quote:
Fido schreef op zondag 24 december 2006 @ 11:58:
[...]
Afhankelijk van de positie waar je je bevind kun je berekenen waar je de satelliet exact kunt vinden. Met google earth kun je je GPS coordinaten eenvoudig opzoeken. De coordinaten vul je op
deze site in samen met de orbital position (19.2) en klik op calculate. Let op dat er verschil zit in het echte noorden en magnetisch noord. Beide zijn aangegeven.
Ik bevind me op 52,74 graden noord en 6,5 graden oost. De satelliet kan ik dan vinden op 164,78 graden met een elevatie van 28,6 graden. Wil je het helemaal goed doen dan kijk je ook wat de polarisatie verdraaiing is en draai je dus de LNB iets bij. In mijn geval -9,49 graden. Dus van achter de schotel gezien, de LNB tegen de klok in draaien.
tja, de lnb draaien is slechts iets wat je doet als allerlaatste voor de beste fijnafstemming... het probleem dat hij heeft, is dat hij totaal geen uitslag heeft op zn meter.
ik ken je satfinder niet, maar heb je al een geprobeerd de satfinder andersom te monteren? of staat er netjes op de satfinder aangegeven waar de lnb en ontvanger aangesloten moeten zijn?
en die laatste pic met die schotel helemaal achterover, zover bedoelde ik nou ook weer niet

zoals ie op je eerste paar foto's stond is bijna goed, misschien nog een paar graden verder achterover...
het vage is wel dat je totaal geen uitslag krijgt, zelfs als de kanteling niet goed is ingesteld, zou je alsnog fluctaties in je signaal moeten krijgen als je gaat draaien, door alle andere sats die nog in de lucht hangen...