Epona, klein, maar fijn!
Een geweldige mod is dit niet, maar ik heb er wel mijn handen mee vol gehad, alles passend te krijgen. Laat ik beginnen met de behuizing. Dit was eens de behuizing van een externe SyQuest-HD met verwisselbare schijven. Stevig staal, dat er na wat reinigings-en spuitwerk zó komt uit te zien:

Het afdekplaatje is al gemonteerd, evenals de afstandsbussen waarop het Epia-bordje komt te rusten. Die profieltjes zijn erg handig, om alles precies te positioneren. En precies moet het zijn; de beschikbare breedte bedraagt amper 2mm meer dan de breedte van het MB.Hieronder, naast wat klein grut, de onderdelen die een plaatsje moeten krijgen:

En hier zijn we halfweg:

De HD is rechtstreeks op de bodem vastgeschroefd, hetgeen de warmteafvoer ten goede moet komen. De voeding "kijkt naar buiten" op de plaast waar voorheen de net-entree en de SCSI-connector zaten. Een extra, temperatuur-gestuurd, ventilatortje zit ook al op zijn plaats. De gekleurde bandkabel verbindt het MB met aan/uit-knop, reset-knop, HD-LED, en aan/uit-LED.

Nu begint het al op iets te gelijken. De grijze bandkabel opzij gaat naar de parport die onder het afdekplaatje een plaats heeft gevonden. De 2 ronde openingen in het afdekplaatje laten koele lucht binnen - er moet nog een roostertje voor. Niet zichtbaar is een derde opening onder het afdekplaatje - de HD wil immers ook wat frisse lucht. De sturing voor de ventilator is nog niet aangesloten; die laatste moet nog met definitief bevestigd worden, met nette dopmoeren.

Dit is een detailopname, die toont hoe weinig plaats er aan de zijkanten overblijft. Ter hoogte van het MB zijn aan de binnenkant van de kap dan ook enkele lagen isolerende tape aangebracht.

Tenslotte nog een impressie van het afgewerkte geheel. De temperatuur, gemeten aan de luchtuitlaat van de voeding, blijft onder de 31°C, ook bij een hoge µP-load. Hetgeen veel beter is dan ik verwacht had.