Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik moet morgen op voor 70-290, is de score veranderd sinds de 70-270? want bij me test examen moet ik telkens een score van 800 behalen. Het is toch 700?

Heb een Visual Cert examen gedaan gebaseerd op een testking. Tenminste alle vragen gemaakt enzo. Zat elke toets boven de 700 maar niet boven de 800.

iCy wijzigde dit bericht 05-10-2006 20:44 (34%)

ik drink niet, ik zuip

Animals Behind Bars

quote:
iCy schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:42:
Ik moet morgen op voor 70-290, is de score veranderd sinds de 70-270? want bij me test examen moet ik telkens een score van 800 behalen. Het is toch 700?

Heb een Visual Cert examen gedaan gebaseerd op een testking. Tenminste alle vragen gemaakt enzo. Zat elke toets boven de 700 maar niet boven de 800.
Voor zover ik weet gewoon 700. Ik zie wel vaker bij die testexamens dat de score 800 is om het te halen.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

quote:
TheZoo schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 22:46:
[...]

Voor zover ik weet gewoon 700. Ik zie wel vaker bij die testexamens dat de score 800 is om het te halen.

Laten we maar hopen dat ik vandaag boven de 700 haal. Ik vind tevens de Trendscan formulering van vragen lastiger dan die van de testking. Trendscan is uhm wat minder duidelijker..

Edit:
Score: 895 :)
Result: Passed

Nu de boek van 70-291 krijgen.

iCy wijzigde dit bericht 06-10-2006 12:18 (8%)

ik drink niet, ik zuip

quote:
iCy schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 08:07:
[...]

Laten we maar hopen dat ik vandaag boven de 700 haal. Ik vind tevens de Trendscan formulering van vragen lastiger dan die van de testking. Trendscan is uhm wat minder duidelijker..

Edit:
Score: 895 :)
Result: Passed

Nu de boek van 70-291 krijgen.

Gefeliciteerd.
Ik moet over een maand voor 70-290 gaan. Ik heb dus een vraagje. Je zegt eerder dat je bij testen niet boven de 800 komt en slaagt dan met 895. Waar zit het verschil dan in tussen jou testen en het examen.

Thuis ben ik minder geconcentreerd, muziek aan enzo, vooral na veel vragen. Thuis zijn de testking nieuwe vragen voor jou en op de toets krijg je een paar herhaalde testking vragen.

En ja ik heb maar 1 toets boven de 800 gehaald met testking vragen.

Heb op de volgende manier geleerd:

Visual Cert Exam --> Testking examens geopent --> Geoefend :)

Edit:
Binnenkort snelle cursus 70291 en hoop dus in december 70291 te hebben. Dan nog een selectivecertificaatje en ik heb me mcsa

iCy wijzigde dit bericht 06-10-2006 16:57 (20%)

ik drink niet, ik zuip

Ik heb een vraagje aan de mensen die onlangs 70-290 hebben gedaan.

In het boek wordt nog uitgegaan van SUS terwijl dit nu niet eens meer te downloaden is, dus kan ik er ook niet veel mee spelen en testen. WSUS lijkt er natuurlijk wel op, maar moet ik in het examen nu uitgaan van WSUS, SUS, of wordt dit onderwerp overgeslagen op het examen.

Animals Behind Bars

Ik heb de 290 op 27 maart gedaan, dus ik weet niet of je dat recentelijk genoeg vindt en heb gewoon nog SUS gehad. Bovendien kan MS wel zeggen dat je SUS niet meer kan downloaden (quote van deze pagina)
quote:
as of August 24, 2005, you can no longer download SUS from the Microsoft Web site.
maar als je in de download sectie zoekt, staat-ie er nog gewoon bij: klik.
Tis een paradepaardje van ze, dus zie je SUS ook nog terugkomen in andere examens.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

quote:
tazman67 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 08:44:
Ik heb een vraagje aan de mensen die onlangs 70-290 hebben gedaan.

In het boek wordt nog uitgegaan van SUS terwijl dit nu niet eens meer te downloaden is, dus kan ik er ook niet veel mee spelen en testen. WSUS lijkt er natuurlijk wel op, maar moet ik in het examen nu uitgaan van WSUS, SUS, of wordt dit onderwerp overgeslagen op het examen.

Dan heb je ook een verouderd boek zoals ik had. In het nieuwere versie van het 70-290 boek behandelen ze WSUS ipv SUS.

Verschillen kwa vragen valt wel mee.

ik drink niet, ik zuip

Ik ga ook uit van WSUS. Op de Support life cycle for Microsoft Software Update Services 1.0 site van Microsoft staat dat SUS ondersteunt wordt tot 6 december a.s. dus ik denk niet dat SUS dan nu nog gevraagd wordt. En als ik uitga van WSUS heb ik volgens mij SUS + de extra's. Volgens de http://www.microsoft.com/learning/exams/70-290.asp site gaan ze alleen uit van 'Manage software update infrastructure', lekker vaag dus, kan beide zijn.

Ik weet niet of ik de volgende link hier mag plaatsen, maar als het niet mag, haalt iemand hem maar weg, sorry dan. Ik wist niet dat ik een oud boek had (hem hem dit jaar nog gekocht) dus ben ik gaan zoeken op internet naar een e-book van de nieuwe versie. De e-book zit namelijk standaard bij het boek als je hem koopt. Ik heb de Self-Paced Training Kit van Microsoft. De nieuwe versie is op onderstaande link te downloaden voor mensen die hetzelfde probleem hebben, studeren voor 70-290 met een ouder boek.

http://www.disney.com/donaldduck/shared.com_edition.html
copyrighted materiaal is niet toegestaan.

sanfranjake wijzigde dit bericht 09-10-2006 21:18 (11%)

It is I, Leclerq
Reg. datum: 03 april 2000

quote:
chelleke schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:17:
Ik heb maandag ISA 2004 examen. Zitten daar inmiddels ook simulaties in of nog niet?

En iemand nog tips voor dit examen?
En? Hoe is het gegaan?

AMD Athlon 64 3200+, 1GB ddr pc3200, Sapphire X1900 GT, Coolermaster Centurion 5, Soundblaster X-Fi Fatal1ty

Zoo.. het begin is er voor mij ook.
Gister eerste examen gedaan (70-270) en gehaald met 984 punten :*)

Op naar 70-290.
Iemand nog specifieke tips waar ik echt goed op moet letten?

Tips voor 70-290:

Vergeet het boek van Microsoft wat je bij de cursus krijgt voor het examen (wel doorlezen voor algehele kennis van het product) want daar wordt alleen over zaken gesproken die niet bij het examen naar voren komen.

Haal Learnkey (of in mijn geval via mijn bedrijf blenden leren) voor 70-290 binnen.

Ga daarna oefenen met VCE. Eerste keer doe ik altijd alle vragen en dan zelf antwoord bedenken en dan via Show Answers kijken of ik het ook goed heb. Daarna doe ik nog een keer alle vragen maar nu zonder Show Answers. Daarna een aantal keren 50 of 60 vragen per keer quizen.

Ik heb 70-290 zo met 905 punten en 70-291 met 935 punten binnengehaald.

Bij 70-290 kreeg ik 42 vragen en tussen de 35 en 40 vragen kwamen rechstreeks uit het VCE bestand. Daarnaast 2 simulaties met rechten zetten (let hier goed op aangezien simulaties meestal niet werken in de VCE examens).

Ik ben sinds 22 september MCSA2003 (zonder Messaging of Security) en ga nu nog 70-293 (Planning Infrastructure) , 70-294 (Designing AD) , 70-089 (Administer SMS2003) en een Core Elective (nog te bepalen maar waarschijnlijk Designing Security) doen om MCSE2003 te worden.

Mystery wijzigde dit bericht 11-10-2006 14:05 (10%)

After all is said and done, more is said than done...

quote:
welke VCE bestand dan, de testking versie of anderen? Ik heb geoefend met de testking vce bestand, heb 895 voor 70290

ik drink niet, ik zuip

Wel maar gedeeltelijk met MCSE te maken, maar vandaag mijn Comptia Security+ gehaald.
Dus ineens 3 titeltjes erbij sinds ik deze ook nog nodig had voor elective MCSA en MCSE security.
Nu alleen benieuwd hoelang dat duurt eer ik de welcome kit kan aanvragen, en wanneer deze zal aankomen. Ik wacht al bijna naderhalve maand op de vorige twee kits...

Reg. datum: 14 januari 2000

Ik ga vandaag mijn 2e MCSE-traject-examen doen: 70-290. Ben benieuwd. Heb heel het self paced training-boek doorgewerkt en ook nog een zooi testking vragen geoefend. Zou dan toch wel goed moeten komen? :)

quote:

Bedankt voor de tips!
Denk dat ik in eerste instantie wel ga kijken hoe ver ik kom met de combi waarmee ik ook 70-270 met 984 punten heb weten te behalen.

Dat was voor mij combi MS Press Self Paced training boek met CBT Nuggets instructie videos.
Verder natuurlijk oefenexamens doen en de antwoorden daarvan goed analyseren en evt extra over inlezen in microsoft knowledge base.

Ik krijg namelijk niets en moet dus alles zelf betalen.
Ik doe dan ook geen cursus, maar doe alles via zelf-studie, voor mij is het op deze manier al kostbaar genoeg...

Nog wel een vraagje betreffende de MS Press boeken.
Ik leen deze van een vriend van me, maar nu kwam ik er juist achter dat de boeken van de self paced training kit, met daarin 70-290, 70-291, 70-293 en 70-294 inmiddels vernieuwd zijn naar de 2nd edition van Server 2003.
Is dit een probleem?
Kan ik beter zelf de nieuwe boeken gaan kopen of zijn de verschillen minimaal?

Volgens mij zijn de examens nog niet geupdate naar 2k3 R2 (I could be wrong)

No production networks were harmed during this posting

dat zou mooi zijn :)

Weet iemand dit ook met zekerheid te zeggen?
Pakketje boeken kost toch weer 175 euro, dus zou beetje zonde zijn als het niet nodig is.

Je kan ook de site van Microsoft rondgaan, daar staat vele malen meer informatie dan in de boeken. :)

No production networks were harmed during this posting

quote:
paella schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:39:
Volgens mij zijn de examens nog niet geupdate naar 2k3 R2 (I could be wrong)

Zijn niet geupdate volgens mij. Ik heb heel dat boek van 70-290 doorgewerkt en daar staat ook in dat je R2 niet moet installeren voor de in dat boek beschreven oefeningen. Dus als je dat boek leert + wat testkings van 70-290 ben je wel klaar. Heb vandaag 70-290 op die manier gehaald met 940 punten. :)
ik is blij :)

Ik denk wel dat de 2nd edition van die boeken niets met R2 te maken heeft. De boeken zullen wellicht aangepast zijn, maar nog niet naar R2. Maar meeste mensen zien maar 1 versie van zo'n boek natuurlijk...

Helsie wijzigde dit bericht 13-10-2006 14:51 (17%)

Kijk! Dat zijn de scores! Congrats! :9

Kreeg jij in je examen overigens nog vragen over SUS?
Of gingen ze dan over WSUS?

quote:
GrinRoth schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:13:
Kijk! Dat zijn de scores! Congrats! :9

Kreeg jij in je examen overigens nog vragen over SUS?
Of gingen ze dan over WSUS?
Ik kreeg over beide onderwerpen geen enkele vraag. Wel ongeveer 12-14 van de 42 over backups!

Reg. datum: 13 september 2001

Gisteren heb ik mijn 70-297 behaald met 747 punten.
Ik ben nog steeds onverslagen en ben geen een keer gezakt :*)

Nu ben ik zelf niet echt te spreken over de tijd die je er voor krijgt en ik zat dan ook echt in tijdsnood.
Je krijgt 4 cases (verhalen), elk met 10 vragen. Dan krijg je 40 minuten om je case door te lezen en deze ook nog eens te beantwoorden!
Dit is in tegenstelling tot de vorige 5 examens echt aan de korte kant.

Zijn er meerderen die dit ervaren hebben?

Fallout wijzigde dit bericht 14-10-2006 10:51 (7%)

Ni!

Zoiets had ik ook met 70-298. Je krijgt een enorme lap tekst opgedeelt onder verschillende kopjes en je moet vervolgens in bijvoorbeeld 16 minuten 6 designvragen hierover beantwoorden.

Wat je het beste kunt doen is eerst de vragen doorlezen en onderwerpen hieruit opschrijven en vervolgens in de tekst zoeken naar deze punten. Kost je minder tijd dan eerst de tekst doorlezen, dan de vraag en dan op zoek naar relevante informatie.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws