Gathering of Tweakers

Quicksearch

De Microsoft ZUNE

http://www.zune.net/NR/rdonlyres/6F650422-C7AB-4635-8E4B-FE8E983734EC/0/pbs472x229photogallery.jpg

http://static.flickr.com/119/300084718_ea66801624.jpg?v=0

In de startpost vind je:

De Zune

De Zune is een Portable Media Player met een aantal leuke functies!
Hij heeft een 30GB harddisk, ingebouwde Wi-Fi module voor wireless file sharing, ingebouwde FM tuner en hij speelt zowel muziek als videobestanden af.
Hij wordt gemaakt door Toshiba en verkocht en gepromoot door Microsoft.
Microsoft hoopt hiermee een goede concurrent te hebben voor de Apple iPod
(die in amerika 75% van de markt beheerst)

De Eigenschappen
  • 30GB harddisk: Dit staat gelijk aan: 7,500 liedjes, 25,000 foto's of 100 uur video.
  • Wireless Zune-to-Zune sharing: Met de Zune kun je draadloos bestanden naar andere Zune gebruikers sturen. Deze gebruiker kan het liedje dan 3x luisteren (in maximaal 3 dagen. Daarna kan je het liedje kopen op de Zune-marketplace.
  • FM-tuner: Zodat je als je uitgekeken bent op je mp3tjes je lekker naar de radio kan luisteren. Er zit een systeem in waarmee de namen van de afgespeelde nummers/ extra informatie weergegeven worden/ wordt*.
  • 3,0" LCD scherm: wat, in portrait en landscape gebruikt kan wordt. “Your music, video and pictures never looked better.”
  • Ondersteunde codecs: WMA, MP3, AAC, JPEG, WMV, MPEG-4, (H.264?)
  • Afmetingen: 4.4" x 2.4" x 0.6" oftewel 11,2 cm x 6,1 cm x 1,4 cm
* To display station name and song information,
stations must broadcast a Radio Broadcast Data Standards (RBDS) signal.

Reallife foto's

Marketplace

Microsoft komt met een online muziek shop vergelijkbaar met de iTunes van Apple.
De Zune marketplace werkt met het Microsoft® Points program zodat je muziek kan kopen zonder het gebruik van een credit card. Je kunt kiezen uit twee subscription mogelijkheden.
  • Download-optie
  • Zune pass
Bij de download optie betaal je 79 Points (0.99$) per liedje en met de Zune pass
krijg je onbeperkt toegang tot alle liedjes in de Zune marketplace voor 15$ per maand.

Met de Zune software kan je automatisch muziek, plaatjes en video's van iTunes en Windows Media Speler importeren (alleen formaten die de Zune speler ondersteunt). Verder is er een mogelijkheid om de promotionele muziek die op je Zune staat te kopen op de Zune Marketplace.

Prijs en beschikbaarheid
De Zune is sinds 14 november beschikbaar in de USA.
De laatste berichten vertellen ons dat hij pas eind 2007 / begin 2008 in Europa wordt gelanceerd! Gelukkig zijn er genoeg webshops waar de Zune te bestellen is en ook op eBay staan er genoeg.
Overigens is de officiele prijs $249,- Binnenkort is de Zune ook in Nederland te bestellen en wel op www.zunespeler.nl voor een prijs van E249,- inclusief verzendkosten/ bezorging.

Accessoires Packs
Er zullen 3 verschillende pakketen beschikbaar komen:
  • Zune home – kabel docingstation, afstandbediening, ac adapter, A/V kabel
Perfect pakket om je Zune te integreren met je grote TV scherm en de beste speakers in je huis. Daarnaast kan je met de afstandsbediening alles in de gehele ruimte bedienen.
  • Zune car pack – fm zender, 12v adapter
Hiermee maak je je autoreis met de Zune tot een echt succes. Zo kan je met autoseek
je Zune makkelijk aansluiten en muziek in de auto luisteren terwijl je de Zune oplaadt.
  • Zune Travel pack – Gear bag, premium earphones, Dual connect remote*, sync kabel, ac adapter
Dit pack zorgt ervoor dat je je optimaal vermaakt terwijl je onderweg bent.
* Op dit apparaat kunnen twee headsets worden aangesloten op 1 Zune zodat,
je met z'n tweeen naar dezelfde muziek kunt luisteren! Leuke feature: aparte volume-controls!

Q & A
Natuurlijk zijn er tientallen vragen over de Zune nog niet beantwoordt, natuurlijk zijn er ook tientallen vragen wel beantwoordt. Een paar linkjes met veel vragen en antwoorden:
Hier zijn al veel van die antwoorden te vinden.
Hier vind je een 100tal reviews waarin ook vele vragen worden beantwoordt.
Hier is tenslotte CLB's review te vinden over zijn gebruikerservaring met de Zune.

Links
hier een aantal links: 
Topicregels & Credits

Denk eraan dat de Microsoft Zune best vergeleken mag worden met de Apple iPod worden maar, ga niet de een ten koste van de ander afkraken. Als je niets met de Zune of de iPod te maken wilt hebben, heb het er dan ook niet over...
[TS made by Jaap-io & CLB]

-Jaap-io wijzigde dit bericht 04-12-2006 09:48 (168%)

Dank u

hardware MAN...

en wat wil je met dit topic?? want dit is eigenlijk geen toegevoegde waarde aan het nieuwsbericht naar mijn inziens.

edit: oh je gaat hem nog uitbereiden.

ben je nog niet thuis?

andreict wijzigde dit bericht 18-09-2006 16:43 (29%)

Ben jij !FOK ook zo zat. Kijk dan voor serieus nieuws op http://www.nieuwszicht.com/

quote:
andreict schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:34:
en wat wil je met dit topic?? want dit is eigenlijk geen toegevoegde waarde aan het nieuwsbericht naar mijn inziens.

edit: oh je gaat hem nog uitbereiden.
idd ik ga hem nog uitbreiden, maar ik ben ook benieuwd wat andere mensen ervan vinden en of misschien iemand een idee heeft wanneer en tegen welke prijs hij beschikbaar komt.

Dank u

Ik kan niet meer wachten.. Ik ga denk toch voor de nieuwe generatie ipod (5 dacht ik). 80GB ;)
Lijkt me juiste wel een nuttig topic want er gaat vast meer nieuws ed van komen. Kweenie hoe ver Mircrosoft is met zijn ontwikkelingen maar zou nu best wel eens snel kunnen gaan.

Democratie is de dictatuur der meerderheid

Motorisch Nudist

wtf? wifi op je mp3?!

Wordt het dan niet meer een pda?

"De waarheid is als een scheet in een motorpak, hij vindt altijd z'n weg naar boven" - Stefan

quote:
steveman schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:04:
wtf? wifi op je mp3?!

nahh ,, jij hebt een coole film op je zune en kan je hem zo naar iemand anders zn zune overgooien !

idiaal van microsoft ! (vindt dat wel een pluspunt!)

HOI

Motorisch Nudist

Ohja, bedoelde niet dat het niet cool zou zijn natuurlijk!

"De waarheid is als een scheet in een motorpak, hij vindt altijd z'n weg naar boven" - Stefan

quote:
steveman schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:04:
wtf? wifi op je mp3?!

je kan idd je bestanden delen met andere.
+ delen bestanden
- de ontvanger kan het bestand maar 3x afspelen

ik weet niet of je via wifi bijvoorbeeld internetradio kan luisteren en bestanden vanaf je compu kan afspelen of op je zune zetten

Dank u

Mooi apparaatje ja,

Hopelijk heeft tux dan snel de weg naar het beeldscherm gevonden. dan laden we wat programma's in en dan hebben we geen laptop meer nodig om te wardriven ;) ondertussen draait je favorite mp3'tje.

Ookal vind ik het menu voor zover ik nu zie zeker weer 'microsoft van de laatste tijd' oftewel sinds XP erg kleurig. ik heb zelf mn xp ook gewoon weer op Windows Classic gezet. vind ik veel lekkerder werken. Ik denk dat als ik de keuze heb tussen dit dingetje en een iPod ga ik denk ik wel voor de iPod. vanwege lekkere menu en prijs (deze word vast ook weer erg prijzig).
Alleen jammer van de wifi op ipod. mischien in een G6.

if($complexity == $chaos) simplify();

Vergeet vooral de WiFi functie niet. Dit maakt het toch een beetje unieker als een iPod.

Reg. datum: 08 december 2004

Maar is het dan al bekend dat je er naast je mp3's ook gewone bestanden op kan zetten?
Persoonlijk krijg ik nooit die 30GB vol met muziek namelijk...
Wifi is wel erg handig, als er bestanden opgezet kunnen worden, heb je ook geen drivers (of itunes ofzo) nodig om ze uit te wisselen...

Ik vind het wel een ouwbollige case, zeker die bruine...
En ik wacht nog op de software-mogelijkheden naast de media (agenda, wekker etc)

Tweaker Dealer

Misschien een handige toevoeging?
http://www.zunespeler.nl/

Het is dat ik anti-iPod ben en dus waarschijnlijk wel voor de Zune zal gaan mede door de FM ontvanger

Motorisch Nudist

quote:
-Jaap-io schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:11:
[...]

je kan idd je bestanden delen met andere.
+ delen bestanden

ik weet niet of je via wifi bijvoorbeeld internetradio kan luisteren en bestanden vanaf je compu kan afspelen of op je zune zetten
3x maar... da's irritant, wachten op de firmware hack dan maar :)

quote:
reavo schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:27:
Maar is het dan al bekend dat je er naast je mp3's ook gewone bestanden op kan zetten?
Persoonlijk krijg ik nooit die 30GB vol met muziek namelijk...
Misschien is 30GB aan muziek wat veel, maar met een paar filmpjes mee op vakantie zit je er zo aan... Daarbij 'misschien' nog een USB Host achtige mogelijkheid en je kan je foto's er ook nog op zetten. Dan is 30 GB redelijk snel gevuld ;)

Democratie is de dictatuur der meerderheid

Tweaker Dealer

quote:
HeckerBob schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:58:
[...]

Misschien is 30GB aan muziek wat veel, maar met een paar filmpjes mee op vakantie zit je er zo aan... Daarbij 'misschien' nog een USB Host achtige mogelijkheid en je kan je foto's er ook nog op zetten. Dan is 30 GB redelijk snel gevuld ;)
Jammer dat ie bv Divx niet afspelen kan (althans nog niet *me zoekt naar patch*) want dan hebbie die 30gig zo vol hoor ;)

quote:
-Jaap-io schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:11:

Geldt dat alleen voor Authentieke Microsoft Windows Media Audio ®©™ bestanden of ook voor je eigen zelfgemaakte muziek als mp3 die dan vervolgens van Authentieke Microsoft Windows Media Audio ®©™ DRM wordt voorzien?

Als het het laatste is zou is het inderdaad een behoorlijke domper.

ableton live 7 | komplete 5 | phoscyon | en een beetje hardware

Aut bibat, aut abeat

quote:
schumi2004 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:50:

Het is dat ik anti-iPod ben en dus waarschijnlijk wel voor de Zune zal gaan mede door de FM ontvanger

Anti-iPod zijn kan, maar ik zou niet een Zune aanschaffen 'omdat het gen iPod is'. Er zijn trouwens meerdere prima mp3-spelers die daar, nu al, aan voldoen.

Overigens: voor wie het nog niet wist, dat wieltje is dus géén clickwheel maar gewoon een links/rechts/boven/onder menuknopje

Any man who can hitch the length and breadth of the galaxy, rough it, slum it, struggle against terrible odds, win through, and still knows where his towel is is clearly a man to be reckoned with.

Grappig dat bijna niemand heeft opgemerkt dat de ZUNE geen DRAAISCHIJFJE heeft. Het is een NEP draaischijfje wat je ziet, het werkt gewoon als ouderwetse drukknopjes...Sorry hoor, maar als je eenmaal gewend bent aan de iPOD's scrollwheel wil je echt niet anders meer ! Zoals de Zune werkt is zooo jaren '80. Als het echt een draaischijfje zou zijn geweest was echt de ipod-killer, maar dit..laat me niet lachen :+

Als jij naast me in de bus komt zitten met je Zune en 15x hetzelfde knopje zie drukken om het 15e liedje uit de lijst te selecteren lach ik je vreselijk hard uit terwijl ik seamlessly een paar keer mijn draaiwieltje ronddraai en allang naar het gewenste nummer aan het luisteren ben terwijl jij nog RSI aan het krijgen bent van 15x een knopje in te drukken (!!!) om het gewenste nummer te kunnen kiezen. 8)7

Ik snap niet dat dit apparaat geen touchscreen of scrollwheel of iets in die geest heeft om snel en gemakkelijk bij een nummer te komen.

Holoris wijzigde dit bericht 15-09-2006 12:35 (39%)

Three sixty five Seven fifty
Reg. datum: 23 september 2003

quote:
Yoozer schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:10:
Geldt dat alleen voor Authentieke Microsoft Windows Media Audio ®©™ bestanden of ook voor je eigen zelfgemaakte muziek als mp3 die dan vervolgens van Authentieke Microsoft Windows Media Audio ®©™ DRM wordt voorzien?

Als het het laatste is zou is het inderdaad een behoorlijke domper.

Het laatste, dat had ik tenminste ergens gelezen dat het voor al je muziek geldt. Alleen pictures kan je zonder restricties versturen. Ik had ook gelezen dat Wi-Fi alleen voor die functionaliteit gebruikt wordt, meer dan bestandjes naar elkaar versturen kan je er niet mee.
Misschien dat de speler van Toshiba zelf die onzin niet heeft, dat zou een leuke stunt zijn van de Japaners ^^

Ik vind het tot nu toe weinig bijzonders, hopelijk is de prijs dat wel...

quote:
Cowboy_Bebop schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:27:
Als jij naast me in de bus komt zitten met je Zune en 15x hetzelfde knopje zie drukken om het 15e liedje uit de lijst te selecteren lach ik je vreselijk hard uit terwijl ik seamlessly een paar keer mijn draaiwieltje ronddraai en allang naar het gewenste nummer aan het luisteren ben terwijl jij nog RSI aan het krijgen bent van 15x een knopje in te drukken (!!!) om het gewenste nummer te kunnen kiezen. 8)7

Knopje ingedrukt houden kan natuurlijk ook, rondjes draaien met je duim is dan RSI gevoeliger ;)

quote:
One of the concerns of the WiFi connection is its impact on battery life. With the WiFi function turned off, the device will have 12 hours of continuous music playing time, according to MSFT officials. They did not provide figures for when the WiFi function is on, but confirmed it would be less

12 uur op papier is dus more or less 10 uur in real life :O

En hier staan nog wat filmpjes

Deacon wijzigde dit bericht 15-09-2006 12:46 (18%)

"The essence of all slavery consists in taking the product of another's labor by force. It is immaterial whether this force is founded upon ownership of the slave or ownership of the money he must get to live"

quote:
schumi2004 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:50:

Ik ben niet anti-iPod, maar ik heb er nooit aan gedacht 1 te kopen omdat hij geen FM radio heeft. Dat is toch een gemis op zo'n ding. En ik heb het al vaker gelezen dat mensen toch ook graag een radio op zo'n ding willen. Ik wil namelijk niet beperkt zijn tot m'n mp3's, maar ook m'n favoriete radio programma's kunnen beluisteren of het nieuws.

En over dat het geen scroll-wiel is, boeiend. Dan hou je dat knopje toch gewoon even ingedrukt.

DinX wijzigde dit bericht 15-09-2006 12:46 (7%)

ಠ_ಠ

﴾͡๏̯͡๏﴿

quote:
DinX schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:45:
En over dat het geen scroll-wiel is, boeiend. Dan hou je dat knopje toch gewoon even ingedrukt.
Boeiend? Weet je wat boeiend is, de WiFi-functie voor song-sharing...3 dagen 3x luisteren..woohoo. wie gaat dat nou echt gebruiken? Das pas boeiend en overbodig. Doe mij dan toch echt maar de GOEDKOPERE iPod met Clickwheel.

Aut bibat, aut abeat

quote:
Cowboy_Bebop schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:57:
[...]

Boeiend? Weet je wat boeiend is, de WiFi-functie voor song-sharing...3 dagen 3x luisteren..woohoo. wie gaat dat nou echt gebruiken? Das pas boeiend en overbodig. Doe mij dan toch echt maar de GOEDKOPERE iPod met Clickwheel.
Laten we er geen 'welke is beter'-discussie van maken, iedereen heeft toch andere wensen. Je kunt hooguit bij de plusjes de wifi-ondersteuning zetten, en bij de minnetjes het ontbreken van een clickwheel, en dan kan iedereen zelf kijken hoe zwaar dat voor hem/haar weegt. :)

Any man who can hitch the length and breadth of the galaxy, rough it, slum it, struggle against terrible odds, win through, and still knows where his towel is is clearly a man to be reckoned with.

leuk de discussie over de gebruiksvriendelijkeheid van de zune vs de ipod

...zonder dat je weet hoe de zune werkt.

de interface van een ipod is idd goeddoordacht en werkt ook best makkelijk. Maar je kan het pas objectief vergelijken als je ze alle 2 in je hand hebt gehad en ermee hebt gewerkt. Volgens mij is dat bij niemand nog het geval geweest. Dus laten we even niet vooruit lopen op de zaken.

(nog even voor de duidelijkeheid ik zeg dus niet welke er beter is, dat laat ik nog even in het midden totdat ze zune uit is en je het kan proberen.)

Dank u

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws