Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Ok, maar van beup live 0.3 is geen nofat versie of wel? Daar is onderscheid tussen CF en SD bijv :?

edit: ohja, wel nofat versie... even proberen.

edit 2:
Echt vaag maar hij blijft _altijd_ hangen bij 'searching' zelfs al zijn er wel (open) netwerken te vinden in mario kart. Hoe kan dat nou :|

Cartman! wijzigde deze reactie 08-10-2006 16:22 (53%)

• SD5k
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19:28

SD5k

>4&X

Die nieuwe versie had ik nog niet geprobeerd, ga ik meteen even doen.

• Cartman!
  • Niet online
Net ff door de wijk gelopen, was er 1 waar ik er via WFC kon opkomen maar beup deed weer niks. Ik snap er echt niks van :{ Ben ik nou echt de enige...? Vanmiddag kreeg ik nog een status 'could not connect' maar daarna alleen maar searching. Rare shit :|

• Frisko
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2006
ik ben totalnoob op dit gebied, maar ik zou ook binnenkort een dslite kopen

wacht ik dan best tot de ds-x uitkomt om homebrew&backup te spelen? kan de ds-x "al m'n dromen" tot vervulling brengen? 8)

• NoTimeRemains
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-04 15:11
ik weet dat het niet werkt dat als ik met een omgebouwde DS een download play verzoek stuur naar een 'gewone' DS. maar als ik nu 2 omgebouwde DS-en zou hebben werkt dat dan wel?
en als ik meerdere DSen heb met bijv. 1 met Passcard 3 en een G6 Lite en de rest alleen een Passcard 3 zou ik dan wel het signaal kunnen doorsturen zodat we samen kunnen spelen?

• Shadow_Zero
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 05-04 01:30
quote:
swiftglx schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 19:23:
[...]

Dit wil ik ook wel weten, want ik heb ze albesteld. Ik dacht dat het niks uitmaakt !!!
Bij mij spelen NDS games vooralsnog perfect af, alsmede mp3's en videos :)

• CommDante
  • Laatst online: 21-09-2013

CommDante

-=Blood Angels=-

(Sorry voor de rommelige post, niet echt zin om alles 1 op 1 te quoten. Op het meerendeel geef ik een beetje vaag antwoord, omdat ik het niet allemaal meer 100% weet. Het meerendeel is echter makkelijk na te zoeken op de bekende homebrew fora.)

Ik dacht dat het met Single-cart MP alleen uitmaakte of de host geflashed was met flashme of niet.
Dit komt meen ik doordat Flashme een bepaalde check weghaald, echter deze is wel nodig om naar een (andere) DS te uploaden. (Veiligheid denk ik).
Maw: als iemand geen flashme op z'n DS heeft, laat je die toch hosten :?
Gezien een Flashme geen check nodig heeft, kunnen 2 flashme's wel geloof ik.

Wat betreft DS-X, is er al een FAT driver voor? Meeste homebrew werkt het liefst/uitgebreidst via FAT omdat je dan makkelijker kan streamen en niet gebonden bent aan de 30MB "GBA-slot limiet" meen ik. Ik zie trouwens niemand hier over de Acekart (acecart :?) praten, terwijl een meerderheid hierin meer heil ziet als de DS-X (voornamelijk vanwege de "omkooppraktijken" door de ontwerpers van de ds-x voor goede reviews op bepaalde sites).

Wat betreft homebrew dat WiFi gebruikt. Deze gebruiken allemaal dezelfde wifi lib. Als je even googled naar wifilibtest, dan kom je ook alle "gebreken"(/compatabiliteits) problemen tegen.
Zoals:
-Gebruikt altijd de informatie van Slot 1 in je WFC settings
-Ondersteund geen DHCP (al gefixed meen ik)
-SSID moet gebroadcast worden
En nog wat dingen, sommige dingen zijn meen ik al gefixed, dit zal je even na moeten kijken. Iig is het handigst om die wifilibtest even te proberen (en het forum ervan te lezen). Als dat werkt, werkt bijna elke homebrew dat WiFi gebruikt.

@Rick Meijer
Sowieso is het beste om alle voor- en nadelen zelf te onderzoeken en je eigen conclusies te trekken. Er is niet echt 1 beste oplossing voor de DS en elke kaart heeft zo z'n voor- en nadelen.

En ja, dat meen ik wel.;) Ik heb het zelf namelijk een leveltje uitgeprobeerd met dsDoom. (Server op PC, client op PC inloggen en met DS inloggen bij PC.) Op de PC ziet het er niet uit na verhouding, maar op de DS speelt het heerlijk soepel en door het kleine schermpje is het nog heel goed speelbaar. Helaas schijnt het online nogal onstabiel te zijn en je kan niet willekeurig joinen. Je moet eerst het aantal spelers e.d. opgeven en dan moeten die ook allemaal connecten. In het begin een beetje proberen/uitvogelen, maar zeker het proberen waard.

Oh ja, Kingston 1GB van MicroSD schijnt nogal langzaam te zijn (waar de SD juist 1 van de snellere was).

Wat betreft welke DSO, check de SCdev.org forums, ik meen dat iemand een zooitje bij elkaar heeft gegooid voor de SCL en zo een perfecte custom build heeft verkregen.

@Shadow_Zero
Probeer de access-snelheid, lees- en in mindere maten schrijfsnelheid te achterhalen en vergelijk het dan met andere cards. Als ik het zo bekijk dan werkt zo'n beetje alles wel optimaal met FAT16 en 64k clusters op de M3 Lite (MicroSD).

M4A78-EM, AMD64 X2 6400+, 4GB RAM, ATI HD4890@1GHz/1GB stock, X-Fi gamer, SATA 320MB, RAID Stripe 640GB, LG 19" WS, Logitech Z-560 400W 4.1, Deathadder, X45, Momo, FreeTrack. PSP, DS!

• NoTimeRemains
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-04 15:11
quote:
CommDante schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 01:15:
Ik dacht dat het met Single-cart MP alleen uitmaakte of de host geflashed was met flashme of niet.
Dit komt meen ik doordat Flashme een bepaalde check weghaald, echter deze is wel nodig om naar een (andere) DS te uploaden. (Veiligheid denk ik).
Maw: als iemand geen flashme op z'n DS heeft, laat je die toch hosten :?
Gezien een Flashme geen check nodig heeft, kunnen 2 flashme's wel geloof ik.

ik heb het niet over flashen maar over een PassCard (3).
maar het is nogal lastig als ik op mijn G6 een rom heb staan die wil SCMP-en en de andere DS heeft geen PassCard of is geflasht ofzo.

NoTimeRemains wijzigde deze reactie 09-10-2006 02:14 (6%)

• Gallus
  • Laatst online: 14-04 13:40

Gallus

Cheesy

Ik heb zojuist een bestelling geplaatst bij hopebuy.com; maar na het voltooien van de bestelling ontvang ik geen bevestigingsmail met betalingsgegevens oid. Klopt dit? Hebben anderen ook niks ontvangen meteen na de bestelling? Of hebben jullie meteen betaald ovv het ordernummer?

Nieuwsgierig ik ben. :)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Frisko
quote:
Wat betreft DS-X, is er al een FAT driver voor? Meeste homebrew werkt het liefst/uitgebreidst via FAT omdat je dan makkelijker kan streamen en niet gebonden bent aan de 30MB "GBA-slot limiet" meen ik. Ik zie trouwens niemand hier over de Acekart (acecart ) praten, terwijl een meerderheid hierin meer heil ziet als de DS-X (voornamelijk vanwege de "omkooppraktijken" door de ontwerpers van de ds-x voor goede reviews op bepaalde sites).
beveel je de ds-x niet aan?

• CommDante

CommDante

-=Blood Angels=-

quote:
Frisko schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 12:39:
[...]
beveel je de ds-x niet aan?

Ikzelf heb er niet echt veel naar gekeken, maar als je homebrew wilt gebruiken is een slot 1 kaart nog behoorlijk nieuw/ondenkbaar op dit moment. Ik zou goed en kritisch de reviews bekijken en alles via fora proberen te achterhalen. Sowieso eerst afwachten of ze daadwerkelijk homebrew 100% willen/gaan ondersteunen en of de devs er ook oren naar hebben.

Maw: Nee, ik persoonlijk niet :P

M4A78-EM, AMD64 X2 6400+, 4GB RAM, ATI HD4890@1GHz/1GB stock, X-Fi gamer, SATA 320MB, RAID Stripe 640GB, LG 19" WS, Logitech Z-560 400W 4.1, Deathadder, X45, Momo, FreeTrack. PSP, DS!

• Cartman!
  • Niet online
Nou heb ik wifi lib test gedownload en gedraaid maar hij doet echt niks. Met mario kart ds pakt ie 4 AP's op maar met die wifi lib niks. Ik snap er echt niks van, wat is er met mn DS aan de hand :|

• duinroosjes
  • Laatst online: 16-10-2006
er is een nieuwe versie ban beup omdat msn het server adres heeft veranderd.

download m hier.

dit lost de problemen met de handshake op

have fun >:)

Cool Msn op je DS Lite

• ArnoNDS-lite.nl
  • Registratie: oktober 2006
* Spammen doe je maar ergens anders *

Terr wijzigde deze reactie 10-10-2006 13:38 (83%)

• nlboy
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-04 15:59

nlboy

Alles kitz?

Hoi mensen,

ik heb een Supercard Lite + Superkey. Het probleem is dat geen ťťn homebrew programma het doet. Ik heb de homebrew geconverteerd met het Supercard Lite programma speciaal voor de Lite versie. Verder ook de nieuwste firmware op de Supercard staan (V1.63). Je ziet wel dat ie dan die aantal kb's is aan het laden, maar daarna krijg ik wit beeld en doet ie verder niks. Heeft iemand dit probleem ook gehad?

Zo ja is daar een oplossing voor?

Alvast bedankt. :)

(De Supercard doet voor de rest redelijk goed...sommige niet (zelfde probleem als boven) en sommige wel)

Specs

• Hot Pixel
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18-04 14:50

Hot Pixel

King of no pants

quote:
nlboy schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:44:
Hoi mensen,

ik heb een Supercard Lite + Superkey. Het probleem is dat geen ťťn homebrew programma het doet. Ik heb de homebrew geconverteerd met het Supercard Lite programma speciaal voor de Lite versie. Verder ook de nieuwste firmware op de Supercard staan (V1.63). Je ziet wel dat ie dan die aantal kb's is aan het laden, maar daarna krijg ik wit beeld en doet ie verder niks. Heeft iemand dit probleem ook gehad?

Zo ja is daar een oplossing voor?

Alvast bedankt. :)

(De Supercard doet voor de rest redelijk goed...sommige niet (zelfde probleem als boven) en sommige wel)

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met roms.
Probeer eens de homebrew niet door het programma te gooien?

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Ik ga even proberen. :)

Specs

• b3n666
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-11-2008
Je moet bij nieuwe roms wel die patch functie gebruiken bij options (de onderste geloof ik). Bij mijn scl werkt alles namelijk wel gewoon goed.

Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

quote:
b3n666 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:17:
Je moet bij nieuwe roms wel die patch functie gebruiken bij options (de onderste geloof ik). Bij mijn scl werkt alles namelijk wel gewoon goed.

Enable patch Cardridge acces, die bedoel jij. Ik hoop echt dat het werkt. :*)

edit: Bedankt! De meesten doen het. 8)

nlboy wijzigde deze reactie 10-10-2006 21:41 (6%)

Specs

• CommDante

CommDante

-=Blood Angels=-

@nlboy
Ikzelf heb er (nog) geen, maar gebruik je wel de .ds.gba bestanden of de .sc.nds (gewoon renamen naar .nds, heeft te maken met of het een loader heeft of niet oid) bestanden en dan evt door de moonshell patcher (SD access -> MicroSD access) en zonder de SC manager?
Evt zou je de magic homebrew patcher kunnen proberen, die kijkt of er een loader aanwezig is en zo ja/nee voegt het toe/verwijderd het.
Voor zover ik weet zou (bijna :?) alle homebrew moeten werken op de SCL.

Nog even sparen ... heb echt zin in een SCL ipv M3 MiniSD)

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

quote:
nlboy schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:25:
[...]

Enable patch Cardridge acces, die bedoel jij. Ik hoop echt dat het werkt. :*)

edit: Bedankt! De meesten doen het. 8)

Toch wel apart. Bij mij doet elke homebrew die ik geprobeerd heb het uiteindelijk (nog maar drie totzover, dus niet echt eerlijk). Het enige wat ik hoef te gebruiken is de moonshell patcher en dan werkt'ie prima. Zowel Scumm* (met stemmen, yay!), als Moonshell doen het prima.
Oh ja, de moonshell patch is niet meer nodig volgens mij?
Het probleem bij mij was dat ik het SC programma vanaf een netwerklocatie draaide. Kreeg ik ook een dsi bestandje ipv een dsq+sav bestandje. Erg raar.
Ten slotte nog de vraag of er een soort van FATsort programma is ofzo. Vind zoals het nu is best wel onwijs irritant :)

*Beneath a Steel Sky heeft echt dikke vertraging bij het introfilmpje. Is dit normaal of... En ik vroeg me af of iemand wist hoe ik de linkshandigheid in kan stellen. Vanaf versie 0.5 kan het al, maar ik kan het nergens vinden :'(

• jelbo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23:23

jelbo

ಠ_ಠ

quote:
Rick Meijer schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 07:22:
Ten slotte nog de vraag of er een soort van FATsort programma is ofzo. Vind zoals het nu is best wel onwijs irritant :)
http://www.google.com/search?q=fatsort -> FATSort

http://img80.imageshack.us/img80/786/fatsort101beb4.png

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb last dat 1 op de 3 keer ik een GBA geboot krijg ipv de G6. Dit met passcard 3. Als ik hem er even uit en weer in doe lijkt het opgelost. Las wel dat er problemen kunnen zijn met de 4.6a firmware van de G6, zal dat t zijn?
Ook last van vastlopende games en vastlopen tijdens DS boot up (voordat de G6 gaat laden dus). Rare shit.. meer mensen hier last van?

• ptw1977932
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15-10-2006
Nog immer op zoek naar een fijne kaart voor me DS Lite..

Nu kwam ik de supercard rumble tegen:

http://www.kicktrading.ca/images/large_images/scrum.jpg

Features and Details:
Features Rumble Pak
All games can be made to rumble.
100% DS game compatibility and Save function.
Extend playing time- New Power Save Design
High Speed Read/Rewrite system, now supports high speed memory without slowdowns.
Supports compressed ROMs
Supports REST to main menu so it's easy to change games
Supports save to flash memory so your saves are safe
Compact Menu System, Mulitgame support
100% compatible with moonshell, turn your DS into a multimedia system
See movies, read E-books, play music, see pictures and more.
Super Game Cheat system.
Real Time Save - save your games instantly when ever you like it.
Fast transfers
Unlimited storage capacity (just use more/bigger microSD cards).
Great Fun and Value!
No GBA Support
Nintendo DS Lite ONLY

Dus belangrijkste hij trilt (niet echt boeiend), en alleen DS games (vind ik op zich genoeg).
Vraag me wel af of met het er uitslopen van GBA support ook de Homebrew support foetsie is.. Zal toch niet lijkt me (Moonshell doet het wel nog).

Lijkt me wel een goede... als ie niet te duur gaat worden in NL. In buitenland in ieder geval een stuk goedkoper! Iemand al aanbiedingen gezien??
Dat in China bestellen vind ik namelijk maar niets...

• Cartman!
  • Niet online
Waarom wil je niet in China bestellen dan? Werkt echt goud, en snel ook wel (5 dagen vanaf hopebuy). Gewoon met PayPal. Als er iets mis gaat dan kan je je geld nog terug krijgen ook :)

• haageII
  • Laatst online: 27-01-2008
Hey, ik wil de m3 Lite (Micro SD) + passcard 3

Mijn vraag is heb ik nog een extra flashkaart nodig om te kunnen spelen (en hoeveel past er op de m3 Lite indien ja?)

En is er ook een lijst met werkende NDS games voor de m3 Lite?

Thx in advance :)

:)

• Shadow_Zero
Weet iemand toevallig waar ik een losse adapter kan scoren zodat Lite versies in een GBA slot passen?

• Soar
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:47
quote:
haageII schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:22:
Hey, ik wil de m3 Lite (Micro SD) + passcard 3

Mijn vraag is heb ik nog een extra flashkaart nodig om te kunnen spelen (en hoeveel past er op de m3 Lite indien ja?)

En is er ook een lijst met werkende NDS games voor de m3 Lite?

Thx in advance :)

Yep, je hebt een Micro SD kaart nodig om je data op kwijt te kunnen. Ik heb zelf een 1GB kaartje en das ruim voldoende voor mij :) (meeste spellen zijn tussen de 16~64MB groot dus reken maar uit hoeveel je er op kwijt kan)

Compatibilitylijst:
http://www.m3wiki.com/index.php?title=M3_NDS_roms

Graag gedaan :P

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

quote:

Lol... en ik maar zoeken op fat sort, sorting fat en weet ik het wat allemaal >_< Soms ben ik best wel een kneusje :) Dank je wel iig.

@ptw: als je de rumble toch niet boeiend vindt, waarom zou je er dan voor gaan? Zo'n rumble functie moet wel effect hebben op de levensduur van de batterij. Iets wat toch al naar is bij het draaien van Homebrew. Daarnaast weet je niet hoe hevig die vibraties zijn. Voor't zelfde geldt tril je vanalles los daarbinnen :)

@haagell: Een beetje onderzoek (lees: naar het plaatje kijken) leert dat je inderdaad een extra flashkaart nodig hebt. Indien ja, past er zoveel op als de grootte van de kaart die je hebt gekocht dunkt me 8)7
En ja er is een lijst. Kun je vinden op de wiki van de m3. Kun je meteen wat meer onderzoek doen.

Had ik zelf nog een vraagje: wie is er in staat geweest om wifi homebrew te draaien op zijn/haar (yeah... right :p) SCL?
Met Mario kart kan ik wel gewoon online, maar zowel wifids als ndsmail doen het niet. Heb mijn WEP key ook al uitgegooid. Gebruik een sweex wireless pci kaartje met AP software als hotspot :p.
Iemand?

• CommDante

CommDante

-=Blood Angels=-

quote:
haageII schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:22:Mijn vraag is heb ik nog een extra flashkaart nodig om te kunnen spelen (en hoeveel past er op de m3 Lite indien ja?) En is er ook een lijst met werkende NDS games voor de m3 Lite?

Euhm, MicroSD kaartje misschien ... :? en dan net zoveel als de grootte van dat kaartje natuurlijk.
Voor de M3 is er een WIKI ;)

@Shadowzero
Sommige flashcarts hebben een non-lite (GBA/Phat-)case, er is geen al-in-one oplossing voor elk flashkaartje volgens mij.

@ptw1977
Volgens mij werken alleen de homebrew die gebruikt maakt van het geheugen van de carts niet (en GBA homebrew nat.). dsLINUX heeft er een build voor (ook zonder) en sommige devs zijn er een beetje mee aan het experimenteren.

• Shadow_Zero
quote:
CommDante schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:48:
@Shadowzero
Sommige flashcarts hebben een non-lite (GBA/Phat-)case, er is geen al-in-one oplossing voor elk flashkaartje volgens mij.

Maar als je er een hebt kun je er misschien aan tweaken ;)
Tenminste, al die Lite flashcarts zien er uit alsof ze hetzelfde formaat hebben...

• Frisko
moeten dit microsd kaartjes zijn voor de sc lite?

waar zou ik het cheapest een 2gig op de kop kunnen tikken :9

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

quote:
Frisko schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 04:41:
moeten dit microsd kaartjes zijn voor de sc lite?

waar zou ik het cheapest een 2gig op de kop kunnen tikken :9

Duidelijk Media Markt. Er hangen @ Alexandrium II 2 gig Ultra II kaartjes vor 52 eurie. Geadverteerd dan.
Beetje jammer alleen dat ze ze standaard niet in het assortiment hebben zitten. Zowel Rotterdam centrum als Rotterdam Alexandrium.
Als ik jou was zou ik eerst voor een kaartje van een gig gaan. Er pas echt veel op. Weet niet wat je er allemaal mee van plan bent, maar ik heb nu zo'n 8 spellen, 3 afleveringen van the office, 2 Scumm games, moonshell en dsorganise erop staan, en ik heb nog zo'n 400 mb over.
Probeer one2remember.nl eens.

• b3n666
Misschien een domme vraag, maar is er al een werkende Snes emu voor de DS? heb wel snesDS gevonden maar daar werkt nog niet erg veel op?

Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)

• Plaagzke
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17-01-2012
hm, ik heb gister maar de ds-x gepreorderd. Ik schrijf wel een reviewtje als ie binnenkomt
(eind okt gok ik?)

Plaagzke wijzigde deze reactie 12-10-2006 15:22 (4%)

• haageII
Dank je Soar, en @ Rick Meijer: sorry, k was gewoon duf geworden van het lezen van verkeerde achterhaalde fora, toch bedankt.

• SD5k

SD5k

>4&X

quote:
b3n666 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:57:
Misschien een domme vraag, maar is er al een werkende Snes emu voor de DS? heb wel snesDS gevonden maar daar werkt nog niet erg veel op?
Binnen nu en een paar weken schijnt er een goed werkende versie van SnezziDS uit te komen. En hij wordt constant getest en aangepast op Chrono Trigger, dus dat komt wel goed.

• b3n666
Dat klinkt goed :) is er een homepage voor die emu?

Dan nog iets, ik had net zelda a link to the past GBA geprobeert (heb de snes versie) maar dat ding wil niet saven? als ik save en me DS uitzet dan is er geen save file meer daarna (had net 2 uur gespeeld :x). Weet iemand hoe dit komt? ik heb een scl.

Als ik de ingebouwde saver gebruik werkt het ook niet, die ik R+L+A+select, save hem, dan staat ie wil in de game zelf, maar laden gaat niet (begint de game bij het begint, ook als ik diezelfde combo indruk en load doe werkt het niet, dan begint de game helemaal overnieuw).

edit: ook nog even een andere game getest, die wil dus ook niet saven om een of andere debiele reden :(

edit2: Nu werkt het wel geloof ik.

b3n666 wijzigde deze reactie 12-10-2006 17:17 (48%)

• Shadow_Zero
quote:
Rick Meijer schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:05:
[...]

Duidelijk Media Markt. Er hangen @ Alexandrium II 2 gig Ultra II kaartjes vor 52 eurie. Geadverteerd dan.
Beetje jammer alleen dat ze ze standaard niet in het assortiment hebben zitten. Zowel Rotterdam centrum als Rotterdam Alexandrium.
Als ik jou was zou ik eerst voor een kaartje van een gig gaan. Er pas echt veel op. Weet niet wat je er allemaal mee van plan bent, maar ik heb nu zo'n 8 spellen, 3 afleveringen van the office, 2 Scumm games, moonshell en dsorganise erop staan, en ik heb nog zo'n 400 mb over.

Ik had laatst Media Markt Utrecht gebeld en die hadden alleen 512MB Sandisk micro-sd kaarten.
Ik heb zelf een Dane-Elec 1GB kaartje bij Office Centre gehaald voor 24.99 ex.
Dixons en Kijkshop hadden ze ook op voorraad, voor de rest kon ik ze niet vinden van 1GB of groter.

Misschien trouwens nog wat om de start-post van dit topic aan te vullen met de beste emulators per platform voor de backup tools?

• Frisko
quote:
Rick Meijer schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:05:
[...]

erg bedankt _/-\o_ 8)

• ptw1977932
  • Laatst online: 15-10-2006
@ Rick Meijer
Die Rumble functie van de Supercard Rumble zal je toch ook wel uit kunnen zetten... Gaat mij er om dat ie niet zo duur is en DS games het goed doen.

@Goofy
Als ik redelijk wat geld uitgeef wil ik dat graag een beetje in de buurt doen, voor vragen en garantie. Daarbij hoor ik ook verhalen dat je er ook uitgepikt kan worden door de Douane, en dan is ook een groot deel van je voordeel weg, moet je alsnog BTW betalen. Ga maar eens verder zoeken naar NL shops die die rumble aanbieden.
In de startpost staan bijna geen NL shops, er zijn er toch wel meer??? Misschien een idee voor de TS om dit aan te passen??

@CommDante
Dat klinkt idd logisch, nu dan nog even achterhalen welke homebrew geen gebruik maakt van het geheugen van de supercard...

• -DaniŽl-
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 02-04 06:34

-DaniŽl-

session_start();

quote:
-DaniŽl- schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:56:
Ik heb een eerste generatie DS met bijbehorende superpass (zo'n ding waar nog een DS game in moet). Ik gebruik nu mijn GBA-flashcarts, maar de NDS Patcher wordt niet meer geupdate. Daarom zit ik te denken aan een product als deze. Deze zou toch moeten voldoen aan NDS & GBA games? :). Hij saved dan op SD neem ik aan?

• duinroosjes
quote:
ptw1977 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:38:
@ Rick Meijer
Die Rumble functie van de Supercard Rumble zal je toch ook wel uit kunnen zetten... Gaat mij er om dat ie niet zo duur is en DS games het goed doen.

rumble word alleen actief zodra je die optie aanzet met het converten van een game.
zonder rumble doen ze t ook perfect

@Goofy
Als ik redelijk wat geld uitgeef wil ik dat graag een beetje in de buurt doen, voor vragen en garantie. Daarbij hoor ik ook verhalen dat je er ook uitgepikt kan worden door de Douane, en dan is ook een groot deel van je voordeel weg, moet je alsnog BTW betalen. Ga maar eens verder zoeken naar NL shops die die rumble aanbieden.
In de startpost staan bijna geen NL shops, er zijn er toch wel meer??? Misschien een idee voor de TS om dit aan te passen??

zal eens kijken wat er aan nederlandse shops zijn.
probleem met nederlandse shops is dat ze pas laat nieuwe producten binnen krijgen en ze de prijzen ongeveer verdubbelen.
heb nu al zon 4 bestellingen gedaan in china bij psxbox.net en bamboogaming maar komt moeiteloos door de douane.

@CommDante
Dat klinkt idd logisch, nu dan nog even achterhalen welke homebrew geen gebruik maakt van het geheugen van de supercard...
beup werkt in ierder geval op de ds rumble mini sd ;)

Cool Msn op je DS Lite

• haageII
quote:
Soar schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:44:
[...]

Yep, je hebt een Micro SD kaart nodig om je data op kwijt te kunnen. Ik heb zelf een 1GB kaartje en das ruim voldoende voor mij :) (meeste spellen zijn tussen de 16~64MB groot dus reken maar uit hoeveel je er op kwijt kan)

Compatibilitylijst:
http://www.m3wiki.com/index.php?title=M3_NDS_roms

Graag gedaan :P
Ligt het nou aan mij of is die compatible list heel erg beperkt? De helft staat niet ingevuld of er staat alleen SD bij terwijl dit zou betekenen dat als je alle NDS spellen wilt spelen een CF en SD kaartje nodig hebt, of zie ik iets verkeerd? (waarschijnlijk wel want ik ging er vanuit dat met de M3 Lite Micro-SD bijna alle spellen speelbaar waren.)

• Soar
Als je de legenda bovenaan de pagina bekijkt dan kom je er achter dat een ROM in die lijst met een groen of blauw kleurtje gewoon werkt. Grijs is nog niet getest en rood betekent dat het niet werkt, als ik even snel die lijst bekijk zie ik geen rood gekleurde ROMs er tussen staan.

• jelbo

jelbo

ಠ_ಠ

SnezziDS 0.28a is gereleased!
quote:
DS-specific Fixes and Features:
- Overhauled the graphics engine to make use of the DS VRAM
(most games have less graphical glitches now)
- Implemented Mosaic effect.
- Aligned the SNES ROM to 64KB boundary.
(Chrono Trigger now works like Snezziboy on the DS)
- Modified Snezzi builder to allow building of 32Kbyte ROMs.
(32Kbyte Demos seem to work fine noW)
- Reallocated memory to various parts of the ITCM/DTCM/VRAM
- Implemented line-by-line mechanism for the following graphic registers:
- Horizontal/Vertical scroll offsets
- background disable/enable (hide/show)
- tilemap address
- screen brightness
- screen transparency
- screen mode (allows mid-frame switch
between screen mode 1-6 to screen mode 7 and back)
(does not support mid-frame switch between modes 1-6 to modes 1-6)
(Chrono Trigger works fairly well aside from backgruond priority issues,
which causes any game screen that has a warp zone to fill up with white/blue
circles, 16x16 tiles are still not supported)
- Mode 7 rotate/scaling registers
(F-Zero is playable!)
- Fixed Megaman7/XMen speed problems by protecting the ROM region, and allowing
only Read access. (Previous it was allowing Read/Write access)
- Implemented delayed NMI/IRQ triggered. NMI/IRQs are now triggered 4 SNES clock
cycles after the point in which they are fired.
(Chrono Trigger intro now gets past the Courtroom Trial Scene, and possibly
some other lock ups)

- Fixed a bug with the writing to register $211A
(Contra 3 title screen/Castlevania 4's bridge now works again)
- Fixed a bug when reading from $2137 register that causes the horizontal
and vertical counters to latch incorrectly.
- Fixed a critical bug with the MVP instruction to load the source and
destination banks in the correct order.
- Fixed a critical bug with the MVP instruction to decrement the X and Y
registers per move (previously it was incrementing the X and Y registers.
- Revised the per scanline timing downwards:
FastROM: 227 cycles
SlowROM: 200 cycles (???)
- Fixed the 16-bit decimal mode SBC to subtract correctly; operand was
previously incorrectly set up
(Knights of the Round no longer gets stuck at the score countdown screen)
- Fixed computation of the Mode 7 registers to the GBA's/DS's rotation modes.
(Super Soccer's intro where the ball flies toward the screen shows up
correctly now)
quote:
The 0.28a fixes the following:
- the nosound version to enable buttons.
- reverts to original the SNES cycle timings used by v0.27 wip.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

quote:
haageII schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:35:
Dank je Soar, en @ Rick Meijer: sorry, k was gewoon duf geworden van het lezen van verkeerde achterhaalde fora, toch bedankt.

Ja vervelend is dat hŤ? werd er zelf ook erg moe van. Op een gegeven moment moet je gewoon een keuze maken. De reden dat het zo moeilijk is komt omdat het elkaar niet zoveel ontloopt. Welke keuze je gaat maken maakt niet zoveel uit; het zal altijd wel een goeie keuze zijn.

@daniŽl: blijkbaar :)

@PTW: Check eens op marktplaats. Misschien is er wel iemand bij je in de buurt die die dingen verkoopt. Heb het zelf ook gedaan. Ik moest mij wel een beetje over het 'shady' gevoel heenzetten, maar ik had geen importkosten, 6 mnd garantie en voor een nette prijs (54 euro flashkaart, 10 euro flashen). (en ik kan er niet nůg blijer mee zijn dan ik al ben. Echt briljant)

@iedereen hier: zijn er nog meer mensen die niet online kunnen met hun homebrew (dsAmp, NDSmail, DSOrganise etc.)? Ik heb het voornamelijk tegen de Supercard bezitters.

• Cartman!
  • Niet online
Ik kom niet online met mn G6 Lite in ieder geval :( WFC doet t overigens uitstekend.

• CommDante

CommDante

-=Blood Angels=-

Problemen met homebrew dat WiFi gebruikt, maar WFC doet het wel?
Probeer de wifi lib test eens (link opslaan als, of copy/paste in d/l manager)

Met de troubleshoot-guide kan je dan uitvogelen wat er mis is.

Ander nieuws:
dsLinux met RAM support (wel even aankloten om flashkaart gepartitioneerd te krijgen, lijkt windows niet te doen met een format. Maar maakt nu compleet gebruik van FAT) en ScummVM (talky version, FAT save etc) werken nu trouwens ook op de M3 (MiniSD iig).

Lijkt erop dat M3 eindelijk is doorgeslagen en homebrew gaat supporten, daarnaast komen ze ook met een goedkoper alternatief.
quote:
We recieved this mail an hour ago from M3:

'The attachment is package & information of M3 Lite pro .
We will release the M3 mini pro / M3 SD pro next week & we will release the
M3 Lite pro around 2 weeks later .
The price of M3 pro is much lower than the M3 perfect .
It can play amlost all the NDS games like M3 Perfect , the only
difference is that it just can't play the GBA roms over 32Mb.

By the way we have made the new G6/M3 FAT Lib for the developers.
Maar nog even de reviews van de nieuwe M3 Lite pro en SC Lite Rumble afwachten ... het zijn mooie tijden voor homebrew en DS flashcarts :)

• Cartman!
  • Niet online
Dat van die wifi lib test had ik gevonden inderdaad. Maar dan is er een leuke troubleshoot guide maar dan snap ik t nog niet. Mn WFC vind tig AP's en met wifi lib test gewoon 0. Dan is die wifi lib test dus gewoon niet goed. Je kunt de donder er dus op zeggen dat als je homebrew t niet doet ook wifi lib test niet gaat werken.... bummer :(

Jammer van die M3 Lite pro....had ik wel willen kopen ipv een G6 dan. GBA doet me toch niet zo gek veel.

Trouwens,
Is er al bekend of er een soort hack is voor flashcards dat de opera ds gewoon draaibaar is via je card?

Cartman! wijzigde deze reactie 13-10-2006 14:26 (11%)

• haageII
quote:
Soar schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 00:27:
Als je de legenda bovenaan de pagina bekijkt dan kom je er achter dat een ROM in die lijst met een groen of blauw kleurtje gewoon werkt. Grijs is nog niet getest en rood betekent dat het niet werkt, als ik even snel die lijst bekijk zie ik geen rood gekleurde ROMs er tussen staan.
[noob]Er staat ook nog kolom met compat en dan SD en/of CF wat betekend dat dan?[/noob]

• CommDante

CommDante

-=Blood Angels=-

quote:

Euhm, eerder omgekeerd: Als Wifi lib test niet werkt, werkt WiFi homebrew ook niet. Wel raar dat je geen AP's kan vinden met wifi lib test, maar wel met WFC, ik vind er veel meer met wifi lib test. (Wardrive ftw :P )

En wat is er jammer aan de M3 Lite pro?

Euhm, Opera homebrew?

@haageII
Of het werkt op de CF of SD variant van de flashcart.

CommDante wijzigde deze reactie 13-10-2006 18:07 (9%)

• krayz
  • Laatst online: 18-02 08:22
hebben meer mensen het probleem dat nieuwere roms niet werken op hun g6 (draai v4.6a).

hij start en blijft dan hangen op een wit scherm... :?

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

pven

sponsort

quote:
krayz schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:20:
hebben meer mensen het probleem dat nieuwere roms niet werken op hun g6 (draai v4.6a).

hij start en blijft dan hangen op een wit scherm... :?
Geen last van, maar je moet wel even met de opties spelen. :Y)

@pvenpven || KWF || Slotje.com (te koop) || blog || reviews || marktplaats

• Ricardo
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 00:33
Ik heb een probleem met moonshell.
Ik heb hem op me Ezflash IV gezet + een filmpje en muziek.
Maar als ik _BOOT_MP_SC.nds probeer te openen slaat die vast ofzo.
Althans het lijkt mij niet dat die 10 minuten moet laden.
Weet iemand hier wat op, of heb ik iets fout gedaan?

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18-04 08:03
Die SC.nds file is voglens mij alleen voor Supercard gebruikers om moonshell te patchen?

• Cartman!
  • Niet online
quote:
CommDante schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:06:
[...]

Euhm, eerder omgekeerd: Als Wifi lib test niet werkt, werkt WiFi homebrew ook niet. Wel raar dat je geen AP's kan vinden met wifi lib test, maar wel met WFC, ik vind er veel meer met wifi lib test. (Wardrive ftw :P )

En wat is er jammer aan de M3 Lite pro?

Euhm, Opera homebrew?

@haageII
Of het werkt op de CF of SD variant van de flashcart.

Dat bedoelde ik ook ja. Als wifi lib niet werkt dan werkt je wifi homebrew spul niet. Vind het zo vaag dat het bij de een uitstekend werkt en bij de ander niet. Andere firmware oid :? WFC doet t gewoon echt prima.

Niks jammer aan de m3 lite pro, integendeel. Beter dan mn G6 aangezien ie goedkoper word dan de huidige M3.

Opera is geen homebrew nee, maar ik heb er wel een rom van die niet werkt omdat ik geen ram uitbreiding heb. Terwijl je flashcard in principe wel ruimte daarvoor zou hebben. Dus ik vroeg me af of er al een hack was die ervoor zorgt dat je flashcard als RAM uitbreiding gebruikt kan worden...

• jelbo

jelbo

ಠ_ಠ

Net door iemand op een vet tooltje gewezen: VGMTrans. Drag'n'Drop je DS ROM in de tool en je kunt de muziek beluisteren door een track te selecteren in het Collection deeltje. MK:DS, MP:H, Brain Training en de E3 Tech Submarine Demo (vrij te downloaden) werken heel goed. Hoewel het nog niet helemaal klinkt als the real thing. Maar het progje is volgens de maker dan ook 'leaked version before the first beta release was even half-way through production' :P

http://img133.imageshack.us/img133/5796/vgmtransvp7.png

• krayz
  • Laatst online: 18-02 08:22
quote:
pven schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:12:
[...]

Geen last van, maar je moet wel even met de opties spelen. :Y)
en welke spelregels moet ik daar bij hanteren? :/

• Cartman!
  • Niet online
quote:
krayz schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:42:
[...]

en welke spelregels moet ik daar bij hanteren? :/

Alle opties bij de write methode proberen.

Iemand al een manier kunnen vinden hoe de Opera DS browser werkende te krijgen is met een flashcard?

• SD5k

SD5k

>4&X

quote:
g00fy schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:11:
Iemand al een manier kunnen vinden hoe de Opera DS browser werkende te krijgen is met een flashcard?

Ja, het bleek uiteindelijk veel simpeler te zijn dan ik dacht.

Gewoon je passcard en flashcard uit je DS gaan... naar de winkel gaan.. Opera DS kopen.. en gŠŠn!

• Cartman!
  • Niet online
quote:
-Sander schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:13:
[...]

Ja, het bleek uiteindelijk veel simpeler te zijn dan ik dacht.

Gewoon je passcard en flashcard uit je DS gaan... naar de winkel gaan.. Opera DS kopen.. en gŠŠn!

Zeg dan niks, voor zulke opmerkingen is dit topic niet.

En dat gaan zal ook tegenvallen denk ik. 90% van alle AP's die ik vind werken niet of zijn beveiligd.

Cartman! wijzigde deze reactie 14-10-2006 19:31 (13%)

• SD5k

SD5k

>4&X

quote:
g00fy schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:30:
[...]

Zeg dan niks, voor zulke opmerkingen is dit topic niet.

En dat gaan zal ook tegenvallen denk ik. 90% van alle AP's die ik vind werken niet of zijn beveiligd.

Ja, hij was flauw, ik weet het. :+

Maar ik bedoelde dus dat het gewoon nooit zal gaan met de huidige flashcards.

• Cartman!
  • Niet online
quote:
-Sander schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:40:
[...]

Ja, hij was flauw, ik weet het. :+

Maar ik bedoelde dus dat het gewoon nooit zal gaan met de huidige flashcards.
Waarom niet? Dat moet toch wel te emu/simuleren zijn :?

• b3n666
Vast wel, maar die browser is al enorm traag, kan je nagaan hoe niet snel het dan gaat. Denk dat je beter kan wachten op een homebrew browser.

• haageII
nvm..

haageII wijzigde deze reactie 15-10-2006 10:45 (96%)

• Cartman!
  • Niet online
Ik baal er echt van dat die wifi lib niet werkt bij me. En het lijkt alsof niemand anders hier last van heeft, das t stomme... Zijn er verschillende DS Lite firmwares in omloop of komt het door de G6 of Passcard?

Iemand bij wie het wel werkt zonder flashme: kun je checken welke firmware je hebt met deze methode?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
1. Insert a DS game in NDS slot.
2. Turn up your DS and open Pictochat, room A.
3. Now remove the NDS cartridge from the NDS slot (don't worry, you can't do much harm).
4. Both screens should turn in the same color.

- NDS-V1: DS will freeze, when you remove the cart.
- NDS-V2: Grayish Blue (thanks, tepples)
- NDS-V3: Dark Green (Note! A silver DS bought in MK:DS bundle is most probably NOT installed with FW4!)
- NDS-V4: Yellow
- NDS-V5: Magenta
- iQue FW: Dark Green
- FM-V1-6: Dark Green

Ik heb NDS-V5 - Magenta in ieder geval. Daarmee werkt wifi lib dus niet.

Cartman! wijzigde deze reactie 15-10-2006 11:53 (62%)

• Gronnaephos
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 31-10-2013
Ik oriŽnteer me sinds kort weer op de NDS "backup storage devices", omdat de GBA mij ook goed beviel met die toevoeging. Nu heb ik een tijdje wat speciale truucjes met het flashen van bepaalde hardware kunnen doen om een beperkt aantal (homebrew) spelletjes vanaf de oude GBA cart te kunnen spelen, maar het wachten was natuurlijk op de kaartjes die in Slot-1 van de DS passen. Na enige oriŽntatie kwam ik erachter dat er momenteel 2 oplossingen zijn: de DS-Link en de DS-Extreme.

De eerste werkt alleen met geflashte hardware, bevat een microSD-ingang en vereist gepatchte meuk.
De tweede werkt als het goed is meteen, maar heeft beperktere mogelijkheden tot upgraden, heb ik het idee en of meuk gepatcht moet worden, weet ik ook niet. Ik ben allang blij dat ik dit topic heb gevonden, dus ik heb geen zin om elke pagina na te pluizen naar reviews. Ik heb van de DS-Link al een review gelezen en hij lijkt me zeer de moeite waard op 2 dingen na: Hoe communiceert deze kaart met de PC? Ik neem aan dat de microSD in een universele cardreader kan, maar ik weet het niet zeker. Ten tweede ondersteunt deze (nog) geen ongepatchte software. De mogelijkheden tot het upgraden van geheugen en firmware van de hardware zelf, plus de hoge compabiliteit, stonden mij wel zeer aan.

Nu zoek ik dus nog een review oid van de DS-extreme, waar ik nog wat minder van af weet. Waarschijnlijk zijn er onder jullie wel die er verstand van hebben en mij kunnen vertellen welke van de twee (of zijn er buiten deze om nog betere in de maak/verkoop?) het beste is en ook de beste toekomst heeft?

• b3n666
Als je zoveel mogelijk wil doen kan je op het moment beter een supercard/g6/m3 kopen dan zo'n slot1 kaart volgens mij.

• vanThijs
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14-04 20:19
quote:
Gronnaephos schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:48:
Ik oriŽnteer me sinds kort weer op de NDS "backup storage devices", omdat de GBA mij ook goed beviel met die toevoeging. Nu heb ik een tijdje wat speciale truucjes met het flashen van bepaalde hardware kunnen doen om een beperkt aantal (homebrew) spelletjes vanaf de oude GBA cart te kunnen spelen, maar het wachten was natuurlijk op de kaartjes die in Slot-1 van de DS passen. Na enige oriŽntatie kwam ik erachter dat er momenteel 2 oplossingen zijn: de DS-Link en de DS-Extreme.

De eerste werkt alleen met geflashte hardware, bevat een microSD-ingang en vereist gepatchte meuk.
De tweede werkt als het goed is meteen, maar heeft beperktere mogelijkheden tot upgraden, heb ik het idee en of meuk gepatcht moet worden, weet ik ook niet. Ik ben allang blij dat ik dit topic heb gevonden, dus ik heb geen zin om elke pagina na te pluizen naar reviews. Ik heb van de DS-Link al een review gelezen en hij lijkt me zeer de moeite waard op 2 dingen na: Hoe communiceert deze kaart met de PC? Ik neem aan dat de microSD in een universele cardreader kan, maar ik weet het niet zeker. Ten tweede ondersteunt deze (nog) geen ongepatchte software. De mogelijkheden tot het upgraden van geheugen en firmware van de hardware zelf, plus de hoge compabiliteit, stonden mij wel zeer aan.

Nu zoek ik dus nog een review oid van de DS-extreme, waar ik nog wat minder van af weet. Waarschijnlijk zijn er onder jullie wel die er verstand van hebben en mij kunnen vertellen welke van de twee (of zijn er buiten deze om nog betere in de maak/verkoop?) het beste is en ook de beste toekomst heeft?

Een micro sd kaartje kan gewoon in een SD cardreader (mits je gebruik maakt van de meegeleverde microSD-->SD adapter)
Bij een dslink zullen de roms gepatchet moeten blijven worden, maar dit is dan ook echt geen probleem. Om alle games werkend te krijgen op de extreme, moet de firmware zeer regelmatig geupdated worden (zie het als een realtime patcher).

Zijn er nog betere in de maak lijkt me een beetje een overbodige vraag. Tuurlijk komen er nog steeds betere en betere. Maar de vraag is hoe lang je bereid bent te wachten.
Wss komen de slot1 oplossingen van de bekende fabrikanten ten vroegste binnen een half jaar.

Imo heeft de extreme het voordeel dat hij overal gevuld kan worden (usb) en altijd snel genoeg zal zijn. Hiertegenover staat een "klein" geheugen.
Van de dslink is er voor zover ik weet nog geen engelse versie uitgekomen (wel van de pc software, niet van de card firmware), en de homebrew ondersteuning is niet zo heel groot, maar dit kan veranderen. Het grootste voordeel is natuurlijk het uitbreidbare geheugen. Ik heb nu M3 met een 1gig kaartje, maar mijn volgende aankoop wordt zeker een 2gig kaartje.

• Gronnaephos
Over dat geheugen, ik heb een Flash2Advance voor m'n GBA met 256 Mbit. Die ging een aardige tijd mee, maar kon helaas niet de allergrootste roms accepteren. De DS-roms zijn vaak nog een stukje groter, 1 Gbit bijvoorbeeld. De DS-extreme biedt een kaartje met 4 Gbit aan (512 MB), dit is toch meer dan genoeg? De grootste DS-games, komen die Łberhaupt boven de 2 Gbit uit?

Bij de DS Link kun je zelf microSD-kaartjes kopen, van bijvoorbeeld 1 GB. Houdt dit dus in dat daar 8 Gbit aan roms op past?

In hoeverre heeft de extreme een 'klein' geheugen? Is het dat er in de toekomst sommige roms niet meer op passen of is het een luxeprobleem dat er 'slechts' 4 stevige roms op passen?

• Soar
Nintendo heeft aangegeven dat de maximale grootte van een NDS ROM 1Gb (128MB) zal zijn. Dus ja het is meer een "luxeprobleem". Een groot (IMHO) voordeel van de DS-X is dat het de ROMs clean kan afspelen, dat betekend dus dat download play altijd zou moeten werken.

• vanThijs
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14-04 20:19
quote:
Gronnaephos schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 16:29:
Over dat geheugen, ik heb een Flash2Advance voor m'n GBA met 256 Mbit. Die ging een aardige tijd mee, maar kon helaas niet de allergrootste roms accepteren. De DS-roms zijn vaak nog een stukje groter, 1 Gbit bijvoorbeeld. De DS-extreme biedt een kaartje met 4 Gbit aan (512 MB), dit is toch meer dan genoeg? De grootste DS-games, komen die Łberhaupt boven de 2 Gbit uit?

Bij de DS Link kun je zelf microSD-kaartjes kopen, van bijvoorbeeld 1 GB. Houdt dit dus in dat daar 8 Gbit aan roms op past?

In hoeverre heeft de extreme een 'klein' geheugen? Is het dat er in de toekomst sommige roms niet meer op passen of is het een luxeprobleem dat er 'slechts' 4 stevige roms op passen?

dat is helemaal 100% een luxeprobleem. Ik gebruik mijn ds regelmatig als mediaplayer (bus enzo), en met dpg video zit je al snel aan 100mb/uur --> laten we zeggen dat je 2 episodes van een tv-serie erop hebt staan --> +/-200mb en nog 2 albums --> +/-100mb.
Dan heb je nog maar 200mb over.
Er zijn op dit moment +/-25 games die al 128mb groot zijn, dan is de overschot al niet meer zo groot.

Zoals ik al zei: helemaal een luxeprobleem. Het moeilijke is dat je nu wss nog niet weet of je video/mp3 gaat gebruiken. (ik dacht ook dat ik het nooit ging gebruiken)
Bij een DS-link kan je er gewoon een groter geheugenkaartje inproppen (en het oude, met adapter, in je digicam doen), bij de extreme zal je veel moeten swappen.

quote:
Nintendo heeft aangegeven dat de maximale grootte van een NDS ROM 1Gb (128MB) zal zijn. Dus ja het is meer een "luxeprobleem". Een groot (IMHO) voordeel van de DS-X is dat het de ROMs clean kan afspelen, dat betekend dus dat download play altijd zou moeten werken.
Daar heb je gelijk in, maar als je DS geflashed is, kan je ook je passme+flashcart in de niet geflashede DS doen. Dan kan je ook downlaod playen (maar moet je ds geflashed zijn, wat overigens sterk aan te raden is bij de dslink)

vanThijs wijzigde deze reactie 15-10-2006 17:37 (14%)

• Dikkiedikdik
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
quote:
ThrillFreak schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:17:
Ik heb een probleem met moonshell.
Ik heb hem op me Ezflash IV gezet + een filmpje en muziek.
Maar als ik _BOOT_MP_SC.nds probeer te openen slaat die vast ofzo.
Althans het lijkt mij niet dat die 10 minuten moet laden.
Weet iemand hier wat op, of heb ik iets fout gedaan?

Installeer allereerst even de nieuwste kernell software op de DS: http://www.ezflash.cn/zip/EZ4loader061010.zip

En hier heb je een moonlight die daarbij goed moet werken:
http://l33t.spod.org/~cory1492/moonshell_141_EZ4.zip

• SKa_BoSS
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12-09-2013

SKa_BoSS

Check je rollator!

Is dit wat?

DS-Extreme

• Gronnaephos
Hmm, voor 85 euro is dat zeker geen slechte actie, maar 7 euro verzendkosten en nog niet 100% zekerheid over de kwaliteit enzo van het ding, ga ik nog niet meteen tot aankoop over. Bedankt voor de tip trouwens.

Ik wacht nog een tijdje en dan ga ik denk ik toch maar de knoop doorhakken :)

Gronnaephos wijzigde deze reactie 15-10-2006 21:22 (54%)

• ATL
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Ik heb zojuist in China een DS-Link gekocht. Ik heb nog geen Micro-SD kaartje gekocht, maar als ik de DS-Link (zonder geheugen kaartje) in de NDS stop, dan start de OS van de DS-Link niet op (NDS is wel geflasht). Is dit normaal. Anders moet ik hem hier snel omruilen.

Kan iemand dit even voor mij testen. Alvast bedankt.

• b3n666
Lijkt mij vrij normaal.

• Dikkiedikdik
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
quote:
Ik zou hem zeker importeren als hij te koop is, ben je een stuk goedkoper uit. De site komt niet betrouwbaar op mij over, veel stemmingmakerij en veel taalfouten. Ook staan er dingen die gewoon niet waar zijn. Het is bijv. onmogelijk te zeggen of deze kaart altijd zal werken met nieuwe types van de DS, er staat nu dat de kaart ontworpen is voor de toekomst, maar dat kan je dus gewoonweg niet 100% stellen. Door dit soort dingen zou de site voor mij afdoen als betrouwbaar verkoopadres.

• Scorpei
  • Laatst online: 16-04 07:11
Hoi allemaal,

Ik zag deze vraag voorbij schuiven dus kon ik het niet laten me maar eens aan te melden bij GoT (jullie kennen me wel, ik sta in de start post).
quote:
ATL schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 05:10:
Ik heb zojuist in China een DS-Link gekocht. Ik heb nog geen Micro-SD kaartje gekocht, maar als ik de DS-Link (zonder geheugen kaartje) in de NDS stop, dan start de OS van de DS-Link niet op (NDS is wel geflasht). Is dit normaal. Anders moet ik hem hier snel omruilen.

Kan iemand dit even voor mij testen. Alvast bedankt.

Ik heb net mijn DSlink (kernel English v1.1 meen ik, kan ook Chinese zijn) eventjes in m'n geflashde NDS (flashme V7 stealth) gestopt zonder microSD kaart.
Nadat ik m'n DS aanzette kreeg ik netjes de melding dat er geen DSlink of microSD kaart in de DS zat ("DSLink or TFCard Not Found"). Wel ziet het er nogal krom uit met het bovenste scherm helemaal wit en het onderste zwart met de witte error tekst. Misschien is dit anders met een andere kernel dat weet ik niet.

Succes met omruilen, misschien in de winkel eerst testen of je volgende exemplaar wel goed is?

Owner of http://scorpei.com/

• Scorpei
Ik heb overigens een nieuw plaatje gemaakt voor de start post met meer kaartjes erop.
http://scorpei.com/NDS_backup_cards(smaller).jpg
Van links boven naar links onder en van links naar rechts;
PassKey2 (Passme2), MK4-mini (NoPass), PassCard3/SuperKey (NoPass), OperaDS memory Pack (NDSL dust-cover GBA case), M3lite, G6lite, EZflashIV deluxe, Ewin2 Lite, Neo2-TF, GoldenSun2 (GBA case), SuperCard SD (GBA case +), EFA linker (GBA flash card, GBA case), GBAMP (GBA case +), Opera DS (DS case), DSlink (DS case).

*edit*Owja, ook is de link in de startpost niet meer de meest recente voor m'n Beginners Guide, deze wel. Ook zijn de reviews verhuisd :).

Scorpei wijzigde deze reactie 16-10-2006 15:46 (21%)

• haageII
Ik wil mijn DS Lite laten flashen maar kan dit niet zelf doen (passkey enzo nodig)

weet iemand of dit betrouwbaar is: http://computers.tweedeha...do-ds-supercard-lite.html

• Scorpei
quote:
haageII schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:46:
Ik wil mijn DS Lite laten flashen maar kan dit niet zelf doen (passkey enzo nodig)

weet iemand of dit betrouwbaar is: http://computers.tweedeha...do-ds-supercard-lite.html
Waar woon je ergens? Misschien kan iemand je helpen?

Scorpei wijzigde deze reactie 16-10-2006 17:56 (4%)

• SKa_BoSS
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12-09-2013

SKa_BoSS

Check je rollator!

Review van de DS-Xtreme: http://gbatemp.net/index.php?showtopic=38174
quote:

Pros
+ Amazing 99.9% ROM compatibility
+ Supports clean ROMS
+ Drag 'n Drop! No software patching needed
+ Can be used on any computer O/S that supports USB mass storage
+ Ultra fast USB 2.0 connectivity
+ Single card multiplayer works!
+ Nice extra features - music player etc...
+ LEDs you just have to love
+ Amazing operating system / skinning engine
+ Good build quality
+ Real English fast product support
+ Fits flush in your DS
+ Supports DS sleep mode

Cons
- Limited to 512MB of internal memory
- Quite expensive
- 1 unsupported game so far

Overall
9.5/10

SKa_BoSS wijzigde deze reactie 17-10-2006 09:11 (81%)

• Cartman!
  • Niet online
En wat kost ie dan? Misschien verkoop ik mn G6 Lite & Passcard 3 er wel voor dan...

Wat ontzettend frustrerend is dat elke DS in mn omgeving wel werkt met de wifi lib en mijne verrekt het. Mn collega heeft dezelfde firmware gewoon en doet alles prima. Mijne niks :&#039;(

Cartman! wijzigde deze reactie 17-10-2006 13:07 (52%)

• Scorpei
quote:
Als het goed is komt mijn sample ook binnekort (afhankelijk van wanneer mijn supplier ze krijgt), dus ook m'n review :).

• Foxtreme
  • Laatst online: 21-06-2007
Ziet er goed uit :)

Murlocs are going to take over the world, no doubt.

• Cartman!
  • Niet online
Weet iemand of er een manier is om je DS een factory reset te geven zoals veel apparatuur dat heeft :?

• Scorpei
quote:
Cartman! schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:37:
Weet iemand of er een manier is om je DS een factory reset te geven zoals veel apparatuur dat heeft :?
Kan alleen NoFlashMe bedenken......

• Cartman!
  • Niet online
quote:
Scorpei schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:56:
[...]

Kan alleen NoFlashMe bedenken......
Ik ook ja, maar vind het toch riskant... ook al lukt het goed, dan ben ik wel mn garantie kwijt.

• Scorpei
Ligt eraan, je hebt een DS phat? Heb je hem al geflashed (waarom wil je hem trouwens unflashen?) want dan ben je inderdaad je gerantie kwijt maar ik heb van veel mensen op forums gelezen dat (zeker wanneer het stickertje nog op SL1 zat) ze heb nog terug konden sturen.

• ikbenwouter
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:03
quote:
snoeki schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:28:
[...]

Ik zou hem zeker importeren als hij te koop is, ben je een stuk goedkoper uit. De site komt niet betrouwbaar op mij over, veel stemmingmakerij en veel taalfouten. Ook staan er dingen die gewoon niet waar zijn. Het is bijv. onmogelijk te zeggen of deze kaart altijd zal werken met nieuwe types van de DS, er staat nu dat de kaart ontworpen is voor de toekomst, maar dat kan je dus gewoonweg niet 100% stellen. Door dit soort dingen zou de site voor mij afdoen als betrouwbaar verkoopadres.

Vertel jij ons eens even waar we hem kunnen importeren dan _/-\o_

Op dit moment vind je hem dus niet voor minder dan 85 euro...

........................................................................................................................................................

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb een Lite. Hij is nog niet geflashed maar dit wil ik misschien doen omdat ik graag homebrew wil kunnen draaien die gebruikt maakt van wifi lib. Gebruik nu n passcard 3.

• Scorpei
quote:
woutor schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:05:
[...]

Vertel jij ons eens even waar we hem kunnen importeren dan _/-\o_

Op dit moment vind je hem dus niet voor minder dan 85 euro...
Mag je hier met adressen gooien? En voor minder dan 85 euro zou ik vreemd vinden eerlijk gezegd.
quote:
Cartman! schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:05:
Ik heb een Lite. Hij is nog niet geflashed maar dit wil ik misschien doen omdat ik graag homebrew wil kunnen draaien die gebruikt maakt van wifi lib. Gebruik nu n passcard 3.
Noem eens een voorbeeld, ik heb mijn DSL ook niet geflashed en ik kan dingen als BeUP, NDSmail ook gewoon draaien (geen ID of dat de "wifi lib" gebruikt of z'n eige lap code eigelijk).

• Cartman!
  • Niet online
quote:
Scorpei schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:28:
[...]

Noem eens een voorbeeld, ik heb mijn DSL ook niet geflashed en ik kan dingen als BeUP, NDSmail ook gewoon draaien (geen ID of dat de "wifi lib" gebruikt of z'n eige lap code eigelijk).

Heb ik al n hoop keer gepost. Al die apps werken dus niet bij me. En op andere DS-en in mn buurt wel. Baal er goed van :{

Het lijkt erdoor te komen dat een DS die voor t eerst geconfigt is met een rom het niet doet en een DS die wel is geconfigt voor t eerst door een echte game het wel doet. Is dit bij jou ook het geval geweest?

edit: ja, alles dat online gaat met je DS en homebrew is, is gebasseerd op wifi lib

Cartman! wijzigde deze reactie 17-10-2006 16:30 (6%)

• Scorpei
quote:
Cartman! schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:30:
[...]

Heb ik al n hoop keer gepost. Al die apps werken dus niet bij me. En op andere DS-en in mn buurt wel. Baal er goed van :{
Snap ik :S. En sorry dat ik niet door 26 pagina's wil gaan bladeren (ben nog niet zo lang bij GoT).
quote:
Het lijkt erdoor te komen dat een DS die voor t eerst geconfigt is met een rom het niet doet en een DS die wel is geconfigt voor t eerst door een echte game het wel doet. Is dit bij jou ook het geval geweest?
Nope, ik heb mijn instellingen gewoon overgezet van mijn DS phat naar m'n DSlite. Misschien kun je het zo testen....een DS phat pakken die het doet, de bestaande Wifi-ID weg gooien, een nieuwe aanmaken en die dan overzetten? Is maar een idee hoor (kan me ook niet voorstellen dat het daar aan zou liggen eigelijk).
quote:
edit: ja, alles dat online gaat met je DS en homebrew is, is gebasseerd op wifi lib
Nou, BeUP was bij release voornamelijk eige code in plaats van het gebruik van libs. Toen was er zelfs geen gebruik gemaakt van PaLib.

• Cartman!
  • Niet online
quote:
Scorpei schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:48:

Nope, ik heb mijn instellingen gewoon overgezet van mijn DS phat naar m'n DSlite. Misschien kun je het zo testen....een DS phat pakken die het doet, de bestaande Wifi-ID weg gooien, een nieuwe aanmaken en die dan overzetten? Is maar een idee hoor (kan me ook niet voorstellen dat het daar aan zou liggen eigelijk).
Hoe had je dat overzetten in gedachte? Gewoon als data of overtypen? Overtypen werkt niet namelijk want dat heb ik al getest.

• Scorpei
quote:
Cartman! schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:54:
[...]

Hoe had je dat overzetten in gedachte? Gewoon als data of overtypen? Overtypen werkt niet namelijk want dat heb ik al getest.

Toen Nintendo de DS maakte wisten ze al dat er of ooit een kapot kon gaan, hij van eigenaar ging wisselen of dat ze de DSlite gingen maken ;). Ergens in het boekje van je DSlite staat meen ik hoe je de Wifi profile van de eene DS naar de andere kan zetten. Ik meen dat je dan naar de wifi instellingen moet gaan, daar naar de systeem eigenshappen (MAC en zo). Daar zou dan een transfer optie zitten. Dan ga je met je DSlite naar download play en kun je de instellingen overnemen.

Nu denk ik niet dat het helpt (ik snap niet dat het aan je wifi-ID zou kunnen liggen), maar het feit dat gewoon overtikken niet werkt vind ik ook vreemd. Je kon wel gewoon officieele spellen online spelen?

• Cartman!
  • Niet online
quote:
Scorpei schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:13:
[...]

Toen Nintendo de DS maakte wisten ze al dat er of ooit een kapot kon gaan, hij van eigenaar ging wisselen of dat ze de DSlite gingen maken ;). Ergens in het boekje van je DSlite staat meen ik hoe je de Wifi profile van de eene DS naar de andere kan zetten. Ik meen dat je dan naar de wifi instellingen moet gaan, daar naar de systeem eigenshappen (MAC en zo). Daar zou dan een transfer optie zitten. Dan ga je met je DSlite naar download play en kun je de instellingen overnemen.

Nu denk ik niet dat het helpt (ik snap niet dat het aan je wifi-ID zou kunnen liggen), maar het feit dat gewoon overtikken niet werkt vind ik ook vreemd. Je kon wel gewoon officieele spellen online spelen?
Die heb ik dus niet maar dat overzetten zal ik zeker eens proberen nog.

• haageII
quote:
Scorpei schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:54:
[...]

Waar woon je ergens? Misschien kan iemand je helpen?

In Joure, bij Heerenveen in de buurt, maar daar ging het ff niet om.

Anyway weet iemand een betrouwbare flash service in NE/BE/DU?

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.