Welcome to the club! ... hier ook een YP TE. Even ingaan op je vragen:
1. Werksfeer
Die is dik in orde! Ze doen naar mijn mening erg hun best om je een Sogetist te laten voelen zonder vervelende praktijken(brainwashpraktijken ;-)). Dit vond ik erg belangrijk toen ik hier kwam solliciteren. Aan de andere kant, als het goed is zit je altijd bij de klant dus heb je niet zo heel veel met Sogeti meer te maken ...
2. Beloning
Tja, dit is niet heel erg hoog maar redelijk marktconform. Ze hebben het vrij recent een beetje bijgesteld. Er gaan geruchten rond dat dit wederom wordt bijgesteld ... naar boven uiteraard

. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Sogeti niet gekozen heb voor de beloning. Ik had meedere sollicitaties gedaan waaronder bij LogicaCMG. Echter voelde die bedrijven gewoon niet degelijk aan, met name LCMG niet (no offense btw).
3. Lease regeling
Hmmm tja zie punt 2, niet heel erg spannend. Ik rij er nu een Fiat GP Sport voor + een aantal opties .... ik heb een eigen bijtelling van zo'n ¤70,- welke ik weer fiscaal kan aftrekken ... dus opzich valt het mee toch? -->
DEZE DUS!
4. Oleidingsmogelijkheden
Die zijn zeer goed geregeld, dat was een tweede reden voor mij om bij Sogeti te gaan starten ;-)
Wat betreft de introductie, die is naar mijn mening zeer goed geregeld!! En uiteraard 3 weken naar Ohio... dat is echt da bomb. Veel geleerd, veel gelachen en gefeest! In de weekenden ben ik naar New York geweest (is maar 10 uur rijden, als je tenminste in een keer goed rijdt

) en de outlet stores in de buurt.
En wat betreft de pakkencultuur ... dat valt op zich wel mee... maar zodra je "beschikbaar" bent(en geloof me dat ben je ook tijdens de opleiding) dan kan het zijn dat je a-la-minute naar een klant moet voor een intake gesprek ... das toch lullig als je daar met je nike's en spijkerbroek en je t-shirt aankomt zetten. Daarom verschijn je dus gewoon in pak... maar goed ik snap het probleem ook niet zo erg hoor.
Sogeti is redelijk informeel wat dat betreft. Stel je zou een interne opdracht krijgen dan hoef je dus echt niet in pak te komen!!
Nog meer vragen

?
renzo4000 wijzigde dit bericht 23-08-2006 15:21 (3%)