Hoofdcategorieën
Topicacties

[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
ga niet door start
Reg. datum: 16 januari 2001

MacBook discussietopic en Mini-FAQ

MacBook in het kort
  • 1,83-GHz of 2,0-GHz Intel Core Duo
  • 13,3-inch (diagonaal) TFT-breedbeeldscherm met glanzende toplaag
  • Apple Remote met Front Row
  • Tot 2 GB geheugen
  • Intel Graphics Media Accelerator 950
  • Slot-loading optische-schijfeenheid
  • Harde schijf tot 120 GB
  • Ingebouwde 54-Mbps AirPort Extreme-voorziening (802.11g) voor draadloos netwerken
  • Analoge en digitale geluidsinvoer en -uitvoer
  • FireWire 400- en USB 2.0-poorten
  • iLife '06 en Mac OS X Tiger
Bekijk de volledige specificaties op apple.nl

Alles over MacBook

Inmiddels is de MacBook al een tijdje op de markt. De opvolger van de iBook G4 is leverbaar in een prachtig glossy wit of een zwart jasje. Met zijn mooie 13,3" widescreen beeldscherm is het een genot om op deze waardige opvolger van de iBook G4 te werken. Net als zijn grotere broer is de MacBook standaard uitgerust met een Intel Core Duo processor, Airport Extreme, Bluetooth 2.0, een ingebouwde iSight en Front Row met de inmiddels welbekende Apple Remote.

Enkele vernieuwende dingen zijn onder andere de magnetische power adapter, de magnetische sluiting (waardoor de MacBook prachtig afgewerkt sluit) en het vernieuwde trackpad (dat tegenwoordig waarneemt of je met 1 of 2 vingers aan het werk bent).

De resolutie van het scherm is 1280 x 800 pixels en het LCD-scherm is feller gemaakt ten opzichte van zijn voorganger. Ook kun je tegenwoordig, zonder gebruik te hoeven maken van de screenspanning-hack, een tweede beeldscherm aansluiten.

De MacBook is er in 3 heerlijke smaken:

Het low-end model ( ¤ 1099,- )
... heeft een Intel Core Duo 1,83GHz processor, een 60 GB HD en een ComboDrive.
Het midden model ( ¤ 1299,- )
... heeft een Intel Core Duo 2 GHz processor, een 60 GB HD en een SuperDrive.
Het high-end model ( ¤ 1499,- ) is zwart
... heeft een Intel Core Duo 2 GHz processor, een 80 GB HD en een SuperDrive.

Frequently Asked

apple iconKan ik Windows XP op mijn MacBook draaien?

Ja! Dit is, sinds Apple overgeschakelt is naar het Intel-platform, mogelijk.
Je kunt dit op 3 verschillende manieren doen...
  • BootCamp (dual boot) - klik
    Let op! Dit is beta software, het schijnt dat deze ergens in december 2006 niet meer te gebruiken is.
    Lees hier de reply van orillion
  • XOM (dual boot, open source) - klik
    Let op! Dit is een stuk moeilijker dan BootCamp!
  • Parralels (Virtualisatie) - klik
    Parralels maakt gebruik van virtualisatie waardoor deze andere besturingssystemen kunnen werken binnen in OS X waardoor opnieuw opstarten overbodig is. Naast Windows ondersteunt de beta versie van Paralles ook verschillende Linux distributies, FreeBSD, Solaris, OS/2, eComStation en MS-DOS.

apple iconIk hoor veel slechte dingen over de MacBook, moet ik hem nou niet kopen?

Het klopt dat je op Internet veel negatieve dingen leest over de MacBook, maar bedenk wel dat wanneer je geen enkele problemen hebt je daar niet snel over zult gaan schrijven.
In de afgelopen 4 delen van dit topic zijn erg veel problemen naar voren gekomen, toch zijn er ook erg veel mensen die zeer tevreden zijn met hun MacBook!

Veel problemen die je leest gebeuren vaak met de eerste generatie MacBook's. Nu is het natuurlijk niet zo dat er altijd problemen zijn met eerste generatie spullen, maar kinderziektes komen altijd voor. Ik heb zelf een MacBook uit week 33 en heb er geen enkel probleem mee.

Omdat de producten van Apple relatief prijzig zijn, verwacht je dat ook jouw nieuwe MacBook volledig functioneert zonder fouten. Wanneer dat niet het geval is ben je, zoals meerdere, erg teleurgesteld en moet je je ei kwijt. Gelukkig komen ook hier steeds meer bezoekers die dik tevreden zijn met hun aanschaf.

apple iconMijn MacBook wordt nogal warm, hoort dit?

Nee! Dit hoort eigenlijk niet, maar veel mensen hebben hier last van. Toch beweert Apple dat dit bij de normale werking hoort - klik!

Let op! Op 22 augustus 2006 heeft Apple een firmware update uitgebracht die de MacBook koeler maakt. Dit hebben ze gedaan door de koeler op de processor eerder te laten aan gaan. Je kunt deze update gewoon binnenhalen via de 'Software Update'.

Heb je nog steeds problemen? Veel mensen hebben naar de oorzaak gezocht en hier is het volgende uitgekomen:
  • Tijdens het productieproces zou er vergeten zijn een stuk plastic weg te halen bij het ventilatierooster al is dit slechts bij heel weinig modellen het geval. klik!
  • Te grote hoeveelheid koelpasta ( al is het bewezen dat dit bijna geen invloed heeft )

apple iconWat doet die koe in mijn MacBook? (Waarom maakt mijn MacBook zoveel lawaai?)

Veel mensen klagen over een rare geluiden uit hun MacBook. Dit is afkomstig van de processor, en wordt ook wel de CPU-whine genoemd. Als de CPU niet bezig is, veroorzaakt deze een hoog geluid.

Let op! Ook dit wordt opgelost door de nieuwe firmware die Apple op 22 augustus 2006 heeft uitgebracht. Je kunt deze update gewoon binnenhalen via de 'Software Update'.

Heb je nog steeds problemen? Wellicht helpt 1 van deze stukjes software:

apple iconArgh! Mijn MacBook heeft gele vlekken! Wat nu?

Dit is een veelvoorkomend probleem dat vaak pas optreed na enkele weken. De oorzaak hiervan is niet bekend, maar gedacht wordt dat dit eraan kan liggen dat sommige mensen "speciaal" zweet hebben dat de plastic laag van de MacBook aantast.

Er zijn al heel veel mensen met dit probleem geweest. Naar mijn weten ruilt Apple netjes je zogenaamde 'top-case' om. Ga dus gerust even langs een bekende Apple-dealer in de buurt!

apple iconOffice / Photoshop draait erg traag, ik dacht dat een Intel Mac sneller zou zijn?

Van Microsoft Office 2004 en Adobe Creative Suite zijn nog geen Universal Binaries beschikbaar, dit betekent dat deze programma's nog niet native kunnen draaien op de nieuwe Intel architectuur en daardoor moeten instructies vertaald worden om het toch te laten draaien, hierdoor krijg je performanceverlies.

Meer informatie? Klik!

Let op! Dit is overigens geen MacBook specifiek probleem maar geld voor alle nieuwe Intel Macs!

apple iconAls ik extra geheugen bestel is het zo enorm duur! Kan dit niet goedkoper?

Tuurlijk kan dat goedkoper! Ik heb zelf ook mijn geheugen zelf ingebouwd.
Kijk gewoon even op de pricewatch! Let wel op dat je MacBook standaard 2 reepjes van 256 MB heeft. Dus als je los geheugen koopt, moet je eerst een reepje eruit halen. Het is helaas dus niet zo, dat als er er 1 GB bijkoopt, je 1,5 GB hebt.

apple iconHoe bouw ik mijn extra geheugen in?

Wanneer je je MacBook manual doorleest kom je vanzelf een hoofdstuk erover tegen. Apple heeft het gelukkig zo eenvoudig mogelijk gemaakt.

Kom je er niet helemaal uit? Klik!

Je MacBook overal mee naartoe

Je wilt je MacBook natuurlijk overal mee naartoe nemen, maar je bent vanzelfsprekend ook bang dat hij beschadigd. Gelukkig zijn er al diverse fabrikanten op de markt met tassen en sleeves.

Ik zelf gebruik een sleeve van Tucano, eigenlijk om de doodsimpele reden dat deze op voorraad waren bij de YouMac in Eindhoven. Ik heb specifiek gekozen voor een sleeve, omdat ik hem toch altijd in een rugzak of een andere tas heb zitten.

De Tucano-sleeve sluit overigens perfect om mijn MacBook. Aan de binnenkant is deze sleeve mooi afgewerkt. Waar extra aan gedacht is, is een speciaal 'flapje' wat je over je macbook heen schuift. Hiervoor komen de ritsen niet tegen de MacBook aan tijdens het dicht- / open ritsen.

TassenSleeves

Overstappen is niet eng

Altijd een fanatiek Windows gebruiker geweest? Ik ook!
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn MacBook ook mijn eerste ervaring is met Mac OS X. Niet met Apple, want ik heb, sinds hij uit is, altijd een iPod Nano op zak. Die iPod heeft me ook doen besluiten om eens een Apple computer aan te schaffen.

In het begin was het wel even wennen. Vooral het 'appeltje' in plaats van de 'ctrl' bij bijvoorbeeld ctrl-c was erg lastig. Maar nu ik hem ongeveer een maandje heb, wil ik niet meer terug.

Niet alleen ik, maar heel veel mensen hier op GoT hebben de MacBook aangegrepen voor een overstap.

Apple heeft er natuurlijk zijn redenen voor waarom je zeker moet overstappen. klik!

Software op je MacBook

Op je MacBook draait natuurlijk heel veel software. Maar het kan zijn dat het je eerste computer is, of je eerste Mac.. en dan weet je nog niet zo goed de weg.
Voor alle software die je op je Windows XP computer draaide is wel een alternatief, maar het kan ook zo zijn dat de software ontwikkelaar in kwestie ook een Mac OS X versie heeft uitgebracht.

Ik ben zelf webdesigner en had mijn software nogal eens snel gevonden. Mocht ik nou iets niet hebben beschreven wat jij wel nodig hebt. Kijk dan even in het topic van onmisbare tools en software voor apple's.

Mercury Messenger
Mercury Messenger 1.8
Deze messenger, die onderandere het MSN-protocol ondersteunt, is mij toch een van de beste gebleken. Ik heb ook aMSN, adiumX en de gewone MSN Messenger for Mac gebruikt, maar Mercury Messenger stak daar met kop en schouders bovenuit. Waarom? Hij ondersteunt de ingebouwde iSight en die wil je natuurlijk wel gebruiken ;)
Mercury Messenger
Microsoft Office:mac 2004
Of we het nou positief of negatief moeten opvatten dat de Nederlandse website ons 'interessante lieden' noemt, dat weet ik niet. Maar ik weet wel dat hun Office-pakket voor de Mac gewoon super is. Mede omdat ik een recente overstapper ben en mijn dagelijkse dingen toch ietwat gemakkelijk wil maken, gebruik ik Office:mac.
Adobe Creative Suite 2
Adobe Creative Suite 2
Hoewel er nog geen versie bestaat van de Creative Suite voor het Intel-platform, gebruik ik deze software toch maar alvast. Versie 3 zou wel het Intel-platform moeten ondersteunen,.. daar wachten we dan maar op :)
Adobe Creative Suite 2
Adobe Studio 8
Adobe Studio 8
Die websites vallen natuurlijk niet vanzelf in elkaar. Adobe's Studio 8 helpt me daarbij. Gewoon Dreamweaver en Flash zoals we het kennen. Het draait perfect op de MacBook, maar ook hier even wachten op de software die soepeltjes draait op het Intel-platform.
Adobe Studio 8
Transmit 3
Transmit 3
Dit is een fantastisch FTP programma. Uploaden, downloaden.. Het gaat met de meest gemakkelijke interface die ik ken. Panic, de ontwikkelaar, heeft zelfs eenvoudige widgets ontwikkeld voor je Dashboard!
Transmit 3

Mocht ik nou nog leuke software tegenkomen, dan zal ik deze hier ook neerzetten.

Officiële links van Apple

MacBook in het wild

Al die mooie plaatjes op die websites, je hebt er wel iets aan.. maar hoe ziet het ding er nou uit in het wild?

MacBook aan de tand gevoeld

Ooit werd gezegd 'meten is weten'. Dat geldt tegenwoordig natuurlijk nog steeds zo, maar wat steeds belangrijker wordt: 'lezen is weten'.
Lees gewoon wat anderen erover schrijven, denken, publiceren, verkopen, praten, kletsen... enfin:

Maurice de Hond

Poll: Heb je problemen met je MacBook?
Nee, alles werkt perfect!
Nee, alles werkt perfect maar wel pas na het omruilen/terugsturen van de eerste!
Ja, 1 probleem
Ja, 2 problemen
Ja, 3 of meer problemen
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=142315&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Draai jij de nieuwe MacBook firmware update?
Ja, en hij is flink koeler en stil
Ja, en hij is koeler maar maakt lawaai
Nee
Ik w8 eerst nog af wat de ervaringen zijn
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=142718&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Even de regeltjes

Met dank aan Red, Canaria en Gangsteroo voor de eerste 4 delen :)

Veel plezier :)

SnoRt wijzigde dit bericht 21-09-2006 17:43 (30%)
Reden: volledige restyle en update

Apple MacBook | 2,0-GHz Intel Core Duo | 2048 MB 667-MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300) | Apple iPhone 8Gb

Woot, deeltje 4 al! _/-\o_

Ik kan er niet aan doen maar ik blijf toch twijfelen! Binnenkort gaat deze laptop (Toshiba Tecra A2) weg en dan moet ik ofwel mn pa zn lappie overnemen (Dell :X ) of gewoon eentje voor mijzelf kopen. Dat zou dan een Macbook zijn! Maar het kost toch zo veel centjes (en het stomme is dat ik er het geld zeker voor heb, ik ga mn centjes gewoon missen ;( )

Kunnen jullie mij misschien tot rede brengen?

deef_Vg wijzigde dit bericht 20-09-2006 10:30 (88%)

Still dreaming of my quad-core, 8 GB, 1 TB HDD, dual SLI, ... system - Hey, that's just a Mac Pro :-D

SanderVerkerk.nl
Reg. datum: 28 oktober 2004

Hoe is iedereen te spreken over de resolutie. ik heb nu een 15" laptop SXGA+ (1400x1050) en dit bevalt me erg goed. Toch wil ik een MacBook maar zit beetje met de resolutie...

Het beeld is wel kleiner dus kan je dit vergelijken of vinden mensen de resolutie ook te "laag" om fatsoenlijk mee te kunnen werken ?

Just Q it!
Reg. datum: 29 november 2000

De problemen met mijn week 20-MacBook:

* RSD
* Niet-functionerende trackpad button
* Beginnende verkleuringen

....

ga niet door start

quote:
VerkerkSander schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:30:
Hoe is iedereen te spreken over de resolutie. ik heb nu een 15" laptop SXGA+ (1400x1050) en dit bevalt me erg goed. Toch wil ik een MacBook maar zit beetje met de resolutie...

Het beeld is wel kleiner dus kan je dit vergelijken of vinden mensen de resolutie ook te "laag" om fatsoenlijk mee te kunnen werken ?
Het beeld is zeker kleiner. Het is slechts een 13,3" breedbeeld schermpje he :) Toch kun je er best op werken. Ik zelf vind het gewoon fijn, een klein draagbaar laptopje.. Neem hem overal mee naartoe :) Als ik thuis achter mijn bureau zit, heb ik heb aangesloten op een 20" cinema scherm. Dus dan is er helemaal goed mee te werken.

Apple MacBook | 2,0-GHz Intel Core Duo | 2048 MB 667-MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300) | Apple iPhone 8Gb

Reg. datum: 06 september 2001

Beste tip blijft toch om zelf even een kijkje te nemen. Gewoon een apple store binnenlopen en testen. Open een paar programma's, klik wat rond... Je weet misschien niet precies hoe het dagelijks gebruik is, maar je krijgt toch wel een aardig idee. Ik gebruik hem thuis overigens gewoon met zn eigen schermpje, geen problemen mee. (met expose op de middelste muisknop is het makkelijk overzicht te houden imho)

Net als de persoon hierboven vind ik het een heerlijk draagbaar ding. Makkelijk mee te nemen, en toch zeer goed op te werken. Heb nog een PC staan thuis, maar beeldscherm heb ik er inmiddels afgehaald omdat ie in de weg stond. Ondertussen is het een maand geleden dat ik die Pc voor het laatst gebruikt heb... Enige wat ik eigenlijk mis is 3D studio max...

I just hope I remember half of what I forget

SanderVerkerk.nl
Reg. datum: 28 oktober 2004

Zal dat dan maar is gaan doen... Alleen ben benieuwd hoe het er allemaal in windows zou uitzien maarja dat hebben ze natuurlijk niet geinstalleerd staan daarow..
.

Reg. datum: 12 november 2001

quote:
VerkerkSander schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:05:
Zal dat dan maar is gaan doen... Alleen ben benieuwd hoe het er allemaal in windows zou uitzien maarja dat hebben ze natuurlijk niet geinstalleerd staan daarow..
.
Let wel op dat ze meestal de standaard uitvoeringen hebben staan, met 'maar' 512mb en dat is krapjes als je soepeltjes wilt gaan werken.

ga niet door start

Ik heb gisteren en vandaag eens rond zitten kijken op het internet. Ik krijg echter niet gevonden wat ik wil :D

Ik heb thuis een media center staan, leuk zo'n windows machientje. Als ik bijvoorbeeld bij mijn vriendin ben en ik wil toch die avond nog wat opnemen. Dan gebruik ik Remote Desktop op mijn MacBook naar de windows pc. Werkt super.

Kan dit ook andersom? Dat ik vanaf mijn windows-pc met een soort Remote Desktop-achtig programmaatje op mijn macje kan inloggen?

Reg. datum: 06 september 2001

quote:
SnoRt schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:42:
Ik heb gisteren en vandaag eens rond zitten kijken op het internet. Ik krijg echter niet gevonden wat ik wil :D

Ik heb thuis een media center staan, leuk zo'n windows machientje. Als ik bijvoorbeeld bij mijn vriendin ben en ik wil toch die avond nog wat opnemen. Dan gebruik ik Remote Desktop op mijn MacBook naar de windows pc. Werkt super.

Kan dit ook andersom? Dat ik vanaf mijn windows-pc met een soort Remote Desktop-achtig programmaatje op mijn macje kan inloggen?
Doe dit zelf nooit eigenlijk, maar met VNC moet het wel kunnen. Chicken of the VNC is een alternatief ervoor. google daar even op en je zou genoeg moeten vinden, en anders staan er ook wel wat dingen in het 'Onmisbare tools / software' topic...

I just hope I remember half of what I forget

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
VerkerkSander schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:30:

Ik had hetzelfde, en ja, ik heb wel wat in moeten leveren dus. Maar goed, ik heb nu expose :)

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

rofl de bofl
Reg. datum: 24 september 2003

quote:
deef_vg schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:28:
Woot, deeltje 4 al! _/-\o_

Ik kan er niet aan doen maar ik blijf toch twijfelen! Binnenkort gaat deze laptop (Toshiba Tecra A2) weg en dan moet ik ofwel mn pa zn lappie overnemen (Dell :X ) of gewoon eentje voor mijzelf kopen. Dat zou dan een Macbook zijn! Maar het kost toch zo veel centjes (en het stomme is dat ik er het geld zeker voor heb, ik ga mn centjes gewoon missen ;( )

Kunnen jullie mij misschien tot rede brengen?
jonge, koop em nou maar gewoon. ik weet zeker dat als je hem thuis hebt, dat je echt vind dat hij al die euro's waard was. ik heb mn macbook nu al 3 maand, en ik ben er echt nog steeds ZO tevreden mee.. geniaal apparaat gewoon

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Reg. datum: 04 maart 2006

Ik heb mn externe scherm aan mn macbook gehangen, maar elke keer als ik em dichtklap valt ie in de slaap stand. Als ik dan op een toets druk met externe keyboard wordt ie weer actief, maar 9 van de 10 keer werkt dit niet en soms ben ik een half uur bezig met proberen. Wat zie ik nou over het hoofd ?

Soms doet ie het 5 seconde en dan valt ie weer in de slaapstand.. Erg frustrerend na 50x proberen.

Arminz0r wijzigde dit bericht 20-09-2006 12:21 (14%)

Ik wil binnenkort ook een MacBook gaan kopen (mn eerste mac pc :) )
en heb gister ochtend een mailtje gestuurd naa A Mac (Amersfoort) met de vraag of za alleen de standaard modellen hebben zoals ze op hun website staan (dus met 512 MB RAM, 60 GB HDD) of dat ze ook MacBooks hebben met meer geheugen en/of grotere hardeschijf.
Ik heb daar tot nu toe nog geen antwoord op gehad maar ben eigenlijk wel benieuwd. Weet iemand hier soms of ze ook 'aangepaste' MacBooks hebben?

Reg. datum: 04 maart 2004

quote:
InfInIte_Dutch schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:19:
Ik wil binnenkort ook een MacBook gaan kopen (mn eerste mac pc :) )
en heb gister ochtend een mailtje gestuurd naa A Mac (Amersfoort) met de vraag of za alleen de standaard modellen hebben zoals ze op hun website staan (dus met 512 MB RAM, 60 GB HDD) of dat ze ook MacBooks hebben met meer geheugen en/of grotere hardeschijf.
Ik heb daar tot nu toe nog geen antwoord op gehad maar ben eigenlijk wel benieuwd. Weet iemand hier soms of ze ook 'aangepaste' MacBooks hebben?
Meer geheugen vast wel. Dat heeft iedere store wel op voorraad. Een grotere hdd is vaak niet voorradig en is handig van te voren te bestellen. Dit gaat trouwens sneller via de online store.
Reg. datum: 16 november 2004

quote:
Arminz0r schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:19:
Ik heb mn externe scherm aan mn macbook gehangen, maar elke keer als ik em dichtklap valt ie in de slaap stand. Als ik dan op een toets druk met externe keyboard wordt ie weer actief, maar 9 van de 10 keer werkt dit niet en soms ben ik een half uur bezig met proberen. Wat zie ik nou over het hoofd ?

Soms doet ie het 5 seconde en dan valt ie weer in de slaapstand.. Erg frustrerend na 50x proberen.
Volgens mij moet je hem aan het lichtnet hebben, anders doettie het inderdaad niet.

Reg. datum: 26 september 2003

quote:
jo-do-cus schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:31:
[...]

Volgens mij moet je hem aan het lichtnet hebben, anders doettie het inderdaad niet.
Dat klopt zeker, het duurde bij mij ook ff voordat ik het doorhad. Zonder power valt ie gelijk weer in slaap

me systeem en natuurlijk whatpulse

Water & Arctic Cooled!
Reg. datum: 14 februari 2004

Ik heb inmiddels al een poosje m'n 2e logic-board.... maarja, ik heb weer de random-shutdown...

Met de vorige reparatie was het probleem nog niet door Apple herkent, maar nu wel dus... :)

Mag ik nu eindelijk een compleet nieuwe eisen?

peddro wijzigde dit bericht 20-09-2006 15:44 (24%)

[:- last.fm -:] [:- flickr -:]

Just Q it!

quote:
peddro schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:44:
Ik heb inmiddels al een poosje m'n 2e logic-board.... maarja, ik heb weer de random-shutdown...

Met de vorige reparatie was het probleem nog niet door Apple herkent, maar nu wel dus... :)

Mag ik nu eindelijk een compleet nieuwe eisen?
Daarom wacht ik nog even met het terugbrengen tot ze een echt fatsoenlijke oplossing hebben want anders blijf ik dat ding terugbrengen. Want ik heb er geen vertrouwen in dat een nieuw logicboard op lange termijn echt veel soelaas biedt.

Water & Arctic Cooled!
Reg. datum: 14 februari 2004

Ik hang nu aan de telefoon met Apple, zal zo ff melden wat hun oplossing dit keer wordt...

[:- last.fm -:] [:- flickr -:]

Just Q it!

quote:
peddro schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:57:
Ik hang nu aan de telefoon met Apple, zal zo ff melden wat hun oplossing dit keer wordt...
Het zal me benieuwen...

Reg. datum: 04 maart 2006

quote:
jo-do-cus schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:31:
[...]

Dat zit ie ook, soms dan doet hij het wel en soms ook niet. En bijna altijd doet ie het een paar seconde
en dan hoor ik de Macbook in slaapstand vallen en dan houdt het scherm er ook mee op. De instellingen veranderen niet en ik moet soms wel 20 keer proberen.. Ik weet echt niet wat ik fout doe.

Q6600 is fijn
Reg. datum: 27 september 2001

Na lang wikken en wegen toch een MacBook (eenvoudigste model) besteld. Doordat de Postbank een beetje vreemde kortingen op z'n website aanbood (ze hadden een kortingstarief van 8%, maar icm de iPod actie geen speciaal tarief) heb ik maar even naar Apple gebeld. Deze bieden mij de MacBook + iPod Nano 4GB (1st gen uiteraard) aan voor 1166 euro... daar gaat dus nog de korting af. Best goede deal dus want dat komt neer op een tikkie meer dan 10% korting... Is dat gewoon omdat je via de telefoon besteld ofzo? Overigens was de actiekorting van de MacBook+iPod actie in mijn geval volgens de verkoper 140 euro, maar moet dat niet gewoon 160 zijn?

Al met al kost het me dan dus 1006 of 1026, verbazend laag eigenlijk dus. Ik heb het idee dat het haast een foutje aldaar is, maar ik heb al betaald en stel verder geen vragen. Hoop dat de korting 160 zal wezen ;)

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

Roll on!

en ook hier heeft het Random Shutdown Syndrome zich gemeld. Ik heb ongeveer 2,5 maand probleemloos met mijn MacBook gewerkt, maar sinds een paar dagen valt hij geheel willekeurig uit. Het lijkt totaal niet hitte gerelateerd te zijn. Ten tijde van de laatste random shutdown was mijn CPU temp slechts 43C!

morgen maar eens met Apple bellen...

"Conclusion is the point where someone got tired of thinking"

Did you mean: dataquest

Ik heb m'n Macboekje nu een ruime week. Perfect ding, alhoewel m'n O-key af en toe hangen blijft. Ik heb het idee dat dat wel wegslijt, maar zodra ik een formuliertje toefax krijg ik een nieuwe toegestuurd =)

hoi

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: