quote:
Bigfoot schreef op maandag 11 september 2006 @ 09:13:
Mooie Topicstart !
Maar wat is de bedoeling van dit topic, voor alle Sat - beginnersvragen of is het de bedoeling dat alle sat-gerelateerde vragen hier gesteld worden?
Zoals dat geval met de Extreme die niet goed samengaat met een bepaalde CAM......
Goede vraag, als je een ingewikkeldere vraag hebt lijkt een apart topic daarvoor me geen probleem. Dit topic is ook om je meer informatie te geven als je er nog niet zoveel van weet zodat je snel een beeld kan krijgen. En een meer simpele vraag past hier dan ook uitstekend.
Vooralsnog zijn er vrij weinig topics over DVB-S hier, dan is het misschien overzichtelijker om het te centraliseren.
quote:
El_BingO schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:21:
Ik zit nog in dubio vwb het nemen van een schotel met HD-ontvanger. Een andere overweegbare optie is namelijk via de kabel op den duur een HD abbo te nemen (@Home).
Over de lange termijn zal via de schotel goedkoper zijn (correct me if I'm wrong

)
Er is (helaas) nog niets bekend over wat Canal Digitaal aan HD zal aanbieden. Ik ben daar ook erg nieuwsgierig naar.
quote:
Maar een (redelijk belangrijk) voordeel van kabel is dat je het analoge signaal nog door kunt lussen naar andere tv's in je huis. Daar staat tegenover dat je bij satelliet weer een dual tuner moet hebben, en dat je een of andere constructie moet verzinnen om boven te kunnen zappen (wat dus weer extra kosten met zich meebrengt).
Iemand suggesties, advies?
aart44 noemt ergens hierboven al een mogelijke oplossing.
quote:
Diablo kan niet met CDS overweg zover ik weet.
quote:
CompBreaker schreef op maandag 11 september 2006 @ 13:35:
@ TS:
Mooie OP, maar misschien is het verstandig even te noemen dat er twee 'soorten' DVB-s PCI-kaarten zijn, namelijk de hardwarematige decodering en de software-matige. Deze laatste wordt door de meeste programma's ondersteund (MCE, Mediaportal) maar vreet wat meer CPU. Deze kaarten hebben zogenaamde BDA-drivers.
De hardwarematige (ook bekend als SkyStar1, fabrikant Technotrend) kan alleen worden gebruikt bij programmatuur als Tvedia, MyTheatre, ProgDVB), hiervoor worden geen BDA-drivers geleverd, waardoor deze in htpc-software als MCE en Mediaportal niet bruikbaar is.
Voor een fullfeatured kaart kan op zich ook een BDA-driver gemaakt worden (alleen het hardwarematige decoderen werkt dan niet).
Ik denk dat dit buiten de scope van de topicstart valt. Ik zal er een paar zinnen over schrijven, maar als je meer wilt weten kan je er juist hier een vraag over stellen

.
quote:
DVB-shop verkoopt beide types, goed om over na te denken bij aankoop van een kaart.
Daar denk je sowieso wel over na door het prijsverschil

.
quote:
Daarnaast vind ik persoonlijk dat de Skystar1 als voordeel heeft op de BDA-kaarten (o.a. skystar2) dat deze helderder beeld heeft. Dit is persoonlijk, maar wilde het even melden.
Dat hangt af van de MPEG-decoder. Aan een "budget" kaart kan je iedere softwarematige decoder hangen die je wilt, de kaart zelf beslist daar niets over de beeldkwaliteit.