Hoofdcategorieën
Topicacties

Televisie via de satelliet: DVB-S

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 44 45 46 47 last

Nieuw Topic
Dido
Reg. datum: 18 augustus 2001

quote:
Steephh schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:39:Uhh.. De een zegt links, de ander rechts. Maar ik heb bij de uitgerichte schotel getest en hij slaat helemaal uit als ik naar links draai dan slaat hij het meest uit en begint hij te piepen.. Naar rechts totaal niet..
Wat is het nou:
quote:
Steephh schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:30:Deze meter slaat uit wanneer je hem naar rechts draait, heb ik net ondervonden.. Maar dat is bij een schotel die al is uitgericht..

... Take my advice, I don't use it anyway | Specs | Profile

Reg. datum: 25 mei 2004

je hebt de schotel wel erg laag staan, heb je geen hogere stang die je er tussenin kan doen? of zet hem ff op de schuurdak ofzo.

Volgens mij krijgt jouw schotel helemaal geen signaal omdat ie zo laag staat.

Als je zo'n doorlus schroefje hebt dan zou ik ff de lnb kabel die aan de dreambox hang ff direct hangen aan de tv kaart om er zeker van te zijn dat de tvkaart ok is.

Reg. datum: 02 juni 2003

quote:
Oeps 8)7 Ik bedoel dus, wanneer ik het ding naar links draai slaat hij uit
quote:
Michael Knight schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:51:
Sluit die andere tuner gewoon even aan op je nieuwe LNB, dan uitrichten. Lukt het nog niet, dan is er mogelijk wat met je LNB :)

Andersom kan ook natuurlijk. Je nieuwe 50m-kabel aan de oude LNB hangen en vervolgens testen op je PC; zo kun je het pc kaartje uitsluiten.
Heb ik gedaan. :P En de LNB deed totaal niets.. Met die kabel wil ik vandaag gaan proberen, denk alleen niet dat mijn ouders dat zo leuk vinden.. Maarja..

Kan ik de LNB ook rechtstreeks met een kabel van een halve meter eraan hangen? En op de een of andere manier kijken of hij iig reageert? Of gaat zoiets niet?

EDIT:

waar ik met mijn 50 meter kabel - sat finder - 50 meter kabel opstelling 93% haal bij de dreambox (en daar wél beeld heb) en bij mijn tv kaart maar 8% (en geen beeld). Nogal raar lijkt me..

EDIT:

en nu 28% tot 31% nu ik multi transponder switching inschakel

Owja de sat finder die er tussen hangt geeft bij maximaal naar rechts draaien (dus niet naar links) een uitwijking van 2 en om de paar seconde een uitwijking tegelijkertijd met een korte piep.

Steephh wijzigde dit bericht 25-12-2006 15:41 (28%)

Voorbeeldje (met de instellingen zoals die in de Dreambox staan):

http://compje.mine.nu/~stephan/junk/schotel/beetje.jpg

Woohoo!! Ik heb beeld :D Maar het loopt nu wel via de dreambox :P

EDIT:

Het zal wss dus aan de LNB/schotel liggen. Die ga ik nog testen.. :)

EDIT: hmm hij valt nog wel af en toe uit..

Nouja.. Ik denk dus dat het aan de LNB ligt, maar misschien ook wle aan de instellingen.. En ommige zenders doen het nog steeds niet, ook al staan ze in de standaard lijst van de DVBViewer...

Steephh wijzigde dit bericht 25-12-2006 16:21 (65%)

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

Zenders willen nogal eens van transponder wisselen of verdwijnen, meegeleverde lijsten zijn vaak sterk verouderd.

Ah ok.. Nouja.. Nu heb ik mijn satelliet kaartje maar weer op mijn eigen schotel aangesloten.. Ik heb de kabel maar ingekort tot 30 meter, voor de zekerheid..

Het rare is.. Ik krijg op mijn satfinder nog geen signaal, maar hij laat wel dit zien:

http://compje.mine.nu/~stephan/junk/schotel/eigenschotel.jpg

Blijft constant hetzelfde, ook al haal ik de kabel eraf... :S

Maken de instellingen trouwens iets uit of je signaal krijgt op je satfinder?

Trouwens, als bij de Signal Strength niets staat.. Betekend dat er wel überhaupt een LNB zit aangesloten?

Reg. datum: 04 februari 2000

Weet je zeker dat je LNB goed is? Als ik het zo zie lijkt het erop dat die niet in orde is.

Ja idd.. De LNB lijkt me ook niet in orde.. Ik heb zo een beetje alles al geprobeerd.. Ons pap had geen LNB meer liggen.. Dus helaas. Dat wordt pas overmorgen naar de winkel. En ja.. Het lijkt me dat een Technisat Skystar 2 en een Smart LNB TSX 0.2DB goed met elkaar zouden moeten samenwerken?

Ohja, en even een vraagje tussendoor.. Hoe zit het eigenlijk qua cardsharing hier? Want ik wil dan straks misschien met de dreambox gaan carsharen en deze Technisat 2.. Zou dat moeten gaan? Of mag ik dat hier niet vragen?

Die 0.2DB zeggen mij btw helemaal niets. Kijk gewoon uit naar een kwalitatief goede LNB.

Cardsharing is iets wat prima werkt, alleen is het niet voor iedereen weggelegd. Gbox kan nogal wat lastig zijn voor de technisch wat minder onderlegde mensen.

quote:
ZFLaSH schreef op maandag 25 december 2006 @ 17:47:
Die 0.2DB zeggen mij btw helemaal niets. Kijk gewoon uit naar een kwalitatief goede LNB.

Cardsharing is iets wat prima werkt, alleen is het niet voor iedereen weggelegd. Gbox kan nogal wat lastig zijn voor de technisch wat minder onderlegde mensen.
Staat iets over in de topicstart:
quote:
De LNB's van het merk Smart, de "0,2db Titanium edition" ervaren veel mensen als een LNB met goede ontvangst.
Maar.. Dat cardsharing wil ik wel gaan proberen, maar eerst maar eens zorgen dat ik beeld heb. :P

Maak je hem draaibaar of niet? Je zou dan een dual LNB kunnen pakken, mits je een >88cm schotel hebt.

quote:
ZFLaSH schreef op maandag 25 december 2006 @ 18:02:
Maak je hem draaibaar of niet? Je zou dan een dual LNB kunnen pakken, mits je een >88cm schotel hebt.
Niet draaibaar. Hij staat op een standaard. Ik wil deze vooral gebruiken op lanparty's en dergelijke. Hij is ook maar 64 cm, dus een dual LNB zal niet gaan.. Hebben we overigens wel op onze vaste schotel.

Is het dan eigenlijk ook mogelijk om profielen aan te maken? Voor de lanparty een config met een Single LNB en voor thuis een config met een dual LNB?

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

Ik zou voor LANs een Multytenne op de kop tikken. Meer zenders en minder sjouwen.

een cassette bandje was genoeg

quote:
Ict-sale schreef op maandag 25 december 2006 @ 11:56:
je hebt de schotel wel erg laag staan, heb je geen hogere stang die je er tussenin kan doen? of zet hem ff op de schuurdak ofzo.

Volgens mij krijgt jouw schotel helemaal geen signaal omdat ie zo laag staat.
Dit is natuurlijk pure onzin. Hoogte maakt helemaal niets uit, de enige voorwaarde is dat de schotel vrijbaan zicht heeft naar de satelliet(en) die je wilt ontvangen.
Al graaf je een schotel 10 meter in, zolang je er geen grond overgooit en hij nog steeds kan kijken naar de satelliet, werkt net zo goed.

Eigenlijk is het zo dat een schotel lager monteren beter is, het ding vangt veel minder wind en ben je dus minder of niet afhankelijk van rukwinden die je schotel af en toe iets teveel omdraaien.
Mijn schotel bijv. staat op m'n dakkapel. Bij mij was er geen andere optie. Wat betreft wind is dat dus een behoorlijk nadeel en met een 1M offset schotel heb ik bij harde wind, met name bij rukwinden (>kracht 9) dan ook wel eens een hikje in m'n beeld/geluid.

Nieuws uit: Alphen a/d Rijn,Den Bosch, Nijmegen en nog meer: www.daginfo.nl

quote:
Steephh schreef op maandag 25 december 2006 @ 18:33:
[...]

Niet draaibaar. Hij staat op een standaard. Ik wil deze vooral gebruiken op lanparty's en dergelijke. Hij is ook maar 64 cm, dus een dual LNB zal niet gaan.. Hebben we overigens wel op onze vaste schotel.

Is het dan eigenlijk ook mogelijk om profielen aan te maken? Voor de lanparty een config met een Single LNB en voor thuis een config met een dual LNB?
Als je een DB hebt wel.. Met een DVB-Kaart hangt het van de software af.

quote:
W3ird_N3rd schreef op maandag 25 december 2006 @ 20:51:
Ik zou voor LANs een Multytenne op de kop tikken. Meer zenders en minder sjouwen.
Het nadeel is dat zo een Multytenne ongeveer even duur is als wat ik nu in totaal voor mijn setje heb betaald..

Reg. datum: 11 maart 2001

quote:
Blijft constant hetzelfde, ook al haal ik de kabel eraf... :S
als je dat doet terwijl de PC aan staat is dat een goede manier om je sat-kaart te mollen >:)

quote:
BartNL schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 00:28:
[...]

als je dat doet terwijl de PC aan staat is dat een goede manier om je sat-kaart te mollen >:)
Serieus? :S

Ik heb dat al 30 keer achter elkaar gedaan ofzo :X

Reg. datum: 11 maart 2001

ja helaas is dat serieus, de voeding voor de LNB komt via de coax uit je satkaart.
Ten eerste is het slecht om de voeding (coax) zo maar los te trekken (piekspanning) en ten 2e heb je grote kans om hierbij kortsluiting te maken. Voltage en vermogen is beperkt maar het kan genoeg zijn om de LNB aansluiting op je satelliet ontvanger / kaart op te blazen.
Je kunt het met een voltmeter wel nameten. De kaart moet 14 of 18 volt (afhankelijk van instelling tuner) op de coax afgeven. Dit meten in VDC tussen de kern en mantel van de coax. Ook daarbij goed opletten dat je geen kortsluiting maakt. Als je nog volts meet is je kaart nog niet dood O-)

BartNL wijzigde dit bericht 26-12-2006 13:32 (4%)

Volgens mij staat je LNB FREQUENCY niet goed.

kijk even in de Dreambox waar hij op staat en zet dat ook in je software.

Ik heb dat weleens gehad met mijn topfield, als je hier een verkeerde waarde geeft dan doet de lnb gewoon niks.

Zou je dat eens willen proberen want volgens mij zal dat het probleem oplossen.

Ja maar dat zijn 2 verschillende LNB's. Ik ga morgen even verder kijken, dan ga ik meteen even het voltage meten wat op mijn kaart zit.. :)

Je kan ook proberen iets te veranderen bij LNB selection en Disecq.

ik weet nog bij een van mijn oudere receivers dat ik eerst disecq op a moest zetten voordat hij het deed, dit terwijl ik helemaal geen disecq switch of iets er tussen had.

W0000t! :D

Ding geeft nog stroom.. Vanmiddag misschien nog even testen, of anders gewoon een nieuwe LNB kopen.. Was er maar gewoon een truukje om die LNB te testen.. Bijvoorbeeld met de LNB schudden en dan kijken of ie rammelt..

Ronnieb82 zei ook al:
quote:
normaal gesproken zou je zowiezo uitslag moeten krijgen als je je hand tussen lnb en schotel houd.
Dat heb ik nooit gehad, ook niet toen ie op de dreambox zat... Helemaal nevernooitniet.. Dus ik denk toch echt dat de LNB kapot is..

Reg. datum: 28 december 2006

Kan iemand mij helpen!

Is het mogelijk om via een schotel ( van circa 75cm, merk Triax) zowel hotbird als astra 2 tegelijk te ontvangen, en zo ja hoe? :?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 44 45 46 47 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: