Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Thunderstrucker
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 09-12-2013
Ik kan al vanaf woensdag op donderdagnacht niets up en downloaden via tweaknews, mijn provider is KPN.
Erg balen want heb genoeg te downloaden

• Viper«
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Tweaknews lijkt bij mij nu traag

ophalen van articles duurt vrij lang, ook is de snelheid fluctuerend van 200 kb/s tot 1mb/s
pieken en dalen, normaal strakke verbiding (tweakdsl)

Viper« - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840

• Hans van Eijsden
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16:16
Inderdaad, zelfde problemen hier (Zwolle, TweakDSL 12mbit via Tiscali) ik kom niet boven de 100 kB/s uit. Het fluctureert van 3 kB/s tot ongeveer 98 kB/s, wat normaal bij mij strak op 1456 kB/s zit.. ;)

Edit @ 22:40 - Na een paar timeouts lijkt het nu weer goed te gaan: 1464.78 kB/s

Hans van Eijsden wijzigde deze reactie 03-01-2009 22:41 (17%)

https://www.hansvaneijsden.com

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:44
Hmm raar. Hier werkt het probleemloos. Gewoon de volle 20mbit.
(telfort).

job wijzigde deze reactie 03-01-2009 22:41 (8%)

• NDSFREAK
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:57
quote:
Hans van Eijsden schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:35:
Inderdaad, zelfde problemen hier (Zwolle, TweakDSL 12mbit via Tiscali) ik kom niet boven de 100 kB/s uit. Het fluctureert van 3 kB/s tot ongeveer 98 kB/s, wat normaal bij mij strak op 1456 kB/s zit.. ;)

Edit @ 22:40 - Na een paar timeouts lijkt het nu weer goed te gaan: 1464.78 kB/s
Hier geen probleem (Winterswijk,Tweakdsl 12/24mb via Tiscali) vul de lijn gewoon maximaal (strak 1400kB/s).

:)

• ratsja
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15-10 09:15

ratsja

bi polair

hier hetzelfde, 1 minuut lang rond de 2,1 Megabyte per seconde en dan een dropout naar 800 en dan weer richting 2,1, heel vreemd.
Moet er wel bij vermelden dat het draadloos is, maar mag toch geen probleem geven.
In het weekend is het totaal een ramp.

• hemiparo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:38
Hier is het weer niks :(

Bezig met Alt.Binz en kom niet hoger dan 580 KB/s terwijl 's nachts zonder problemen 1150 KB/s gehaald wordt. Al een mail naar TweakNews gestuurd maar nog geen reactie ontvangen. Wil graag weten of het aan TweakNews ligt of aan Ziggo. Hoe is dit te controleren?

EDIT: zie net dat ik Z2 van Ziggo heb wat zou staan voor 5 Mbit/s. Als ik het goed heb is dat toch ongeveer de 580 KB/s die ik nu haal? Hoe kan het dan 1150 KB/s geweest zijn?

hemiparo wijzigde deze reactie 20-01-2009 14:12 (23%)

iPad 2 16GB | iPhone 5S 16GB | MacBook Pro | Nikon D90 | PlayStation 3 Fat 500GB | WD TV Live

• Soepstengel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 19-10 23:30
quote:
hemiparo schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:57:
Hier is het weer niks :(

Bezig met Alt.Binz en kom niet hoger dan 580 KB/s terwijl 's nachts zonder problemen 1150 KB/s gehaald wordt. Al een mail naar TweakNews gestuurd maar nog geen reactie ontvangen. Wil graag weten of het aan TweakNews ligt of aan Ziggo. Hoe is dit te controleren?

EDIT: zie net dat ik Z2 van Ziggo heb wat zou staan voor 5 Mbit/s. Als ik het goed heb is dat toch ongeveer de 580 KB/s die ik nu haal? Hoe kan het dan 1150 KB/s geweest zijn?
Heb je ADSL of kabel? Anyway, ik heb ADSL en ik heb ook eens een keer een snellere verbinding gehad maar dat was erg tijdelijk (een paar minuten).

Ik heb nog nooit problemen gehad met tweaknews, zit bij telfort en heb een 20 mb abbo. Max snelheid die ik haal met tweaknews is 1200 kbps, internet snelheid is zo'n 60 kbps meer ofzo dus is prima! SSL werkt op 700 tot 800, denk dat dit te maken heeft met het feit dat je pakketjes geecrypt moeten worden voor het versturen, dat kost ook reken kracht en tijd.
quote:
hier hetzelfde, 1 minuut lang rond de 2,1 Megabyte per seconde en dan een dropout naar 800 en dan weer richting 2,1, heel vreemd.
Moet er wel bij vermelden dat het draadloos is, maar mag toch geen probleem geven.
In het weekend is het totaal een ramp.
Draadloos maakt wel degelijk uit, over het algemeen is dat veel gevoeliger voor signaal verlies dan via de kabel (daarom gebruik ik dus amper draadloos, alleen voor browsen). In het weekend kan het ook zijn dat veel mensen bij jou in de buurt gebruik maken van draadloos internet wat leid tot signaal storing, kan zijn dat het 's avonds ook erger is dan overdag. Probeer het eerst eens over een kabel voordat je begint te klagen zodat je zelf draadloos uit kunt sluiten...

Soepstengel wijzigde deze reactie 20-01-2009 16:35 (25%)

• hemiparo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:38
quote:
Soepstengel schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:31:
[...]

Heb je ADSL of kabel? Anyway, ik heb ADSL en ik heb ook eens een keer een snellere verbinding gehad maar dat was erg tijdelijk (een paar minuten).

Ik heb nog nooit problemen gehad met tweaknews, zit bij telfort en heb een 20 mb abbo. Max snelheid die ik haal met tweaknews is 1200 kbps, internet snelheid is zo'n 60 kbps meer ofzo dus is prima! SSL werkt op 700 tot 800, denk dat dit te maken heeft met het feit dat je pakketjes geecrypt moeten worden voor het versturen, dat kost ook reken kracht en tijd.
Maak gebruik van kabel en 1200 is ook altijd mijn max... tot een paar dagen geleden dan :(

Heb als tip van TweakNews gekregen een andere poort te gebruiken en te switchen tussen SSL en niet maar wat ik ook probeer... ik kom niet boven de 600!

iPad 2 16GB | iPhone 5S 16GB | MacBook Pro | Nikon D90 | PlayStation 3 Fat 500GB | WD TV Live

• jejeh
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13:28
ik merk de laatse tijd ook speed dips,normaal 8 lijntjes vol 20mb,nu veel geschommel.
ssl of normaal ,maakt niks uit.

jejeh wijzigde deze reactie 20-01-2009 21:57 (15%)

• Mark_640
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:28

Mark_640

In my memory

Ondertussen ben ik van internetprovider gewisseld (UPC -> Glasvezel), en heb een 100 mbit lijn binnen liggen.

Die 100 mbit zal ik nooit halen natuurlijk, ik heb maar een 20 mbit abo.

Met mijn glasvezellijntje heb ik dezelfde problemen met tweaknews die ik ook had met UPC, zonet nog wat binnengehaald met een snelheid die schommelt tussen de 0 kbyte/s, en de 200 kbyte/s.

Weer de proef op de som genomen, want wie weet ligt het aan mijn internetverbinding? Dus weer even alles omgestoken naar UPC (abo is nog niet afgelopen), en nog steeds slecht.

Vervolgens weer een smsje eraan gewaagd naar smsusenet, en weer op volle bak zonder problemen kunnen downloaden...

Ik heb er nu genoeg van, en er is al een mail de deur uit met daarin mijn opzegging.

Flickr!
To change the world, Start with one step. However small, The first step is hardest of all

• reuzekind
  • Laatst online: 17-10 16:31

reuzekind

Ik geloof in GoT

Laatste 2 dagen kom ik niet hoger dan 640KB/s uit bij Tweaknews. Meer mensen die problemen ondervinden?
Na het resetten van mijn router werkt het weer naar behoren :)

reuzekind wijzigde deze reactie 28-01-2009 21:27 (25%)

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Haaguit
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08-08 20:22

Haaguit

HBZNPLT!

Hmm, nu een maf probleem. Tweaknews account werkt wel op mijn pc, maar als ik op mijn laptop wil connecten krijg ik een 502 access denied to node error. Laptop is Vista, pc is XP. Firewall op de laptop geeft Grabit full access, ook in de logs geen firewall meldingen. Username sturen gaat wel goed.

Nog suggesties?

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• VanRoyal
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Tweaknews doet het bij mij (2712) heel slecht op dit moment. Soms druppelt er even wat binnen via een aantal threads, soms gaat ÚÚn thread ineens heel snel maar vervolgens liggen alle threads weer helemaal plat. Zijn er meer mensen met problemen?

• niekie67
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20-10-2013
yep, same here. En volgens mijn is hierdoor alles wat binnenkomt ook nog es incompleet.

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:13

Bastien

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Mist schroefjes

Hier geen enkel probleem, alles volledig en snel. Maar ik zit wel via Tweakdsl, zou kunnen helpen ;)

Dat je kijkt wil nog niet zeggen dat je ziet.

• VanRoyal
  • Niet online
Ik ben ook verbonden via Tweakdsl en alles doet het, behalve tweaknews :( Modem resetten, pc resetten, niets helpt.

Edit: Nog even wat getest en het lijkt erop dat het met altbinz te maken heeft. Met grabit heb ik geen problemen...

VanRoyal wijzigde deze reactie 21-02-2009 21:42 (34%)

• niekie67
newsleecher, en Telfort als provider en het is nog steeds van 0 tot max 170 en weer terug naar 0, speedtest geeft wel 820 (is max op mijn lijn).

• VanRoyal
  • Niet online
Nu gaat alles weer met AltBinz op de volle 100%.

• niekie67
typisch... alt.binz erop gezet die doet het beter, al loopt die ook af te toe terug. ..en exact dezelfde nzb laadt hij grotendeels compleet in.

• Postie
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 08-08 16:21

Postie

No beer, no glory

quote:
VanRoyal schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 20:15:
[...] Zijn er meer mensen met problemen?
Yep zelfde probleem hier, zal wel kwestie van tijd zijn tot het weer opgelost is.

Live every day, as if it's your last one

• Magic666
  • Laatst online: 22:32

Magic666

No one's neighbour!

idd problemen..... oh well.

Alles staat in de queue dus we zien wel wanneer het binnen is

Join het GoT Pulse-Team!

• Workaholic
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

Workaholic

Het leek opgelost maar het is vanmiddag weer net zo erg als gisteren.. incompletes van nieuwe ftd posts.. en tevens een snelheid van max 800kb/sec. :(

Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

• Thoraxx
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14-10 22:23
Hier ook problemen icm Telfort internet.

Krijg ook vaak de melding Max connections per user limit reached..

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Het ligt nog steeds op zijn gat?

Join het GoT Pulse-Team!

• Blaffeh
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20:28
Typisch, hier Telfort icm Tweaknews en 0,0 problemen. Strakke downloads en geen drops.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

met een verse nzb, en alt.binz doet ie het wel gewoon. Denk dat mijn vorige download (123 dagen) gewoon te oud is voor tweaknews.

Join het GoT Pulse-Team!

• Workaholic
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

Workaholic

Daar gaan we weer.. max 1200-1300kb/sec..

Erg vreemd.. ik heb voor febuari van dit jaar NOOIT problemen gehad met tweaknews.. nu is het goed raak iig, al meerdere keren deze maand geen max snelheid..

Je raakt er zo aan gewend dat een download met een paar mb/sec binnenkomt dat je nu niet meer kunt zeggen ja ik download wel ff een filmpje kijken we die zo..

Maar goed... andere mensen ook last van?

Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

• victord
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17-03-2009
Hallo Allemaal,

Ik had inderdaad hetzelfde probleem.
Na een tal van mailtjes heen en weer, en steeds maar weer hetzelfde vertellen, werd mij aangeboden om het abonnment te beeindigen, dit heb ik maar gedaan omdat er toch geen oplossing kwam.
Nu heb ik dezelfde avond een abonnement afgesloten bij newsxs, en was binnen 2 minuten op volle gang aan het downloaden. Nu loopt mijn abonnement tot 02-03 bij tweak en heb ze nu naast elkaar lopen en wat denk je tweak haalt nog geen 10de in 24 uur. Ik denk je juiste stap is verder kijken dan tweak!!.

Gr en Succes

• Sefyu
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 18:42
Paar dagen geleden ook last van 800KB/s ipv ~1400KB/s.
Nu is alles weer goed, maar heb ik toch redelijke vaak last van een enkel archief met 1 beschadigde block(bij posts van 80 dagen oud t/m van een paar uur oud).
Niet heel erg aangezien alles automatisch geparred en ge-unrarred wordt, maar toch...

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:49
Volgens mij is er op dit moment een grote storing. Kan nu helemaal niks downloaden :(

• taz3d_nl
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 28-08 21:29
Als je tweaknews op wil zeggen, kan je dan gewoon bellen of moet het schriftelijk ?

Clevo X8100 - Core i7 920xm - 18,4" Full HD - 2x ATI 5870 1024mb ddr5 Crossfire - 2x 2gb Hynix 1333mhz - 60gb OCZ Vertex 3 - 500gb Seagate momentus XT - Intel Ultimate WiFi Link 6300 - TSSTCorp SN-S083c dvdrw - Logitech Marathon M705

• Quantor
  • Niet online
Hier met tweakdsl geen probleem, 1080KB/s

\o/

• CrashOne
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Niks aan de hand hier (Chello met Tweaknews), haal de volledige snelheid.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help

quote:
taz3d_nl schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:24:
Als je tweaknews op wil zeggen, kan je dan gewoon bellen of moet het schriftelijk ?
Dat zou ik ook wel graag willen weten. En wat zijn op dit moment goede alternatieven?

Basement Bios ---- Exo-S

• Archie_T
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:20

Archie_T

Overbetaalde Servicemonteur

quote:
Mystikal schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:22:
[...]

Dat zou ik ook wel graag willen weten. En wat zijn op dit moment goede alternatieven?
Ik heb een mailtje gestuurd naar de helpdesk en een maand later was ik er vanaf. Ben nu over op Eweka.

• Blaffeh
Ik heb de laatste tijd last van time-outs. Zowel met SSL als met een "gewone" verbinding. Ik heb al uitvoerig mailcontact gehad met de helpdesk alleen ik ben er nog niks mee opgeschoten. Zijn hier anderen die ook time-outs hebben?

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:44
Jep, ook hier last van time-outs. Vaak genoeg dat een van mijn connections stil blijft staan.
newsleecher wacht tot dat de boel time-out.. en reconnect weer. Opzich dus niet heel veel last van..
Maar als 1 connectie even platligt is dat toch weer zo'n 250KB/sec minder.

• Blaffeh
@ job; Zou je hier alsjeblieft melding van willen maken bij Tweaknews? Het adres is info@tweaknews.nl en als je wilt refereren naar mijn ticket: #BJU-47274-836

Dank!

• Verre_Pierre
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 13-04-2012
ZIjn er op dit moment meer mensen met verbindingsproblemen met news.tweakers.nl (502 acces denied to your node) of moet ik aannemen dat dit een probleem aan mijn kant is?

• kemphaas
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17-10 08:03
quote:
Verre_Pierre schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:11:
ZIjn er op dit moment meer mensen met verbindingsproblemen met news.tweakers.nl (502 acces denied to your node) of moet ik aannemen dat dit een probleem aan mijn kant is?
Ik heb nergens last van...

Homepage, Mijn kistradio, Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• Xyper
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-07-2011
Ik kom sinds donderdavond niet meer hoger dan 520 kb/sec ipv de normale 1900 kb/psec. Ik gebruiker het icm Telfort. Meer mensen problemen?

• jorisp
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 02-07 12:50
De afgelopen week schiet mij snelheid steeds kort omlaag. Ligt dit aan mijn computer, internet provider (KPN), of tweaknews?

http://img190.imageshack.us/img190/7375/newsleecher.png

*edit
met astraweb wel stabiel dus probleem bij tweaknews

jorisp wijzigde deze reactie 27-06-2009 16:44 (13%)

• Mexel
  • Laatst online: 19-10 00:04

Mexel

Geschikt [..] Ongeschikt [.x.]

quote:
Xyper schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 08:11:
Ik kom sinds donderdavond niet meer hoger dan 520 kb/sec ipv de normale 1900 kb/psec. Ik gebruiker het icm Telfort. Meer mensen problemen?
nergens last van ik heb zelf ook telfort en alles gaat soepel hiero

↓ volgende bericht hieronder ↓

• Xyper
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-07-2011
quote:
mexel schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 10:06:
[...]

nergens last van ik heb zelf ook telfort en alles gaat soepel hiero
Vreemd, ik test het net en zit weer op mijn oude vertrouwde snelheid *O*

• Rimostiq
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 14:04
Ik haal sinds gisteren ook maar de 350kb/s terwijl ik normaal het dubbele heb. Kom steeds regelmatiger voor, hopelijk wordt het verholpen..

• jorisp
Snelheid is ondertussen weer normaal.

Haalde vandaag een post van 260 dagen helemaal compleet binnen. Op de site staat dat ze naar 170 dagen toegaan. Is dit langzaam zo omhoog gegaan of zijn ineens reseller geworden van andere provider (astraweb)? Ze hadden een tijdje geleden wel tweedehands hdd's tekoop.

jorisp wijzigde deze reactie 02-07-2009 23:35 (7%)

• ApexAlpha
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14:34
quote:
jorisp schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:34:
Snelheid is ondertussen weer normaal.

Haalde vandaag een post van 260 dagen helemaal compleet binnen. Op de site staat dat ze naar 170 dagen toegaan. Is dit langzaam zo omhoog gegaan of zijn ineens reseller geworden van andere provider (astraweb)? Ze hadden een tijdje geleden wel tweedehands hdd's tekoop.
De retentie is al een tijdje 230+ dagen, ik zocht ook op hun sites hierna maar kon niets vinden.

Kun je met tweaknews trouwens geen SSL gebruiken??

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gaat dit nog steeds over Tweaknews? Beter dat de retentie vergroot is.

Van snelheidsproblemen bij Tweaknews heb ik niks gemerkt eigenlijk (ook Telfort), maar er is ook niet veel te downloaden momenteel. De meeste series zitten in de zomerstop, en dat is eigenlijk wat ik het meeste binnen haal.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• jorisp
Ben even wat aan het testen geweest en hun retentie lijkt op dit moment 305-308 dagen te zijn. En dat lijkt wel erg veel op de retentie van eweka.

jorisp wijzigde deze reactie 03-07-2009 00:06 (25%)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

Aiming for the heart...

Heb al bijna een jaar Tweaknews los, voor die tijd 2 jaar Tweaknews via TweakDSL en eigenlijk weinig reden tot klagen, behalve die belabberde site van ze :P

Vraagje: Wordt een jaarabo Tweaknews verlengd automatisch (met mail ter info) of sturen ze een mailtje of je nog een jaar wil afnemen tegen de tijd dat je jaarabo afloopt? Vroeg het me zo af, aangezien ik altijd in mijn agenda ze wanneer een abo afloopt (herinneringen van tevoren ivm eventueel opzeggen) maar het bevalt me wel dus verlengen zou me prima zijn.

| - Not enough time on my hands - | It's nice to be important, but it's more important to be nice |

• tweak_dude
  • Laatst online: 21:42
quote:
2Dutch schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:49:
Heb al bijna een jaar Tweaknews los, voor die tijd 2 jaar Tweaknews via TweakDSL en eigenlijk weinig reden tot klagen, behalve die belabberde site van ze :P

Vraagje: Wordt een jaarabo Tweaknews verlengd automatisch (met mail ter info) of sturen ze een mailtje of je nog een jaar wil afnemen tegen de tijd dat je jaarabo afloopt? Vroeg het me zo af, aangezien ik altijd in mijn agenda ze wanneer een abo afloopt (herinneringen van tevoren ivm eventueel opzeggen) maar het bevalt me wel dus verlengen zou me prima zijn.
Een jaar abonnement wordt stilzwijgend verlengd. Erg vervelend als je er niet aan denkt :X

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

Aiming for the heart...

quote:
tweak_dude schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:28:
[...]

Een jaar abonnement wordt stilzwijgend verlengd. Erg vervelend als je er niet aan denkt :X
Zoals ik al zei: info/website is crap, je moet zelf overal in duiken :P
Oh ik had het in mei al @ agenda staan, verlengen is me prima hoor, zet het gewoon weer in de agenda om eventueel op te zeggen volgend jaar: meestal weet je op tijd of je door wilt gaan of wilt opzeggen.

Tis behoorlijk cheap, 69,95 per jaar. Nog geen 6 euro per maand, dus ik vind het wel prima zo :)

| - Not enough time on my hands - | It's nice to be important, but it's more important to be nice |

• Kixtart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17-10 12:01

Kixtart

FP ProMod Tweakers abonnementen

Destruction = Improvement

nieuws: EZ begrenst opzegtermijn stilzwijgend verlengde abonnementen ;)
Hmm, dacht dat ik in het TweakDSL topic zat :+ TweakNews valt natuurlijk niet onder 'stilzwijgend verlengde abonnementen voor internet, vaste en mobiele telefonie, en televisie'.

Kixtart wijzigde deze reactie 06-07-2009 21:23 (34%)

☻/
/▌
/ \

• Pietje Klaasje
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18-10 21:41
Ik denk dat usenet wel valt onder de definitie van een elektronische communicatiedienst. Tweaknews geeft zonder iets met de informatie te doen die door andere aanwezig is gemaakt.

Dit zou inhouden dat alle Nederlandse usenetproviders per maand opzegbaar zijn. Misschien heeft iemand anders hier een geinformeerdere mening over.

Wetsartikel 1.1f
elektronische communicatiedienst: gewoonlijk tegen vergoeding aangeboden dienst die geheel of hoofdzakelijk bestaat in overbrengen van signalen via elektronische communicatienetwerken, waaronder telecommunicatiediensten en transmissiediensten op netwerken die voor omroep worden gebruikt, doch niet de dienst waarbij met behulp van elektronische communicatienetwerken en -diensten overgebrachte inhoud wordt geleverd of redactioneel wordt gecontroleerd. Het omvat niet de diensten van informatiemaatschappij zoals omschreven in artikel 1 van notificatierichtlijn die niet geheel of hoofdzakelijk bestaan uit het overbrengen van signalen via elektronische communicatienetwerken;

• Jacco Swart
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:13
Zijn er momenteel andere mensen met problemen op hun tweaknews account om te downloaden? Hij vliegt er hier om de haverklap uit :(

www.ya-calendar.com - Gratis online agenda

• SeD_NcL
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 18-10 20:57

SeD_NcL

MSX 4 EVER!!!

quote:
Jacco Swart schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 16:50:
Zijn er momenteel andere mensen met problemen op hun tweaknews account om te downloaden? Hij vliegt er hier om de haverklap uit :(
Bij mij klapt de verbinding er ook continu uit.

--- MSXPOSSE.COM ---

• jasper1684
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-02-2011
Hier ook problemen.
Log staat vol met volgende meldingen:

[11-7-2009 17:37:19] [T1] Connecting (Tweaknews)
[11-7-2009 17:37:39] [T1] Could not connect (Tweaknews) 400 news.tweaknews.nl: Your per-user connection limit reached - info@tweaknews.nl
[11-7-2009 17:38:52] [T1] Retry 2/34 ****
[11-7-2009 17:38:52] [T1] StatusCode: 0

Zometeen maar even met Tweak mailen..

• jorisp
Ik ben het een beetje zat bij tweaknews. Na na ontzettend instabiele downloadsnelheid komen al mijn uploads nu ook incompleet door. Ik denk dat ik na twee jaar tweaknews maar weer eens over ga stappen.

Ohja en op dit moment kan ik geen verbinding krijgen.

• Jorn1986
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21:28
Jullie zijn niet de enigen, hier gaat het allemaal ook ontzettend traag, en klapt hij er heel vaak uit...

Zou het soms komen door het slechte weer in Nederland in combinatie met de zomervakantie voor veel mensen? Overbelasting van de server?

“You can do anything you set your mind to” - Benjamin Franklin

• SeD_NcL

SeD_NcL

MSX 4 EVER!!!

Ik heb de helpdesk gemaild en bij hun zijn geen problemen bekend:
quote:
Beste Klant,

Er zijn geen storingen bij ons bekent op dit moment.
En als u het eens probeert met poort 583?

Met vriendelijke groet,
uw helpdesk

--- MSXPOSSE.COM ---

• Backpacker
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-10 22:49
om maar eens een ander geluid te laten horen, ik heb nergens last van (gelukkig)

Canon EOS 350D + 30D +40D - 10-22 - 28 1.8 - 50 1.8 - 70-200 2.8L IS - 430EX - 580EX - Sigma 17 - 70 2.8-4.5 DC

• Jacco Swart
quote:
SeD_NcL schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:31:
Ik heb de helpdesk gemaild en bij hun zijn geen problemen bekend:

[...]
Ik heb hetzelfde terug gekregen van de helpdesk...... Probleem is alleen dat ik nog steeds problemen heb..... :|

Ik stel voor dat iedereen die problemen heeft even een mail stuurt naar de helpdesk bij tweaknews zodat ze zelf ook snappen dat er echt een probleem is..... :'(

• Coenen
  • Laatst online: 19:41

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Bij mij draait Tweaknews nu gewoon. Ik haal de max van m'n 3Mbit lijntje.

• A3_h
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19-10 21:45
Hmm hier is dus kl?te. Lijkt dat de meest recente posts niet echt doorkomen..
Ben nu iets aan het downloaden van 12 oud en dat gaat met 10Mbit/s

A3_h wijzigde deze reactie 12-07-2009 12:15 (30%)

• Neo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:47
Ik ondervind ook geen enkel probleem met BBeyond 30Mbit

• Bor de Wollef
  • Laatst online: 21:31

Bor de Wollef

T.net PowerMod

01000010 01101111 01110010

quote:
Jacco Swart schreef op zondag 12 juli 2009 @ 01:38:
[...]

Ik stel voor dat iedereen die problemen heeft even een mail stuurt naar de helpdesk bij tweaknews zodat ze zelf ook snappen dat er echt een probleem is..... :'(
Done, ook hier continue de melding:
quote:
Unable to connect / authenticate server: news.tweakdsl.nl @ news.tweakdsl.nl (400 news.tweakdsl.nl: Your host connection limit reached - info@tweakdsl.nl (400)).

Tweakers Moddereter Forum | Moderatie queue

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb even getest met Grabit maar die begint meteen te downloaden met alle connecties (heb het weer uitgezet omdat mijn NMT het moet downloaden).

/▌

• SeD_NcL

SeD_NcL

MSX 4 EVER!!!

quote:
A3_h schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:14:
Hmm hier is dus kl?te. Lijkt dat de meest recente posts niet echt doorkomen..
Ben nu iets aan het downloaden van 12 oud en dat gaat met 10Mbit/s
Ik heb ook even een oude posting gepakt en deze download hij inderdaad met volledige snelheid. Het probleem lijkt hem in de nieuwe postings te zitten.

--- MSXPOSSE.COM ---

• ApexAlpha
  • Laatst online: 14:34
quote:
SeD_NcL schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:54:
[...]

Ik heb ook even een oude posting gepakt en deze download hij inderdaad met volledige snelheid. Het probleem lijkt hem in de nieuwe postings te zitten.
Het lijkt erop dat de server worden gemigreerd ofzo, en dat ze daarom niet nieuwe info binnenkrijgen?

• SeD_NcL

SeD_NcL

MSX 4 EVER!!!

Ik heb net nieuwe inloggevens ontvangen en heb de server op SSL ingesteld. Daarbij heb ik de wachtrij volledig geleegd. Nu download hij alle nieuwe postings weer gewoon.

--- MSXPOSSE.COM ---

• Jacco Swart
"Geachte klant,

Ik wil uw mededelen dat er en storing gaande is.

Wij doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Hoop uw voldoende te hebben ge´nformeerd.

Met vriendelijk groet,
Uw service desk
Samantha"

nu maar afwachten hoe lang het gaat duren...... :'(

update 17:00 --> newsserver is weer netjes in de lucht en doet het weer :)

Jacco Swart wijzigde deze reactie 12-07-2009 17:35 (12%)

• bastiano
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13-07-2009
Mooi dat hij bij jou weer werkt Jacco, bij mij nog steeds een erg trage verbinding.

Groet

• Bor de Wollef
  • Laatst online: 21:31

Bor de Wollef

T.net PowerMod

01000010 01101111 01110010

quote:
Jacco Swart schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:19:
"Geachte klant,

Ik wil uw mededelen dat er en storing gaande is.

Wij doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Hoop uw voldoende te hebben ge´nformeerd.

Met vriendelijk groet,
Uw service desk
Samantha"

nu maar afwachten hoe lang het gaat duren...... :'(

update 17:00 --> newsserver is weer netjes in de lucht en doet het weer :)
Vreemd, dezelfde Samantha (neem ik aan) meld mij dat ze nog aan het onderzoeken zijn of er een storing is.

Tweakers Moddereter Forum | Moderatie queue

• EEKthecat
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11-08 11:48
tweaknews schiet echt niet op vandaag. Gisteravond ook al. vandaag ben ik op een andere locatie maar het gaat niet vlot. Kan bijna geen verbinden met server krijgen plus veel "Your per-user connection limit reached."

Hebben meer mensen hier last van atm?

• Rushwood
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 28-09 18:44
quote:
EEKthecat schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:41:
tweaknews schiet echt niet op vandaag. Gisteravond ook al. vandaag ben ik op een andere locatie maar het gaat niet vlot. Kan bijna geen verbinden met server krijgen plus veel "Your per-user connection limit reached."

Geen problemen hier , maximale snelheid van mijn lijn constant 1550KB/sec, ik gebruik GrabIt.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
EEKthecat schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:41:

Ik heb geen problemen. Kan alle connecties maken en haal de maximale snelheid van mijn adslverbinding (1,7 mB/sec)
Ben je niet ergens anders ingelogd? (of iemand die je pass heeft?)

/▌

• luukh
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18-09-2009
uploads komen helft van de tijd niet door... en wel veel problemen laatste tijd.

- http://www.news.astraweb.com/specials/96-yearly.html

lijkt me wel een goede deal.

abo. bij tweakdsl zeg ik ook wel op want de service die ik krijg bij vraag naar sneller abo. is gewoon 3x niks.

Wii: 6962 - 0547 - 5885 - 0224 voeg toe!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

Aiming for the heart...

Vreemd, 14 juli liep mijn tweaknews abo af. Geen nieuwe factuur gezien, zal het maar navragen, dan weet ik tenminste wanneer ze het denken te gaan afschrijven :P
Btw..heb nergens voorwaarden gelezen/gezien..heeft iemand die wel (opgevraagd?) :P

Hoop stiekem dat Pietje Klaasje eigenlijk wel gelijk heeft, weet niemand zeker of usenet wel of niet onder de nieuwe richtlijnen valt? :?

2Dutch wijzigde deze reactie 17-07-2009 18:31 (52%)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
2Dutch schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:28:
Vreemd, 14 juli liep mijn tweaknews abo af. Geen nieuwe factuur gezien, zal het maar navragen, dan weet ik tenminste wanneer ze het denken te gaan afschrijven :P
Btw..heb nergens voorwaarden gelezen/gezien..heeft iemand die wel (opgevraagd?) :P
Het wordt automatisch verlengt. Ik heb ze er toevallig vandaag over gemaild omdat ik me ook afvroeg tot wanneer mijn abo liep (zit niet aan opzeggen te denken maar wilde het weten omdat het toch een jaar-abo is).

/▌

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

Aiming for the heart...

quote:
Marzman schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:31:
[...]

Het wordt automatisch verlengt. Ik heb ze er toevallig vandaag over gemaild omdat ik me ook afvroeg tot wanneer mijn abo liep (zit niet aan opzeggen te denken maar wilde het weten omdat het toch een jaar-abo is).
Ja dat had ik ergens hierboven idd al gelezen, maar dan verwacht je wel dat ze je een factuurtje sturen enzo ;) Noem me een wijf, wil graag weten wanneer ze iets afschrijven. Ik gebruik het genoeg om het rendabel te maken hoor, anders kun je beter prepaid Eweka doen ofzo.
quote:
Geachte klant,

U kunt er vanuit gaan dat u de volgende factuur komende maandag ontvangt. Het afschrijven zal ook rond deze dag plaatsvinden.

Hopelijk heb ik u hiermee voldoende geinformeerd.
Allrighty then :P

2Dutch wijzigde deze reactie 17-07-2009 19:11 (16%)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
2Dutch schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:32:
[...]

Ja dat had ik ergens hierboven idd al gelezen, maar dan verwacht je wel dat ze je een factuurtje sturen enzo ;) Noem me een wijf, wil graag weten wanneer ze iets afschrijven. Ik gebruik het genoeg om het rendabel te maken hoor, anders kun je beter prepaid Eweka doen ofzo.

[...]

Allrighty then :P
Bij mij valt het nog wel mee denk ik. Ik download vooral series en in SD maar wel een paar keer per week en dan heb je niet zo veel aan prepaid. Ik denk dat het enkele tientallen GB"s zijn (lastig te zeggen, twee apparaten downloaden en ik heb niet overal stats van wat er gedownload wordt).

/▌

• Gert43
  • Laatst online: 07-10 21:22
Hoi medeforumbewoners,

Hebben jullie ook de laatste dagen of weken last van uitval van de verbinding via Tweaknews. Een poosje gaat het goed dan gaat het weer bagger. Ik gebruik trouwens Grabit 1.72. beta 4.

Gert43 wijzigde deze reactie 26-07-2009 18:31 (10%)

• Kabouterplop01
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19-10 20:10

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Lijkt op een brakke raidcontroller of een brakke schijf van een van de realservers, dit omdat het enkele gebruikers betreft en niet iedereen. De loadbalancer gebruikt denk ik direct server return met session of cookie persistency en daarom hebben dezelfde gebruikers er steeds last van. (Het betekent dat de sessie wordt vastgehouden, zodat als je download onderbreekt, er precies bekend is op dat apparaat waar je bent gestopt.

• gumkop
  • Laatst online: 08-09 22:47
Ook hier problemen met nieuwsgroepen, wat ik altijd raar vind aan twekdsl is dat de storingspagina bijna nooit wordt bijgewerkt.
Is er nog iets te doen aan dat loadbalancing gedoen?

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

Aiming for the heart...

Hmm, zo te zien werkt Tweaknews atm niet, misschien iets te maken met de TweakDSL problemen in Zuid Nederland? Nog steeds jammer dat ze niet fatsoenlijk informeren via hun site..gemiste kans (scheelt ze telefoontjes).

• 4pp3l
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16-10 10:35
quote:
2Dutch schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:06:
Hmm, zo te zien werkt Tweaknews atm niet, misschien iets te maken met de TweakDSL problemen in Zuid Nederland? Nog steeds jammer dat ze niet fatsoenlijk informeren via hun site..gemiste kans (scheelt ze telefoontjes).
Er zijn geen storingen bekend.
Verder heeft een storing op een deel van het netwerk van een netwerkleverancier in regio Eindhoven van gisteravond natuurlijk niks te maken met het usenet deel van Tweak.
Wat werkt er niet volgens jou?

• Freak187
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:25
Hier (Noord Holland) ook drama met tweaknews. Als ik SABnzb opstart schiet hij naar 700 kb/s, daarna loopt het terug naar 0 kb/s.... inderdaad..... 0 kb/s

BTO notebook. Intel i3, 4gb RAM, 500gb @7200 RPM

• pCOW
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12:16
Hier in Houten (onder Utrecht) ook trage download. gaat nu met een gangetje van zo'n 500 Kb/s waar ik normaal 2 Mb/s haal. Is dus niet zo dramatisch als bij Freak187, maar niet wat ik gewend ben. Even afwachten dus.
Valt trouwens ook af en toe terug naar 0 en gaat dan weer verder met 500

D80 / Tokina 12-24 f/4 / Tamron 24-75 f/2.8 / Sigma 30mm f/1.4 / Nikon 18-135mm / Nikon 50mm f/1.8 / Nikon 50mm f/1.2 / Nikon 70-300 VR / SB-800 / statief-plu-swifel

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
Same here in Wassenaar (2242, naast Den-Haag). Grabit zegt teveel connecties, snelheid fluctueert tussen de 0 en 400Kb/sec (normaal 2400). Lijkt zich nu weer te stabiliseren, zit op de 1800, wel nog met een hoop time-outs.

Nickname does not reflect reality

• MegaTronics
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:21

MegaTronics

Ging net erg traag, maar na een paar keer reconnected is de snelheid weer terug.

Is dit beleid of is hier over nagedacht?

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help

quote:
megatronics schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:29:
Ging net erg traag, maar na een paar keer reconnected is de snelheid weer terug.
Ook ik had gisteren erg trage verbinding met Tweaknews/Ziggo @ Etten-Leur/Breda

Basement Bios ---- Exo-S

• bassiexp
  • Laatst online: 19-10 18:30

bassiexp

Zijn er op dit moment ook mensen die al vanaf donderdag trage download snelheden hebben bij tweaknews.

heb het 60mbit abbo maar krijg er nu niet meer dan 6,5Mbit uit. als ik de ziggo server erbij aanzet gaat de snelheid naar 25/30mbit. Heb verder wel de gewone snelheid met speedtests

ziggo AIE 50Mbit
tweaknews 60 60Mbit
Newsbin Pro 12 connecties

bassiexp wijzigde deze reactie 18-09-2009 21:37 (3%)

• Bartę
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 07-10 18:50
Heb het nu ook. Verbinding knippert heel erg.
Met speedtest enzo haal ik het maximale..

Grabit haalt ▒300kbps waar tie normaal 1250kbps haalt.
ook zie ik in het snelheids grafiekje allemaal gaten, alsof de verbinding steeds even weg valt.

weird....

Machientje

• PoisonouZ
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 05-07 13:58
Ook hier (Ziggo, Zwolle) is de verbinding sinds gister traag. Normaal pak je de max snelheid (20mbit) gemakkelijk, nu schommelt het tussen de 0 en de 500 kBps.

• Nutral
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online

Nutral

gamer/hardware freak

Hier ook met ziggo maar volgens mij ligt het daar niet aan. ook in plaats van 20mbit is het wisselend tussen 4 en 8mbit ongeveer

• Bartę
Tsja, probleem is dat ik zoiezo de 20mbit niet haal want m'n router kan op de WAN-poort maar 11mbit aan.
Wordt aan gewerkt, maar zelfs 11Mbit haal ik bij lange na niet. Zo ziet het er nu uit.. Misschien ziet het er voor anderen bekend uit?

http://members.home.nl/bmannien/other/brakke_download.jpg

Machientje

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het leek me duidelijk omdat jullie allemaal Ziggo hebben, maar heb even getest met Telfort en ik haal ook mijn max snelheid niet (1,6/1,7 mB/sec ). Getest met 6 connecties (is altijd genoeg geweest) en met 8. Ik kom dan ongeveer op dezelfde snelheid uit momenteel.

http://www.schaap.tv/tweaknews.PNG
quote:
Bartę schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:36:
Tsja, probleem is dat ik zoiezo de 20mbit niet haal want m'n router kan op de WAN-poort maar 11mbit aan.
Wordt aan gewerkt, maar zelfs 11Mbit haal ik bij lange na niet. Zo ziet het er nu uit.. Misschien ziet het er voor anderen bekend uit?

[afbeelding]
Wat voor router is dat dan? De meeste budgetrouters kunnen toch wel 20 mbit aan.

Marzman wijzigde deze reactie 19-09-2009 12:54 (45%)

/▌

• Bartę
quote:
Marzman schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:53:
Het leek me duidelijk omdat jullie allemaal Ziggo hebben, maar heb even getest met Telfort en ik haal ook mijn max snelheid niet (1,6/1,7 mB/sec ). Getest met 6 connecties (is altijd genoeg geweest) en met 8. Ik kom dan ongeveer op dezelfde snelheid uit momenteel.

[afbeelding]

[...]

Wat voor router is dat dan? De meeste budgetrouters kunnen toch wel 20 mbit aan.
Een Draytek Vigor 2200E-Plus. :'( Collega heeft sinds kort glas en een goede router daarvoor gevonden, dus denk dat ik die ook ga nemen. Geen idee welk type het is, alleen dat ie van D-Link is.

Machientje

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
Hier (weer) trage snelheden met Tweaknews. Zowel thuis (Ziggo) als wel hier op de zaak (Vodafone). Dacht ook eerst dat het aan Ziggo lag maar neen dus. Begint wel een beetje vervelend te worden, gebeurt iets te vaak nu.

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Assassin's Creed UnityFIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBDesktops

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013