Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 5
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw Topicquote:
Opzich mooie rustige pic.
Ik vind hem alleen wat te donker vooral de achterste bomen en misschien is de horizon wat te centraal (3/4 verhouding was beter geweest denk ik, dmv lager standpunt oid)
quote:Morgion schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 18:07:
Vanmiddag ff de S45 op wat zonnebloemen bij ons thuis in het halletje gericht.
Bij deze het resultaat.![]()
[afbeelding]
Zou de bokeh in deze foto groter zijn als ie met een SLR gemaakt was??
Waarschijnlijk wel, maar dat hangt ook van je brandpunt af en je diafragma.
Verder vind ik de kleurtjes erg lekker. Probeer ook eens een foto van ietsje verderweg te maken. Ik zie dat er nog meer bloemen op de achtergrond staan. Door wat meer afstand te nemen kan je meer bloemen op de achtergrond meepakken. Daar kan je leuk het idee mee geven dat je in een enorm bloemenveld zit.
Leuk plaatje, maar probeer volgende keer de horizon niet precies in het midden te plaatsen. Maar bijvoorbeeld op 1/3 waardoor je de nadruk op het gras en de bloemen legt, of juist op 2/3 van de foto waardoor de nadruk op de lucht komt te liggen. Bij deze foto zou ik dan voor 1/3 gaan. Je lucht is niet super spannend, maar van de bloemen e.d. zou wel wat meer in beeld mogen zijn.quote:Laukui schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:52:
Bedankt voor je commentaar Dannr
Wat betreft jouw foto: Ik vind de foto op zich wel leuk, alleen had ik voor cross-processing een ander soort foto genomen, maar misschien denkt iemand anders er wel compleet anders over, dat heb je soms
Hierbij nog een plaatje van mij:
[afbeelding]
quote:justawitte schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:11:
[...]
Waarschijnlijk wel, maar dat hangt ook van je brandpunt af en je diafragma.
Verder vind ik de kleurtjes erg lekker. Probeer ook eens een foto van ietsje verderweg te maken. Ik zie dat er nog meer bloemen op de achtergrond staan. Door wat meer afstand te nemen kan je meer bloemen op de achtergrond meepakken. Daar kan je leuk het idee mee geven dat je in een enorm bloemenveld zit.
Ik heb inderdaad geprobeerd meerdere bloemen er fatsoenlijk op te krijgen, maar het zijn er maar een paar en de andere bloemen zijn ook nog eens veel minder mooi.
Misschien krijg je met deze foto een idee van de situatie.
Dit vond ik zelf het beste shot van verder af. Ook hier heb ik het weer vanuit allerlei hoeken geprobeerd, maar als ik verder naar links of naar rechts ga, dan krijg ik allerlei dingen op de foto die ik er niet op wil hebben.

EOS 400D ** 17-55mm f/2.8 IS USM ** 70-200mm f/4.0 IS USM ** Speedlite 430EX II **B&W ** Hoya ** Sandisk Extreme III
Het enige wat ik heb gedaan is een uit snede gemaakt.

http://www.MartijnenHendriette.nl
Reg. datum: 02 april 2004
@Martijn!: Die kop is helemaal goed natuurlijk, maar ik vind de uitsnede niet zo mooi. Allereerst "groeit" het hoofd erachter wat ongelukkig uit het voorste. Verder staat je onderwerp heel erg centraal, waardoor er links van de dame wat weinig ruimte is. Als laatste lijkt er wat weinig contrast in je foto te zitten. In z/w hou ik ervan om alle schakeringen van diep-zwart tot spierwit te zien (al zou ik dat kleine stukje wit overhemd tussen kraag en kin in dit geval wegsoepen). Maar het is jouw foto, dus als jij er anders over denkt heb je gewoon gelijk hoor
Ik was gevraagd om foto's te maken op een feestje en heb natuurlijk vrijwel alles geflitst, maar deze had ik voor de verandering eens zonder flits gedaan. In eerste instantie vond ik de foto niks, maar nu vind ik hem toch iets hebben, dus post ik hem hier in de hoop wat commentaar te krijgen.

Verder geen commentaar, maar dat wist je al omdat ik hem gister zag
Reg. datum: 06 oktober 2006

groot: http://members.home.nl/mtmd/Canon/frodo.jpg
Vind het alleen jammer van de ietwat drukke achtergrond, voor de rest iemand nog tips?
Canon 350D | Canon 18-55 | Sigma 70-300 DG

Weer eens blijdorp gedaan, heerlijk
Het enige photoshop dat er aan is geweest is enkel een klein tikje color balance.
Reg. datum: 01 juni 2001
Ik was eigenlijk wel erg tevreden over deze foto, hij straalt een beetje nieuwsgierigheid uit.

Alleen het formaat is aangepast verder ongeshopped...
(powershot a700)
Is het wat?
thx voor het commentaar op de vorige foto
jv777 wijzigde dit bericht 10-10-2006 20:25 (9%)
http://www.f1manager.nu / p4 3,2 Ghz, 1Gb DDR, 2*160 GB wd, Asus v9999, Akai AA-A1L, Mission 771e
Reg. datum: 06 juni 2004
Hij is iets gecropped, omdat er aan de linkerkant enkele lelijke touwen in beeld waren.

martijn! goeie plaat hoor, altijd fijn die gezichten met al die lijnen, geeft geschiedenis mee aan je foto. Compositie en crop lijkt me prima zo, al zou ik iets minder achter haar hoofd over laten en iets meer aan de voorkant, zodat je meer met haar mee kijkt. Goed gezien om haar te fotograferen.
laukui, inderdaad fijne kleurtjes en prima vast gelegd dat het een feest is. Helaas is eigenlijk alles bewogen waardoor er weinig details is op te maken, maar qua kleuren is het echt een fijne plaat
Darell : Wat je goed gedaan hebt is op het niveau van het onderwerp gaan zitten, dus dat is goed. Kleuren is ook goed, maar je achtergrond is inderdaad niet zo boeiend, maar verder niet heel storend. Wat wel storend is is dat de hond ongeveer dood lijkt, kortom, het onderwerp komt absoluut niet boeiend over, terwijl de hond vast vaak genoeg actief is (probeer dan eens een leuke foto te maken)
Redxrad, leuke foto, goeie kleuren en fijne compositie, zelf had ik hem iets ruimer links willen hebben, maar dat is misschien persoonlijk.
jv777 erg leuke foto, achtergrond redelijk goed onscherp, waardoor het minder afleid, maar nog steeds is het wel wat te druk. Je camera heeft helaas standaard een erg grote DoF, dus daar kun je weinig aan doen, wel mooi scherp en compositie en "mimiek" van het beest is prima. Netjes
Kameleman, prima shot, je z/w is goed gekozen hier denk ik, maakt het serener, hij staat wel een beetje scheef, dat zou ik nog aanpassen, verder zou ik je histogram nakijken aan de zwarte kant (links), volgens mij kan je daar nog wel een beetje winst halen. Verder netjes gedaan
107mb leuke plaat, moment goed vast gelegd, inclusief de druppels in de lucht. Contrast is prima, je exiff zit er niet bij, maar ik de foto met een iets groter diafragma denk ik nog iets fijner vinden, zodat je het onderwerp nog beter isoleert met de achtergrond. Tenzij je al behoorlijk tele gebruikt, waardoor je DoF gewoon wat groter wordt door de afstand tot onderwerp.
recente case || gear
Reg. datum: 07 november 2004

Beetje stom dat ie enkel in het midden scherp is, maar anders was de achtergrond ook weer veel scherper.. Vond het zo beter
Reg. datum: 02 april 2004

goeie foto ofniet? Heb het gevoel dat het beter kan maar weet niet hoe..
Darell wijzigde dit bericht 12-10-2006 01:27 (38%)
@Darell: Compositie is in orde, de uitsnede is OK, het rood rechtsbovenin is leuk, maar: Het kader stoort me, hij is te breed (600px is de norm op dit forum!), en hij is best wel vlak/contrastloos. Iets meer scherpte kan ook nog wel, maar het belangrijkste is denk ik het gebrek aan contrast.
quote:Darell schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 01:26:
[afbeelding]
goeie foto ofniet? Heb het gevoel dat het beter kan maar weet niet hoe..
Net als hier boven zit compo ed wel goed, maar hij is nogal donker, nog ff met levels werken in ps en dan is ie perfect
Links onderzit zit nog een stukje van een blaadje ofzo dit zou ik weggummen
_Graphix wijzigde dit bericht 12-10-2006 08:21 (9%)
recente case || gear
Reg. datum: 03 juni 2002

Sinds kort weer aan het fotograferen samen met mijn vriendin
Bovenstaande foto is genomen in Safaripark Beekse Bergen (roofvogelshow).
De foto heb ik gecropped om het aanwezige publiek te verwijderen.
Heeft iemand trouwens nog tips over hoe je het beste bewegende objecten zoals dieren kan
fotograferen?
Camera gebruikt is een Sony DSC-717.
Groter exemplaar staat in mijn webalbum http://www.xs4all.nl/~ator2290/album
michavb wijzigde dit bericht 12-10-2006 16:30 (8%)

Heb deze foto geschoten op het strand van harlingen tijdens een sport evenement.
Heb hem geschoten met een EOS 350, met een 17-40 4.0
Als ik het niet doe, dan doet niemand het
Reg. datum: 22 maart 2006

Ik dacht ik post ook maar is een foto om te kijken hoe amateur ik ben en wat ik kan verbeteren.
Gemaakt in Frankrijk tijdens lavendel parade met een Canon 350D.
Originele grote:
http://members.chello.nl/w.burgman/Dans.jpg
ik vind hem inderdaad een stuk beter zo!
quote:michavb schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:29:
[afbeelding]
Sinds kort weer aan het fotograferen samen met mijn vriendin
Bovenstaande foto is genomen in Safaripark Beekse Bergen (roofvogelshow).
De foto heb ik gecropped om het aanwezige publiek te verwijderen.
Het dier valt een beetje in het niet (wit tegen wit) en door de cropindeling is hij zeker niet gemakkelijker op te merken. Verder een mooi diertje opzich; uilen hebben een intrigerende kop
De autofocustand is vrij essentieel. Ik weet niet hoe het bij jouw DSC-717 zit, maar de meeste (d)SLR's hebben AF-Continuous. Die blijft continue op het onderwerp scherpstellen en maakt (indien nodig) dus steeds kleine aanpassingen zolang je de ontspanknop half ingedrukt blijft houden. Zodra je de knop volledig indrukt, legt de cam de plaat vast op de laatste focuspositie.quote:michavb schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:29:
Heeft iemand trouwens nog tips over hoe je het beste bewegende objecten zoals dieren kan
fotograferen?
Camera gebruikt is een Sony DSC-717.
Verder is het effect van een motionblur-achtergrond ook erg fraai; het zogenaamde 'pannen' waarbij de actie meer benadrukt word. Je kiest een lange sluitertijd (~ 1/80 - 1/160e, ff experimenteren) en je trekt vervolgens met het onderwerp mee. Bij sommige sporten (zoals dirty auto/motorcros) vind ik het effect persoonlijk wat minder, omdat ik dan graag details zie van opspattend zand/modder. Ligt dus een beetje aan de situatie
Silent Thunder wijzigde dit bericht 12-10-2006 17:54 (21%)
// Nikon D300
// 10.5mm f/2.8 // 17-55mm f/2.8 // 70-200mm f/2.8 VR // TC-14E II
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.