Hoofdcategorieën
Topicacties

Nokia N95 topic - deel 1

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 84 85 86 87 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: DaannO
Moderator WBM/TP/Pricewatch Admin
Phone Addicted

quote:
sl1200 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:03:
Paar vraagjes:

• Kan TomTom werken met de ingebouwde GPS of moet je toch een externe kopen?
  • 2GB (danwel 4) is leuk en aardig, maar eenmaal volgestopt met progjes/fotos/MP3/etc.??? Gaat het dan nog steeds een beetje soepel met bladeren? N70 van een maat van mij ging snel out-of-the-box, maar nadat ie eenmaal op zijn 1GB Kingston TomTom/spelletjes/MP3 etc. erop had gegooid (kaart 50% vol) ging het bladeren en openen van files tergend langzaam
  • hotswapable kaartje: wat betekent het in de praktijk? SD-kaartje eruit halen terwijl je mobieltje aanstaat zonder dat het toestel crasht?
  1. Ja, dat kan. Je kan gewoon de interne GPS hiervoor gebruiken en die zal het dan ook prima doen, net als route 66 overgins. :)
  2. Je kan er 4gb in doen. Echter is het nog onbekend wat voor proc er in zit, dus over de snelheid valt nog weinig te zeggen. Ik denk dat dit wel goed komt, want de N91 heeft al 8gb ingebouwd en dat trekt hij prima. De hardware is dan wel anders (hd VS mem. stick) maar het principe blijft het zelfde.
  3. Idd, je kan gewoon je toestel aan laten en van mini-sd veranderen. Vroeger moest je nog wel is hem daar voor uit doen. Het betekent ook dat de gleuf aan de buitenkant gebouwd is. :)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op o.a een Stereo Bluetooth headset!

Reg. datum: 16 september 2005

quote:
coldasice schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:55:
[[b][message=26808940,noline]Djerique schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:27
Het lijkt me sterk van Nokia dat 2GB het limiet is, als het apparaat een 5 MegaPixel camera bevat]

wat heeft 5MP met 2 GB te maken....de telefoon kan ook 220uur mee in standby tijd.... :?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Antwoord: Die 5 MP camera zit er natuurlijk niet voor niks op. Het is geen leuk extra'tje, maar gewoon een enorm onderdeel van de krachtige N95 :*) . Mocht Nokia dan het externe geheugen beperken tot 2 Gb, dan is het een domme zet. Aangezien je je 2GB binnen enkele foto's volhebt.
Dat heeft die 2GB met die 5MP te maken

T I Ë S T O ! ! !
Reg. datum: 27 augustus 2004

quote:
FrenzyFreak schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:09:
Mijn punt was enkel dat de N95 toch al uit zou kunnen zijn in de Filipijnen en ook hier (duur) verkocht kunnen worden d.m.v. import.

Ja, want importeren uit de Filipijnen kost al gauw 500 euro per toestel 8)7
Er zou misschien een keer 100 euro bovenop komen maar die prijs van Komplett slaat natuurlijk gewoon nergens op. ;)

En als Nokia zelf al zegt dat hij nog niet op de markt is, denk jij dan serieus dat hij in de Filipijnen wel verkrijgbaar is? Betalen gaat dan zeker via Western Union...

Laptop | SE W850i \o/ | iRiver H340 | iAudio U2 | Sony EX71sl | Canon IXUS 400 | Oakley E-Wire 2.1 & Half Jacket

quote:
NrG_82 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:21:
[...]

Ja, want importeren uit de Filipijnen kost al gauw 500 euro per toestel 8)7
Er zou misschien een keer 100 euro bovenop komen maar die prijs van Komplett slaat natuurlijk gewoon nergens op. ;)

En als Nokia zelf al zegt dat hij nog niet op de markt is, denk jij dan serieus dat hij in de Filipijnen wel verkrijgbaar is? Betalen gaat dan zeker via Western Union...

Ik ken mensen die hun spul uit Azie laten inporteren, waaronder ook telefoons, waar ze stukken minder voor betalen dan in de dure Westerse wereld. :*)
Hoe de prijzen in de Filipijnen zijn, zou ik niet weten. Ik weet namelijk helemaal niks van dat land :o

quote:
Djerique schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:35:
[...]
8)7 Druif, Als je nou het bericht goed leest. Dan zie je juist dat ik zeg dat het formaat haast niet uitmaakt, aangezien de meeste smartphones zeker kleiner zijn dan een portemonee. Bovendien worden ze steeds kleiner en als het klopt dat die net zo plat als een K750i is, dan is het sowieso geen probleem meer.
Jij zelf grote druif. :P Waar staat jou naam in mijn bericht? ;) Ik had het niet tegen jou maar over de discussie in het algemeen. :)

Chameleons - internet creatievelingen

Hét webbureau met een frisse kijk op webdesign!

I've got balls of steel..
Reg. datum: 04 maart 2006

quote:
Djerique schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:46:
[...]

Ik ken mensen die hun spul uit Azie laten inporteren, waaronder ook telefoons, waar ze stukken minder voor betalen dan in de dure Westerse wereld. :*)
Hoe de prijzen in de Filipijnen zijn, zou ik niet weten. Ik weet namelijk helemaal niks van dat land :o
Inderdaad. De prijs wordt hier min of meer kunstmatig hooggehouden. Niet zozeer tussen de winkels, maar direct vanaf de importeur/fabrikant. Telefoons van tegenwoordig kunnen goedkoper geproduceerd en geleverd worden, en dat is ook exact wat er gaat gebeuren als de providers straks de kortingen op nieuwe toestellen drastisch verlagen. (Waar T-Mobile momenteel al mee bezig is.)

I'm here to kick ass and chew bubblegum, and I'm all outta gum..

Door: Ginz
Moderator Telecommunicatie
Trek 6500 powered
Reg. datum: 04 september 2002

quote:
Djerique schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:44:
[...]

wat heeft 5MP met 2 GB te maken....de telefoon kan ook 220uur mee in standby tijd.... :?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Antwoord: Die 5 MP camera zit er natuurlijk niet voor niks op. Het is geen leuk extra'tje, maar gewoon een enorm onderdeel van de krachtige N95 :*) . Mocht Nokia dan het externe geheugen beperken tot 2 Gb, dan is het een domme zet. Aangezien je je 2GB binnen enkele foto's volhebt.
Dat heeft die 2GB met die 5MP te maken

Oké, sommige mensen gebruiken hun camera-phone nooit en sommige gebruiken `m een stuk vaker, of misschien zelfs wel dagelijk. Maar, om 2GB met camera-phone vol te schieten, moet je toch een aardige serie foto's maken (denk aan ca. 1000)

En om dan te stellen dat je met 5MP 2GB aan ruimte zo vol hebt, is héél lichtelijk overdreven :X

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
-

quote:
Ginz schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:24:
[...]
Oké, sommige mensen gebruiken hun camera-phone nooit en sommige gebruiken `m een stuk vaker, of misschien zelfs wel dagelijk. Maar, om 2GB met camera-phone vol te schieten, moet je toch een aardige serie foto's maken (denk aan ca. 1000)

En om dan te stellen dat je met 5MP 2GB aan ruimte zo vol hebt, is héél lichtelijk overdreven :X
Rond de 1000 foto's is inderdaad gemiddeld(bron:http://www1.euro.dell.com...mp;s=dhs&~section=001.

Maar ik neem aan dat de gemiddelde N95 gebruiker ook nog gebruik maakt van o.a. de GPS mogelijkheid en mp3'tjes voor onderweg. Dit maakt die 2Gb al aardig weinig. :/

Waarom zou je anders de N95 aanschaffen als je niet gebruik maakt van deze functies ;)

Phone Addicted

quote:
Djerique schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:57:
[...]
Rond de 1000 foto's is inderdaad gemiddeld(bron:http://www1.euro.dell.com...mp;s=dhs&~section=001.

Maar ik neem aan dat de gemiddelde N95 gebruiker ook nog gebruik maakt van o.a. de GPS mogelijkheid en mp3'tjes voor onderweg. Dit maakt die 2Gb al aardig weinig. :/

Waarom zou je anders de N95 aanschaffen als je niet gebruik maakt van deze functies ;)

1000 foto`s? Ik heb er amper 100 op mijn telefoon staan, laat staan 1000. Ik denk dat 2gb ruim voldoende is en 4gb zal er ook wel in kunnen.

Ik snap niet echt waar mensen zich druk om maken, want het is meer dan zat. :)

quote:
DaannO schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:00:
[...]

1000 foto`s? Ik heb er amper 100 op mijn telefoon staan, laat staan 1000. Ik denk dat 2gb ruim voldoende is en 4gb zal er ook wel in kunnen.

Ik snap niet echt waar mensen zich druk om maken, want het is meer dan zat. :)

Nee, het is aan de krappe kant, die 2GB, of sterker nog: het is te weinig.

GPS TomTom Europa software: 1GB
MP3tjes (mbvisiontt kijkt op K750 met 1GB kaartje): 700MB

Dan heb ik nog maar 300MB over voor foto's en video's die ik met de N95 wil schieten, veels te weinig dus! Laat staan als ik ook bv. Zuid-oost VS van TomTom wil installeren (voor 2 jaarlijkse vakantie), weer ongeveer 250MB weg --> geen foto's / video's meer. :'( (En nou niet gaan roepen dat ik TomTom per land moet installeren om plek te besparen... ik wil graag alles altijd voorhanden hebben en blijf niet rotzooien met installeren/deinstalleren).

En of 4GB kaartjes gaan passen betwijfel ik; die zijn toch van een nieuw bestandsformaat ofzoiets waarvoor speciale compatibiliteit moet zijn? Die werken niet zomaar omdat je ook 1 en 2GB kaartjes kunt lezen. Hopelijk heeft de N95 deze support, maar het lijkt er niet op. :(

quote:
mbvisiontt schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:21:
[...]

Nee, het is aan de krappe kant, die 2GB, of sterker nog: het is te weinig.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
quote:

GPS TomTom Europa software: 1GB
MP3tjes (mbvisiontt kijkt op K750 met 1GB kaartje): 700MB

:Y :Y :Y

quote:
En of 4GB kaartjes gaan passen betwijfel ik; die zijn toch van een nieuw bestandsformaat ofzoiets waarvoor speciale compatibiliteit moet zijn? Die werken niet zomaar omdat je ook 1 en 2GB kaartjes kunt lezen. Hopelijk heeft de N95 deze support, maar het lijkt er niet op. :(
Maar hopen dat het in ieder geval hoger als 2GB wordt O-)

E51; N95 :-)

quote:
Djerique schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:29:
[...]
Is het niet handiger om hem uit een Aziatisch land te importeren voor een veel goedkopere prijs en dat je dan in Nederland een sim-only erbij neemt als abonnement?

Als jij zoveel vertrouwen in Nokia (of een willekeurige andere fabrikant) hebt dat je denkt dat je nooit service nodig hebt kun je het proberen...
Gaat je telefoon stuk, dan kun je de garantie waarschijnlijk wel vergeten omdat er dan gezegd wordt "deze telefoon is gekocht in Azië en niet bedoeld voor de Europese markt, laat hem maar in Azië repareren of neem kontakt op met de importeur". (Zo ging dat in elk geval met de Samsung van een klant van ons.)

quote:
MacJohn schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:27:
[...]

Als jij zoveel vertrouwen in Nokia (of een willekeurige andere fabrikant) hebt dat je denkt dat je nooit service nodig hebt kun je het proberen...
Gaat je telefoon stuk, dan kun je de garantie waarschijnlijk wel vergeten omdat er dan gezegd wordt "deze telefoon is gekocht in Azië en niet bedoeld voor de Europese markt, laat hem maar in Azië repareren of neem kontakt op met de importeur". (Zo ging dat in elk geval met de Samsung van een klant van ons.)
Daar ze je me iets... :/ Bedankt voor deze tip d:)b
Waar werk je? ;)

Phone Addicted

quote:
MacJohn schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:27:
[...]

Nokia geeft world wide garantie. Het is een van de weinige producenten die dat doet, dus dat zal niet zo veel uit mogen maken. Wat je kan doen is het volgende: in het buitenland naar een nokia zoeken (bijv n95 als hij uit is), een vriend in Nederland bellen en vragen of hij langs een Service Point wil gaan met een ime dat hij daar bekeken hebt. Dat kunnen zij zien hoe lang er nog garantie op zit. :)

Bij BC staat hij al op verwacht: http://www.belcompany.nl/.../verwachte_toestellen.htm

Stupid should hurt!!!!
Reg. datum: 27 september 2000

Ik ben met mijn 6230 begonnen en daarna 2 jaar een 6230i gehad en ik zit inmiddels op 1000 fotos...maar die van de 6230 zijn heel klein...dus past nog prima op 512....dat zal anders zijn met 5 MP....daarentegen kun je met de N95 veel meer nachtfotos maken dus zal ik er zowiezo veel meer maken met uitgaan...maar 5MPis niet gelijk aan 5MB....
Reg. datum: 26 april 2004

wat een gezeur allemaal.

koop je nog naar een sd kaartje. goedkoper dan appelmoes tegenwoordig.

E51; N95 :-)

quote:
Djerique schreef op donderdag 09 november 2006 @ 18:49:
[...]
Daar ze je me iets... :/ Bedankt voor deze tip d:)b
Waar werk je? ;)

Bij een grote importeur / distributeur van mobieltjes en toebehoren in Noorwegen :)

Defecte telefoons worden hier meestal door de klant naar een paar geselecteerde servicebedrijven (gecertificeerde servicepartners van SE, Nokia, Samsung enz.) gestuurd. Als die zien dat de telefoon bijvoorbeeld oorspronkelijk Arabische of Koreaanse firmware had doen ze er niets mee, en krijgt de klant het hierboven vermeldde commentaar.
Mogelijk dat Nokia zelf hier soepeler in is, zal het eens proberen na te vragen...

quote:
Jerox schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:58:
wat een gezeur allemaal.

koop je nog naar een sd kaartje. goedkoper dan appelmoes tegenwoordig.

Niemand "zeurt" hier in dit forum!

Velen, waaronder ikzelf, zijn bezorgd dat die 2GB niet genoeg is voor alle multimedia functies die de N95 aan boord heeft.

Als jij deze bezorgdheid "gezeur" vindt, moet je een 3310 kopen, daar heb je niet al dat "gezeur".

Ja klopt wel ja...

quote:
Djerique schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:42:
[...]

Niemand "zeurt" hier in dit forum!

Velen, waaronder ikzelf, zijn bezorgd dat die 2GB niet genoeg is voor alle multimedia functies die de N95 aan boord heeft.

Als jij deze bezorgdheid "gezeur" vindt, moet je een 3310 kopen, daar heb je niet al dat "gezeur".
klopt wel, zeg het hem DJerique!

Er kunnen dus waarschijnlijk zon 1000 foto's van de hoogste kwaliteit op een 2gb kaartje. Maar wie laat in vredesnaam zoveel foto's erop staan!? Bijna iedereen haalt om de paar dagen/weken zijn foto's/video's eraf (tenzij je een tijd op vakantie bent maar dan nog is er vast wel ergens een mogelijkheid om het eraf te halen en te branden/uploaden).

Maar als je inderdaad alles van TomTom erop wil hebben staan + je mp3jes (of oggjes gezien die behoorlijk kleiner zijn!?!) en films/pjes er nog bij dan is 4gb zeker gewenst!

Hoe moeilijk het ook is, we moeten gewoon afwachten op duidelijk wat wel en niet kan, dat zal nog wel een tijdje gaat duren :/

Ik hier?

Reg. datum: 15 juni 2000

Om de spanning er maar een beetje in te houden wat sample foto's die met de n95 gemaakt zijn :
http://thenokiablog.com/2...from-nokia-n95-on-flickr/

Reg. datum: 31 mei 2005

quote:
DaannO schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:01:

Ik heb hem in de verwachting van volgende week opgeschoven naar week 8 van 2007. Eerlijk gezegd weet ik niet goed wanneer hij wordt verwacht, omdat Nokia zelf het ook niet weet. Ik hou het wekelijks bij, dus je moet het gewoon even in de gaten blijven houden. :)
Staat hij nog steeds in de planning voor week 8 DaannO of is hij weer verder naar achter geschoven?

Phone Addicted

quote:
dvl-2 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:47:
[...]

Staat hij nog steeds in de planning voor week 8 DaannO of is hij weer verder naar achter geschoven?
Hen hem nog steeds voor week 8 staan. Gewoon mijn verwachting in de gaten houden. ;)

quote:
Ybox schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:14:
Om de spanning er maar een beetje in te houden wat sample foto's die met de n95 gemaakt zijn :
Zijn die foto's gemaakt met de beta versie van de N95?

Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

quote:
Ybox schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:14:
Original size fotos zijn wel wazig/korrelig zeg :|
Ja, als je de kwaliteit vergelijkt met een aantal shots waarop die vrouw op een bank zit, dan heb je echt het idee dat het om 2 verschillende producten gaat. :S

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 84 85 86 87 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: