Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 11 september 2003

Ik ben net overgestapt vanaf GrabIt omdat ik gek werd van dat trage decoden altijd, en het bevalt me wel goed. Maar wat ik niet snap is hoe ik meerdere servers tegelijk kan gebruiken, het werkt bij mij alleen als ik in m'n queue bestanden van meerdere groepen heb staan, dan gaat de ene server groep A af en de tweede server groep B. Maar twee servers tegelijk aan één bestand laten werken doet hij gewoon niet, dan staan die andere 4 threads van m'n tweede server te niksen. Doe ik iets grondigs fout of is Newsleecher gewoon gek?

Je hebt beide servers dezelfde priority gegeven?

quote:
tweak_dude schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:42:
Je hebt beide servers dezelfde priority gegeven?
Ja. Nu met een paar nieuwe NZB's doet hij het wel gek genoeg :S ?

Edit: en nu voeg ik een NZB toe die bestanten uit verschillende groepen heeft en nu gaat hij dus wederom met server 1 van groep A downloaden en met server 2 van groep B... :(

MarcoC wijzigde dit bericht 13-04-2007 22:10 (44%)

Nu is mijn Eweka verlopen, dus ik wil alleen gebruik maken van de andere server, maar dat kan niet omdat mijn tweede server (eveneens met priority 1) gewoon geen zin heeft om te gaan downloaden. Pff!

Reg. datum: 30 december 2003

Ik zit met een beetje een rot probleem met newsleecher, ik gebruik het programma al bijna 2 jaar legaal enzo. Maar sinds korte tijd begin ik problemen te krijgen met newsleecher, het zit als volgt:

als ik alleen newsleecher laat draaien is alles in orde.

Maar als ik newsleecher in combinatie met andere programmas die internet nodig hebben laat draaien begint de verbinding ineens te "hangen". Ik heb hier 'n screenshotje van hoe dat eruit ziet op die grafiek van newsleecher.

Ik heb dit probleem pas sinds kort, met zowel de laatste final als de laatste beta.

Wat ik laatst aan m'n setup heb veranderd is de verbinding met internet, ik ben namelijk van kabel naar draadloos gegaan, dit door middel van 'n Belkin G+ PCI kaartje i.c.m. 'n belkin wireless router. Zelf denk ik niet dat dit het probleem kan zijn aangezien newsleecher wel gewoon werkt als er geen andere programmas draaien die internet nodig hebben.
Nog 'n grote verandering aan m'n computer is het besturingsprogramma geweest, ik ben namelijk van XP Pro naar Vista home premium gegaan.

Heeft iemand ervaring met dit probleem of weet iemand wat je ertegen kunt doen ?

Wat ik zelf al gedaan heb:
- Newsleecher opnieuw installeren (+ reg clean)
- Max snelheid ingesteld (75%, 50% enz)
- Alleen van eweka downloaden

Ook heb ik nog gekeken bij welke programmas het probleem voorkomt, en dat is dus eigenlijk bij alle programmas die gebruik maken van internet.

En ja hoe vaak het probleem optreed .. het treed eigenlijk sporadisch op, soms al na 'n minuut na het begin van de download .. soms na 'n half uur .. soms niet (als de download maar kort is ..).

Op google heb ik ook nog niks gevonden, mocht iemand anders wel iets vinden ben ik reuze geinteresseerd in 'n linkje :P

wat specs om het verhaal af te sluiten:
- asus a8n-sli
- amd x2 4400+
- 2 Gb OCZ PC4000 (dual channel)
- 2x raptor 36 gig @ raid 0 als opstart schijf
- 3x 300 gig @ raid 0 als opslag schijf ( naar deze schijf download newsleecher)
Alle schijn tegen

quote:
MarcoC schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:54:
Nu is mijn Eweka verlopen, dus ik wil alleen gebruik maken van de andere server, maar dat kan niet omdat mijn tweede server (eveneens met priority 1) gewoon geen zin heeft om te gaan downloaden. Pff!
waarschijnlijk staat de post gewoon niet op de andere newsserver...

quote:
LinuZZ schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 23:08:
[...]

waarschijnlijk staat de post gewoon niet op de andere newsserver...
Jawel, is een post van 12 uur oud en met GrabIt doet 'ie het prima.

Ik heb nu ook net de 3.9 beta 2 geinstalleerd om eens te proberen met die repair en extract maar als ik de opties goed lees heb ik niet de mogelijkheid om alleen repair te doen. Heb ik iets gemist of is die mogelijkheid er gewoon niet. Ik wil namelijk altijd de rars behouden zodat ik zelf later kan uitpakken.

Intel E8400, Striker Extreme, 4096 DDR2, 150GB Samsung+ 250GB Samsung + 500GB Samsung, Nec 3540A Brander, Lite-On 16x DVD-rom, Club3D 8800GTS512, Samsung 226BW TFT

Reg. datum: 21 september 2000

quote:
Yagermeister schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:01:
Ik heb nu ook net de 3.9 beta 2 geinstalleerd om eens te proberen met die repair en extract maar als ik de opties goed lees heb ik niet de mogelijkheid om alleen repair te doen. Heb ik iets gemist of is die mogelijkheid er gewoon niet. Ik wil namelijk altijd de rars behouden zodat ik zelf later kan uitpakken.
Jawel hoor. Boven in het scherm kun je aan en uitvinken wat je wil laten doen. Alleen repair is dus mogelijk.

Ik gebruik dit nog wel eens als ik TS bestanden download. Als hij dan wil extracten gooit hij gewoon 80% weg en kan ik dus weer opnieuw gaan downloaden, dus dan zet ik extracten voor de veiligheid uit.

Vista Ultimate + C2D Q6600 @ 3.1 + 4096 Mb DDR2 800 + Asus D2X + 2,6 Tb + ATI 4870 + Dell 2405 + Nec 7173 + BenQ 1640 + Hp Scanjet 7400 + Canon 965i + Acer Aspire 9423WSMi

quote:
winwiz schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:12:
[...]

Jawel hoor. Boven in het scherm kun je aan en uitvinken wat je wil laten doen. Alleen repair is dus mogelijk.

Ik gebruik dit nog wel eens als ik TS bestanden download. Als hij dan wil extracten gooit hij gewoon 80% weg en kan ik dus weer opnieuw gaan downloaden, dus dan zet ik extracten voor de veiligheid uit.
Ik zie die optie helemaal niet erbij staan of ik ben verkeerd aan het kijken. Ik heb nu de volgende opties aanstaan en ik denk dat dit zo goed zou moeten zijn.
http://members.home.nl/yagermeister/re.jpg

Enigste wat ik eigenlijk mis is ergens een log of iets dat hij ze ook werkelijk heeft gechecked en gerepareerd maar misschien dat ik er overheen kijk.

Wat wel makkelijk zou zijn is als hij ook de .par2 file zou wegdonderen zodat je alleen de rars etc nog hebt staan.

[EDIT]
Ik heb het al gevonden. Zoals het blijkt is er een extra tab beschikbaar waar nog meer opties etc van repair en extract zijn :>

Yagermeister wijzigde dit bericht 21-04-2007 14:50 (7%)

Intel E8400, Striker Extreme, 4096 DDR2, 150GB Samsung+ 250GB Samsung + 500GB Samsung, Nec 3540A Brander, Lite-On 16x DVD-rom, Club3D 8800GTS512, Samsung 226BW TFT

Reg. datum: 21 september 2000

En dat laatste kan dus niet...... Na reparatie en eventueel extract worden de Pars en de Rars "weg gedonderd" als je dat wilt.

Vista Ultimate + C2D Q6600 @ 3.1 + 4096 Mb DDR2 800 + Asus D2X + 2,6 Tb + ATI 4870 + Dell 2405 + Nec 7173 + BenQ 1640 + Hp Scanjet 7400 + Canon 965i + Acer Aspire 9423WSMi

quote:
winwiz schreef op zondag 22 april 2007 @ 02:33:
En dat laatste kan dus niet...... Na reparatie en eventueel extract worden de Pars en de Rars "weg gedonderd" als je dat wilt.
Dat is dus eigenlijk wel jammer dat ze dat niet erbij hebben gedaan, hetzelfde geldt eigenlijk voor de kapotte files want die laat die ook doodleuk staan.

Enigste wat ik nu echt mis bij 3.9B2 is de mogelijkheid om de filter op een aantal dagen te zetten of op poster te filteren. Misschien dat het aan mij ligt want in 3.8 kon je die 2 extra balken nog aanzetten maar ik zie ze nergens staan in 3.9. Als iemand toevallig weet waar ik ze vind zou ik dat wel graag willen weten als ze nog wel erin zitten dat is.

iemand die weet hoe je de foldernamen van de download veranderd in een nzb naam of in de naam van de files?

Options - Download - NZB Files => Download NZB to subfolder & Pretty up fsubolder names aanvinken?

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Reg. datum: 06 augustus 2001

Nog een vraagje over par en rar in newsleecher:

soms heb ik bij het opstarten van newsleecher het vinkje niet aangezet om automatisch te parren en rarren. Newsleechter gaat dan downloaden (eerst 1 par en daarna de rar bestanden). Ik kom er vervolgens achter en zet het vinkje aan, maar dan komt de download er niet meer automatisch in te staan en moet ik eerst 1 par downloaden voordat hij doorheeft dat hij die in de gaten moet gaan houden.

Kan dat ook anders? Ik heb het vinkje namelijk vaak uitstaan omdat het branden van dvd's anders ondertussen niet goed gaat.

Alle schijn tegen

quote:
snoeki schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:38:
Nog een vraagje over par en rar in newsleecher:

soms heb ik bij het opstarten van newsleecher het vinkje niet aangezet om automatisch te parren en rarren. Newsleechter gaat dan downloaden (eerst 1 par en daarna de rar bestanden). Ik kom er vervolgens achter en zet het vinkje aan, maar dan komt de download er niet meer automatisch in te staan en moet ik eerst 1 par downloaden voordat hij doorheeft dat hij die in de gaten moet gaan houden.

Kan dat ook anders? Ik heb het vinkje namelijk vaak uitstaan omdat het branden van dvd's anders ondertussen niet goed gaat.
de lege .par file naar je par-n-rar venster slepen.

Acties: [view][quote]

Door: pven Moderator TCM
Ik heb noodgedwongen mijn PC opnieuw moeten installeren. Ik heb op die PC wederom Windows2003 gezet en wederom NewsLeecher geïnstalleerd. Als ik NewsLeechter start, dan krijg ik het splash-screne te zien waarne NL zich weer afsluit. Ook de taskmanager laat geen NL meer zien.

Iemand enig idee hoe ik dit aan de praat kan krijgen? Op de vorige installatie werkte het probleemloos. :?
quote:
pven schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:56:
Ik heb noodgedwongen mijn PC opnieuw moeten installeren. Ik heb op die PC wederom Windows2003 gezet en wederom NewsLeecher geïnstalleerd. Als ik NewsLeechter start, dan krijg ik het splash-screne te zien waarne NL zich weer afsluit. Ook de taskmanager laat geen NL meer zien.

Iemand enig idee hoe ik dit aan de praat kan krijgen? Op de vorige installatie werkte het probleemloos. :?
Heb je wel dezelfde Win2k3 geinstalleerd als de vorige keer? En niet de vorige keer Win2k3 en nu Win2k3 R2 SP1 (of SP2)?

Maakt dat iets uit dan?

Het is trouwens dezelfde versie. :)

pven wijzigde dit bericht 04-05-2007 18:36 (46%)

Alle schijn tegen

welke versie van NL? wat zegt de aplication log?

Versie is 3.9b2

In de applicationlog had ik nog niet gekeken, thanks voor de tip!
quote:
Faulting application newsleecher.exe, version 0.0.0.0, faulting module kernel32.dll, version 5.2.3790.3959, fault address 0x0000bee7.
quote:
The application, C:\Program Files\NewsLeecher\newsleecher.exe, generated an application error The error occurred on 05/04/2007 @ 21:56:15.125 The exception generated was c00000fd at address 7C83153E (ntdll!RtlSubtreePredecessor)
:?

pven wijzigde dit bericht 04-05-2007 21:57 (33%)

Mzz, slechts een paar postjes in vorige deel over Ultraleecher en verder niets op GoT. Wil niemand eraan geloven? Ik gebruik het met groot plezier. Het is inmiddels Final, maar je kunt de nieuwe beta's nog steeds elke keer 15 dagen gebruiken. Vooral autopar&rar werkt nu prima.

pepernooot

Alle schijn tegen

quote:
pven schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:56:
Versie is 3.9b2

In de applicationlog had ik nog niet gekeken, thanks voor de tip!

[...]

[...]

:?
helpt het als je een final installeerd? misschien dat de beta een beetje bokkig zit te doen (ik draai zelf ook wel een beta, maar dat is geen verse installatie, echter wel w2k3, met sp2)
Professioneel azijnpisser

Ik ben weer terug naar 3.7F in de hoop dat de applicatie niet een foutmelding geeft over te weinig disk space :? als ik de computer wil shutdownen als de queue leeg is.

Zie ook dit topic op het NL forum
& de voedelbietels

-=Kick=- Zijn er meer mensen met snelheidsproblemen met Vista? Ik haal met 2 payservers (20mbit+10mbit) niet meer dan 1.0mb per seconde terwijl ik in het verleden altijd 2.3 haalde.

"a.k.a. alles kan anders"

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws