Reg. datum: 17 oktober 2005
[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 5
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Nieuw TopicBerichten: 231
Reg. datum: 01 juni 2001
En het kan zich amper meten met MS Project. Ook andere tools zoals Planner (Linux) en OpenWorkbench komen niet eens in de buurt van MS Project. Alle tools hebben gemeen dat ze wel iets van een Gantt chart kunnen weergeven en dat je wat basics hebt op gebied van resources en een critical path kunnen ze vaak ook wel weergeven. De echt geavanceerdere features in MS Project zie je alleen terug in MS Project. Nou zal niet iedereen MS Project ten volste benutten, voor die mensen zijn tools als Planner, Omniplan, etc. wel een alternatief. Voor de echte MS Project mensen is er simpelweg geen alternatief.quote:Jochem schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:56:
Omniplan... en het ziet er nog aardig uit ook.
quote:teh_twisted schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:59:
[...]
precies, voel me flink genaaid, wacht nog tot ie wordt verscheept, vind 't erg erg genaaid eigenlijk om 't botweg te zeggenals 't pas over een jaar was had ik gezegt: goh, tja, technologie gaat vooruit. Maar volgensmij is de MacBook er pas echt een half jaar...
Je zegt het zelf al, de Macbook is er al een halfjaar
Ik heb zelf gewoon de huidige Macbook besteld met Core Duo. Omdat ik denk dat het wachten op een Core 2 Duo niet veel waarde aan toevoegd. Tevens krijg je op dit moment als student zijnde. Een behoorlijk riant korting op een iPod en gratis printer.
Ex-Appelaar
[...]
precies, voel me flink genaaid, wacht nog tot ie wordt verscheept, vind 't erg erg genaaid eigenlijk om 't botweg te zeggenals 't pas over een jaar was had ik gezegt: goh, tja, technologie gaat vooruit. Maar volgensmij is de MacBook er pas echt een half jaar...
mensen mensen... doe eens niet zo zielig. 'owjee nu komt er een snellere is mijn nieuwe MacBook supertraag
Verder had je op je vingers kunnen natellen dat een C2D MacBook er een keer aan moet komen. De chips worden leverbaar, Apple wil graag voorop lopen, huidige model loopt alweer maand of 5 a 6 mee (een eeuwigheid in de technologische wereld), dus zat erin he
Als jullie tere zieltjes het nu echt niet kunnen verkroppen dat er heel misschien wel binnen korte tijd nieuwe modellen komen, beroep je dan straks op de wet Koop op Afstand, en stuur het ding terug en vraag je geld terug (mag binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden)...
ik zie het elke keer weer, en ik word een beetje moe van het gejammer...
Why do I have a duck sitting on my face?
precies, voel me flink genaaid,
Wat wil je nou precies? Een wet die Apple verbiedt vaker dan eens per jaar de specs van een product te wijzigen? (Een wettelijk verbod op innovatie, zeg maar) Dat ze vooraf moeten publiceren wanneer ze wat op de markt gaan brengen? (Zodat ze alleen de eerste paar weken na een update iets verkopen, en vervolgens iedereen gaat zitten wachten op de volgende versie?)
Als ik jou was zou ik je huidige order cancellen en nog 25 jaar wachten met bestellen. Weet je hoeveel sneller en beter de laptop die je over 25 jaar koopt wel is? Da's niet te vergelijken met de trage troep die nu of over 8 weken in de winkel ligt.
Nou inderdaad. Ik ben al blij als ik mijn MacBook halverwege oktober is een keer terugkrijg na die reparatie. Interesseert mij het nou of het een Core Duo of een Core (fucking) 2 Duo is.quote:Whieee schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 00:27:
Als jullie tere zieltjes het nu echt niet kunnen verkroppen dat er heel misschien wel binnen korte tijd nieuwe modellen komen, beroep je dan straks op de wet Koop op Afstand, en stuur het ding terug en vraag je geld terug (mag binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden)...
ik zie het elke keer weer, en ik word een beetje moe van het gejammer...
Ach, volgens mij is de Core Duo net iets zuiniger als de Core 2 Duo.... Vooral al hij zich naar beneden geclocked heeft.
quote:Whieee schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 00:27:
[...]
mensen mensen... doe eens niet zo zielig. 'owjee nu komt er een snellere is mijn nieuwe MacBook supertraag' Wordt je MacBook ook maar een megahertz minder snel als er een nieuwe uitkomt? Nee. Voldoet ie op dit moment voor wat je ervan eist? Ja? Niet zeiken dan, want dan doet ie dat ook nog wel nadat er een C2D MacBook is uitgekomen.
voordat de Intel cpu's kwamen zat er soms wel een jaartje of 2-3 tussen het updaten van hun stuff, en nu is dat ineens 2x per jaar? beetje groot verschil eh
en sinds die dingen toch allemaal out of stock zijn, snap ik niet waarom ze dan niet gewoon die nieuwe dingen maken sinds de prijs toch niet zal verschillen.
tuurlijk je kan jaren blijven wachten, maar het gaat er meer om dat je een van de duurste flaptops koopt die er zijn (ten opzichte van de concurrentie), en dan nog geen maand nadat ie wordt geshipped een nieuwe uitkomt die ineens 64bit ondersteund? mja, niet dat 't mij veel intresseerd, gaat er mij meer om dat je een laptop hebt die dan 32bit is en miss ineens volgend jaar wordt besloten dat MacOSX niet meer wordt uitgebracht voor 32bit (opvolger van Tiger, is die uberhaupt wel 32bit verkrijgbaar? zou makkelijk kunnen dat 't niet zo is "marketing")
de levertijd is idd erg lang. En toch blijft het raar dat ze niet gewoon de C2D erin stoppen. Het is gewoon een kwestie van een andere cpu erin solderen.
@ Nickvd; Allemaal marketing kwestie's... Als de verkoop nu nog goed gaat, en ze nog even wachten met het plaatsen van de C2D, zullen er tegen de tijd dat de C2D erin gezet word, weer nieuwe potentiele klanten die langer hebben gewacht , direct hun bestelling plaatsen.
Het heeft dus gewoon allemaal met de centjes te maken.
Het heeft dus gewoon allemaal met de centjes te maken.
Zoekend naar laptop ( 7600 of X1600 ) !?!?!
Vergelijk je 'm dan met die Asus van 1500 euro, de Sony van 1700 euro of de Dell van 1800 euro?quote:teh_twisted schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 08:55:
een van de duurste flaptops koopt die er zijn (ten opzichte van de concurrentie)
Ooit zal hij vervangen worden, en voor de ene is dat na een half jaar, en voor de ander is dat na een maand. Dat is met elk product zo!
Daarnaast is ¤1099 voor een laptop met een processor zo snel als een straaljager (1.83Ghz Core Duo is naar mijn mening supersnel), topdesign en mooi compact totaal niet duur. Al helemaal als je er rekening mee houd dat er standaard OS X op zit.
Daarnaast is ¤1099 voor een laptop met een processor zo snel als een straaljager (1.83Ghz Core Duo is naar mijn mening supersnel), topdesign en mooi compact totaal niet duur. Al helemaal als je er rekening mee houd dat er standaard OS X op zit.
Ik denk dat we niet moeten blijven soebatten (nederlands?
) over of de core2duo wel of niet uit gaat komen. Natuurlijk gaat deze uitkomen, maar dit heb je met alles. Techniek gaat nou eenmaal vooruit. Ben wel benieuwd of de prijzen dan niet ook omhoog gaan, want het lijkt mij dat die processortjes een heel stuk duurder zijn.
Maar daar gaat het helaas niet om. Toen volvo met de V50 kwam, hebben ook een heleboel mensen nog een half jaar van te voren een nieuwe V40 gekocht. Om maar iets te noemen. Balen wellicht voor die mensen, maar ze kopen wel een ontzettend mooie luxe auto.. en dat is hetzelfde als je nu een macbook koopt.
Ik heb er eentje gekocht, echt een super apparaat. Ik zou voor geen goud gewacht willen hebben op de speculaties of er wel of geen Core2Duo binnenkort aan zat te komen. Ik moet eerlijk zeggen dat, toen die gesprekken begonnen (ongeveer 1 week na mijn aankoop) ik wel gedacht heb van 'hmpf', maar ze zijn er nog steeds niet en ik heb al erg veel lol gehad van mijn macbookje
Voor iedereen is het anders,.. de een wacht liever, de ander heeft nu liever lol. Dus tjah..
Maar daar gaat het helaas niet om. Toen volvo met de V50 kwam, hebben ook een heleboel mensen nog een half jaar van te voren een nieuwe V40 gekocht. Om maar iets te noemen. Balen wellicht voor die mensen, maar ze kopen wel een ontzettend mooie luxe auto.. en dat is hetzelfde als je nu een macbook koopt.
Ik heb er eentje gekocht, echt een super apparaat. Ik zou voor geen goud gewacht willen hebben op de speculaties of er wel of geen Core2Duo binnenkort aan zat te komen. Ik moet eerlijk zeggen dat, toen die gesprekken begonnen (ongeveer 1 week na mijn aankoop) ik wel gedacht heb van 'hmpf', maar ze zijn er nog steeds niet en ik heb al erg veel lol gehad van mijn macbookje
Voor iedereen is het anders,.. de een wacht liever, de ander heeft nu liever lol. Dus tjah..
Apple MacBook | 2,0-GHz Intel Core Duo | 2048 MB 667-MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300) | Apple iPhone 8Gb
Reg. datum: 10 januari 2005
Reg. datum: 10 januari 2005
Denk dat dat wel even gaat duren, voordat 32bit niet meer ondersteund wordt. Enig idee hoeveel mensen er nu een 32bit hebben? Die zetten ze echt niet allemaal aan de kant hoor. Zou verkoop-technisch ook erg dom zijn. Mensen gaan echt niet massaal nieuwe apparatuur kopen voor een nieuwe OS, wel een nieuw OS op hun oude apparatuur.quote:teh_twisted schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 08:55:
[...]mja, niet dat 't mij veel intresseerd, gaat er mij meer om dat je een laptop hebt die dan 32bit is en miss ineens volgend jaar wordt besloten dat MacOSX niet meer wordt uitgebracht voor 32bit (opvolger van Tiger, is die uberhaupt wel 32bit verkrijgbaar? zou makkelijk kunnen dat 't niet zo is "marketing")
Ik vind dat je schromelijk overdrijft.quote:teh_twisted schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 08:55:
[...]
mja, niet dat 't mij veel intresseerd, gaat er mij meer om dat je een laptop hebt die dan 32bit is en miss ineens volgend jaar wordt besloten dat MacOSX niet meer wordt uitgebracht voor 32bit (opvolger van Tiger, is die uberhaupt wel 32bit verkrijgbaar? zou makkelijk kunnen dat 't niet zo is "marketing")
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
De Core 2 Duo ís al uitgekomen, Apple is alleen traag met het updaten van hun notebook producten. In vergelijking met de Core Duo zijn de prijzen gelijk gebleven.quote:SnoRt schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:05:
Ik denk dat we niet moeten blijven soebatten (nederlands?) over of de core2duo wel of niet uit gaat komen. Natuurlijk gaat deze uitkomen, maar dit heb je met alles. Techniek gaat nou eenmaal vooruit. Ben wel benieuwd of de prijzen dan niet ook omhoog gaan, want het lijkt mij dat die processortjes een heel stuk duurder zijn.
Ik wacht persoonlijk op de C2D MB. Tuurlijk, de huidige MB is een mooi apparaat. Maar voor mijn gevoel is nu een MB kopen hetzelfde als nu een desktop bak kopen met een Pentium D erin, het is gewoon verouderd en dat wil je niet.
quote:W4rlock schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:56:
[...]
De Core 2 Duo ís al uitgekomen, Apple is alleen traag met het updaten van hun notebook producten. In vergelijking met de Core Duo zijn de prijzen gelijk gebleven.
Ik wacht persoonlijk op de C2D MB. Tuurlijk, de huidige MB is een mooi apparaat. Maar voor mijn gevoel is nu een MB kopen hetzelfde als nu een desktop bak kopen met een Pentium D erin, het is gewoon verouderd en dat wil je niet.
Vind dit een vergelijking van niets... Je vergelijkt nu een pentium D met een core duo... Zelfde als een fiat panda met een mercedes.
Je kunt dan altijd wachten met de aankoop van een product.. Het word steeds sneller out of date en zo blijf je dus kopen. Tevens zijn nu alle leuke kinderziektes uit de mb en met de nieuwe c2d weet je dat niet.
Zoekend naar laptop ( 7600 of X1600 ) !?!?!
Wat voor kinderziektes verwacht je dan nog met een C2D? Hooguit wat warmteproblemen, maar die heb je nu ook al.quote:masc schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:02:
[...]
Vind dit een vergelijking van niets... Je vergelijkt nu een pentium D met een core duo... Zelfde als een fiat panda met een mercedes.
Je kunt dan altijd wachten met de aankoop van een product.. Het word steeds sneller out of date en zo blijf je dus kopen. Tevens zijn nu alle leuke kinderziektes uit de mb en met de nieuwe c2d weet je dat niet.
Een hele tijd terug heb ik mijn problemen beschreven met mijn MacBook en vond het tijd voor een update.
* topcase die los laat
* beeldscherm staat scheef
* kromme onderkant
* gele vlekken op toplaag
Wat is er gebeurt om het op te lossen:
* 3 keer naar MacCenter geweest
* 2 keer een nieuwe toplcase en 1 keer vastgelijmd
De medewerker probeerde me wijs te maken dat door een nieuwe topcase de onderkant ook weer recht was geworden
. Ik heb m proberen uit te legggen dat dat nergens op slaat (echter hier luisterden ze niet naar).
Nadat mijn MacBook 4,5 weken bij een ander MacCenter is geweest heb ik vandaag te horen gekregen dat ik een complete case krijg.
Ik vind het netjes dat ze het doen echter dat zo'n beslissing pas na 3 keer plaats vindt vind ik belachelijk. In totaal ben ik mijn MacBook 13 weken kwijt geweest.
* topcase die los laat
* beeldscherm staat scheef
* kromme onderkant
* gele vlekken op toplaag
Wat is er gebeurt om het op te lossen:
* 3 keer naar MacCenter geweest
* 2 keer een nieuwe toplcase en 1 keer vastgelijmd
De medewerker probeerde me wijs te maken dat door een nieuwe topcase de onderkant ook weer recht was geworden
Nadat mijn MacBook 4,5 weken bij een ander MacCenter is geweest heb ik vandaag te horen gekregen dat ik een complete case krijg.
Ik vind het netjes dat ze het doen echter dat zo'n beslissing pas na 3 keer plaats vindt vind ik belachelijk. In totaal ben ik mijn MacBook 13 weken kwijt geweest.
Choose Booze
quote:masc schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:02:
Dat is nu echt een vergelijking van niets. Zowel de Core Duo als de pentium D zijn voormalige topmodellen van Intel. Als je dan per se met auto's wil vergelijken zul je binnen een merk opeenvolgende topmodellen moeten vergelijken. Bijvoorbeeld een Porsche 911 GT met een Porsche GT-II, terwijl in jouw vergelijking de 911 GT-III nog niet eens aangekondigd is. Wat is de betere auto?
En laten we vooral even in de gaten houden dat de aanleiding voor deze roddeldiscussie is dat de term 'core 2 duo' voorkomt in het lijstje processortypes wat de kernel kent in de beta's van 10.4.8. Niets meer, niets minder. Er is geen enkel concreet signaal dat er nieuwe macbooks aankomen.
Ik neem aan dat 10.4.7 die ook wel kent, gezien dat er al een tijdje iMacs zijn met C2D procs.quote:Burne schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:35:
[...]
En laten we vooral even in de gaten houden dat de aanleiding voor deze roddeldiscussie is dat de term 'core 2 duo' voorkomt in het lijstje processortypes wat de kernel kent in de beta's van 10.4.8. Niets meer, niets minder. Er is geen enkel concreet signaal dat er nieuwe macbooks aankomen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
quote:teh_twisted schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 08:55:
[...]
tuurlijk je kan jaren blijven wachten, maar het gaat er meer om dat je een van de duurste flaptops koopt die er zijn (ten opzichte van de concurrentie), en dan nog geen maand nadat ie wordt geshipped een nieuwe uitkomt die ineens 64bit ondersteund? mja, niet dat 't mij veel intresseerd, gaat er mij meer om dat je een laptop hebt die dan 32bit is en miss ineens volgend jaar wordt besloten dat MacOSX niet meer wordt uitgebracht voor 32bit (opvolger van Tiger, is die uberhaupt wel 32bit verkrijgbaar? zou makkelijk kunnen dat 't niet zo is "marketing")
Ehm, ik denk eerlijk gezegd dat de komende MacOSX versies beide zullen ondersteunen, het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat ze een 64bit only MacOSX maken, waardoor meer dan de helft van alle Apple consumenten met een Apple Computer ineens geen nieuw OS meer kan krijgen. Marketing lijkt me juist de andere kant op gaan, compatible updates maken zodat je de gehele klanten lijn tevreden houd.
quote:W4rlock schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:56:
[...]
Ik ga met Burne mee, de vergelijking gaat een beetje fout in het feit dat de Core Duo en Core 2 Duo zoals Burne al zegt topmodellen zijn van intel en dat de Core Duo ook al de nieuwe technieken heeft terwijl de Pentium D daarentegen nog op de oudere netburst techniek gebaseerd is.
Ik ben blij met de MacBook die ik heb
In ieder geval, ieder zijn ding, wil je wachten, dan wacht je, wil je hem nu, dan koop je hem nu, ik kan alleen maar zeggen dat ik er geen spijt van heb dat ik niet nog een maand gewacht heb
quote:teh_twisted schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 08:55:
Dat 64 bit is wel zo'n hype geweest.We hebben al meer dan 10 jaar dat 64 bit gebeuren en tot dusver wordt er nog amper optimaal gebruik van gemaakt. Zeker op gebied van desktops heb je momenteel en de komende jaren helemaal niets aan dat 64 bit. Als je de komende tijd echter ontzettend veel gaat doen met virtualisatie dan is veel geheugen wel erg prettig en in dat geval is 64 bit dan weer wel voordelig. Ik denk alleen niet dat een Macbook hoofdzakelijk voor die doelgroep is bedoeld, Apple zal daarvoor wel de Macbook Pro inzetten als zijnde de laptop voor powerusers.
Voor de groepwaar de Macbook op gericht is zijn er absoluut geen enkele voordelen aan die Core 2 Duo processor. Je hoeft je ook geen zorgen te maken dat binnen nu en x jaar alles 64 bit wordt, er hebben namelijk nog veel te veel mensen weinig profijt van dat 64 bit. Net als met dat IPv6 duurt het nog wel een tijd voordat 64 bit mainstream begint te worden. Zie ook het zeer karige aanbod aan 64 bit software...
Reg. datum: 23 juni 2003
Reg. datum: 23 juni 2003
kan iemand me vertellen hoe een core duo 2.0 zich ongeveer verhoudt tot een pentium 4 3.0 ? is dat even snel?
Ik zou zeggen met genoeg geheugen, sneller.
Hier kun je een review vinden van de Core Duo, helaas alleen vergeleken met AMD's en een Pentium M.
Hier vond ik echter nog een vergelijkende tabel die alles afzet tegen een pentium 4, misschien dat dat iets is? (de tabel is overigens niet zo super recent geloof ik..)
Hier kun je een review vinden van de Core Duo, helaas alleen vergeleken met AMD's en een Pentium M.
Hier vond ik echter nog een vergelijkende tabel die alles afzet tegen een pentium 4, misschien dat dat iets is? (de tabel is overigens niet zo super recent geloof ik..)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Dit topic is gesloten.