Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Het Asrock 775Dual-VSTA topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
Een echte computer!

quote:
anandus schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:30:
offtopic:
Ja, het was al laat (en aangeschoten) en was je naam vergeten, sorry :P

Maar ik ben wel benieuwd naar de uitslag :)
Welke bios gebruik je trouwens? Ben zelf net van 1.10 naar 1.70 gegaan, en wat ik op het eerste gezicht zie is dat er een menuutje "advanced memory nogwat" bijgekomen is. (Of zat-ie er al en is het mij gewoon niet eerder opgevallen? :P )

Wow, wat een snelle quote, ik had de post nog niet eens perfect klaar ;)

Ik heb 1.7 geflashed.
Daarna pas met de memory timings gespeeld (in negatieve zin, dus langere vertragingen).
Maar geen verbeteringen.

Let wel: als er een lijst zou zijn 'dit is het allergoedkoopste geheugen in Nederland' dan heb ik denk ik nr. 3 gekocht, DDR2 533 reepjes van 1 GB voor 59 euro.
Geen problemen in Memtest86, maar vastlopers in XP. :*(

Alle ssd's: www.SsdWorld.Net

is een errorist
Reg. datum: 24 februari 2001

Heb je toevallig een Ati-kaart?
Welke Catalyst-drivers gebruik je?

Op het forum van anandtech kom ik e.e.a. tegen over instabiliteit met een ASrock + Ati.
Kan je een andere kaart misschien even gebruiken om dat te testen?
Dan weten we of het ligt aan de combo mobo+mem of de combo mobo+videokaart :)

edit:
Audio en Via drivers toegevoegd aan startpost :

anandus wijzigde dit bericht 28-08-2006 13:50 (9%)

Biochemically no different than eating large quantities of chocolate.

Een echte computer!

quote:
anandus schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:46:
Heb je toevallig een Ati-kaart?
Welke Catalyst-drivers gebruik je?

Op het forum van anandtech kom ik e.e.a. tegen over instabiliteit met een ASrock + Ati.
Kan je een andere kaart misschien even gebruiken om dat te testen?
Dan weten we of het ligt aan de combo mobo+mem of de combo mobo+videokaart :)

Jazeker, een X1600 AGP 256 MB DDR2.
Ik heb zo geen andere kaart liggen, maar ik kreeg de afgelopen weken ook al het gevoel dat het iets met de AGP-sturing te maken had, omdat het gestotter (hoe noemen ze dat nou - hickups?) vooral voorkwam als ik de computer startte en Control Center geladen werd (scherm effe zwart), en als ik uit games of 3DMark terugkwam.

Maar, is er daar al iets over bekend op het Anandtech forum? Ik zal zo zelf wel effe kijken (ALT-TAB-TAB haha! staat al open).

edit:
laatste catalyst drivers; 6.8

is een errorist

quote:
bverstee schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:51:
[...]

Jazeker, een X1600 AGP 256 MB DDR2.
Ik heb zo geen andere kaart liggen, maar ik kreeg de afgelopen weken ook al het gevoel dat het iets met de AGP-sturing te maken had, omdat het gestotter (hoe noemen ze dat nou - hickups?) vooral voorkwam als ik de computer startte en Control Center geladen werd (scherm effe zwart), en als ik uit games of 3DMark terugkwam.

Maar, is er daar al iets over bekend op het Anandtech forum? Ik zal zo zelf wel effe kijken (ALT-TAB-TAB haha! staat al open).
* Doet Sherlock Holmes outfit aan

Ik ben heel erg benieuwd of het misschien daaraan zou kunnen liggen. Op het forum van anandtech doet iedereen alleen maar klagen (net als hier eigenlijk :+ ), dus je moet tussen de bomen het bos proberen te zien :P

Het is jammer dat je geen andere kaart hebt liggen, misschien 'effe' lenen van een vriend ofzo?
Want het is natuurlijk zo uitgevogeld of het probleem in die hoek ligt :)

Een echte computer!

quote:
anandus schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:54:
[...]

* Doet Sherlock Holmes outfit aan

Ik ben heel erg benieuwd of het misschien daaraan zou kunnen liggen. Op het forum van anandtech doet iedereen alleen maar klagen (net als hier eigenlijk :+ ), dus je moet tussen de bomen het bos proberen te zien :P

Het is jammer dat je geen andere kaart hebt liggen, misschien 'effe' lenen van een vriend ofzo?
Want het is natuurlijk zo uitgevogeld of het probleem in die hoek ligt :)

Ik heb een PCI-X X1600 besteld (morgen binnen denk ik), omdat dat natuurlijk de tussenstap richting een ander bord is. Ik zal het dan proberen. Of weet je zo dat er ook met ATI PCI-X kaarten problemen zijn op dit bord?

Ik hou niet van klagen 8) maar ook niet van een lege portemonnaie door allerlei hardware te kopen om de problemen van AsRock op te lossen }:O

is een errorist

quote:
bverstee schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:58:
[...]

Ik heb een PCI-X X1600 besteld (morgen binnen denk ik), omdat dat natuurlijk de tussenstap richting een ander bord is. Ik zal het dan proberen. Of weet je zo dat er ook met ATI PCI-X kaarten problemen zijn op dit bord?
offtopic:
Het is geen PCI-X, maar PCI-e. PCI-X is een server PCI-slot :)
quote:
Ik hou niet van klagen 8) maar ook niet van een lege portemonnaie door allerlei hardware te kopen om de problemen van AsRock op te lossen }:O
Nee, tuurlijk niet :P
Daarom is het jammer dat je niet een nVidia-kaartje ergens kan lenen :)

Een echte computer!

quote:
anandus schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:04:
[...]
offtopic:
Het is geen PCI-X, maar PCI-e. PCI-X is een server PCI-slot :)
Okee
quote:

Nee, tuurlijk niet :P
Daarom is het jammer dat je niet een nVidia-kaartje ergens kan lenen :)

Ik heb alleen een TNT2 kaartje liggen :D
Zal ik daarmee aan de slag gaan?
Kan in ieder geval proberen of het stotteren dan minder is.

is een errorist

quote:
bverstee schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:06:
[...]
Zal ik daarmee aan de slag gaan?
Kan in ieder geval proberen of het stotteren dan minder is.
Precies, dat bedoel ik! :)

Je 3DMark zal waarschijnlijk niet eens draaien (of je moet 99 of misschien 03 nemen).
Maar je kan wel kijken hoe stabiel je systeem is! :)

Een echte computer!

quote:
bverstee schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:06:
...

STOP THE PRESSES! Sorry, dat is wat overdone, maar...

Ik bedenk me ineens nog wat!

Ik heb de laatste Catalyst drivers geïnstalleerd omdat ik last had van Motion Blur in MCE.
Dat probleem lijkt daarmee opgelost, maar met 6.8 had ik een nieuw probleem:
Als de computer opnieuw opgestart was in mijn account is er 'niks' aan de hand, maar als mn vrouw haar account startte, werd zodra Control Center bij haar op het startbalkje verscheen het kleuren-profiel van de kaart vernaggeld (is dat Nederlands?).
Dwz, o.a. de helderheid ging <<< omlaag.
Als ik dan Control Center open en de kleureninstellingen op default zet, is het beeld weer normaal.
Het vreemde eraan is ook dat de cursor op zo'n moment helder wit is, maar de rest van het beeld zeer donker.

Dit is natuurlijk heel raar, en doet zich alleen bij het aanmelden van haar account voor, en ook al zet ik defaults terug en apply ik ze, elke keer bij het opstarten komt het terug.
Dit heb ik nooit eerder bij Catalyst drivers meegemaakt.
Het zou mij niet verbazen dat het een combinatieprobleem met het bord is.

En ik had problemen met het installeren van 6.8 over 6.7; installatie liep vast aan het einde.
Deïnstalleren van alles en opnieuw installeren na reboot ging wel.

bverstee wijzigde dit bericht 28-08-2006 14:13 (6%)

Een echte computer!

Er komen nu ook wat posts van NVidia kaarten i.c.m. dit bord met vastlopers op Anandtech.

I am here to Help
Reg. datum: 13 mei 2006

Kunnen jullie ff bij everest kijken wat er bij

moederbord>>chipset>> geheugen timings

ik heb bij tREF een hele hoge waarde.... Wat hebben jullie daar??
quote:
Refresh Period (tREF) 2144T

BF2,BF2142,STarCraft,PrinceofPersia

Reg. datum: 29 september 2001

quote:
anandus schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:30:
[...]

offtopic:
Ja, het was al laat (en aangeschoten) en was je naam vergeten, sorry :P

Maar ik ben wel benieuwd naar de uitslag :)
Welke bios gebruik je trouwens? Ben zelf net van 1.10 naar 1.70 gegaan, en wat ik op het eerste gezicht zie is dat er een menuutje "advanced memory nogwat" bijgekomen is. (Of zat-ie er al en is het mij gewoon niet eerder opgevallen? :P )

[...]
Moet je voor de gein eens hier kijken:
[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic
;)

100% wordt regelmatig gehaald :)
(al is dat unlocken wel stoer! :D )
edit:
Eigenlijk zou zo'n multiplier-unlock ideaal zijn voor dit bordje met z'n ****-FSB :)

edit:
Ow, het is vooral de multiplier omlaag unlocken
De CPU gaat toch standaard al omlaag in multiplier (6x of 7x)?

Reg. datum: 30 augustus 2002

Wel jammer dat de 775Dual-VSTA geen Dolby Digital Live ondersteunt. Ik ging er in het begin wel vanuit dat deze feature aanwezig zou zijn, maar dat blijkt alleen bij andere chips uit de ALC888 serie het geval te zijn.

Een echte computer!

quote:
TweakerNummer schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:49:
[...]

De CPU gaat toch standaard al omlaag in multiplier (6x of 7x)?

Nee nee nee, dat is Intel Speedstep, die zorgt dat de CPU ietwat lager geklokt wordt wanneer die idle is (tja, de FSB kan Intel niet wijzigen vanuit de CPU, de Multiplier wel).

Een variabele multiplier heeft vooral voordelen omdat de FSB verder omhoog kan voordat de CPU aan zn max zit, zodat ook geheugen e.d. (PCI-e) sneller lopen (dan heeft sneller geheugen ook echt zin).

Bij bijna alle andere borden kan overigens de FSB gemakkelijk op 400-500 MHz, terwijl dit bordje slechts 303 haalt. -O-

Een echte computer!

Stelling: AsRock 775Dual-VSTA is een leuk upgrade-bordje voor CeleronD of Pentium4/D met AGP en DDR, maar niet voor Core2.

775Dual-VSTA - 50¤
CeleronD - 35¤
1 GB - 60¤
=145 euro

Mee eens?

is een errorist

quote:
bverstee schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:07:
Stelling: AsRock 775Dual-VSTA is een leuk upgrade-bordje voor CeleronD of Pentium4/D met AGP en DDR, maar niet voor Core2.
Waarom niet? :)
Al zou ik eerder een, afhankelijk van het budget, een Core 2 Duo nemen, dan een Celeron.
Ik was voor ¤230,- klaar (mobo+CPU), en ik kwam van een oeroude Northwood vandaan :)
quote:
775Dual-VSTA - 50¤
CeleronD - 35¤
1 GB - 60¤
=145 euro

Mee eens?
Oh, zeker, maar waarom extra geheugen?
Als je toch budget bezig bent dan zou je het geheugen weg kunnen laten, ben je met ¤85,- klaar. Later kan je altijd nog DDR2, een Core 2 Duo of een PCI-e kaartje erinproppen :)

Reg. datum: 22 november 2005

Ach, de Dual-VSTA is een perfect bordje voor mij. Ik heb geen geld meer over om een nieuwe PCI-e videokaart en een duurdere mobo te kopen. Mijn 6800 doet het nog prima en dat kan ik nog blijven gebruiken, dankzij deze moederbord.

Wazaa?

is een errorist

quote:
Cloudy schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:54:
Ach, de Dual-VSTA is een perfect bordje voor mij. Ik heb geen geld meer over om een nieuwe PCI-e videokaart en een duurdere mobo te kopen. Mijn 6800 doet het nog prima en dat kan ik nog blijven gebruiken, dankzij deze moederbord.

Same here (ook met een 6800) :)

Als ik een C2D zou willen dan zou ik:
• Een moederbord
• Een CPU
• Hoogstwaarschijnlijk DDR2 geheugen
• Een nieuwe PCI-e grafische kaart

..moeten kopen. Maar met dit bordje zijn alleen de eerste twee nodig. Scheelt toch x00 euro. Zeker voor een student is dat nogal veel geld.
Daarnaast is het ook nog eens zonde van mijn Gb aan geheugen en mijn grafische kaart, welke het prima doet, overigens :)

En dat-ie niet onwijs overklokt, ach, daar zit ik niet echt mee. als je wil overklokken dan zijn er veel betere bordjes. Van te voren wist ik ook dat ik weinig zou overklokken :)

Daarnaast: Als ik eenmaal nieuw geheugen en een PCI-e kaart heb, dan kan ik alsnog een nieuw moederbordje kopen, die wel goed is in overklokken en dan opeens met 100% overklok alsnog een soort gratis processor-upgrade erbij :P

Be An Original
Reg. datum: 03 maart 2006

Ik heb ook dit bordje samen met DDR geheugen en N6600 AGP ook ik heb last met dit bordje.
Wat er gebeurd is het volgende in Windows of in een game dan lijkt het net of hij een klein stukje van de rechterbovenkant van mijn scherm uitvergroot (ik heb een 24" Dell) reken maar dat die pixels dan groot zijn hoor ik zie dan bijv het knopje van mijn MSN messenger wel bijna 10X zo groot ook lang gerekt, trouwens een 640X480 resolutie is er niets bij. :+
Of als ik C&C Generals speel dan zie ik de tekst van het rechterhoekje HEEL groot.
Alles loopt wel gewoon verder.
Als ik dan in die game zit en ik druk dan op de windows knop dan is het helemaal goed daarna druk ik op het knopje van C&C generals is het daar ook weer goed. 8)7
Gebeurd het in windows ja dan kan ik weinig doen ik kan dan alleen maar weer opnieuw opstarten.
Dit gebeurd heel verschillend hoor kan in het spel na een 20min zijn maar ook na een uur soms gebeurd het helemaal niet.
In windows gebeurd het 'vaak' als ik in een PDF aan het bladeren ben.
Maar ook soms als Windows niets te doen heeft en ik dan na een uur of na meerdere uren weer eens kijk kan het ook wel eens gebeuren.
Sinds de BIOS update 1.70 en de nieuwste drivers is het wel minder geworden in het begin was het echt HEEL ERG vervelend.
Oja het maakte niet uit of ik mijn systeem OC of UC of gewoon @ stock laat draaien.
Misschien kunnen we hier met z'n allen wat mee. :Y)

Proud owner of a 2407WFP rev. A02 and STACKER 830 BLACK

Reg. datum: 22 november 2005

Wat heb je al allemaal geprobeerd om het weg te halen? Misschien kan je nog een format C; proberen, maar het klinkt meer als een videokaart issue.

Wazaa?

Reg. datum: 04 september 2005

Ik zit heel erg indubio :z

Ik wil een leuke performace boost voor mijn PC en aangezien mij budget niet heel groot is heb ik niet veel keuzes :)

Huidige situatie: AMD 64 2800+ (s754), OCZ 1GB Platinum EL DDR1, X850XT Pci-e :*)
Ik heb ongeveer een budget van 250.- wat ik kan uitgeven ;)

Ik kan dus kiezen uit een nieuw s939 mobo + X2 3800+ CPU of een Asrock Dual-VSTA + e6300 CPU :&gt;

Is de Core 2 Duo combinatie snel genoeg om het de s939 combo te verslaan ondanks 'alle' zwake punten van dit Asrock bord ?

Wat zouden jullie mij aanraden waarmee ik het grootse performace boost mee kan krijgen :D ?

Dubbel Fristie wijzigde dit bericht 29-08-2006 19:13 (14%)

Intel Core 2 Duo e6300 / MSI Neo-F P965 / Sapphire X850XT /2 x 512MB DDR2 533Mhz / Arctic Silentium T2 / Samsung 205BW 20'' /

I am here to Help
Reg. datum: 13 mei 2006

Ten eerste zou ik sowieso niet meer een S939 systeem kopen/ bouwen. Ze zijn nu ''oud''.

Ik zou voor E6300 + dual-vsta gaan. Voor de hieronder genoemde redenen
quote:
anandus schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:00:
[...]

Same here (ook met een 6800) :)

Als ik een C2D zou willen dan zou ik:
• Een moederbord
• Een CPU
• Hoogstwaarschijnlijk DDR2 geheugen
• Een nieuwe PCI-e grafische kaart

..moeten kopen. Maar met dit bordje zijn alleen de eerste twee nodig. Scheelt toch x00 euro. Zeker voor een student is dat nogal veel geld.
Daarnaast is het ook nog eens zonde van mijn Gb aan geheugen en mijn grafische kaart, welke het prima doet, overigens :)

En dat-ie niet onwijs overklokt, ach, daar zit ik niet echt mee. als je wil overklokken dan zijn er veel betere bordjes. Van te voren wist ik ook dat ik weinig zou overklokken :)

Daarnaast: Als ik eenmaal nieuw geheugen en een PCI-e kaart heb, dan kan ik alsnog een nieuw moederbordje kopen, die wel goed is in overklokken en dan opeens met 100% overklok alsnog een soort gratis processor-upgrade erbij :P

Kakulukia wijzigde dit bericht 29-08-2006 19:40 (71%)

BF2,BF2142,STarCraft,PrinceofPersia

Reg. datum: 18 februari 2002

Dat dacht ik ook maar ik heb zelf een X2 besteld icm de DUAL SATA 2 van Asrock (pci-e 16 + agp 8).
Ik denk dat dit de beste oplossing is omdat dit bord ondertussen meer dan een jaar op de markt is en de kinderziekten eruit zijn (met de laatste bios).
Daarbij houdt pci-e 4x icm de lagere geheugenperformance de prestaties tegen waardoor je nauwelijks sneller af bent dan met een X2 terwijl een c2d wel meer kost.

When a man, or a woman, knows what he or she wants, the world steps aside.

Reg. datum: 04 september 2005

Ik heb toch besloten om het 'risico' te nemen en ik ga morgen mijn Core 2 Duo e6300 + Asrock 775Dual-VSTA kopen.

Mocht iemand specifieke benchmarks willen van bepaalde dingen zal ik ze graag willen uitvoeren.
Specs dan:
- Core 2 Duo e6300
- Asrock 775Dual-VSTA
- X850XT Pci-e
- Seasonic 350Watt 17A
- 1GB DDR400 OCZ Platinum EL
- 80GB Maxtor HD

Zowiezo ben ik van plan om een kleine OC uit te voeren even om te kijken hoe ver hij komt :&gt; ik heb er natuurlijk een verwachting van 0,0 van maar wie weet gebeurt er een wonder _/-\o_

Intel Core 2 Duo e6300 / MSI Neo-F P965 / Sapphire X850XT /2 x 512MB DDR2 533Mhz / Arctic Silentium T2 / Samsung 205BW 20'' /

is een errorist

quote:
Dubbel Fristie schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:39:
Zowiezo ben ik van plan om een kleine OC uit te voeren even om te kijken hoe ver hij komt :&gt; ik heb er natuurlijk een verwachting van 0,0 van maar wie weet gebeurt er een wonder _/-\o_
That's the spirit! :D :+

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: