No production networks were harmed during this posting
quote:paella schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:04:
Ik ga op afzienbare tijd voor 70-285, design exchange 2003. Ook dus lappen tekst met korte vragen erover. Het blijft een aparte manier van examens waar je sneller in tijdnood kan raken.
Wat zeker bij de design examens helpt is de Testking examens maken opdezelfde manier als het echte examen.
Dus de case doorlezen en je aan de tijd houden die je krijgt om de vragen te beantwoorden. Op deze manier leer je om snel de cases te kunnen analyseren.
Wat me wel opviel bij mijn 70-285 dat veel vragen die je kreeg op de Testking vragen leken, maar her en der toch weer 'net' niet. Dus puur en alleen de Testkings uit je hoofd leren geeft geen garantie om het examen te halen.
(ook voor 285 bezig, uitbreiding op MCSE)
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - specs
Reg. datum: 14 januari 2000
Om te voorkomen dat je er niks van leert, moet je Testkings niet gebruiken om antwoorden te leren, maar om de redenatie achter de antwoorden te leren. Want dan kun je de vraag ook beantwoorden als ie net een beetje aangepast is (Was bij 70-270 en 70-290 voor mij tot zover niet van toepassing, maar ik ga er vanuit dat het in de toekomst bij andere examens wel anders zal zijn).quote:_Arthur schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:26:
[...]
Dus puur en alleen de Testkings uit je hoofd leren geeft geen garantie om het examen te halen.
Mee eens. Bij de 293 had ik trouwens maar heel weinig vragen die me bekend voorkwamen.quote:Helsie schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:12:
[...]
Om te voorkomen dat je er niks van leert, moet je Testkings niet gebruiken om antwoorden te leren, maar om de redenatie achter de antwoorden te leren. Want dan kun je de vraag ook beantwoorden als ie net een beetje aangepast is (Was bij 70-270 en 70-290 voor mij tot zover niet van toepassing, maar ik ga er vanuit dat het in de toekomst bij andere examens wel anders zal zijn).
We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.
Ik heb alleen geen idee hoe zo'n examen eruitziet, is dit bv. hetzelfde als een testking? En zijn he alleen maar meerkeuze vragen of zitten er ook open vragen bij?
Wish me luck all, morgenmiddag de 294 examen voor mij.
Reg. datum: 27 december 2004
quote:BackSlash32 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:32:
Dat vind ik juist de leuke examens
(ook voor 285 bezig, uitbreiding op MCSE)
Gisteren de 284 binnen gesleept en zou graag ook de 285 doen maar er is niet eens een boek van..
Het is dus wel heel lastig om je zo voor te bereiden voor dit examen? Heeft iemand tips?
Reg. datum: 02 februari 2005
Oeps, beetje late reactiequote:
Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal
quote:TheZoo schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 00:22:
Het examen ziet er net zo uit als de testking, geen open vragen.
Wish me luck all, morgenmiddag de 294 examen voor mij.
Ik heb hem pas gedaan, 3 maanden geleden..
Good luck!
Deze post is 100% Glutenvrij
Golf?The 2008 GoT-Open!
Thanks, ik heb hem binnen met 918 punten. Veel vragen over software deployment m.b.v. GPO's en dan nog wat met rechten lopen spelen -> van die vragen waar je het overzicht bijna kwijtraakt m.b.t. de structuur. 4 of 5 sims. De enige waar ik echt op vastliep is een vraag over welke rollen er samen op 1 domain controller mogen i.c.m. een gc Ben ik heel eerlijk in: wist wel dat er zoiets was, maar wat het goede antwoord was, wist ik echt niet. Net ff snel de TK nog doorgekeken maar daar stond-ie niet in. Misschien een proefvraag. Heb wel nog even het antwoord opgezocht: de gc en infrastructure master mogen niet op dezelfde dc staan (2 uitzonderingen mogelijk): bron (ff m'n instructeur checken die ik na mijn examen sprakquote:LocalJoost schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:57:
[...]
Ik heb hem pas gedaan, 3 maanden geleden..
Good luck!
De vraag (voor zover ik me kan herinneren dan):
1 AD forest met 3 domeinen: tweakers.net, europe.tweakers.net en asia.tweakers.net.
Elk domein 2 DC's en in elk domein heeft DC1 alle rollen en de gc. DC1.tweakers.net heeft dus 5 rollen (3 domein rollen en 2 forest rollen).
Een admin wijzigt de achternaam van iemand in europe.tweakers.net. Deze wijziging wordt niet zichtbaar asia.tweakers.net.
Als mogelijke oplossingen kun je alleen maar rollen verplaatsten.
Kijk ff aan het einde van pagina 1 van dit topic (en verder), daar wordt er over gesproken.quote:Tyn_flr schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 07:26:
Gisteren de 284 binnen gesleept en zou graag ook de 285 doen maar er is niet eens een boek van..
Het is dus wel heel lastig om je zo voor te bereiden voor dit examen? Heeft iemand tips?
TheZoo wijzigde dit bericht 18-10-2006 16:59 (16%)
Reden: Vraag toegevoegd.
Dat is echt iets wat je meteen in de praktijk tegenkomt als je een domein hebt met meer DCs (wat je normaal gesproken hebt) en vooral meerdere domeinen in een forestquote:TheZoo schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:51:
[...]
De enige waar ik echt op vastliep is een vraag over welke rollen er samen op 1 domain controller mogen i.c.m. een gc Ben ik heel eerlijk in: wist wel dat er zoiets was, maar wat het goede antwoord was, wist ik echt niet. Net ff snel de TK nog doorgekeken maar daar stond-ie niet in. Misschien een proefvraag. Heb wel nog even het antwoord opgezocht: de gc en infrastructure master mogen niet op dezelfde dc staan (2 uitzonderingen mogelijk): bron.
Ervaring of ironisch?quote:paella schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:58:
Dat is echt iets wat je meteen in de praktijk tegenkomt als je een domein hebt met meer DCs (wat je normaal gesproken hebt) en vooral meerdere domeinen in een forest
Vorig jaar was ik op een seminar in de Meervaart, van Microsoft. Daar was toen een engelsman die tot op het bot bijna uitlegde waarom dat is. Heel interessant was dat, al zou ik het absoluut niet meer kunnen navertellen.
quote:TheZoo schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:51:
Heb wel nog even het antwoord opgezocht: de gc en infrastructure master mogen niet op dezelfde dc staan (2 uitzonderingen mogelijk): bron
Het staat zelfs in het MS-Press boek wat ik heb
Ik zou die diepere uitleg ook wel eens willen hebben. Zit nu te graven om de MS-site. Zo ben ik dan ook wel weer: dan zal en moet ik dat weten.quote:paella schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 06:12:
Ervaring.
Vorig jaar was ik op een seminar in de Meervaart, van Microsoft. Daar was toen een engelsman die tot op het bot bijna uitlegde waarom dat is. Heel interessant was dat, al zou ik het absoluut niet meer kunnen navertellen.
Thanks. Zelf had ik ook nog wat leesvoer gevonden om alles beter te begrijpen:quote:paella schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:57:
Phantoms, tombstones and the infrastructure master
onderin het artikel staat een stukje.
Global Catalog Technical Reference en Operations Masters Technical Reference voor de lange eenzame koude winteravonden, zeg maar.
Aangezien hier ( op mijn werk ) binnenkort een installatie van SQL 2000 server wordt uitgerold, ben ik van plan mijzelf hierop te gaan certificeren. Nu weet ik dat SQL 2000 binnen het MCDBA traject valt en met één examen naar SQL 2005 is te üpgraden.
Alleen kan ik nergens vinden of MCDBA ook in het MCSA traject valt. Kan iemand mij hierop een duidelijk antwoord geven ?
Wat zit je te kijken ? Valt er iets te lezen ofzo ?
quote:BreadFan schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:26:
Morgen 10.00 uur voor de 70-290. Een hoop dingen die ik altijd wat vaag vond (bv. licensing kon ik nooit uit elkaar houden) begrijp ik nu. Ik hoop dat het me gaat lukken.
Geslaagd
715 punten
quote:nextware schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:11:
Alleen kan ik nergens vinden of MCDBA ook in het MCSA traject valt. Kan iemand mij hierop een duidelijk antwoord geven ?
Hmmmm, als je dit al niet lukt, twijfel ik eraan of je genoeg capaciteiten hebt voor MCDBA en/of MCSA
Er zit wel wat overlap in, maar dat is niet veel. Beide zijn 4 examens, maar als je voor MCDBA/Core Exams: Networking Systems de 70-290 kiest (Core voor MCSA) en de 70-228 als Elective voor het MCSA traject, dan heb je aan 6 examens voldoende.
Zie Requirements MCDBA en Requirements MCSA.
Gefeliciteerd dan maarquote:BreadFan schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:33:
Geslaagd
715 puntenNet op het randje, maar goed genoeg.
TheZoo wijzigde dit bericht 20-10-2006 12:38 (11%)
Reg. datum: 21 oktober 2006
Ik ben bezig met mijn 70-291. Weet iemand hoeveel vragen je krijgt en/of simulaties.
Tks.
After all is said and done, more is said than done...
quote:paella schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 06:12:
Ervaring.
Was dat niet John Craddock toevallig?
Ik zat daar ook in de zaal
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - specs
Dit topic is gesloten. ![]()