Hoofdcategorieën
Topicacties

Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 februari 2005

quote:
Dannr schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:16:
Even inhalen maar weer ;)

@woudew: Compositie vind ik leuk en origineel, maar hij is wel erg grauw, en er is eigenlijk ook wel erg veel grijze lucht zo. Maar het idee met de straatstenen is zeker goed. Beetje meer contrast heeft hij wel echt nodig imho.
@Laukui: Mooie plaat! Heeerlijke kleuren, mooie scherpte, mooi hoe de lijn van het gebouw langs de rand van de foto loopt (nou ja, ongeveer dan :+ ).
@Spits: Leuk abstract, geen idee wat het was tot je het zei, maar wel eens met MIJ: Haal dat zwart onderaan weg.
@tonysettanta: Te breed voor het forum. Het idee is leuk, maar technisch kan er nog veel verbeterd worden, bijv: de appel is grauw (lekker kleurig is een stuk mooier, denk ik), het lampje loopt rechts zo over in de achtergrond (kies een andere kleur) en het mag allemaal wel wat scherper.
@hansvanzet: Qua scherpte, compositie en kleuren van de bloem natuurlijk dik in orde, maar ik had liever een andere kleur achtergrond gezien dan dat sombere zwart.
@ThomasW: Crossprocessing vind ik altijd wel mooi, zo ook hier. Had van mij nog wel iets extremer gemogen zelfs, hardere contrasten bijv. Verder had ik hem graag rechtop gezien (dus de verticale lijnen graag verticaal ;) ), en vind ik het jammer dat je een stukje hand en een stukje voet mist. Erg scherper had idd ook nog wel gemogen. Maar, nevertheless, erg leuke plaat van het joch.
@Sharky: Prettige scherpte, duotone vind ik goeie keuze. Had van mij onderin nog wel iets lichter, of bovenin iets donkerder gemogen. Nu wordt mijn aandacht wat teveel naar het voorhoofd en daarboven getrokken, dat is jammer, want de ogen hebben zeker wel iets. Ik vind de "bozige" (nofi) blik ook jammer.
@Enanoe: Ik ben niet heel enthousiast; de lucht is me wat te uitgebeten. Wordt misschien beter als je een dun kadertje om je foto zet, want nu loopt dat wit over in de achtergrond van 't forum. Kortom: De zon in het hoekje is zonder meer mooi gezien, maar de uitwerking wordt ik nog niet vreselijk enthousiast van.
@Vaal: Hij doet een beetje gerenderd aan, ik weet niet hoe dat komt. Verder vind ik hem *super*.
@Exigence: Wat een geweldig mooie plaat. Ik wou dat ik zulke foto's maakte, echt, ik vind hem ontzettend mooi, en de keuze voor zwart/wit is ook een heel goede. Super, meer kan ik er niet van maken. Respect ook voor je kunsten met een relatief eenvoudige A95.
@hansvanzet: Eensch met nomad85: zoals je hem neerzet is het niet veel (mijn mening), de poging van nomad85 vind ik al wat beter, maar wordt ik ook nog niet gillend enthousiast van. Sorry, hij doet me gewoon niet zoveel.
kritiek is leuk bedoeld, maar dit vindt ik wel erg negatief maar dat kan aan mij liggen. ;)

@GsJosh: prairiehondje heb ik al veeeeeeel te vaak gezien ;) Maar ik vind het wel een nette plaat. De achtergrond is lekker rustig en de kleuren en compositie zijn ook ok.
@Verbal_Kint: het lijnenspel is om zich wel ok. Jammer vind ik echter dat er iemand staat. Onderbreekt namelijk het lijnenspel. Verder zou ik liever alles wat scherper zien. Juist vanwege het feit dat de plaat het moet hebben van het lijnenspel. En ik vind hem wat grauw (komt waarschijnlijk door het grauwe Nederlandse weer). Dus persoonlijk zou ik hem nog wat bijtrekken in Photoshop.

@tonysettanta: naar mijn idee geeft Dannr toch wel netjes commentaar op jouw plaat hoor. :)

Herrick wijzigde dit bericht 20-10-2006 15:11 (7%)

@relonky, bedacht ik me net zelf ook toen ik de exif las. Foto is gewoon vrolijk op auto gemaakt, maar had beter f7 of zo kunnen gebruiken (sluitertijd was nu 1/420, dus daar zat nog wel wat ruimte).

Die persoon was me idd ook opgevallen, maar ja, die mag je ook niet zomaar wegsturen he, wist ook niet hoeveel tijd ik nog had, aangezien ik de volgende tram wel moest hebben :)

Ik zal eens kijken of ik er met fireworks/gimp nog wat aan kan doen (heb een legale pc, wil dat graag zo houden).

Laptop: Apple MacBook Wit, 2.2 Ghz 120 GB Phone: Apple iPhone Wit Camera: Fuji F30

Reg. datum: 24 februari 2005

quote:
relonky schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:10:
@GsJosh: prairiehondje heb ik al veeeeeeel te vaak gezien ;) Maar ik vind het wel een nette plaat. De achtergrond is lekker rustig en de kleuren en compositie zijn ook ok.
@Verbal_Kint: het lijnenspel is om zich wel ok. Jammer vind ik echter dat er iemand staat. Onderbreekt namelijk het lijnenspel. Verder zou ik liever alles wat scherper zien. Juist vanwege het feit dat de plaat het moet hebben van het lijnenspel. En ik vind hem wat grauw (komt waarschijnlijk door het grauwe Nederlandse weer). Dus persoonlijk zou ik hem nog wat bijtrekken in Photoshop.

@tonysettanta: naar mijn idee geeft Dannr toch wel netjes commentaar op jouw plaat hoor. :)

vindt je? foto is te breed, kan technisch beter, appel is te grauw, lampje loopt zo over in achtergrond
en mag allemaal wat scherper. vindt het niet erg opbeurend.
maar zoals gezegd het kan aan mij liggen. sorry hoor. :'(

@tonysettanta: Ik denk dat je het anders moet lezen. Hij geeft je punten waarop je zou kunnen letten om een volgende foto beter te maken. Dus je moet je niet vastklampen aan de foto die je hebt gepost, maar kijken naar een foto die je nog gaat maken. Oftewel doe iets met de kritieken en wordt een betere fotograaf (ofzo). En laat je zeker niet afschrikken door de commentaren die je soms te verduren krijgt. Op een forum komt het nog wel eens ongenuanceerd over. :)
Is er ook helemaal klaar voor!

http://home.scarlet.be/~swinneke/audio/008.jpg

Oorspronkelijk voor het "Post hier foto's en specs van je home-cinema" topic, maar vond het wel een leuke foto. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

http://www.roflpantoffel.nl/uploadedimages/fotoow.jpg

Wou hem eigenlijk voor fotoopdracht plaatsen, "patronen".Maar aangezien dit mijn eerste fotopost hier ooit is en ik er zelf van fotografie weinig af weet, graag commentaar.

Reg. datum: 01 december 2005

quote:
nomad85 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:30:
Zo'n foto heeft wel potentie, maar je moet het dan hebben van nabewerken. Ik heb er dus een poging op gewaagd, vind je het vervelend dat ik hem neerzet, dan haal ik hem weer weg.
hansvanzet zijn foto die ik geprobeerd heb beter te bewerken om er iets bijzonders van te maken
[afbeelding]

Nee hoor, ik vind het prima dat je hem hier weer bewerkt neerzet. Ik vind de foto leuk vanwege het lijnenspel. Dat het onderwerp 'gewoon een balk' is (enanoe).....tja... ik zie wel meer onderwerpen voorbij komen waarvan ik denk....tja...
IBedant voor het commentaar ( Nomad, Dannr) want daarom plaats ik ze hier. Om van te leren dus!

Canon EOS 350D - 17-70 Sigma - 70-300 Sigma

Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
hansvanzet schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:47:
[...]
Dat het onderwerp 'gewoon een balk' is (enanoe).....tja... ik zie wel meer onderwerpen voorbij komen waarvan ik denk....tja...
Met slim. Het is niet zozeer "wat" het onderwerp is, maar hoe je het brengt. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Reg. datum: 01 december 2005

quote:
TomSwinnen schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:14:
[...]

Met slim. Het is niet zozeer "wat" het onderwerp is, maar hoe je het brengt. :)
Helemaal mee eens. Met enkel commentaar zoals 'ik vind er niets aan' of 'wat een vette foto zeg!' kun je weinig beginnen (alhoewel het tweede commentaar wel leuk is natuurlijk :) ).

Canon EOS 350D - 17-70 Sigma - 70-300 Sigma

Reg. datum: 18 juni 2003

quote:
Dannr schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:16:
Even inhalen maar weer ;)

[...]
@Spits: Leuk abstract, geen idee wat het was tot je het zei, maar wel eens met MIJ: Haal dat zwart onderaan weg.
[...]

Nu begrijp ik jullie pas goed. Ik dacht dat MIJ bedoelde om ook de onderste rij lampen weg te croppen, maar idd het zwarte wegkroppen geeft een veel betere plaat. Stom eigenlijk dat ik dat zelf niet zag. Bedankt voor het commentaar allebei, hier leer ik van ;)

Edit:
Ik heb hem even gecropped:
2e versie

Spits wijzigde dit bericht 21-10-2006 12:49 (9%)

Reg. datum: 09 augustus 2005

@tonysettanta: Relonky heeft gelijk met "Op een forum komt het nog wel eens ongenuanceerd over." Ik heb nooit de bedoeling om vervelend te doen, maar zeker als je op een wat groter aantal posts commentaar wil geven word je gauw wat kort door de bocht, en als ik mijn eigen tekst nog eens nalees komt het wat botter over dan bedoeld. Sorry daarvoor. Wel blijf ik bij "goed idee, maar technisch mag het beter". Ik zou zeggen: Verbaas ons met een nieuwe versie! En, while I'm at it, maak dat dan alsjeblieft een 600px brede versie.

@TomSwinnen: Lekkere plaat, zonder meer, en leuk gebruik van de scherptediepte. Wat ik een beetje mis is 1 echt belangrijk punt waar de scherpte ligt. Het zou echt iets toevoegen als (bijv) de scherpte alleen op het woord "Kenwood" ofzo lag, begrijp je wat ik bedoel?

@Alexji: Mooie detailopname, vrij standaard, maar technisch heel behoorlijk uitgevoerd. Zou een goede inzending zijn geweest voor de weekopdracht. Verber ben ik er nog niet uit of het uitgebeten wit bovenop me stoort ;)

drs.
Reg. datum: 10 oktober 2001

Foto van een Gier, Gambia,

http://members.home.nl/mdz/gier.jpg
(klik voor originele grootte)

Geschoten met Canon EOS 350D met Sigma 55-200, f/6.3, 1/320s

Opmerkingen: Hij bewoog net naar beneden. Foto heeft duidelijke scherptediepte, maar ik weet niet helemaal zeker of er uberhaupt 1 stukje geheel scherp is.

Priapus! Als je vader je broer is kan je moeder nooit je zus zijn.

Reg. datum: 22 september 2003

http://xs208.xs.to/xs208/06420/tuintje2.JPG
*klik*
Sinds 2dagen heb ik een EOS 350D, en zit nu een beetje met de opties te kloten

errrrrnie wijzigde dit bericht 22-10-2006 02:51 (21%)

Ook van mij nog maar een foto :)
heb de camera nog niet zo lang (s5600)
En deze foto is gemaakt tijdens een 'schooltripje' weekje berlijn :)
De kleuren zijn behoorlijk aangepast in Photoshop, maar ik vind dat juist wel mooi. (dat extreme, onrealistische :) )
http://i140.photobucket.com/albums/r29/JasperMous/FullMotion.jpg

#oeps, te groot, even wachten, hmmm volgens mij wordt de thumb automatisch 600 breed? Als hij niet goed is, haal hem maar weg hoor. :)

NeOpHyTe-NL wijzigde dit bericht 22-10-2006 11:47 (39%)
Reden: Plaatje te groot?

Beginning to realize the power...

Reg. datum: 23 september 2003

Ik vind dat roze niet echt mooi, bovendien laten de witte vlakken rond het gebouw en de boom wel erg duidelijk zien dat ermee geshopt is. De foto an sich vind ik wel weer mooi.

Omdat ik zelf weer eens wat aan het pielen ben met m'n camera:

http://img241.imageshack.us/img241/776/fiat2dw5.jpg

1 bericht per dag is genoeg voor iedereen.

quote:
NeOpHyTe-NL schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:45:
Ook van mij nog maar een foto :)
heb de camera nog niet zo lang (s5600)
En deze foto is gemaakt tijdens een 'schooltripje' weekje berlijn :)
De kleuren zijn behoorlijk aangepast in Photoshop, maar ik vind dat juist wel mooi. (dat extreme, onrealistische :) )
[afbeelding]

#oeps, te groot, even wachten, hmmm volgens mij wordt de thumb automatisch 600 breed? Als hij niet goed is, haal hem maar weg hoor. :)

Ik wil deze camera misschien ook gaan kopen, maar heb je een paar foto's online staan zonder een bewerking ??

en wat zijn je instellingen van de fuji.

wegmetwallen.nl - De website over het kwaal : wallen en donkere kringen rondom het oog.

Als je even je mail geeft, dan zal ik wat foto's doorsturen :)
Ik maak vaak foto's in de 'M' stand, en anders 'auto' voor de kiekjes :)

Damn Skippy!
Reg. datum: 06 september 1999

http://caustics.gotdns.com/zooi/got/foto/zlk.jpg
klikbaar

In het Noorder Dierenpark. Hij lag zo lekker in het zonnetje :)

Photoblog :: Portfolio
EOS 30D met grip & strap, EOS 1D Mark II, kitlens, EF 17-40 f4 L, EF 70-200 f2.8 L, EF 85mm f1.8, Canon 580ex Speedlite, Fujica Compact deluxe meetzoeker.

Reg. datum: 25 november 2002

Lekker aan het zonnen :D leuke foto, maar niet bijzonder.

http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/herst1-1.jpg

Pentax k10d, http://www.fbfotografie.nl/

Hmmm wat raar! Inderdaad ziet het er een beetje maf uit, hier een nieuwe versie van mijn foto :)
http://i140.photobucket.com/albums/r29/JasperMous/BerlininFullMotion.jpg

iemand nog tips om hem nog wat 'heftiger' te maken? De kleuren mogen er nog wel wat meer uitspringen. :)

Ik vind de foto nogal blauwig. Ik heb dat er uit gehaald, iets gespeeld met de toning en een licht oranje filter erover gegooid

http://img263.imageshack.us/img263/7645/berlininfullmotionzo0.jpg

ben benieuwd wat jullie van deze vinden
http://www.klaasje.com/gallery/misc/selfportrait/medium/0002.jpg

fotoklaasje wijzigde dit bericht 22-10-2006 20:34 (6%)

http://www.klaasje.com

@Rudedadude: Wauw! Heel mooi, mag ik vragen wat je precies hebt gedaan? ik bedoel eigenlijk hoe in photoshop?

@fotoklaasje: Ik heb er natuurlijk weinig verstand van, maar ik vind hem lekker scherp een een hele mooie belichting!

@ Door: NeOpHyTe-NL : lastig uit te leggen: ik gebruik Photoimpact en geen photoshop, maar ik neem aan dat dit zonder meer ook mogelijk is in Photoshop. Ik denk iets van het aanpassen van de kleurbalans (Rood/groen/blauw), het aanpassen van de curves / tonemap en een duotone filter waarbij de orginele kleuren van de foto grotendeels intact blijven.

@fotoklaasje: ik vind het technisch een mooie foto, waarbij het misschien nog net iets mooier geweest om ook iets van het rechteroog zichtbaar te hebben

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: