Ik heb een tijdje geleden mijn kastinhoud vervangen, en omdat het nu wèl de moeite waard is om naar te kijken heb ik besloten een raam te maken in het zijpaneel. Ik heb toen bij de Gamma een plaat 3mm dik (of dun) acrylglas, en een rolletje dubbelzijdige TESA montage tape gekocht. De Dremel heb ik van mijn vriendin geleend. Omdat de voeding en videokaarten blauwe LED's bleken te bevatten, heb ik er meteen 2 blauwe Cooler Master LED-fans bij gekocht (1x 80mm en 1x 120 mm, niet bij de Gamma). Bij gebrek aan een betere camera dan een k750, heb ik het daarmee moeten doen, maar het valt op de laatste 2 foto's na, niet tegen.
Close-up van het naamplaatje van het slachtoffer. Een Shi-tec Royal III. Dit was de eerste fatsoenlijke PC die we hier thuis hadden, een Pentium III 450. Nu de inhoud een stuk spectaculairder is geworden, moet de kast er ook maar aan geloven:
Plaatje van het zijpaneel zonder raam:
Afgetekend en begin gemaakt:
Dubbelzijdige übertape erop geplakt. Ik vond dit de eenvoudigste manier om het raam te bevestigen. Losmaken is een ander verhaal. Kostte dus een nieuwe rol tape toen bleek dat het paneel niet meer dicht kon schuiven omdat het eerste raam iets te ver naar de voorkant zat. Dit was dus poging 2:
Randje tape geplakt:
Raampje ertegenaan. Hier is het nog blauw door de folie die er op zit geplakt:
Buitenkant. Ik vind het wel mooi geworden, zonder rubber of iets dergelijks:
Om de 120mm fan te monteren heb ik 4 gaatjes geboord, 4mm. Ik ben erachter gekomen dat het boren in dit soort materiaal het best gaat met een houtboor:
Fan erop geschroefd:
Vanaf de andere kant:
Omdat ik nog een hoop raam over had, heb ik een standaard saai wit afdekkapje vervangen door een miniraampje, zodat er een harde schijf en wat meer blauw te zien is:
Het resultaat:
En het miniraampje:
De inhoud:
- P5ND2-SLi
- Pentium D 805 @3,4GHz
- 2x Kingston 512 MB DDR2 dual channel
- 2x Asus EN6600GT 256 MB
- LG Super multi DVD/CD alleslezer en -brander
- Fujitsu MP3108AT 10,8 GB
- Maxtor 2B020H1 20 GB
(offtopic)
Deze muppet vond het wel erg spannend en interessant allemaal: