You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
LCDs
Televisie via de satelliet: DVB-S
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 44 45 46 47 last
Nieuw TopicIk was dit topic even uit het oog verloren. In het OSD van de ontvanger staat Common Interface:quote:aart44 schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:40:
Er is wel een software update beschikbaar naar 2.55.04 met een nulmodemkabel er in te zetten.
Helaas zal dat het hikken niet oplossen, dat zit in de cam en daar geef je geen info over, dus kijk eens in het menu bij common interface wat daar staat.
Als we dat weten kunnen we verder.
code:
1
2
3
| version: 3.0.3 CAS Slot 1: 1.09 PENTA CI Slot 1: Not Installed CI Slot 2: Not Installed |
Af en toe hangt mijn beeld dus, behalve de melding 'cam initialising' hangt ie ook vook even met de melding 'mediaguard'.
In de handleiding van mijn xtreme (geen idee welk type het is, er staat gewoon niets op vermeldt
Kan ik mijn problemen nu oplossen door een module bij te kopen, en dan mijn canaldigitaal kaartje met die module in 1 van de onderste 2 slots te duwen?quote:Uw xtreme is uitgevoerd met een programmeerbare module, oftewel 'Magic Module'. (...) U kunt er ook voor kiezen tot maximaal 2 modules in de xtreme te plaatsen, waardoor nog 2 extra smartcards tegelijktertijd in de ontvanger kunnen worden gebruikt.
sewer wijzigde dit bericht 11-09-2006 20:30 (16%)
AMD 3500+ / X1600XT / 4x512mb / A8N-E-FM / 2x 160GB WD - AMD Ph2 920 / 2x2GB HyperX / Asus M3A79T Deluxe / HD4870 1GB
Na een beetje googlewerk zie ik dat ik van zo'n 55 euro moet uitgaan
sewer wijzigde dit bericht 11-09-2006 17:38 (13%)
Maar jouw receiver zou je ook in de zgn UCAS mode kunnen programmeren en dan moet het kaartje ook goed werken. Een hobbyist met een zelfde receiver zou dat voor een paar tientjes voor je kunnen doen.
Bigfoot wijzigde dit bericht 11-09-2006 18:29 (8%)
paar tientjes? ik denk wel gratis (of <10 euro, bij mij was het iig gratis, mijn magic programmer was stuk, stuurde hem op, 2 dagen later terug met Pentacrypt 1.09 dr op )quote:Bigfoot schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:29:
het veiligste ben je af met een Aston 1.05 cam. Die is beter dan de officiele mediaguard cam. Kost ca 65 euro maar 2e hands zijn ze de helft daarvan
Maar jouw receiver zou je ook in de zgn UCAS mode kunnen programmeren en dan moet het kaartje ook goed werken. Een hobbyist met een zelfde receiver zou dat voor een paar tientjes voor je kunnen doen.
AMD 3500+ / X1600XT / 4x512mb / A8N-E-FM / 2x 160GB WD - AMD Ph2 920 / 2x2GB HyperX / Asus M3A79T Deluxe / HD4870 1GB
Reg. datum: 21 juli 2006
quote:sewer schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:15:
[...]
Ik was dit topic even uit het oog verloren. In het OSD van de ontvanger staat Common Interface:
code:
1 2 3 version: 3.0.3 CAS Slot 1: 1.09 PENTA CI Slot 1: Not Installed CI Slot 2: Not Installed
Af en toe hangt mijn beeld dus, behalve de melding 'cam initialising' hangt ie ook vook even met de melding 'mediaguard'.
In de handleiding van mijn xtreme (geen idee welk type het is, er staat gewoon niets op vermeldt. In de handleiding hebben ze het wel over de str-versie) staat het volgende:
Kan ik mijn problemen nu oplossen door een module bij te kopen, en dan mijn canaldigitaal kaartje met die module in 1 van de onderste 2 slots te duwen?
Ik heb het al gezien de Penta 1.09 gaat als hij er lang in zit freezen, die is in een paar minuten te vervangen door penta 1.20, maar je hebt als hardware een RS 232 kabel nodig en een MM progger en ik neem aan dat je dat niet hebt dan beter iemand zoeken in je buurt die het voor je doet eventueel je satboer.
En verder hoef je helemaal niets te kopen.
Als je de software nog wil upgraden naar 2.55.04 bij de link even de KUP 230 downen en de 2.55.04PVR staat onder Hornet reloaded PVR.
http://www.hornet-stb.com/db/downloads.asp
quote:Bigfoot schreef op maandag 11 september 2006 @ 09:13:
Mooie Topicstart !
Maar wat is de bedoeling van dit topic, voor alle Sat - beginnersvragen of is het de bedoeling dat alle sat-gerelateerde vragen hier gesteld worden?
Zoals dat geval met de Extreme die niet goed samengaat met een bepaalde CAM......
Goede vraag, als je een ingewikkeldere vraag hebt lijkt een apart topic daarvoor me geen probleem. Dit topic is ook om je meer informatie te geven als je er nog niet zoveel van weet zodat je snel een beeld kan krijgen. En een meer simpele vraag past hier dan ook uitstekend.
Vooralsnog zijn er vrij weinig topics over DVB-S hier, dan is het misschien overzichtelijker om het te centraliseren.
Er is (helaas) nog niets bekend over wat Canal Digitaal aan HD zal aanbieden. Ik ben daar ook erg nieuwsgierig naar.quote:El_BingO schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:21:
Ik zit nog in dubio vwb het nemen van een schotel met HD-ontvanger. Een andere overweegbare optie is namelijk via de kabel op den duur een HD abbo te nemen (@Home).
Over de lange termijn zal via de schotel goedkoper zijn (correct me if I'm wrong)
aart44 noemt ergens hierboven al een mogelijke oplossing.quote:Maar een (redelijk belangrijk) voordeel van kabel is dat je het analoge signaal nog door kunt lussen naar andere tv's in je huis. Daar staat tegenover dat je bij satelliet weer een dual tuner moet hebben, en dat je een of andere constructie moet verzinnen om boven te kunnen zappen (wat dus weer extra kosten met zich meebrengt).
Iemand suggesties, advies?
Diablo kan niet met CDS overweg zover ik weet.quote:ureal schreef op maandag 11 september 2006 @ 13:09:
Er zijn ook cams beschikbaar welke bestaat uit 1 master cam en een paar wireless cams.
Daarmee kun je je abbo draadloos naar een ander ontvanger sturen.
Diablo cam
quote:CompBreaker schreef op maandag 11 september 2006 @ 13:35:
@ TS:
Mooie OP, maar misschien is het verstandig even te noemen dat er twee 'soorten' DVB-s PCI-kaarten zijn, namelijk de hardwarematige decodering en de software-matige. Deze laatste wordt door de meeste programma's ondersteund (MCE, Mediaportal) maar vreet wat meer CPU. Deze kaarten hebben zogenaamde BDA-drivers.
De hardwarematige (ook bekend als SkyStar1, fabrikant Technotrend) kan alleen worden gebruikt bij programmatuur als Tvedia, MyTheatre, ProgDVB), hiervoor worden geen BDA-drivers geleverd, waardoor deze in htpc-software als MCE en Mediaportal niet bruikbaar is.
Voor een fullfeatured kaart kan op zich ook een BDA-driver gemaakt worden (alleen het hardwarematige decoderen werkt dan niet).
Ik denk dat dit buiten de scope van de topicstart valt. Ik zal er een paar zinnen over schrijven, maar als je meer wilt weten kan je er juist hier een vraag over stellen
Daar denk je sowieso wel over na door het prijsverschilquote:DVB-shop verkoopt beide types, goed om over na te denken bij aankoop van een kaart.
Dat hangt af van de MPEG-decoder. Aan een "budget" kaart kan je iedere softwarematige decoder hangen die je wilt, de kaart zelf beslist daar niets over de beeldkwaliteit.quote:Daarnaast vind ik persoonlijk dat de Skystar1 als voordeel heeft op de BDA-kaarten (o.a. skystar2) dat deze helderder beeld heeft. Dit is persoonlijk, maar wilde het even melden.
Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...
Vast wel plannen maar nog geen deal of iets wat daar op lijkt tussen de betrokken partijen.quote:mphilipp schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:44:
Voor zover ik kan zien zijn de thema kanalen die via de (digitale) kabel worden aangeboden niet per satelliet beschikbaar. Zijn er plannen ombv zenders als holland.doc ook de ruimte in te slingeren?
Geen konkrete plannen bekend, het laatste nieuws is dat eind van het jaar de regionale zenders op de sateliet komen.quote:mphilipp schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:44:
Voor zover ik kan zien zijn de thema kanalen die via de (digitale) kabel worden aangeboden niet per satelliet beschikbaar. Zijn er plannen ombv zenders als holland.doc ook de ruimte in te slingeren?
Reg. datum: 03 januari 2002
quote:W3ird_N3rd schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:19:
Daar denk je sowieso wel over na door het prijsverschil.
quote:sewer schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:15:
[...]
Ik was dit topic even uit het oog verloren. In het OSD van de ontvanger staat Common Interface:
code:
1 2 3 version: 3.0.3 CAS Slot 1: 1.09 PENTA CI Slot 1: Not Installed CI Slot 2: Not Installed
In de handleiding van mijn xtreme (geen idee welk type het is, er staat gewoon niets op vermeldt. In de handleiding hebben ze het wel over de str-versie) staat het volgende:
[...]
Kan ik mijn problemen nu oplossen door een module bij te kopen, en dan mijn canaldigitaal kaartje met die module in 1 van de onderste 2 slots te duwen?
De freezes komt door de cam software. ( Penta)
Je kunt het beste de originele software er weer in laten zetten.
Mijn vader had het probleem ook en met een rs232 kabel kun je alleen de firmware updaten maar niet de camsoftware.
En met de Xtreme is dat nogal een karwei, omdat de chip die het bijwerken mogelijk maakt nogal instabiel is.
Bij satcenter delfzijl had ik de ontvanger voor 35¤ laten voorzien van de nieuwste firmware en de laatste officiele camsoftware. De ontvanger werkt nu perfect, tenminste ik hoor mijn vader niet klagen.
Game Systeem :: Servertje -- Za 16 decembber NK Ricochet :)
Ah, geen wonder dat ie af en toe hangt. Een Penta/Matrix/Magic dus. Die kan wel eens even blijven stekenquote:sewer schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:15:
CAS Slot 1: 1.09 PENTA
quote:Kan ik mijn problemen nu oplossen door een module bij te kopen, en dan mijn canaldigitaal kaartje met die module in 1 van de onderste 2 slots te duwen?
Met een Aston of CDS module zou het goed moeten werken ja
Of je kan proberen die Penta te fixen, aangezien die programmeerbaar is.
quote:mphilipp schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:44:
Dat is inderdaad jammer. De voornaamste reden dat deze kanalen niet op de satelliet aanwezig zijn op dit moment is de kosten. Een transponder (waar je grofweg 10 kanalen op kwijtkan) kost afaik iets van 7 miljoen/jaar (op Astra 19,2 oost dan). Met +/- 1 miljoen klanten, reken maar uit hoeveel daarvan een abo moeten nemen op die extra kanalen tegen welke prijs om alleen de kosten van de transponder terug te verdienen..
Maar over de toekomst is niets te zeggen. CDS heeft ook HDTV-plannen en dat kan volgens die rekensom ook bijna onmogelijk winstgevend zijn. Er gaan geruchten dat ze iets met de (goedkopere) Astra 23,5 oost positie willen doen, maar dat wil niemand die erover gaat bevestigen. Dan zou iedereen voor alles wat daarop komt een LNB bij moeten plaatsen.
In ieder geval, zoals gezegd, op dit moment helaas geen concrete plannen..
quote:W3ird_N3rd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:01:
[...]
knip
[...]
Dat is inderdaad jammer. De voornaamste reden dat deze kanalen niet op de satelliet aanwezig zijn op dit moment is de kosten. Een transponder (waar je grofweg 10 kanalen op kwijtkan) kost afaik iets van 7 miljoen/jaar (op Astra 19,2 oost dan). Met +/- 1 miljoen klanten, reken maar uit hoeveel daarvan een abo moeten nemen op die extra kanalen tegen welke prijs om alleen de kosten van de transponder terug te verdienen..
Maar over de toekomst is niets te zeggen. CDS heeft ook HDTV-plannen en dat kan volgens die rekensom ook bijna onmogelijk winstgevend zijn. Er gaan geruchten dat ze iets met de (goedkopere) Astra 23,5 oost positie willen doen, maar dat wil niemand die erover gaat bevestigen. Dan zou iedereen voor alles wat daarop komt een LNB bij moeten plaatsen.
In ieder geval, zoals gezegd, op dit moment helaas geen concrete plannen..
Hoe weet je dit? Of schat je dit, want naar deze prijzen voor transponderhuur enzo ben ik erg benieuwd naar (is dit ook inclusief opstralen bijvoorbleed?)
En weet je misschien ook wat de breedbandte is van 1 transponder ( 10 x 5/8 ong. 50-80 mb ofzo?)
quote:6killer schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:21:
[...]
Hoe weet je dit? Of schat je dit, want naar deze prijzen voor transponderhuur enzo ben ik erg benieuwd naar (is dit ook inclusief opstralen bijvoorbleed?)
En weet je misschien ook wat de breedbandte is van 1 transponder ( 10 x 5/8 ong. 50-80 mb ofzo?)
Geen dingen door elkaar halen transponder huur is transponderhuur(overigens volgens mij veel lager als de 7 miljoen ik dacht iets van 500.000 jaarlijks) in de Nederlandse situatie worden de zenders via glasvezel aangeleverd op de Vaartweg in Hilversum en vandaar opgestraald door KPN.
Voor de RTL zenders geldt hetzelfde die worden vanuit Luxemburg in Betzdorf opgestraald naar de Astra 1 en door de kabelboeren hier er weer afgeplukt, een beetje omslachtig maar RTL is een Luxemburgse zender en gaan eerst per glas naar Luxemburg daar opstralen en een paar seconden later kun je ze hier bekijken.
De bandbreedte weet ik niet je zou kunnen informeren bij http://www.ses-astra.com/landingPage/
Keertje ergens op sat4all gelezen, grove aanduiding van iemand anders.quote:
http://www.lyngsat-space.com/world.html kan je wat meer info vinden. Hoe dat nu precies met die bandbreedte in elkaar steekt ben ik ook nog niet achter. Volgens mij zijn de meeste transpondertjes die daar staan echt kleine transpondertjes, want het maximum is 27,5Mhz volgens mij.quote:Of schat je dit, want naar deze prijzen voor transponderhuur enzo ben ik erg benieuwd naar (is dit ook inclusief opstralen bijvoorbleed?)
W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 12-09-2006 23:21 (9%)
Het beste kun je de Dual Aston Cam (met groene LED) hebben, die kun je via je ontvanger updaten: zie HIERquote:W3ird_N3rd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:56:
[...]
Voor de 1.03 kwam juist geen update, daarom zou die niet goed meer werken. Oplossing van Aston was om een 1.05 of nieuwer te kopen.
ventuele update procedure (indien noodzakelijk) :
* Verwijder alle kaarten en/of modules uit uw satellietontvanger
* Stem af op de zender STB Comag of Aston Download : Astra 19,2 Oost - 12.603 - Horizontaal - 22.000 - 5/6
* Plaats de Aston Dual 1.07 module in de ontvanger
* Na enige tijd start de download automatisch
* Ga naar het menu van uw ontvanger en indien gereed verschijnt de nieuwe versie Aston.
* note : download duurt 5 tot 10 minuten schakel de ontvanger niet uit gedurende de update !
butrosgali wijzigde dit bericht 13-09-2006 09:08 (34%)
quote:Bigfoot schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:06:
Aston 1.05 lijkt me hier de beste keus, gaat toch niet om een twintuner?
De dual kost niet zoveel meer, en als er ooit wel een twintuner komt kun je hem er gewoon inschuiven.
En ook niet onbelangrijk de 1.05 kan niet geupdate worden via de satelliet, of anders, en de 1.07 Dual wel.
quote:the former Astoncrypt cam is V 1.05 , and can't be upgraded
quote:butrosgali schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:30:
[...]
De dual kost niet zoveel meer, en als er ooit wel een twintuner komt kun je hem er gewoon inschuiven.
En ook niet onbelangrijk de 1.05 kan niet geupdate worden via de satelliet, of anders, en de 1.07 Dual wel.
[...]
Er zitten hier geen of zeer weinig hobbyisten, hij hoeft helemaal niets te kopen de ucas is programmeerbaar penta 1.09 vervangen door penta 120 en het probleem is opgelost.
De adviezen hier zijn naar de satboer of nieuw kopen, gewoon lekker zelf hobbyen.
Ik vraag me alleen wat voor zin het heeft om mijn firmware van de xtreme te upgraden. Is dat alleen voor nieuwe functionaliteit of bug-fixes, of kan het ook zijn dat bepaalde CAM's alleen goed werken bij een bepaalde firmware?
Voor het eerste geval zie ik het nut niet zo van in, het apparaat doet op zich wel wat ik ervan verwacht. Helaas kan ik bij die firmwares ook niet echt een 'what's new/fixed' lijst vinden t.o.v. de vorige versie.
quote:sewer schreef op woensdag 13 september 2006 @ 18:49:
Ik denk dat ik wel iemand weet met zo'n MM programmer, maar helaas is die op vakantie en moet ik een paar weekjes wachten voordat ik het zeker weet. Dan ga ik er wel mee pielen.
Ik vraag me alleen wat voor zin het heeft om mijn firmware van de xtreme te upgraden. Is dat alleen voor nieuwe functionaliteit of bug-fixes, of kan het ook zijn dat bepaalde CAM's alleen goed werken bij een bepaalde firmware?
Voor het eerste geval zie ik het nut niet zo van in, het apparaat doet op zich wel wat ik ervan verwacht. Helaas kan ik bij die firmwares ook niet echt een 'what's new/fixed' lijst vinden t.o.v. de vorige versie.
De laatste firmware voor de Extreme is ook al van eind 2003 en helaas weet ik het ook niet meer maar het was voor een aantal bugs die er in de vorige firmware zat, maar ik dacht dat het je eerste vraag was wie weet of er nieuwe software voor de Extreme is.
Nu verder met de ucas cam met penta 1.09 er op die is precies hetzelfde om te programmeren als een Magic module, je hebt dan het progje Magic module loader nodig en de penta de hele handleiding en het progje en de penta is hier te vinden, als de Extreme een pincode op de ucas heeft is dat 0317.
Ja en nooit geen penta 1.11 er op zetten die sloopt je ucas penta 1.20 nemen en de freezes zijn voorbij.
Dus eerst in dreamload zetten daarna vaak overnieuw opstarten dan staat hij in dreamload er kan ook iets anders staan zoals droomboot of zoiets.
http://www.magictrance.nl/Programmeren.htm
aart44 wijzigde dit bericht 13-09-2006 19:50 (4%)
sewer wijzigde dit bericht 13-09-2006 20:52 (86%)
Ja dat is de goeie.quote:sewer schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:20:
edit:
Heb even op de site gesnuffeld, de enige penta-crypt bestand van versie 1.20 die ik kan vinden is 'Penta1.20 titaniumcard', for in combinations with a titaniumcard. Ik neem aan dat dat de goede is
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 44 45 46 47 last
Dit topic is gesloten.