Gathering of Tweakers

Quicksearch
Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
Exirion schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:26:
[...]
Hier eigenlijk hetzelfde. Binnenkort komt er een tamelijk forse subwoofer bij te staan waarvan ik bij god nog niet weet waar ie kan komen te staan en of het dan een beetje klinkt. Het is eigenlijk op de groei. De kans is redelijk dat ik over een jaar of 2 overstap op een groter appartement of een huis en ik hoop dan een woonkamer van zo'n 40m2 te hebben waarin die sub echt iets toevoegt. M'n fronts gaan echter al zo laag dat ze in m'n huidige kamer meer dan genoeg druk kunnen opbouwen bij LFE.

Ja, ik moet niet zeggen dat ik hier serieus akoestische problemen heb met alles zo dicht op elkaar, zeker. :+

Andere kamer is bijna dubbel zo groot, dus eindelijk ruimte. :9

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Ach, totdat je'n eigen huis of appartement hebt gekocht houd je dat toch :P
Jullie hebben mijn plaatsing allemaal gezien en afgezeikt, damn thuis wonen! :P

Ticking away, the moments that make up a dull day.

quote:
Wormaap schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:34:
Ach, totdat je'n eigen huis of appartement hebt gekocht houd je dat toch :P
Jullie hebben mijn plaatsing allemaal gezien en afgezeikt, damn thuis wonen! :P
Dit huis wordt mijn huis, het is de moeder die gaat verhuizen. :+

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Gadgetfetisjist

quote:
TomSwinnen schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:48:
Dit huis wordt mijn huis, het is de moeder die gaat verhuizen. :+

Oh, jij hebt 't slim bekeken. Je hebt gewoon je ma het huis uit gepest? :+

Had ik ook wel kunnen doen met mijn ouders. Had ik zelf niks hoeven kopen ;)

Nah, moeder wilt voor haar gezondheid aan de zee gaan wonen op een appartementje. En ik woon heel graag in dit huis, dus, allemaal snel geregeld. :)

Enneuuh, slowchat? :P
Ontopic: Lord of the Rings: Return of the King (Extended) staat nu achter mij te spelen in DTS:ES Discrete 6.1

Nog eventjes en ik zou denken dat de Elifaunts in m'n huiskamer staan. :p

TomSwinnen wijzigde dit bericht 05-10-2006 20:58 (42%)

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

@Tom,

Mijn toekomstige amp ziet er gelukkig niet zo ''bling-bling'' achtig uit:

http://www.komterug.nl/docroot/img/fotos/anavatos__dsc1921.jpg

:)
The One And Only

* meendering heeft vanavond een subwoofer gekocht. :+

Een REL Quake, 2dehands.
Ben er al een beetje mee aan het spelen geweest.
Moet hem nog wel instellen, dás wel ff pittig.

In de handleiding (van internet) staat dat je de woofer richting de muur moet richten voor het beste resultaat. Iemand hier ervaringen mee?
Sub staat naast de voorspeakers.

HT: Marantz SR5500 - Marantz DV6600 - Mordaunt-Short 902i/905i/906i - REL Quake II

Over and Out

quote:
peter77 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:59:
[...]

Inderdaad. Gelukkig zijn er meer mensen die het op begint te vallen.

Zijn dat zelfbouw speakers? Het lijkt net of is het hout onbewerkt. Ziet er wel goed uit man :)

[edit]
Ik kijk nog eens goed naar de foto maar staan er nu iets van 6 speakers op rij? :?

Het hout is inderdaad nog onbewerkt, moet ik nog steeds een keer in de blanke lak zetten.

En er staan inderdaad 6 speakers op rij :$
En op de subwoofer na allemaal zelf gebouwd, heb achter ook nog 2 zelfde speakers.
Die heb ik tijdens de bouw gebruikt als gewicht, om een goede druk op de lijmverbinding te houden. Ik moet daar nog eens knappe kasten voor bouwen, maar heb voorlopig nog geen tijd.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=38613.0;attach=25957;image

Asus M2N-SLi Deluxe - AMD X2 6000 - 2X 2Gig - 2X MSI 9600GT - 500Gig Maxtor Diamond MAX - Samsung LE37M68B Full HD // PS3 // XBOX360 // Dreambox 7020Si

Gadgetfetisjist

quote:
meendering schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:50:
In de handleiding (van internet) staat dat je de woofer richting de muur moet richten voor het beste resultaat. Iemand hier ervaringen mee?
Sub staat naast de voorspeakers.
De Quake is zeg maar het instappertje van REL en is een compact en licht model. Die moet het inderdaad hebben van wat akoestische versterking via muren. Ik zet speakers zelf nooit graag in een hoek en liefst een stukje van de muur. Het laag wordt er niet mooier op als een speaker in de hoek of vlak voor een muur staat, maar veel speakers zijn er wel op ontworpen.

Exirion wijzigde dit bericht 06-10-2006 08:20 (4%)

quote:
meendering schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:50:
* meendering heeft vanavond een subwoofer gekocht. :+
Niet voor de Mordaunt Short Avant 309i gegaan? ;)
Wat sta je nou te kijken!

quote:
Devster schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:58:
[...]

Das geen subwoofer. Das een speaker zonder midden en hoog :>

"Just because it is written, does not make it necessarily so..."//PSN: Shiver23

Of niet; dat is de vraag

Eindelijk na 2 weken wachten (verwachte levertijd was 3-4 dagen): 2x Dali Concept 2
Setup nu:
Luidsprekers: 2x Dali Concept 2
Versterker: 1x Pioneer SA-508
PC: Zie specs ;).
Geluidskaart: Creative X-Fi eXtreme Music

Eerste impressie
Voor deze speakers had ik al eens 2 zuilen van Technics en later nog even een simpel 2.1 setje van Philips. Maar die kunnen echt niet op tegen deze 2. Ik hoor instrumenten, en idem met effecten. Ze zien er, vind ik, erg mooi uit :). Een stel blijvertjes :)

Pics!!oneone11!
http://i12.tinypic.com/2r4ph07.jpg Doosje! Grootte valt me niet tegen :)
http://i12.tinypic.com/42xxkp3.jpg Ja hoor, het zijn de goeie!
http://i12.tinypic.com/40mohaa.jpg Daar is nummertje 1 :)
http://i12.tinypic.com/2irxm5j.jpg De speaker zonder voorkantje
http://i12.tinypic.com/2a9o8lt.jpg De achterkant, gewoon goeie afwerking
http://i12.tinypic.com/4hip7bb.jpg Zo staan ze erbij :). Kleuren matchen redelijk goed met het bureau.

Opel Vectra V6 CDX

Ziet d'r helemaal niet verkeerd uit :)
Maar als ik je een tip mag geven: Sluit eens een CD-speler aan, je gaat niet weten wat je hoort ;)
Ik dacht zelf ook dat m'n Terratec DMX 6Fire 24/96 wel goed genoeg zou zijn, maar meer dan muzikaal behang haal ik er nu toch niet meer uit :P

Ticking away, the moments that make up a dull day.

Gadgetfetisjist

quote:
Shiver23 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 10:15:
Das geen subwoofer. Das een speaker zonder midden en hoog :>
Dat geldt voor het gros van de betaalbare 'subwoofers' ;)

Of niet; dat is de vraag

quote:
Wormaap schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 16:59:
Ziet d'r helemaal niet verkeerd uit :)
Maar als ik je een tip mag geven: Sluit eens een CD-speler aan, je gaat niet weten wat je hoort ;)
Ik dacht zelf ook dat m'n Terratec DMX 6Fire 24/96 wel goed genoeg zou zijn, maar meer dan muzikaal behang haal ik er nu toch niet meer uit :P
Bedankt, ik zal eens kijken of ik binnenkort nog een leuke CD-speler vind. Hij moet wel goed passen bij de versterker natuurlijk :)

Opel Vectra V6 CDX

Gadgetfetisjist

quote:
IceFreak schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 17:09:
Bedankt, ik zal eens kijken of ik binnenkort nog een leuke CD-speler vind. Hij moet wel goed passen bij de versterker natuurlijk :)
Hoe wou je dat doen met een versterker uit het stenen tijdperk van toen er nog geen CD-spelers bestonden? :D

Of niet; dat is de vraag

Hoeft niet uit de dezelfde serie ;) hij moet alleen ook van dat geborstelde aluminium hebben (net als mijn versteker).

Opel Vectra V6 CDX

Gadgetfetisjist

quote:
IceFreak schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 17:30:
Hoeft niet uit de dezelfde serie ;) hij moet alleen ook van dat geborstelde aluminium hebben (net als mijn versteker).
Geborsteld aluminium wordt niet op de goedkoopste modellen toegepast. Cambridge en Marantz hebben wel iets dergelijks dat betaalbaar is, maar dan heb je het toch over een CD-speler waarbij je versterker de bottleneck wordt. Zonde van je set, en dan zou ik gewoon doorsparen en meteen versterker+CD kopen :)

Veel van die Chineze cd spelers hebben trouwens ook gebrushed alu op de voorkant zitten. btw over je versterker, heb die op zolder ook staan en dat was vroeger de top serie van Pioneer die ook erg lekker klinkt. Hij vervormt wel een klein beetje zoals een buizenamp, maar dan wel in een kleine mate en anders maar vind dat eigenlijk nogsteeds wel lekker klinken :) . plus dat hij naar mijn mening nu nogsteeds beter klinkt dan een budget receivertje oid. Maar ik zou als ik jou was desnoods ergens een 2e hands cd speler op de kop tikken met alu aan de voorkant want het verschil tussen een cd en muziek vanaf de computer is helaas super groot.

Fatalfelix wijzigde dit bericht 06-10-2006 19:19 (18%)

We Can't Get Enough

quote:
Fatalfelix schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 19:15:
Maar ik zou als ik jou was desnoods ergens een 2e hands cd speler op de kop tikken met alu aan de voorkant want het verschil tussen een cd en muziek vanaf de computer is helaas super groot.

Het verschil tussen een cd speler een een geluidskaart KAN groot zijn. Het hoeft niet altijd, ik ben nml. zelf op zoek gegaan naar een goede oplossing om toch een prima geluid uit mijn computer te krijgen aangezien bijna al mijn muziek hier op staat (in cd-kwaliteit, geen mp3 128 of 193 kbps kwali)
(Zie hiervoor mijn topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1162448)

Alles staat of valt bij de Converters, dus bij de Dac's van zo'n kaart. Althans iig als alles analoog aangesloten wordt. Bij (av) receivers waarop digitaal aangesloten wordt is het weer een ander verhaal).

Ikzelf heb na flinke overwegingen een Emu-0404 kaart gekocht. Deze kaart heeft bijzonder goede Dac's, is echter enkel geschikt voor stereo weergave, dus stuurt geen DD uit. Wat een Creative X-fi kaartje wel heeft, maar deze Dac's zijn gewoon echt hoorbaar minder. Deze kaart is leuk voor dvd en games, niet voor audio!

Het geluid wat nu via de Emu-0404 analoog naar mijn Marantz SR5400 receiver gestuurd wordt klinkt echt bijzonder goed! Dus het kan wel.... (ik heb ook geluisterd met Harman Kardon dvd en cd spelers)

Of niet; dat is de vraag

Bedankt voor het advies, ik ga marktplaats even in de gaten houden.

Ik heb zelf ook het gevoel dat dit een versteker uit een top-serie komt, echt hij doet perfect. Zelfs al is hij zo oud, ik denk er nog niet aan om hem weg te doen :D

Opel Vectra V6 CDX

The One And Only

quote:
Devster schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:58:
[...]

Nee, de REL komt veel beter uit de testen. _/-\o_

Heb hem vanavond even wat beter ingesteld, gaat de goede kant op.
Heb Kill Bill 1 erop gezet en knallen maar, damn! 8)7
Echt een vooruitgang zeg zo'n sub, heb er geen minuut spijt van gehad.

@Exirion, heb de sub gisteren naar de muur toe gedraaid.
Dat is echt een verschil, de bassen zijn nu veel directer.
Zit nu nog even te spelen met 'Frequentie control upper roll off' 'min/max', deze staat nu bijna in het midden. Staat een paar klinkjes richting min.
* meendering moet de handleiding nog ff doorlezen.. :+

Harmen wijzigde dit bericht 06-10-2006 23:26 (27%)

HT: Marantz SR5500 - Marantz DV6600 - Mordaunt-Short 902i/905i/906i - REL Quake II

quote:
IceFreak schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 16:51:
Eindelijk na 2 weken wachten (verwachte levertijd was 3-4 dagen): 2x Dali Concept 2
Setup nu:
Luidsprekers: 2x Dali Concept 2
Versterker: 1x Pioneer SA-508
PC: Zie specs ;).
Geluidskaart: Creative X-Fi eXtreme Music

Eerste impressie
Voor deze speakers had ik al eens 2 zuilen van Technics en later nog even een simpel 2.1 setje van Philips. Maar die kunnen echt niet op tegen deze 2. Ik hoor instrumenten, en idem met effecten. Ze zien er, vind ik, erg mooi uit :). Een stel blijvertjes :)

picpicpicpicpic

Kleuren matchen redelijk goed met het bureau.

Ik heb ze zelf ook! Voor de gein eens aangeschaft, vergeleken met Kef Q1 en per direct de Kef's weg gedaan en de Dali's neer gezet. Daarna een Concept Center en Concept 1 and rear er bij gezet en voila! Echt een fantastisch klinkende speaker, voor relatief weinig geld. :)

http://home.wanadoo.nl/robsl/dali.jpg

Reg. datum: 18 september 2006

quote:
IceFreak schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 20:06:
Bedankt voor het advies, ik ga marktplaats even in de gaten houden.

Ik heb zelf ook het gevoel dat dit een versteker uit een top-serie komt, echt hij doet perfect. Zelfs al is hij zo oud, ik denk er nog niet aan om hem weg te doen :D

Misschiens is dit ook wel iets voor je.

http://www.trendsaudio.com/EN/Product/USB_Audio_desc.htm

Alhoewel ik niet zeker weet of ie ook analoge outputs heeft..

Robert86 wijzigde dit bericht 07-10-2006 10:00 (5%)

quote:
masser120 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:54:
Ik ga de indeling veranderen!

En zo moet het worden: 5.1

[afbeelding]

Ik heb dit nu eens uitgeprobeerd en het klinkt geweldig! Wat een detail in het geluid! Jammergenoeg gaan er alleen een heleboel kasten in de woonkamer heel hard trillen door de subwoofer en ook door het trillen viel de centerspeaker van de subwoofer af (kan ik niet anders opstellen) en die nam de subwoofer mee :X . Gelukkig werkt alles nog...

Kost wel een hoop tijd om het allemaal klaar te zetten...

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws