Hoofdcategorieën
Topicacties

[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last

Reageer Nieuw Topic
Misschien haal ik over een weekje of 2 wel een Tuniq Tower of Big Typhoon.

Hij is @ 3,4GHz idle al 40 graden, en dat staat me absoluut niet aan. Ik wil power én een koele processor. Stabiel is ie ook al niet op 3,4 @ 1,4V. Tja, ik moet echt een andere koeler hebben wil ik er een fatsoenlijk voltage doorheen kunnen jagen.

Maar bedankt voor de tip iig. Ik zal ihvv ook eens aan het plamuren slaan. :P

Edit: wat is trouwens het maximum voltage dat ik door mijn OCZ Gold Gamer XTC PC6400 kan jagen?

2,3 of 2,4V? (Het draait stock op 2,1V) Ik zie daar op de site van OCZ Gold DDR2 geheugen dat op 2,4V draait... ;)

RappieRappie wijzigde dit bericht 04-10-2006 22:43 (27%)

-Mijn systeem- - I live my life frame by frame-

Reg. datum: 20 mei 2006

ik heb een vraag,
ik zie dat de meeste dit mobo hebben Asus P5W DH Deluxe. Ik heb een Nvidia kaart, maakt dit wat uit op een crossfire moederbord? 2e kaart komt zeer waarschijnlijk toch nooit dus als dat het enige zou zijn is het geen probleem, of zijn crossfire borden helemaal niet compitable met Nvidia kaarten?

ik zie ook dat de meeste snelle o/c resultaten in dit topic zijn behaald met een cpu met stepping 6 rev B2. Is dit de laatste versie? Of moet ik hier specifiek naar op zoek, wil ik iets meer kans maken op een goede overclock?

turboO wijzigde dit bericht 04-10-2006 22:55 (26%)

PURE
Reg. datum: 22 september 2004

Uiteraard werkt nvidia kaart.... Stepping 6 rev 2 is enige retail versie op dit moment dus nee daar hoef je niet echt voor op zoek ;)

Kan altijd sneller!

Mensen nieuwe cpuz is uit !!
Versie 1.37:

http://www.cpuid.com/download/cpu-z-137.zip

No one die's virgin, life fucks us all ..

30K 06..... op naar de 33K

quote:
turboO schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 22:46:
ik heb een vraag,
ik zie dat de meeste dit mobo hebben Asus P5W DH Deluxe. Ik heb een Nvidia kaart, maakt dit wat uit op een crossfire moederbord? 2e kaart komt zeer waarschijnlijk toch nooit dus als dat het enige zou zijn is het geen probleem, of zijn crossfire borden helemaal niet compitable met Nvidia kaarten?

ik zie ook dat de meeste snelle o/c resultaten in dit topic zijn behaald met een cpu met stepping 6 rev B2. Is dit de laatste versie? Of moet ik hier specifiek naar op zoek, wil ik iets meer kans maken op een goede overclock?
Je kan zoeken naar een week 27 of 28 (weet niet hoe de latere weken zijn) Die gaan harder als mijn week 24 bv. Hoe je het weeknummer vind is te vinden in het vorige topic

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

Reg. datum: 28 juni 2003

Eerst ff m'n specificaties, zodat het wat makkelijker is om te begrijpen:

Intel Core 2 Duo E6600
Asus P5B-Deluxe Wifi/Apap (nieuwste firmware) (Q-fan=disabled)
Corsair 2x1GB PC5300 DDR2 (CL4)
Artic Cooling Freezer 7 Pro

Meer informatie heb je niet nodig denk.......

Ik probeerde zojuist (ik ben een noob qua overclocken, dus neem me niks kwalijk :)) m'n CPU over te clocken naar 3.0ghz, zodat het op die manier mooi 1:1 is met m'n geheugen. Ik deed dit via Asus Ai Suite (bijgeleverd op cd-rom). Ik kreeg het slechts voor elkaar tot een FSB van 310mhz, maar ik wil uiteraard gewoon die 333mhz om het maximale uit m'n geheugen te halen. Maar als ik de FSB ging verhogen naar 333mhz, dan weigerde m'n pc om op te starten. Ik verander alleen maar de FSB, geheugen en PCI-E staan gewoon op AUTO.

Doe ik iets fout? Moet het perse via de bios of zou het via het programmaatje ook gewoon moeten werken?

PS. Kan het overigens kwaad om slechts over te clocken tot 2.8ghz? Want ik zag toen dat de frequentie van m'n geheugen was gedaald tot ook die 310mhz, terwijl dit eerste 333mhz was (4:5). Is dit niet slecht voor het geheugen? (lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid)

Reg. datum: 24 maart 2000

quote:
robvanpraat schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 00:59:
Eerst ff m'n specificaties, zodat het wat makkelijker is om te begrijpen:

Intel Core 2 Duo E6600

Meer informatie heb je niet nodig denk.......

Ik probeerde zojuist (ik ben een noob qua overclocken, dus neem me niks kwalijk :)) m'n CPU over te clocken naar 3.0ghz, zodat het op die manier mooi 1:1 is met m'n geheugen. Ik deed dit via Asus Ai Suite (bijgeleverd op cd-rom). Ik kreeg het slechts voor elkaar tot een FSB van 310mhz, maar ik wil uiteraard gewoon die 333mhz om het maximale uit m'n geheugen te halen. Maar als ik de FSB ging verhogen naar 333mhz, dan weigerde m'n pc om op te starten. Ik verander alleen maar de FSB, geheugen en PCI-E staan gewoon op AUTO.

Doe ik iets fout? Moet het perse via de bios of zou het via het programmaatje ook gewoon moeten werken?

PS. Kan het overigens kwaad om slechts over te clocken tot 2.8ghz? Want ik zag toen dat de frequentie van m'n geheugen was gedaald tot ook die 310mhz, terwijl dit eerste 333mhz was (4:5). Is dit niet slecht voor het geheugen? (lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid)

Wat heeel goed helpt is gewoon de hele core2duo overclock thread lezen. Het is wat maar dan weet je ook wat je moet doen en wat je moet verwachten.
Ik heb dit ook nog nooit eerder gedaan maar na het lezen wist ik precies wat ik moest doen... (pci en pci-e bus locken, wat opties in de bios aan en uit, bus omhoog, en dan stresstesten/voltage verhogen todat je geen problemen meer hebt)
En dat hele AIsuite raak ik niet aan, volgens mij doet iedereen het via de bios.

specs O que os olhos não vêem o coração não sente.

Overclocking Madness

nieuwe bios voor de p5b deluxe wifi-ap

helpt tegen de dubbele reboot als je hem overclocked hebt
http://www.xtremesystems....php?p=1756218#post1756218

P5B Deluxe Release BIOS version 0711
1. Fix DRAM frequency incorrectly display problem under auto, standard and AI N.O.S mode
2. Add check ATI CrossFire VGA card routine
3. Add ASUS Cross Graphics Impeller (ASUS C.G.I) feature
4. Reduce system full reset of times
5. Patch some VGA card can''t found when NB Vcore value has been set too high
6. Fix DDR frequency 889 unstable by SPD
7. Enable support for NVIDIA 7950GX2 cards under recovery mode
8. Fix CPU frequency not correct when use ES CPU and lock free fuction enable
9. Fix memory display message not correct under multi-language
10. Add new CPU Ucode to support Kentsfield B3 stepping CPU
11. Fix chassis fan 2 speed not correct when fan speed too low
12. Fix ATI CrossFire can''t work when using with 800FSB Prescott CPU
13. Enhance Chassis Q-Fan sensitivity
14. Improve memory compatibility

Rol-Co wijzigde dit bericht 05-10-2006 01:29 (71%)

quote:
gladiool schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 01:07:
[...]

Wat heeel goed helpt is gewoon de hele core2duo overclock thread lezen. Het is wat maar dan weet je ook wat je moet doen en wat je moet verwachten.
Ik heb dit ook nog nooit eerder gedaan maar na het lezen wist ik precies wat ik moest doen... (pci en pci-e bus locken, wat opties in de bios aan en uit, bus omhoog, en dan stresstesten/voltage verhogen todat je geen problemen meer hebt)
En dat hele AIsuite raak ik niet aan, volgens mij doet iedereen het via de bios.

hehe, dan zit er niks anders op :( Naja, morgen toch een vrije dag, dus dat moet wel lukken ;)
Maarja, als iemand toevallig eenzelfde configuratie heeft, zou het natuurlijk wel heel prettig zijn als ik de overclock gegevens zou kunnen overnemen...

Reg. datum: 20 mei 2006

Ik heb zelf geen Core 2 Duo, maar et lijkt mij dat als je gaat overclocken, je beter eerst een handleiding of iets dergelijks leest en niet zomaar begint settings te veranderen...

Je cpu slopen zal niet zo snel gebeuren denk ik, als je niet zomaar aan de voltages gaat klooien, maar of het gaat werken is een 2e.

PURE

quote:
Rol-Co schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 01:10:
nieuwe bios voor de p5b deluxe wifi-ap

helpt tegen de dubbele reboot als je hem overclocked hebt
http://www.xtremesystems....php?p=1756218#post1756218

Gisteren geflashd en idd coldboot e.d. verholpen. Ook crossfire lijkt verbeterd ;)

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=118281

Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

quote:
robvanpraat schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 01:33:
[...]

hehe, dan zit er niks anders op :( Naja, morgen toch een vrije dag, dus dat moet wel lukken ;)
Maarja, als iemand toevallig eenzelfde configuratie heeft, zou het natuurlijk wel heel prettig zijn als ik de overclock gegevens zou kunnen overnemen...
Kijk anders maar naar een aantal van die tabellen op de vorige pagina. Bijv. de mijne, ook al heb ik een ander type geheugen, maar fsb 1333 moet gewoon lukken (DDR2 freq. 333Mhz)
Overclocking Madness

quote:
Viss schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:41:
[...]

Gisteren geflashd en idd coldboot e.d. verholpen. Ook crossfire lijkt verbeterd ;)

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=118281
geheugen compatibaliteit ook, ik zie mensen 600 draaien met corsair......erg netjes
PURE

Draait prima. Helaas geen hogere cpu clocks/max fsb voor zover hier (t.o.v. 0614). Mem vanavond aan de beurt.

Intel Core 2 Duo E6600

Ik heb even de nuttige posts uit deel 1 proberen te lezen. Ik heb de PCI bus op 33.33mhz gezet en de PCI-E op 101 in de bios. Op dit moment is de FSB 310, maar ik zou graag richting de 333 gaan.
http://www.vanpraat.com/tweakers/cpu.JPGhttp://www.vanpraat.com/tweakers/memory.JPG
Ik zie wel dat het voltage vrij hoog is, mss dat het anders te hoog wordt? Moet ik die gewoon vastzetten op bijv 1.285?
edit: Ik hebeven het voltage vastgezet op het bovenstaande, maar ook dan stopt ie bij de 310. Vanaf 315 loopt ie zeg maar vast...

robvanpraat wijzigde dit bericht 05-10-2006 14:51 (11%)

Water, the essence of life!
Reg. datum: 16 juni 2003

Voltage zou op 1,275v voor de E6600 goed moeten werken, mijn E6300 doet 1,275v op 3Ghz momenteel bijna 6 uur Orthos stabiel. Lagere voltages=lagere temperaturen=langere levensduur=betere overklokbaarheid. Ook kan jij net die ene chip hebben (geluk of geen geluk dus) die het allemaal niet aankan... Dan is een lager voltage meestal niet genoeg en heb je (als dit dus het geval zou zijn) een rot chip te pakken. Heb je uiteraard geen recht op een andere, hij werkt immers naar behoren op 2,4.

De reactie van Viss onder mijn reactie geeft jou dus GEEN ENKELE garantie dat jij dat ook redt met JOUW chip...

Edit:
Meer dan zes uur stabiel met Orthos nu! >:)

theforce81 wijzigde dit bericht 05-10-2006 15:10 (55%)

Specs met Foto Core2Duo E6300@3.2Ghz-->Gigabyte Galaxy 3D H20(verschil van 18c met vorige luchtkoeling), Gigabyte GA-965P-DS4@DQ6, OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum EL Dual Channel, XFX 7600GT xxx, @stock voltage.

PURE

Das vcore auto neem ik aan? Begin eens met 1.35v in bios. Rond de 3200 zou op dat voltage geen probleem moeten zijn. Heb vergelijkbaar systeem:

http://img.photobucket.com/albums/v636/loc_oc/primestockTAT.jpg

PURE

quote:
theforce81 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:55:
De reactie van Viss onder mijn reactie geeft jou dus GEEN ENKELE garantie dat jij dat ook redt met JOUW chip...
:) geen garantie ok....laten we het een zeeeer reele mogelijkheid noemen dan ;)

Water, the essence of life!
Reg. datum: 16 juni 2003

quote:
Viss schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:05:
[...]

:) geen garantie ok....laten we het een zeeeer reele mogelijkheid noemen dan ;)

OK dat ben ik helemaal met je eens, maar 333FSB op 1,36 zou geen probleem mogen zijn, dus ik weet niet of de persoon in kwestie gewoon onzettend veel ongeluk heeft gehad met de desbetreffende chip...
Voor de rest zou het idd gewoon moeten lukken met een E6400 op 1,325Vcore als deze chip een beetje relaxed is

Specs met Foto Core2Duo E6300@3.2Ghz-->Gigabyte Galaxy 3D H20(verschil van 18c met vorige luchtkoeling), Gigabyte GA-965P-DS4@DQ6, OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum EL Dual Channel, XFX 7600GT xxx, @stock voltage.

ik heb ff een foto gemaakt van m'n BIOS instellingen...mss dat er een instelling is die ik moet wijzigen? Of zou alles zo goed moeten staan?
FSB van 311 lukt nog, maar bij 312 start ie niet meer op :?

http://www.vanpraat.com/tweakers/bios.jpg
excuses voor het grote formaat, maar zo is het tenminste goed te lezen.

robvanpraat wijzigde dit bericht 05-10-2006 16:46 (10%)

Reg. datum: 02 december 2005

Je hebt je Ram nog op Auto staan. Als je die nou is naar beneden zet en dan probeerd te booten.

quote:
jw_b schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:58:
Je hebt je Ram nog op Auto staan. Als je die nou is naar beneden zet en dan probeerd te booten.
Ik heb m'n RAM nu vastgezet op 666 en FSB op 310, maar ik draaide PRIME en hij liep vast na ongeveer 3min. RAM moet bij een poging tot 3ghz toch op 666mhz staan ivm de FSB, zodat die gelijk lopen (1:1)?

Reg. datum: 08 augustus 2006

hallo, ik zit eigenlijk met een dringend probleempje:
vandaag dacht ik zo laat ik eens effe wat proberen te overklokken.
niet veel, maar gewoon wat testen met temperaturen enzo.
Ik ben in het bezit van een core 2 duo e6600,
Asus p5b deluxe moederbord,
ocz modstream 520w voeding en
ocz pc6400 geheugen.

nou had ik al een dag eerder de fsb op 290 gezet en de pci en pci-e op 33.33 en 101 mhz.(ook effe laten lopen met TAT)
vandaag dacht ik ik ga eens tot 300 fsb. Nou, dat dus gedaan en ook de vcore vastgezet op 1,275 volt in het bios.
EN NU START HIJ NIET EENS MEER FATSOENLIJK OP!?????

Als ik de powerknop induw start hij normaal op met het geluid van de x1900xt dat daarna weer stiller word en blijft hij hangen op het lichtblauwe blauwe scherm van het moederbord (ASUS P5B dlx, AI lifestyle enz.)

na de derde poging om het op te laten starten krijg ik een piep uit de kast te horen.
dus ik als de sodemieter de switch van de voeding omgedraaid want het stond me echt niet aan.

nou vraag ik jullie, masters of OC, om hulp wat ik in godsnaam moet doen.
nou, bij voorbaat dank dan.

ps. Dit is de eerste keer dat ik overklok.

POK!ahface wijzigde dit bericht 05-10-2006 17:27 (3%)

Want drin is drin, en jool is jool, zal mich ajaal ziewie ze vool!

ff stekker eruit halen en dan wordt je mobo weer gereset geloof ik. Bij mijn P5B deluxe is dat iig wel zo. Die stekker moet er wel echt even uit, das belangrijk.

Ik zit overigens een beetje met hetzelfde probleem, ik krijg m'n CPU ook niet echt boven de 300 zonder dat ie instabiel wordt :?

robvanpraat wijzigde dit bericht 05-10-2006 17:28 (29%)

Reg. datum: 08 augustus 2006

pfffff bedankt ik kan weer ademhalen :O
nu boot hij gewoon weer maar krijg ik een bericht dat de overklok heeft gefaild.
nu de fsb in het bios gauw op 260 gezet (default 266) en nu weer message met failed nadat ik weer de stekker eruit hab genomen. nu maar gewoon windows normaal opstarten op default.

POK!ahface wijzigde dit bericht 05-10-2006 17:52 (55%)

Want drin is drin, en jool is jool, zal mich ajaal ziewie ze vool!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: