Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
TheVMaster schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:25:
[...]
MCP vermeld ik niet apart, maar MCSA weer wel :)
Ik ook, incl welke electives ik heb gedaan.

paella wijzigde dit bericht 10-11-2006 15:15 (13%)

No production networks were harmed during this posting

Ni!

quote:
Xtremelead schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:06:
feli! was die erg moeilijk?
hoeveel vragen enzo?
Ik kreeg 50 multiple-choice vragen over vrijwel elk onderwerp dat in mijn boek (Mspress) werd behandeld. Alleen over de Enterprise Edition kreeg ik geen vragen. Ik vond hem pittiger dan de 298 en 299 die ik heb gedaan, meer vragen over feitjes. Ik kijk net even een (oude?) testking door en het lijkt erop dat ik ongeveer de helft van de vragen die in de toets stonden er in tegenkom.

Ik ook vandaag MCSE 2003 + security gehaald met vandaag als examen 70-299
(Implementing and Administering Security in a Microsoft Windows Server 2003 Network.) :D

ISA 2004 (70-350) had ik al binnen.... dus in omgekeerde volgorde gedaan als Leon T.

Nu op naar + messaging. Ga jij die ook doen Leon T?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Ni!

quote:
Charlie932 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 17:32:

Nu op naar + messaging. Ga jij die ook doen Leon T?

Nee, wat mij betreft ga ik niet verder met MCSE. Mijn Doelstelling is MCSE+Security, Itil Foundations, CCNP en CCDP en eventueel nog wat met Cisco security. Ik denk dat dat ik met die certificaten meer dan voldoende heb.

Daarnaast heb ik de stof van 70-284 doorgenomen en ik denk dat voordat ik voldoende praktijkervaring heb met Exchange om er daadwerkelijk proficient in te zijn, er nogal wat maanden in gaan zitten. En daar heb ik voorlopig geen zin meer in :p

Cisco ook interessant en aantrekkelijk ja.
Ik wil misschien Citrix gaan doen. CCA of CCEA..... ben er nog niet helemaal uit.

Ben wel met je eens dat Exchange een wat pittiger examen zal worden.... en voor je exchange een beetje kent ook wel wat verder bent inderdaad.

Ik moet binnenkort ook 299 en 350 (voor MCSE Security) doen. Zijn ze een beetje te doen?
quote:
FrankGuthrie schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:59:
Ik moet binnenkort ook 299 en 350 (voor MCSE Security) doen. Zijn ze een beetje te doen?
Geen flauw idee ;) 'k moet ze zelf dan ook nog doen (begin volgend jaar als alles goed is)...
quote:
FrankGuthrie schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:59:

299 en 350 zijn in die zin eenvoudig dat er geen simulaties zijn. Dus alleen maar vragen.
Bij 350 kreeg ik 50 vragen! En bij 299 kreeg ik 30 vragen.
Toch vond ik 299 iets pittiger, maar dat kwam waarwschijnlijk omdat ik me iets meer had moeten verdiepen in de Certification Authority. Daar krijg je ook wat vragen over en dat vond ik wat lastig.
Dingen over SUS en GPO's waren makkelijker. En je moet wat weten over auditting, en welke services je kan uitschakelen op een file server om de veiligheid te verhogen. (webservice, printspooler etc.)
Kortom leren en je haalt het wel.

Reg. datum: 26 september 2006

Heb een cursus gehad voor de 70-291 en ben nu de testking aan het doornemen. Vreemd genoeg zie ik daar vragen in terugkomen welke gerelateerd aan het 70-290 examen. Vreemd !
Nu krijg ik dus sterk de indruk dat deze testking niet de goede is.

Is er iemand die al examen heeft gedaan die vragen kreeg welke in de 290 thuis horen?

Vrijdag de 70-216 gehaald met 805 dus fair enough lijkt me, heb hiervoor de testking gebruikt en een complete samenvatting geschreven van de MOC.

Ik ben met dit examen in totaal 4 weken zoet geweest (ex training), dit vond ik langer dan normaal (normaal 1,5 a 2 weken). Ga op 30 november voor 70-221. Wil hierna de upgrade naar 2003 (70-292 & 70-296) gaan doen, heeft iemand hier al ervaringen mee? Of is het verstandiger eerst CCNA van cisco te doen?

Ik twijfel namelijk omdat ik denk dat het handiger is om meer allround gecertificeerd te zijn?

alleen n echte vent leeft van zn dividend

CCNA is niet zo moeilijk.

Ni!

quote:
Hangt ervan af hoe je het doet. Als je de composite doet is het heel veel stof die je van buiten moet stampen. Doe je het in 2 gedeelten is het inderdaad makkelijker, maar je bent er wel een tijdje mee zoet.

CCNA is voornamelijk breed, maar diep gaat het niet.

HP Accredited Professional

Binnenkort begin ik met leren van de 70-229 (SQL 2000)

Iemand hier enige adviezen over ? Ik heb het MS Press boek binnengekregen waar ik op dit moment een beetje aan het doorkijken ben. Ik heb wel enige praktijk ervaring met SQL 2000 (Enterprise) server. We hebben het hier in het netwerk ook op draaien.

Thuis heb ik nog een servertje staan waar SQL 2000 Enterprise op draait.
Hopelijk wordt er niet al teveel over SQL queries gevraagd, want daar moet ik dan weer opnieuw flink induiken..

Wat zit je te kijken ? Valt er iets te lezen ofzo ?

Wie kan mij vertellen hoeveel vragen je ongeveer krijgt op het 70-297 examen ?

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

Het is geen mcse vraag, maar zijn er mensen die het ESX server 3 examen al hebben gedaan?

I think i've gone insane, I can't remember my own name. Team garbage? It could be worse, I could be you.

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
died_laughing schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:15:
Het is geen mcse vraag, maar zijn er mensen die het ESX server 3 examen al hebben gedaan?

Waarom stel je die hier?

Zijn er mensen die ervaring hebben met het MCSA/MCSE traject via New Horizons? Ik ga volgende week een proeftraining doen van hun 'Walk In'-methode en overweeg om daarmee verder te gaan. Ik heb 70-270 en 70-290 met zelfstudie gedaan, maar ik vind dat het tempo dan niet echt hoog ligt. Dus misschien dat zo'n traject de boel wat kan versnellen (volgens New Horizons moet het makkelijk mogelijk zijn om een volledig traject van 7 modules in een jaar af te ronden).

quote:
nextware schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:15:
Binnenkort begin ik met leren van de 70-229 (SQL 2000)

Iemand hier enige adviezen over ? Ik heb het MS Press boek binnengekregen waar ik op dit moment een beetje aan het doorkijken ben. Ik heb wel enige praktijk ervaring met SQL 2000 (Enterprise) server. We hebben het hier in het netwerk ook op draaien.

Thuis heb ik nog een servertje staan waar SQL 2000 Enterprise op draait.
Hopelijk wordt er niet al teveel over SQL queries gevraagd, want daar moet ik dan weer opnieuw flink induiken..
Heb je een specifieke reden om voor 2000 te kiezen? Ik zou altijd 2005 kiezen, omdat die nieuwer is en wellicht naar de toekomst dus 'langer houdbaar' is..

Helsie wijzigde dit bericht 15-11-2006 08:46 (35%)

Ik heb MCSE/A bij NH gedaan. Het is eigenlijk veredelde zelfstudie die walkin methode. Het feit dat er wel een trainer rondloopt die je vragen kan stellen kan handig zijn, maar ik had er zelf niet zoveel aan, aangezien ik op mijn eigen houtje het wel kon. Maar het is vooral wel een goede stok achter de deur om je tijd efficient te besteden. Thuis zelfstudie doen heb je toch meer verleidingen :)

Animals Behind Bars

quote:
wijk0110 schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:19:
Heb een cursus gehad voor de 70-291 en ben nu de testking aan het doornemen. Vreemd genoeg zie ik daar vragen in terugkomen welke gerelateerd aan het 70-290 examen. Vreemd !
Nu krijg ik dus sterk de indruk dat deze testking niet de goede is.

Is er iemand die al examen heeft gedaan die vragen kreeg welke in de 290 thuis horen?
290 en 291 overlappen elkaar nu eenmaal voor een (groot) deel. Dus niet vreemd.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Reg. datum: 26 september 2006

quote:
TheZoo schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:03:
[...]

290 en 291 overlappen elkaar nu eenmaal voor een (groot) deel. Dus niet vreemd.

Overlappen OK, maar ik heb de stof niet als herhaling gezien in de 291 leerstof. Daarom kwam het een beetje vreemd over. Hoe meer vragen over 290 hoe liever, maar dat zal wel niet met The Beast
Is een testking bestuderen voor 291 een aanrader?

:*)

Animals Behind Bars

quote:
wijk0110 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:00:
[...]
Is een testking bestuderen voor 291 een aanrader?

Zijn bananen krom? :P

Ik vond het Beast gedeelte wel meevallen trouwens O-)

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Reg. datum: 13 september 2001

Morgen heb ik mijn laatste examen voor mijn MCSE: 70-284 exchange
Ill keep you posted :)
Sorry voor de repost, maar kan iemand mijn aub vertellen hoeveel vragen / case study's ik krijg bij 70-297 ? Ik gok zelf 3 / 4 case study's waarvan elk 10 vragen ?

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

Reg. datum: 25 oktober 2001

quote:
70373R schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:10:
Sorry voor de repost, maar kan iemand mijn aub vertellen hoeveel vragen / case study's ik krijg bij 70-297 ? Ik gok zelf 3 / 4 case study's waarvan elk 10 vragen ?
Ik ben ook voor 297 bezig. Het zijn geen aparte vragen meer. Je krijgt een situatie voorgeschoteld met een paar vragen erbij. Dus bijvoorbeeld 5 situaties met ieders 9 vragen. Het moeilijke eraan is dat je per situatie een bepaalde tijd hebt om alle vragen te beantwoorden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws