt je van het en (ik speel op pvp server) de lame killers heb je altijd wel overal zitten.

Ik denk dat ik dit wel een tijdje blijf spelen.

quote:
StingrayNL schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:46:
Heb dit spel afgelopen weekend gedonload en geinstalled en ik moet zeggen dat het mij wel aardig bevalt. Na 2 jaar wow spelen en nu een kleine 4 maanden gestopt verveelt deze nog niet.
De hulpvaardigheid is niet echt je van het en (ik speel op pvp server) de lame killers heb je altijd wel overal zitten.

Ik denk dat ik dit wel een tijdje blijf spelen.
ooit had ik ook een pop, maar pas op, eens pvp altijd pvp... in een zatte bui wat mensen afmaken was zelfmoord voor mn pop. was vrijwel onmogelijk ooit weer 'wit' te worden en werd dus perma-red ... game over zogezegt

http://specs.tweak.to/12504

quote:
autodidact schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 08:12:
[...]

ooit had ik ook een pop, maar pas op, eens pvp altijd pvp... in een zatte bui wat mensen afmaken was zelfmoord voor mn pop. was vrijwel onmogelijk ooit weer 'wit' te worden en werd dus perma-red ... game over zogezegt
On-Zin Alter of Goddes in Horizon op de alle servers behalve pantera haalt die rode naam zo weg. Echter op de pvp server zoals wat sting aangeeft heb je dat niet daar speel je namelijk om te pvp-en:D

WoW : EU Turalyon Lv 70 Human Fury Warrior

Reg. datum: 13 december 2005

Na wat reviews gelezen te hebben heb ik Rappelz ook geprobeerd. Na vele uurtjes downloaden (wat in eerste instantie veel agressie lospeuterde, omdat de download op 97% bleef hangen |:( vanaf een andere mirror deed-ie het net zo langzaam maar maakte hij de download wel af) duurde het installeren van de patches niet meer dan een uur, en daarna was het spelen geblazen :)

Na een uurtje of 4 zat ik al aan een Lv13 Dark Magician, dus tot zover gaat alles netjes. Aangezien ik hiervoor kennis heb gemaakt met WoW (10-day trial), vind ik Rappelz niet veel slechter. Het voelt af en toe wel wat logger aan (soms zelfs onstabiel), maar tot nu toe geen crashes of wat dan ook gehad, itt. wat ik hier en daar allemaal lees. De besturing is wel even wennen, vooral het rondlopen en de camerahoek veranderen/aanpassen/bijdraaien voelen anders, maar daarna werkt het vloeiend.

Tot nu toe ben ik tevreden over dit spel, hoewel er een paar verbeterpuntjes zijn (bijv. een torrent voor de client of zo).

Zyppora - 80 Warlock

a.k.a. Oogje

Om maar eens te kijken of er onder de GoTters nog steeds Rappelz gespeeld wordt ;)

Ik ben onlangs ook begonnen. Speel op Bahamut inmiddels met een lvl 30 Jlv 27 DM. Aantal dagen terug van pet gewisseld, had (heb, in Inv) een lvl 23 kip, nu een lvl 19 Tortus. Nog 1 lvl en ik kan m mn pet gear geven, had geen zin om voor die eerste lvls nieuwe items aan te schaffen.

De quests zijn idd vrij repetetief. Dungeon parties daarentegen geweldig. Zorg wel dat je iemand met een resurect skill bij je hebt, da's onontbeerlijk ;)

Kom eens bij Lotus Jungs kijken

Ja! Ik speel'em nog :) Tortus server, dat wel. Het is inderdaad vrij onzinnig om je pet uit te rusten voordat hij lv20 (oftewel Rank 2) is. Dan ben je waarschijnlijk meer rupees kwijt aan de unit card dan aan de equipment zelf en daarnaast gaat je beest nog steeds bedroevend presteren tegen een mob/tegenstander. Ik geef mijn pet altijd warrior armour (liefst zo hoog mogelijk level en enchantment), zodattie niet bij de eerste de beste Area-of-Effect aanval het loodje legt. Daarnaast kan ik je aanraden om te wachten met 'pet attacks' tot hij lv50 (of 60, als je gaat overbreeden) is en evo2 bereikt heeft, dit geeft hem namelijk een enorme boost in de stats.

De quests zijn inderdaad zeer repetitief, maar sommige hebben goeie rewards (Sta 1000 bijvoorbeeld, of equipment). En ja, de Dungeon Parties ga je gegarandeerd geweldig vinden. Daar komt het grootste deel van de experience vandaan als je eenmaal lv50 hebt bereikt. Zoals je zelf al aangeeft is een party met een healer/resurrecter een must; in veel gevallen zal dit een Cleric-type character zijn (dus Cleric, Priest of Bishop). Deze is vrijwel onmisbaar. Wat je ook wilt is een goede tank, ik speel ook DM-type, en je mag van me aannemen dat ze flinterdunne armour hebben als het erop aankomt :) Niet echt geschikt om aggro te hebben dus. Daarnaast kan ik je aanraden om een Kahuna-type character in je party te hebben, deze hebben namelijk uitstekende buffs die de killspeed in Dungeon Parties nog verder opschroeven (en dus meer overlevingskans + experience).

Zyppora - 80 Warlock

Ik was op zoek naar een nieuwe MMORPG game. Toevallig kwam ik deze topic tegen. Had er al wat over gehoord. Tja, dan toch even mijn eisen stellen:
- Veel quests en niet te onmogelijke quests
- Goed pvp systeem
- Welke DX? Hoop DX10, zal toch wel weer niet :( - Minimaal DX8-9
- Als je gaat grinden traint het dan niet zo ''super'' sloom
- Niet teveel bugs

Als deze MMORPG Voldoet aan deze eisen, zal ik hem zeker proberen.
Eerst wil ik jullie feedback horen over deze game :)

Another Day Another Chapter

quote:
Chainebuster schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:15:
Ik was op zoek naar een nieuwe MMORPG game. Toevallig kwam ik deze topic tegen. Had er al wat over gehoord. Tja, dan toch even mijn eisen stellen:
- Goed pvp systeem
- Niet teveel bugs

Als deze MMORPG Voldoet aan deze eisen, zal ik hem zeker proberen.
Eerst wil ik jullie feedback horen over deze game :)
Quest : Ja maar ik ben ermee gestopt omdat het heel duidelijk is dat het van Asiatisch naar Engels is translated en veel quests zijn dus onlogisch op de verhaal lijn

PVP : Sja Moet je van houden je kan het igg aan en uit zetten tevens heb je Dungeon Sieges

DX : DX9

Grinden : Ja dit gaat traag zeker als je niet genoeg point in het stmina systeem hebt ( stamine is hier dus extra exp als je genoeg hebt. + je client moet ingelogged zijn en idle om stamina op te bouwen.

Bug : Sja ik ben ermee gestopt om bovenstaande redenen. Dit is al ruim een jaartje geleden dus de huidige status weet ik niet aangezien ik inmiddels WoW speel.

WoW : EU Turalyon Lv 70 Human Fury Warrior

quote:
ShadowBumble schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:17:
[...]

Quest : Ja maar ik ben ermee gestopt omdat het heel duidelijk is dat het van Asiatisch naar Engels is translated en veel quests zijn dus onlogisch op de verhaal lijn

PVP : Sja Moet je van houden je kan het igg aan en uit zetten tevens heb je Dungeon Sieges

DX : DX9

Grinden : Ja dit gaat traag zeker als je niet genoeg point in het stmina systeem hebt ( stamine is hier dus extra exp als je genoeg hebt. + je client moet ingelogged zijn en idle om stamina op te bouwen.

Bug : Sja ik ben ermee gestopt om bovenstaande redenen. Dit is al ruim een jaartje geleden dus de huidige status weet ik niet aangezien ik inmiddels WoW speel.
Dat translated gedoe, dat je iets niet kan begrijpen is echt heel hinderlijke, en is een reden om 't niet te installeren. Ik wil aan iemand die rappelz van deze tijd speelt. En wil dus vragen of het nog steeds zo is.

quote:
De quests zijn verre van onmogelijk. In het begin zijn ze zelfs makkelijk, maar ze worden wel moeilijker. Er zijn ook boss quests die je eigenlijk niet in je eentje kan doen, maar daar zijn parties voor uitgevonden. De meeste bosses zul je samen met een andere character aankunnen. Alleen quests waarbij je een Dungeon Boss moet doden zullen wat langer in je Quest Window blijven staan. Quests geven over het algemeen ook wel acceptabele rewards.

Wel moet ik toegeven dat de quests na verloop van tijd uber-saai worden. Zoals al vaker gezegd: er zijn maar 3 soorten quests:
- Kill x number of mob A, x number of mob B, etc.
- Talk to NPC P
- Collect x number of item T

De keerzijde is dat je 'slechts' tot level 30 hoeft te questen/grinden, daarna mag je in de lowlevel dungeons aan de Dungeon Parties meedoen, waar je het gegarandeerd naar je zin gaat hebben.
quote:
- Goed pvp systeem
Rappelz heeft een dedicated PvP server (genaamd Pantera) waar je in principe by default PKON (Player-Kill mode ON) bent. Ik heb verhalen gehoord dat je daar meer over je schouders aan het kijken bent dan aan het grinden, maar ik speel er zelf niet op, dus het is maar van horen zeggen. Tevens is het zo dat ge-PK-de characters items uit hun inventory kunnen droppen.

Het PvP systeem op de non-PvP servers bestaat uit het volgende: iedereen is PKOFF by default (witte naam boven je character). Als je PKON gaat (oranje naam, ikoontje met doodskop ernaast), kun je andere characters aanvallen (zowel PKON characters als PKOFF characters). Anderen kunnen jou ook aanvallen wanneer je PKON bent. Wanneer je echter iemand doodt (of diens pet, I found out the hard way) in PKON mode, krijg je een debuff Wrath. Deze trekt je stats met een aantal procent omlaag en duurt 2 uur. Ook is het zo dat elke kill die je maakt, een Immorality Point oplevert. Als je Morality beneden neutraal ligt, blijft je naam rood (perma-red). Dit betekent dat je ook in PKOFF mode aangevallen kan worden door witte characters. Het is wel mogelijk Immorality Points weg te laten halen door in de Cash Shop het item 'Immorality Soap' te kopen, of door (een behoorlijke hoeveelheid) items in-game aan het zogenaamde Altar te offeren. Hoe dan ook: je wordt gestraft voor het player-killen.

Een andere optie is een Duel. Dit is (nu nog) 1-vs-1 en kan alleen gehouden worden in de Arenas van de verschillende towns. In Epic 5, welke dit of volgend kwartaal verwacht wordt, zou het mogelijk moeten zijn 2-vs-2 duels te houden, maar da's speculatie.

De laatste vorm van PvP is de Dungeon Siege. In Rappelz kan een guild een Dungeon bezitten. Dit levert een bonus op. Een Siege stelt dus voor dat een andere guild de bezittende guild van een Dungeon uitdaagt (in diezelfde Dungeon) ten einde de Dungeon over te nemen. De highest-level Dungeon (Palmyr Plateau) laat in een Siege potentieel een 64-vs-64 duel toe (wat overigens voor een ENORME lag zorgt, kan ik uit ervaring zeggen).
quote:
Rappelz vereist Dx9.0c en heeft geen extras voor Dx10 gebruikers.
quote:
Het solo grinden wordt over het algemeen alleen gedaan voor de rare drops (zoals pet cards). Als je echt voor de exp/jp gaat, moet je met een Dungeon Party gaan grinden in een Dungeon. Het stamina systeem zorgt wel voor bonus exp/jp. Bij elke kill krijg je exp/jp. Als je genoeg stamina hebt (voor meer exp/jp heb je dus ook meer stamina nodig), krijg je bonus exp/jp (wat dus neerkomt op een verdubbeling van je exp/jp) ten koste van de stamina. Stamina wordt langzaam regenerated (1 sta point per minuut of zo) wanneer je niet in battle bent. Er zijn ook items die je stamina bijvullen. De meest bekende is de Stamina Saver (of SS), welke je 100 stamina geeft en je een uur lang geen stamina laat verliezen (uitermate gewild in dungeon parties met een hoge killspeed dus).
quote:
- Niet teveel bugs
Ik speel het spel nu ruim een half jaar en ik kan je verzekeren dat er een hoop bugs uitgehaald zijn sindsdien. Helaas zitten er nog wel een paar in, waarvan enkele hardnekkig zijn (na uren spelen ruim 1GB RAM geheugen opvreten bijvoorbeeld :(). Of je hierdoor je plezier laat bederven en op een ander spel overgaat, is natuurlijk een persoonlijke keuze. Mij heeft het in ieder geval nog niet weg kunnen slaan.

EDIT:
Het is overigens zo dat er niet echt een verhaallijn in het spel zit. De quests zijn meestal ook niet op elkaar ingespeeld (behalve als het consecutive quests betaamt, die elkaar dus opvolgen). Het niet kunnen begrijpen van een quest omdat deze translated is, komt overigens nog maar sporadisch voor.

Zyppora wijzigde dit bericht 28-05-2008 16:17 (9%)

Zyppora - 80 Warlock

Bedankt voor je fantastische guide! Ik ga Rappelz denk ik wel uitproberen. Alleen nu heb ik RF Online is best vet alleen tis een beetje loneley, en niet helemaal duidelijk. Niemand praat ook en de steden zyn niet eens druk. Normaal niet gewent van een MMOPRG.

Ik heb RF Online ook een paar weken geprobeerd, alleen kon ik niet wennen aan de besturing (hoewel ik dat meestal toch wel vrij rap doe). En na een tijdje kreeg ik een email dat mijn contactgegevens niet klopten :+ Duh. Ik zal een beetje mijn echte contactgegevens op gaan geven. Tis maar een spelletje, geen sollicitatie.

Anywayz, ik speel op de Tortus server (zie sig) als je het gaat proberen en als je nog vragen hebt, hoor ik het wel :)

Zyppora - 80 Warlock

Zal ik doen ;) En je had gelijk idd, ze vragen echt alles van je als je gaat registreren. Zit er over te denken het te delete. De characters zien er btw ook nie uit. Sommige mensen zeggen als je installt en uninstallt je computer naar de fillestijnen gaat. Maar alle spellen zien er zo leuk uit, en uiteindelijk is het toch weer stom. En dan uninstall ik het weer. Moet zuiniger zijn voor me comp ;/

Mijn PC leeft nog, en ik heb RF Online ook gedelete. Ik heb er nu Shaiya nog opstaan, maar die gaat er ook binnenkort vanaf :) Ik moet toegeven dat RF Online er netter uitzag dan Rappelz, maar goed, ik moet ook behendig zijn in het spel, anders schiet het niet op. Ik denk dat het gewoon de leercurve was die toch wat te stijl was.

Zyppora - 80 Warlock

't is zo ver, na ik een tijd bezig was, met een vette shooter. Begin ik weer in me MMORPG fase te komen. Dus morgen of mischien vandaag nog Rappelz aanschaffen. Alleen ik wil 1 ding gewoon zekerweten, is 't een beetje druk of is 't een saaie boel. Weet niet of je de MMORPG Silkroad Online kent, zo'n beetje die drukte, mag natuurlijk ook wat minder. Zolang de steden een beetje vol zitten. 't Moet niet zo zijn dat ik 2 uur bezig ben party leden te zoeken.
EDIT: Weet niet of je een nederlandse guild weet, maar als zou 't wel handig zijn ;)

Chainebuster wijzigde dit bericht 21-06-2008 14:57 (8%)

Ik ben het gister ook begonnen met spelen :P Het is iig op tutorial island (jah ik ben noob :X) redelijk druk. In de steden zijn altijd wat mensen.
Ik speel op tortus, en ben atm een lvl 12 asura. Ben nu met die jobquest bezig, maak daarna alle overige questen op tutorial island af (als die er zijn), en ga dan naar het mainland.

Ik zit nog niet in een guild, en ik zou ook niet weten of er goeie nederlandse zijn :P

Mijn CRT bak is een gravitaire anomalie!

En bevalt 't spel?

momenteel ben ik even druk met andere prioriteiten maar speel het ook.
Ben een lvl 20 fighter en ben ongeveer 3 weken terug begonnen met spelen.
Speel op tanta of danta server en spel onder de naam rietzanger.
ongeveer met een week of 2 heb ik ws weer internet ivm de verhuizing en kom ik weer online en voel wel wat voor een leuke guild en samenwerken.
Met veel dingen ben ik niet op de hoogte over de rangen en dergelijk maar momenteel speel ik met lvl of cat 2 wapens en gaat het al stukken makkelijker tot en met lvl 23 beesten en dergelijke.
Een whistle vind ik bijvoorbeeld een flinke dobber om neer te slaan ook momenteel nog zelfs.
Ga mij nu toeleggen op het uitbreiden van mijn skills ipv mijn levels om wat meer magie te kunnen gebruiken.
We zullen elkaar snel ontmoeten denk ik het is echt een leuk spel om gratis te doen ik hoop alleen dat het continue hakken niet gaat vervelen want heb nog vele punten nodig om enigzins mee te kunnen tellen.

Amd X2 4400+ Asus A8n32 sli de luxe,OCZ 2 gig Gold GX pc4000,XFX GF7900GTX 2*74gig Raptor raid 0,Highpoint rocketraid 2310 raidcontroller,4*maxtor maxline 300gb raid 5

@ Chainebuster: Het spel bevalt mij wel :) Het ziet er aardig uit (mooi voor een f2p downloadable game). De gameplay en tutorials zijn beter dan bij andere mmorpg's (archlord bv snapte ik geen biet van :P). De quests zijn niet ubermoeilijk ofzo, is ook mooi dat wordt gezegd waar je ongeveer heen moet.

@ Edwin van Cleef: jou kom ik dus niet tegen ivm andere servers ;)

Mijn CRT bak is een gravitaire anomalie!

Reg. datum: 29 augustus 2005

Als iemand mij een mooie openingspost stuurt kan ik deze er wel even op zetten. Zelfs speel ik geen Rappels meer maar ben blijven hangen op Silkroad online.

Schiet tussen de palen en je scoort!

quote:
Chainebuster schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:53:
't is zo ver, na ik een tijd bezig was, met een vette shooter. Begin ik weer in me MMORPG fase te komen. Dus morgen of mischien vandaag nog Rappelz aanschaffen. Alleen ik wil 1 ding gewoon zekerweten, is 't een beetje druk of is 't een saaie boel. Weet niet of je de MMORPG Silkroad Online kent, zo'n beetje die drukte, mag natuurlijk ook wat minder. Zolang de steden een beetje vol zitten. 't Moet niet zo zijn dat ik 2 uur bezig ben party leden te zoeken.
EDIT: Weet niet of je een nederlandse guild weet, maar als zou 't wel handig zijn ;)
Ja, in de steden is het druk genoeg om wat lag te veroorzaken (duurt meestal een seconde of 2 dattie wat schokkerig is, daarna gaat het weer vloeiend). Ligt er ook een beetje aan waar je zit. Katan is niet zo populair, Laksy is al wat drukker, Horizon wordt laggy en het centrum van Rondo (de high-level stad) is bezaaid met usershops.

Een dungeon party kun je binnen 2 minuten gevonden hebben, of je kunt de hele dag geen party vinden. Ligt er een beetje aan, je moet het treffen (ook qua level en class). Sommige classes, zoals Kahuna, Cleric, Holy Warrior, zijn best wel onmisbaar in een party en hebben dus veel kans bij het vinden van een party. Lees je wel even een beetje in wat de verschillende classes doen. Cleric lijkt leuk, maar is pure support en niet al te makkelijk te spelen. Hetzelfde geldt voor de summoner classes, die worden heel sterk wanneer ze pets krijgen, maar zijn ook niet de makkelijkste classes. Voor de luie donders onder ons: maak een Strider/Assassin aan, dan kun je Tab-F1 spammen (weinig variatie dus).

Op de Tortus server is de enige nederlandse guild LowLanders, voor zover ik weet. Van de andere servers weet ik het niet.
quote:
wimjongil schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:47:
Ik ben het gister ook begonnen met spelen :P Het is iig op tutorial island (jah ik ben noob :X) redelijk druk. In de steden zijn altijd wat mensen.
Ik speel op tortus, en ben atm een lvl 12 asura. Ben nu met die jobquest bezig, maak daarna alle overige questen op tutorial island af (als die er zijn), en ga dan naar het mainland.

Ik zit nog niet in een guild, en ik zou ook niet weten of er goeie nederlandse zijn :P
Ja, er zijn nog een aantal quests na de job transfer quest. Onder andere de Boss Worm Piranha (lv15 [ * ] ). Geeft nogal wat experience. Het beste is om die quest te doen voordat je naar het mainland gaat. Na level15 kun je namelijk niet terugkeren naar Trainee's Island en de Boss Worm geeft je wat ervaring in hoe sterk de Field Bosses (aangegeven met een sterretje) zijn.
quote:
Edwin van Cleef schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:24:
momenteel ben ik even druk met andere prioriteiten maar speel het ook.
Ben een lvl 20 fighter en ben ongeveer 3 weken terug begonnen met spelen.
Speel op tanta of danta server en spel onder de naam rietzanger.
ongeveer met een week of 2 heb ik ws weer internet ivm de verhuizing en kom ik weer online en voel wel wat voor een leuke guild en samenwerken.
Met veel dingen ben ik niet op de hoogte over de rangen en dergelijk maar momenteel speel ik met lvl of cat 2 wapens en gaat het al stukken makkelijker tot en met lvl 23 beesten en dergelijke.
Een whistle vind ik bijvoorbeeld een flinke dobber om neer te slaan ook momenteel nog zelfs.
Ga mij nu toeleggen op het uitbreiden van mijn skills ipv mijn levels om wat meer magie te kunnen gebruiken.
We zullen elkaar snel ontmoeten denk ik het is echt een leuk spel om gratis te doen ik hoop alleen dat het continue hakken niet gaat vervelen want heb nog vele punten nodig om enigzins mee te kunnen tellen.
De rangen (of Ranks) gaan als volgt:
- Rank 1: lv1 - lv19
- Rank 2: lv20 - lv49
- Rank 3: lv50 - lv79
- Rank 4: lv80 - lv99
- Rank 5: lv100 - lv119
- Rank 6: lv120+

Je kunt in principe alleen uitrusting dragen die lager dan of gelijk is aan jouw eigen rank. De rank van een item wordt weergegeven middels het Romeinse cijfer linksboven in het mouseover popupje. Tevens wordt daarin het minimum required level aangegeven. Als je dat nog niet bereikt hebt, is deze tekst rood.

Daarnaast is er een recommended level, welke omhoog gaat bij elk level van je equipment. Als dit hoger is dan je eigen level kun je het item wel equippen, maar haal je niet de maximale stat bonus uit je equipment. Wat je er wel uit haalt, gaat -wel- omhoog met elk level, dus max it out when you can (kost wel pesetas).

Blue Whistle is een van de zwakkere field bosses (met een sterretje in de naam). Deze hebben grofweg 5x de HP van een normale lv19 field mob, en volgens mij ook iets meer patk. Je zult als je hogere levels bereikt wel meer van dit soort field bosses tegenkomen.

En helaas: het hakken gaat vervelen. Maar als je lv30 wordt (of daarbij in de buurt komt en een beetje geluk hebt), kun je mee gaan doen met dungeon parties in de lowlevel dungeon (Relics of Arid Moonlight). Daar zitten lv30 - lv50 dungeon mobs (aangegeven met ++ in de naam) en zijn stukken sterker dan de field mobs (maar aangezien je met een party bent, zouden ze niet al te pittig moeten zijn).
quote:
xzaz schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:37:
Als iemand mij een mooie openingspost stuurt kan ik deze er wel even op zetten. Zelfs speel ik geen Rappels meer maar ben blijven hangen op Silkroad online.
Ik zal kijken wat ik kan doen, maar ik beloof niks :)

Zyppora - 80 Warlock

Reg. datum: 29 augustus 2005

Ik kreeg van Zyp een mooie openings post toe gestuurd _/-\o_, bij deze vervangen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Onder het mom van nieuw leven blazen in dit draadje, tevens in de hoop meer mensen in de richting van deze game te trekken, een 'dear diary' van mij :)

Afgelopen zaterdag was het het één-jarig bestaan van onze guild. Was wel gezellig, met zijn allen (as in, 20 man kwam opdagen, van de 140, dat zijn overigens de 20 meest actieve) samenkomen en een beetje lol trappen. Naderhand gezellig naar de Arena en duelleren maar. Ik ben een Warlock, dus niet echt geschikt voor het betere PvP werk, maar al doende leert men en ik heb een mooie taktiek gevonden om het toch op te kunnen nemen tegen sommigen.

Warlocks hebben armour dat van papier is gemaakt, dus de elke klap van een warrior-klasse hapt flinke stukjes HP weg. Nu heeft een Warlock een aantal debuff/trap skills, en een daarvan is de Fear Trap ;) Hartstikke handig voor die hardnekkige melee fighters. Vlak voordat het duel begint, leg je zo'n Fear Trap en blijf je rustig staan. Laat die warrior (in mijn geval een Assassin) maar naar mij toekomen en die Fear Trap triggeren. Helaas hebben de meeste skills een accuracy correction, dus landen ze niet bij tegenstanders van hogere levels. Deze Assassin was echter rond mijn level, dus dat ging perfect :) Dankzij Fear Trap ging hij lekker rondlopen en kan ik alles uit de kast trekken om hem maar tegen de grond te werken. Helaas is Fear Trap niet spammable, maar Nightmare (een mezmerize skill) doet ook goed zijn best de Sin ervan te weerhouden mij aan te vallen. Fear Trap en Nightmare worden netjes afgewisseld, en terwijl de Sin gefeared is, val ik aan. Kost wat MP op de middellange termijn, maar dan heb je ook wat.

De cooldown time op Nightmare en Fear Trap zijn echter net iets langer dan de duration van deze skills, zelfs wanneer ik ze consecutive uitvoer, dus ergens zal er een 'gap' opgevuld moeten worden. Gelukkig heb ik ook nog een trap die de tegenstander 'root', dus dat ik vrolijk een meter verderop kan staan zonder aangevallen te worden, terwijl ik zelf (ranged als ik ben) lekker kan damage-dealen. Als ik wat meer JP heb verzameld (ongeveer anderhalf miljoen nodig :/ kan dus nog wel even duren) dan krijg ik wat meer traps die ook wel van pas gaan komen in het PvP circuit. Twee daarvan zijn stun traps, en die gaan dus uitermate van pas komen :D Zowel in PvP als PvE.

Ik maak me overigens geen illusies dat ik een Kahuna-type of Chaos Magician of zo aankan in PvP ;) Warlocks zijn gemaakt voor PvE en dat is zeker in DPs goed te merken. Maar op zijn tijd een duelletje is zeker leuk voor de afwisseling.

Zyppora - 80 Warlock

Vandaag wordt epic5 gelaunched!

Voor wie nog nooit rappelz heeft gespeeld. het is gratis en mega verslavend. Zelf zit ik bij de KuroiTenshi guild, erg sociaal spel!

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Het eerste deel van het twee-delige epic 5, codename 'Dragonic Age' wordt inderdaad vandaag gelanceerd. Op de officiele website wordt gerept over 12 Augustus, maar ik vermoed dat vanwege de timezones het voor ons de 13e is geworden. Het tweede deel laat nog tot het eind van het jaar op zich wachten.

Deel 1 van Epic 5 behelst vooral het introduceren van een nieuwe dungeon, en de twee nieuwe pet types, de Cerberus en de White Dragon. Zie hieronder de patch note:
quote:
Epic 5 - Part 1 Patch Notes

Pets:
Pet Skills have been renewed. Angels, Centaurs, Salamanders, and Hawkmen have their own skills.
Pets will gain stat points with every level now.
Pet’s buffs can no longer be cast on random players; they are limited to the pet and the owner.
Two new pets have been added, Cerberus and White Dragon.

Area and Dungeon:
A new area, Veiled Island, and a new dungeon, Temple of the Ancients, have been added. This dungeon contains monsters from level 125 to level 150, the boss: Betrayal. The entrance to this new area is located south of Lasky and northwest of Rondo.

Client:
New logo and loading screen art have been added.

Items:
Rank 6 weapons and shield have been added. All enchanted weapons will now have a “glow.”
New Rank 1- Rank 5 armors and helms have been added.
Weights of certain items have been adjusted.
Players are now able to hold up to 10,000,000,000 rupees and store up to 100,000,000,000 rupees.
Decorative Pets, Helmet Crab and Sun Rabbit, have been added.
Empty bottles and Creature Wind Scrolls have been added to Merchant NPCs.

Drops:
Drop rate for certain consumables have been tweaked.
All monsters can drop a pet card.

Misc:
Idle animation has been added to characters and pets.
Neutral critters, such as Moon Rabbits, no longer follow when healed or buffed.
Roaming town guards have been added to towns.
Tool Tips have been added to character and pet skills.
Rupee rewards from quests have been increased.
Aggressive monsters’ names are now red.
Al met al zijn we er enorm op vooruit gegaan als je het mij vraagt.

Ik speel een 82 Warlock op de Tortus Server onder dezelfde naam als mijn nick hier.

Zyppora - 80 Warlock

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws