Hoofdcategorieën
Topicacties

Televisie via de satelliet: DVB-S

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 44 45 46 47 last

Nieuw Topic
Terug
Reg. datum: 23 augustus 2000

quote:
W3ird_N3rd schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:47:
[...]

Je kan een ontvanger zoeken met 2 CI-sloten, of 1 kaartlezer en 1 CI-slot, en er vervolgens gewoon 2 kaarten (en zonodig CAMs) indoen, een TVV en een CDS.
Moet je wel via een Belgische kennis aan een Belgisch kaartje kunnen komen.....

Reg. datum: 20 februari 2001

quote:
Bigfoot schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:59:
[...]

Het werkt gewoon meteen normaal netwerk, je beschouwt de Dreambox als een extra PC, die je op je router of wat je dan hebt aansluit.

De 500s heeft geen mogelijkheid voor een harddisk maar je kunt wel rechstreeks naar de harddisk van je PC opnemen over het netwerk. (wel wat storings en netwerk gevoeliger natuurlijk)
werkt dat cardsharing 'out of the box' of heb je daar andere firmware/linux images voor nodig? en waar kan ik hier wat meer info over vinden?

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
Bigfoot schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:00:
[...]

Moet je wel via een Belgische kennis aan een Belgisch kaartje kunnen komen.....
Klopt, maar ik dacht dat dat voor zich sprak.

Terug

quote:
Mannes schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:16:
[...]

werkt dat cardsharing 'out of the box' of heb je daar andere firmware/linux images voor nodig? en waar kan ik hier wat meer info over vinden?
Nee dat moet je zelf installeren, en dat komt neer op het instellen van NAT, routers, aanpassen van config files in de Dreambox, en het evt. toevoegen van bepaalde emulatoren (softcams) aan je bestaande image (firmware), dat soort werk. Je moet er dus wel wat tijd in steken. Daarbij wordt op de meeste fora alleen besproken hoe je binnenshuis kan cardsharen. Anders is het illegaal en dat mag niet.

quote:
Bigfoot schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:26:
[...]

Nee dat moet je zelf installeren, en dat komt neer op het instellen van NAT, routers, aanpassen van config files in de Dreambox, en het evt. toevoegen van bepaalde emulatoren (softcams) aan je bestaande image (firmware), dat soort werk. Je moet er dus wel wat tijd in steken. Daarbij wordt op de meeste fora alleen besproken hoe je binnenshuis kan cardsharen. Anders is het illegaal en dat mag niet.

Het is ook alleen bedoeld voor binnenshuis.
Maar met een image als Flubber van pli, waar CCcam ingebouwd zit zou ik dus al cardsharing kunnen doen? (http://pli.dreamvcr.com/flubber/)

ik weet niet of dit wat te specifiek word voor dit draadje.. is er ook een dreambox topic?

Zeg maar Meik...

quote:
Bigfoot schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:59:
[...]
De 500s heeft geen mogelijkheid voor een harddisk maar je kunt wel rechstreeks naar de harddisk van je PC opnemen over het netwerk. (wel wat storings en netwerk gevoeliger natuurlijk)
Wat dus (for the record) iets anders is als PVR. Dus geen timeshift enzo. Alleen de 7025 heeft 2 tuners, dus je moet kijken naar wat je opneemt en voor zover ik weet stream je gewoon datgene wat je ziet naar je PC door. De 7025/Topfield 5000 hebben echt PVR functionaliteit zoals kijken naar het een en iets anders opnemen (ik zag zelfs al staan: 2 verschillende dingen opnemen en naar een derde kijken).

Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...

Terug

quote:
Mannes schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:44:
[...]

Het is ook alleen bedoeld voor binnenshuis.
Maar met een image als Flubber van pli, waar CCcam ingebouwd zit zou ik dus al cardsharing kunnen doen? (http://pli.dreamvcr.com/flubber/)

ik weet niet of dit wat te specifiek word voor dit draadje.. is er ook een dreambox topic?
Moet je de cccam config files wel correct instellen. Het zal niet zomaar uit zichzelf draaien.

ja dat had ik al begrepen :) bedankt voor jullie hulp in ieder geval.
binnenkort de hele zooi maar eens aanschaffen

The Shape Of Things To Come
Reg. datum: 03 juli 1999

quote:
Mannes schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:23:
ja dat had ik al begrepen :) bedankt voor jullie hulp in ieder geval.
binnenkort de hele zooi maar eens aanschaffen
Houd wel in je achterhoofd dat de DM8000 binnenkort uit komt. Dit is de HDTV twintuner van Dream Multimedia met DVB-S2 ondersteuning. Echt de receiver voor de toekomst, zal rond de ¤800 kosten, dus best duur. Als je echter al een HDTV hebt zou ik de aanschaf zeker overwegen. Het zal ook draaien op Enigma2, net als de DM7025.

Lay Down Your Burdens

budget laat op het moment geen ontvanger van 800 euro toe, al heb ik wel een 'HD ready' tv.

Mischien in de toekomst, hij zal wel een tijdje blijven bestaan. en dan koop ik hem over een jaartje ofzo wel.

Semoekber.

Op BBC HD (alleen in de avonduren, 3 uur per dag, wel leuk though) en gecodeerde kanalen waar je in principe niet bijkan na valt er toch nog niets te zien.

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 25-09-2006 17:26 (22%)

The Shape Of Things To Come
Reg. datum: 03 juli 1999

quote:
W3ird_N3rd schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:19:
Op BBC HD (alleen in de avonduren, 3 uur per dag, wel leuk though) en gecodeerde kanalen waar je in principe niet bijkan na valt er toch nog niets te zien.

Klopt, als je het over de FTA's hebt. Film1 en Sport1 zenden nu ook in HD uit. Wel de moeite waard als je daar een abo op hebt :) En ik verwacht dat binnen afzienbare tijd toch meer zenders in HD zullen gaan uitzenden.

Maar dan nog, zou ik de DM8000 alleen overwegen als je toch al een HDTV hebt. Bovendien kan ie h264 aan, wat dus meteen een leuk alternatief voor XBMC of Xbox360 wordt :9~

kazuka wijzigde dit bericht 25-09-2006 17:44 (15%)

Lay Down Your Burdens

subtitle
Reg. datum: 19 augustus 2006

Hoe weet ik nou of ik op de juiste graad zit? Ik probeer Astra te vinden (op 19.2 graden) maar ik heb geen idee hoe ik dat meet..

PS: Ik werk met een digitale ontvanger.

Jikan wijzigde dit bericht 25-09-2006 17:56 (14%)

handtekening

Reg. datum: 06 augustus 2002

quote:
kazuka schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:42:
[...]

Klopt, als je het over de FTA's hebt. Film1 en Sport1 zenden nu ook in HD uit. Wel de moeite waard als je daar een abo op hebt :) En ik verwacht dat binnen afzienbare tijd toch meer zenders in HD zullen gaan uitzenden.

Maar dan nog, zou ik de DM8000 alleen overwegen als je toch al een HDTV hebt. Bovendien kan ie h264 aan, wat dus meteen een leuk alternatief voor XBMC of Xbox360 wordt :9~

Film 1 en Sport 1 zijn alleen op de kabel in HD te ontvangen, via de satelliet (nog) niet, en ik denk dat t nog wel even kan duren ook.

quote:
Jikan schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:56:
Hoe weet ik nou of ik op de juiste graad zit? Ik probeer Astra te vinden (op 19.2 graden) maar ik heb geen idee hoe ik dat meet..

Normaal gesproken moet in de ontvanger de instellingen voor de juiste satelliet staan. Dwz zeggen dat als ik in de instelingen de astra 1 instel en ik draai mn schotel tot ik ontvangst heb zou dat de ook gelijk juiste satelliet moeten zijn. Werk je echter met een satfinder dan wordt het lastig, dan zou je eventueel met een compasje erbij moeten werken.

6killer wijzigde dit bericht 25-09-2006 18:42 (32%)

Semoekber.

quote:
kazuka schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:42:
[...]

Wat!

Film1 en Sport1 in HD! Stop de persen!

Hoe heb ik dit nieuws kunnen missen?

Heb je de frequentie?

Welk abo moet je hebben om ze te ontvangen? Zijn er extra kosten?

Wat is de bitrate? In welke standaard zenden ze uit? Vertel het me alsjeblieft!

...

...oh, op de kabel. Da's erg nuttig voor dit topic :P. Ik kijk ook vol verwachting uit naar Film1 HD op de sat, maar of/wanneer het komt.. Dat is dus geen reden om nu een HD-ontvanger te kopen.

Hmmm, dode mus :9.
quote:
Jikan schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:56:

Zie de startpost voor ongeveer de fysieke positie. Heb je een satfinder? :)

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 25-09-2006 19:26 (5%)

ik kijk vrij veel engelse kanalen, en nu lees ik dat ik daarvoor de astra 2 satteliet moet hebben.
is het mogelijk om asta1 en 2 allebij te ontvangen met 1 schotel (en 2 lnb's)?

Terug

quote:
Mannes schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:53:
ik kijk vrij veel engelse kanalen, en nu lees ik dat ik daarvoor de astra 2 satteliet moet hebben.
Ja hoor, kan makkelijk. De meeste hebben er dan ook nog de Hotbird (13E) bij. Een mooie schotel is de Visiosat Bisat met G3 houder, maar er zijn ook goedkopere schotels hiervoor. Je hebt dan ook nog een Diseqc 2in1 of 4in1 switch nodig.

Reg. datum: 08 januari 2000

En Jezus, waar blijft die Twinhan DTV-S2 Cab-CI PCI kaart nou?
Ik zit nu "noodgedwongen" via mijn Mac te kijken op een EyeTV 310 maar ik wil die HD sjijt nu wel eens live zien ipv de .ts te downloaden :(

Ondertitel not available
Reg. datum: 03 februari 2004

quote:
k kijk vrij veel engelse kanalen, en nu lees ik dat ik daarvoor de astra 2 satteliet moet hebben.
Op Astra 2 zitten inderdaad veel engelse kanalen o.a. BBC's en ITV allemaal FTA. Zelf gebruik ik hiervoor een Multitenne, Daarmee ontvang je Hotbird (13 oost), Astra 1 (19 oost), Astra 3 (23,5 oost) en Astra 2 (28,5 graden oost). Heeft een ingebouwde diseqc 4in1 switch.

Het verschil tussen praktijk en theorie is in de praktijk groter dan in theorie

maar hiermee
http://www.satshopper.nl/images/dd969965bbc16007e7b5120b0fcaba09.jpg

en een gewone triax schotel moet het ook wel werken?
of is het dan nog nodig om een grote (> 64cm) schotel te hebben?

Terug

quote:
Mannes schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:10:
maar hiermee
[afbeelding]

Ja hoor daar moet het ook mee werken, al staat de 28 E sat wat lager aan de horizon, dus de LNB moet iets hoger in de houder staan in theorie.

een 80cm schotel is beter dan een 64cm

Poehé
Reg. datum: 02 juli 2003

Ik mis eigelijk nog wel een stukje over software zoals Progdvb & Linvdr *O*

Verder; Voor in de pc hoef je niet perse een CI te hebben, een phoenix card reader (a 19 euro, of zelfs minder) aan de com poort, en de poormancam2 (voor seca) + progdvb is genoeg
een cassette bandje was genoeg

Ik ga nu waarschijnlijk een verschikkelijk domme vraag stellen; ben me even aan het inlezen om eens naar satelliet ontvangers te kijken. Natuurlijk valt mijn oog op de Dreambox dm8000 en daar heb ik een vraag over.
Dat ding :P heeft geen Hdmi aansluiting, iets wat ik wel graag zou willen hebben. Maar nadat ik een mooi verhaal over rechten e.d. op het sat4all forum las denk ik te begrijpen waarom niet en moest ik maar eens een andere aansluit manier bedenken.
Nu heeft de DM8000 ook een DVI-(S?) aansluiting maar mijn HDTV heeft alleen maar 2 HDMI aansluitingen. Valt daar een verloopje oid voor te verkrijgen zodat ik mijn (misschien toekomstige) DM8000 gewoon digitaal het beeld kan laten overbrengen naar mijn TV? En moet mijn TV dan nog aan enige specs voldoen?
Over audio zit ik niet in, dat doe ik digitaal (optisch of coax) naar m'n receiver.

Nieuws uit: Alphen a/d Rijn,Den Bosch, Nijmegen en nog meer: www.daginfo.nl

Semoekber.

quote:
Mannes schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:53:
Ja :). Het beste kan je daarvoor een Visiosat Bisat of Multytenne voor kopen.
quote:
Ballebek schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:56:
En Jezus, waar blijft die Twinhan DTV-S2 Cab-CI PCI kaart nou?
Ik zit nu "noodgedwongen" via mijn Mac te kijken op een EyeTV 310 maar ik wil die HD sjijt nu wel eens live zien ipv de .ts te downloaden :(

Dan hoop ik dat je Duits een beetje goed is.. In DVB-S2 valt nog weinig te zien, BBC HD is nog DVB-S (niet 2). En al die paytv kan je toch niet op je Twinhan zien ;).

KNC1 is al wel verkrijgbaar trouwens. http://www.geizhals.net/deutschland/a184834.html
quote:
Warzel schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:45:
[...]

Op Astra 2 zitten inderdaad veel engelse kanalen o.a. BBC's en ITV allemaal FTA. Zelf gebruik ik hiervoor een Multitenne, Daarmee ontvang je Hotbird (13 oost), Astra 1 (19 oost), Astra 3 (23,5 oost) en Astra 2 (28,5 graden oost). Heeft een ingebouwde diseqc 4in1 switch.
Om precies te zijn Astra 2 (28,2 oost) en Eurobird 1 (28,5 oost). Op Eurobird zitten ook nog wat interessante kanalen. Eurobird staat zo dichtbij Astra 2 dat je er geen aparte LNB voor nodig hebt.
quote:
Mannes schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:10:
maar hiermee
[afbeelding]

Ja hoor, maar met 64cm ga je dat niet redden denk ik. 78 toch wel minimaal eigenlijk, 64 is heel erg op het randje, 1 regenbui en tis weg..
Dat Flexiblock heb ik ook.. Echt makkelijk om af te stellen is het niet.
quote:
houthakker schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:43:
Ik mis eigelijk nog wel een stukje over software zoals Progdvb & Linvdr *O*

Donderdagmorgen op mijn bureau, veel succes! :+

Ik heb een aantal alternatieve proggels geprobeerd maar ze wouden mijn kaart niet goed detecteren (KNC1 is vaak niet supported..). DVB onder Linux is me nog te moeilijk :|.
quote:
Verder; Voor in de pc hoef je niet perse een CI te hebben, een phoenix card reader (a 19 euro, of zelfs minder) aan de com poort, en de poormancam2 (voor seca) + progdvb is genoeg
Daar had iemand het al eerder over, had ik ook al op geantwoord..
quote:
remco_k schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:57:
Ik ga nu waarschijnlijk een verschikkelijk domme vraag stellen; ben me even aan het inlezen om eens naar satelliet ontvangers te kijken. Natuurlijk valt mijn oog op de Dreambox dm8000 en daar heb ik een vraag over.
Dat ding :P heeft geen Hdmi aansluiting, iets wat ik wel graag zou willen hebben. Maar nadat ik een mooi verhaal over rechten e.d. op het sat4all forum las denk ik te begrijpen waarom niet en moest ik maar eens een andere aansluit manier bedenken.
Nu heeft de DM8000 ook een DVI-(S?) aansluiting maar mijn HDTV heeft alleen maar 2 HDMI aansluitingen. Valt daar een verloopje oid voor te verkrijgen zodat ik mijn (misschien toekomstige) DM8000 gewoon digitaal het beeld kan laten overbrengen naar mijn TV? En moet mijn TV dan nog aan enige specs voldoen?
Over audio zit ik niet in, dat doe ik digitaal (optisch of coax) naar m'n receiver.

Geen DVI-S, gewoon DVI: Digital Video Interface. Zelfde die op je PC zit ;).

En ja, daar zijn gewoon verloopjes voor, zoek maar in de Pricewatch :). DVI is gewoon HDMI minus audio en HDCP ongeveer (al bestaat er nu ook DVI met HDCP).

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 26-09-2006 21:36 (17%)

een cassette bandje was genoeg

Da's duidelijk. Ik had al zo'n vermoeden omdat ik weleens verloopjes van DVI->HDMI had gezien voor de PC. Gek genoeg had ik een gedachtenkronkel die dacht dat de DVI aansluiting op de dreambox anders (andere techniek) zou zijn dan die van de pc. :+
Ik ga maar eens geduldig op de release van de dreambox dm8000 zitten wachten. Het laatste nieuws wat ik ergens las (weet zo even niet meer waar) is dat ie half oktober leverbaar is. Weet iemand daar nog wat over?

Nieuws uit: Alphen a/d Rijn,Den Bosch, Nijmegen en nog meer: www.daginfo.nl

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 44 45 46 47 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: